Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 4.873 din 30 august 2022  privind aprobarea programului şcoală-pilot pentru unităţi de învăţământ particular  care pilotează elemente curriculare confesionale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 4.873 din 30 august 2022 privind aprobarea programului şcoală-pilot pentru unităţi de învăţământ particular care pilotează elemente curriculare confesionale

EMITENT: Ministerul Educaţiei
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 886 din 8 septembrie 2022
    Având în vedere:
    - prevederile art. 26 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Hotărârea Guvernului nr. 559/2020 privind funcţionarea unităţilor de învăţământ preuniversitar cu statut de unităţi-pilot, experimentale şi de aplicaţie;
    – Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.811/2020 privind aprobarea Metodologiei-cadru de înfiinţare, organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar cu statut de unităţi-pilot, experimentale şi de aplicaţie;
    – Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.813/2020 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi funcţionarea unităţilor de învăţământ preuniversitar cu statut de unităţi-pilot, experimentale şi de aplicaţie;
    – Ordinul ministrului educaţiei nr. 4.183/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar;
    – Ordinul ministrului educaţiei nr. 3.505/2022 privind structura anului şcolar 2022-2023;
    – Ordinul ministrului educaţiei naţionale nr. 3.371/2013 privind aprobarea planurilor-cadru de învăţământ pentru învăţământul primar şi a Metodologiei privind aplicarea planurilor-cadru de învăţământ pentru învăţământul primar;
    – Ordinul ministrului educaţiei naţionale nr. 3.418/2013 privind aprobarea programelor şcolare pentru învăţământul primar, clasa pregătitoare, clasa I şi clasa a II-a;
    – Ordinul ministrului educaţiei naţionale nr. 5.003/2014 privind aprobarea programelor şcolare pentru învăţământ primar, clasele a III-a şi a IV-a;
    – Ordinul ministrului educaţiei naţionale nr. 5.086/2019 pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice nr. 3.590/2016 privind aprobarea planurilor-cadru de învăţământ pentru învăţământul gimnazial;
    – Ordinul ministrului educaţiei naţionale nr. 3.393/2017 privind aprobarea programelor şcolare pentru învăţământul gimnazial;
    – Ordinul ministrului educaţiei naţionale nr. 3.103/2019 privind regimul manualelor şcolare în învăţământul preuniversitar, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi inovării nr. 3.410/2009 privind aprobarea planurilor-cadru de învăţământ pentru clasele a IX-a-a XII-a, filierele teoretică şi vocaţională, cursuri de zi;
    – Referatul de aprobare nr. 4.092/DGMRURS din 23.08.2022,

    în conformitate cu prevederile art. 13 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 369/2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul educaţiei emite prezentul ordin.
    ART. 1
    Începând cu anul şcolar 2022-2023, pentru o perioadă de 4 ani cuprinsă în perioada anilor de studiu 2022-2026, unităţilor de învăţământ cuprinse în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin li se acordă statutul de unitate-pilot de învăţământ.

    ART. 2
    Programul-pilot va respecta prevederile Ordinului ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.813/2020 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi funcţionarea unităţilor de învăţământ preuniversitar cu statut de unităţi-pilot, experimentale şi de aplicaţie şi prevederile Ordinului ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.811/2020 privind aprobarea Metodologiei-cadru de înfiinţare, organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar cu statut de unităţi-pilot, experimentale şi de aplicaţie.

    ART. 3
    Prin derogare de la prevederile Ordinului ministrului educaţiei nr. 3.505/2022 privind structura anului şcolar 2022-2023 şi de la prevederile art. 9 alin. (3)-(5), art. 11 alin. (1), (3) şi (7) şi ale art. 87 alin. (7) din Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei nr. 4.183/2022, în vederea implementării programului-pilot, unităţile de învăţământ pot organiza programul de studiu, în conformitate cu obiectivele programului-pilot asumat, menţinând numărul minim de săptămâni/an.

