Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 4.843 din 27 august 2009  privind aprobarea Metodologiei de organizare si desfasurare a examenului de atestare a competentelor profesionale ale absolventilor claselor de matematica-informatica si matematica-informatica, intensiv informatica    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 4.843 din 27 august 2009 privind aprobarea Metodologiei de organizare si desfasurare a examenului de atestare a competentelor profesionale ale absolventilor claselor de matematica-informatica si matematica-informatica, intensiv informatica

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI INOVARII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 694 din 15 octombrie 2009

În conformitate cu prevederile <>Legii învãţãmântului nr. 84/1995 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 51/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Inovãrii,

ministrul educaţiei, cercetãrii şi inovãrii emite prezentul ordin.

ART. 1
Se aprobã Metodologia de organizare şi desfãşurare a examenului de atestare a competenţelor profesionale ale absolvenţilor claselor de matematicã-informaticã şi matematicã-informaticã, intensiv informaticã. Metodologia este cuprinsã în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Metodologia prevãzutã la art. 1 se aplicã începând cu anul şcolar 2009-2010.
ART. 3
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 4
Direcţia generalã educaţie timpurie, şcoli, performanţã şi programe, Direcţia acreditarea, evaluarea şi performanţa în cariera didacticã, Direcţia generalã învãţãmânt în limbile minoritãţilor şi relaţia cu Parlamentul, inspectoratele şcolare, precum şi conducerile unitãţilor de învãţãmânt duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Ministrul educaţiei, cercetãrii şi inovãrii,
Ecaterina Andronescu

Bucureşti, 27 august 2009.
Nr. 4.843.


ANEXĂ

METODOLOGIE
de organizare şi desfãşurare a examenului de atestare a
competenţelor profesionale ale absolvenţilor claselor de matematicã-
informaticã şi matematicã-informaticã, intensiv informaticã

I. Dispoziţii generale

ART. 1
Prezenta metodologie cuprinde normele de organizare şi desfãşurare a examenului pentru obţinerea atestatului profesional de cãtre absolvenţii claselor de matematicã-informaticã şi matematicã-informaticã, intensiv informaticã.
ART. 2
Atestatul este un act prin care se confirmã pregãtirea de specialitate/profesionalã dobânditã de absolvenţii de liceu, cursuri de zi. El se elibereazã absolvenţilor claselor menţionate la art. 1, care au promovat proba de specialitate prevãzutã de prezenta metodologie, în condiţiile prevãzute la art. 5.
ART. 3
(1) Candidaţii proveniţi din învãţãmântul de stat pot susţine examenul de atestare a competenţelor profesionale, fãrã taxã, cel mult de douã ori. Prezentãrile ulterioare la acest examen sunt condiţionate de achitarea unor taxe de examen.
(2) Candidaţii din învãţãmântul particular vor susţine examenul de atestat într-un centru de examen organizat astfel:
a) pentru unitãţile de învãţãmânt acreditate, în unitatea respectivã;
b) pentru unitãţile de învãţãmânt autorizate, înfiinţate conform legii, într-un centru de examen aparţinând învãţãmântului de stat, stabilit de inspectoratul şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti; în acest caz candidaţii vor plãti o taxã de examen.
(3) Taxele de examen prevãzute la alin. (1) şi (2) vor fi stabilite de fiecare inspectorat şcolar. La stabilirea cuantumului taxelor se vor lua în calcul toate cheltuielile per candidat.
ART. 4
Înscrierea candidaţilor la examenul de atestare a competenţelor profesionale se face la secretariatul liceului la care elevul este înscris sau pe care l-a absolvit (în cazul candidaţilor din seriile anterioare), în perioada stabilitã prin graficul de acţiuni privind organizarea şi desfãşurarea probei.

