Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 405 din 16 martie 2006  privind publicarea Pozitiei comune 2004/661/PESC prin care au fost instituite masurile restrictive emise impotriva anumitor oficiali din Belarus, modificata prin pozitiile comune 2004/848/PESC si 2005/666/PESC    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 405 din 16 martie 2006 privind publicarea Pozitiei comune 2004/661/PESC prin care au fost instituite masurile restrictive emise impotriva anumitor oficiali din Belarus, modificata prin pozitiile comune 2004/848/PESC si 2005/666/PESC

EMITENT: MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 467 din 30 mai 2006
În baza <>art. 3 din Legea nr. 206/2005 privind punerea în aplicare a unor sancţiuni internaţionale,
în temeiul <>art. 4 alin. (5) din Hotãrârea Guvernului nr. 100/2004 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Externe, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul afacerilor externe emite prezentul ordin.

ARTICOL UNIC
Se dispune publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a Poziţiei comune*) 2004/661/PESC prin care au fost instituite mãsurile restrictive emise impotriva anumitor oficiali din Belarus, modificatã prin poziţiile comune 2004/848/PESC şi 2005/666/PESC.
___________
*) Poziţia comuna se publica ulterior în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 467 bis în afarã abonamentului, care se poate achizitiona de la Centrul pentru relaţii cu publicul al Regiei Autonome "Monitorul Oficial", Bucureşti, sos. Panduri nr. 1.

Ministrul afacerilor externe,
Mihai Razvan Ungureanu

Bucureşti, 16 martie 2006.
Nr. 405.

POZIŢIE COMUNA 2004/661/PESC
privind mãsurile restrictive emise impotriva anumitor oficiali din Belarus


(Act adoptat conform Titlului V din Tratatul privind Uniunea Europeanã)

CONSILIUL UNIUNII EUROPENE
Având în vedere Tratatul privind Uniunea Europeanã şi în special Articolul 15 din Tratat,
Întrucât,
(1) Uniunea Europeanã rãmâne serios ingrijorata de deteriorarea continua a democraţiei, domniei legii şi a drepturilor omului în Belarus.
(2) Reamintind concluziile Consiliului din data de 15 septembrie 1997, Uniunea Europeanã isi reitereaza clar interesul pentru progresul politic, social şi economic al Belarus, cãtre un stat democratic care respecta legile şi a drepturile omului, astfel încât ţara sa-şi poatã ocupa locul de drept în Europa.
(3) Reafirmandu-şi interesul într-un dialog constructiv cu Belarus, Uniunea Europeanã considera faptul ca pana în prezent nu a fost efectuatã şi nici nu a fost initiata o investigatie independenta, completa şi credibila cu privire la crimele examinate de cãtre Adunarea Parlamentului Consiliului Europei în raportul sau adoptat în data de 28 aprilie 2004 (Raportul Pourgourides), reprezenta încã o întârziere în instituirea domniei legii în Belarus.
(4) Guvernul din Belarus a ignorat în mod continuu apelurile Uniunii Europene, cel mai recent fiind cel din Declaraţia din 14 mai 2004, precum şi apelurile fãcute de cãtre Consiliul Europei şi a altor instituţii, în vederea initierii unei astfel de investigaţii independente.
(5) Raportul Pourgourides, detaliat şi bine întemeiat, identifica în mod clar actorii-cheie care au luat parte la disparitia a patru persoane bine-cunoscute în Belarus în perioada 1999/2000 şi în mod evident la obstructionarea justiţiei, în persoana Procurorului General din Belarus, fostului Secretar al Consiliului de Securitate, Victor Sheyman, Ministrului Sporturilor şi Turismului din Belarus, fostului Ministru de Interne, Yury Siovakov, precum şi a Colonelului Dmitri Pavlichenko din cadrul unei unitãţi a forţelor speciale a Ministerului Afacerilor Interne al Republicii Belarus.
(6) Cei care poarta principala responsabilitate pentru aceste disparitii au rãmas nepedepsiti.
(7) Prin urmare, Consiliul, luând în considerare evidenta obstructionare a justiţiei, a decis sa implementeze sancţiuni sub forma restrictiilor de admitere îndreptate impotriva acelor indivizi care au responsabilitatea initierii unei investigaţii independente şi a actionarii în justiţie ca urmare a acestor acuzatii, dar care nu au procedat în acest sens, precum şi impotriva celor care sunt consideraţi conform Raportului Pourgourides actori-cheie în aceste disparitii şi în procesul de musamalizare aferent. Uniunea Europeanã isi rezerva dreptul de a avea în vedere şi alte mãsuri restrictive suplimentare la o data ulterioara.
(8) Uniunea Europeanã isi va revizui poziţia în lumina evolutiilor viitoare, luând în considerare eforturile autoritãţilor competente din Belarus de a investiga disparitiile într-un mod complet şi transparent şi de a-i aduce în fata justiţiei pe cei rãspunzãtori.

