Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 4.716 din 11 august 2015  privind aprobarea Metodologiei de evaluare a inspectorilor şcolari şi a fişei de evaluare-cadru a inspectorului şcolar    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 4.716 din 11 august 2015 privind aprobarea Metodologiei de evaluare a inspectorilor şcolari şi a fişei de evaluare-cadru a inspectorului şcolar

EMITENT: MINISTERUL EDUCAŢIEI ŞI CERCETĂRII ŞTIINŢIFICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 650 din 27 august 2015

    În conformitate cu prevederile art. 92 alin. (2^1) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare,
    în baza Hotărârii Guvernului nr. 26/2015 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice,

    ministrul educaţiei şi cercetării ştiinţifice emite prezentul ordin.

    ART. 1
    Se aprobă Metodologia de evaluare a inspectorilor şcolari, prevăzută în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin.
    ART. 2
    Se aprobă fişa de evaluare-cadru a inspectorului şcolar, prevăzută în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin.
    ART. 3
    La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă orice prevedere contrară.
    ART. 4
    Direcţia Generală Management şi Reţea Şcolară din cadrul Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice şi inspectoratele şcolare duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
    ART. 5
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                              Ministrul educaţiei
                           şi cercetării ştiinţifice,
                              Sorin Mihai Cîmpeanu

    Bucureşti, 11 august 2015.
    Nr. 4.716.


    ANEXA 1

                                  METODOLOGIE
                      de evaluare a inspectorilor şcolari

    ART. 1
    Evaluarea inspectorilor şcolari se realizează în conformitate cu prevederile art. 92 alin. (2^1) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, astfel:
    a) se face anual, potrivit fişei postului şi prin punctarea activităţilor de îndrumare şi control realizate în afara fişei postului, la solicitarea inspectorului şcolar general şi a organelor ierarhic superioare;
    b) se declanşează prin autoevaluare şi se realizează pe baza fişei de evaluare a fiecărui inspector şcolar ce a fost elaborată de către inspectoratul şcolar în baza fişei de evaluare-cadru din anexa nr. 2 la ordin;
    c) fiecare inspector şcolar completează punctajul de autoevaluare şi elaborează un raport argumentativ, ambele depunându-se la registratura inspectoratului şcolar, în perioada 1-7 septembrie a anului şcolar următor; punctajele alocate sunt motivate cu documentaţia existentă în inspectoratul şcolar;
    d) inspectorul şcolar general finalizează fişa de evaluare a inspectorului şcolar, prin completarea punctajului acordat, numai după ce inspectorul şcolar general adjunct în a cărei subordine directă este cel evaluat consultă directorii de unităţi de învăţământ preuniversitar şi şefii comisiilor metodice privind respectarea deontologiei profesionale de către inspectorii şcolari;
    e) fişele de evaluare ale inspectorilor şcolari sunt vizate de inspectorul şcolar general adjunct şi inspectorul şcolar general, până la data de 15 septembrie a anului şcolar următor, marcând finalizarea procesului de evaluare;
    f) contestaţiile se depun la registratura inspectoratului şcolar, în termen de 5 zile lucrătoare de la data comunicării deciziei inspectoratului şcolar de acordare a punctajului final de evaluare;
    g) consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar rezolvă contestaţiile privind evaluarea inspectorilor şcolari, în prezenţa persoanei evaluate;
    h) contestaţiile se soluţionează în termen de 5 zile lucrătoare de la înregistrarea lor la inspectoratul şcolar. Rezultatul poate fi atacat în contenciosul administrativ/la instanţa de judecată competentă;
    i) punctajul final şi calificativul acordat vor fi comunicate, în scris, celor în cauză până la data de 30 septembrie a anului şcolar următor.
    ART. 2
    Inspectorul şcolar general organizează evaluarea inspectorilor şcolari, potrivit art. 1.
    ART. 3
    Rezultatul evaluării se concretizează în acordarea calificativului anual, astfel:
    ● 85-100 de puncte: "foarte bine" - validare pe funcţie;
    ● 70-84,99 de puncte: "bine" - validare pe funcţie;
    ● 60-69,99 de puncte: "satisfăcător" - monitorizare - reevaluare la un interval de 3-6 luni;
    ● sub 60 de puncte: "nesatisfăcător" - invalidare pe funcţie (încetarea contractului de management educaţional încheiat în calitate de inspector şcolar).
    ART. 4
    În situaţia acordării la evaluarea anuală a calificativului "nesatisfăcător" unui inspector şcolar, acesta este eliberat din funcţie. Calificativul "nesatisfăcător" nu dă dreptul de ocupare a unei funcţii de conducere, îndrumare şi control din inspectoratele şcolare în următorii trei ani de la obţinerea acestui calificativ.
    ART. 5
    Inspectoratele şcolare duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.


