Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 4 din 4 ianuarie 2010  pentru aprobarea Procedurii de solutionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adaugata formulate de catre persoanele impozabile nestabilite in Romania, stabilite in alt stat membru al Uniunii Europene    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 4 din 4 ianuarie 2010 pentru aprobarea Procedurii de solutionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adaugata formulate de catre persoanele impozabile nestabilite in Romania, stabilite in alt stat membru al Uniunii Europene

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE - AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 32 din 15 ianuarie 2010
ORDIN nr. 4 din 4 ianuarie 2010
pentru aprobarea Procedurii de soluţionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adãugatã formulate de cãtre persoanele impozabile nestabilite în România, stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene
EMITENT: MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE - AGENŢIA NAŢIONALÃ DE ADMINISTRARE FISCALÃ
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 32 din 15 ianuarie 2010


În temeiul <>art. 12 alin. (3) din Hotãrârea Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, al art. 5 alin. (4) teza a II-a şi <>art. 147^2 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 571/2003 privind <>Codul fiscal , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, al <>pct. 49 din Normele metodologice de aplicare a titlului VI "Taxa pe valoarea adãugatã" din Codul fiscal, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 44/2004 pentru aprobarea <>Normelor metodologice de aplicare a <>Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi al <>art. 85 alin. (2) şi al <>art. 228 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind <>Codul de procedurã fiscalã, republicatã , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Procedura de soluţionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adãugatã formulate de cãtre persoanele impozabile nestabilite în România, stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene, prevãzutã în anexa nr. I.
ART. 2
Se aprobã modelul şi conţinutul urmãtoarelor formulare:
a) "Decizie de rambursare a taxei pe valoarea adãugatã pentru persoanele impozabile nestabilite în România, stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene", cod MFP 14.13.02.02/18, prevãzutã în anexa nr. II;
b) "Decizie privind stabilirea diferenţelor de taxã pe valoarea adãugatã rambursatã în condiţiile <>art. 147^2 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal ", cod MFP 14.13.02.02/19, prevãzutã în anexa nr. III.
ART. 3
Caracteristicile de tipãrire, modul de difuzare, utilizare şi pãstrare a formularelor menţionate la art. 2 sunt prevãzute în anexa nr. IV.
ART. 4
(1) Referirile la <>Codul fiscal din cuprinsul prezentului ordin reprezintã trimiteri la titlul VI "Taxa pe valoarea adãugatã" al <>Legii nr. 571/2003 privind <>Codul fiscal , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, iar referirile la normele metodologice reprezintã trimiteri la <>Normele metodologice de aplicare a titlului VI din <>Codul fiscal , aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 44/2004 pentru aprobarea <>Normelor metodologice de aplicare a <>Legii nr. 571/2003 privind <>Codul fiscal , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Referirile la <>Codul de procedurã fiscalã din cuprinsul prezentului ordin reprezintã trimiteri la <>Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind <>Codul de procedurã fiscalã, republicatã , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 5
Anexele nr. I-IV fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 6
Pentru aplicarea prevederilor prezentului ordin, Direcţia generalã de tehnologia informaţiei din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã pune la dispoziţia persoanelor impozabile suportul informatic necesar transmiterii în format electronic a cererii de rambursare şi a informaţiilor solicitate.
ART. 7
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi se aplicã cererilor de rambursare depuse începând cu 1 ianuarie 2010.
ART. 8
Soluţionarea cererilor de rambursare depuse de cãtre persoanele impozabile nestabilite în România, stabilite în alt stat membru, înainte de 1 ianuarie 2010 se face potrivit prevederilor legale în vigoare la data depunerii lor.
ART. 9
Direcţia generalã proceduri pentru administrarea veniturilor, Direcţia generalã coordonare inspecţie fiscalã, Direcţia generalã de reglementare a colectãrii creanţelor bugetare, Direcţia generalã de tehnologia informaţiei, precum şi Direcţia Generalã a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti vor lua mãsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã,
Sorin Blejnar

Bucureşti, 4 ianuarie 2010.
Nr. 4.


ANEXA I

PROCEDURA
de soluţionare a cererilor de rambursare a taxei
pe valoarea adãugatã formulate de
cãtre persoanele impozabile nestabilite în
România, stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene

SECŢIUNEA 1
Dispoziţii generale

1. Rambursarea taxei pe valoarea adãugatã, potrivit dispoziţiilor art. 147^2 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, coroborate cu prevederile pct. 49 din normele metodologice de aplicare a titlului VI "Taxa pe valoarea adãugatã" din acelaşi act normativ, cãtre persoanele impozabile nestabilite în România, dar stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene, se efectueazã potrivit prezentei proceduri.
2. Competenţa pentru soluţionarea cererilor de rambursare revine, în condiţiile prezentei proceduri, Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, prin compartimentul cu atribuţii de administrare a contribuabililor nerezidenţi, denumit în continuare compartiment de specialitate.

