Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 4.633 din 24 iulie 2003  pentru aprobarea unor modele de documente necesare aprobarii, contractarii si monitorizarii unor proiecte de integrare economica si culturala intre Romania si Republica Moldova    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 4.633 din 24 iulie 2003 pentru aprobarea unor modele de documente necesare aprobarii, contractarii si monitorizarii unor proiecte de integrare economica si culturala intre Romania si Republica Moldova

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI TINERETULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 729 din 20 octombrie 2003
Având în vedere prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 266/2003 privind alocarea sumei de 119,978 miliarde lei din Fondul la dispoziţia Guvernului României pentru relaţiile cu Republica Moldova pe anul 2003, din care: 30,0 miliarde lei pentru finanţarea retransmisiei emisiunilor Programului 1 al Societãţii Romane de Televiziune pe teritoriul Republicii Moldova, pentru care ordonator principal de credite este Societatea Romana de Televiziune, şi 89,978 miliarde lei pentru finanţarea unor proiecte de integrare economicã şi culturalã între România şi Republica Moldova,
în temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 741/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului,

ministrul educaţiei, cercetãrii şi tineretului emite prezentul ordin.

ART. 1
Se aproba urmãtoarele modele de documente necesare aprobãrii, contractãrii şi monitorizarii unor proiecte de integrare economicã şi culturalã între România şi Republica Moldova:
a) Contractul de finanţare a proiectelor de integrare economicã şi culturalã între România şi Republica Moldova, prevãzut în anexa nr. 1 la prezentul ordin, cu anexele:
- Centralizator cu decontãrile lunare - anexa nr. I la contractul de finanţare;
- Schema de realizare a proiectelor - anexa nr. II la contractul de finanţare;
- Categorii de cheltuieli - anexa nr. III la contractul de finanţare;
- Deviz antecalcul estimativ - anexa nr. IV la contractul de finanţare;
- Nota de fundamentare a manoperei - anexa nr. V la contractul de finanţare;
b) Cerere de plata pentru realizarea lucrãrilor de cercetare-dezvoltare la proiectul de integrare economicã şi culturalã dintre România şi Republica Moldova, prevãzutã în anexa nr. 2 la prezentul ordin;
c) Proces-verbal de avizare de faza la proiectul de integrare economicã şi culturalã dintre România şi Republica Moldova, prevãzut în anexa nr. 3 la prezentul ordin;
d) Raport de activitate al fazei, prevãzut în anexa nr. 4 la prezentul ordin;
e) Deviz postcalcul, prevãzut în anexa nr. 5 la prezentul ordin;
f) Convenţie de avans, prevãzutã în anexa nr. 6 la prezentul ordin;
g) Raport de finalizare a proiectului, prevãzut în anexa nr. 7 la prezentul ordin;
h) Raport anual de activitate privind desfãşurarea proiectului de integrare economicã şi culturalã dintre România şi Republica Moldova, prevãzut în anexa nr. 8 la prezentul ordin.
ART. 2
Anexele nr. 1-8 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 3
Direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului, Colegiul consultativ pentru cercetare, dezvoltare şi inovare, prin comisia de specialitate a acestuia, precum şi unitãţile contractoare vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 4
Prezentul ordin se va publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul educaţiei, cercetãrii şi tineretului,
Alexandru Athanasiu

Bucureşti, 24 iulie 2003.
Nr. 4.633.

ANEXA 1



Contractor Ministerul Educaţiei,
Cercetãrii şi Tineretului
Nr. ....... din ..... Nr. ... din .....



CONTRACT DE FINANŢARE
a proiectelor de integrare economicã şi culturalã
între România şi Republica Moldova

Nr. ... GUV M din ....*)

-----------
*) Numãrul de contract se atribuie de Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului.

