Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 420 din 31 martie 2023  pentru aprobarea modelului şi conţinutului formularului Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 420 din 31 martie 2023 pentru aprobarea modelului şi conţinutului formularului "Notificare de conformare emisă de organul de inspecţie fiscală", a procedurii de notificare şi a periodicităţii de emitere, precum şi pentru modificarea anexei nr. 1.a la Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 3.711/2015 privind modelul şi conţinutul formularelor şi documentelor utilizate în activitatea de inspecţie fiscală

EMITENT: Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 291 din 6 aprilie 2023
    În temeiul prevederilor art. 121^1 alin. (5) şi ale art. 342 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 11 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare,
    având în vedere avizul conform al Ministerului Finanţelor, comunicat prin Adresa nr. 739.216 din data de 30.03.2023,
    preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală emite următorul ordin:
    ART. 1
    Se aprobă modelul şi conţinutul formularului „Notificare de conformare emisă de organul de inspecţie fiscală“, prevăzut în anexa nr. 1.

    ART. 2
    Se aprobă procedura de notificare şi periodicitatea de emitere a formularului „Notificare de conformare emisă de organul de inspecţie fiscală“, prevăzute în anexa nr. 2.

    ART. 3
    Anexa nr. 1.a la Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 3.711/2015 privind modelul şi conţinutul formularelor utilizate în activitatea de inspecţie fiscală, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 965 din 28 decembrie 2015, se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 3.

    ART. 4
    Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 5
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,
                    Lucian-Ovidiu Heiuş

    Bucureşti, 31 martie 2023.
    Nr. 420.
    ANEXA 1


┌─────────┬─────────────────────────┬────────────┐
│ │Agenţia Naţională de │ │
│Sigla │Administrare Fiscală │Nr. │
│organului│Direcţia Generală │............│
│fiscal │..................... │Data zz/ll/ │
│emitent │Administraţia │aaaa │
│ │.........................│ │
└─────────┴─────────────────────────┴────────────┘


    NOTIFICARE DE CONFORMARE
    emisă de organul de inspecţie fiscală
    Denumirea contribuabilului/plătitorului ..........................................
    Codul de identificare fiscală .............................................
    Domiciliul fiscal: localitatea ................................., bd./str. ............ nr. ...., bl. ..., sc. ..., et. ...., ap. ...., judeţul/sectorul ............., codul poştal ...............
    Domnului/Doamnei administrator/director general
    Stimată/e doamnă/domn, vă aducem la cunoştinţă că, potrivit prevederilor art. 121^1 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, a fost emisă prezenta notificare, în scopul reanalizării situaţiei fiscale şi, după caz, pentru a proceda la depunerea sau corectarea declaraţiilor fiscale, anterior eventualei selectări pentru efectuarea unei acţiuni de inspecţie fiscală.
    Din analizele efectuate de organele fiscale asupra datelor şi informaţiilor deţinute, comunicate de dumneavoastră sau primite/obţinute din alte surse, au rezultat următoarele riscuri fiscale în legătură cu activitatea dumneavoastră:
    .........................................................*)
    *) Se vor prezenta elementele de risc fiscal identificate de organul fiscal, perioadele impozabile, impozitele, taxele, contribuţiile aferente riscurilor identificate, după caz, inclusiv cu estimarea impactului fiscal, dacă acesta poate fi cuantificat, alte elemente relevante care pot conduce la reevaluarea situaţiei fiscale de către contribuabil/plătitor.


