Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 417 din 13 aprilie 2010  privind modificarea si completarea Ordinului ministrului sanatatii si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 265/408/2010 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate pentru anul 2010    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 417 din 13 aprilie 2010 privind modificarea si completarea Ordinului ministrului sanatatii si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 265/408/2010 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate pentru anul 2010

EMITENT: CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 271 din 27 aprilie 2010
ORDIN nr. 417 din 13 aprilie 2010
privind modificarea şi completarea <>Ordinului ministrului sãnãtãţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 265 /<>408/2010 pentru aprobarea <>Normelor metodologice de aplicare a <>Contractului-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate pentru anul 2010
EMITENT: MINISTERUL SÃNÃTÃŢII
Nr. 343 din 16 aprilie 2010
CASA NAŢIONALÃ DE ASIGURÃRI DE SÃNÃTATE
Nr. 417 din 13 aprilie 2010
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 271 din 27 aprilie 2010


Având în vedere:
- Referatul de aprobare nr. CSA/3.694 din 16 aprilie 2010 al Ministerului Sãnãtãţii şi nr. DG/169 din 12 aprilie 2010 al Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate;
- <>Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- <>Hotãrârea Guvernului nr. 262/2010 pentru aprobarea Contractului-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate pentru anul 2010,
în temeiul <>art. 7 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii, cu completãrile ulterioare, şi al art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 972/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul sãnãtãţii şi preşedintele Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate emit urmãtorul ordin:

ART. I
<>Ordinul ministrului sãnãtãţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 265 /<>408/2010 pentru aprobarea <>Normelor metodologice de aplicare a <>Contractului-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate pentru anul 2010, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 207 şi 207 bis din 1 aprilie 2010, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. În anexa 1, la capitolul I "Pachetul minimal de servicii medicale", literele A şi E se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"A. Servicii medicale pentru situaţiile de urgenţã medico-chirurgicalã: asistenţã medicalã de urgenţã (anamnezã, examen clinic şi tratament) se acordã în limita competenţei şi a dotãrii tehnice a cabinetului medical în cadrul cãruia îşi desfãşoarã activitatea medicul de familie. Asistenţa medicalã de urgenţã se referã la cazurile prevãzute la lit. A cap. I din anexa 21, precum şi la cazurile prevãzute în lista de la lit. B şi C din cap. I din anexa 21, pentru care medicul de familie a acordat primul ajutor şi a asigurat trimiterea pacientului cãtre structurile de urgenţã specializate (de exemplu: accident, traumatisme, pierderea cunoştinţei).
...........................................................................
E. Activitãţi de suport. Eliberare de acte medicale: certificat de deces, cu excepţia situaţiilor de suspiciune care necesitã expertizã medico-legalã, conform prevederilor legale."
2. În anexa 1, la capitolul III "Pachetul de servicii medicale de bazã", litera F "Servicii medicale curative, prima tezã se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Consultaţie în caz de boalã pentru afecţiuni acute, intercurente sau cronice programabile, care cuprinde:".
3. În anexa 1, la capitolul III "Pachetul de servicii medicale de bazã", dupã litera I "Servicii medicale paraclinice" se introduce o nouã literã, litera J, cu urmãtorul cuprins:
"J. Activitãţi de suport. Eliberare de acte medicale: certificat de concediu medical, bilete de trimitere, prescripţii medicale, certificat de deces, cu excepţia situaţiilor de suspiciune care necesitã expertizã medico-legalã, conform prevederilor legale, scutiri medicale pentru copii în caz de îmbolnãviri."
4. În anexa 1, la capitolul IV "Dispoziţii finale", dupã punctul 6 se introduce un nou punct, punctul 7, cu urmãtorul cuprins:
"7. Criteriile pentru respectarea modalitãţilor de prescriere, respectiv de utilizare eficientã a fondurilor alocate pentru prescrierea medicamentelor cu şi fãrã contribuţie personalã în tratamentul ambulatoriu se stabilesc în termen de 90 de zile şi se aprobã prin ordin comun al ministrului sãnãtãţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate".
5. În anexa 2, la articolul 1 alineatul (2) litera a), punctul 1 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"1. numãrul de puncte, acordat pe o persoanã înscrisã în listã, în raport cu vârsta persoanei înscrise:


┌───────────────┬─────────┬──────────┬─────────────────┐
│ Grupa │ │ │ │
│ de vârstã │ 0-3 ani │ 4-59 ani │ 60 ani şi peste │
├───────────────┼─────────┼──────────┼─────────────────┤
│ Numãr de │ │ │ │
│ puncte/ │ │ │ │
│ persoanã/an │ 11,2 │ 7,2 │ 11,2" │
└───────────────┴─────────┴──────────┴─────────────────┘



6. În anexa 2, la articolul 1 alineatul (2) litera a) punctul 5, teza a doua se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"În situaţia în care numãrul persoanelor beneficiare ale pachetelor de servicii înscrise pe lista proprie a medicului de familie este mai mare de 2.200, programul de 35 de ore pe sãptãmânã se poate prelungi corespunzãtor sau se poate modifica, în sensul schimbãrii raportului prevãzut la alin. (3) lit. b), cu asigurarea minimului de consultaţii la domiciliu necesare, conform prevederilor cuprinse în nota 2 a lit. H din cap. III din anexa 1 la ordin."
7. În anexa 2, la articolul 1 alineatul (2), litera e) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"e) Serviciile cuprinse la cap. I lit. A-F, cap. II lit. A, cap. III lit. B, C, D, E şi J din anexa 1 la ordin sunt incluse în plata "per capita"."
8. În anexa 2, la articolul 1 alineatul (3), litera a) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"a) Numãrul de puncte aferent serviciilor medicale acordate prin plata pe serviciu medical - consultaţie este:
- consultaţie la domiciliu - 15 puncte:
- consultaţie la cabinet - 5,5 puncte."
9. În anexa 2, la articolul 1 alineatul (3) litera b), ultima liniuţã se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"- în medie, o consultaţie la domiciliu/zi".
10. În anexa 2, la articolul 9, alineatele (1) şi (3) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 9. - (1) Valoarea minimã garantatã a punctului "per capita" este unicã pe ţarã; pentru trimestrele II şi III ale anului 2010, valoarea minimã garantatã a unui punct pentru plata "per capita" este de 4,5 lei; pentru trimestrul IV 2010, valoarea minimã garantatã a unui punct pentru plata "per capita" va fi calculatã în funcţie de fondurile aprobate cu aceastã destinaţie, va fi prevãzutã în norme şi nu va putea fi mai micã decât valoarea minimã garantatã din trimestrele II şi III.
