Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În conformitate cu prevederile art. 92 alin. (2^1) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, în baza Hotărârii Guvernului nr. 26/2015 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice, ministrul educaţiei şi cercetării ştiinţifice emite prezentul ordin. ART. 1 Se aprobă Metodologia de evaluare a inspectorilor şcolari, prevăzută în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin. ART. 2 Se aprobă fişa de evaluare-cadru a inspectorului şcolar, prevăzută în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin. ART. 3 La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă orice prevedere contrară. ART. 4 Direcţia Generală Management şi Reţea Şcolară din cadrul Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice şi inspectoratele şcolare duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin. ART. 5 Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul educaţiei şi cercetării ştiinţifice, Sorin Mihai Cîmpeanu Bucureşti, 11 august 2015. Nr. 4.716. ANEXA 1 METODOLOGIE de evaluare a inspectorilor şcolari ART. 1 Evaluarea inspectorilor şcolari se realizează în conformitate cu prevederile art. 92 alin. (2^1) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, astfel: a) se face anual, potrivit fişei postului şi prin punctarea activităţilor de îndrumare şi control realizate în afara fişei postului, la solicitarea inspectorului şcolar general şi a organelor ierarhic superioare; b) se declanşează prin autoevaluare şi se realizează pe baza fişei de evaluare a fiecărui inspector şcolar ce a fost elaborată de către inspectoratul şcolar în baza fişei de evaluare-cadru din anexa nr. 2 la ordin; c) fiecare inspector şcolar completează punctajul de autoevaluare şi elaborează un raport argumentativ, ambele depunându-se la registratura inspectoratului şcolar, în perioada 1-7 septembrie a anului şcolar următor; punctajele alocate sunt motivate cu documentaţia existentă în inspectoratul şcolar; d) inspectorul şcolar general finalizează fişa de evaluare a inspectorului şcolar, prin completarea punctajului acordat, numai după ce inspectorul şcolar general adjunct în a cărei subordine directă este cel evaluat consultă directorii de unităţi de învăţământ preuniversitar şi şefii comisiilor metodice privind respectarea deontologiei profesionale de către inspectorii şcolari; e) fişele de evaluare ale inspectorilor şcolari sunt vizate de inspectorul şcolar general adjunct şi inspectorul şcolar general, până la data de 15 septembrie a anului şcolar următor, marcând finalizarea procesului de evaluare; f) contestaţiile se depun la registratura inspectoratului şcolar, în termen de 5 zile lucrătoare de la data comunicării deciziei inspectoratului şcolar de acordare a punctajului final de evaluare; g) consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar rezolvă contestaţiile privind evaluarea inspectorilor şcolari, în prezenţa persoanei evaluate; h) contestaţiile se soluţionează în termen de 5 zile lucrătoare de la înregistrarea lor la inspectoratul şcolar. Rezultatul poate fi atacat în contenciosul administrativ/la instanţa de judecată competentă; i) punctajul final şi calificativul acordat vor fi comunicate, în scris, celor în cauză până la data de 30 septembrie a anului şcolar următor. ART. 2 Inspectorul şcolar general organizează evaluarea inspectorilor şcolari, potrivit art. 1. ART. 3 Rezultatul evaluării se