ADOPTA PREZENTA POZIŢIE COMUNA:

ART. 1
1. Statele Membre vor lua mãsurile necesare pentru a preveni intrarea sau tranzitarea teritoriilor lor de cãtre persoanele enumerate în Anexa, care au responsabilitatea initierii unei investigaţii independente şi a actionarii în justiţie ca urmare a acestor acuzatii, dar care nu au procedat în acest sens şi a celor care, conform Raportului Pourgourides, au luat parte la disparitia a patru persoane bine-cunoscute în Belarus în perioada 1999/2000 şi la procesul de musamalizare aferent, datoritã evidentei obstructionarii a justiţiei de cãtre aceştia.
2. Paragraful 1 nu va obliga nici un Stat Membru sa refuze intrarea propriilor cetãţeni pe teritoriul lor.
3. Paragraful 1 se va aplica fãrã a aduce atingere cazurilor în care un Stat Membru este obligat sa se supunã unei prevederi din legislaţia internationala, astfel:
(a) ca ţara gazda a unei organizaţii internaţionale inter-guvernamentale;
(b) ca ţara gazda a unei conferinţe internaţionale, întrunitã de cãtre Natiunile Unite sau sub auspiciile Naţiunilor Unite; sau
(c) conform unui acord multilateral care conferã privilegii şi imunitãţi. Consiliul va fi informat corespunzãtor în fiecare dintre aceste cazuri.
4. Se va considera ca paragraful 3 se aplica şi atunci când un Stat Membru este ţara gazda a Organizaţiei pentru Securitate şi Cooperare în Europa (OSCE).
5. Statele Membre pot face excepţie de la mãsurile impuse conform paragrafului 1 atunci când cãlãtoria se justifica prin argumentele unei nevoi umanitare de urgenta sau participarea la intalniri interguvernamentale, inclusiv cele promovate de cãtre Uniunea Europeanã, acolo unde dialogul politic este condus în asa fel încât promoveazã democraţia, drepturile omului şi domnia legii în Belarus.
6. În cazul în care un Stat Membru doreşte sa facã o excepţie, conform paragrafului 5, acesta va inainta o notificare scrisã cãtre Consiliu. Excepţia va fi permisã numai dacã nu exista obiecţii scrise din partea unuia sau mai multor membri ai Consiliului, înaintate într-un termen de 48 de ore de la primirea notificãrii privind excepţia propusã. În cazul în care unul sau mai mulţi membri ai Consiliului ridica obiecţii, Consiliul, hotãrând cu majoritate calificatã, poate lua decizii cu privire la aprobarea exceptiei propuse.
7. În cazul în care, conform paragrafelor 3, 4, 5 şi 6, un Stat Membru autorizeaza intrarea sau tranzitul persoanelor enumerate în Anexa, pe teritoriul sau, autorizarea se va limita la scopul pentru care aceasta este acordatã şi la persoanele la care se face referire în autorizaţia respectiva.
ART. 2
Consiliul, în baza propunerilor înaintate de cãtre Statele Membre sau de cãtre Comisie, va adopta modificarea listei prezentatã în Anexa, în conformitate cu evolutiile politice din Belarus.
ART. 3
Pentru a maximiza impactul mãsurilor mai sus menţionate, Uniunea Europeanã va incuraja statele terţe sa adopte mãsuri restrictive similare cu cele incluse în prezenta Poziţie Comuna.
ART. 4
Aceasta Poziţie Comuna se va aplica pe o perioada de 12 luni. Va fi revizuitã în mod constant. Va fi actualizatã sau modificatã, dupã caz, în cazul în care Consiliul considera ca obiectivele sale nu au fost îndeplinite.
ART. 5
Aceasta Poziţie Comuna va intra în vigoare la data adoptãrii sale.
ART. 6
Aceasta Poziţie Comuna va fi publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.

Adoptatã la Bruxelles, 24 septembrie 2004.

Pentru Consiliu
Preşedinte
L.J. BRINKHORST


ANEXA

Lista persoanelor la care se face referire în Articolul 1

1. SIVAKOV, YURY (YURIJ) Leonidovich, Ministrul Turismului şi Sportului din Belarus, nãscut la data de 5 august 1946, în regiunea Sakhalin, fosta Republica Federativã Sovietica Socialistã.
2. SHEYMAN (SHEIMAN), VICTOR Vladimirovich, Procuror General al Belarus, nãscut la data de 26 mai 1958, în regiunea Grodno.
3. PAVLICHENKO (PAVLIUCHENKO), DMITRI (Dmitry) Valeriyevich, ofiţer al forţelor speciale din Belarus, nãscut la data de 1966 în Vitebsk.
4. NAUMOV, VLADIMIR Vladimirovich, Ministru de Interne, nãscut în 1956.