    ANEXA 2

    Antetul inspectoratului şcolar judeţean/
    Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti

                            FIŞĂ DE EVALUARE-CADRU
                               Inspector şcolar

    Numele şi prenumele:
    Inspector şcolar pentru .................
    Perioada evaluată:

    1. Dezvoltare instituţională - 36 de puncte


┌──────┬───────────────────────────┬──────────────────────────────────────┬───────┬─────────────────────┐
│ Nr. │ Atribuţii │ Indicatori de performanţă │Punctaj│ Punctaj acordat │
│ crt. │ │ │ maxim ├────────────┬────────┤
│ │ │ │ │Autoevaluare│Evaluare│
├──────┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ 1.1. │Identifică nevoile de │Stabileşte obiectivele activităţii │ │ │ │
│ │dezvoltare ale fiecărei │domeniului/specialităţii. │ 2 │ │ │
│ │unităţi de învăţământ, ├──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ │colaborând cu organismele │Selectează metodele şi elaborează/ │ │ │ │
│ │abilitate şi cu factorii │adaptează procedurile cele mai │ │ │ │
│ │de decizie la nivel local │potrivite de coordonare a activităţii │ │ │ │
│ │şi judeţean, contribuind │domeniului/specialităţii. │ 2 │ │ │
│ │la stabilirea strategiei ├──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ │de dezvoltare │Realizează diagnoza şi analiza de │ │ │ │
│ │instituţională la nivel │nevoi. │ 4 │ │ │
│ │local şi judeţean. ├──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ │ │Elaborează planul managerial anual şi │ │ │ │
│ │ │semestrial al domeniului/ │ │ │ │
│ │ │specialităţii. │ 4 │ │ │
│ │ ├──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ │ │Corelează obiectivele stabilite la │ │ │ │
│ │ │nivel naţional/regional (pe domenii/ │ │ │ │
│ │ │arie curriculară/specialitate). │ 2 │ │ │
├──────┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ 1.2. │Consiliază conducerile │Realizarea obiectivelor majore din │ │ │ │
│ │unităţilor de învăţământ în│planurile manageriale este urmărită │ │ │ │
│ │vederea elaborării de │constant, concluziile fiind consemnate│ │ │ │
│ │proiecte şi programe de │riguros, în vederea constituirii │ │ │ │
│ │dezvoltare instituţională, │acţiunilor corective. │ 4 │ │ │
│ │inclusiv realizarea ofertei├──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ │educaţionale a fiecărei │Analizează rezultatele examenelor şi │ │ │ │
│ │unităţi şcolare. │concursurilor şcolare şi elaborează │ │ │ │
│ │ │planurile de măsuri pentru creşterea │ │ │ │
│ │ │performanţei. │ 4 │ │ │
├──────┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ 1.3. │Asigură dezvoltarea │Contribuie la dezvoltarea regională/ │ │ │ │
│ │curriculumului în funcţie │locală de curriculum - pe domeniu/ │ │ │ │
│ │de nevoile de formare │arie curriculară/ specialitate. │ 2 │ │ │
│ │locală zonală şi judeţeană.├──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ │Proiectează curriculumul la│Realizează analiza rezultatelor │ │ │ │
│ │nivel local şi consiliază │învăţării şi le concretizează în │ │ │ │
│ │conducerile unităţilor de │planuri de măsuri pe care le │ │ │ │
│ │învăţământ pe probleme de │implementează. │ 4 │ │ │
│ │proiectare a curriculumului├──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ │la decizia şcolii. │Examenele naţionale şi concursurile │ │ │ │
│ │ │şcolare la nivel judeţean, organizate │ │ │ │
│ │ │şi coordonate │ 2 │ │ │
│ │ ├──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ │ │Olimpiadele şi concursurile şcolare la│ │ │ │
│ │ │nivel naţional, organizate │ 2 │ │ │
├──────┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ 1.4. │Asigură concordanţa │Consultă factorii responsabili în │ │ │ │
│ │alocării resurselor (umane,│vederea stabilirii situaţiei existente│ │ │ │
│ │materiale, financiare, │a resurselor din cadrul domeniului/ │ │ │ │
│ │informaţionale etc.) în │specialităţii şi urmăririi încadrării │ │ │ │
│ │funcţie de programele de │în fondurile bugetare existente. │ 2 │ │ │
│ │dezvoltare instituţională. │ │ │ │ │
│ │Susţine şi fundamentează, │ │ │ │ │
│ │împreună cu alte │ │ │ │ │
│ │compartimente de │ │ │ │ │
│ │specialitate ale │ │ │ │ │
│ │inspectoratului şcolar, │ │ │ │ │
│ │programele de dezvoltare │ │ │ │ │
│ │instituţională, prin │ │ │ │ │
│ │alocarea resurselor │ │ │ │ │
│ │necesare pentru realizarea │ │ │ │ │
│ │lor. │ │ │ │ │
├──────┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ 1.5. │Consiliază şi sprijină │Facilitarea colaborărilor dintre │ │ │ │
│ │dezvoltarea culturii │unităţile de învăţământ şi diverşi │ │ │ │
│ │organizaţionale a unităţii │parteneri din mediul cultural, │ │ │ │
│ │de învăţământ în asigurarea│economico-social pe probleme de │ │ │ │
│ │transparenţei procesului │educaţie │ 2 │ │ │
│ │educaţional, pentru │ │ │ │ │
│ │dezvoltarea capacităţii de │ │ │ │ │
│ │relaţionare a unităţii de │ │ │ │ │
│ │învăţământ cu mediul │ │ │ │ │
│ │cultural,social şi economic│ │ │ │ │
│ │specific comunităţii. │ │ │ │ │
└──────┴───────────────────────────┴──────────────────────────────────────┴───────┴────────────┴────────┘


