Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 4.856 din 31 august 2009  privind aprobarea planurilor-cadru de învăţământ pentru clasele a IX-a-a XII-a, filiera vocaţională, profil artistic, specializarea conservare-restaurare bunuri culturale, cursuri de zi    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 4.856 din 31 august 2009 privind aprobarea planurilor-cadru de învăţământ pentru clasele a IX-a-a XII-a, filiera vocaţională, profil artistic, specializarea conservare-restaurare bunuri culturale, cursuri de zi

EMITENT: Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 668 din 6 octombrie 2009
    În conformitate cu prevederile Legii învăţământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 51/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării şi al Hotărârii Guvernului nr. 231/2007 de înfiinţare a Centrului Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în Învăţământul Preuniversitar,
    ministrul educaţiei, cercetării şi inovării emite prezentul ordin.
    ART. 1
    Se aprobă Planul-cadru de învăţământ, pentru liceu, clasele a IX-a - a XII-a, filiera vocaţională, profil artistic, specializarea conservare-restaurare bunuri culturale, prevăzut în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 2
    Se aprobă disciplinele de specialitate din curriculumul diferenţiat pentru clasele a IX-a-a XII-a, filiera vocaţională, profil artistic, specializarea conservare-restaurare bunuri culturale. Lista acestor discipline şi alocările orare corespunzătoare sunt prevăzute în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 3
    Prevederile prezentului ordin se aplică, începând cu anul şcolar 2009-2010, la clasele a IX-a-a XII-a, ciclurile inferior şi superior ale liceului, filiera vocaţională, profil artistic, specializarea conservare-restaurare bunuri culturale.

    ART. 4
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    ART. 5
    Direcţia generală educaţie timpurie, şcoli, performanţă şi programe, Direcţia generală învăţământ în limbile minorităţilor şi relaţia cu Parlamentul, Direcţia generală buget-finanţe, patrimoniu şi investiţii, Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în Învăţământul Preuniversitar, inspectoratele şcolare judeţene şi al municipiului Bucureşti, precum şi conducerile unităţilor de învăţământ duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.



                    Ministrul educaţiei,
                    cercetării şi inovării,
                    Ecaterina Andronescu

    Bucureşti, 31 august 2009.
    Nr. 4.856.
    ANEXA 1

    PLAN-CADRU DE ÎNVĂŢĂMÂNT
    pentru ciclul inferior al liceului, filiera vocaţională, profil
    artistic, specializarea conservare-restaurare bunuri culturale

┌───────────────┬───────────────┬───────────────┐
│Aria │Clasa a IX-a │Clasa a X-a │
│curriculară/ ├──┬──┬─────┬───┼──┬──┬─────┬───┤
│Disciplina │TC│CD│TC+CD│CDŞ│TC│CD│TC+CD│CDŞ│
├───────────────┼──┼──┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│LIMBĂ ŞI │6 │- │6 │ │6 │- │6 │ │
│COMUNICARE │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│Limba şi │ │ │ │ │ │ │ │ │
│literatura │3 │- │3 │ │3 │- │3 │ │
│română │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│Limba modernă 1│2 │- │2 │ │2 │- │2 │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│Limba modernă 2│1 │- │1 │ │1 │- │1 │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│MATEMATICĂ ŞI │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ŞTIINŢE ALE │6 │- │6 │ │6 │- │6 │ │
│NATURII │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│Matematică │2 │- │2 │ │2 │- │2 │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│Fizică │2 │- │2 │ │2 │- │2 │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│Chimie │1 │- │1 │ │1 │- │1 │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│Biologie │1 │- │1 │ │1 │- │1 │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│OM ŞI SOCIETATE│4 │- │4 │ │4 │- │4 │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│Istorie │1 │- │1 │ │1 │- │1 │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│Geografie │1 │- │1 │ │1 │- │1 │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│Socioumane/ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Educaţie pentru│1 │- │1 │ │- │- │- │ │
│societate │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│Socioumane │- │- │- │ │1 │- │1 │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│Religie │1 │- │1 │ │1 │- │1 │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│ARTE │- │10│10 │ │- │10│10 │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│Educaţie │- │1 │1 │ │- │1 │1 │ │
│muzicală │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│Educaţie │- │1 │1 │ │- │1 │1 │ │
│vizuală │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│Educaţie │ │ │ │ │ │ │ │ │
│artistică │- │8 │8 │1* │- │8 │8 │1* │
│specializată │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│EDUCAŢIE FIZICĂ│1 │- │1 │ │1 │- │1 │ │
│ŞI SPORT │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│Educaţie fizică│1 │- │1 │ │1 │- │1 │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│CONSILIERE ŞI │- │- │- │ │- │- │- │ │
│ORIENTARE │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│ │- │- │- │ │- │- │- │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│TEHNOLOGII │2 │- │2 │ │2 │- │2 │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│Tehnologia │ │ │ │ │ │ │ │ │
│informaţiei şi │2 │- │2 │ │1 │- │1 │ │
│a │ │ │ │ │ │ │ │ │
│comunicaţiilor │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│Educaţie │- │- │- │ │1 │- │1 │ │
│antreprenorială│ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│Total ore/ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│săptămână TC/CD│19│10│29 │1 │19│10│29 │1 │
│/CDŞ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│Total ore/ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│săptămână │30│30│ │ │ │ │ │ │
│TC+CD+CDŞ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└───────────────┴──┴──┴─────┴───┴──┴──┴─────┴───┘