...........................................................................
(3) Valoarea minimã garantatã a unui punct pentru plata pe serviciu medical - consultaţie este unicã pe ţarã; pentru trimestrele II şi III ale anului 2010, valoarea minimã garantatã a unui punct pentru plata pe serviciu medical - consultaţie este de 0,9 lei; pentru trimestrul IV 2010, valoarea minimã garantatã a unui punct pentru plata pe serviciu medical - consultaţie va fi calculatã în funcţie de fondurile aprobate cu aceastã destinaţie, va fi prevãzutã în norme şi nu va putea fi mai micã decât valoarea minimã garantatã din trimestrele II şi III."
11. În anexa 2, articolul 12 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 12. - Persoanele beneficiare ale pachetelor de servicii care doresc sã îşi schimbe medicul de familie vor adresa o cerere medicului de familie la care doresc sã se înscrie, precizând numele medicului de la care pleacã. Medicul de familie primitor are obligaţia sã anunţe în scris (prin poştã), în maximum 30 de zile lucrãtoare, medicul de familie de la care a plecat asiguratul, precum şi casa de asigurãri de sãnãtate. Medicul de familie de la care pleacã asiguratul are obligaţia sã transmitã o copie conform cu originalul de pe fişa medicalã, prin poştã, medicului primitor, în termen de 15 zile lucrãtoare de la solicitare. Cabinetul medical de la care pleacã asiguratul pãstreazã fişa medicalã a acestuia, conform legii."
12. În anexa 3, capitolul V "Obligaţiile pãrţilor", litera A "Obligaţiile casei de asigurãri de sãnãtate", la articolul 6, literele h) şi k) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"h) sã facã publice valorile definitive ale punctelor rezultate în urma regularizãrii trimestriale, valorile fondurilor alocate în trimestrul respectiv pentru plata punctelor "per capita", pe serviciu medical - consultaţie şi numãrul de puncte aferente, prin afişare atât la sediul caselor de asigurãri de sãnãtate, cât şi pe pagina electronicã a acestora, începând cu ziua urmãtoare transmiterii acestora de cãtre Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate, precum şi numãrul total naţional de puncte realizate atât "per capita", cât şi pe serviciu medical - consultaţie, afişat pe pagina web a Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate;
...........................................................................
k) sã recupereze de la furnizorii care au acordat servicii medicale din pachetul de servicii medicale de bazã persoanelor care nu îndeplineau calitatea de asigurat şi condiţiile de a beneficia de aceste servicii, în condiţiile lit. g), sumele reprezentând contravaloarea acestor servicii, precum şi contravaloarea unor servicii medicale, medicamente cu şi fãrã contribuţie personalã, materiale sanitare, dispozitive medicale acordate de alţi furnizori aflaţi în relaţie contractualã cu casa de asigurãri de sãnãtate în baza biletelor de trimitere eliberate de cãtre aceştia. Sumele astfel obţinute se utilizeazã conform prevederilor legale în vigoare;".
13. În anexa 3, capitolul V "Obligaţiile pãrţilor", litera B "Obligaţiile furnizorului de servicii medicale", la articolul 7, punctele 18 şi 38 se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"18. a) sã respecte programul de lucru şi sã îl comunice caselor de asigurãri de sãnãtate, în baza unui formular, al cãrui model este prevãzut în norme, program asumat prin prezentul contract şi care se depune la casa de asigurãri de sãnãtate la dosarul de contractare;
b) programul de lucru va avea avizul conform al direcţiei de sãnãtate publicã judeţene sau a municipiului Bucureşti, care se depune la casa de asigurãri de sãnãtate în termen de maximum 30 de zile de la data semnãrii contractului;
........................................................................
38. sã recomande asiguraţilor tratamentul adecvat, cu respectarea condiţiilor privind modalitãţile de prescriere a medicamentelor, respectiv de utilizare eficientã a fondurilor alocate prescrierii medicamentelor cu şi fãrã contribuţie personalã, în tratamentul ambulatoriu;".
14. În anexa 3, capitolul VI "Modalitãţi de platã", la articolul 8, punctele 1.4 şi 2.2 se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"1.4. Valoarea minimã garantatã a punctului "per capita" este unicã pe ţarã; pentru trimestrele II şi III ale anului 2010, valoarea minimã garantatã a unui punct pentru plata "per capita" este de 4,5 lei; pentru trimestrul IV 2010, valoarea minimã garantatã a unui punct pentru plata "per capita" va fi calculatã în funcţie de fondurile aprobate cu aceastã destinaţie, va fi prevãzutã în norme şi nu va putea fi mai micã decât valoarea minimã garantatã din trimestrele II şi III.
........................................................................
2.2. Valoarea minimã garantatã a unui punct pentru plata pe serviciu medical - consultaţie este unicã pe ţarã; pentru trimestrele II şi III ale anului 2010, valoarea minimã garantatã a unui punct pentru plata pe serviciu medical - consultaţie este de 0,9 lei; pentru trimestrul IV 2010, valoarea minimã garantatã a unui punct pentru plata pe serviciu medical - consultaţie va fi calculatã în funcţie de fondurile aprobate cu aceastã destinaţie, va fi prevãzutã în norme şi nu va putea fi mai micã decât valoarea minimã garantatã din trimestrele II şi III."
15. În anexa 3, capitolul X "Încetarea, rezilierea şi suspendarea contractului", la articolul 13, litera h) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"h) la a patra constatare a nerespectãrii oricãreia dintre obligaţiile prevãzute la art. 7 pct. 6, 8, 12, 15, 16, 17, 18.a), 20, 22, 23, 24, 27 şi 32;".
16. În anexa 3, la capitolul X "Încetarea, rezilierea şi suspendarea contractului", articolul 15 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 15. - (1) Contractul de furnizare de servicii medicale se suspendã la data la care a intervenit una dintre urmãtoarele situaţii:
a) în cazurile de forţã majorã confirmate de autoritãţile publice competente, pânã la încetarea cazului de forţã majorã, dar nu mai mult de 6 luni, sau pânã la data ajungerii la termen a contractului;
b) la solicitarea furnizorului, pentru motive obiective, pe bazã de documente justificative prezentate casei de asigurãri de sãnãtate;
c) de la data la care medicul titular al cabinetului medical individual este suspendat din calitatea de membru al Colegiului Medicilor din România sau este suspendat din exerciţiul profesiei; pentru celelalte forme de organizare a cabinetelor medicale, suspendarea se va aplica corespunzãtor numai medicului aflat în contract, care se aflã în situaţia descrisã anterior.
