Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În temeiul art. 65 alin. (4) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, în baza art. 12 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 26/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei Naţionale, cu modificările şi completările ulterioare, ministrul educaţiei naţionale emite prezentul ordin. ART. I Ordinul ministrului educaţiei naţionale nr. 3.622/2018 privind aprobarea planurilor-cadru pentru învăţământul special preşcolar, primar şi gimnazial, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 425 din 18 mai 2018, cu modificările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează: 1. La anexa nr. 6, punctul VI va avea următorul cuprins: "
┌──────────────────┬───┬───┬───┬───┬───┐
│Aria curriculară/ │P │I │II │III│IV │
│Disciplină/Terapii│ │ │ │ │ │
├──────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┤
│VI. Educaţie │ │ │ │ │ │
│fizică, sport şi │2-3│2-3│2-3│1-3│1-3│
│sănătate │ │ │ │ │ │
├──────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┤
│Educaţie fizică şi│ │ │ │ │ │
│activităţi │- │1 │1 │1 │1 │
│sportive │ │ │ │ │ │
├──────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┤
│Joc şi mişcare │2 │1 │1 │0-1│0-1│
├──────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┤
│Opţionale │0-1│0-1│0-1│0-1│0-1│
└──────────────────┴───┴───┴───┴───┴───┘
" 2. Anexa nr. 16 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. ART. II Direcţia generală învăţământ secundar superior şi educaţie permanentă, Direcţia generală educaţie timpurie învăţământ primar şi gimnazial, Direcţia generală minorităţi şi relaţia cu Parlamentul, Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, inspectoratele şcolare judeţene, respectiv Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti şi unităţile de învăţământ duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin. ART. III Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul educaţiei naţionale, Ecaterina Andronescu Bucureşti, 1 august 2019. Nr. 4.687. ANEXA 1 (Anexa nr. 16 la Ordinul nr. 3.622/2018) PLAN-CADRU DE ÎNVĂŢĂMÂNT pentru învăţământul primar şi gimnazial din unităţile şcolare şi clasele afiliate din centrele de detenţie, centrele educative şi penitenciare
┌───────────────────┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬────┐
│Aria curriculară/ │P │I │II │III│IV │V │VI │VII│VIII│
│disciplina │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┤
│I. Limbă şi │4-6│4-5│4-5│4-5│4-5│4-6│4-6│4-6│4-6 │
│comunicare* │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┤
│Limba şi literatura│4-5│3 │3 │3 │3 │3 │3 │3 │3 │
│română │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┤
│Limba modernă 1 │- │1 │1 │1 │1 │1 │1 │1 │1 │
├───────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┤
│Opţionale │0-1│0-1│0-1│0-1│0-1│0-2│0-2│0-2│0-2 │
├───────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┤
│II. Matematică şi │2-3│4-5│4-5│4-5│4-5│4-6│5-7│6-8│6-8 │
│ştiinţe ale naturii│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┤
│Matematică │2 │3 │3 │3 │3 │3 │3 │3 │3 │
├───────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┤
│Fizică │- │- │- │- │- │- │1 │1 │1 │
├───────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┤
│Chimie │- │- │- │- │- │- │- │1 │1 │
├───────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┤
│Ştiinţele naturii/ │ │1 │1 │1 │1 │1 │1 │1 │1 │
│Biologie │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┤
│Opţionale │0-1│0-1│0-1│0-1│0-1│0-2│0-2│0-2│0-2 │
├───────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┤
│III. Om şi │3-4│3-4│3-4│3-4│4-5│4-6│4-6│4-6│4-6 │
│societate** │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┤
│Educaţie civică/ │2 │2 │2 │2 │2 │1 │1 │1 │1 │
│Educaţie socială │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┤
│Istorie │- │- │- │- │1 │1 │1 │1 │1 │
├───────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┤
│Geografie │- │- │- │- │- │1 │1 │1 │1 │
├───────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┤
│Religie │1 │1 │1 │1 │1 │1 │1 │1 │1 │
├───────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┤
│Opţionale │0-1│0-1│0-1│0-1│0-1│0-2│0-2│0-2│0-2 │
├───────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┤
│IV. Educaţie │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│fizică, sport şi │2-3│2-3│2-3│2-3│2-3│1-3│1-3│1-3│1-3 │
│sănătate │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┤
│Educaţie fizică şi │- │1 │1 │1 │1 │1 │1 │1 │1 │
│sport │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┤
│Joc şi mişcare │2 │1 │1 │1 │1 │- │- │- │- │
├───────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┤
│Opţionale │0-1│0-1│0-1│0-1│0-1│0-2│0-2│0-2│0-2 │
├───────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┤
│V. Arte │2-3│1-2│1-2│1-2│1-2│1-2│1-2│1-2│1-2 │
├───────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┤
│Educaţie plastică │1 │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────────┼───┤1 │1 │1 │1 │1 │1 │1 │1 │
│Educaţie muzicală │1 │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┤
│Opţionale │0-1│0-1│0-1│0-1│0-1│0-1│0-1│0-1│0-1 │
├───────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┤
│VI. Tehnologii │2-3│3-4│3-4│3-4│3-4│4-6│4-6│3-5│3-5 │
├───────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┤
