Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 415 din 7 octombrie 2002  pentru modificarea şi completarea Procedurii şi competentelor de acordare a înlesnirilor la plata creanţelor bugetare administrate de Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale, aprobate prin Ordinul ministrului muncii şi solidarităţii sociale nr. 216/2002     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 415 din 7 octombrie 2002 pentru modificarea şi completarea Procedurii şi competentelor de acordare a înlesnirilor la plata creanţelor bugetare administrate de Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale, aprobate prin Ordinul ministrului muncii şi solidarităţii sociale nr. 216/2002

EMITENT: Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 753 din 15 octombrie 2002
    În temeiul art. 29 din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 40/2002 pentru recuperarea arieratelor bugetare, aprobată şi modificată prin Legea nr. 491/2002, şi al art. 7 din Hotărârea Guvernului nr. 4/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul muncii şi solidarităţii sociale emite următorul ordin:
    ART. 1
    Procedura şi competentele de acordare a înlesnirilor la plata creanţelor bugetare administrate de Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale, aprobate prin Ordinul ministrului muncii şi solidarităţii sociale nr. 216/2002, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 337 din 21 mai 2002, se modifica şi se completează după cum urmează:
    1. La capitolul II punctul 1 alineatul (1), litera a) va avea următorul cuprins:
    "a) eşalonarea la plata pe un număr de luni care include şi perioada de graţie, stabilit ca raport procentual între totalul obligaţiilor şi cifra de afaceri, astfel:
    - până la 5% - până la 12 luni
    – între 5% şi 15% - până la 24 de luni
    – între 15% şi 30% - până la 36 de luni
    – între 30% şi 50% - până la 48 de luni
    – peste 50% - până la 60 de luni.
    În totalul obligaţiilor prevăzute la art. 13 din ordonanţa, astfel cum a fost modificat prin Legea nr. 491/2002, intra totalul obligaţiilor bugetare datorate şi neachitate, creditele bancare nerambursate la scadenta (mai puţin limitele de creditare pentru contul curent) şi furnizorii neachitati peste termenele contractuale.
    În cazul în care debitorul solicita o perioadă de eşalonare mai mica decât perioada rezultată în urma aplicării punctajului sau nu solicita perioada de graţie, convenţia şi graficul se stabilesc în funcţie de opţiunea debitorului;"

    2. La capitolul II punctul 1, după alineatul (6) se introduc alineatele (7) şi (8) cu următorul cuprins:
    "(7) Debitorii care la data depunerii cererii de acordare a înlesnirilor la plata înregistrează obligaţii datorate şi neachitate după data de 1 ianuarie 2002, inclusiv majorări de întârziere şi penalităţi de întârziere aferente acestora, precum şi majorări de întârziere şi penalităţi de întârziere aferente obligaţiilor restante la bugetul asigurărilor sociale de stat şi la bugetul asigurărilor pentru şomaj la data de 31 decembrie 2001, beneficiază de eşalonarea la plata a obligaţiilor datorate şi neachitate după data de 1 ianuarie 2002, inclusiv a majorărilor de întârziere şi a penalitatilor de întârziere aferente acestora, şi de amânarea la plata până la ultimul termen din eşalonare, în vederea reducerii sau scutirii de la plata, în funcţie de punctajul obţinut, a majorărilor de întârziere şi a penalitatilor de întârziere aferente obligaţiilor restante la data de 31 decembrie 2001.
(8) Pentru majorările de întârziere şi penalităţile de întârziere aferente obligaţiilor restante la data de 31 decembrie 2001, datorate şi neachitate după data de 8 aprilie 2002, data intrării în vigoare a ordonanţei, la cererea debitorilor se vor acorda eşalonări la plata."

    3. La capitolul II punctul 3, după alineatul (1) se introduce alineatul (2) cu următorul cuprins, iar alineatul (2) devine alineatul (3):
    "(2) Majorările de întârziere şi penalităţile de întârziere amânate în vederea reducerii, respectiv scutirii în conformitate cu prevederile art. 10 alin. (2) din ordonanţa, vor fi reduse, respectiv scutite, la ultimul termen de plată din eşalonare, dacă au fost respectate întocmai termenele de plată şi condiţiile în care aceasta a fost acordată, sau la data la care obligaţiile bugetare eşalonate la plata se sting în totalitate, indiferent de modalitatea de stingere."