concretizează în acordarea calificativului anual, astfel: ● 85-100 de puncte: "foarte bine" - validare pe funcţie; ● 70-84,99 de puncte: "bine" - validare pe funcţie; ● 60-69,99 de puncte: "satisfăcător" - monitorizare - reevaluare la un interval de 3-6 luni; ● sub 60 de puncte: "nesatisfăcător" - invalidare pe funcţie (încetarea contractului de management educaţional încheiat în calitate de inspector şcolar). ART. 4 În situaţia acordării la evaluarea anuală a calificativului "nesatisfăcător" unui inspector şcolar, acesta este eliberat din funcţie. Calificativul "nesatisfăcător" nu dă dreptul de ocupare a unei funcţii de conducere, îndrumare şi control din inspectoratele şcolare în următorii trei ani de la obţinerea acestui calificativ. ART. 5 Inspectoratele şcolare duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin. ANEXA 2 Antetul inspectoratului şcolar judeţean/ Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti FIŞĂ DE EVALUARE-CADRU Inspector şcolar Numele şi prenumele: Inspector şcolar pentru ................. Perioada evaluată: 1. Dezvoltare instituţională - 36 de puncte
┌──────┬───────────────────────────┬──────────────────────────────────────┬───────┬─────────────────────┐
│ Nr. │ Atribuţii │ Indicatori de performanţă │Punctaj│ Punctaj acordat │
│ crt. │ │ │ maxim ├────────────┬────────┤
│ │ │ │ │Autoevaluare│Evaluare│
├──────┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ 1.1. │Identifică nevoile de │Stabileşte obiectivele activităţii │ │ │ │
│ │dezvoltare ale fiecărei │domeniului/specialităţii. │ 2 │ │ │
│ │unităţi de învăţământ, ├──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ │colaborând cu organismele │Selectează metodele şi elaborează/ │ │ │ │
│ │abilitate şi cu factorii │adaptează procedurile cele mai │ │ │ │
│ │de decizie la nivel local │potrivite de coordonare a activităţii │ │ │ │
│ │şi judeţean, contribuind │domeniului/specialităţii. │ 2 │ │ │
│ │la stabilirea strategiei ├──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ │de dezvoltare │Realizează diagnoza şi analiza de │ │ │ │
│ │instituţională la nivel │nevoi. │ 4 │ │ │
│ │local şi judeţean. ├──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ │ │Elaborează planul managerial anual şi │ │ │ │
│ │ │semestrial al domeniului/ │ │ │ │
│ │ │specialităţii. │ 4 │ │ │
│ │ ├──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ │ │Corelează obiectivele stabilite la │ │ │ │
│ │ │nivel naţional/regional (pe domenii/ │ │ │ │
│ │ │arie curriculară/specialitate). │ 2 │ │ │
├──────┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ 1.2. │Consiliază conducerile │Realizarea obiectivelor majore din │ │ │ │
│ │unităţilor de învăţământ în│planurile manageriale este urmărită │ │ │ │
│ │vederea elaborării de │constant, concluziile fiind consemnate│ │ │ │
│ │proiecte şi programe de │riguros, în vederea constituirii │ │ │ │
│ │dezvoltare instituţională, │acţiunilor corective. │ 4 │ │ │
│ │inclusiv realizarea ofertei├──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ │educaţionale a fiecărei │Analizează rezultatele examenelor şi │ │ │ │
│ │unităţi şcolare. │concursurilor şcolare şi elaborează │ │ │ │
│ │ │planurile de măsuri pentru creşterea │ │ │ │
│ │ │performanţei. │ 4 │ │ │
├──────┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ 1.3. │Asigură dezvoltarea │Contribuie la dezvoltarea regională/ │ │ │ │
│ │curriculumului în funcţie │locală de curriculum - pe domeniu/ │ │ │ │
