Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 436 din 26 mai 2023  pentru modificarea şi completarea Normelor tehnice de realizare a programelor naţionale de sănătate curative pentru anii 2022 şi 2023, aprobate prin Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 180/2022     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 436 din 26 mai 2023 pentru modificarea şi completarea Normelor tehnice de realizare a programelor naţionale de sănătate curative pentru anii 2022 şi 2023, aprobate prin Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 180/2022

EMITENT: Casa Naţională de Asigurări de Sănătate
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 485 din 31 mai 2023
    Văzând Referatul de aprobare nr. DG 2.083 din 25 mai 2023 al directorului general al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate,
    având în vedere prevederile art. 51 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale Hotărârii Guvernului nr. 423/2022 privind aprobarea programelor naţionale de sănătate, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul art. 291 alin. (2) din Legea nr. 95/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 972/2006, cu modificările şi completările ulterioare,
    preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate emite următorul ordin:
    ART. I
    Normele tehnice de realizare a programelor naţionale de sănătate curative pentru anii 2022 şi 2023, aprobate prin Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 180/2022, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 318 şi 318 bis din 31 martie 2022, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La capitolul III articolul 28, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Pentru serviciile prin tratament Gamma Knife, serviciile de diagnosticare şi monitorizare a leucemiilor acute, serviciile de diagnosticare genetică a tumorilor solide maligne (sarcom Ewing şi neuroblastom), dozarea hemoglobinei glicozilate şi investigaţiile PET-CT, serviciile de dializă, respectiv serviciile de radioterapie, unităţile de specialitate depun la casele de asigurări de sănătate factura/facturile, indicatorii specifici realizaţi în luna anterioară, documentele justificative cu privire la serviciile efectuate, care cuprind datele de identificare şi diagnosticul bolnavului, biletul de trimitere, referatul de solicitare a serviciilor de diagnostic şi monitorizare a leucemiilor acute, respectiv a serviciilor de diagnosticare genetică a tumorilor solide maligne (sarcom Ewing şi neuroblastom)*), declaraţia de servicii lunare (centralizator şi desfăşurător), după caz.
    *) Modelul referatului de solicitare a serviciilor de diagnostic al leucemiilor acute, respectiv a serviciilor de diagnosticare genetică a tumorilor solide maligne (sarcom Ewing şi neuroblastom) este prevăzut în anexele nr. 9 şi 10."

    2. La capitolul III, articolul 32 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 32
    (1) În cadrul Subprogramului de diagnostic şi de monitorizare a bolii minime reziduale a bolnavilor cu leucemii acute prin imunofenotipare, examen citogenetic şi/sau FISH şi examen de biologie moleculară la copii şi adulţi şi al Subprogramului de diagnostic genetic al tumorilor solide maligne (sarcom Ewing şi neuroblastom) la copii şi adulţi, pentru probele pentru investigaţiile paraclinice decontate în cadrul programelor naţionale de sănătate curative care nu se recoltează la furnizorii de servicii medicale nominalizaţi în normele tehnice de realizare a programelor naţionale de sănătate curative, dar sunt transmise la aceştia, însoţite de referatul de solicitare, al cărui model este prevăzut în norme, nu este necesară prezentarea cardului naţional de asigurări sociale de sănătate. Decontarea acestor servicii se realizează furnizorilor de servicii medicale nominalizaţi în normele tehnice, care au efectuat diagnosticarea şi monitorizarea bolii minime reziduale la bolnavii cu leucemii acute prin imunofenotipare, examen citogenetic şi/sau FISH şi examen de biologie moleculară şi diagnosticarea genetică a tumorilor solide maligne (sarcom Ewing şi neuroblastom), fără a fi necesară prezentarea cardului naţional de asigurări sociale de sănătate.
    (2) În cadrul Programului naţional de PET-CT, furnizorii de servicii medicale paraclinice pot să realizeze examinarea PET/CT doar în baza confirmării de înregistrare a formularului specific. Formularele specifice pentru verificarea respectării criteriilor de eligibilitate pentru monitorizarea bolii prin examinarea PET-CT la bolnavii cu afecţiuni oncologice şi pentru evaluarea prin examinare PET-CT a bolnavilor cu epilepsii refractare la tratamentul medicamentos, precum şi a metodologiei de transmitere a acestora în platforma informatică din asigurările de sănătate se aprobă prin ordin al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate şi se publică pe pagina web a Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate la adresa www.cnas.ro."

