Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 4.802 din 31 august 2017  pentru modificarea şi completarea Metodologiei de organizare a Programului Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 4.802 din 31 august 2017 pentru modificarea şi completarea Metodologiei de organizare a Programului "Şcoala după şcoală", aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.349/2011

EMITENT: Ministerul Educaţiei Naţionale
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 749 din 19 septembrie 2017
    În conformitate cu prevederile art. 58 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare,
    în conformitate cu Hotărârea Guvernului nr. 26/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei Naţionale, cu modificările ulterioare,
    ministrul educaţiei naţionale emite prezentul ordin.
    ART. I
    Metodologia de organizare a Programului „Şcoala după şcoală“, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.349/2011, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 738 din 20 octombrie 2011, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 2, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 2
    (1) Programul «Şcoala după şcoală», denumit în continuare Programul SDS, este un program complementar programului şcolar obligatoriu care, prin modalităţi integrate de sprijin, are ca scop prevenirea abandonului şcolar şi a părăsirii timpurii a şcolii, creşterea performanţelor şcolare, învăţarea remedială, accelerarea învăţării prin activităţi educative, recreative şi de timp liber, dezvoltarea personală şi integrarea socială, precum şi menţinerea elevilor într-un spaţiu securizat, ca alternativă la petrecerea timpului liber în medii cu potenţial de dezvoltare a unui comportament deviant."

    2. La articolul 3, alineatele (2) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(2) Oferta de Program SDS este proiectată astfel încât să răspundă nevoilor tuturor elevilor şi, cu prioritate, nevoilor elevilor aparţinând grupurilor dezavantajate.
(3) Organizarea programului se face pe baza unui regulament intern de organizare a Programului SDS, elaborat de fiecare unitate de învăţământ, denumit în continuare regulament intern de organizare."

    3. Articolul 6 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 6
    (1) În învăţământul primar, Programul SDS cuprinde activităţi de educaţie, complementare activităţii didactice, care se corelează cu activităţi de susţinere şi de dezvoltare personală a elevilor.
    (2) Activităţile de educaţie, complementare activităţii didactice, cuprind următoarele tipuri de intervenţii:
    a) supraveghere şi îndrumare în efectuarea temelor;
    b) recuperare pentru elevii cu dificultăţi cognitive.
    (3) Activităţile de susţinere şi de dezvoltare personală a elevilor cuprind următoarele tipuri de intervenţii:
    a) recuperare pentru elevii cu tulburări emoţionale, tulburări de limbaj prin activităţi remediale, consiliere, alte activităţi specifice;
    b) activităţi de dezvoltare pentru elevii capabili de performanţă;
    c) activităţi de încurajare a lecturii independente;
    d) autocunoaştere, intercunoaştere prin activităţi de dezvoltare emoţională şi socială;
    e) activităţi practic-aplicative pe diferite domenii (arte, ştiinţe, tehnologii, sport etc.);
    f) proiecte tematice, propuse de către elevi sau părinţi, cadre didactice etc.;
    g) activităţi fizice şi mişcare;
    h) drumeţii/excursii/vizionări de spectacole şi altele asemenea.
    (4) Fiecare unitate de învăţământ, în funcţie de grupul-ţintă, constituie module de pachete de activităţi din activităţile menţionate la alin. (3) sau prin combinarea activităţilor menţionate la alin. (3) cu cele de la alin. (2). Modificările intervenite în structura modulelor de pachete de activităţi se aduc la cunoştinţa părinţilor."

    4. Articolul 7 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 7
    (1) În învăţământul secundar, Programul SDS cuprinde activităţi de educaţie, complementare activităţii didactice, care se corelează cu activităţi de susţinere şi de dezvoltare personală a elevilor.
    (2) Pachetul de activităţi de educaţie, complementare activităţii didactice, cuprinde activităţi de suport pentru efectuarea temelor şi activităţi remediale;
    (3) Pachetul de activităţi de susţinere şi de dezvoltare personală a elevilor cuprinde:
    a) asistenţă psihopedagogică pentru recuperarea decalajelor în învăţare;
    b) consiliere psihologică;
    c) consiliere în carieră;
    d) activităţi pentru accelerarea învăţării şi pentru performanţă: pregătirea pentru participarea la competiţii şi olimpiade şcolare, la concursuri sportive şi artistice, pe discipline de învăţământ, la concursuri cu recunoaştere internaţională etc.; participarea/organizarea de festivaluri şi expoziţii; realizarea de publicaţii şcolare; participarea la activităţi de cooperare europeană (de exemplu Erasmus +);
    e) activităţi de pregătire pentru viaţă: activităţi de autocunoaştere, activităţi care vizează dezvoltarea atitudinii active, integrarea şi implicarea socială (coduri de conduită, cetăţenie activă, atitudine responsabilă faţă de mediul înconjurător, dezvoltare durabilă etc.), activităţi pentru dezvoltarea capacităţii de comunicare şi gândire critică, activităţi de promovare a unui stil de viaţă sănătos (alimentaţie sănătoasă, regim de viaţă sănătos etc.), activităţi de prevenire a comportamentelor riscante datorate consumului de alcool, tutun şi droguri etc.; activităţi fizice şi mişcare;
    f) activităţi tematice/ateliere (microproiecte pe diferite domenii: arte, ştiinţe, tehnologii, sport etc.);
    g) alte activităţi specifice.
    (4) Fiecare unitate de învăţământ, în funcţie de grupul-ţintă, constituie module de pachete de activităţi din activităţile menţionate la alin. (3) sau prin combinarea activităţilor menţionate la alin. (3) cu cele de la alin. (2). Modificările intervenite în structura modulelor de pachete de activităţi se aduc la cunoştinţa părinţilor."