│ │de nevoile de formare │arie curriculară/ specialitate. │ 2 │ │ │
│ │locală zonală şi judeţeană.├──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ │Proiectează curriculumul la│Realizează analiza rezultatelor │ │ │ │
│ │nivel local şi consiliază │învăţării şi le concretizează în │ │ │ │
│ │conducerile unităţilor de │planuri de măsuri pe care le │ │ │ │
│ │învăţământ pe probleme de │implementează. │ 4 │ │ │
│ │proiectare a curriculumului├──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ │la decizia şcolii. │Examenele naţionale şi concursurile │ │ │ │
│ │ │şcolare la nivel judeţean, organizate │ │ │ │
│ │ │şi coordonate │ 2 │ │ │
│ │ ├──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ │ │Olimpiadele şi concursurile şcolare la│ │ │ │
│ │ │nivel naţional, organizate │ 2 │ │ │
├──────┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ 1.4. │Asigură concordanţa │Consultă factorii responsabili în │ │ │ │
│ │alocării resurselor (umane,│vederea stabilirii situaţiei existente│ │ │ │
│ │materiale, financiare, │a resurselor din cadrul domeniului/ │ │ │ │
│ │informaţionale etc.) în │specialităţii şi urmăririi încadrării │ │ │ │
│ │funcţie de programele de │în fondurile bugetare existente. │ 2 │ │ │
│ │dezvoltare instituţională. │ │ │ │ │
│ │Susţine şi fundamentează, │ │ │ │ │
│ │împreună cu alte │ │ │ │ │
│ │compartimente de │ │ │ │ │
│ │specialitate ale │ │ │ │ │
│ │inspectoratului şcolar, │ │ │ │ │
│ │programele de dezvoltare │ │ │ │ │
│ │instituţională, prin │ │ │ │ │
│ │alocarea resurselor │ │ │ │ │
│ │necesare pentru realizarea │ │ │ │ │
│ │lor. │ │ │ │ │
├──────┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ 1.5. │Consiliază şi sprijină │Facilitarea colaborărilor dintre │ │ │ │
│ │dezvoltarea culturii │unităţile de învăţământ şi diverşi │ │ │ │
│ │organizaţionale a unităţii │parteneri din mediul cultural, │ │ │ │
│ │de învăţământ în asigurarea│economico-social pe probleme de │ │ │ │
│ │transparenţei procesului │educaţie │ 2 │ │ │
│ │educaţional, pentru │ │ │ │ │
│ │dezvoltarea capacităţii de │ │ │ │ │
│ │relaţionare a unităţii de │ │ │ │ │
│ │învăţământ cu mediul │ │ │ │ │
│ │cultural,social şi economic│ │ │ │ │
│ │specific comunităţii. │ │ │ │ │
└──────┴───────────────────────────┴──────────────────────────────────────┴───────┴────────────┴────────┘
2. Evaluare instituţională - 30 de puncte
┌──────┬───────────────────────────┬──────────────────────────────────────┬───────┬─────────────────────┐
│ Nr. │ Atribuţii │ Indicatori de performanţă │Punctaj│ Punctaj acordat │
│ crt. │ │ │ maxim ├────────────┬────────┤
│ │ │ │ │Autoevaluare│Evaluare│
├──────┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ 2.1.│Elaborează graficul │Graficul inspecţiilor şcolare şi │ │ │ │
│ │inspecţiilor şcolare şi │procesele-verbale de inspecţie │ 6 │ │ │
│ │efectuează cel puţin 9 zile├──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ │lunar de inspecţie în │Respectă principiile şi graficul │ │ │ │
│ │domeniul curricular/ │propriu de inspecţie şi planul general│ │ │ │
│ │domeniul său de competenţă │de inspecţie al inspectoratului │ │ │ │
│ │la unităţile de învăţământ │şcolar. │ 2 │ │ │
│ │de stat şi particular. ├──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ │ │Asigură desfăşurarea fluentă a │ │ │ │
│ │ │activităţii şi respectă regulamentul │ │ │ │
│ │ │de ordine interioară. │ 2 │ │ │
├──────┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ 2.2.│Elaborează criterii de │Criteriile de monitorizare şi evaluare│ │ │ │