    3. La capitolul IV articolul 33 alineatul (17), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b) prin farmaciile cu circuit deschis aflate în relaţie contractuală cu casele de asigurări de sănătate, pentru bolnavii iniţiaţi în unităţile sanitare cu paturi, cu doză şi răspuns stabil, lunar, dacă medicul curant apreciază că bolnavul/aparţinătorii acestuia are/au posibilitatea administrării tratamentului la domiciliu atât pentru forma farmaceutică cu administrare orală, cât şi pentru forma farmaceutică cu administrare subcutanată;"

    4. La capitolul IV articolul 33 alineatul (17), după litera b) se introduce o nouă literă, lit. c), cu următorul cuprins:
    "c) prin farmaciile cu circuit deschis aflate în relaţie contractuală cu casele de asigurări de sănătate, lunar, bolnavilor pentru care tratamentul cu forma farmaceutică cu administrare orală se iniţiază şi se continuă de către medicii hematologi din ambulatoriul de specialitate pentru specialităţile clinice."

    5. La capitolul IV articolul 33 alineatul (19), litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "a) prin farmaciile cu circuit închis din structura unităţilor sanitare aflate în relaţie contractuală cu casele de asigurări de sănătate prin care se derulează această activitate, pentru DCI Nusinersenum şi DCI Onasemnogen Abeparvovec;"

    6. La capitolul IX titlul „Programul naţional de boli cardiovasculare“ subtitlul „Unităţi care derulează programul“ punctul 7) „proceduri de chirurgie cardiovasculară adulţi“, după litera r) se introduce o nouă literă, lit. s), cu următorul cuprins:
    "s) Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Craiova;"

    7. La capitolul IX titlul „Programul naţional de diabet zaharat“ subtitlul „Unităţi care derulează programul“ punctul 4) „pompe de insulină, sisteme de pompe de insulină cu senzori de monitorizare continuă a glicemiei, sisteme de monitorizare continuă a glicemiei“, după litera ai) se introduce o nouă literă, lit. aj), cu următorul cuprins:
    "aj) Spitalul Judeţean de Urgenţă Drobeta-Turnu Severin"

    8. La capitolul IX titlul „Programul naţional de tratament pentru boli rare“ subtitlul „Unităţi care derulează programul“ punctul 30) „Sindromul hemolitic uremic atipic (SHUa)“, după litera k) se introduc două noi litere, lit. l) şi m), cu următorul cuprins:
    "l) Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Sibiu;
m) Spitalul Clinic «Dr. C. I. Parhon» Iaşi;"

    9. La capitolul IX titlul „Programul naţional de PET-CT“ subtitlul „Criterii de eligibilitate pentru evaluarea bolnavilor cu epilepsii refractare la tratamentul medicamentos“, nota se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "NOTĂ:
    Examinarea PET/CT se realizează de către furnizorii de servicii medicale paraclinice doar în baza confirmării de înregistrare a formularului specific şi după completarea de către bolnavi a consimţământului informat (anexa nr. 13)."

    10. La capitolul IX titlul „Cost-volum“ subtitlul „Activităţi“, după punctul 5) se introduce un nou punct, pct. 6), cu următorul cuprins:
    "6) tulburare depresivă majoră - bolnavi adulţi cu tulburare depresivă majoră;"

    11. La capitolul IX titlul „Cost-volum“ subtitlul „Unităţi care derulează programul“, după punctul 5) se introduce un nou punct, pct. 6), cu următorul cuprins:
    "6) tulburare depresivă majoră
    - unităţi sanitare cu farmacii cu circuit închis aflate în relaţie contractuală cu casele de asigurări de sănătate care au îndeplinit criteriile din Chestionarul de evaluare din anexa 16.O.3."