SECŢIUNEA a 2-a
Solicitarea rambursãrii

3. Pentru a obţine o rambursare a TVA în România, persoana impozabilã care nu este stabilitã în România, denumitã în continuare solicitant, adreseazã pe cale electronicã o cerere de rambursare pe care o înainteazã statului membru în care este stabilitã, prin intermediul portalului electronic pus la dispoziţie de cãtre statul membru respectiv.
4. Solicitantul trebuie sã furnizeze atât informaţiile din cererea de rambursare, cât şi eventualele informaţii suplimentare/documente solicitate de cãtre compartimentul de specialitate, în condiţiile pct. 9.1 şi 9.3 din prezenta procedurã, în limba românã sau însoţite de traduceri în limba românã certificate de traducãtori autorizaţi, potrivit prevederilor art. 8 alin. (2) din Codul de procedurã fiscalã.
5.1. Cererile de rambursare primite prin intermediul statului membru de stabilire, care conţin elementele prevãzute la pct. 49 alin. (7)-(12) din normele metodologice, se transmit, cu ajutorul portalului electronic pus la dispoziţie de Direcţia generalã de tehnologia informaţiei, compartimentului de specialitate definit la pct. 2 din prezenta procedurã.
5.2. În situaţia în care cererile de rambursare nu conţin elementele prevãzute la pct. 49 alin. (7)-(12) din normele metodologice, se comunicã solicitantului, cu ajutorul aplicaţiei informatice, cã cererea nu se considerã a fi depusã.
6.1. Cererile completate conform pct. 49 alin. (7)-(10) şi (12) din normele metodologice şi însoţite de documentaţia prevãzutã la alin. (11) de la acelaşi punct sunt înregistrate de compartimentul de specialitate în Registrul de evidenţã a cererilor de rambursare a TVA, organizat electronic, potrivit anexei nr. 1 la prezenta procedurã.
6.2. Compartimentul de specialitate atribuie fiecãrei cereri un numãr de referinţã, numãr care se înscrie pe toate documentele referitoare la modul de soluţionare a respectivei cereri de rambursare.

SECŢIUNEA a 3-a
Analiza cererii şi a documentelor ataşate

7.1. Pentru stabilirea dreptului la rambursare, compartimentul de specialitate verificã, cu ajutorul aplicaţiei informatice, dacã pe parcursul perioadei de rambursare solicitantul a fost înregistrat în scopuri de TVA în România potrivit art. 153 din Codul fiscal.
7.2. În cazul în care pe parcursul perioadei de rambursare solicitantul a fost înregistrat în scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal, compartimentul de specialitate întocmeşte un referat pentru analizã documentarã, conform modelului prevãzut în anexa nr. 5 la prezenta procedurã, prin care se propune respingerea rambursãrii TVA. Referatul va fi înaintat, spre avizare, conducãtorului compartimentului de specialitate.
7.3. Pe baza referatului prin care se propune respingerea rambursãrii TVA se întocmeşte proiectul Deciziei de rambursare a TVA pentru persoanele impozabile nestabilite în România, stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene, conform modelului prevãzut în anexa nr. II la ordin, prin care se respinge taxa pe valoarea adãugatã solicitatã. Referatul împreunã cu proiectul deciziei de rambursare a TVA se transmit directorului coordonator pentru aprobare.
7.4. Dupã aprobare, dispoziţiile pct. 16.2 şi 17 din prezenta procedurã se aplicã în mod corespunzãtor.
8. Compartimentul de specialitate analizeazã documentaţia depusã de solicitant, verificând respectarea condiţiilor impuse pentru rambursare, potrivit pct. 49 din normele metodologice.
9.1. În cazul în care compartimentul de specialitate considerã cã nu are toate informaţiile relevante pentru a lua o decizie privind cererea de rambursare în totalitatea ei sau privind o parte a acesteia, poate cere, pe cale electronicã, informaţii suplimentare, în special de la solicitant, dar şi de la autoritãţile competente din statul membru de stabilire, pe parcursul perioadei de 4 luni prevãzute la pct. 49 alin. (21) din normele metodologice.
9.2. În cazul în care informaţiile suplimentare sunt cerute de la o altã sursã decât solicitantul sau o autoritate competentã dintr-un stat membru, cererea de rambursare se transmite prin mijloace electronice numai dacã destinatarul cererii dispune de astfel de mijloace.
9.3. Dacã, ulterior transmiterii cererii de informaţii suplimentare, compartimentul de specialitate considerã necesar, se pot solicita alte informaţii suplimentare.
10. Informaţiile solicitate în conformitate cu pct. 9 din prezenta procedurã pot cuprinde depunerea facturii sau a documentului de import respectiv, în original sau în copie, în cazul în care existã îndoieli întemeiate cu privire la validitatea sau acurateţea unei anumite cereri. În acest caz, plafoanele prevãzute la pct. 49 alin. (11) din normele metodologice nu se aplicã.
11. Solicitarea de informaţii potrivit pct. 9 din prezenta procedurã se face prin completarea şi transmiterea cererilor de informaţii suplimentare/alte informaţii suplimentare, ale cãror modele sunt prevãzute în anexele nr. 2, 3 şi 4 la prezenta procedurã.
12.1. În situaţia în care compartimentul de specialitate transmite cererea de informaţii suplimentare/alte informaţii suplimentare prin mijloace electronice, destinatarul cererii va confirma electronic data primirii acestei cereri.
12.2. În situaţia în care din informaţiile deţinute de compartimentul de specialitate rezultã cã destinatarul cererii de informaţii suplimentare/alte informaţii suplimentare nu dispune de mijloace electronice, cererea se transmite prin una dintre modalitãţile de comunicare prevãzute la art. 44 alin. (2) lit. a)-c) din Codul de procedurã fiscalã.
12.3. Compartimentul de specialitate înscrie în Registrul de evidenţã a cererilor de rambursare data transmiterii cãtre destinatar a cererii, data primirii cererii de cãtre destinatar, precum şi data primirii informaţiilor de cãtre compartimentul de specialitate.
13. Informaţiile solicitate în temeiul pct. 9.1-9.3 din prezenta procedurã trebuie furnizate în termen de o lunã de la data la care cererea privind informaţiile suplimentare sau cererea privind alte informaţii suplimentare este primitã de persoana cãreia îi este adresatã. În cazul în care solicitantul nu transmite în termenul respectiv informaţiile suplimentare/alte informaţii suplimentare, prevederile pct. 49 alin. (31) din normele metodologice nu se aplicã.
14. În cazul în care existã suspiciuni cu privire la unele facturi de achiziţii de bunuri/prestãri de servicii, compartimentul de specialitate poate solicita, cu avizul directorului coordonator adjunct, efectuarea unei cercetãri la faţa locului, potrivit art. 57 din Codul de procedurã fiscalã, la persoana impozabilã stabilitã în România care a emis respectiva facturã.