│ │monitorizare şi evaluare a │a calităţii managementului sunt în │ │ │ │
│ │calităţii managementului │concordanţă cu standardele de │ │ │ │
│ │educaţional şi asigură │calitate/obiectivele din legea │ │ │ │
│ │consiliere pentru │calităţii. │ 1,5 │ │ │
│ │dezvoltarea capacităţii de ├──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ │autoevaluare a unităţii de │Existenţa analizei rezultatelor │ │ │ │
│ │învăţământ. │evaluărilor calităţii managementului │ │ │ │
│ │ │şi concretizarea acestora în planul de│ │ │ │
│ │ │măsuri │ 1,5 │ │ │
├──────┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ 2.3.│Redactează rapoarte, │Existenţa rapoartelor, informărilor, │ │ │ │
│ │informări, procese-verbale,│proceselor-verbale, studiilor şi │ │ │ │
│ │studii şi programe de │programelor de măsuri de valorificare │ │ │ │
│ │măsuri de valorificare a │a activităţii de evaluare │ │ │ │
│ │activităţii de evaluare │instituţională │ 2 │ │ │
│ │instituţională. │ │ │ │ │
├──────┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ 2.4.│Coordonează activitatea de │Implicarea în activitatea de evaluare │ │ │ │
│ │evaluare a activităţii │a activităţii directorilor unităţilor │ │ │ │
│ │directorilor unităţilor de │de învăţământ din zona de │ │ │ │
│ │învăţământ preuniversitar │responsabilitate şi asigurarea │ │ │ │
│ │şi asigură evaluarea │evaluării acestora, conform │ │ │ │
│ │acestora, conform │legislaţiei în vigoare │ 1 │ │ │
│ │legislaţiei în vigoare. ├──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ │ │Completarea fişelor de evaluare a │ │ │ │
│ │ │directorilor, dacă este cazul │ 1 │ │ │
├──────┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ 2.5.│Participă în comisiile │Transparenţa procesului de acordare a │ │ │ │
│ │pentru acordarea salariilor│salariului, gradaţiilor de merit, │ │ │ │
│ │şi gradaţiilor de merit, a │recompenselor se realizează │ │ │ │
│ │recompenselor (ordine, │printr-o atitudine responsabilă, │ │ │ │
│ │distincţii, decoraţii) şi │corectă şi imparţială. │ 3 │ │ │
│ │în cele de anchetă, ├──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ │constituite în vederea │Cercetarea presupuselor abateri, în │ │ │ │
│ │cercetării abaterilor │conformitate cu legislaţia în vigoare │ 2 │ │ │
│ │săvârşite de cadre │ │ │ │ │
│ │didactice, personal de │ │ │ │ │
│ │conducere, îndrumare şi │ │ │ │ │
│ │control. │ │ │ │ │
├──────┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ 2.6.│Îndrumă şi verifică │Existenţa sintezelor, analizelor, │ │ │ │
│ │activitatea comisiilor de │recomandărilor privind autoevaluarea │ │ │ │
│ │asigurare a calităţii din │unităţilor de învăţământ │ │ │ │
│ │şcoli şi întocmeşte │preuniversitar │ 1,5 │ │ │
│ │sinteze, analize, ├──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ │recomandări privind │Culegerea informaţiilor se face cu │ │ │ │
│ │autoevaluarea unităţilor de│ajutorul chestionarelor evaluative. │ 1,5 │ │ │
│ │învăţământ preuniversitar. ├──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ │Monitorizează şi evaluează │Chestionarele/Rapoartele sunt │ │ │ │
│ │strategiile şi procedurile │interpretate prin raportare la │ │ │ │
│ │de asigurare a calităţii │standardele de calitate. │ 1,5 │ │ │
│ │din unităţile de ├──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ │învăţământ, în conformitate│Verificarea aplicării/respectării │ │ │ │
│ │cu politica Ministerului │procedurilor de asigurare a calităţii │ │ │ │