(2) Pentru nerespectarea de cãtre furnizorii de servicii medicale a termenelor de platã a contribuţiei la Fondul pentru asigurãri sociale de sãnãtate se datoreazã majorãri de întârziere în condiţiile legii.
(3) Decontarea serviciilor medicale contractate, efectuate, raportate şi validate conform contractelor încheiate se suspendã, dar nu mai mult de 1/3 din sumele lunare care urmeazã a fi decontate, de la data de înregistrare a documentului prin care se constatã nesoluţionarea pe cale amiabilã a unor litigii între pãrţile contractante pânã la data la care contravaloarea acestor servicii medicale atinge valoarea concurentã a sumei care a fãcut obiectul litigiului."
17. În anexa 4, capitolul II "Obiectul convenţiei" se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"II. Obiectul convenţiei:
1. Preluarea activitãţii medicale a medicului de familie .............................., cu contractul nr. ........, pentru o perioadã de absenţã de ........., de cãtre medicul de familie ........................ .
2. Prezenta convenţie se depune la casa de asigurãri de sãnãtate odatã cu înregistrarea primei perioade de absenţã în cadrul derulãrii contractului şi se actualizeazã, dupã caz."
18. În anexa 6, capitolul V "Obligaţiile pãrţilor", litera B "Obligaţiile furnizorului de servicii medicale", la articolul 5, punctele 15 şi 36 se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"15. a) sã respecte programul de lucru şi sã îl comunice caselor de asigurãri de sãnãtate, în baza unui formular, al cãrui model este prevãzut în norme, program asumat prin prezenta convenţie şi care se depune la casa de asigurãri de sãnãtate la dosarul de contractare;
b) programul de lucru va avea avizul conform al direcţiei de sãnãtate publicã judeţene sau a municipiului Bucureşti, care se depune la casa de asigurãri de sãnãtate în termen de maximum 30 de zile de la data semnãrii convenţiei.
.........................................................................
36. sã recomande asiguraţilor tratamentul adecvat, cu respectarea condiţiilor privind modalitãţile de prescriere a medicamentelor, respectiv de utilizare eficientã a fondurilor alocate prescrierii medicamentelor cu şi fãrã contribuţie personalã, în tratamentul ambulatoriu;".
19. În anexa 6, capitolul X "Încetarea, rezilierea şi suspendarea convenţiei", la articolul 11, litera g) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"g) la a patra constatare a nerespectãrii oricãreia dintre obligaţiile prevãzute la art. 5 pct. 5, 6, 10, 12, 13, 14, 15. a), 17, 19, 20, 21, 24 şi 30;".
20. În anexa 6, la capitolul X "Încetarea, rezilierea şi suspendarea convenţiei", articolul 13 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 13. - (1) Convenţia se suspendã la data la care a intervenit una dintre urmãtoarele situaţii:
a) în cazurile de forţã majorã confirmate de autoritãţile publice competente, pânã la încetarea cazului de forţã majorã, dar nu mai mult de 6 luni, sau pânã la data ajungerii la termen a contractului;
b) la solicitarea furnizorului, pentru motive obiective, pe bazã de documente justificative prezentate casei de asigurãri de sãnãtate;
c) de la data la care medicul titular al cabinetului medical individual este suspendat din calitatea de membru al Colegiului Medicilor din România sau este suspendat din exerciţiul profesiei; pentru celelalte forme de organizare a cabinetelor medicale, suspendarea se va aplica corespunzãtor numai medicului aflat în contract, care se aflã în situaţia descrisã anterior.
(2) Pentru nerespectarea de cãtre furnizorii de servicii medicale a termenelor de platã a contribuţiei la Fondul pentru asigurãri sociale de sãnãtate se datoreazã majorãri de întârziere în condiţiile legii.
(3) Decontarea serviciilor medicale contractate, efectuate, raportate şi validate conform convenţiilor încheiate se suspendã, dar nu mai mult de 1/3 din sumele lunare care urmeazã a fi decontate, de la data de înregistrare a documentului prin care se constatã nesoluţionarea pe cale amiabilã a unor litigii între pãrţile contractante pânã la data la care contravaloarea acestor servicii medicale atinge valoarea concurentã a sumei care a fãcut obiectul litigiului."
21. În anexa 7, capitolul I "Pachetul de servicii medicale acordate în ambulatoriul de specialitate pentru specialitãţile clinice", litera C "Pachetul de servicii medicale de bazã", la punctul 1, tabelul "Stabilirea numãrului de puncte pe consultaţie" se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Stabilirea numãrului de puncte pe consultaţie:




┌───┬─────────────────────────────────────────────────┬───────────────┬───────────────┐
│ │ │ Numãr puncte │ Numãr puncte │
│ │ │ pentru │ pentru │
│ │ │ specialitãţi │ specialitãţi │
│ │ │ medicale │ chirurgicale │
├───┼─────────────────────────────────────────────────┼───────────────┼───────────────┤
│ a.│Consultaţia copilului cu vârsta cuprinsã între │ │ │
│ 𗈔 şi 3 ani │ 16,2 puncte │ 17,25 puncte │
├───┼─────────────────────────────────────────────────┼───────────────┼───────────────┤
│ b.│Consultaţia de psihiatrie şi neuropsihiatrie │ │ │
│ │infantilã a copilului cu vârsta cuprinsã între │ │ │
│ 𗈔 şi 3 ani │ 32,40 puncte │ - │
├───┼─────────────────────────────────────────────────┼───────────────┼───────────────┤
│ c.│Consultaţia peste vârsta de 4 ani │ 10,8 puncte │ 11,5 puncte │
├───┼─────────────────────────────────────────────────┼───────────────┼───────────────┤
│ d.│Consultaţia de psihiatrie şi neuropsihiatrie │ │ │
│ │infantilã peste vârsta de 4 ani │ 21,6 puncte │ - │
├───┼─────────────────────────────────────────────────┼───────────────┼───────────────┤
│ e.│Consultaţia de fitoterapie, homeopatie, │ │ │
│ │planificare familialã │ 10,8 puncte │ - │
├───┼─────────────────────────────────────────────────┼───────────────┼───────────────┤
│ f.│Consultaţia de neurologie a copilului cu vârsta │ │ │
│ │cuprinsã între 0 şi 3 ani │ 21,6 puncte │ - │
├───┼─────────────────────────────────────────────────┼───────────────┼───────────────┤
│ g.│Consultaţia de neurologie peste vârsta de 4 ani │ 14,4 puncte │ - │
└───┴─────────────────────────────────────────────────┴───────────────┴───────────────┘



Încadrarea persoanei, respectiv trecerea dintr-o grupã de vârstã în alta se realizeazã la împlinirea vârstei (de exemplu: copil cu vârsta de 4 ani împliniţi se încadreazã în grupa peste 4 ani)."