SECŢIUNEA a 4-a
Decizia privind dreptul de rambursare

15.1. Rezultatul analizei efectuate în vederea soluţionãrii cererii de rambursare se consemneazã într-un referat prin care se propune rambursarea integralã, rambursarea parţialã sau respingerea rambursãrii TVA. Referatul se avizeazã de conducãtorul compartimentului de specialitate.
15.2. Pe baza referatului de analizã se întocmeşte proiectul Deciziei de rambursare a TVA pentru persoanele impozabile nestabilite în România, stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene, conform modelului prevãzut în anexa nr. II la ordin. Referatul împreunã cu proiectul deciziei de rambursare a TVA se transmit directorului coordonator pentru aprobare.
16.1 Dupã aprobarea Deciziei de rambursare a TVA pentru persoanele impozabile nestabilite în România, stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene, se procedeazã la compensarea cu eventualele obligaţii fiscale neachitate la bugetul general consolidat de respectiva persoanã şi la restituirea sumelor aprobate sau a diferenţelor rãmase dupã compensare.
16.2. Compartimentul de specialitate comunicã de îndatã solicitantului decizia cu privire la rambursarea TVA, însoţitã de documentele întocmite pentru stingerea prin compensare/restituire a sumelor, prin una dintre modalitãţile de comunicare prevãzute la art. 44 alin. (2) lit. a)-c) din Codul de procedurã fiscalã.
17. Împotriva deciziei de rambursare se poate formula contestaţie la organul fiscal competent, în conformitate cu dispoziţiile art. 209 din Codul de procedurã fiscalã, în termen de 30 de zile de la data comunicãrii, potrivit art. 207 alin. (1) din acelaşi act normativ.

SECŢIUNEA a 5-a
Termenul de soluţionare

18. Termenul de soluţionare a cererilor de rambursare este:
a) dacã compartimentul de specialitate nu a solicitat informaţii suplimentare, comunicarea deciziei de aprobare/respingere a cererii de rambursare se face în termen de cel mult 4 luni de la data primirii cererii de rambursare;
b) dacã organul fiscal competent a solicitat informaţii suplimentare, comunicarea deciziei de aprobare/respingere a cererii de rambursare se face în termen de cel mult douã luni de la data primirii informaţiilor suplimentare solicitate sau în termen de cel mult douã luni de la data expirãrii termenului de furnizare a acestor informaţii, în cazul în care nu a primit rãspuns la cererea sa de informaţii, dar, în ambele cazuri, nu mai mult de 6 luni de la data primirii cererii de rambursare de la autoritatea competentã din statul membru în care este stabilit solicitantul;
c) dacã organul fiscal competent a solicitat alte informaţii suplimentare, comunicarea deciziei de aprobare/respingere a cererii de rambursare se face în termen de cel mult 8 luni de la data primirii cererii de rambursare.
19. În cazul în care cererea de rambursare se aprobã, rambursarea sumei aprobate este efectuatã cel târziu în termen de 10 zile lucrãtoare de la data expirãrii termenului prevãzut la pct. 49 alin. (21) din normele metodologice sau, în cazul în care au fost solicitate informaţii suplimentare ori alte informaţii ulterioare, a termenelor menţionate la pct. 49 alin. (24) din normele metodologice.

