Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 41 din 14 ianuarie 2005  privind separarea fluxurilor de pasageri in porturile din Romania, in conformitate cu recomandarile si cele mai bune practici cuprinse in catalogul Schengen    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 41 din 14 ianuarie 2005 privind separarea fluxurilor de pasageri in porturile din Romania, in conformitate cu recomandarile si cele mai bune practici cuprinse in catalogul Schengen

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 152 din 21 februarie 2005
Având în vedere prevederile <>art. 10 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a României, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 243/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi prevederile art. 11 din Normele metodologice de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a României, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 445/2002 ,
în temeiul prevederilor <>art. 9 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 63/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 604/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi ale <>art. 5 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 412/2004 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul administraţiei şi internelor şi ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului emit urmãtorul ordin:

ART. 1
Prezentul ordin are ca scop separarea fluxurilor de pasageri în porturile din România, în conformitate cu recomandãrile şi cele mai bune practici cuprinse în catalogul Schengen.
ART. 2
În sensul prezentului ordin, termenii utilizaţi au urmãtorul înţeles:
a) port - suprafaţã delimitatã din teritoriul naţional, situatã la malul mãrii sau al unei cãi navigabile, protejatã natural sau artificial împotriva valurilor, vânturilor, curenţilor şi gheţurilor, construitã şi echipatã astfel încât sã permitã, în principal, primirea şi adãpostirea navelor, încãrcarea, descãrcarea, transbordarea, depozitarea mãrfurilor, primirea şi expedierea acestora cu mijloace de transport, îmbarcarea şi debarcarea pasagerilor;
b) frontiera de stat - linia realã sau imaginarã care trece, în linie dreaptã, de la un semn de frontierã la un altul ori, acolo unde frontiera nu este marcatã în teren cu semne de frontierã, de la un punct de coordonate la altul; la fluviul Dunãrea şi celelalte ape curgãtoare, frontiera de stat este cea stabilitã prin acordurile, convenţiile şi înţelegerile dintre România şi statele vecine, cu luarea în considerare a faptului cã principiul general acceptat de dreptul internaţional fluvial este acela cã frontiera trece pe mijlocul şenalului navigabil principal, iar la apele curgãtoare nenavigabile, pe la mijlocul pânzei de apã; la Marea Neagrã frontiera de stat trece pe la limita exterioarã şi limitele laterale ale mãrii teritoriale a României;
c) frontierã internã - porturile maritime şi fluviale pentru liniile regulate de pasageri şi de mãrfuri, care au ca punct de plecare sau ca destinaţie exclusivã alte porturi de pe teritoriile statelor sau comunitãţilor de state cu care România a încheiat acorduri, convenţii sau alte înţelegeri internaţionale privind eliminarea controalelor la frontierã, fãrã escale în porturi din afara teritoriului acestora;
d) frontierã externã - porturile maritime şi fluviale, dacã acestea nu reprezintã frontiere interne;
e) regim de frontierã internã în porturi - reglementãrile cu privire la eliminarea controlului de frontierã în porturile deschise traficului internaţional de persoane, pentru cetãţenii români şi persoanele aparţinând statelor sau comunitãţilor de state cu care România a încheiat acorduri, convenţii sau alte înţelegeri internaţionale privind eliminarea controalelor la frontierã;
f) stat contractant - statul sau comunitatea de state cu care România a încheiat acorduri, convenţii sau alte înţelegeri internaţionale privind eliminarea controalelor la frontierã şi România;
g) stat terţ - orice alt stat decât cele cu care România a încheiat acorduri, convenţii sau alte înţelegeri internaţionale privind eliminarea controalelor la frontierã;
h) voiaj intern - orice voiaj care are ca punct de plecare şi/sau ca destinaţie teritoriul României, precum şi orice voiaj care are ca punct de plecare sau ca destinaţie exclusivã teritoriile statelor sau comunitãţilor de state cu care România a încheiat acorduri, convenţii sau alte înţelegeri internaţionale privind eliminarea controalelor la frontierã, fãrã a atinge un port de pe teritoriul unui stat terţ.
ART. 3
La data intrãrii în vigoare a unui acord, a unei convenţii sau înţelegeri bi - sau multilaterale privind eliminarea controalelor la frontierã, pentru introducerea regimului de frontierã internã se vor lua urmãtoarele mãsuri:
1. Separarea fluxurilor de pasageri pentru voiajurile interne de cele pentru voiajurile internaţionale se va face printr-o infrastructurã adecvatã, atât la îmbarcare, cât şi la debarcare, dupã cum urmeazã:
a) la îmbarcare, înainte de posturile de control ale poliţiei de frontierã şi va continua pânã la urcarea la bordul navei;
b) la debarcare, separarea va continua şi dupã posturile de control ale poliţiei de frontierã, pânã în zona publicã a terminalului de pasageri.
2. Pentru voiajurile internaţionale, controlul persoanelor aflate sub incidenţa legislaţiei privind frontiera internã se va face la ghişeele speciale, individualizate cu:
a) însemnul drapelului României;
b) emblema Uniunii Europene, cu înscrisul "UE" într-un cerc format din stele;
c) însemnele drapelelor statelor contractante, altele decât statele membre ale Uniunii Europene şi România.
3. Ghişeele la care se face controlul pentru cetãţenii oricãrui stat terţ vor purta inscripţia "alte state", în limba românã şi în limbi de circulaţie internaţionalã.
4. În situaţia în care trecerea frontierei se efectueazã temporar prin alte puncte de trecere portuare care nu sunt deschise traficului internaţional de persoane şi de mãrfuri, solicitantul asigurã, dupã aprobarea deschiderii temporare a punctului de trecere portuar, condiţii corespunzãtoare de efectuare a controlului pentru trecerea frontierei, respectiv: punerea la dispoziţie a spaţiilor de lucru şi a utilitãţilor, transportul personalului, spaţii de cazare şi indemnizaţii de deplasare, conform legii.
5. În punctele de trecere portuare prevãzute la pct. 4 nu este obligatoriu sã se ia mãsuri de separare fizicã a fluxurilor de pasageri în conformitate cu prezentul ordin.
ART. 4
Prezentul ordin se aplicã în toate porturile din România.
ART. 5
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul administraţiei şi internelor,
Anghel Andreescu,
secretar de stat

Ministrul transporturilor,
construcţiilor şi turismului,
Gheorghe Dobre
------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016