II. Conţinutul probei de specialitate pentru obţinerea atestatului

ART. 5
(1) Atestatul se obţine dupã susţinerea şi promovarea de cãtre candidaţi a unei probe de specialitate.
(2) Competenţele certificate în urma promovãrii examenului de atestare profesionalã sunt:
a) pentru absolvenţii claselor de matematicã-informaticã, intensiv informaticã:
I. realizarea designului şi structurii produselor soft necesare implementãrii de sisteme software, aplicaţii software, baze de date, pagini web (software orientat client);
II. particularizarea, configurarea şi modificarea aplicaţiilor software, în scopul adaptãrii sistemelor informaţionale ale clientului;
b) pentru absolvenţii claselor de matematicã-informaticã:
I. realizarea managementului site-urilor web, sistemelor de operare a calculatoarelor;
II. furnizarea facilitãţilor de procesare a datelor, inclusiv a serviciilor-suport.
ART. 6
Proba de specialitate constã în:
a) probã practicã: realizarea practicã pe calculator a cerinţelor din biletul extras în ziua probei. Biletul va cuprinde 3 subiecte:
(i) un subiect privind sistemele de gestiune a bazelor de date;
(ii) un subiect de programare;
(iii) un subiect vizând sisteme de operare sau abilitãţi de tehnoredactare, calcul tabelar sau prezentãri PowerPoint.
b) proiect: prezentarea şi motivarea teoreticã a unui proiect (produs soft) realizat în timpul orelor de laborator, al ultimului an de studiu; produsele pot fi realizate şi în echipã (2-3 elevi), în funcţie de complexitatea proiectului.

III. Comisiile de examinare

ART. 7
(1) Coordonarea examenului de atestare a competenţelor profesionale pentru absolvenţii claselor de matematicã-informaticã şi matematicã-informaticã, intensiv informaticã, se asigurã de Comisia Naţionalã de Evaluare şi Certificare care se constituie anual şi funcţioneazã în cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Inovãrii.
(2) Organizarea şi desfãşurarea examenului sunt coordonate de comisia judeţeanã/municipiului Bucureşti, constituitã anual în urmãtoarea componenţã:
a) preşedinte - inspector şcolar general adjunct;
b) vicepreşedinte - inspectorul şcolar de specialitate;
c) secretar - cadru didactic de specialitate.
(3) Componenţa nominalã a comisiei se aprobã anual, pânã la data de 15 decembrie, prin decizie a inspectorului şcolar general.
ART. 8
Comisia judeţeanã/municipiului Bucureşti are urmãtoarele atribuţii:
a) organizeazã, coordoneazã şi rãspunde de desfãşurarea examenului de atestare a competenţelor profesionale ale absolvenţilor claselor de matematicã-informaticã şi matematicã-informaticã, intensiv informaticã, la nivelul judeţului/municipiului Bucureşti;
b) analizeazã propunerile consiliilor de administraţie ale unitãţilor de învãţãmânt de constituire a comisiilor de examinare de la nivelul acestora, avizeazã componenţa acestora şi le înainteazã inspectorului şcolar general pentru emiterea deciziilor de numire, cu cel puţin 10 zile înainte de data examenului;
c) controleazã modul de organizare şi desfãşurare a examenului de atestare a competenţelor profesionale la nivelul unitãţilor de învãţãmânt;
d) primeşte de la comisiile din unitãţile de învãţãmânt rapoarte privind organizarea şi desfãşurarea examenului (anexa la metodologie);
e) analizeazã, pe baza rapoartelor transmise de unitãţile de învãţãmânt, modul de organizare şi desfãşurare a examenului, întocmeşte şi transmite Direcţiei generale educaţie timpurie, şcoli, performanţã şi programe din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Inovãrii, în termen de 15 zile de la afişarea rezultatelor, raportul cu privire la rezultatele examenului (anexa la metodologie).
ART. 9
(1) Comisiile de examinare din unitãţile de învãţãmânt au urmãtoarea componenţã:
a) preşedinte - directorul, directorul adjunct (fãrã drept de notare);
b) vicepreşedinte - metodist al inspectoratului şcolar judeţean/Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti sau profesor de specialitate având cel puţin gradul II, din afara unitãţii şcolare (fãrã drept de notare);
c) secretar - responsabilul catedrei de specialitate/comisiei metodice din unitatea şcolarã respectivã (fãrã drept de notare);
d) membri - 2 profesori de specialitate, de regulã din aceeaşi unitate şcolarã în care învaţã elevii, cu drept de notare.
(2) Un membru al comisiei va fi desemnat responsabil cu respectarea normelor de protecţie a muncii.
(3) O comisie de examinare la nivelul unitãţii de învãţãmânt se constituie pentru un numãr de maximum 90 de candidaţi (de regulã 3 clase).
(4) În cazul unui numãr mai mare de candidaţi se pot constitui subcomisii în cadrul aceleaşi comisii. Pentru fiecare subcomisie se numesc câte 2 membri cu drept de notare.
ART. 10
Comisiile de examinare din unitãţile de învãţãmânt au urmãtoarele atribuţii:
a) întocmesc graficul de acţiuni privind organizarea şi desfãşurarea probei şi îl afişeazã cu cel puţin douã zile înainte de începerea acesteia;
b) pregãtesc documentaţia tehnicã, sãlile, aparatele, echipamentele şi asigurã condiţiile normale de desfãşurare a probei;
c) stabilesc criteriile de evaluare pentru lucrãrile practice;
d) organizeazã şi efectueazã examinarea, evaluarea şi notarea candidaţilor;
e) afişeazã rezultatele probelor în fiecare zi, la sfârşitul etapei;
f) înainteazã comisiei judeţene/municipiului Bucureşti, în termen de 3 zile de la încheierea examenului, un raport asupra modului de desfãşurare a examenului, care sã conţinã şi propuneri cu privire la optimizarea desfãşurãrii examenului pentru obţinerea atestatului;
g) în cadrul comisiei de examinare, preşedintele şi vicepreşedintele monitorizeazã examenul şi urmãresc respectarea metodologiei de examen.