    12. La anexa nr. 3 articolul 7, litera q) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "q) să efectueze investigaţiile medicale paraclinice numai în baza biletului de trimitere, care este un formular cu regim special utilizat în sistemul asigurărilor sociale de sănătate; investigaţiile efectuate fără bilet de trimitere nu se decontează de casa de asigurări de sănătate; investigaţia PET-CT se efectuează numai în baza confirmării de înregistrare a formularului specific în Platforma informatică din asigurările de sănătate, denumită în continuare PIAS, în perioada de valabilitate a acesteia, care este de 30 de zile calendaristice de la data emiterii;"

    13. La anexa nr. 4 articolul 35, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(4) Anual se poate efectua regularizarea serviciilor de dializă realizate şi validate de casele de asigurări de sănătate pentru bolnavii constanţi ai centrului, în limita a 156 de şedinţe/bolnav/an, cu excepţia:
    a) şedinţelor efectuate bolnavelor cu insuficienţă renală cronică în stadiul uremic, care pe perioada sarcinii necesită un număr de până la 6 şedinţe de dializă/săptămână, cu menţinerea ureei serice la valori < 75 mg/dl;
    b) şedinţelor efectuate bolnavilor, peste 156 de şedinţe/ bolnav/an datorită structurii calendaristice a unui an (an bisect), cu respectarea programului de trei şedinţe de dializă/săptămână."

    14. Anexa nr. 12 se abrogă.
    15. Anexa nr. 13 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul ordin.
    16. În anexa nr. 16 tabelul „Chestionare de evaluare pentru includerea în programele/subprogramele naţionale de sănătate curative“, poziţia „ANEXA 16 O Cost-volum - deficit de tripeptidil peptidază-1 (TPP1) - DCI Cerliponasum alfa“ se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ANEXA 16 O.1 Cost-volum - deficit de tripeptidil peptidază-1 (TPP1) - DCI Cerliponasum alfa."

    17. În anexa nr. 16 tabelul „Chestionare de evaluare pentru includerea în programele/subprogramele naţionale de sănătate curative“, poziţia „ANEXA 16 O.1 Cost-volum - medicamente incluse condiţionat utilizate în tratamentul spitalicesc“ se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ANEXA 16 O.2 Cost-volum - medicamente incluse condiţionat utilizate în tratamentul spitalicesc."

    18. În anexa nr. 16 tabelul „Chestionare de evaluare pentru includerea în programele/subprogramele naţionale de sănătate curative“, după poziţia „ANEXA 16 O.2 Cost-volum - medicamente incluse condiţionat utilizate în tratamentul spitalicesc“ se introduce o nouă poziţie, cu următorul cuprins:
    "ANEXA 16 O.3 - Subprogramul de tratament al tulburării depresive majore."

    19. La anexa nr. 16, după anexa 16 O.2 se introduce o nouă anexă, anexa 16 O.3, având cuprinsul prevăzut în anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezentul ordin.


    ART. II
    În tot cuprinsul Ordinului preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 180/2022, cu modificările şi completările ulterioare, sintagma „Spitalul Judeţean de Urgenţă Ploieşti“ se înlocuieşte cu sintagma „Spitalul Judeţean de Urgenţă «Dr. Constantin Andreoiu» Ploieşti“.

    ART. III
    Furnizorii de servicii medicale paraclinice pot să efectueze investigaţia PET-CT după data de 1 iunie 2023 şi în baza deciziei de aprobare emise de comisia de experţi de pe lângă Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, dar numai în perioada de valabilitate a acesteia.

    ART. IV
    Prevederile art. I pct. 1, 2, 8, 9 şi 15 şi ale art. III se aplică începând cu data de 1 iunie 2023.