22. În anexa 7, la capitolul I "Pachetul de servicii medicale acordate în ambulatoriul de specialitate pentru specialitãţile clinice" litera C punctul 2, nota se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"NOTÃ: Pentru bolnavii cu afecţiuni cuprinse în programele naţionale de sãnãtate şi unele afecţiuni cronice monitorizabile la nivelul caselor de asigurãri de sãnãtate prin cabinetul medicului de specialitate, casa de asigurãri de sãnãtate deconteazã o consultaţie - control/evaluare periodicã - epicrizã de etapã la 3 luni, pentru fiecare caz, cu excepţia bolnavilor cu afecţiuni pentru care prescrierea medicamentelor se realizeazã lunar."
23. În anexa 7, la capitolul I "Pachetul de servicii medicale acordate în ambulatoriul de specialitate pentru specialitãţile clinice" litera C punctul 6, primul paragraf se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"6. Servicii conexe actului medical - pot face obiectul contractelor încheiate de casele de asigurãri de sãnãtate cu medicii de specialitate cu urmãtoarele specialitãţi clinice:
- neurologie şi neurologie pediatricã;
- otorinolaringologie;
- psihiatrie, psihiatrie pediatricã, pentru servicii conexe furnizate de psihologi şi logopezi."
24. În anexa 7, la capitolul II "Pachetul de servicii medicale de bazã în ambulatoriul de specialitate pentru specialitãţile paraclinice", în tabel, la nr. crt. 1 şi 143, denumirile analizelor se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"Hemoleucogramã completã - hemoglobinã, hematocrit, numãrãtoare eritrocite, numãrãtoare leucocite, numãrãtoare trombocite, numãrãtoare reticulocite****, formulã leucocitarã, indici eritrocitari*1)
...........................................................................
CT membre nativ şi cu substanţã de contrast nonionicã/ segment".
25. În anexa 7, la capitolul II "Pachetul de servicii medicale de bazã în ambulatoriul de specialitate pentru specialitãţile paraclinice", dupã nota ***) de la subsolul tabelului se introduce nota ****), cu urmãtorul cuprins:
"****) În condiţiile în care se consemneazã distinct de cãtre medicul care a fãcut recomandarea pentru hemoleucogramã."
26. În anexa 8, la articolul 3 alineatul (1) litera b), prima tezã se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"b) pentru specialitatea psihiatrie, inclusiv pediatricã, neuropsihiatrie infantilã, unui program de lucru de 7 ore/zi îi corespunde un numãr de 14 consultaţii în medie pe zi (timp mediu/consultaţie = 30 de minute); pentru specialitatea neurologie, unui program de lucru de 7 ore/zi îi corespunde un numãr de 21 de consultaţii în medie pe zi (timp mediu/consultaţie = 20 de minute)."
27. În anexa 8, la articolul 4, alineatele (3) şi (4) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"(3) Valoarea minimã garantatã pentru un punct pe serviciu medical este unicã pe ţarã; pentru trimestrele II şi III ale anului 2010, valoarea minimã garantatã a unui punct pentru plata pe serviciu este de 0,9 lei; pentru trimestrul IV 2010, valoarea minimã garantatã pentru un punct pe serviciu medical va fi calculatã în funcţie de fondurile aprobate cu aceastã destinaţie, va fi prevãzutã în norme şi nu va putea fi mai micã decât valoarea minimã garantatã în trimestrele II şi III.
(4) Valoarea unui punct pe serviciu medical se regularizeazã trimestrial, pânã la data de 25 a lunii urmãtoare încheierii fiecãrui trimestru, în funcţie de fondul aferent trimestrului respectiv destinat pentru plata medicilor de specialitate din specialitãţile clinice pentru care plata se face prin tarif pe serviciu medical exprimat în puncte şi de numãrul de puncte realizat în trimestrul respectiv, şi reprezintã valoarea definitivã a unui punct pe serviciu medical, unicã pe ţarã pentru trimestrul respectiv. Pentru trimestrul II, regularizarea trimestrialã se realizeazã în douã etape dupã cum urmeazã: pânã la data de 25 a lunii a doua a trimestrului şi pânã la data de 25 a lunii urmãtoare încheierii trimestrului. Valoarea definitivã a unui punct pe serviciu medical nu poate fi mai micã decât valoarea minimã garantatã a unui punct pe serviciu."
28. În anexa 8, la articolul 8, alineatele (3) şi (4) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"(3) Furnizorul de servicii medicale paraclinice, în situaţia în care nu poate efectua toate serviciile paraclinice conform biletului de trimitere, este obligat sã anuleze cu o linie pe cele douã exemplare ale biletului serviciile paraclinice neefectuate; este interzisã înlocuirea sau adãugarea altor investigaţii paraclinice pe biletul de trimitere prin completarea acestuia la nivelul laboratorului/punctului de lucru.
Casele de asigurãri de sãnãtate deconteazã furnizorilor de servicii medicale paraclinice cu care au încheiat contracte contravaloarea serviciilor medicale paraclinice acordate asiguraţilor, indiferent de casa de asigurãri de sãnãtate la care este luat în evidenţã asiguratul, cu condiţia ca medicul care a eliberat biletul de trimitere sã se afle în relaţie contractualã cu aceeaşi casã de asigurãri de sãnãtate cu care se aflã în relaţie contractualã furnizorul de servicii medicale paraclinice. În situaţia în care Casa Asigurãrilor de Sãnãtate a Apãrãrii, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autoritãţii Judecãtoreşti, respectiv Casa Asigurãrilor de Sãnãtate a Ministerului Transporturilor nu au încheiat contract de furnizare de servicii medicale paraclinice cu cel puţin un furnizor de servicii medicale paraclinice într-un judeţ, respectiv în municipiul Bucureşti, medicul care a eliberat biletul de trimitere trebuie sã se afle în relaţie contractualã cu casa de asigurãri de sãnãtate în a cãrei razã administrativ-teritorialã îşi desfãşoarã activitatea sau cu Casa Asigurãrilor de Sãnãtate a Apãrãrii, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autoritãţii Judecãtoreşti, respectiv cu Casa Asigurãrilor de Sãnãtate a Ministerului Transporturilor, iar furnizorul de servicii medicale paraclinice sã se afle în relaţie contractualã cu oricare dintre casele de asigurãri de sãnãtate enumerate anterior.