│Abilităţi practice/│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Educaţie │1 │1 │1 │1 │1 │1 │1 │0 │0 │
│tehnologică │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┤
│Activităţi de │1 │2 │2 │2 │2 │2 │2 │2 │2 │
│preprofesionalizare│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┤
│Informatică şi TIC │- │- │- │- │- │1 │1 │1 │1 │
├───────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┤
│Opţionale │0-1│0-1│0-1│0-1│0-1│0-2│0-2│0-2│0-2 │
├───────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┤
│VII. Consiliere şi │1-2│1-2│1-2│1-2│1-2│1-2│1-2│1-2│1-2 │
│orientare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┤
│Consiliere şi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│dezvoltare │1 │1 │1 │1 │1 │1 │1 │1 │1 │
│personală │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┤
│Opţionale │0-1│0-1│0-1│0-1│0-1│0-1│0-1│0-1│0-1 │
├───────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┤
│Total ore trunchi │16 │18 │18 │18 │19 │19 │20 │20 │20 │
│comun │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┤
│Curriculum la │3-4│1-2│1-2│1-2│1-2│1-4│1-5│1-6│1-7 │
│decizia şcolii │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┤
│Număr minim de ore │19 │19 │19 │19 │20 │20 │21 │21 │21 │
│pe săptămână │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┤
│Număr maxim de ore │20 │20 │20 │20 │21 │23 │25 │26 │27 │
│pe săptămână │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────────┼───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴────┤
│VIII. Terapie │Număr de ore stabilit de profesorul │
│educaţională │educator pentru fiecare elev/clasă, │
│complexă şi │în norma de 20 de ore a acestuia │
│integrată │ │
├───────────────────┼───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬────┤
│IX. Terapii │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│specifice şi de │4 │4 │4 │4 │4 │4 │4 │4 │4 │
│compensare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┤
│Terapii şi programe│3 │3 │3 │3 │3 │3 │3 │3 │3 │
│de intervenţie │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┤
│Evaluare şi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│consiliere │1 │1 │1 │1 │1 │1 │1 │1 │1 │
│psihopedagogică, │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│psihodiagnoză │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└───────────────────┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴────┘
* Pentru învăţământul în limbile minorităţilor naţionale, disciplina Limba şi literatura maternă are alocat un număr de ore egal cu cele pentru disciplina Limba şi literatura română. ** În învăţământul gimnazial (clasa a VI-a şi clasa a VII-a) cu predare în limbile minorităţilor naţionale, disciplina Istoria şi tradiţiile minorităţilor naţionale are alocată o oră. NOTĂ: 1. În unităţile şcolare şi clasele afiliate din centrele de detenţie, centrele educative şi penitenciare, învăţământ primar şi gimnazial, se vor aplica programele şcolare corespunzătoare din unităţile de învăţământ de masă. 2. La clasa pregătitoare, clasa I şi clasa a II-a, disciplina Limba şi literatura română se intitulează Comunicare în limba română. La clasa pregătitoare, clasa I şi clasa a II-a se studiază integrat disciplina Matematică şi explorarea mediului. 3. Rolul activităţilor de preprofesionalizare este acela de a dezvolta abilităţi menite să faciliteze elevilor inserţia socioprofesională. Aceste activităţi se desfăşoară în ateliere protejate sau în parteneriat cu operatori economici şi sunt realizate de personal didactic specializat, în funcţie de nevoile actuale de pe piaţa muncii. 4. Disciplina Informatică şi TIC va fi predată în acord cu normele de securitate ale centrelor de detenţie/centrelor educative şi penitenciarelor. 5. Activităţile de Terapie educaţională complexă şi integrată se aplică persoanelor din centrele educative şi centrele de detenţie din subordinea Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor. Acestea se vor derula cu aprobarea conducerii unităţilor de învăţământ şi cu sprijinul personalului din sectorul reintegrare socială. Activităţile de Terapie educaţională complexă şi integrată sunt realizate de către învăţătorul/institutorul/profesorul-educator, cu toţi elevii din clasă, în completarea programului de predare-învăţare-evaluare, la propunerea consiliului pentru curriculum/CIEC al şcolii, în funcţie de nevoile specifice individuale şi de grup, şi pot cuprinde următoarele categorii de activităţi: activităţi de stimulare cognitivă; activităţi recreative; activităţi de dezvoltare a autonomiei personale şi sociale; activităţi de terapie ocupaţională desfăşurate în parteneriat cu serviciul educaţie şi asistenţă psihosocială subordonat Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor. Activităţile desfăşurate în parteneriat vor fi aprobate de către conducerea instituţiei, la propunerea dirigintelui clasei sau la propunerea comisiei pentru curriculum. 6. Activităţile de Terapii specifice şi de compensare sunt predate de profesori psihopedagogi absolvenţi de psihologie, psihopedagogie, psihopedagogie specială, pedagogie etc., conform centralizatorului pentru învăţământ special, şi cuprind ore de Psihoterapie/Terapie ocupaţională şi orientare profesională/Terapie afectiv-atitudinală şi comportamentală. Aceste activităţi se desfăşoară pe grupe de 2-3 elevi în cabinete specializate. ----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.