Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În conformitate cu prevederile Legii învăţământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 51/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării şi al Hotărârii Guvernului nr. 231/2007 de înfiinţare a Centrului Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în Învăţământul Preuniversitar, ministrul educaţiei, cercetării şi inovării emite prezentul ordin. ART. 1 Se aprobă Planul-cadru de învăţământ, pentru liceu, clasele a IX-a - a XII-a, filiera vocaţională, profil artistic, specializarea conservare-restaurare bunuri culturale, prevăzut în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin. ART. 2 Se aprobă disciplinele de specialitate din curriculumul diferenţiat pentru clasele a IX-a-a XII-a, filiera vocaţională, profil artistic, specializarea conservare-restaurare bunuri culturale. Lista acestor discipline şi alocările orare corespunzătoare sunt prevăzute în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin. ART. 3 Prevederile prezentului ordin se aplică, începând cu anul şcolar 2009-2010, la clasele a IX-a-a XII-a, ciclurile inferior şi superior ale liceului, filiera vocaţională, profil artistic, specializarea conservare-restaurare bunuri culturale. ART. 4 Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. ART. 5 Direcţia generală educaţie timpurie, şcoli, performanţă şi programe, Direcţia generală învăţământ în limbile minorităţilor şi relaţia cu Parlamentul, Direcţia generală buget-finanţe, patrimoniu şi investiţii, Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în Învăţământul Preuniversitar, inspectoratele şcolare judeţene şi al municipiului Bucureşti, precum şi conducerile unităţilor de învăţământ duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Ministrul educaţiei, cercetării şi inovării, Ecaterina Andronescu Bucureşti, 31 august 2009. Nr. 4.856. ANEXA 1 PLAN-CADRU DE ÎNVĂŢĂMÂNT pentru ciclul inferior al liceului, filiera vocaţională, profil artistic, specializarea conservare-restaurare bunuri culturale
┌───────────────┬───────────────┬───────────────┐
│Aria │Clasa a IX-a │Clasa a X-a │
│curriculară/ ├──┬──┬─────┬───┼──┬──┬─────┬───┤
│Disciplina │TC│CD│TC+CD│CDŞ│TC│CD│TC+CD│CDŞ│
├───────────────┼──┼──┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│LIMBĂ ŞI │6 │- │6 │ │6 │- │6 │ │
│COMUNICARE │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│Limba şi │ │ │ │ │ │ │ │ │
│literatura │3 │- │3 │ │3 │- │3 │ │
│română │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│Limba modernă 1│2 │- │2 │ │2 │- │2 │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│Limba modernă 2│1 │- │1 │ │1 │- │1 │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│MATEMATICĂ ŞI │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ŞTIINŢE ALE │6 │- │6 │ │6 │- │6 │ │
│NATURII │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│Matematică │2 │- │2 │ │2 │- │2 │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│Fizică │2 │- │2 │ │2 │- │2 │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│Chimie │1 │- │1 │ │1 │- │1 │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│Biologie │1 │- │1 │ │1 │- │1 │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│OM ŞI SOCIETATE│4 │- │4 │ │4 │- │4 │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│Istorie │1 │- │1 │ │1 │- │1 │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│Geografie │1 │- │1 │ │1 │- │1 │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│Socioumane/ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Educaţie pentru│1 │- │1 │ │- │- │- │ │
│societate │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│Socioumane │- │- │- │ │1 │- │1 │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│Religie │1 │- │1 │ │1 │- │1 │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│ARTE │- │10│10 │ │- │10│10 │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│Educaţie │- │1 │1 │ │- │1 │1 │ │