POZIŢIE COMUNA 2004/848/PESC
de modificare a Poziţiei Comune 2004/661/PESC privind mãsurile restrictive
emise impotriva anumitor oficiali din Belarus

(Act adoptat conform Titlului V din Tratatul privind Uniunea Europeanã)

CONSILIUL UNIUNII EUROPENE
Având în vedere Tratatul privind Uniunea Europeanã şi în special Articolul 15 din Tratat,
Întrucât;
(1) În data de 24 septembrie 2004, Consiliul a adoptat Poziţia Comuna 2004/661/PESC privind mãsurile restrictive emise impotriva anumitor oficiali din Belarus(*1).
___________
(*1) JO L 301, 28.9.2004, p. 67.

(2) Misiunea Internationala de Observare a Alegerilor din Belarus a ajuns la concluzia ca alegerile parlamentare şi referendumul din Belarus, din data de 17 octombrie 2004 nu au respectat în mare parte angajamentele fundamentale ale Belarus cãtre OSCE. Uniunea Europeanã considera ca autoritãţile din Belarus sunt direct rãspunzãtoare pentru neregularitãţile consemnate de cãtre observatori.
(3) De asemenea, Uniunea Europeanã consemneazã existenta unor atacuri violenţe conduse de cãtre poliţie şi de cãtre alte forte de securitate din Belarus impotriva unor lideri ai opoziţiei şi reprezentanţi ai presei, cu ocazia demonstratiilor politice paşnice organizate în Minsk dupã alegeri şi referendum.
(4) În consecinta, Consiliul din 22 noiembrie 2004 a decis sa impunã restrictii de admitere impotriva oficialilor care sunt direct rãspunzãtori pentru fraudarea alegerilor şi a referendumului şi impotriva acelor persoane responsabile pentru încãlcarea grava a drepturilor omului prin reprimarea demonstrantilor pasnici.
(5) În acest context, la aceeaşi data, Consiliul a fãcut un apel cãtre Preşedintele Lukashenko şi guvernul sau în vederea schimbãrii politicilor actuale şi ralierea la reformele fundamentale economice şi democratice pentru a aduce ţara mai aproape de valorile comune europene. Consiliul a mai declarat ca Uniunea Europeanã rãmâne deschisã dialogului cu Belarus cu privire la dezvoltarea treptata a relaţiilor bilaterale, de îndatã ce autoritãţile din Belarus demonstreaza prin acţiuni concrete angajamentul în acest sens. Mai mult, Consiliul a reamintit vointa sa de a adânci relaţiile cu Belarus, inclusiv în cadrul Politicii Europene de Vecinãtate (PEV), de îndatã ce autoritãţile din Belarus vor face dovada clara a intentiei de a respecta valorile democratice şi domnia legii.
(6) Prin urmare, domeniul de acţiune al mãsurilor restrictive impuse prin Poziţia Comuna 2004/661/PESC trebuie sa se extindã şi asupra persoanelor care sunt direct rãspunzãtoare pentru fraudarea alegerilor şi a referendumului din data de 17 octombrie 2004 şi impotriva acelor persoane rãspunzãtoare pentru încãlcarea grava a drepturilor omului prin reprimarea demonstrantilor pasnici din perioada imediat urmãtoare alegerilor şi referendumului din Belarus.
(7) Mãsurile restrictive emise impotriva persoanelor care sunt direct responsabile pentru fraudarea alegerilor şi a referendumului din Belarus din data de 17 octombrie 2004 şi impotriva acelor persoane responsabile pentru încãlcarea grava a drepturilor omului în reprimarea demonstrantilor pasnici din perioada imediat urmãtoare alegerilor şi referendumului din Belarus vor fi revizuite în lumina reformelor fãcute Codului Electoral în scopul alinierii cu angajamentele OSCE şi cu alte standarde internaţionale referitoare la alegerile democratice, asa cum se recomanda de cãtre OSCE/ODIHR, şi în lumina acţiunilor concrete ale autoritãţilor pentru respectarea drepturilor omului privitoare la demonstraţiile paşnice,

ADOPTA PREZENTA POZIŢIE COMUNA:

ART. 1
Poziţia Comuna 2004/661/PESC se modifica dupã cum urmeazã:
"1. Statele Membre vor lua mãsurile necesare pentru a preveni intrarea sau tranzitarea teritoriilor lor de cãtre persoanele:
- care au responsabilitatea initierii unei investigaţii independente şi a actionarii în justiţie, ca urmare a acestor acuzatii, dar care nu au procedat în acest sens şi, acelor care, conform Raportului Pourgourides, sunt consideraţi actori cheie ai dispariţiei a patru persoane bine-cunoscute în Belarus în perioada 1999/2000 şi la procesul de musamalizare aferent, pentru evidenta lor obstructionare a justiţiei, asa cum sunt enumerate în Anexa I;
- care sunt rãspunzãtoare pentru fraudarea alegerilor şi a referendumului din data de 17 octombrie 2004 şi impotriva acelor persoane care sunt responsabile pentru încãlcarea grava a drepturilor omului prin reprimarea demonstrantilor pasnici din perioada imediat alegerilor şi referendumului din Belarus, asa cum sunt enumerate în Anexa II."
2. Articolul 2 va fi înlocuit dupã cum urmeazã:
"ARTICOLUL 2
Consiliul, în baza propunerilor înaintate de un Stat Membru sau de cãtre Comisie, va adopta modificarea listei prezentatã în Anexa I şi II, în conformitate cu evolutiile politice din Belarus."
3. Anexa va fi înlocuitã cu Anexele I şi II incluse în Anexa la aceasta Poziţie Comuna.

ART. 2
Aceasta Poziţie Comuna va intra în vigoare la data adoptãrii sale.

ART. 3
Aceasta Poziţie Comuna va fi publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.

Adoptatã la Bruxelles, 13 decembrie 2004.

Pentru Consiliu
Preşedinte
B.R. BOT

ANEXA

"ANEXA Nr. I

Lista persoanelor la care se face referire în Articolul 1,
primul paragraf, primul punct

1. SIVAKOV, YURY (YURIJ) Leonidovich, Ministrul Turismului şi Sportului din Belarus, nãscut la data de 5 august 1946, în regiunea Sakhalin, fosta Republica Federativã Sovietica Socialistã.
2. SHEYMAN (SHEIMAN), VICTOR Vladimirovich, Şeful Administraţiei Prezidenţiale din Belarus, nãscut la data de 26 mai 1958, în regiunea Grodno.
3. PAVLICHENKO (PAVLIUCHENKO), DMITRI (Dmitry) Valeriyevich, ofiţer al forţelor speciale din Belarus, nãscut la data de 1966 în Vitebsk.
4. NAUMOV, VLADIMIR Vladimirovich, Ministru de Interne, nãscut în 1956.

ANEXA Nr. II

Lista persoanelor la care se face referire în Articolul 1,
primul paragraf, al doilea punct

1. Lidia YERMOSHINA, Preşedinte al Comisiei Electorale Centrale
2. Yuri PODOBED, Comandant al OMON Minsk."


POZIŢIE COMUNA 2005/666/PESC
de completare a Poziţiei Comune 2004/661/PESC privind mãsurile restrictive
emise impotriva anumitor oficiali din Belarus

(Act adoptat conform Titlului V din Tratatul privind Uniunea Europeanã)

CONSILIUL UNIUNII EUROPENE
Având în vedere Tratatul privind Uniunea Europeanã şi în special Articolul 15 din Tratat,
Întrucât,
(1) În data de 24 septembrie 2004, Consiliul a adoptat Poziţia Comuna 2004/661/PESC(*1) privind mãsurile restrictive emise impotriva anumitor oficiali din Belarus.
(2) Poziţia Comuna 2004/661/PESC se aplica pana la data de 24 septembrie 2005.
(3) În lumina ultimelor evolutii politice care decurg din întãrirea represiunii în Belarus, termenul Poziţiei Comune 2004/661/PESC va fi prelungit cu încã 12 luni,
___________
(*1) JO L 301, 28.9.2004, p. 67. Poziţie Comuna modificatã prin Poziţia Comuna 2004/848/PESC (JO L 367, 14.12.2004, p. 35).

ADOPTA PREZENTA POZIŢIE COMUNA:

ART. 1
Prin prezenta, termenul Poziţiei Comune 2004/661/PESC se extinde pe o perioada suplimentarã de 12 luni. Va fi revizuitã în mod constant. Va fi actualizatã sau modificatã, dupã caz, în cazul în care Consiliul considera ca obiectivele sale nu au fost îndeplinite.
ART. 2
Aceasta Poziţie Comuna va intra în vigoare la data adoptãrii sale.
ART. 3
Aceasta Poziţie Comuna va fi publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.

Adoptatã la Bruxelles, 20 decembrie 2005.

Pentru Consiliu
Preşedinte
M. BECKETT

----





Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016