     2. Evaluare instituţională - 30 de puncte


┌──────┬───────────────────────────┬──────────────────────────────────────┬───────┬─────────────────────┐
│ Nr. │ Atribuţii │ Indicatori de performanţă │Punctaj│ Punctaj acordat │
│ crt. │ │ │ maxim ├────────────┬────────┤
│ │ │ │ │Autoevaluare│Evaluare│
├──────┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ 2.1.│Elaborează graficul │Graficul inspecţiilor şcolare şi │ │ │ │
│ │inspecţiilor şcolare şi │procesele-verbale de inspecţie │ 6 │ │ │
│ │efectuează cel puţin 9 zile├──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ │lunar de inspecţie în │Respectă principiile şi graficul │ │ │ │
│ │domeniul curricular/ │propriu de inspecţie şi planul general│ │ │ │
│ │domeniul său de competenţă │de inspecţie al inspectoratului │ │ │ │
│ │la unităţile de învăţământ │şcolar. │ 2 │ │ │
│ │de stat şi particular. ├──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ │ │Asigură desfăşurarea fluentă a │ │ │ │
│ │ │activităţii şi respectă regulamentul │ │ │ │
│ │ │de ordine interioară. │ 2 │ │ │
├──────┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ 2.2.│Elaborează criterii de │Criteriile de monitorizare şi evaluare│ │ │ │
│ │monitorizare şi evaluare a │a calităţii managementului sunt în │ │ │ │
│ │calităţii managementului │concordanţă cu standardele de │ │ │ │
│ │educaţional şi asigură │calitate/obiectivele din legea │ │ │ │
│ │consiliere pentru │calităţii. │ 1,5 │ │ │
│ │dezvoltarea capacităţii de ├──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ │autoevaluare a unităţii de │Existenţa analizei rezultatelor │ │ │ │
│ │învăţământ. │evaluărilor calităţii managementului │ │ │ │
│ │ │şi concretizarea acestora în planul de│ │ │ │
│ │ │măsuri │ 1,5 │ │ │
├──────┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ 2.3.│Redactează rapoarte, │Existenţa rapoartelor, informărilor, │ │ │ │
│ │informări, procese-verbale,│proceselor-verbale, studiilor şi │ │ │ │
│ │studii şi programe de │programelor de măsuri de valorificare │ │ │ │
│ │măsuri de valorificare a │a activităţii de evaluare │ │ │ │
│ │activităţii de evaluare │instituţională │ 2 │ │ │
│ │instituţională. │ │ │ │ │
├──────┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ 2.4.│Coordonează activitatea de │Implicarea în activitatea de evaluare │ │ │ │
│ │evaluare a activităţii │a activităţii directorilor unităţilor │ │ │ │
│ │directorilor unităţilor de │de învăţământ din zona de │ │ │ │
│ │învăţământ preuniversitar │responsabilitate şi asigurarea │ │ │ │
│ │şi asigură evaluarea │evaluării acestora, conform │ │ │ │
│ │acestora, conform │legislaţiei în vigoare │ 1 │ │ │
│ │legislaţiei în vigoare. ├──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ │ │Completarea fişelor de evaluare a │ │ │ │
