Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 402 din 2 aprilie 2018  privind modificarea şi completarea Ordinului ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 2.133/2005 pentru aprobarea Reglementărilor privind certificarea încadrării vehiculelor înmatriculate sau înregistrate în normele tehnice privind siguranţa circulaţiei rutiere, protecţia mediului şi în categoria de folosinţă conform destinaţiei, prin inspecţia tehnică periodică - RNTR 1    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 402 din 2 aprilie 2018 privind modificarea şi completarea Ordinului ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 2.133/2005 pentru aprobarea Reglementărilor privind certificarea încadrării vehiculelor înmatriculate sau înregistrate în normele tehnice privind siguranţa circulaţiei rutiere, protecţia mediului şi în categoria de folosinţă conform destinaţiei, prin inspecţia tehnică periodică - RNTR 1

EMITENT: Ministerul Transporturilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 319 din 11 aprilie 2018
    Având în vedere Referatul Direcţiei transport rutier nr. 2.719 din 18.01.2018, prin care se supune spre aprobare Ordinul ministrului transporturilor privind modificarea şi completarea Ordinului ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 2.133/2005 pentru aprobarea Reglementărilor privind certificarea încadrării vehiculelor înmatriculate sau înregistrate în normele tehnice privind siguranţa circulaţiei rutiere, protecţia mediului şi în categoria de folosinţă conform destinaţiei, prin inspecţia tehnică periodică - RNTR 1,
    în conformitate cu prevederile art. IV din Legea nr. 260/2017 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 81/2000 privind certificarea încadrării vehiculelor înmatriculate sau înregistrate în normele tehnice privind siguranţa circulaţiei rutiere, protecţia mediului şi în categoria de folosinţă conform destinaţiei, prin inspecţia tehnică periodică,
    în temeiul prevederilor art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 21/2015 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul transporturilor emite prezentul ordin.
    ART. I
    Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 2.133/2005 pentru aprobarea Reglementărilor privind certificarea încadrării vehiculelor înmatriculate sau înregistrate în normele tehnice privind siguranţa circulaţiei rutiere, protecţia mediului şi în categoria de folosinţă conform destinaţiei, prin inspecţia tehnică periodică - RNTR 1, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.160 din 21 decembrie 2005, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. Titlul ordinului se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ORDIN
    pentru aprobarea Reglementărilor privind inspecţia tehnică periodică a vehiculelor înmatriculate sau înregistrate în România - RNTR 1"

    2. Articolul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 1
    Se aprobă Reglementările privind inspecţia tehnică periodică a vehiculelor înmatriculate sau înregistrate în România - RNTR 1, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin."

    3. Articolele 2 şi 2^1 se abrogă.
    4. Articolul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 3
    Prin inspecţia tehnică periodică se certifică conformitatea vehiculului în ceea ce priveşte siguranţa circulaţiei rutiere, protecţia mediului şi încadrarea în categoria de folosinţă conform destinaţiei. Inspecţia tehnică periodică se efectuează în conformitate cu reglementările prevăzute la art. 1."

    5. Laarticolul4, alineatele (1)-(4), (5), (6) şi (7)-(9) se abrogă.
    6. La articolul 5, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Atestarea personalului care efectuează inspecţiile tehnice periodice şi controlul tehnic în trafic al vehiculelor se realizează de R.A.R., în conformitate cu reglementările prevăzute la art. 1."

    7. Titlul anexei se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "REGLEMENTĂRI
    privind inspecţia tehnică periodică a vehiculelor înmatriculate sau înregistrate în România - RNTR 1"

    8. În anexă, articolul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 1
    (1) Prezentele reglementări stabilesc cerinţele specifice privind organizarea şi funcţionarea sistemului de inspecţie tehnică periodică a vehiculelor înmatriculate sau înregistrate în România, precum şi metodologia de efectuare a inspecţiei tehnice periodice, denumită în continuare ITP, pentru aprecierea, cu ajutorul tehnicilor şi echipamentelor disponibile, fără demontarea sau îndepărtarea unor părţi ale vehiculului, a stării tehnice a vehiculelor înmatriculate sau înregistrate în România şi a existenţei dotărilor obligatorii, din punctul de vedere al siguranţei rutiere, protecţiei mediului şi folosinţei conform destinaţiei.
    (2) ITP cuprinde, cumulativ, după caz, următoarele:
    a) inspecţia tehnică privind siguranţa rutieră;
    b) inspecţia tehnică privind protecţia mediului;
    c) inspecţia tehnică privind încadrarea în categoria de folosinţă conform destinaţiei, avându-se în vedere caracteristicile de siguranţă şi de mediu obligatorii în vigoare la momentul omologării sau, dacă este cazul, la momentul modificării constructive ori echipării ulterioare."