IV. Organizarea şi desfãşurarea probei pentru obţinerea atestatului

ART. 11
(1) Examenul se desfãşoarã în perioada 1-30 mai. Comisia de examen din fiecare unitate şcolarã va elabora graficul propriu de desfãşurare a examenului de atestare a competenţelor profesionale.
(2) Pentru cazuri speciale (cazuri medicale, participarea la loturi naţionale etc.) semnalate de comisia de examinare comisiei judeţene/municipiului Bucureşti, pânã la data de 30 mai, comisia judeţeanã/municipiului Bucureşti propune o comisie de examinare, numitã prin decizie a inspectorului general, care sã evalueze candidaţii respectivi pânã la data de 10 iunie, într-un centru unic la nivelul judeţului/municipiului Bucureşti.
(3) Graficul de acţiuni privind organizarea şi desfãşurarea probelor cuprinde:
a) perioada pentru înscrierea candidaţilor şi depunerea proiectelor (cu 10 zile înainte de data desfãşurãrii examenului);
b) programarea pe zile şi ore a candidaţilor, în ordine alfabeticã, pe clase (grupe) şi specializãri.
(4) Proba de specialitate se desfãşoarã în afara orelor de curs. Proba de specialitate se susţine în cabinete sau laboratoare de specialitate, în unitãţile şcolare liceale.
ART. 12
(1) Stabilirea subiectelor pentru proba practicã se face la nivelul judeţului/municipiului Bucureşti, în consiliul consultativ al disciplinei şi sunt avizate de inspectorul de specialitate. Subiectele se transmit cãtre licee pânã la data de 15 ianuarie.
(2) În ziua şi la ora anunţate prin grafic, fiecare candidat va extrage biletul pentru proba practicã, va aborda practic subiectele, apoi va prezenta în faţa comisiei proiectul corespunzãtor instruirii profesionale şi ştiinţifice.
(3) Catedra de specialitate din fiecare liceu elaboreazã şi afişeazã, pânã la sfârşitul lunii decembrie a anului şcolar în curs, listele cu teme pentru proiect (produs soft). La selectarea temelor se va ţine seama de aspectele fundamentale prevãzute în programa şcolarã şi se va urmãri în mod special latura practic-aplicativã a domeniului. Temele proiectelor practice vor fi astfel stabilite încât sã aibã grade de complexitate aproximativ egale.
(4) Stabilirea temelor pentru realizarea produsului soft şi alegerea acestora de cãtre candidaţi, sub semnãturã, se fac la nivelul unitãţii de învãţãmânt, pânã la data de 15 ianuarie.
(5) Elevii elaboreazã/pregãtesc lucrãrile sub îndrumarea profesorilor care predau la clasã. Acestea vor fi depuse la secretariatul unitãţii de învãţãmânt şi înregistrate pânã la data de 1 mai. Proiectul va fi însoţit de un referat cu privire la proiectul depus de candidat, întocmit de profesorul îndrumãtor şi finalizat cu admis/respins.
ART. 13
Durata probei de specialitate trebuie sã fie de maximum douã ore, astfel:
a) proba practicã - maximum 90 de minute/candidat. Membrii comisiei evalueazã lucrãrile respective şi acordã o notã fiecãrui candidat, pentru fiecare subiect în parte;
b) susţinerea proiectului - maximum 30 de minute/candidat. Membrii comisiei pot adresa candidatului întrebãri, fãrã a depãşi acest timp.