SECŢIUNEA a 6-a
Dispoziţii privind plata

20.1. Rambursarea se efectueazã în lei într-un cont bancar din România sau, la cererea solicitantului, în oricare alt stat membru. În acest al doilea caz, eventualele comisioane bancare de transfer sunt reţinute din suma care urmeazã a fi plãtitã solicitantului.
20.2. Rambursarea se efectueazã într-un cont bancar deschis pe numele solicitantului sau pe numele altei persoane, în situaţia în care în cererea de rambursare sunt înscrise datele de identificare ale acesteia.

SECŢIUNEA a 7-a
Rectificarea sumei solicitate la rambursare sau a sumei deja rambursate, ca urmare a stabilirii pro-ratei definitive

21. Dacã, ulterior primirii unei cereri de rambursare, pro-rata de deducere declaratã cu ocazia depunerii solicitãrii respective se modificã, solicitantul trebuie sã rectifice suma solicitatã la rambursare sau suma deja rambursatã.
22. Rectificarea sumei solicitate la rambursare sau a sumei deja rambursate reprezintã o majorare ori o reducere a sumei de rambursat.
23. Rectificarea se poate face astfel:
23.1. printr-o cerere de rambursare, dacã solicitantul depune respectiva cerere pe parcursul anului care urmeazã perioadei de rambursare pentru care s-a solicitat rambursarea taxei sau pentru care taxa a fost deja rambursatã;
Exemplu:
Perioada de rambursare: ianuarie - aprilie 2010
Solicitantul depune cerere de rambursare pe data de 15 august 2010.
Perioada de rambursare: iunie-septembrie 2010
Solicitantul depune cerere de rambursare pe data de 20 mai 2011.
Dacã în urma calculului pro-ratei definitive, pro-rata de deducere este modificatã, solicitantul are obligaţia de a rectifica suma solicitatã sau deja rambursatã. Astfel, solicitantul modificã pro-rata de deducere cu ocazia depunerii cererii de rambursare pe data de 20 mai 2011.
23.2. printr-o declaraţie de rectificare, dacã solicitantul nu depune o altã cerere de rambursare pe parcursul anului calendaristic menţionat la pct. 23.1.
Exemplu:
Perioada de rambursare: ianuarie-aprilie 2010
Solicitantul depune cerere de rambursare pe data de 15 august 2010 şi o declaraţie de rectificare a pro-ratei pe data de 25 aprilie 2011.
Dacã în urma calculului pro-ratei definitive, pro-rata de deducere este modificatã, solicitantul are obligaţia de a rectifica suma solicitatã sau deja rambursatã. Deoarece în anul 2010 persoana nestabilitã în România a desfãşurat, doar în perioada ianuarie-aprilie, operaţiuni pentru care avea dreptul sã solicite rambursarea TVA în condiţiile art.147^2 alin.(1) lit.a) din codul fiscal şi întrucât pe parcursul anului 2011 aceastã persoanã nu mai depune altã cerere de rambursare, rectificarea se va face printr-o declaraţie de rectificare transmisã electronic, prin intermediul portalului electronic creat de statul membru în care este stabilit solicitantul, declaraţie care a fost depusã pe data de 25 aprilie 2011.
24.1. Dacã cererea de rambursare depusã înainte de rectificarea sumei TVA a fost deja soluţionatã (suma TVA a fost rambursatã) şi ca urmare a rectificãrii sumei rambursate rezultã o sumã de rambursat mai micã decât suma deja rambursatã, compartimentul de specialitate întocmeşte proiectul Deciziei privind stabilirea diferenţelor de TVA rambursatã în condiţiile art. 147^2 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, potrivit modelului prevãzut în anexa nr. III la ordin, prin care se stabileşte diferenţa de platã dintre taxa deja rambursatã şi taxa calculatã ca urmare a aplicãrii pro-ratei definitive.
24.1.1. Proiectul Deciziei privind stabilirea diferenţelor de TVA rambursatã în condiţiile art. 147^2 alin. (1) lit. a) din codul fiscal se transmite directorului coordonator pentru aprobare.
24.1.2. Dupã aprobare, compartimentul de specialitate comunicã solicitantului Decizia privind stabilirea diferenţelor de TVA rambursatã în condiţiile art. 147^2 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, prin una dintre modalitãţile de comunicare prevãzute la art. 44 alin. (2) lit. a)-c) din Codul de procedurã fiscalã.
24.1.3. Dacã persoana impozabilã nu restituie diferenţa de taxã în termenul stabilit prin decizie, compartimentul de specialitate aplicã în mod corespunzãtor dispoziţiile art. 147^2 alin. (3) din Codul fiscal.
25.1. Dacã cererea de rambursare depusã înainte de rectificarea sumei TVA a fost deja soluţionatã (suma TVA a fost rambursatã) şi ca urmare a rectificãrii sumei rambursate rezultã o sumã de rambursat mai mare decât suma deja rambursatã, compartimentul de specialitate întocmeşte proiectul Deciziei privind stabilirea diferenţelor de TVA rambursatã în condiţiile art. 147^2 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, prin care se restituie persoanei impozabile care a beneficiat de rambursare diferenţa dintre taxa calculatã ca urmare a aplicãrii pro-ratei definitive şi taxa deja rambursatã.
25.1.1. Proiectul Deciziei privind stabilirea diferenţelor de TVA rambursatã în condiţiile art. 147^2 alin. (1) lit. a) din codul fiscal se transmite directorului coordonator pentru aprobare.
25.1.2. Dupã aprobare, compartimentul de specialitate comunicã solicitantului Decizia privind stabilirea diferenţelor de TVA rambursatã în condiţiile art. 147^2 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, prin una dintre modalitãţile de comunicare prevãzute la art. 44 alin. (2) lit. a)-c) din Codul de procedurã fiscalã.
26. Dacã cererea de rambursare depusã înainte de rectificarea sumei TVA este în curs de soluţionare (suma TVA nu a fost rambursatã), compartimentul de specialitate soluţioneazã cererea ţinând cont de rectificarea sumei TVA. Eventualele acte emise anterior pentru soluţionarea cererii de rambursare şi necomunicate persoanei impozabile (referat de analizã, decizie de rambursare a TVA) se desfiinţeazã în condiţiile art. 47 din Codul de procedurã fiscalã, noile acte întocmindu-se ţinând cont de modificarea pro-ratei.