(4) Fiecare casã de asigurãri de sãnãtate îşi organizeazã modul de verificare a biletelor de trimitere pentru investigaţiile paraclinice, în acest sens stabilindu-şi evidenţe proprii.
În relaţiile cu furnizorii de servicii medicale în asistenţa medicalã ambulatorie de specialitate, casele de asigurãri de sãnãtate deconteazã contravaloarea investigaţiilor medicale paraclinice acordate numai în baza biletelor de trimitere utilizate în sistemul asigurãrilor sociale de sãnãtate."
29. În anexa 10, la capitolul I "Criterii de selecţie a furnizorilor de servicii medicale paraclinice - laboratoare de analize medicale", punctul 2 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"2. a) Sã facã dovada capacitãţii tehnice a fiecãrui laborator/punct de lucru de a efectua investigaţiile medicale paraclinice - analize medicale de laborator prevãzute la cap. II pct. 1 din anexa nr. 7 la prezentele norme, cu excepţia examinãrilor histopatologice şi de citologie.
b) Pentru examinãrile histopatologice şi de citologie, furnizorul are obligaţia de a face dovada capacitãţii tehnice numai în situaţia în care solicitã contractarea acestora."
30. În anexa 11, la capitolul II "Criterii privind repartizarea sumelor şi defalcarea numãrului de investigaţii paraclinice - radiologie şi imagisticã medicalã, stabilit pe total judeţ" punctul 2 subpunctul 1 "Criteriul de evaluare a resurselor" litera A, litera f) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"f) Dacã 2 sau mai mulţi furnizori prezintã aparate înregistrate cu aceeaşi serie şi acelaşi numãr înainte sau în perioada de contractare, acestea sunt excluse definitiv şi nu se mai iau în calcul la niciunul dintre furnizori.
Fac excepţie furnizorii de servicii medicale paraclinice - radiologie şi imagisticã care îşi desfãşoarã activitatea utilizând acelaşi spaţiu şi aceleaşi echipamente specifice deţinute şi/sau utilizate în comun în condiţiile legii, cu prezentarea documentelor justificative prevãzute de actele normative în vigoare şi numai în condiţiile în care personalul medical de specialitate al fiecãrui furnizor îşi desfãşoarã activitatea cu respectarea dispoziţiilor Contractului-cadru pentru anul 2010 şi într-un program de lucru distinct."
31. În anexa 11, la capitolul II "Criterii privind repartizarea sumelor şi defalcarea numãrului de investigaţii paraclinice - radiologie şi imagisticã medicalã, stabilit pe total judeţ" punctul 2 subpunctul 2 "Criteriul de calitate", paragraful 3 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"În situaţia în care furnizorul de investigaţii medicale paraclinice de radiologie-imagisticã medicalã prezintã certificatul de conformitate, acesta primeşte maximum 100 de puncte, respectiv câte un punct pentru fiecare investigaţie care se regãseşte în anexa la certificatul de conformitate a sistemului de management şi care este ofertatã spre contractare."
32. În anexa 12, capitolul V "Obligaţiile pãrţilor" litera B "Obligaţiile furnizorului de servicii medicale", la articolul 7, punctul 9 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"9. a) sã respecte programul de lucru şi sã îl comunice caselor de asigurãri de sãnãtate, în baza unui formular, al cãrui model este prevãzut în norme, program asumat prin prezentul contract şi care se depune la casa de asigurãri de sãnãtate la dosarul de contractare;
b) programul de lucru va avea avizul conform al direcţiei de sãnãtate publicã judeţene sau a municipiului Bucureşti, care se depune la casa de asigurãri de sãnãtate în termen de maximum 30 de zile de la data semnãrii contractului."
33. În anexa 12, capitolul VI "Modalitãţi de platã", la articolul 9 alineatul (1), dupã teza a doua se introduce o nouã tezã, teza a treia, cu urmãtorul cuprins:
"Pentru trimestrul II, decontarea ca urmare a regularizãrii trimestriale se realizeazã în douã etape, dupã cum urmeazã: pânã la data de 30 a lunii a doua a trimestrului şi pânã la data de 30 a lunii urmãtoare încheierii trimestrului. Valoarea definitivã a unui punct pe serviciu medical nu poate fi mai micã decât valoarea minimã garantatã a unui punct pe serviciu."
34. În anexa 12, capitolul IX "Sancţiuni, condiţii de reziliere, suspendare şi încetare a contractului", la articolul 15, litera g) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"g) la a patra constatare a nerespectãrii oricãreia dintre obligaţiile prevãzute la art. 7 pct. 2, 5, 6, 7, 8, 9.a), 11, 15, 16, 17, 20 şi 23;".
35. În anexa 12, la capitolul IX "Sancţiuni, condiţii de reziliere, suspendare şi încetare a contractului", articolul 17 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 17. - (1) Contractul de furnizare de servicii medicale din ambulatoriu pentru specialitãţile clinice se suspendã cu data la care a intervenit una dintre urmãtoarele situaţii:
a) încetarea valabilitãţii autorizaţiei sanitare de funcţionare sau a documentului similar, respectiv a dovezii de evaluare, cu condiţia ca furnizorul sã facã dovada demersurilor întreprinse pentru actualizarea acesteia/acestuia; suspendarea se face pentru o perioadã de maximum 30 de zile calendaristice de la data încetãrii valabilitãţii acesteia/acestuia;
b) în cazurile de forţã majorã confirmate de direcţiile de sãnãtate publice competente, pânã la încetarea cazului de forţã majorã, dar nu mai mult de 6 luni, sau pânã la data ajungerii la termen a contractului;
c) la solicitarea furnizorului, pentru motive obiective, pe bazã de documente justificative prezentate casei de asigurãri de sãnãtate;
d) de la data la care medicul titular al cabinetului medical individual este suspendat din calitatea de membru al Colegiului Medicilor din România sau este suspendat din exerciţiul profesiei; pentru celelalte forme de organizare a cabinetelor medicale, precum şi pentru unitãţile sanitare ambulatorii, centrele de diagnostic şi tratament, centrele medicale aflate în relaţii contractuale cu casele de asigurãri de sãnãtate, suspendarea se va aplica corespunzãtor numai medicului aflat în contract, care se aflã în aceastã situaţie.
