Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 422 din 3 octombrie 2025  pentru modificarea şi completarea Ordinului preşedintelui Autorităţii pentru Supravegherea Publică a Activităţii de Audit Statutar nr. 287/2025 privind aprobarea taxelor şi cotizaţiilor datorate de persoanele care doresc înscrierea la stagiu, stagiarii în activitatea de audit financiar, auditorii financiari şi firmele de audit autorizaţi/autorizate în România sau în alt stat membru, auditorii financiari şi entităţile de audit din ţări terţe    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 422 din 3 octombrie 2025 pentru modificarea şi completarea Ordinului preşedintelui Autorităţii pentru Supravegherea Publică a Activităţii de Audit Statutar nr. 287/2025 privind aprobarea taxelor şi cotizaţiilor datorate de persoanele care doresc înscrierea la stagiu, stagiarii în activitatea de audit financiar, auditorii financiari şi firmele de audit autorizaţi/autorizate în România sau în alt stat membru, auditorii financiari şi entităţile de audit din ţări terţe

EMITENT: Autoritatea pentru Supravegherea Publică a Activităţii de Audit Statutar
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 923 din 7 octombrie 2025
    În temeiul prevederilor Legii nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, ale Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 14-17, 77 şi 85 din Legea nr. 162/2017 privind auditul statutar al situaţiilor financiare anuale şi al situaţiilor financiare anuale consolidate şi de modificare a unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare,
    preşedintele Autorităţii pentru Supravegherea Publică a Activităţii de Audit Statutar emite prezentul ordin.
    ART. I
    Ordinul preşedintelui Autorităţii pentru Supravegherea Publică a Activităţii de Audit Statutar nr. 287/2025 privind aprobarea taxelor şi cotizaţiilor datorate de persoanele care doresc înscrierea la stagiu, stagiarii în activitatea de audit financiar, auditorii financiari şi firmele de audit autorizaţi/autorizate în România sau în alt stat membru, auditorii financiari şi entităţile de audit din ţări terţe, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 390 din 30 aprilie 2025, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 3, după alineatul (3) se introduc două noi alineate, alineatele (4) şi (5), cu următorul cuprins:
    "(4) În vederea susţinerii interviului pentru autorizarea ca auditor financiar, în aplicarea prevederilor art. 85 alin. (2) lit. f) din Legea nr. 162/2017, cu modificările şi completările ulterioare, persoanele fizice vor achita o taxă de 300 de lei, a cărei dovadă se va anexa cererii de înscriere la interviu.
(5) În vederea înscrierii la testul de aptitudini organizat de ASPAAS, în aplicarea prevederilor art. 13 sau ale art. 66, coroborate cu prevederile art. 85 alin. (2) lit. e) din Legea nr. 162/2017, cu modificările şi completările ulterioare, persoanele fizice vor achita o taxă de 500 de lei, a cărei dovadă se va anexa cererii de înscriere la testul de aptitudini."

    2. Articolul 4 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 4
    Pentru auditorii financiari şi firmele de audit autorizaţi/autorizate în România sau în alt stat membru şi auditorii şi entităţile de audit din ţări terţe, în aplicarea prevederilor art. 85 alin. (2) lit. g), h) şi i) din Legea nr. 162/2017, cu modificările şi completările ulterioare, se stabilesc următoarele taxe:
    a) taxa pentru înscrierea în Registrul public electronic a auditorilor financiari care au fost autorizaţi în România de către ASPAAS în condiţiile art. 3 din Legea nr. 162/2017, cu modificările şi completările ulterioare, este de 1.000 de lei şi se achită în termen de maximum 30 de zile de la data primirii ordinului de autorizare emis de către ASPAAS;
    b) taxa pentru înscrierea în Registrul public electronic a firmelor de audit care au fost autorizate în România de către ASPAAS în condiţiile art. 3 din Legea nr. 162/2017, cu modificările şi completările ulterioare, este de 2.000 de lei şi se achită în termen de maximum 30 de zile de la data primirii ordinului de autorizare emis de către ASPAAS;
    c) taxa pentru înscrierea în Registrul public electronic a auditorilor financiari autorizaţi în alt stat membru de origine, înregistraţi la autoritatea competentă din statul membru de origine şi autorizaţi în România, în condiţiile art. 13 din Legea nr. 162/2017, cu modificările şi completările ulterioare, este de 2.500 de lei şi se achită în termen de maximum 30 de zile de la data primirii ordinului de autorizare emis de către ASPAAS;
    d) taxa pentru înscrierea în Registrul public electronic a firmelor de audit care sunt autorizate în alt stat membru de origine, înregistrate la autoritatea competentă din statul membru de origine şi cărora le-a fost recunoscută autorizarea conform art. 4 din Legea nr. 162/2017, cu modificările şi completările ulterioare, este de 5.000 de lei şi se achită în termen de maximum 30 de zile de la data comunicării aprobării cererii de recunoaştere de către ASPAAS;
    e) taxa pentru înscrierea în Registrul public electronic a auditorilor financiari din ţări terţe autorizaţi în România în conformitate cu art. 66 din Legea nr. 162/2017, cu modificările şi completările ulterioare, este de 2.500 de lei şi se achită în termen de maximum 30 de zile de la data primirii ordinului de autorizare emis de către ASPAAS;
    f) taxa pentru înscrierea în Registrul public electronic a auditorilor financiari şi a entităţilor de audit din ţări terţe, în conformitate cu art. 67 din Legea nr. 162/2017, cu modificările şi completările ulterioare, este de 2.500 de lei, respectiv 5.000 de lei şi se achită în termen de maximum 30 de zile de la data aprobării cererii de înregistrare;
    g) taxa de înregistrare pentru auditorii financiari şi firmele de audit care îşi redobândesc calitatea de membru al CAFR este de 1.000 de lei şi se achită în termen de maximum 30 de zile de la data hotărârii CAFR de reînscriere ca membru;
    h) taxa pentru actualizarea informaţiilor în Registrul public electronic pentru firmele de audit autorizate în România sau în alt stat membru, respectiv pentru entităţile de audit din ţări terţe este de 100 de lei, a cărei dovadă se va anexa notificării pentru actualizarea datelor."



    ART. II
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Preşedintele Autorităţii pentru Supravegherea
                    Publică a Activităţii de Audit Statutar,
                    Georgiana-Oana Stănilă

    Bucureşti, 3 octombrie 2025.
    Nr. 422.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016