    ART. V
    Direcţiile de specialitate din Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, casele de asigurări de sănătate şi unităţile de specialitate prin care se derulează programe naţionale de sănătate curative vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

    ART. VI
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    p. Preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate,
                    Adela Cojan

    Bucureşti, 26 mai 2023.
    Nr. 436.
    ANEXA 1

    (Anexa 13 la normele tehnice)
    CONSIMŢĂMÂNT INFORMAT
    al bolnavului pentru investigaţia de PET-CT
    Subsemnatul, ........................., CNP [ ] [ ] [ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ], domiciliat(ă) în .................., str. .......................... nr. ......., identificat cu BI/CI seria ....... nr. ......., am fost informat de domnul/doamna dr. .............. despre necesitatea efectuării investigaţiei PET-CT, a modalităţii practice de realizare a procedurii, a riscurilor, a complicaţiilor şi posibilelor incidente sau accidente, precum şi asupra rezultatelor aşteptate.
    DECLAR URMĂTOARELE:
    1. toate informaţiile cuprinse în prezentul consimţământ, referitoare la persoana mea, sunt adevărate;
    2. am fost informat cu privire la investigaţie, am citit nota de informare şi am discutat cu medicul curant toate întrebările pe care le aveam despre procedură;
    3. mă angajez să respect integral programarea pentru efectuarea investigaţiei, să anunţ furnizorul despre situaţiile de forţă majoră care mă împiedică să ajung la data şi ora programată şi accept să fiu reprogramat la o dată ulterioară şi fără costuri suplimentare din partea mea, în cazul în care din motive independente de furnizor nu se poate realiza procedura de investigaţii PET-CT (de exemplu: imposibilitatea de utilizare a aparaturii PET-CT înainte/după injectarea sau diminuarea activităţii radiotrasorului sub necesar);
    4. accept rezultatul investigaţiei şi diagnosticul medicului care a efectuat investigaţia şi mă oblig să îl transmit medicului curant oncolog/hematolog/neurolog/neurolog pediatru, după caz;
    5. voi respecta toate instrucţiunile şi indicaţiile date de furnizor cu privire la efectuarea investigaţiei;
    6. sunt de acord să efectuez investigaţia PET-CT conform recomandării medicului curant şi cu administrarea de substanţă radioactivă. Am fost informat despre efectele acesteia, acţiunile şi riscurile posibile;
    7. alte informaţii: (Se pot detalia de furnizori.) ...................................;
    8. sunt de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personal, în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) nr. 679/2016 şi cu prevederile legale în vigoare, în scopul acordării asistenţei medicale în sistemul de asigurări sociale de sănătate.

    Semnătura bolnavului:
    Data:
    Părinte/Tutore:

    ANEXA 2

    (Anexa 16.O.3 la normele tehnice)
    CHESTIONAR DE EVALUARE
    pentru includerea în Programul naţional de sănătate mintală - Subprogramul de tratament al tulburării depresive majore
    Judeţul ...............................................
    Localitatea ........................................
    Unitatea sanitară ................................
    Adresă .............................................
    Telefon .............................................
    Fax ................................................
    E-mail .............................................

┌────────────┬───────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────┐
│Manager*: │Numele ............................................│Prenumele ........................ │
├────────────┼───────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────┤
│ │Adresă │
│ │..........................................................................................│
├────────────┼───────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────┤
│ │Telefon │fax │
│ │............................................. │..................................... │
├────────────┼───────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────┤
│ │E-mail ................................................ │
├────────────┼───────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────┤
│Medic │Numele ............................................│Prenumele ........................ │
│coordonator:│ │ │
├────────────┼───────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────┤
│ │Adresă │
│ │..........................................................................................│
├────────────┼───────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────┤
│ │Telefon │fax │
│ │............................................. │..................................... │
├────────────┼───────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────┤
│ │E-mail ............................................. │
├────────────┼───────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────┤
│Director │Numele ............................................│Prenumele ........................ │
│medical: │ │ │
├────────────┼───────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────┤
│ │Adresă │
│ │..........................................................................................│
├────────────┼───────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────┤
│ │Telefon │fax │
│ │............................................. │.................................... │
├────────────┼───────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────┤
│ │E-mail ............................................... │
└────────────┴──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



    Capitolul 1. Relaţie contractuală în sistemul de asigurări sociale de sănătate

┌──┬─────────────────────────────┬──┬──┐
│ │ │DA│NU│
├──┼─────────────────────────────┼──┼──┤
│ │Unitate sanitară cu paturi │ │ │
│ │aflată în relaţie │ │ │
│1.│contractuală cu casa de │ │ │
│ │asigurări de sănătate pentru │ │ │
│ │furnizarea de servicii │ │ │
│ │medicale spitaliceşti │ │ │
└──┴─────────────────────────────┴──┴──┘