    9. În anexă, la articolul 3, alineatele (1)-(4), (5) şi (6) se abrogă.
    10. În anexă, la articolul 3, alineatul (7) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(7) Monitorizarea persoanelor autorizate să execute ITP cuprinde:
    a) supravegherea tehnică a staţiilor de inspecţie tehnică periodică, denumite în continuare SITP, inclusiv prin mijloace informatice, prin analiza rezultatelor ITP folosind metode statistice;
    b) controlul executării ITP, inclusiv prin reverificări efectuate de RAR în SITP la vehiculele inspectate în cadrul acestor SITP;
    c) controlul executării ITP prin reverificare în reprezentanţele RAR a vehiculelor inspectate în SITP autorizate;
    d) controlul tehnic în trafic;
    e) verificări incognito, opţional cu utilizarea unui vehicul cu deficienţe cunoscute;
    f) controlul executării ITP în urma contestaţiilor;
    g) controlul executării ITP în urma reclamaţiilor."

    11. În anexă, la articolul 3, după alineatul (8) se introduce un nou alineat, alineatul (8^1), cu următorul cuprins:
    "(8^1) În cazul reverificării prevăzute la alin. (7) lit. b), inspectorul RAR desemnat în acest scop poate modifica rezultatul ITP:
    - în cazul în care constată că inspectorul tehnic a menţionat în mod eronat în raportul de ITP DMa şi/sau DP;
    – în cazul în care constată că inspectorul tehnic nu a menţionat în raportul de ITP DMa şi/sau DP existente."

    12. În anexă, la articolul 5, alineatele (1) şi (2) se abrogă.
    13. În anexă, la articolul 5 alineatul (3) litera c), punctul ii) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ii) autovehicule destinate transportului de persoane care au, în afara locului conducătorului, cel mult 8 locuri pe scaune, respectiv la 1 an în cazul autovehiculelor care au o vechime de cel puţin 12 ani, cu excepţia vehiculelor de interes istoric;"

    14. În anexă, la articolul 5, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (3^1), cu următorul cuprins:
    "(3^1) Autovehiculele destinate transportului de persoane care au, în afara locului conducătorului, cel mult 8 locuri pe scaune se supun primei inspecţii tehnice periodice la 3 ani, dacă la data primei înmatriculări în România au fost noi."

    15. În anexă, la articolul 5, după alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (6), cu următorul cuprins:
    "(6) Vechimea autovehiculelor prezentate la ITP se stabileşte prin diferenţa dintre anul finalizării ITP şi anul fabricaţiei înscris în rubrica aferentă din cartea de identitate a vehiculului."

    16. În anexă, articolul 6 se abrogă.
    17. În anexă, la articolul 7, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) ITP la autovehiculele echipate cu instalaţii de alimentare cu carburanţi alternativi se efectuează în staţiile reprezentanţelor RAR sau în SITP autorizate în acest scop de RAR."

    18. În anexă, la articolul 8, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu următorul cuprins:
    "(5) ITP la vehiculele înmatriculate în alte state se efectuează în conformitate cu prevederile prezentelor reglementări, cu excepţia cazurilor în care se specifică altfel."

    19. În anexă, la articolul 10 alineatul (2) punctul 3, subpunctul 3.7 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "3.7. Programul opacimetrului trebuie să permită tipărirea rezultatelor măsurării. Pe buletinul de probă trebuie să fie tipărite cel puţin următoarele date:
    a) data, ora şi minutul efectuării probei - numai pentru prima probă;
    b) temperatura uleiului de motor la momentul efectuării probei;
    c) timpul de bază;
    d) turaţia de mers în gol încet;
    e) turaţia de mers în gol maximă (de regulator);
    f) indicele de opacitate măsurat;
    g) media aritmetică a indicilor de opacitate măsuraţi pentru cel puţin ultimele 3 cicluri de accelerare liberă valide."