│ │Educaţiei şi Cercetării │din unităţile de învăţământ │ 1,5 │ │ │
│ │Ştiinţifice şi în consens ├──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ │cu strategia │Monitorizarea şi evaluarea │ │ │ │
│ │inspectoratului şcolar │strategiilor şi procedurilor de │ │ │ │
│ │judeţean de asigurare a │asigurare a calităţii din unităţile de│ │ │ │
│ │calităţii. │învăţământ, în conformitate cu │ │ │ │
│ │ │politica Ministerului Educaţiei şi │ │ │ │
│ │ │Cercetării Ştiinţifice şi a Agenţiei │ │ │ │
│ │ │Române de Asigurare a Calităţii în │ │ │ │
│ │ │Învăţământul Preuniversitar şi în │ │ │ │
│ │ │consens cu strategia inspectoratului │ │ │ │
│ │ │şcolar judeţean de asigurare a │ │ │ │
│ │ │calităţii │ 2 │ │ │
└──────┴───────────────────────────┴──────────────────────────────────────┴───────┴────────────┴────────┘
3. Management - 14 puncte
┌──────┬───────────────────────────┬──────────────────────────────────────┬───────┬─────────────────────┐
│ Nr. │ Atribuţii │ Indicatori de performanţă │Punctaj│ Punctaj acordat │
│ crt. │ │ │ maxim ├────────────┬────────┤
│ │ │ │ │Autoevaluare│Evaluare│
├──────┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ 3.1.│Realizează baza de date şi │Valorifică baza de date a domeniului/ │ │ │ │
│ │valorifică informaţiile │specialităţii în vederea fundamentării│ │ │ │
│ │cuprinse în cadrul acesteia│activităţii compartimentului/ │ │ │ │
│ │în vederea luării │specialităţii. 1 │ │ │ │
│ │deciziilor în concordanţă │ │ │ │ │
│ │cu realităţile specifice │ │ │ │ │
│ │mediului educaţional. │ │ │ │ │
├──────┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ 3.2.│Îndrumă, asistă, │Procesele-verbale/Rapoartele, ca │ │ │ │
│ │monitorizează şi evaluează │urmare a desfăşurării activităţilor │ │ │ │
│ │procesul de predare - │de asistenţă, monitorizare şi evaluare│ 4 │ │ │
│ │învăţare - evaluare sau ├──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ │activitatea din domeniul │Identificarea oportunităţilor şi │ │ │ │
│ │său de competenţă din │facilităţilor pentru elevii │ │ │ │
│ │unităţile de învăţământ │performanţi şi urmărirea aplicării │ │ │ │
│ │preuniversitar în vederea │lor în practică │ 1 │ │ │
│ │asigurării calităţii ├──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ │actului educaţional. │Coordonarea activităţilor extraşcolare│ │ │ │
│ │ │specifice disciplinei │ 2 │ │ │
├──────┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ 3.3.│Monitorizează progresul şi │Progresele înregistrate/Disfuncţiile │ │ │ │
│ │disfuncţiile apărute în │apărute sunt analizate operativ, în │ │ │ │
│ │desfăşurarea activităţilor │vederea stimulării, valorificării/ │ │ │ │
│ │proiectate. │rezolvării, eliminării la timp, cu │ │ │ │
│ │ │eficienţă şi obiectivitate. │ 4 │ │ │
├──────┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ 3.4.│Verifică respectarea în │Măsuri pentru asigurarea legalităţii │ 2 │ │ │
│ │teritoriu a legislaţiei │ │ │ │ │
│ │generale şi specifice, a │ │ │ │ │
│ │ordinelor şi │ │ │ │ │
│ │instrucţiunilor │ │ │ │ │
│ │Ministerului Educaţiei şi │ │ │ │ │
│ │Cercetării Ştiinţifice şi │ │ │ │ │
│ │inspectoratului şcolar │ │ │ │ │
│ │judeţean, propune măsuri │ │ │ │ │
│ │pentru asigurarea │ │ │ │ │
│ │legalităţii. │ │ │ │ │
└──────┴───────────────────────────┴──────────────────────────────────────┴───────┴────────────┴────────┘
4. Relaţii - comunicare - 10 puncte
┌──────┬───────────────────────────┬──────────────────────────────────────┬───────┬─────────────────────┐