(2) Pentru nerespectarea de cãtre furnizorii de servicii medicale a termenelor de platã a contribuţiei la Fondul pentru asigurãri sociale de sãnãtate se datoreazã majorãri de întârziere în condiţiile legii.
(3) Decontarea serviciilor medicale contractate, efectuate, raportate şi validate conform contractelor încheiate se suspendã, dar nu mai mult de 1/3 din sumele lunare care urmeazã a fi decontate, de la data de înregistrare a documentului prin care se constatã nesoluţionarea pe cale amiabilã a unor litigii între pãrţile contractante pânã la data la care contravaloarea acestor servicii medicale atinge valoarea concurentã a sumei care a fãcut obiectul litigiului."
36. În anexa 13, capitolul V "Obligaţiile pãrţilor" litera B "Obligaţiile furnizorului de servicii medicale paraclinice", la articolul 7, literele h) şi ah) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"h1) sã respecte programul de lucru şi sã îl comunice caselor de asigurãri de sãnãtate, în baza unui formular, al cãrui model este prevãzut în norme, program asumat prin prezentul contract şi care se depune la casa de asigurãri de sãnãtate la dosarul de contractare;
h2) programul de lucru va avea avizul conform al direcţiei de sãnãtate publicã judeţene sau a municipiului Bucureşti, care se depune la casa de asigurãri de sãnãtate în termen de maximum 30 de zile de la data semnãrii contractului;
.........................................................................
ah) sã stocheze în arhiva proprie, dupã caz, imaginile rezultate ca urmare a investigaţiilor medicale paraclinice de radiologie şi imagisticã medicalã pentru asiguraţii cãrora le-au furnizat aceste servicii;".
37. În anexa 13, capitolul X "Sancţiuni, condiţii de reziliere, suspendare şi încetare a contractului", la articolul 15, litera g) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"g) la a patra constatare a nerespectãrii oricãreia dintre obligaţiile prevãzute la art. 7 lit. b), e), f), g), h 1), j), l), m), o), r) şi s); pentru furnizorii de servicii medicale paraclinice cu mai multe filiale, puncte de lucru (prin punct de lucru nu se înţelege punct extern de recoltare) în raza administrativ-teritorialã a unei case de asigurãri de sãnãtate şi pentru care a încheiat contract cu aceasta, odatã cu prima constatare dupã aplicarea la nivelul furnizorului a mãsurilor prevãzute la art. 14 de câte 3 ori pe an pentru nerespectarea programului de lucru de cãtre fiecare filialã, respectiv punct de lucru din structura furnizorului; dacã la nivelul furnizorului de servicii medicale paraclinice se aplicã de 3 ori în cursul unui an mãsurile prevãzute la art. 14 pentru nerespectarea programului de lucru de cãtre aceeaşi filialã sau de cãtre acelaşi punct de lucru din structura sa, la a patra constatare rezilierea contractului opereazã numai pentru filiala, respectiv numai pentru punctul de lucru la care se înregistreazã aceste situaţii şi se modificã corespunzãtor contractul;".
38. În anexa 13, la capitolul X "Sancţiuni, condiţii de reziliere, suspendare şi încetare a contractului", articolul 17 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 17. - (1) Contractul de furnizare de servicii medicale din ambulatoriu pentru specialitãţile clinice se suspendã cu data la care a intervenit una dintre urmãtoarele situaţii:
a) încetarea valabilitãţii autorizaţiei sanitare de funcţionare sau a documentului similar, respectiv a dovezii de evaluare, cu condiţia ca furnizorul sã facã dovada demersurilor întreprinse pentru actualizarea acesteia/acestuia; suspendarea se face pentru o perioadã de maximum 30 de zile calendaristice de la data încetãrii valabilitãţii acesteia/acestuia;
b) în cazurile de forţã majorã confirmate de direcţiile de sãnãtate publice competente, pânã la încetarea cazului de forţã majorã, dar nu mai mult de 6 luni, sau pânã la data ajungerii la termen a contractului;
c) la solicitarea furnizorului, pentru motive obiective, pe bazã de documente justificative prezentate casei de asigurãri de sãnãtate;
d) de la data la care medicul titular al cabinetului medical individual este suspendat din calitatea de membru al Colegiului Medicilor din România sau este suspendat din exerciţiul profesiei; pentru celelalte forme de organizare a cabinetelor medicale, precum şi pentru unitãţile sanitare ambulatorii, centrele de diagnostic şi tratament, centrele medicale aflate în relaţii contractuale cu casele de asigurãri de sãnãtate, suspendarea se va aplica corespunzãtor numai medicului aflat în contract, care se aflã în aceastã situaţie;
e) în situaţia prevãzutã la art. 7 lit. ad).
(2) Pentru nerespectarea de cãtre furnizorii de servicii medicale a termenelor de platã a contribuţiei la Fondul pentru asigurãri sociale de sãnãtate se datoreazã majorãri de întârziere în condiţiile legii.
(3) Decontarea serviciilor medicale contractate, efectuate, raportate şi validate conform contractelor încheiate se suspendã, dar nu mai mult de 1/3 din sumele lunare care urmeazã a fi decontate, de la data de înregistrare a documentului prin care se constatã nesoluţionarea pe cale amiabilã a unor litigii între pãrţile contractante pânã la data la care contravaloarea acestor servicii medicale atinge valoarea concurentã a sumei care a fãcut obiectul litigiului."
39. În anexa 14, capitolul V "Obligaţiile pãrţilor", la articolul 7, punctul 9 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"9.a) sã respecte programul de lucru şi sã îl comunice caselor de asigurãri de sãnãtate, în baza unui formular, al cãrui model este prevãzut în norme, program asumat prin prezentul contract şi care se depune la casa de asigurãri de sãnãtate la dosarul de contractare;
9.b) programul de lucru va avea avizul conform al direcţiei de sãnãtate publicã, care se depune la casa de asigurãri de sãnãtate în termen de maximum 30 de zile de la data semnãrii contractului."
40. În anexa 14, capitolul X "Sancţiuni, condiţii de reziliere, suspendare şi încetare a contractului", la articolul 16, litera g) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"g) la a patra constatare a nerespectãrii oricãreia dintre situaţiile prevãzute la art. 7 pct. 2, 5, 6, 7, 8, 9.a), 11, 14, 15, 16, 19 şi 22;".