ANEXA 1
la procedurã

Registrul de evidenţã a cererilor de rambursare a TVA




┌────┬──────────────┬──────────────┬──────────┬────────┬────────┬────────┬─────────┬────────┬────────────┬─────────────┐
│ │ Denumirea/ │ Codul de │ │ │ │ │ Sumã │ Data │Destinatarul│Data primirii│
│Nr. │ numele şi │ înregistrare │ Data │ │ │ │ recti- │ trans- │ cererii de │ cererii de │
│crt.│ prenumele │ în scopuri │ înregis- │Perioada│ Suma │Pro-rata│ ficatã │miterii │ informaţii │ informaţii │
│ │solicitantului│ de TVA sau │ trãrii │ de │ soli- │ defini-│conform │cererii │suplimentare│suplimentare │
│ │ │ codul de │ cererii │rambur- │citatã │ tivã │pro-ratei│ de │(solicitant,│ de cãtre │
│ │ │ înregistrare │ de │ sare │- lei - │ │ defini- │ infor- │autoritatea │destinatarul │
│ │ │ fiscalã al │rambursare│ │ │ │ tive │ maţii │competentã │ acestei │
│ │ │solicitantului│ a TVA │ │ │ │- lei - │supli- │ din SMS, │ cereri │
│ │ │ │ │ │ │ │ │mentare │ altã │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ sursã) │ │
├────┼──────────────┼──────────────┼──────────┼────────┼────────┼────────┼─────────┼────────┼────────────┼─────────────┤
│ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 │ 11 │
└────┴──────────────┴──────────────┴──────────┴────────┴────────┴────────┴─────────┴────────┴────────────┴─────────────┘

-continuare-
┌──────────────┬───────────────┬───────────────┬───────────────┬─────────────┬─────────┬────────┬─────────┬────────────┐
│Data primirii │ Data │ Destinatarul │ Data primirii │Data primirii│ │ │ │ │
│rãspunsului │ transmiterii │ cererii de │cererii de alte│ rãspunsului │ Decizia │ Suma │ Sumã │ Data │
│la cererea │cererii de alte│alte informaţii│ informaţii │ la cererea │organului│aprobatã│ respinsã│ efectuãrii │
│de informaţii │ informaţii │ suplimentare │ suplimentare │ de alte │fiscal*) │ - lei- │ - lei - │compensãrii │
│suplimentare │suplimentare │ (solicitant, │ de cãtre │ informaţii │ │ │ │ şi/sau │
│ │ │ autoritatea │ destinatarul │suplimentare │ │ │ │restituirii │
│ │ │ competentã │acestei cereri │ │ │ │ │ │
│ │ │ din SMS, │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ altã sursã) │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼───────────────┼───────────────┼───────────────┼─────────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────────┤
│ 12 │ 13 │ 14 │ 15 │ 16 │ 17 │ 18 │ 19 │ 20 │
└──────────────┴───────────────┴───────────────┴───────────────┴─────────────┴─────────┴────────┴─────────┴────────────┘



----------
*) Se va completa cu:
A - în cazul cererilor aprobate;
R - în cazul cererilor respinse;
P - în cazul cererilor aprobate parţial.