    TC = trunchi comun; CD = curriculum diferenţiat; CDŞ = curriculum la decizia şcolii.
    * În clasele a IX-a şi a X-a, ora din CDŞ se alocă pentru educaţie artistică specializată.
    PLAN-CADRU DE ÎNVĂŢĂMÂNT
    pentru ciclul superior al liceului, filiera vocaţională,
    profil artistic, specializarea conservare-restaurare bunuri culturale

┌─────────────┬─────────────────────┬───────────────┐
│Aria │Clasa a XI-a │Clasa a XII-a │
│curriculară/ ├─────┬─────┬─────┬───┼──┬──┬─────┬───┤
│Disciplina │TC │CD │TC+CD│CDŞ│TC│CD│TC+CD│CDŞ│
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│LIMBĂ ŞI │7 │- │7 │ │7 │- │7 │ │
│COMUNICARE │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│Limba şi │ │ │ │ │ │ │ │ │
│literatura │3 │- │3 │ │3 │- │3 │ │
│română │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│Limba modernă│2 │- │2 │ │2 │- │2 │ │
│1 │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│Limba modernă│2 │- │2 │ │2 │- │2 │ │
│2 │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│MATEMATICĂ ŞI│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ŞTIINŢE ALE │- │2 │2 │ │- │2 │2 │ │
│NATURII │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│Matematică │- │2 │2 │ │- │2 │2 │ │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│OM ŞI │4 │- │4 │ │4 │- │4 │ │
│SOCIETATE │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│Istorie │1 │- │1 │ │1 │- │1 │ │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│Geografie │1 │- │1 │ │1 │- │1 │ │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│Socioumane │1 │- │1 │2-3│1 │- │1 │2-3│
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│Religie │1 │- │1 │ │1 │- │1 │ │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│ARTE │- │11 │11 │ │- │11│11 │ │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│Educaţie │ │ │ │ │ │ │ │ │
│artistică │- │11 │11 │ │- │11│11 │ │
│specializată │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│EDUCAŢIE │ │ │ │ │ │ │ │ │
│FIZICĂ ŞI │- │1 │1 │ │- │1 │1 │ │
│SPORT │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│Educaţie │- │1 │1 │ │- │1 │1 │ │
│fizică │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│CONSILIERE ŞI│- │- │- │ │- │- │- │ │
│ORIENTARE │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│ │- │- │- │ │- │- │- │ │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│TEHNOLOGII │- │2 │2 │ │- │2 │2 │ │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│Procesarea │ │ │ │ │ │ │ │ │
│computerizată│- │2 │2 │ │- │2 │2 │ │
│a imaginii* │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│Total ore/ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│săptămână TC/│11 │16 │27 │2-3│11│16│27 │2-3│
│CD/CDŞ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│Total ore/ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│săptămână │29-30│29-30│ │ │ │ │ │ │
│TC+CD+CDŞ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└─────────────┴─────┴─────┴─────┴───┴──┴──┴─────┴───┘

    TC = trunchi comun; CD = curriculum diferenţiat; CDŞ = curriculum la decizia şcolii
    * Se studiază pe grupe formate din 8-12 elevi.