    4. La capitolul III punctul 1, alineatul (2) va avea următorul cuprins:
    "(2) Pentru debitorii care se încadrează în categoriile menţionate la art. 9 alin. (2) din ordonanţa, de importanţa naţionala, precum şi de importanţa zonala semnificativă sau afectaţi de calamitati, organul competent sa aprobe şi sa acorde înlesniri la plata este Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale."

    5. La capitolul III punctul 3 se introduce alineatul (3) cu următorul cuprins:
    "(3) În cazul debitorilor care au beneficiat de înlesniri la plata, iar acestea nu au fost respectate, cererea se înregistrează în Registrul special de evidenta a solicitărilor de înlesniri la plata numai după ce debitorul va face dovada achitării majorărilor datorate în conformitate cu prevederile art. 83 din Ordonanţa Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, aprobată şi modificată prin Legea nr. 108/1996, cu modificările ulterioare, calculate până la data pierderii înlesnirilor."

    6. La capitolul IV punctul 2, după litera a) se introduce litera a^1) cu următorul cuprins:
    "a^1) declaraţie pe propria răspundere a reprezentantului legal al societăţilor agricole, înfiinţate în conformitate cu prevederile Legii nr. 36/1991 privind societăţile agricole şi alte forme de asociere în agricultura, din care să rezulte structura asociaţilor, mobilitatea sediului şi/sau a asociaţilor, inclusiv menţiuni referitoare la declanşarea procedurii de reorganizare sau faliment prevăzute de această lege;"

    7. La capitolul IV punctul 2, litera c) va avea următorul cuprins:
    "c) referatul motivat, prevăzut la art. 9 alin. (3) din ordonanţa, astfel cum a fost modificat prin Legea nr. 491/2002, privind încadrarea debitorilor în una dintre categoriile: de importanţa naţionala, precum şi de importanţa zonala semnificativă sau afectaţi de calamitati, întocmit de organele teritoriale, avizat, după caz, de comisiile de dialog social constituite la nivelul creditorilor bugetari şi, respectiv, de comisiile de dialog social constituite la nivelul prefecturilor;"

    8. La capitolul IV punctul 2, litera m) va avea următorul cuprins:
    "m) situaţia privind soldurile conturilor de disponibilitati în lei şi în valută şi depozitele bancare, inclusiv pe unităţi plătitoare, la data scadentei obligaţiilor restante la bugetul asigurărilor sociale de stat şi la bugetul asigurărilor pentru şomaj, pentru care se solicita înlesnire la plata, precum şi situaţia privind creditele curente şi cele nerambursate la scadenta; situaţia va cuprinde cuantumul obligaţiilor bugetare la data scadentei acestora în comparatie cu soldul disponibilităţilor în lei şi în valută, precum şi cu diferenţele neutilizate din limitele de creditare şi depozitele bancare, la aceeaşi dată;"

    9. La capitolul IV punctul 2, litera o) va avea următorul cuprins:
    "o) situaţia privind totalul obligaţiilor restante înregistrate în ultima balanţa de verificare întocmită conform prevederilor legale, reprezentând obligaţii către toate bugetele, credite bancare nerambursate la scadenta (mai puţin limitele de creditare pentru contul curent) şi soldul furnizorilor neachitati la termenele contractuale."