ANEXA 2
la procedurã



Ministerul Finanţelor Publice
SIGLÃ Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã
MFP Direcţia Generalã a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti

Nr. SIGLÃ
ANAF

Str. Dimitrie Gerota nr. 13
Sector 2, Bucureşti
Tel: +021 307 57 63
Fax:
E-mail:

[] CERERE DE INFORMAŢII SUPLIMENTARE
[] CERERE DE ALTE INFORMAŢII SUPLIMENTARE
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Solicitant │
│Denumire/Nume, prenume .............................................. │
│Cod de înregistrare în scopuri de TVA/Cod de înregistrare fiscalã │
│..................................................................... │
│Ţara de rezidenţã ................................................... │
│Adresa completã în ţara de rezidenţã ................................ │
│..................................................................... │
│Cod poştal .......... Telefon ................ E-mail ............... │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

Prin Cererea dvs. de rambursare nr. ............................, depusã în
data de ..........................., aferentã anului ............, perioadei
......... - ..........., s-a solicitat rambursarea sumei de .............. lei.
În vederea soluţionãrii respectivei solicitãri de rambursare, vã rugãm sã
transmiteţi, la adresa de mail ................/adresa ......................,
în termen de cel mult o lunã de la data primirii prezentei cereri, copii scanate
ale urmãtoarelor documente/urmãtoarele documente:
- factura nr. ................... din data de ..........................;
- documentul de import nr. ............ din data de ..................;
- alte documente (de exemplu, contract prestãri servicii, documente de
platã etc.)

Director coordonator,

Întocmit, ............




ANEXA 3
la procedurã



Ministerul Finanţelor Publice
SIGLÃ Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã
MFP Direcţia Generalã a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti

Nr. SIGLÃ
ANAF

Str. Dimitrie Gerota nr. 13
Sector 2, Bucureşti
Tel: +021 307 57 63
Fax:
E-mail:

[] CERERE DE INFORMAŢII SUPLIMENTARE
[] CERERE DE ALTE INFORMAŢII SUPLIMENTARE
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Autoritatea competentã din statul membru în care este stabilit │
│solicitantul │
│..................................................................... │
│Ţara de rezidenţã ................................................... │
│Adresa completã în ţara de rezidenţã ................................ │
│..................................................................... │
│Cod poştal .......... Telefon ................ E-mail ............... │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

Prin Cererea de rambursare nr. ............................ din data de
..............., aferentã anului ................, perioadei ............. -
..........., depusã de cãtre .........................., cod de înregistrare
în scopuri de TVA/cod de înregistrare fiscalã ..............................,
s-a solicitat rambursarea din România a sumei de ....................... lei,
în conformitate cu prevederile Directivei 2008/9/CE a Consiliului din
12 februarie 2008 de stabilire a normelor detaliate privind rambursarea taxei
pe valoarea adãugatã, prevãzutã în Directiva 2006/112/CE, cãtre persoane
impozabile stabilite în alt stat membru decât statul membru de rambursare.
În vederea soluţionãrii respectivei solicitãri de rambursare, vã rugãm sã
ne comunicaţi, la adresa de mail ......................., urmãtoarele
informaţii:
..........................................................................
..........................................................................

Director coordonator,

Întocmit, ..............




ANEXA 4
la procedurã




Ministerul Finanţelor Publice
SIGLÃ Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã
MFP Direcţia Generalã a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti

Nr. SIGLÃ
ANAF

Str. Dimitrie Gerota nr. 13
Sector 2, Bucureşti
Tel: +021 307 57 63
Fax:
E-mail:

[] CERERE DE INFORMAŢII SUPLIMENTARE
[] CERERE DE ALTE INFORMAŢII SUPLIMENTARE
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Cãtre: (de exemplu, persoana impozabilã stabilitã în România care a │
│emis factura nr. .....) │
│ ................................................................... │
│ ................................................................... │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

Prin Cererea de rambursare nr. ............. din data de .................,
aferentã anului ................., perioadei .............. - ...............,
depusã de cãtre ................................................, s-a solicitat
rambursarea din România a sumei de ...................... lei, în conformitate
cu prevederile Directivei 2008/9/CE a Consiliului din 12 februarie 2008 de
stabilire a normelor detaliate privind rambursarea taxei pe valoarea adãugatã,
prevãzutã în Directiva 2006/112/CE, cãtre persoane impozabile stabilite în alt
stat membru decât statul membru de rambursare.
În vederea soluţionãrii respectivei solicitãri de rambursare, vã rugãm sã
transmiteţi, la adresa de mail ...................../ adresa .................
.................., în termen de cel mult o lunã de la data primirii prezentei
cereri, copii scanate ale urmãtoarelor documente/urmãtoarele documente:
- factura nr. ...................... din data de .........................;
- documentul de import nr. ................ din data de ..................;
- alte documente (de exemplu, contract prestãri servicii, documente de
platã etc.)

Director coordonator,

Întocmit, ................