V. Evaluarea probei

ART. 14
(1) Proba de specialitate va fi evaluatã separat de cei 2 membri ai comisiei, stabiliţi conform art. 9.
(2) La proba practicã, nota acordatã de cãtre fiecare evaluator va fi calculatã ca medie aritmeticã cu douã zecimale, fãrã rotunjire, a notelor obţinute la cele 3 subiecte din biletul extras în ziua probei. Nota finalã pentru proba practicã se calculeazã ca medie aritmeticã cu douã zecimale, fãrã rotunjire, a notelor acordate de fiecare evaluator. Nota finalã pentru proba practicã trebuie sã fie minimum 6 (şase) pentru promovarea examenului.
(3) La prezentarea şi motivarea proiectului fiecare evaluator va acorda câte o notã, conform criteriilor stabilite de comisia de examinare. Nota finalã pentru proiect se calculeazã ca medie aritmeticã cu douã zecimale, fãrã rotunjire, a notelor acordate de fiecare evaluator. Nota finalã pentru proiect trebuie sã fie minimum 7 (şapte) pentru promovarea examenului.
(4) În situaţia în care diferenţa dintre notele acordate de membrii comisiei, la oricare dintre probe, este mai mare de un punct, vicepreşedintele va stabili nota finalã, prin reevaluarea probei.
ART. 15
Media finalã este media aritmeticã, cu douã zecimale, fãrã rotunjire, a notelor finale pe fiecare probã. Examenul se considerã promovat dacã media finalã este cel puţin 7 (şapte).

VI. Dispoziţii finale

ART. 16
Nu se admit contestaţii la niciuna dintre probe.
ART. 17
(1) În cazul promovãrii examenului de atestare a competenţelor profesionale, candidatul primeşte un atestat.
(2) Atestatul se elibereazã de secretariatul liceului în care a fost susţinut examenul, dupã promovarea de cãtre candidat a clasei a XII-a.
(3) În cazul nepromovãrii clasei a XII-a, examenul de atestat susţinut şi promovat îşi pierde valabilitatea.
ART. 18
Eliberarea atestatului nu este condiţionatã de promovarea examenului de bacalaureat.
ART. 19
Documentele de examen (inclusiv proiectele elevilor) se supun reglementãrilor de arhivare în vigoare.

ANEXĂ
-----
la metodologie
--------------

Comisia de examinare .......................*)
---------
*) Din unitatea şcolarã/judeţul (municipiul Bucureşti).

RAPORT
privind rezultatele examenului de atestare a competenţelor
profesionale ale absolvenţilor claselor de matematicã-informaticã
şi matematicã-informaticã, intensiv informaticã

1. Situaţia statisticã privind rezultatele examenului de atestare a competenţelor profesionale ale absolvenţilor claselor de matematicã-informaticã şi matematicã-informaticã, intensiv informaticã, raportate separat, pentru învãţãmântul de stat şi învãţãmântul particular


───────┬───────────────────────────────────────────────────────────┬───────────┐
│ Numãr de elevi │ Promova- │
───────┼───────────┬───────────┬───────────┬───────────┬───────────┤ bilitate │
│ Înscrişi │ Prezenţi │ Absenţi │ Promovaţi │ Respinşi │ % │
───────┼─────┬─────┼─────┬─────┼─────┬─────┼─────┬─────┼─────┬─────┼─────┬─────┤
│urban│rural│urban│rural│urban│rural│urban│rural│urban│rural│urban│rural│
───────┼──┬──┼──┬──┼──┬──┼──┬──┼──┬──┼──┬──┼──┬──┼──┬──┼──┬──┼──┬──┼──┬──┼──┬──┤
│B │F │B │F │B │F │B │F │B │F │B │F │B │F │B │F │B │F │B │F │B │F │B │F │
───────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┤
1 │ 2│ 3│ 4│ 5│ 6│ 7│ 8│ 9│10│11│12│13│14│15│16│17│18│19│20│21│22│23│24│25│
───────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┤
Total │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
───────┼──┴──┴──┴──┼──┴──┴──┴──┼──┴──┴──┴──┼──┴──┴──┴──┼──┴──┴──┴──┼──┴──┴──┴──┤
Total │ │ │ │ │ │ │
general│ │ │ │ │ │ │
───────┴───────────┴───────────┴───────────┴───────────┴───────────┴───────────┘



2. Modul de organizare şi desfãşurare a examenului pentru obţinerea atestatului profesional de cãtre absolvenţii claselor de matematicã-informaticã şi matematicã-informaticã, intensiv informaticã, numãrul centrelor de examen, respectarea prevederilor metodologiei, problemele apãrute
3. Propuneri de modificare/completare a metodologiei de organizare şi desfãşurare a examenului de atestare a competenţelor profesionale ale absolvenţilor claselor de matematicã-informaticã şi matematicã-informaticã, intensiv informaticã
------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016