│ │ │directorilor, dacă este cazul │ 1 │ │ │
├──────┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ 2.5.│Participă în comisiile │Transparenţa procesului de acordare a │ │ │ │
│ │pentru acordarea salariilor│salariului, gradaţiilor de merit, │ │ │ │
│ │şi gradaţiilor de merit, a │recompenselor se realizează │ │ │ │
│ │recompenselor (ordine, │printr-o atitudine responsabilă, │ │ │ │
│ │distincţii, decoraţii) şi │corectă şi imparţială. │ 3 │ │ │
│ │în cele de anchetă, ├──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ │constituite în vederea │Cercetarea presupuselor abateri, în │ │ │ │
│ │cercetării abaterilor │conformitate cu legislaţia în vigoare │ 2 │ │ │
│ │săvârşite de cadre │ │ │ │ │
│ │didactice, personal de │ │ │ │ │
│ │conducere, îndrumare şi │ │ │ │ │
│ │control. │ │ │ │ │
├──────┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ 2.6.│Îndrumă şi verifică │Existenţa sintezelor, analizelor, │ │ │ │
│ │activitatea comisiilor de │recomandărilor privind autoevaluarea │ │ │ │
│ │asigurare a calităţii din │unităţilor de învăţământ │ │ │ │
│ │şcoli şi întocmeşte │preuniversitar │ 1,5 │ │ │
│ │sinteze, analize, ├──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ │recomandări privind │Culegerea informaţiilor se face cu │ │ │ │
│ │autoevaluarea unităţilor de│ajutorul chestionarelor evaluative. │ 1,5 │ │ │
│ │învăţământ preuniversitar. ├──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ │Monitorizează şi evaluează │Chestionarele/Rapoartele sunt │ │ │ │
│ │strategiile şi procedurile │interpretate prin raportare la │ │ │ │
│ │de asigurare a calităţii │standardele de calitate. │ 1,5 │ │ │
│ │din unităţile de ├──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ │învăţământ, în conformitate│Verificarea aplicării/respectării │ │ │ │
│ │cu politica Ministerului │procedurilor de asigurare a calităţii │ │ │ │
│ │Educaţiei şi Cercetării │din unităţile de învăţământ │ 1,5 │ │ │
│ │Ştiinţifice şi în consens ├──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ │cu strategia │Monitorizarea şi evaluarea │ │ │ │
│ │inspectoratului şcolar │strategiilor şi procedurilor de │ │ │ │
│ │judeţean de asigurare a │asigurare a calităţii din unităţile de│ │ │ │
│ │calităţii. │învăţământ, în conformitate cu │ │ │ │
│ │ │politica Ministerului Educaţiei şi │ │ │ │
│ │ │Cercetării Ştiinţifice şi a Agenţiei │ │ │ │
│ │ │Române de Asigurare a Calităţii în │ │ │ │
│ │ │Învăţământul Preuniversitar şi în │ │ │ │
│ │ │consens cu strategia inspectoratului │ │ │ │
│ │ │şcolar judeţean de asigurare a │ │ │ │
│ │ │calităţii │ 2 │ │ │
└──────┴───────────────────────────┴──────────────────────────────────────┴───────┴────────────┴────────┘