    5. La articolul 8, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Programul SDS are o durată medie de 3 ore pe zi. În cazul în care în cadrul Programului SDS sunt prevăzute şi activităţi de educaţie, complementare activităţii didactice, timpul alocat acestora nu poate depăşi o oră şi jumătate pe zi pentru învăţământul primar şi două ore pe zi pentru învăţământul secundar. De asemenea, în cadrul programului vor fi alocate, în medie, 30 de minute pe zi pentru activităţi fizice şi mişcare."

    6. Articolul 9 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 9
    Activităţile din cadrul Programului SDS se derulează pe grupe de elevi, astfel încât să răspundă nevoilor individuale ale elevilor înscrişi în program, opţiunilor şi nevoilor identificate la proiectarea programului. Activităţile sunt proiectate, organizate şi susţinute de cadrele didactice din învăţământul preuniversitar. Personalul didactic auxiliar şi voluntari din şcoală sau din instituţiile/organizaţiile partenere care sunt abilitaţi/calificaţi pot participa la program susţinând activităţile din cadrul acestuia. Persoanele care desfăşoară activităţi în cadrul Programului SDS trebuie să efectueze examinarea medicală obligatorie şi să îndeplinească toate condiţiile legale privind accesul în colectivitatea de elevi."

    7. Articolul 15 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 15
    Implicarea personalului din învăţământ se face în următoarele condiţii:
    a) ca activitate cuprinsă în norma didactică (maximum 4 ore/săptămână), conform prevederilor art. 262 alin. (1) şi art. 263 alin. (3) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare;
    b) ca activitate în afara activităţii desfăşurate în intervalul de timp zilnic de 8 ore, respectiv 40 de ore pe săptămână."

    8. Articolul 16 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 16
    În cazul în care cadrul didactic efectuează orele în cadrul normei didactice, conform prevederilor art. 15 lit. a) din prezenta metodologie, aceste ore nu sunt retribuite separat; în celelalte cazuri, care se referă la activităţile de educaţie, complementare activităţii didactice, precum şi la activităţile de susţinere şi de dezvoltare personală a elevilor, aceste ore sunt retribuite, în condiţiile legii, din sursele de finanţare prevăzute la art. 17."

    9. Articolul 17 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 17
    Finanţarea programului se poate face:
    a) din bugetul autorităţilor locale;
    b) din programe finanţate din fonduri europene sau naţionale;
    c) din activităţi şcolare şi extraşcolare, donaţii, sponsorizări, prin suportul financiar al asociaţiilor de părinţi, al organizaţiilor nonguvernamentale etc., cu respectarea legislaţiei în vigoare;
    d) din bugetul de stat constituit, în condiţiile legii, cu această destinaţie, pentru elevii proveniţi din grupurile dezavantajate."

    10. Articolul 20 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 20
    În cadrul fiecărui inspectorat şcolar se nominalizează cel puţin un inspector şcolar care are următoarele atribuţii în ceea ce priveşte coordonarea Programului SDS: analizează ofertele de Program SDS realizate şi propuse de unităţile de învăţământ, sub aspect educaţional şi le prezintă consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar spre avizare; monitorizează unităţile de învăţământ care derulează Programul SDS şi evaluează activităţile din program utilizând instrumente de evaluare specifice; actualizează permanent baza de date care cuprinde informaţii referitoare la unităţile de învăţământ care derulează Programul SDS; informează MEN cu privire la derularea Programului SDS în unităţile de învăţământ din judeţ/municipiul Bucureşti."

    11. După articolul 21 se introduce un nou articol, articolul 22, cu următorul cuprins:
    "ART. 22
    Nu poate fi denumit «Program SDS» un program/proiect/activitate care se desfăşoară în unităţile de învăţământ şi care nu respectă prevederile prezentei metodologii."



    ART. II
    Direcţia generală evaluare şi monitorizare învăţământ preuniversitar, Direcţia generală economică, Direcţia generală management preuniversitar, Direcţia minorităţi, inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti şi unităţile de învăţământ preuniversitar duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

    ART. III
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul educaţiei naţionale,
                    Liviu-Marian Pop

    Bucureşti, 31 august 2017.
    Nr. 4.802.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016