    Referitor la riscurile fiscale menţionate, vă rugăm să procedaţi la analizarea acestora şi la eventuala depunere sau corectare a declaraţiilor fiscale, în termen de 30 de zile de la data comunicării prezentei notificări.
    Totodată, în termenul menţionat anterior, aveţi posibilitatea să ne transmiteţi o informare referitoare la rezultatele analizei proprii efectuate, precum şi la măsurile întreprinse, după caz, însoţită de documente
    Document care conţine date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului UE 2016/679
    justificative care să ateste modul de conformare sau de trimiteri la documente deţinute deja de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală - depuse la organul fiscal pentru conformare.
    În situaţia în care, ca urmare a analizei proprii, concluzionaţi că riscurile fiscale identificate de organul fiscal nu se confirmă şi, pe cale de consecinţă, nu se impune să procedaţi la reanalizarea situaţiei dumneavoastră fiscale, acest fapt va fi menţionat în informarea ce va fi transmisă organului fiscal, după caz.
    Vă informăm că, până la expirarea termenului de 30 de zile de la comunicarea prezentei notificări, organul de inspecţie fiscală nu va întreprinde nicio acţiune pentru selectarea pentru inspecţie fiscală.
    De asemenea, vă comunicăm faptul că depunerea sau corectarea declaraţiilor ca urmare a prezentei notificări nu împiedică organul fiscal să vă selecteze pentru efectuarea unei acţiuni de inspecţie fiscală, însă numai după împlinirea termenului menţionat anterior.
    Data comunicării prezentei notificări este data prevăzută la art. 47 şi, respectiv, art. 79 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, în funcţie de modalitatea de comunicare utilizată de organul fiscal.
    Pentru informaţii suplimentare în legătură cu prezenta notificare, persoana care poate fi contactată este doamna/domnul .........................., la numărul de telefon .............., la adresa de e-mail ..................... sau la sediul organului fiscal din ..................., în zilele de ............., între orele ........... .
    Prezenta notificare nu reprezintă act administrativ fiscal în sensul prevederilor art. 46 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.
    În speranţa că veţi da curs solicitării noastre, vă mulţumim.
    Conducătorul structurii de inspecţie fiscală,
    ............................................
    [funcţia, numele, prenumele, semnătura, ştampila**)]
    **) În situaţia emiterii şi semnării electronice, utilizând un certificat digital calificat, documentul este valabil fără ştampilă.
    Document care conţine date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului UE 2016/679

    ANEXA 2

    PROCEDURA DE NOTIFICARE ŞI PERIODICITATEA DE EMITERE
    a formularului „Notificare de conformare emisă de organul de inspecţie fiscală“
    1. Notificarea de conformare emisă de organul de inspecţie fiscală, denumită în continuare notificarea, se transmite contribuabililor/plătitorilor prezumtiv a fi selectaţi pentru inspecţia fiscală de către organul de inspecţie fiscală competent, în baza prevederilor art. 121^1 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.
    2. Notificarea se emite de organul de inspecţie fiscală competent pentru efectuarea inspecţiei fiscale la contribuabilul/plătitorul vizat, în baza analizei de risc primite de la structurile cu atribuţii din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi/sau în baza analizelor proprii efectuate.
    3. Notificarea se emite ori de câte ori, ca urmare a analizei de risc, sunt identificate noi riscuri fiscale care nu au fost notificate anterior şi nici nu au făcut obiectul controalelor fiscale. Notificările de conformare pot fi transmise lunar, trimestrial, semestrial sau anual, raportat la perioada fiscală corespunzătoare impozitului, taxei, contribuţiei în care a fost identificat riscul fiscal.
    4. Nu este necesară emiterea notificării în situaţia în care, potrivit prevederilor legale în vigoare, inspecţia fiscală este necesară pentru soluţionarea unor cereri ale contribuabilului sau efectuarea inspecţiei fiscale este prevăzută în mod expres în alte acte normative.
    De asemenea nu este necesară emiterea notificării în situaţiile descrise de prevederile art. 122 alin. (4) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv:
    a) în cazul contribuabililor/plătitorilor aflaţi în procedura insolvenţei;
    b) în situaţia în care, ca urmare a unui control inopinat, se impune începerea imediată a inspecţiei fiscale;
    c) pentru extinderea inspecţiei fiscale la perioade sau creanţe fiscale, altele decât cele cuprinse în avizul de inspecţie fiscală iniţial;
    d) în cazul refacerii inspecţiei fiscale ca urmare a unei decizii de soluţionare a contestaţiei;
    e) în cazul unor cereri ale contribuabilului/plătitorului pentru a căror soluţionare, ca urmare a analizei de risc, este necesară efectuarea inspecţiei fiscale.