    3. Management - 14 puncte


┌──────┬───────────────────────────┬──────────────────────────────────────┬───────┬─────────────────────┐
│ Nr. │ Atribuţii │ Indicatori de performanţă │Punctaj│ Punctaj acordat │
│ crt. │ │ │ maxim ├────────────┬────────┤
│ │ │ │ │Autoevaluare│Evaluare│
├──────┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ 3.1.│Realizează baza de date şi │Valorifică baza de date a domeniului/ │ │ │ │
│ │valorifică informaţiile │specialităţii în vederea fundamentării│ │ │ │
│ │cuprinse în cadrul acesteia│activităţii compartimentului/ │ │ │ │
│ │în vederea luării │specialităţii. 1 │ │ │ │
│ │deciziilor în concordanţă │ │ │ │ │
│ │cu realităţile specifice │ │ │ │ │
│ │mediului educaţional. │ │ │ │ │
├──────┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ 3.2.│Îndrumă, asistă, │Procesele-verbale/Rapoartele, ca │ │ │ │
│ │monitorizează şi evaluează │urmare a desfăşurării activităţilor │ │ │ │
│ │procesul de predare - │de asistenţă, monitorizare şi evaluare│ 4 │ │ │
│ │învăţare - evaluare sau ├──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ │activitatea din domeniul │Identificarea oportunităţilor şi │ │ │ │
│ │său de competenţă din │facilităţilor pentru elevii │ │ │ │
│ │unităţile de învăţământ │performanţi şi urmărirea aplicării │ │ │ │
│ │preuniversitar în vederea │lor în practică │ 1 │ │ │
│ │asigurării calităţii ├──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ │actului educaţional. │Coordonarea activităţilor extraşcolare│ │ │ │
│ │ │specifice disciplinei │ 2 │ │ │
├──────┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ 3.3.│Monitorizează progresul şi │Progresele înregistrate/Disfuncţiile │ │ │ │
│ │disfuncţiile apărute în │apărute sunt analizate operativ, în │ │ │ │
│ │desfăşurarea activităţilor │vederea stimulării, valorificării/ │ │ │ │
│ │proiectate. │rezolvării, eliminării la timp, cu │ │ │ │
│ │ │eficienţă şi obiectivitate. │ 4 │ │ │
├──────┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ 3.4.│Verifică respectarea în │Măsuri pentru asigurarea legalităţii │ 2 │ │ │
│ │teritoriu a legislaţiei │ │ │ │ │
│ │generale şi specifice, a │ │ │ │ │
│ │ordinelor şi │ │ │ │ │
│ │instrucţiunilor │ │ │ │ │
│ │Ministerului Educaţiei şi │ │ │ │ │
│ │Cercetării Ştiinţifice şi │ │ │ │ │
│ │inspectoratului şcolar │ │ │ │ │
│ │judeţean, propune măsuri │ │ │ │ │
│ │pentru asigurarea │ │ │ │ │
│ │legalităţii. │ │ │ │ │
└──────┴───────────────────────────┴──────────────────────────────────────┴───────┴────────────┴────────┘