│muzicală │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│Educaţie │- │1 │1 │ │- │1 │1 │ │
│vizuală │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│Educaţie │ │ │ │ │ │ │ │ │
│artistică │- │8 │8 │1* │- │8 │8 │1* │
│specializată │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│EDUCAŢIE FIZICĂ│1 │- │1 │ │1 │- │1 │ │
│ŞI SPORT │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│Educaţie fizică│1 │- │1 │ │1 │- │1 │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│CONSILIERE ŞI │- │- │- │ │- │- │- │ │
│ORIENTARE │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│ │- │- │- │ │- │- │- │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│TEHNOLOGII │2 │- │2 │ │2 │- │2 │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│Tehnologia │ │ │ │ │ │ │ │ │
│informaţiei şi │2 │- │2 │ │1 │- │1 │ │
│a │ │ │ │ │ │ │ │ │
│comunicaţiilor │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│Educaţie │- │- │- │ │1 │- │1 │ │
│antreprenorială│ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│Total ore/ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│săptămână TC/CD│19│10│29 │1 │19│10│29 │1 │
│/CDŞ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│Total ore/ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│săptămână │30│30│ │ │ │ │ │ │
│TC+CD+CDŞ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└───────────────┴──┴──┴─────┴───┴──┴──┴─────┴───┘
TC = trunchi comun; CD = curriculum diferenţiat; CDŞ = curriculum la decizia şcolii. * În clasele a IX-a şi a X-a, ora din CDŞ se alocă pentru educaţie artistică specializată. PLAN-CADRU DE ÎNVĂŢĂMÂNT pentru ciclul superior al liceului, filiera vocaţională, profil artistic, specializarea conservare-restaurare bunuri culturale
┌─────────────┬─────────────────────┬───────────────┐
│Aria │Clasa a XI-a │Clasa a XII-a │
│curriculară/ ├─────┬─────┬─────┬───┼──┬──┬─────┬───┤
│Disciplina │TC │CD │TC+CD│CDŞ│TC│CD│TC+CD│CDŞ│
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│LIMBĂ ŞI │7 │- │7 │ │7 │- │7 │ │
│COMUNICARE │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│Limba şi │ │ │ │ │ │ │ │ │
│literatura │3 │- │3 │ │3 │- │3 │ │
│română │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│Limba modernă│2 │- │2 │ │2 │- │2 │ │
│1 │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│Limba modernă│2 │- │2 │ │2 │- │2 │ │
│2 │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│MATEMATICĂ ŞI│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ŞTIINŢE ALE │- │2 │2 │ │- │2 │2 │ │
│NATURII │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│Matematică │- │2 │2 │ │- │2 │2 │ │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│OM ŞI │4 │- │4 │ │4 │- │4 │ │
│SOCIETATE │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│Istorie │1 │- │1 │ │1 │- │1 │ │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│Geografie │1 │- │1 │ │1 │- │1 │ │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│Socioumane │1 │- │1 │2-3│1 │- │1 │2-3│
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│Religie │1 │- │1 │ │1 │- │1 │ │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│ARTE │- │11 │11 │ │- │11│11 │ │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│Educaţie │ │ │ │ │ │ │ │ │
│artistică │- │11 │11 │ │- │11│11 │ │
│specializată │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│EDUCAŢIE │ │ │ │ │ │ │ │ │
│FIZICĂ ŞI │- │1 │1 │ │- │1 │1 │ │
│SPORT │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│Educaţie │- │1 │1 │ │- │1 │1 │ │
│fizică │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│CONSILIERE ŞI│- │- │- │ │- │- │- │ │