41. În anexa 14, la capitolul X "Sancţiuni, condiţii de reziliere, suspendare şi încetare a contractului", articolul 18 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 18. - (1) Contractul de furnizare de servicii medicale se suspendã cu data la care a intervenit una dintre urmãtoarele situaţii:
a) încetarea valabilitãţii autorizaţiei sanitare de funcţionare sau a documentului similar, respectiv a dovezii de evaluare, cu condiţia ca furnizorul sã facã dovada demersurilor întreprinse pentru actualizarea acesteia/acestuia; suspendarea se face pentru o perioadã de maximum 30 de zile calendaristice de la data încetãrii valabilitãţii acesteia/acestuia;
b) în cazurile de forţã majorã confirmate de autoritãţile publice competente, pânã la încetarea cazului de forţã majorã, dar nu mai mult de 6 luni, sau pânã la data ajungerii la termen a contractului;
c) la solicitarea furnizorului, pentru motive obiective, pe bazã de documente justificative prezentate casei de asigurãri de sãnãtate;
d) de la data la care medicul titular al cabinetului medical individual este suspendat din calitatea de membru al Colegiului Medicilor Dentişti din România sau este suspendat din exerciţiul profesiei; pentru celelalte forme de organizare a cabinetelor medicale suspendarea se va aplica corespunzãtor numai medicului aflat în contract, care se aflã în situaţia descrisã anterior.
(2) Pentru nerespectarea de cãtre furnizorii de servicii medicale a termenelor de platã a contribuţiei la Fondul pentru asigurãri sociale de sãnãtate se datoreazã majorãri de întârziere în condiţiile legii.
(3) Decontarea serviciilor medicale contractate, efectuate, raportate şi validate conform contractelor încheiate se suspendã, dar nu mai mult de 1/3 din sumele lunare care urmeazã a fi decontate, de la data de înregistrare a documentului prin care se constatã nesoluţionarea pe cale amiabilã a unor litigii între pãrţile contractante pânã la data la care contravaloarea acestor servicii medicale atinge valoarea concurentã a sumei care a fãcut obiectul litigiului."
42. În anexa 15, capitolul V "Obligaţiile pãrţilor", la articolul 8, punctul 9 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"9.a) sã respecte programul de lucru şi sã îl comunice caselor de asigurãri de sãnãtate, în baza unui formular, al cãrui model este prevãzut în norme, program asumat prin prezentul contract şi care se depune la casa de asigurãri de sãnãtate la dosarul de contractare;
9.b) programul de lucru va avea avizul conform al direcţiei de sãnãtate publicã, care se depune la casa de asigurãri de sãnãtate în termen de maximum 30 de zile de la data semnãrii contractului."
43. În anexa 15, capitolul X "Sancţiuni, condiţii de reziliere, suspendare şi încetare a contractului", la articolul 19, litera g) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"g) la a patra constatare a nerespectãrii oricãreia dintre obligaţiile prevãzute la art. 8 pct. 2, 5, 6, 7, 8, 9.a), 11, 14, 15, 18, 21 şi 26;".
44. În anexa 15, la capitolul X "Sancţiuni, condiţii de reziliere, suspendare şi încetare a contractului", articolul 21 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 21. - (1) Contractul de furnizare de servicii medicale se suspendã cu data la care a intervenit una dintre urmãtoarele situaţii:
a) încetarea valabilitãţii autorizaţiei sanitare de funcţionare sau a documentului similar, respectiv a dovezii de evaluare, cu condiţia ca furnizorul sã facã dovada demersurilor întreprinse pentru actualizarea acesteia/acestuia; suspendarea se face pentru o perioadã de maximum 30 de zile calendaristice de la data încetãrii valabilitãţii acesteia/acestuia;
b) în cazurile de forţã majorã confirmate de direcţiile de sãnãtate publice competente, pânã la încetarea cazului de forţã majorã, dar nu mai mult de 6 luni, sau pânã la data ajungerii la termen a contractului;
c) la solicitarea furnizorului, pentru motive obiective, pe bazã de documente justificative prezentate casei de asigurãri de sãnãtate;
d) de la data la care medicul titular al cabinetului medical individual este suspendat din calitatea de membru al Colegiului Medicilor din România sau este suspendat din exerciţiul profesiei; pentru celelalte forme de organizare a cabinetelor medicale, precum şi pentru unitãţile sanitare ambulatorii, centrele de diagnostic şi tratament, centrele medicale aflate în relaţii contractuale cu casele de asigurãri de sãnãtate, suspendarea se va aplica corespunzãtor numai medicului aflat în contract, care se aflã în aceastã situaţie.
(2) Pentru nerespectarea de cãtre furnizorii de servicii medicale a termenelor de platã a contribuţiei la Fondul pentru asigurãri sociale de sãnãtate se datoreazã majorãri de întârziere în condiţiile legii.
(3) Decontarea serviciilor medicale contractate, efectuate, raportate şi validate conform contractelor încheiate se suspendã, dar nu mai mult de 1/3 din sumele lunare care urmeazã a fi decontate, de la data de înregistrare a documentului prin care se constatã nesoluţionarea pe cale amiabilã a unor litigii între pãrţile contractante pânã la data la care contravaloarea acestor servicii medicale atinge valoarea concurentã a sumei care a fãcut obiectul litigiului."
45. În anexa 16, la capitolul I "Pachet de servicii medicale de bazã" litera B punctul 1, subpunctul 1.1 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"1.1. servicii medicale prezentate la pct. 2 lit. a)-o);".
46. În anexa 16, capitolul I "Pachet de servicii medicale de bazã" litera B, la punctul 2, în tabel, litera a) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"a) -- Radioterapie 48,50/câmp (în medie douã câmpuri pe şedinţã)".
47. În anexa 17, la articolul 3, prima tezã se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 3. - Serviciile medicale spitaliceşti ce se pot acorda în regim de spitalizare de zi în unitãţile sanitare care nu încheie contract de furnizare de servicii medicale spitaliceşti în spitalizare continuã, autorizate de Ministerul Sãnãtãţii, fac obiectul unui contract pentru furnizare de servicii medicale spitaliceşti acordate în regim de spitalizare de zi, cu excepţia serviciilor de hemodializã, pentru care se încheie contract distinct. Contractul se adapteazã dupã modelul de contract de furnizare de servicii medicale spitaliceşti prevãzut în anexa 20 la ordin."