    ART. 4
    Prin derogare de la prevederile art. 109 şi 110 din Ordinul ministrului educaţiei nr. 4.183/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, în vederea implementării programului-pilot, unităţile de învăţământ pot folosi ca instrumente de evaluare rapoarte narative de evaluare lunară/semestrială/anuală (aprecieri descriptive/narative privind nivelul de însuşire a cunoştinţelor, nivelul dobândirii competenţelor în diferite contexte de învăţare). Rezultatele evaluărilor se consemnează şi în catalog (calificativ sau notă, în funcţie de ciclu). Numărul notelor/calificativelor va fi egal cu numărul unităţilor de învăţare pentru care se face evaluarea.

    ART. 5
    În vederea implementării programului-pilot se aprobă o derogare de la prevederile Ordinului ministrului educaţiei naţionale nr. 3.103/2019 privind regimul manualelor şcolare în învăţământul preuniversitar, cu modificările şi completările ulterioare, de la prevederile Ordinului ministrului educaţiei naţionale nr. 3.371/2013 privind aprobarea planurilor-cadru de învăţământ pentru învăţământul primar şi a Metodologiei privind aplicarea planurilor-cadru de învăţământ pentru învăţământul primar, de la prevederile Ordinului ministrului educaţiei naţionale nr. 3.418/2013 privind aprobarea programelor şcolare pentru învăţământul primar, clasa pregătitoare, clasa I şi clasa a II-a, de la prevederile Ordinului ministrului educaţiei naţionale nr. 5.003/2014 privind aprobarea programelor şcolare pentru învăţământ primar, clasele a III-a şi a IV-a, de la prevederile Ordinului ministrului educaţiei naţionale nr. 5.086/2019 pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice nr. 3.590/2016 privind aprobarea planurilor-cadru de învăţământ pentru învăţământul gimnazial, de la prevederile Ordinului ministrului educaţiei naţionale nr. 3.393/2017 privind aprobarea programelor şcolare pentru învăţământul gimnazial şi de la prevederile Ordinului ministrului educaţiei, cercetării şi inovării nr. 3.410/2009 privind aprobarea planurilor-cadru de învăţământ pentru clasele a IX-a-a XII-a, filierele teoretică şi vocaţională, cursuri de zi, astfel încât unităţile de învăţământ să poată utiliza, în vederea atingerii obiectivelor programului-pilot asumat, planuri-cadru de învăţământ şi programe personalizate prin abordarea integrată şi transdisciplinară a mai multor discipline, cu respectarea obiectivelor curriculare de învăţare specifice ciclului.

    ART. 6
    Prevederile referitoare la contextele specifice/ particulare de organizare şi desfăşurare a procesului educaţional în unităţile de învăţământ precizate la art. 1 sunt cuprinse în regulamentul de organizare şi funcţionare elaborat de unităţile de învăţământ, în conformitate cu reglementările în vigoare şi cu derogările precizate în prezentul ordin.

    ART. 7
    Unităţile de învăţământ documentează normativ şi metodologic bunele practici manageriale, curriculare, financiare şi de resursă umană rezultate din programul-pilot şi transmit Ministerului Educaţiei un raport, în maximum trei săptămâni de la încheierea activităţii didactice, pentru fiecare an şcolar.

    ART. 8
    Direcţia generală pentru implementarea proiectului „România Educată“ monitorizează şi evaluează programul-pilot şi propune măsuri de îmbunătăţire, modificare şi scalare a acestuia.

    ART. 9
    Direcţia generală management resurse umane şi reţea şcolară, Direcţia generală pentru implementarea proiectului „România Educată“, inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti şi unităţile de învăţământ prevăzute la art. 1 duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

    ART. 10
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    p. Ministrul educaţiei,
                    Gigel Paraschiv,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 30 august 2022.
    Nr. 4.873.
    ANEXA 1

    Lista unităţilor de învăţământ
    1. Liceul Teoretic „Mihai Ionescu“ din municipiul Bucureşti
    2. Şcoala Gimnazială „Dr. Luca“ din municipiul Brăila, judeţul Brăila
    3. Şcoala Gimnazială „Excelsis“ din municipiul Ploieşti, judeţul Prahova

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016