    5. În vederea emiterii notificării, organul cu atribuţii de inspecţie fiscală va efectua următoarele activităţi:
    a) conducătorul structurii de inspecţie fiscală, la propunerea şefului de serviciu coordonator, nominalizează persoana/persoanele care procedează la întocmirea notificării pentru un anumit contribuabil/plătitor, în baza analizelor de risc primite de la structura de specialitate şi/sau în baza analizelor proprii efectuate de organul de inspecţie fiscală;
    b) persoana/persoanele nominalizată/nominalizate întocmeşte/întocmesc notificarea către contribuabil, în care va/vor face referire la riscurile identificate de organul fiscal;
    c) proiectul notificării se va aviza de şeful de serviciu coordonator al persoanei/persoanelor care a/au întocmit notificarea şi va fi aprobat de conducătorul structurii de inspecţie fiscală;
    d) după aprobarea notificării, persoana/persoanele care a/au întocmit notificarea va/vor proceda la iniţierea comunicării acesteia către contribuabil prin utilizarea unuia dintre mijloacele de comunicare prevăzute la art. 47 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare;
    e) persoana/persoanele care a/au întocmit notificarea va/vor fi nominalizată/nominalizate, de regulă, ca persoană/persoane de contact pentru contribuabilul/plătitorul notificat, în legătură cu aspectele vizate de notificare;
    f) persoana/persoanele care a/au întocmit notificarea va/vor analiza, după caz, informaţiile primite de la contribuabil în legătură cu modalitatea de conformare ca urmare a notificării şi va/vor propune, printr-un referat motivat, iniţierea sau neiniţierea acţiunii de inspecţie fiscală la contribuabilul/plătitorul notificat, după expirarea perioadei prevăzute de lege pentru conformare ca urmare a notificării.

    6. Organul de inspecţie fiscală va ţine şi va organiza o evidenţă a notificărilor emise, care va cuprinde cel puţin următoarele informaţii:
    a) denumirea şi CUI-ul contribuabilului/plătitorului notificat;
    b) numărul de înregistrare şi data emiterii notificării. Numărul şi data vor fi alocate notificării după aprobarea acesteia;
    c) prezentarea pe scurt a riscurilor fiscale care fac obiectul notificării, precum şi a implicaţiilor fiscale pe perioade impozabile şi tipuri de impozite, taxe, contribuţii, după caz;
    d) data comunicării notificării către contribuabil, care va fi stabilită în funcţie de modalitatea de comunicare utilizată;
    e) termenul legal până la care contribuabilul/plătitorul are posibilitatea de a se conforma, ca urmare a notificării. Termenul va fi stabilit în funcţie de data comunicării notificării;
    f) prezentarea, după caz, a modalităţii de conformare de către contribuabil/plătitor, în baza informaţiilor primite de la acesta, ca urmare a notificării;
    g) propunerea de efectuare a inspecţiei fiscale sau a verificării documentare, ulterior termenului legal stabilit pentru conformare ca urmare a notificării, la contribuabilii cu risc fiscal ridicat care nu au remediat riscurile fiscale pentru care au fost notificaţi;
    h) propunerea de efectuare sau de neefectuare a inspecţiei fiscale sau a verificării documentare, ulterior termenului legal stabilit pentru conformare ca urmare a notificării, la contribuabilii cu risc fiscal mic/mediu care nu au remediat riscurile fiscale pentru care au fost notificaţi;
    i) implicaţiile fiscale ca urmare a conformării contribuabilului/plătitorului conform notificării, după caz, respectiv menţionarea perioadelor fiscale şi a impozitelor, taxelor, contribuţiilor pentru care contribuabilul/plătitorul a procedat la rectificare sau la depunerea de declaraţii fiscale.

