Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 405 din 26 martie 2010  privind constituirea si functionarea Comisiei de analiza tehnica la nivel central    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 405 din 26 martie 2010 privind constituirea si functionarea Comisiei de analiza tehnica la nivel central

EMITENT: MINISTERUL MEDIULUI SI PADURILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 231 din 13 aprilie 2010
ORDIN nr. 405 din 26 martie 2010
privind constituirea şi funcţionarea Comisiei de analizã tehnicã la nivel central
EMITENT: MINISTERUL MEDIULUI ŞI PÃDURILOR
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 231 din 13 aprilie 2010


Având în vedere prevederile <>art. 11 din Procedura de emitere a autorizaţiei de mediu, aprobatã prin <>Ordinul ministrului mediului şi dezvoltãrii durabile nr. 1.798/2007 ,
în temeiul <>art. 7 alin. (2) din Hotãrârea Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi al <>art. 15 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.635/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi Pãdurilor

ministrul mediului şi pãdurilor emite prezentul ordin.

ART. 1
Se constituie Comisia de analizã tehnicã la nivel central, denumitã în continuare CAT, organism consultativ, fãrã personalitate juridicã, care funcţioneazã pe lângã autoritatea publicã centralã pentru protecţia mediului şi pãdurilor.
ART. 2
(1) CAT se compune din reprezentanţi ai autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului şi pãdurilor din cadrul direcţiilor şi compartimentelor de specialitate şi ai autoritãţilor publice centrale pentru dezvoltare regionalã şi turism, sãnãtate, agriculturã şi dezvoltare ruralã, transporturi şi infrastructurã, economie, comerţ şi mediu de afaceri, culturã şi patrimoniu naţional, finanţe, administraţie şi interne, protecţie civilã şi gestionarea situaţiilor de urgenţã.
(2) Componenţa nominalã a CAT se aprobã de preşedintele acesteia, pe baza propunerilor formulate de conducãtorii autoritãţilor publice centrale, prevãzute la alin. (1).
(3) Membrii CAT sunt reprezentaţi la nivel de secretar de stat, director general sau director, dupã caz.
(4) În funcţie de specificul proiectului sau activitãţii care se supune procedurilor de reglementare, în componenţa CAT preşedintele decide cooptarea altor reprezentanţi ai autoritãţilor publice/foruri naţionale de ştiinţã şi culturã/instituţii publice/institute de cercetare precum: Academia Românã, Administraţia Naţionalã "Apele Române", Comisia Naţionalã pentru Controlul Activitãţilor Nucleare, Garda Naţionalã de Mediu, Agenţia Naţionalã pentru Resurse Minerale, Institutul de Economie Naţionalã etc.
(5) În funcţie de ordinea de zi a reuniunii, oricare dintre membrii CAT poate supune spre aprobare preşedintelui propunerea de participare, cu rol consultativ, a unor specialişti, cercetãtori şi/sau cadre didactice universitare cu activitate recunoscutã în domeniul respectiv, în vederea asigurãrii asistenţei tehnice, ştiinţifice sau juridice suplimentare de care este nevoie.
ART. 3
(1) Preşedintele CAT este secretarul de stat cu atribuţii în domeniul protecţiei mediului.
(2) În situaţiile în care preşedintele CAT nu poate participa la şedinţele CAT, acesta este înlocuit de cãtre directorul Direcţiei controlul poluãrii şi evaluare impact.
ART. 4
(1) CAT se întruneşte în cadrul procedurii de evaluare a impactului asupra mediului pentru proiectele publice şi private supuse evaluãrii impactului asupra mediului, aflate în competenţa de soluţionare a autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului şi pãdurilor, şi în cadrul procedurii de autorizare a activitãţilor cu impact semnificativ asupra mediului, proceduri aflate în competenţa de soluţionare a autoritãţii publice centrale din domeniul protecţiei mediului şi pãdurilor.
(2) CAT, în procedura de evaluare a impactului asupra mediului, exercitã urmãtoarele atribuţii:
a) participã la toate etapele de procedurã prevãzute în legislaţia în vigoare, respectiv: etapa de încadrare a proiectului în procedura de evaluare a impactului asupra mediului, etapa de definire a domeniului evaluãrii şi de realizare a raportului privind impactul asupra mediului şi etapa de analizã a calitãţii raportului privind impactul asupra mediului;
b) solicitã completãri la documentele supuse analizei din perspectiva cerinţelor specifice pentru domeniile relevante ale proiectului aflat în procedura de reglementare;
c) participã la procesul de luare a deciziei privind emiterea acordului de mediu sau, dupã caz, respingerea motivatã a acestuia;
d) participã la şedinţele de dezbatere publicã, dupã caz;
e) participã la procesul de analizã a raportului privind impactul asupra mediului şi a raportului de securitate şi propune acceptarea şi/sau completarea acestora;
f) participã la analizarea soluţiilor de rezolvare a propunerilor/comentariilor publicului, precum şi a informaţiilor şi documentelor primite de la titularul proiectului;
g) propune decizia finalã privind emiterea acordului de mediu sau, dupã caz, respingerea motivatã a acestuia.
(3) CAT, în procedura de autorizare a activitãţilor cu impact semnificativ asupra mediului, exercitã urmãtoarele atribuţii:
a) se întruneşte pentru analiza urmãtoarelor documente, dupã caz: documentaţia tehnicã depusã, raportul cu concluziile bilanţului de mediu, evaluarea participãrii publicului;
b) stabileşte dacã emite autorizaţia de mediu cu sau fãrã program pentru conformare;
c) propune decizia finalã privind emiterea autorizaţiei de mediu sau, dupã caz, respingerea motivatã a acesteia.
ART. 5
(1) CAT se întruneşte în situaţiile prevãzute de legislaţia de mediu în vigoare privind procedura-cadru de evaluare a impactului asupra mediului pentru proiecte publice şi private şi procedura de emitere a autorizaţiei de mediu sau ori de câte ori este necesar, la solicitarea preşedintelui.
(2) CAT adoptã la prima sa reuniune regulamentul propriu de organizare şi funcţionare.
ART. 6
(1) Direcţia controlul poluãrii şi evaluare impact din cadrul autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului şi pãdurilor asigurã secretariatul CAT.
(2) Atribuţiile şi responsabilitãţile secretariatului se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare al CAT.
ART. 7
(1) Autoritatea publicã centralã pentru protecţia mediului şi pãdurilor ia decizia finalã în procedurile de reglementare, luând în considerare punctele de vedere exprimate în cadrul CAT şi relevanţa acestora, în funcţie de competenţele stabilite prin legislaţia de protecţie a mediului în vigoare.
(2) Decizia finalã motivatã privind emiterea actului de reglementare sau, dupã caz, respingerea acestuia, luatã de autoritatea publicã centralã pentru protecţia mediului şi pãdurilor, se transmite titularului proiectului/activitãţii şi, spre informare, membrilor CAT, în termen de 5 zile lucrãtoare de la data emiterii ei.
(3) Informarea publicului asupra deciziei finale se face în conformitate cu prevederile legale.
ART. 8
La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin, <>Ordinul ministrului mediului şi dezvoltãrii durabile nr. 794/2007 privind constituirea şi funcţionarea colectivului de analizã tehnicã la nivel central, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 333 din 17 mai 2007, se abrogã.
ART. 9
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul mediului şi pãdurilor,
Dan Cârlan,
secretar de stat

Bucureşti, 26 martie 2010.
Nr. 405.
------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016