    4. Relaţii - comunicare - 10 puncte


┌──────┬───────────────────────────┬──────────────────────────────────────┬───────┬─────────────────────┐
│ Nr. │ Atribuţii │ Indicatori de performanţă │Punctaj│ Punctaj acordat │
│ crt. │ │ │ maxim ├────────────┬────────┤
│ │ │ │ │Autoevaluare│Evaluare│
├──────┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ 4.1.│Optimizează fluxul │Proiectarea circuitelor şi fluxurilor │ │ │ │
│ │informaţional dintre │informaţionale necesare se face │ │ │ │
│ │Ministerul Educaţiei şi │corespunzător specificului activităţii│ │ │ │
│ │Cercetării Ştiinţifice şi │compartimentului şi unităţilor de │ │ │ │
│ │unităţile şcolare şi │învăţământ din judeţ. │ 1 │ │ │
│ │transmite direcţiilor de ├──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ │specialitate din Ministerul│Tematicile/Procedurile de informare/ │ │ │ │
│ │Educaţiei şi Cercetării │formare sunt realizate prin │ │ │ │
│ │Ştiinţifice propunerile şi │consultarea/antrenarea de colaboratori│ │ │ │
│ │măsurile de îmbunătăţire a │de specialitate. │ 1 │ │ │
│ │activităţii din teritoriu. ├──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ │ │Asigură funcţionarea optimă a │ │ │ │
│ │ │compartimentului din cadrul │ │ │ │
│ │ │inspectoratului şcolar judeţean care │ │ │ │
│ │ │dovedeşte un flux informaţional între │ │ │ │
│ │ │Ministerul Educaţiei şi Cercetării │ │ │ │
│ │ │Ştiinţifice - compartiment inspectorat│ │ │ │
│ │ │şcolar judeţean - şcoală eficient. │ 2 │ │ │
├──────┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ 4.2.│Dezvoltă şi menţine │Colaborarea cu diverşi parteneri cu │ │ │ │
│ │legăturile cu autorităţile │preocupări şi competenţe în │ │ │ │
│ │şi partenerii sociali, │problematica educaţiei se face în │ │ │ │
│ │precum şi cu organizaţii │scopul informării acestora asupra │ │ │ │
│ │neguvernamentale şi │ofertei educaţionale din teritoriu, a │ │ │ │
│ │instituţii de specialitate.│adaptării reţelei de învăţământ la │ │ │ │
│ │ │strategia de dezvoltare şi obţinere/ │ │ │ │
│ │ │suplimentare a resurselor necesare. │ 1 │ │ │
│ │ ├──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ │ │Colaborarea cu partenerii sociali pe │ │ │ │
│ │ │problema de educaţie a tineretului/ │ │ │ │
│ │ │copiilor se face prin stimularea unei │ │ │ │
│ │ │largi participări, în vederea │ │ │ │
│ │ │eficientizării activităţilor educative│ │ │ │
│ │ │din unităţile de învăţământ. │ 1 │ │ │
├──────┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ 4.3. │Consiliază şi consultă │Sprijinirea directorilor de unităţi de│ │ │ │
│ │personalul din subordine, │învăţământ, a personalului didactic şi│ │ │ │
│ │cadrele didactice din │a celui din compartimentele │ │ │ │
│ │unităţile de învăţământ, în│inspectoratului la accesarea │ │ │ │
│ │vederea îmbunătăţirii │diferitelor organizaţii │ │ │ │
│ │performanţelor de │neguvernamentale şi instituţii de │ │ │ │
│ │comunicare. │specialitate se face în scopul │ │ │ │
│ │ │schimbului de informaţii şi al │ │ │ │
│ │ │stabilirii activităţilor comune. │ 1 │ │ │
├──────┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ 4.4. │Soluţionează prompt şi │Lucrările se soluţionează cu │ │ │ │
│ │eficient corespondenţa │competenţă, responsabilitate şi │ │ │ │
│ │primită (sesizări, │promptitudine, cu respectarea │ │ │ │
│ │reclamaţii, memorii). │legislaţiei în vigoare. │ 2 │ │ │
├──────┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ 4.5. │Mediază conflictele şi │Detensionarea stărilor conflictuale şi│ │ │ │
│ │stările tensionate din │sesizarea disfuncţiilor se fac în │ │ │ │
│ │subsistemul învăţământului │prealabil printr-o evaluare obiectivă │ │ │ │
│ │preuniversitar judeţean. │a situaţiei. │ 1 │ │ │
└──────┴───────────────────────────┴──────────────────────────────────────┴───────┴────────────┴────────┘