    20. În anexă, la articolul 10, după alineatul (10) se introduce un nou alineat, alineatul (11), cu următorul cuprins:
    "(11) Reprezentanţele RAR şi SITP trebuie să respecte specificaţiile producătorilor referitoare la întreţinerea infrastructurii şi a aparaturii de inspecţie."

    21. În anexă, la articolul 16, după alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (5^1), cu următorul cuprins:
    "(5^1) În scopul verificării odometrului, în cazul unui autovehicul echipat cu un astfel de dispozitiv, RAR pune la dispoziţia inspectorilor tehnici informaţiile de la ITP anterioară efectuată în România."

    22. În anexă, la articolul 16 alineatul (6), litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "d) Dacă vehiculul inspectat nu corespunde cerinţelor tehnice precizate, prezentând deficienţe din grupa DMa şi/sau DP, inspectorul tehnic sau inspectorul RAR consemnează deficienţele în raportul de ITP sau în raportul de verificare RAR la rubrica «Deficienţe constatate» şi marchează codurile deficienţelor constatate în momentul identificării acestor deficienţe. Vehiculul nu va avansa la alt post de verificare până nu sunt consemnate explicit şi amănunţit pe raport deficienţele constatate la postul curent. La finalizarea ITP, vehiculul fiind respins din cauza identificării unor deficienţe din grupa DMa şi/sau DP, raportul de ITP sau raportul de verificare RAR se înmânează persoanei care a prezentat vehiculul la ITP."

    23. În anexă, la articolul 16, după alineatul (6) se introduce un nou alineat, alineatul (6^1), cu următorul cuprins:
    "(6^1) Persoana care prezintă vehiculul la ITP este informată cu privire la orice deficienţe care au fost identificate la vehicul şi care necesită remediere."

    24. În anexă, la articolul 16, după alineatul (13) se introduce un nou alineat, alineatul (14), cu următorul cuprins:
    "(14) SITP comunică electronic RAR informaţiile necesare pentru generarea certificatelor de ITP, iar RAR transmite electronic SITP certificatele de ITP în vederea emiterii acestora."

    25. În anexă, la articolul 17^1, alineatul (3) se abrogă.
    26. În anexă, după articolul 19 se introduce un nou articol, articolul 19^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 19^1
    Inspectorii tehnici sunt obligaţi să aibă o atitudine obiectivă, neutră faţă de orice interes în exercitarea atribuţiilor."

    27. În anexă, la articolul 23, alineatele (3)-(5) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(3) În urma activităţii de supraveghere, RAR poate adopta una dintre următoarele măsuri:
    a) măsura de restrângere a domeniului de activitate se adoptă pentru perioada în care SITP şi-a pierdut temporar capabilitatea tehnică de efectuare a ITP pentru o gamă de vehicule cuprinse în autorizaţia tehnică eliberată;
    b) măsura de suspendare a autorizaţiei tehnice se adoptă în cazul comiterii uneia dintre abaterile prevăzute la art. 4 alin. (8) lit. f) din Ordonanţa Guvernului nr. 81/2000 privind inspecţia tehnică periodică a vehiculelor înmatriculate sau înregistrate în România, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 167/2003, cu modificările şi completările ulterioare, sau în conformitate cu prevederile contractului de franciză;
    c) măsura de retragere a autorizaţiei tehnice se adoptă în cazul comiterii în mod repetat a uneia dintre abaterile prevăzute la art. 4 alin. (8) lit. f) din Ordonanţa Guvernului nr. 81/2000, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 167/2003, cu modificările şi completările ulterioare, sau în conformitate cu prevederile contractului de franciză.
(4) În cazul suspendării autorizaţiei tehnice, SITP va fi restricţionată informatic, se vor retrage elementele de securizare neutilizate până la acel moment şi va fi încheiat un proces-verbal în registrul de control al SITP în care se vor menţiona codul de tranzacţie şi data ultimei ITP efectuate. În cazul retragerii sau anulării autorizaţiei tehnice se procedează ca şi în cazul suspendării, suplimentar reţinându-se de RAR autorizaţia tehnică a SITP.
(5) Efectuarea de ITP în SITP neautorizate, cu autorizaţia tehnică suspendată, retrasă, anulată sau cu termenul de valabilitate depăşit atrage măsuri de sancţionare corespunzător legislaţiei în vigoare."