ANEXA 5
la procedurã



Ministerul Finanţelor Publice
SIGLÃ Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã
MFP Direcţia Generalã a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti

Nr. SIGLÃ
ANAF

Str. Dimitrie Gerota nr. 13
Sector 2, Bucureşti
Tel: +021 307 57 63
Fax:
E-mail:

Aprobat
Director coordonator,
.......................

Avizat
Şef compartiment specialitate,
.............................


REFERAT PENTRU ANALIZÃ DOCUMENTARÃ

A. Date de identificare ale persoanei impozabile
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Solicitant │
│Denumire/Nume, prenume .............................................. │
│Cod de înregistrare în scopuri de TVA/Cod de înregistrare fiscalã │
│..................................................................... │
│Ţara de rezidenţã ................................................... │
│Adresa completã în ţara de rezidenţã ................................ │
│..................................................................... │
│Cod poştal .......... Telefon ................ E-mail ............... │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

B. Analiza documentarã a cererii de rambursare nr. ......./...............
aferentã anului ............, perioadei .......... - .............., prin care
s-a solicitat suma de ............... lei
Au fost solicitate urmãtoarele: ...................................., de
la ...................., în data de ................................, la care
s-a primit rãspuns în data de ..................../nu s-a primit rãspuns.
Au fost analizate urmãtoarele:
...................................................................... .
A fost efectuatã cercetare la faţa locului la .........................,
în perioada .......................................... .
În urma analizei s-au constatat urmãtoarele: ......................... .
C. Concluzii:
a) Se propune aprobarea rambursãrii în sumã de ............ lei.
b) Se propune respingerea rambursãrii TVA ..................... lei.

Întocmit, ................




ANEXA II



Ministerul Finanţelor Publice
SIGLÃ Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã
MFP Direcţia Generalã a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti

Nr. SIGLÃ
ANAF

Str. Dimitrie Gerota nr. 13
Sector 2, Bucureşti
Tel: +021 307 57 63
Fax:
E-mail:


DECIZIE DE RAMBURSARE A TAXEI PE VALOAREA ADÃUGATÃ
pentru persoanele impozabile nestabilite în România, stabilite
în alt stat membru al Uniunii Europene
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Cãtre │
│Denumire/Nume, prenume .............................................. │
│Cod de înregistrare în scopuri de TVA/Cod de înregistrare fiscalã al │
│solicitantului ...................................................... │
│Ţara de rezidenţã ................................................... │
│Adresa completã în ţara de rezidenţã ................................ │
│..................................................................... │
│Cod poştal .......... Telefon ................ E-mail ............... │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

În baza <>art. 147^2 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 571/2003 privind Codul
fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi a art. 85 alin. (2)
din <>Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã,
republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, a Cererii de
rambursare a taxei pe valoarea adãugatã cãtre persoanele impozabile nestabilite
în România, stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene, pentru anul
.........., perioada ..... - ......, înregistratã cu nr. ...................
din ................, cu numãrul de referinţã ........................... şi a
analizei/cercetãrii la faţa locului efectuate în perioada ...................,
se stabileşte taxa pe valoarea adãugatã de rambursat, astfel:
TVA solicitatã la rambursare ............................ lei
TVA aprobatã la rambursare ............................ lei
TVA respinsã la rambursare ............................. lei
Motivul de fapt (detaliat pentru fiecare document de achiziţie, document
de import)
...........................................................................
...........................................................................

Temeiul de drept
Act normativ: ............., art. .... paragraful .... pct. .... lit. ....
alin. ....
...........................................................................
...........................................................................

Suma aprobatã la rambursare urmeazã procedura prevãzutã la art. 115, 116
sau 117, dupã caz, din <>Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu
modificãrile şi completãrile ulterioare.
Prezenta decizie de rambursare a taxei pe valoarea adãugatã poate fi
contestatã, la organul fiscal competent, în conformitate cu dispoziţiile
<>art. 209 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi
completãrile ulterioare, sub sancţiunea decãderii, în termen de 30 de zile de
la data comunicãrii, potrivit art. 207 alin. (1) din acelaşi act normativ.


Aprobat, Verificat, Întocmit,
Funcţia Funcţia Funcţia
............... ................ ................
(Nume, prenume) (Nume, prenume) (Nume, prenume)
................ ................ ................
(Data) (Data) (Data)
................ ................ ................
(Semnãtura) (Semnãtura) (Semnãtura)
................ ................ ................