    5. Formare profesională - 10 puncte


┌──────┬───────────────────────────┬──────────────────────────────────────┬───────┬─────────────────────┐
│Nr. │ Atribuţii │ Indicatori de performanţă │Punctaj│ Punctaj acordat │
│crt. │ │ │ maxim ├────────────┬────────┤
│ │ │ │ │Autoevaluare│Evaluare│
├──────┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ 5.1. │Participă la programele de │Identificarea nevoii proprii de │ │ │ │
│ │formare continuă în │perfecţionare/formare se face în │ │ │ │
│ │management educaţional, │funcţie de cerinţele curriculumului │ │ │ │
│ │inspecţie şcolară şi de │naţional în domeniu/specialitate şi │ 1 │ │ │
│ │specialitate, alese pe baza│ale managementului educaţional. │ │ │ │
│ │nevoilor proprii. │ │ │ │ │
├──────┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ 5.2. │Identifică şi analizează │Nevoia de formare a personalului │ │ │ │
│ │nevoia de formare a │didactic din subordine este │ │ │ │
│ │personalului didactic din │identificată prin utilizarea funcţiei │ │ │ │
│ │subordine. │ameliorative a inspecţiei şcolare. │ 2 │ │ │
├──────┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ 5.3. │Elaborează politica de │Stabileşte şi monitorizează │ │ │ │
│ │dezvoltare a resursei umane│participarea la forme de │ │ │ │
│ │din subordine. Creează │perfecţionare/formare. │ 1 │ │ │
│ │cadrul formării continue a ├──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ │personalului didactic şi a │Ofertele de pregătire comunicate de │ │ │ │
│ │managerilor de unităţi de │organisme abilitate sunt evaluate cu │ │ │ │
│ │învăţământ, propune/ │discernământ, în raport cu necesarul │ │ │ │
│ │facilitează accesul │de perfecţionare stabilit. │ 2 │ │ │
│ │cadrelor didactice la ├──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ │programe/activităţi de │Lista cu oferte de pregătire, │ │ │ │
│ │perfecţionare/formare. │corespunzătoare situaţiei concrete din│ │ │ │
│ │ │fiecare unitate de învăţământ, este │ │ │ │
│ │ │transmisă în timp util acestora. │ 2 │ │ │
│ │ ├──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ │ │Accesul personalului didactic la forme│ │ │ │
│ │ │de dezvoltare profesională/formare │ │ │ │
│ │ │continuă, adecvate necesarului de │ │ │ │
│ │ │pregătire stabilit, este încurajat │ │ │ │
│ │ │prin conştientizarea contribuţiei │ │ │ │
│ │ │aduse la creşterea calităţii ofertei │ │ │ │
│ │ │educaţionale a unităţii de învăţământ.│ 1 │ │ │
├──────┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ 5.4. │Asigură realizarea şi │Crearea unui cadru adecvat organizării│ │ │ │
│ │dezvoltarea culturii │de schimburi de experienţă, │ │ │ │
│ │organizaţionale prin │sprijinirea iniţiativelor, organizarea│ │ │ │
│ │schimburi de experienţă, │de activităţi promoţionale în vederea │ │ │ │
│ │stagii, module de formare │promovării de proiecte, programe │ 1 │ │ │
│ │pentru manageri de │ │ │ │ │
│ │proiect, personal de │ │ │ │ │
│ │conducere, îndrumare şi │ │ │ │ │
│ │control şi asigură │ │ │ │ │
│ │transferul de bune │ │ │ │ │
│ │practici. │ │ │ │ │
└──────┴───────────────────────────┴──────────────────────────────────────┴───────┴────────────┴────────┘


                                      -----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016