    28. În anexă, la articolul 27, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 27
    (1) După angajarea de către o persoană autorizată ce deţine o SITP, la solicitarea acesteia, persoana atestată va primi din partea RAR o ştampilă individualizată pentru SITP respectivă care va fi utilizată în activitatea de inspector tehnic. Ştampila respectivă va fi retrasă de RAR la expirarea valabilităţii certificatului de atestare, la anularea acestuia în conformitate cu prevederile art. 28 alin. (2), la retragerea dreptului de conectare informatică la sistemul naţional de ITP în conformitate cu prevederile art. 28 alin. (3), la încetarea activităţii inspectorului în cadrul SITP respective, la suspendarea autorizaţiei tehnice a SITP în conformitate cu prevederile art. 23 alin. (3) lit. b) sau ale art. 28 alin. (7) şi (9), la retragerea autorizaţiei tehnice a SITP în conformitate cu prevederile art. 23 alin. (3) lit. c) sau la încetarea activităţii SITP."

    29. În anexă, articolul 28 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 28
    (1) Constituie abatere de la metodologia de efectuare a ITP, a procedurilor sau a fluxului tehnologic comunicat către RAR cu ocazia autorizării şi se menţionează în certificatul de atestare al unui inspector tehnic următoarele fapte săvârşite de acesta:
    a) confirmarea drept corespunzătoare a stării tehnice a unui vehicul care nu îndeplineşte cerinţele tehnice precizate prin prezentele reglementări;
    b) nerespectarea cerinţelor, procedurilor şi a instrucţiunilor de efectuare a ITP conform legislaţiei şi reglementărilor în vigoare;
    c) nemenţionarea în raportul de ITP a tuturor deficienţelor constatate, din grupele DMa şi DP, care impun respingerea unui vehicul la ITP conform prezentelor reglementări;
    d) transmiterea către RAR sau în baza naţională de date privind ITP de date incomplete, eronate sau fictive cu privire la activitatea de ITP prestată;
    e) utilizarea unui aparat cu verificarea metrologică expirată;
    f) completarea raportului de ITP de către o persoană, alta decât inspectorul tehnic atestat ce are distribuită ştampila ce a fost aplicată pe raportul ITP;
    g) menţionarea în raportul de ITP a unor deficienţe tehnice, din grupele DMa şi DP, pe care vehiculul nu le prezintă;
    h) lipsa inspectorului tehnic din incinta SITP la reverificarea de către inspectorul RAR a unui vehicul ce a fost selectat în acest scop;
    i) lipsa documentelor minime necesare pentru o ITP în cazul unui vehicul reverificat de un inspector RAR;
    j) divulgarea către o altă persoană sau realizarea de acţiuni prin care se facilitează cunoaşterea de către o altă persoană a numelui de utilizator şi/sau a parolei proprii de acces la sistemul naţional de supraveghere informatică a ITP gestionat de RAR;
    k) divulgarea către o altă persoană sau realizarea de acţiuni prin care se facilitează cunoaşterea de către o altă persoană a parolei de acces a SITP la sistemul naţional de supraveghere informatică a ITP gestionat de RAR;
    l) neanularea ITP valabil pentru un vehicul la care au fost constatate deficienţe tehnice din grupele DMa şi DP în cadrul ITP.
    (2) Certificatul de atestare al unui inspector tehnic se anulează în cazul în care acesta săvârşeşte una dintre următoarele abateri:
    a) nerespectarea în mod repetat a metodologiei de efectuare a ITP, a procedurilor sau a fluxului tehnologic comunicat către RAR cu ocazia autorizării, care constituie abateri prevăzute la alin. (1);
    b) efectuarea ITP pentru un vehicul fără prezentarea acestuia în SITP;
    c) efectuarea ITP fără a fi utilizată aparatura de verificare impusă prin procedura de efectuare a ITP;
    d) utilizarea de aparatură sau programe informatice la care au fost efectuate modificări sau intervenţii neautorizate;
    e) efectuarea ITP pentru vehicule pentru care respectiva SITP nu este autorizată;
    f) efectuarea ITP pentru alte vehicule decât cele pentru care este atestat;