    10. La capitolul IV punctul 2, după litera q) se introduc literele r) şi s) cu următorul cuprins, iar litera r) devine litera t):
    "r) declaraţie pe propria răspundere privind obţinerea de către societate de venituri sezoniere, provenite din activităţile pentru care fluxul principal al veniturilor se localizeaza în anumite perioade ale anului şi care reprezintă peste 50% din cifra de afaceri, potrivit ultimului bilanţ contabil;
s) la cererea motivată a administratorului, cu încuviinţarea judecătorului-sindic, în proiectul planului de reorganizare va fi cuprins tipul de înlesnire la plata care se solicită să fie acordată pentru obligaţiile datorate bugetului asigurărilor sociale de stat şi bugetului asigurărilor pentru şomaj;"

    11. La capitolul VI punctul 5, litera c) va avea următorul cuprins:
    "c) termenul general de soluţionare a cererilor de acordare a înlesnirilor la plata la orice nivel de competenţa este de 30 de zile lucrătoare de la data înregistrării cererii la organul competent. Termenul de 30 de zile curge de la data primirii documentaţiei în forma completa."

    12. La capitolul VII punctul 1, litera a) va avea următorul cuprins:
    "a) o sumă egala cu doua rate medii din eşalonare, reprezentând obligaţii eşalonate şi majorări calculate conform art. 83 din Ordonanţa Guvernului nr. 11/1996, aprobată şi modificată prin Legea nr. 108/1996, cu modificările ulterioare, în cazul esalonarilor la plata; în situaţia în care numărul de rate din eşalonare este mai mic de 12, garanţia va fi constituită la nivelul unei rate medii din eşalonare;"

    13. La capitolul IX punctul 5, după alineatul (2) se introduc alineatele (3) şi (4) cu următorul cuprins:
    "(3) În situaţia în care, ulterior încheierii convenţiei, se constată că sumele şi celelalte informaţii care au stat la baza analizei cererii de acordare a înlesnirilor la plata au fost eronate şi au implicaţii majore în conţinutul convenţiei încheiate, pe baza documentelor care atesta aceasta situaţie organul competent care a aprobat înlesnirea la plata anulează convenţia.
(4) Anularea convenţiei va fi comunicată atât debitorului, cat şi organului teritorial la care acesta este înregistrat ca plătitor de contribuţii. În aceasta situaţie documentaţia va fi completată în mod corespunzător şi va fi reanalizata în vederea acordării inlesnirii la plata."

    14. La anexa nr. 1 (Fişa de analiza a dosarului de înlesniri la plata creanţelor la bugetul asigurărilor sociale de stat şi bugetul asigurărilor pentru şomaj) capitolul II, după punctul 30 textul notei va avea următorul cuprins:
    "Notă: datele prevăzute la punctele 9, 13, 14, 15, 16, 29 şi 30 din acest capitol se prezintă pe fiecare unitate plătitoare de contribuţii cu precizarea organului teritorial unde aceasta este înregistrată ca plătitoare de contribuţii."

    15. La anexa nr. 2 (Referat privind calcularea punctajului final în vederea acordării înlesnirilor la plata obligaţiilor la bugetul asigurărilor sociale de stat şi bugetul asigurărilor pentru şomaj) capitolul III, în tabelul de la punctul 4 nr. crt. 5 şi 6 vor avea următorul cuprins: "Majorări de întârziere aferente contribuţiei de asigurări pentru şomaj a angajatorului" şi, respectiv, "Penalităţi de întârziere aferente contribuţiei de asigurări pentru şomaj a angajatorului".

    ART. 2
    Cererile de acordare a înlesnirilor la plata obligaţiilor restante la bugetul asigurărilor sociale de stat şi la bugetul asigurărilor pentru şomaj, depuse şi nesoluţionate la data intrării în vigoare a prezentului ordin, se soluţionează conform prevederilor acestuia.

    ART. 3
    Prezentul ordin va fi adus la îndeplinire de Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale, Casa Naţională de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări Sociale, Agenţia Naţionala pentru Ocuparea Forţei de Muncă, precum şi de direcţiile generale de muncă şi solidaritate socială judeţene, Direcţia generală de muncă şi solidaritate socială a municipiului Bucureşti, casele judeţene de pensii, Casa de pensii a municipiului Bucureşti, agenţiile judeţene pentru ocuparea forţei de muncă, Agenţia pentru ocuparea forţei de muncă a municipiului Bucureşti.

    ART. 4
    Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul muncii
                    şi solidarităţii sociale,
                    Marian Sarbu

    Bucureşti, 7 octombrie 2002.
    Nr. 415.

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016