    ANEXA 2

    CURRICULUM DIFERENŢIAT
    pentru clasele a IX-a şi a X-a filiera vocaţională, profil
    artistic, specializarea conservare-restaurare bunuri culturale

┌────┬─────────────────────┬─────┬─────┐
│Nr. │ │Clasa│Clasa│
│crt.│Denumirea disciplinei│a │a X-a│
│ │ │IX-a │ │
├────┼─────────────────────┼─────┼─────┤
│1. │Studiul formelor şi │2 │2 │
│ │desenul │ │ │
├────┼─────────────────────┼─────┼─────┤
│2. │Studiul formelor şi │2 │2 │
│ │al culorii │ │ │
├────┼─────────────────────┼─────┼─────┤
│3. │Studiul formelor şi │2 │2 │
│ │al volumului │ │ │
├────┼─────────────────────┼─────┼─────┤
│ │Bazele ştiinţifice │ │ │
│4. │ale conservării şi │2 │2 │
│ │restaurării* │ │ │
├────┼─────────────────────┼─────┼─────┤
│5. │Istoria artelor şi │1 │1 │
│ │arhitecturii │ │ │
├────┼─────────────────────┼─────┼─────┤
│ │Materiale şi tehnici │ │ │
│6. │utilizate în │2 │2 │
│ │conservare-restaurare│ │ │
├────┴─────────────────────┼─────┼─────┤
│TOTAL: │11 │11 │
└──────────────────────────┴─────┴─────┘

    * Alocarea orară este după cum urmează:
    - o oră se alocă noţiunilor teoretice (cu întreaga clasă);
    – o oră se alocă aplicaţiilor practice (atelier de specialitate) care se vor efectua pe grupe de 8-12 elevi.

    Orele din CDŞ vor fi alocate specialităţii.
    Aceste ore vor fi alocate atelierelor de specialitate şi se vor efectua pe grupe de 8-12 elevi.
    CURRICULUM DIFERENŢIAT
    pentru clasele a XI-a şi a XII-a, filiera vocaţională,
    profil artistic, specializarea conservare-restaurare bunuri culturale

┌────┬──────────────────────┬─────┬─────┐
│Nr. │ │Clasa│Clasa│
│crt.│Denumirea disciplinei │a │a │
│ │ │XI-a │XII-a│
├────┼──────────────────────┼─────┼─────┤
│ │Atelier de │ │ │
│ │specialitate (teorie │ │ │
│1. │şi tehnici de │6 │6 │
│ │conservare-restaurare)│ │ │
│ │* │ │ │
├────┼──────────────────────┼─────┼─────┤
│ │Evidenţa şi │ │ │
│2. │expertizarea │2 │- │
│ │patrimoniului │ │ │
├────┼──────────────────────┼─────┼─────┤
│3. │Investigaţia │- │2 │
│ │patrimoniului │ │ │
├────┼──────────────────────┼─────┼─────┤
│4. │Istoria artelor şi │1 │1 │
│ │arhitecturii │ │ │
├────┼──────────────────────┼─────┼─────┤
│5. │Tehnici de expoziţie │1 │- │
│ │(expunere) │ │ │
├────┼──────────────────────┼─────┼─────┤
│6. │Legislaţia │1 │- │
│ │patrimoniului │ │ │
├────┼──────────────────────┼─────┼─────┤
│7. │Marketing cultural │- │1 │
├────┼──────────────────────┼─────┼─────┤
│8. │Managementul │- │1 │
│ │patrimoniului │ │ │
├────┼──────────────────────┼─────┼─────┤
│ │Chimia aplicată în │ │ │
│9. │conservare şi │1 │1 │
│ │restaurare │ │ │
├────┼──────────────────────┼─────┼─────┤
│ │Biologia aplicată în │ │ │
│10. │conservare şi │1 │1 │
│ │restaurare │ │ │
├────┴──────────────────────┼─────┼─────┤
│TOTAL: │13 │13 │
└───────────────────────────┴─────┴─────┘

    * La atelierul de specialitate (teorie şi tehnici de conservare-restaurare), noţiunile teoretice trebuie să nu depăşească în pondere 30% din totalul orelor alocate.
    Două ore din CDŞ sunt alocate specialităţii.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016