48. În anexa 23, capitolul V "Obligaţiile pãrţilor", la articolul 5, literele e) şi f) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"e) sã înmâneze la momentul finalizãrii controlului sau, dupã caz, sã comunice furnizorilor de servicii medicale procesele-verbale şi/sau notele de constatare ca urmare a efectuãrii controalelor, în termen de maximum 3 zile lucrãtoare de la data efectuãrii controlului; în cazul în care controlul este efectuat de cãtre Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate, notificarea va fi transmisã furnizorului în termen de 10 zile calendaristice de la data primirii raportului de control de la Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate la casa de asigurãri de sãnãtate;
f) sã deconteze unitãţilor medicale specializate, în primele 10 zile ale lunii urmãtoare celei pentru care se face plata, contravaloarea serviciilor medicale de urgenţã şi a serviciilor de transport sanitar acordate asiguraţilor în luna precedentã, în baza facturii şi a documentelor justificative depuse pânã la data prevãzutã în contractul de furnizare de servicii medicale de urgenţã şi transport sanitar, cu încadrarea în sumele negociate şi contractate. Pentru fiecare lunã, casele de asigurãri de sãnãtate pot efectua, pânã la data de 20, decontarea lunii curente pentru perioada 1-15 a lunii, în baza indicatorilor specifici realizaţi şi în limita sumelor contractate, pe baza facturii şi a documentelor justificative depuse pânã la data prevãzutã în prezentul contract;".
49. În anexa 23, capitolul VI "Modalitãţi de platã", la articolul 9, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Pentru fiecare lunã, casele de asigurãri de sãnãtate pot efectua, pânã la data de 20, decontarea lunii curente pentru perioada 1-15 a lunii, în baza indicatorilor specifici realizaţi şi în limita sumelor contractate, pe baza facturii şi a documentelor justificative ce se depun la casa de asigurãri de sãnãtate pânã la data de .............. .
Decontarea serviciilor medicale aferente lunii decembrie a anului în curs se poate efectua în luna decembrie pentru serviciile medicale efectuate şi facturate pânã la data prevãzutã în documentele justificative depuse în vederea decontãrii, în limita bugetului aprobat, urmând ca diferenţa reprezentând servicii medicale realizate şi nedecontate sã se deconteze în luna ianuarie a anului urmãtor."
50. În anexa 26, capitolul X "Încetarea, rezilierea şi suspendarea contractului", la articolul 17, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Decontarea serviciilor de îngrijiri medicale la domiciliu/îngrijiri paliative la domiciliu contractate, efectuate, raportate şi validate conform contractelor încheiate se suspendã, dar nu mai mult de 1/3 din sumele lunare care urmeazã a fi decontate, de la data de înregistrare a documentului prin care se constatã nesoluţionarea pe cale amiabilã a unor litigii între pãrţile contractante pânã la data la care contravaloarea acestor servicii atinge valoarea concurentã a sumei care a fãcut obiectul litigiului."
51. În anexa 31, capitolul V "Obligaţiile pãrţilor" litera A "Obligaţiile casei de asigurãri de sãnãtate", la articolul 6, litera g) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"g) sã afişeze pe site, zilnic, precum şi pentru prima, respectiv a doua jumãtate a fiecãrei luni, la datele de 15 şi 30/31 ale lunii respective, contravaloarea medicamentelor eliberate de fiecare farmacie cu care casa de asigurãri de sãnãtate se aflã în relaţie contractualã, raportate de farmacii potrivit formularelor de raportare aprobate prin ordin al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate;".
52. În anexa 31, capitolul V "Obligaţiile pãrţilor" litera B "Obligaţiile furnizorilor de medicamente", la articolul 7, punctul 24) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"24) sã transmitã caselor de asigurãri de sãnãtate, în format electronic, situaţia medicamentelor şi materialelor sanitare eliberate conform formularelor de raportare aprobate prin ordin al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate;".
53. În anexa 31, capitolul IX "Rezilierea, încetarea şi suspendarea contractului", la articolul 18, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Decontarea medicamentelor cu şi fãrã contribuţie personalã în tratamentul ambulatoriu eliberate de farmacii conform contractelor încheiate se suspendã, dar nu mai mult de 1/3 din sumele lunare care urmeazã a fi decontate, de la data de înregistrare a documentului prin care se constatã nesoluţionarea pe cale amiabilã a unor litigii între pãrţile contractante pânã la data la care contravaloarea acestora atinge valoarea concurentã a sumei care a fãcut obiectul litigiului."
54. În anexa 33, la articolul 6 alineatul (3), teza a doua se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Furnizorii de proteze auditive vor ataşa audiogramele efectuate atât înainte, cât şi dupã protezarea auditivã."
55. În anexa 34, capitolul V "Obligaţiile pãrţilor" litera B "Obligaţiile furnizorului de dispozitive medicale", la articolul 6, litera h) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"h) sã emitã, în vederea decontãrii, facturile însoţite de: copia certificatului de garanţie, declaraţia de conformitate pentru dispozitivele medicale la comandã, dupã caz, conform prevederilor legale în vigoare, audiogramele efectuate atât înainte, cât şi dupã protezarea auditivã, taloanele lunare pentru dispozitivele de protezare stomii şi incontinenţã urinarã, fotoliile rulante şi aparatele pentru administrare continuã cu oxigen, dupã caz, dovada verificãrii tehnice, dupã caz, confirmarea primirii dispozitivului medical sub semnãtura beneficiarului, cu specificarea domiciliului, a actului de identitate şi a codului numeric personal sau a documentelor ce confirmã expedierea prin poştã şi primirea la domiciliu; cheltuielile cu transportul dispozitivului medical la domiciliul asiguratului nu se deconteazã de casele de asigurãri de sãnãtate. Începând cu data implementãrii sistemului de raportare în timp real, acesta va fi utilizat de furnizorii de dispozitive medicale evaluaţi pentru îndeplinirea acestei obligaţii."
56. În anexa 34 capitolul IX "Încetarea, rezilierea şi suspendarea contractului", la articolul 16, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Decontarea dispozitivelor medicale acordate conform contractelor încheiate se suspendã, dar nu mai mult de 1/3 din sumele lunare care urmeazã a fi decontate, de la data de înregistrare a documentului prin care se constatã nesoluţionarea pe cale amiabilã a unor litigii între pãrţile contractante pânã la data la care contravaloarea acestora atinge valoarea concurentã a sumei care a fãcut obiectul litigiului."
ART. II
Prezentul ordin se aplicã începând cu luna aprilie 2010 şi se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul sãnãtãţii,
Adrian Streinu-Cercel,
secretar de stat

Preşedintele Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate,
Nicolae Lucian Duţã

--------


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016