    g) efectuarea necorespunzătoare a ITP, constatată cu ocazia controlului efectuat de RAR, în conformitate cu prevederile art. 3 alin. (7) lit. b), în mod repetat;
    h) divulgarea datelor tehnice prevăzute la art. 5^1 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 81/2000, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 167/2003, cu modificările şi completările ulterioare, către alte persoane fizice sau juridice, în mod repetat.
    Prin sintagma în mod repetat se înţelege săvârşirea în decursul unei perioade de 12 luni a două dintre faptele prevăzute la lit. a), g) şi h), oricare ar fi acestea.
    (3) Pentru luarea unei decizii adecvate cu privire la o posibilă abatere a unui inspector tehnic, RAR poate dispune retragerea dreptului de conectare informatică la sistemul naţional de ITP gestionat de RAR pe o perioadă de maximum 30 de zile în cursul căreia inspectorul tehnic nu poate efectua ITP.
    (4) Obţinerea unui nou certificat de atestare în cazul anulării acestuia în baza prevederilor alin. (2) se face în conformitate cu prevederile anexei nr. 7^1, contra cost. Programarea pentru reatestare se face după 30 de zile de la depunerea cererii de reatestare, perioadă destinată reinstruirii în cadrul SITP, dar fără a depăşi 60 de zile de la depunerea cererii.
    (5) În temeiul prevederilor art. 4 alin. (8) lit. f) din Ordonanţa Guvernului nr. 81/2000, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 167/2003, cu modificările şi completările ulterioare, inspectorului tehnic căruia i s-a anulat certificatul de atestare a doua oară într-un interval de până la 3 ani i se suspendă dreptul de a efectua ITP pe o perioadă de 2 ani. La orice anulare ulterioară a certificatului de atestare într-un interval de până la 3 ani de la precedenta anulare se procedează la suspendarea dreptului de efectuare a ITP pe o perioadă de 2 ani.
    (6) Atestarea stării tehnice corespunzătoare a unui vehicul, prin aplicarea ştampilei, a semnăturii şi a elementului de securizare care certifică acordarea ITP, de către personal neatestat sau de către personal atestat, dar fără efectuarea în prealabil a ITP, atrage, după caz, răspunderea disciplinară, materială sau penală.
    (7) Autorizaţia tehnică a unei SITP se suspendă până la intrarea în legalitate în următoarele cazuri:
    a) utilizarea în activitatea de ITP de aparatură care nu respectă cerinţele prevăzute la art. 10;
    b) efectuarea ITP de către personal neatestat.
    (8) Conducerea persoanei autorizate va lua măsuri de supraveghere a desfăşurării activităţii inspectorilor tehnici şi de sancţionare disciplinară a persoanelor care se fac vinovate de săvârşirea abaterilor menţionate în alin. (1) şi (2).
    (9) În temeiul prevederilor art. 4 alin. (8) lit. f) din Ordonanţa Guvernului nr. 81/2000, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 167/2003, cu modificările şi completările ulterioare, în cazul în care pentru aceeaşi SITP se anulează două certificate de atestare a inspectorilor tehnici într-un interval de până la 3 ani (pentru acelaşi inspector tehnic sau pentru inspectori tehnici diferiţi), se procedează suplimentar la suspendarea autorizaţiei tehnice a SITP pe o perioadă de 30 de zile. La fiecare anulare ulterioară a unui certificat de atestare a unui inspector tehnic într-un interval de până la 3 ani de la precedenta anulare (pentru acelaşi inspector tehnic sau pentru alt inspector tehnic din cadrul respectivei SITP) se procedează suplimentar la suspendarea autorizaţiei tehnice pe o perioadă de 30 de zile."

    30. În anexă, articolul 30^1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 30^1
    În cazul în care certificarea stării tehnice a unui vehicul se realizează în condiţiile prevăzute la art. 28 alin. (2) lit. b), e) şi f), RAR va anula ITP pentru acel vehicul în baza de date cu înregistrări şi va informa deţinătorul vehiculului cu privire la anularea valabilităţii ITP a vehiculului respectiv."