    Capitolul 2. Criterii privind structura organizatorică

┌┬───────────────────────────────┬──┬──┐
││ │DA│NU│
├┼───────────────────────────────┼──┼──┤
││Unitate sanitară cu paturi care│ │ │
││are în structura organizatorică│ │ │
││aprobată: │ │ │
├┼───────────────────────────────┼──┼──┤
││- secţie/compartiment de │ │ │
││specialitate psihiatrie adulţi │ │ │
├┼───────────────────────────────┼──┼──┤
││- structura de spitalizare de │ │ │
││zi aflată în relaţii │ │ │
││contractuale cu casa de │ │ │
││asigurări de sănătate necesară │ │ │
││pentru evaluarea, administrarea│ │ │
││şi monitorizarea tratamentului │ │ │
││cu medicamentul ce face │ │ │
││obiectul subprogramului │ │ │
├┼───────────────────────────────┼──┼──┤
││- farmacie cu circuit închis │ │ │
└┴───────────────────────────────┴──┴──┘



    Capitolul 3. Criterii privind structura de personal

┌──┬─────────────────────────────┬──┬──┐
│ │ │DA│NU│
├──┼─────────────────────────────┼──┼──┤
│ │Încadrarea cu medici şi │ │ │
│ │personal sanitar mediu a │ │ │
│ │secţiei/compartimentului de │ │ │
│ │specialitate în care se │ │ │
│ │acordă servicii medicale │ │ │
│ │spitaliceşti în patologia │ │ │
│ │care face obiectul de │ │ │
│ │activitate al subprogramului │ │ │
│1.│conform Normativelor de │ │ │
│ │personal pentru asistenţa │ │ │
│ │medicală spitalicească, │ │ │
│ │aprobate prin Ordinul │ │ │
│ │ministrului sănătăţii nr. │ │ │
│ │1.224/2010, cu modificările │ │ │
│ │ulterioare (precizaţi nr. │ │ │
│ │medicilor de specialitate │ │ │
│ │......... şi al asistenţilor │ │ │
│ │medicali .......) │ │ │
├──┼─────────────────────────────┼──┼──┤
│ │Încadrarea cu farmacişti şi │ │ │
│ │asistenţi medicali de │ │ │
│ │farmacie conform Normativelor│ │ │
│ │de personal pentru asistenţa │ │ │
│ │medicală spitalicească, │ │ │
│2.│aprobate prin Ordinul │ │ │
│ │ministrului sănătăţii nr. │ │ │
│ │1.224/2010, cu modificările │ │ │
│ │ulterioare (precizaţi nr. │ │ │
│ │farmaciştilor ......... şi al│ │ │
│ │asistenţilor medicali de │ │ │
│ │farmacie ........) │ │ │
└──┴─────────────────────────────┴──┴──┘


    Declar pe propria răspundere, cunoscând dispoziţiile art. 326 din Codul penal cu privire la falsul în declaraţii, că datele completate în chestionar sunt conforme cu realitatea.

┌─────────┬──────────────┬─────────────┐
│Semnătură│Semnătură │Semnătură │
├─────────┼──────────────┼─────────────┤
│Manager │Medic │Director │
│ │coordonator │medical │
└─────────┴──────────────┴─────────────┘


    Capitolul 4
    CAS .................

┌─────────────────────────┬──────┬────────┐
│Unitatea sanitară: │AVIZAT│NEAVIZAT│
├─────────────────────────┼──────┼────────┤
│.........................│ │ │
└─────────────────────────┴──────┴────────┘


┌──────────┬─────────────────┬─────────┐
│Semnătură │Semnătură │Semnătură│
├──────────┼─────────────────┼─────────┤
│Director │Director relaţii │Medic-şef│
│general │contractuale │ │
└──────────┴─────────────────┴─────────┘


    * Răspunderea pentru completarea datelor îi revine managerului.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016