    7. Notificările editate pe suport hârtie vor fi emise în două exemplare, din care exemplarul 1, semnat de conducătorul activităţii de inspecţie fiscală, va fi comunicat contribuabilului/plătitorului, iar exemplarul 2, semnat de persoana/persoanele desemnată/desemnate pentru întocmire, avizat de şeful de serviciu coordonator şi aprobat de conducătorul structurii de inspecţie fiscală, va fi arhivat în cadrul organului fiscal la dosarul fiscal al contribuabilului.
    8. Notificarea poate fi emisă inclusiv în format electronic prin utilizarea de aplicaţii informatice dedicate. În situaţia în care notificările vor fi emise prin intermediul unor aplicaţii informatice dedicate, întocmirea, avizarea, aprobarea şi arhivarea acestora se vor realiza exclusiv în mediul electronic, comunicarea către contribuabil/plătitor urmând a se efectua, de regulă, prin intermediul platformei dedicate a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală - Spaţiul privat virtual. În situaţia în care, din motive tehnice sau de altă natură, comunicarea prin Spaţiul privat virtual nu este posibilă, se va proceda la listarea unui exemplar al notificării care va conţine doar semnătura conducătorului structurii de inspecţie fiscală, în vederea comunicării către contribuabil/plătitor prin utilizarea altor mijloace legale de comunicare.

    ANEXA 3

    (Anexa nr. 1.a la Ordinul nr. 3.711/2015)

┌─────────┬─────────────────────────┬────────────┐
│ │Agenţia Naţională de │ │
│Sigla │Administrare Fiscală │Nr. │
│organului│Direcţia Generală │............│
│fiscal │..................... │Data zz/ll/ │
│emitent │Administraţia │aaaa │
│ │.........................│ │
└─────────┴─────────────────────────┴────────────┘


    AVIZ DE INSPECŢIE FISCALĂ
    Denumirea contribuabilului/plătitorului ..........................................
    Codul de identificare fiscală .............................................
    Domiciliul fiscal: localitatea .................................., bd./str. ............ nr. ...., bl. ..., sc. ..., et. ...., ap. ...., judeţul/sectorul ............., codul poştal ...............
    Domnului/Doamnei administrator/director general
    În conformitate cu prevederile art. 113 şi 122 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, vă informăm că, începând cu data de .................., veţi face obiectul unei inspecţii fiscale/extinderi a inspecţiei fiscale, având ca obiective:
    - verificarea legalităţii şi conformităţii declaraţiilor fiscale şi/sau operaţiunilor relevante pentru inspecţia fiscală, a corectitudinii şi exactităţii îndeplinirii obligaţiilor în legătură cu stabilirea bazelor de impozitare şi a obligaţiilor fiscale principale privind:
    a) impozitul .................... pe perioada ................;
    b) taxa ...........................pe perioada .................;
    Document care conţine date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului UE 2016/679

    c) contribuţii sociale ....... pe perioada .................;
    d) alte venituri ale bugetului general consolidat ........... pe perioada .............;

    – verificarea respectării prevederilor legislaţiei fiscale şi contabile;
    – verificarea altor aspecte relevante pentru impozitare, dacă prezintă interes pentru aplicarea legislaţiei fiscale şi contabile.