    31. În anexa nr. 1 la reglementări, la litera A, capul de tabel se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "

┌────┬──────────┬─────────┬──────────┬──────────┐
│ │ │Metodă de│ │Evaluare │
│ │ │control │ │deficienţe│
│Nr. │Denumire │şi │Deficienţe│ │
│crt.│verificare│aparatură│constatate├───┬───┬──┤
│ │ │necesară │ │DMi│DMa│DP│
│ │ │ │ │ │ │ │
└────┴──────────┴─────────┴──────────┴───┴───┴──┘

"

    32. În anexa nr. 2 la reglementări, la litera A, capul de tabel se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "

┌────┬──────────┬─────────┬──────────┬──────────┐
│ │ │Metodă de│ │Evaluare │
│ │ │control │ │deficienţe│
│Nr. │Denumire │şi │Deficienţe│ │
│crt.│verificare│aparatură│constatate├───┬───┬──┤
│ │ │necesară │ │DMi│DMa│DP│
│ │ │ │ │ │ │ │
└────┴──────────┴─────────┴──────────┴───┴───┴──┘

"

    33. În anexa nr. 2^1 la reglementări, capul de tabel se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "

┌────┬──────────┬─────────┬──────────┬──────────┐
│ │ │Metodă de│ │Evaluare │
│ │ │control │ │deficienţe│
│Nr. │Denumire │şi │Deficienţe│ │
│crt.│verificare│aparatură│constatate├───┬───┬──┤
│ │ │necesară │ │DMi│DMa│DP│
│ │ │ │ │ │ │ │
└────┴──────────┴─────────┴──────────┴───┴───┴──┘

"

    34. În anexa nr. 2^1 la reglementări, linia 9 a planului de operaţiuni se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "

┌──────────────────────────────────────────────┐
│9. Alte verificări │
├────┬────────┬──────────┬─────────────────┬┬─┬┤
│ │ │ │a) Reparaţii sau ││ ││
│ │ │ │modificări ││ ││
│ │ │ │necorespunzătoare││ ││
│ │ │ │ale oricărei ││ ││
│ │ │ │componente a ││ ││
│ │ │ │vehiculului ce ar││X││
│ │ │ │putea afecta ││ ││
│ │ │ │semnificativ ││ ││
│ │ │ │siguranţa ││ ││
│ │ │ │circulaţiei pe ││ ││
│ │ │ │drumurile publice││ ││
│ │ │Inspecţie ├─────────────────┼┼─┼┤
│ │ │vizuală │b) Orice defect ││ ││
│ │Vehicul │sau prin │suplimentar ││ ││
│9.1.│în │utilizarea│constatat ce ar ││ ││
│ │ansamblu│unui │putea afecta ││X││
│ │ │echipament│semnificativ ││ ││
│ │ │adecvat │siguranţa ││ ││
│ │ │ │circulaţiei pe ││ ││
│ │ │ │drumurile publice││ ││
│ │ │ ├─────────────────┼┼─┼┤
│ │ │ │c) Orice defect ││ ││
│ │ │ │suplimentar care ││ ││
│ │ │ │nu permite ││ ││
│ │ │ │efectuarea sau ││ ││
│ │ │ │finalizarea ITP ││X││
│ │ │ │(motorul nu ││ ││
│ │ │ │porneşte, defecte││ ││
│ │ │ │accidentale etc.)││ ││
│ │ │ │^1) ││ ││
└────┴────────┴──────────┴─────────────────┴┴─┴┘

"

    35. În anexa nr. 2^1 la reglementări, notele de după tabel se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "NOTE:
    1) În acest caz este necesară reefectuarea ITP.
    E - verificare ce necesită utilizarea unui echipament specializat
    Reparaţie sau modificare necorespunzătoare înseamnă o reparaţie sau modificare cu efecte negative asupra siguranţei rutiere sau asupra mediului (inclusiv modificări neautorizate sau cu folosirea unor componente neomolgate sau necertificate).
    DMi (deficienţe minore) - deficienţele care nu au un efect semnificativ asupra siguranţei vehiculului sau impact asupra mediului, precum şi alte neconformităţi minore
    DMa (deficienţe majore) – deficienţele susceptibile să compromită siguranţa vehiculului, să aibă impact asupra mediului sau să îi pună în pericol pe ceilalţi participanţi la trafic, precum şi alte neconformităţi mai importante
    DP (deficienţe periculoase) - deficienţele care constituie un risc direct şi imediat la adresa siguranţei rutiere sau care au impact asupra mediului
    Un vehicul care prezintă deficienţe încadrabile la mai mult de o categorie de deficienţe este clasificat în categoria care corespunde deficienţei mai grave. Un vehicul care prezintă mai multe deficienţe la acelaşi element inspectat poate fi clasificat în categoria imediat superioară de gravitate dacă se poate demonstra că efectul combinat al acestor deficienţe ar genera un risc mai mare la adresa siguranţei rutiere."