│ Nr. │ Atribuţii │ Indicatori de performanţă │Punctaj│ Punctaj acordat │
│ crt. │ │ │ maxim ├────────────┬────────┤
│ │ │ │ │Autoevaluare│Evaluare│
├──────┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ 4.1.│Optimizează fluxul │Proiectarea circuitelor şi fluxurilor │ │ │ │
│ │informaţional dintre │informaţionale necesare se face │ │ │ │
│ │Ministerul Educaţiei şi │corespunzător specificului activităţii│ │ │ │
│ │Cercetării Ştiinţifice şi │compartimentului şi unităţilor de │ │ │ │
│ │unităţile şcolare şi │învăţământ din judeţ. │ 1 │ │ │
│ │transmite direcţiilor de ├──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ │specialitate din Ministerul│Tematicile/Procedurile de informare/ │ │ │ │
│ │Educaţiei şi Cercetării │formare sunt realizate prin │ │ │ │
│ │Ştiinţifice propunerile şi │consultarea/antrenarea de colaboratori│ │ │ │
│ │măsurile de îmbunătăţire a │de specialitate. │ 1 │ │ │
│ │activităţii din teritoriu. ├──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ │ │Asigură funcţionarea optimă a │ │ │ │
│ │ │compartimentului din cadrul │ │ │ │
│ │ │inspectoratului şcolar judeţean care │ │ │ │
│ │ │dovedeşte un flux informaţional între │ │ │ │
│ │ │Ministerul Educaţiei şi Cercetării │ │ │ │
│ │ │Ştiinţifice - compartiment inspectorat│ │ │ │
│ │ │şcolar judeţean - şcoală eficient. │ 2 │ │ │
├──────┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ 4.2.│Dezvoltă şi menţine │Colaborarea cu diverşi parteneri cu │ │ │ │
│ │legăturile cu autorităţile │preocupări şi competenţe în │ │ │ │
│ │şi partenerii sociali, │problematica educaţiei se face în │ │ │ │
│ │precum şi cu organizaţii │scopul informării acestora asupra │ │ │ │
│ │neguvernamentale şi │ofertei educaţionale din teritoriu, a │ │ │ │
│ │instituţii de specialitate.│adaptării reţelei de învăţământ la │ │ │ │
│ │ │strategia de dezvoltare şi obţinere/ │ │ │ │
│ │ │suplimentare a resurselor necesare. │ 1 │ │ │
│ │ ├──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ │ │Colaborarea cu partenerii sociali pe │ │ │ │
│ │ │problema de educaţie a tineretului/ │ │ │ │
│ │ │copiilor se face prin stimularea unei │ │ │ │
│ │ │largi participări, în vederea │ │ │ │
│ │ │eficientizării activităţilor educative│ │ │ │
│ │ │din unităţile de învăţământ. │ 1 │ │ │
├──────┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ 4.3. │Consiliază şi consultă │Sprijinirea directorilor de unităţi de│ │ │ │
│ │personalul din subordine, │învăţământ, a personalului didactic şi│ │ │ │
│ │cadrele didactice din │a celui din compartimentele │ │ │ │
│ │unităţile de învăţământ, în│inspectoratului la accesarea │ │ │ │
│ │vederea îmbunătăţirii │diferitelor organizaţii │ │ │ │
│ │performanţelor de │neguvernamentale şi instituţii de │ │ │ │
│ │comunicare. │specialitate se face în scopul │ │ │ │
│ │ │schimbului de informaţii şi al │ │ │ │
│ │ │stabilirii activităţilor comune. │ 1 │ │ │
├──────┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ 4.4. │Soluţionează prompt şi │Lucrările se soluţionează cu │ │ │ │
│ │eficient corespondenţa │competenţă, responsabilitate şi │ │ │ │
│ │primită (sesizări, │promptitudine, cu respectarea │ │ │ │
│ │reclamaţii, memorii). │legislaţiei în vigoare. │ 2 │ │ │
├──────┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ 4.5. │Mediază conflictele şi │Detensionarea stărilor conflictuale şi│ │ │ │
│ │stările tensionate din │sesizarea disfuncţiilor se fac în │ │ │ │