    Pentru buna desfăşurare a inspecţiei fiscale vă rugăm să pregătiţi, pentru a fi puse la dispoziţia organelor de inspecţie fiscală, toate documentele financiar-contabile şi fiscale, registrele contabile şi jurnalele obligatorii, precum şi orice alte date necesare clarificării situaţiilor de fapt relevante din punct de vedere fiscal.
    Până la data programată pentru începerea inspecţiei fiscale urmează să procedaţi la verificarea evidenţei dumneavoastră fiscale în corelaţie cu evidenţa creanţelor fiscale organizată de organul fiscal, pentru remedierea eventualelor erori materiale.
    Potrivit prevederilor art. 122 alin. (7) lit. e) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, aveţi posibilitatea depunerii sau corectării declaraţiei de impunere aferente perioadelor şi creanţelor fiscale ce vor face obiectul inspecţiei fiscale, până la data începerii inspecţiei fiscale, aşa cum aceasta este prevăzută la art. 123 din acelaşi act normativ.
    Locul propus pentru desfăşurarea inspecţiei fiscale .......................................................*)
    *) Se va completa cu locul iniţial propus de organul fiscal pentru desfăşurarea inspecţiei fiscale.

    În situaţia în care locul propus pentru desfăşurarea inspecţiei fiscale este la sediul organului fiscal, la solicitarea motivată a dumneavoastră, inspecţia fiscală se poate desfăşura în spaţiile dumneavoastră de lucru. Cererea dumneavoastră se soluţionează în termen de maximum 3 zile de la înregistrare. În cazul în care cererea nu este soluţionată în termenul de 3 zile, aceasta se consideră acceptată tacit. Schimbarea locului de desfăşurare a inspecţiei fiscale se poate realiza şi pe parcursul inspecţiei fiscale.
    În situaţia în care locul propus pentru desfăşurarea inspecţiei fiscale este diferit de sediul organului fiscal, aveţi obligaţia de a pune la dispoziţia echipei de inspecţie fiscală un spaţiu de lucru adecvat, precum şi logistica necesară desfăşurării inspecţiei fiscale. Dacă nu există sau nu poate fi pus la dispoziţie un spaţiu de lucru adecvat pentru derularea inspecţiei fiscale, atunci activitatea de inspecţie se desfăşoară la sediul organului fiscal sau în orice alt loc stabilit de comun acord cu dumneavoastră.
    În măsura în care contabilitatea dumneavoastră este informatizată, urmează să asiguraţi ansamblul informaţiilor, datelor şi documentelor arhivate în format electronic, precum şi aplicaţiile informatice cu ajutorul cărora s-au întocmit.
    Pe parcursul desfăşurării inspecţiei fiscale aveţi dreptul de a beneficia de asistenţă de specialitate şi/sau juridică.
    Pentru informarea dumneavoastră, facem precizarea că drepturile şi obligaţiile contribuabilului/ plătitorului pe perioada desfăşurării inspecţiei fiscale sunt reglementate prin Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 713/2004 privind aprobarea Cartei drepturilor şi obligaţiilor contribuabililor pe timpul desfăşurării inspecţiei fiscale.
    Inspecţia fiscală se va desfăşura cu respectarea prevederilor Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, ale Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, şi a altor reglementări legale în materie, precum şi a prevederilor Codului etic al inspectorului de control fiscal, aprobat prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.753/2003.
    Potrivit prevederilor art. 122 alin. (5) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, aveţi posibilitatea de a solicita, o singură dată, amânarea datei de începere a inspecţiei fiscale pentru motive justificate.
    Prezentul aviz de inspecţie fiscală a fost emis în baza prevederilor titlului VI cap. I art. 122 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.
    În situaţia în care în timpul inspecţiei fiscale se depune sau se corectează declaraţia fiscală aferentă perioadelor şi obligaţiilor fiscale ce fac obiectul inspecţiei fiscale, aceasta nu va fi luată în considerare de organul fiscal, potrivit prevederilor art. 105 alin. (8) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.
    Vă asigurăm de întreaga noastră colaborare pe parcursul desfăşurării inspecţiei fiscale.
    Conducătorul structurii de inspecţie fiscală,
    ............................................
    [funcţia, numele, prenumele, semnătura, ştampila**)]
    **) În situaţia emiterii şi semnării electronice, utilizând un certificat digital calificat, documentul este valabil fără ştampilă.
    Persoana de contact: ....................... Telefon: .......................
    Document care conţine date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului UE 2016/679

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016