    36. În anexa nr. 5^1 la reglementări, punctul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(4) indicaţia odometrului la data efectuării inspecţiei, dacă este disponibilă (odometer reading at the time of the test, if available) ………………………"

    37. În anexa nr. 7^1 la reglementări, litera b) a punctului 1, punctul 9 şi litera d) a punctului 13 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "b) cu privire la experienţa profesională documentată, că acesta a desfăşurat cel puţin 3 ani, cu normă întreagă sau cu normă parţială pe o perioadă echivalentă, în calitate de angajat, titular al unei persoane fizice autorizate, titular al unei întreprinderi individuale ori de membru al unei întreprinderi familiale, una dintre următoarele activităţi:
    - reparaţii auto, în cadrul unor ateliere autorizate potrivit legii pentru desfăşurarea cel puţin a activităţilor de reparaţii pentru motor, sistemul de rulare, sistemul de direcţie şi sistemul de frânare;
    – omologări sau verificări tehnice pentru vehicule, în cadrul unor autorităţi de omologare ori servicii tehnice notificate;
    – ITP (în calitate de personal tehnic auxiliar neatestat), în cadrul unor SITP autorizate potrivit legii.
    .............................
9. Termenul de valabilitate al certificatului de atestare/ reatestare este de 2 ani de la data absolvirii programului de atestare/reatestare.
    ...........................
d) documentele care atestă îndeplinirea cerinţei privind experienţa profesională documentată minimă, după cum urmează: copie de pe contractul individual de muncă, extrasul din registrul general de evidenţă a salariaţilor transmis inspectoratului teritorial de muncă în original, copie de pe carnetul de muncă, copie de pe fişa postului şi/sau un document eliberat de inspectoratul teritorial de muncă în original, după caz; în cazul titularului unei persoane fizice autorizate, titularului unei întreprinderi individuale ori al membrului unei întreprinderi familiale, o declaraţie pe propria răspundere privind desfăşurarea activităţilor prevăzute la pct. 1 lit. b), certificatul constatator emis de oficiul registrului comerţului în baza Legii nr. 26/1990 privind registrul comerţului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, eliberat cu cel mult 3 luni înainte de data depunerii cererii (original sau copie legalizată), cuprinzând date privind valabilitatea sediului social şi a punctelor de lucru, persoanele împuternicite, domeniul de activitate, sedii şi/sau activităţi autorizate conform prevederilor art. 15 din Legea nr. 359/2004 privind simplificarea formalităţilor la înregistrarea în registrul comerţului a persoanelor fizice, asociaţiilor familiale şi persoanelor juridice, înregistrarea fiscală a acestora, precum şi la autorizarea funcţionării persoanelor juridice, cu modificările şi completările ulterioare;"

    38. Anexa nr. 10 la reglementări se modifică şi va avea cuprinsul prevăzut în anexa la prezentul ordin.
    39. În tot cuprinsul reglementărilor, cu excepţia anexelor, termenul defect se înlocuieşte cu termenul deficienţă.
    40. În anexa nr. 2 la reglementări, la literele G şi H, în anexa nr. 4 la reglementări şi în anexa nr. 5 la reglementări, termenul defect se înlocuieşte cu termenul deficienţă.


    ART. II
    Anexa face parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. III
    Regia Autonomă „Registrul Auto Român“ duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

    ART. IV
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi se aplică de la data de 20 mai 2018, cu excepţia anexei nr. 7^1 la reglementări, astfel cum a fost modificată prin prezentul ordin, care se aplică de la data publicării.



                    Ministrul transporturilor,
                    Lucian Şova

    Bucureşti, 2 aprilie 2018.
    Nr. 402.
    ANEXA 1

    (Anexa nr. 10 la reglementări)
 (a se vedea imaginea asociată)

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016