│ │subsistemul învăţământului │prealabil printr-o evaluare obiectivă │ │ │ │
│ │preuniversitar judeţean. │a situaţiei. │ 1 │ │ │
└──────┴───────────────────────────┴──────────────────────────────────────┴───────┴────────────┴────────┘
5. Formare profesională - 10 puncte
┌──────┬───────────────────────────┬──────────────────────────────────────┬───────┬─────────────────────┐
│Nr. │ Atribuţii │ Indicatori de performanţă │Punctaj│ Punctaj acordat │
│crt. │ │ │ maxim ├────────────┬────────┤
│ │ │ │ │Autoevaluare│Evaluare│
├──────┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ 5.1. │Participă la programele de │Identificarea nevoii proprii de │ │ │ │
│ │formare continuă în │perfecţionare/formare se face în │ │ │ │
│ │management educaţional, │funcţie de cerinţele curriculumului │ │ │ │
│ │inspecţie şcolară şi de │naţional în domeniu/specialitate şi │ 1 │ │ │
│ │specialitate, alese pe baza│ale managementului educaţional. │ │ │ │
│ │nevoilor proprii. │ │ │ │ │
├──────┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ 5.2. │Identifică şi analizează │Nevoia de formare a personalului │ │ │ │
│ │nevoia de formare a │didactic din subordine este │ │ │ │
│ │personalului didactic din │identificată prin utilizarea funcţiei │ │ │ │
│ │subordine. │ameliorative a inspecţiei şcolare. │ 2 │ │ │
├──────┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ 5.3. │Elaborează politica de │Stabileşte şi monitorizează │ │ │ │
│ │dezvoltare a resursei umane│participarea la forme de │ │ │ │
│ │din subordine. Creează │perfecţionare/formare. │ 1 │ │ │
│ │cadrul formării continue a ├──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ │personalului didactic şi a │Ofertele de pregătire comunicate de │ │ │ │
│ │managerilor de unităţi de │organisme abilitate sunt evaluate cu │ │ │ │
│ │învăţământ, propune/ │discernământ, în raport cu necesarul │ │ │ │
│ │facilitează accesul │de perfecţionare stabilit. │ 2 │ │ │
│ │cadrelor didactice la ├──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ │programe/activităţi de │Lista cu oferte de pregătire, │ │ │ │
│ │perfecţionare/formare. │corespunzătoare situaţiei concrete din│ │ │ │
│ │ │fiecare unitate de învăţământ, este │ │ │ │
│ │ │transmisă în timp util acestora. │ 2 │ │ │
│ │ ├──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ │ │Accesul personalului didactic la forme│ │ │ │
│ │ │de dezvoltare profesională/formare │ │ │ │
│ │ │continuă, adecvate necesarului de │ │ │ │
│ │ │pregătire stabilit, este încurajat │ │ │ │
│ │ │prin conştientizarea contribuţiei │ │ │ │
│ │ │aduse la creşterea calităţii ofertei │ │ │ │
│ │ │educaţionale a unităţii de învăţământ.│ 1 │ │ │
├──────┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────┼───────┼────────────┼────────┤
│ 5.4. │Asigură realizarea şi │Crearea unui cadru adecvat organizării│ │ │ │
│ │dezvoltarea culturii │de schimburi de experienţă, │ │ │ │
│ │organizaţionale prin │sprijinirea iniţiativelor, organizarea│ │ │ │
│ │schimburi de experienţă, │de activităţi promoţionale în vederea │ │ │ │
│ │stagii, module de formare │promovării de proiecte, programe │ 1 │ │ │
│ │pentru manageri de │ │ │ │ │
│ │proiect, personal de │ │ │ │ │
│ │conducere, îndrumare şi │ │ │ │ │
│ │control şi asigură │ │ │ │ │
│ │transferul de bune │ │ │ │ │
│ │practici. │ │ │ │ │
└──────┴───────────────────────────┴──────────────────────────────────────┴───────┴────────────┴────────┘
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.