Cod MFP: 14.13.02.02/18




ANEXA III



Ministerul Finanţelor Publice
SIGLÃ Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã
MFP Direcţia Generalã a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti

Nr. SIGLÃ
ANAF

Str. Dimitrie Gerota nr. 13
Sector 2, Bucureşti
Tel: +021 307 57 63
Fax:
E-mail:

DECIZIE
privind stabilirea diferenţelor de taxã pe valoarea adãugatã
rambursatã în condiţiile <>art. 147^2 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal

Cãtre:
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│Denumire/Nume, prenume .............................................. │
│Cod de înregistrare în scopuri de TVA/Cod de înregistrare fiscalã al │
│solicitantului ...................................................... │
│Ţara de rezidenţã ................................................... │
│Adresa completã în ţara de rezidenţã ................................ │
│..................................................................... │
│Cod poştal .......... Telefon ................ E-mail ............... │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

În baza <>art. 147^2 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 571/2003 privind Codul
fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi a art. 85 alin.(2) din
<>Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã,
republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, prin Decizia de
rambursare nr. .............. din data de..................................,
a fost aprobatã rambursarea sumei de ........................ lei.
Având în vedere rectificarea sumei solicitate ca urmare a stabilirii
pro-ratei definitive, comunicatã prin cererea de rambursare/declaraţia de
ajustare a pro-ratei transmisã electronic în data de .......................,
Se stabilesc diferenţele de taxã pe valoarea adãugatã rambursatã, dupã
cum urmeazã:
[] diferenţã suplimentarã de platã de .......................... lei. Suma
rambursatã necuvenit se plãteşte în funcţie de data comunicãrii prezentei,
astfel:
[] - dacã data comunicãrii este cuprinsã în intervalul 1-15 din lunã,
termenul de platã este pânã la data de 5 a lunii urmãtoare;
[] - dacã data comunicãrii este cuprinsã în intervalul 16-31 din lunã,
termenul de platã este pânã la data de 20 a lunii urmãtoare.
Pentru neplata sumelor stabilite se vor calcula majorãri de întârziere,
conform legii. Prezenta decizie reprezintã titlu de creanţã şi constituie
înştiinţare de platã, conform legii.

SAU

[] diferenţã suplimentarã de rambursat de ................. lei.
Diferenţele suplimentare de taxã pe valoarea adãugatã urmeazã procedura
prevãzutã la art. 115, 116 sau 117, dupã caz, din Ordonanţa Guvernului nr.
92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
Împotriva prezentului înscris se poate formula contestaţie la organul
fiscal, în conformitate cu dispoziţiile art. 209 din Ordonanţa Guvernului
nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, sub
sancţiunea decãderii, în termen de 30 de zile de la data comunicãrii,
potrivit art. 207 alin. (1) din acelaşi act normativ.
Director coordonator,
Numele şi prenumele ..........................
Semnãtura şi ştampila unitãţii ...............

Cod MFP: 14.13.02.02/19




ANEXA IV

Caracteristici de tipãrire, modul de difuzare,
utilizare şi pãstrare a formularelor de decizii

I. Decizie de rambursare a taxei pe valoarea adãugatã pentru persoanele impozabile nestabilite în România, stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene
Denumirea formularului: Decizie de rambursare a taxei pe valoarea adãugatã pentru persoanele impozabile nestabilite în România, stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene
Cod MFP: 14.13.02.02/18
Format: A4/t1
Caracteristici de tipãrire: se utilizeazã echipament informatic pentru completare şi editare, cu ajutorul aplicaţiei informatice.
Se utilizeazã la: stabilirea dreptului de rambursare a taxei pe valoarea adãugatã rambursate.
Se întocmeşte de: compartimentul cu atribuţii de administrare a contribuabililor nerezidenţi din cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti.
Circulã: - în format electronic, la organul fiscal competent;
- în format hârtie, în douã exemplare listate, semnate şi ştampilate, potrivit legii,
din care: - un exemplar la solicitant;
- un exemplar la organul fiscal competent.
Se pãstreazã: - formatul electronic, în arhiva de documente electronice;
- formatul hârtie, la dosarul fiscal al solicitantului.
II. Decizie privind stabilirea diferenţelor de taxã pe valoarea adãugatã rambursatã în condiţiile art. 147^2 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal
Denumirea formularului: Decizie privind stabilirea diferenţelor de taxã pe valoarea adãugatã rambursatã în condiţiile art. 147^2 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal
Cod MFP: 14.13.02.02/19
Format: A4/t1
Caracteristici de tipãrire: se utilizeazã echipament informatic pentru completare şi editare, cu ajutorul aplicaţiei informatice.
Se utilizeazã la: stabilirea diferenţelor de taxã pe valoarea adãugatã rambursate, respectiv, fie a diferenţelor suplimentare de platã, fie a diferenţelor suplimentare de rambursat rezultate în urma rectificãrii sumei deja aprobate la rambursare, ca urmare a stabilirii pro-ratei definitive comunicate de solicitant.
Se întocmeşte de: compartimentul cu atribuţii de administrare a contribuabililor nerezidenţi din cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, prin completarea, dupã caz, a diferenţei suplimentare de platã sau a diferenţei suplimentare de rambursat.
Circulã: - în format electronic, la organul fiscal competent;
- în format hârtie, în douã exemplare listate, semnate şi ştampilate, potrivit legii,
din care: - un exemplar la solicitant;
- un exemplar la organul fiscal competent.
Se pãstreazã: - formatul electronic, în arhiva de documente electronice;
- formatul hârtie, la dosarul fiscal al solicitantului.


-------


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016