│ORIENTARE │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│ │- │- │- │ │- │- │- │ │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│TEHNOLOGII │- │2 │2 │ │- │2 │2 │ │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│Procesarea │ │ │ │ │ │ │ │ │
│computerizată│- │2 │2 │ │- │2 │2 │ │
│a imaginii* │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│Total ore/ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│săptămână TC/│11 │16 │27 │2-3│11│16│27 │2-3│
│CD/CDŞ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│Total ore/ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│săptămână │29-30│29-30│ │ │ │ │ │ │
│TC+CD+CDŞ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└─────────────┴─────┴─────┴─────┴───┴──┴──┴─────┴───┘
TC = trunchi comun; CD = curriculum diferenţiat; CDŞ = curriculum la decizia şcolii * Se studiază pe grupe formate din 8-12 elevi. ANEXA 2 CURRICULUM DIFERENŢIAT pentru clasele a IX-a şi a X-a filiera vocaţională, profil artistic, specializarea conservare-restaurare bunuri culturale
┌────┬─────────────────────┬─────┬─────┐
│Nr. │ │Clasa│Clasa│
│crt.│Denumirea disciplinei│a │a X-a│
│ │ │IX-a │ │
├────┼─────────────────────┼─────┼─────┤
│1. │Studiul formelor şi │2 │2 │
│ │desenul │ │ │
├────┼─────────────────────┼─────┼─────┤
│2. │Studiul formelor şi │2 │2 │
│ │al culorii │ │ │
├────┼─────────────────────┼─────┼─────┤
│3. │Studiul formelor şi │2 │2 │
│ │al volumului │ │ │
├────┼─────────────────────┼─────┼─────┤
│ │Bazele ştiinţifice │ │ │
│4. │ale conservării şi │2 │2 │
│ │restaurării* │ │ │
├────┼─────────────────────┼─────┼─────┤
│5. │Istoria artelor şi │1 │1 │
│ │arhitecturii │ │ │
├────┼─────────────────────┼─────┼─────┤
│ │Materiale şi tehnici │ │ │
│6. │utilizate în │2 │2 │
│ │conservare-restaurare│ │ │
├────┴─────────────────────┼─────┼─────┤
│TOTAL: │11 │11 │
└──────────────────────────┴─────┴─────┘
* Alocarea orară este după cum urmează: - o oră se alocă noţiunilor teoretice (cu întreaga clasă); – o oră se alocă aplicaţiilor practice (atelier de specialitate) care se vor efectua pe grupe de 8-12 elevi. Orele din CDŞ vor fi alocate specialităţii. Aceste ore vor fi alocate atelierelor de specialitate şi se vor efectua pe grupe de 8-12 elevi. CURRICULUM DIFERENŢIAT pentru clasele a XI-a şi a XII-a, filiera vocaţională, profil artistic, specializarea conservare-restaurare bunuri culturale
┌────┬──────────────────────┬─────┬─────┐
│Nr. │ │Clasa│Clasa│
│crt.│Denumirea disciplinei │a │a │
│ │ │XI-a │XII-a│
├────┼──────────────────────┼─────┼─────┤
│ │Atelier de │ │ │
│ │specialitate (teorie │ │ │
│1. │şi tehnici de │6 │6 │
│ │conservare-restaurare)│ │ │
│ │* │ │ │
├────┼──────────────────────┼─────┼─────┤
│ │Evidenţa şi │ │ │
│2. │expertizarea │2 │- │
│ │patrimoniului │ │ │
├────┼──────────────────────┼─────┼─────┤
│3. │Investigaţia │- │2 │
│ │patrimoniului │ │ │
├────┼──────────────────────┼─────┼─────┤
│4. │Istoria artelor şi │1 │1 │
│ │arhitecturii │ │ │
├────┼──────────────────────┼─────┼─────┤
│5. │Tehnici de expoziţie │1 │- │
│ │(expunere) │ │ │
├────┼──────────────────────┼─────┼─────┤
│6. │Legislaţia │1 │- │
│ │patrimoniului │ │ │
├────┼──────────────────────┼─────┼─────┤
│7. │Marketing cultural │- │1 │
├────┼──────────────────────┼─────┼─────┤
│8. │Managementul │- │1 │
│ │patrimoniului │ │ │
├────┼──────────────────────┼─────┼─────┤
│ │Chimia aplicată în │ │ │
│9. │conservare şi │1 │1 │
│ │restaurare │ │ │
├────┼──────────────────────┼─────┼─────┤
│ │Biologia aplicată în │ │ │
│10. │conservare şi │1 │1 │
│ │restaurare │ │ │
├────┴──────────────────────┼─────┼─────┤
│TOTAL: │13 │13 │
└───────────────────────────┴─────┴─────┘
* La atelierul de specialitate (teorie şi tehnici de conservare-restaurare), noţiunile teoretice trebuie să nu depăşească în pondere 30% din totalul orelor alocate. Două ore din CDŞ sunt alocate specialităţii. -----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.