Între:
- Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului (M.E.C.T.), cu sediul în Bucureşti, str. I. D. Mendeleev nr. 21-25, sectorul 1, CP 70168, telefon (021) 212.85.59, http://www.mct.ro/, cont nr. 2371012011472459, deschis la Trezoreria Municipiului Bucureşti, reprezentat prin ministrul educaţiei, cercetãrii şi tineretului Alexandru Athanasiu, în calitate de autoritate contractantã, şi
- ....(denumirea completa şi prescurtata a unitãţii*).............., cu sediul în ................................................, cod poştal ................., str. ...................... nr. ..., <judeţ>**) <sector> ...., telefon ..........., fax ..........., e-mail ..................., numãr de ordine în registrul comerţului ................................., cod unic de înregistrare ...................., cont nr. ...................., deschis exclusiv pentru proiectele de integrare economicã şi culturalã între România şi Republica Moldova la <Trezoreria> <Banca> ................................, reprezentatã prin <director general> <director> ........................................ şi <director economic> <contabil-şef> .........................................., în calitate de contractor,
s-a încheiat prezentul contract de finanţare a proiectelor de integrare economicã şi culturalã între România şi Republica Moldova, denumit în continuare contract de finanţare, în condiţiile prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 266/2003 privind alocarea sumei de 119,978 miliarde lei din Fondul la dispoziţia Guvernului României pentru relaţiile cu Republica Moldova pe anul 2003, din care: 30,0 miliarde lei pentru finanţarea retransmisiei emisiunilor Programului 1 al Societãţii Romane de Televiziune pe teritoriul Republicii Moldova, pentru care ordonator principal de credite este Societatea Romana de Televiziune, şi 89,978 miliarde lei pentru finanţarea unor proiecte de integrare economicã şi culturalã între România şi Republica Moldova.

-------------
*) Pentru întregul document se vor înscrie obligatoriu toate datele solicitate.
** ) Pentru întregul document înscrierea între < > are semnificatia "se şterge ce nu corespunde".

I. Obiectul contractului de finanţare

ART. 1
Obiectul prezentului contract de finanţare îl constituie finanţarea şi realizarea proiectelor de integrare economicã şi culturalã între România şi Republica Moldova din anul 2003, precum şi decontarea cheltuielilor efectuate, asa cum au fost ele aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 266/2003 .
II. Durata contractului de finanţare
ART. 2
Prezentul contract de finanţare intra în vigoare la data semnãrii şi atribuirii numãrului de contract de cãtre autoritatea contractantã şi este valabil pana la încheierea exerciţiului financiar pe anul 2003.
III. Valoarea contractului de finanţare
ART. 3
(1) Valoarea contractului de finanţare pentru anul 2003 este de ....... mii lei, conform Horararii Guvernului nr. 266/2003, anexa nr. ....., proiectul ......., poziţia ......., din care pentru Republica Moldova ....... mii lei.
(2) În cazul proiectelor de integrare economicã şi culturalã dintre România şi Republica Moldova cu o desfãşurare pe mai mulţi ani, angajarea de cheltuieli pentru anii bugetari urmãtori se face anual prin act adiţional la contractul de finanţare, prin care vor fi prevãzute sumele pentru finanţarea proiectelor respective, stabilite în limita alocaţiilor bugetare aprobate cu aceasta destinaţie pentru anul respectiv.
IV. Obligaţiile pãrţilor contractante
ART. 4
Obligaţiile contractorului sunt:
a) sa stabileascã şi sa aplice, în condiţiile legii, proceduri proprii de monitorizare, prin care sa asigure urmãrirea, verificarea în mod sistematic şi adoptarea mãsurilor adecvate în scopul realizãrii obiectivelor prestabilite ale proiectelor (fazelor) de cercetare-dezvoltare prevãzute în anexa nr. II la contractul de finanţare, cu luarea în considerare a factorilor de risc specifici activitãţii de cercetare-dezvoltare;
b) sa utilizeze, în condiţii de legalitate, eficacitate şi eficienta, fondurile alocate de la bugetul de stat şi prevãzute în contractul de finanţare;
c) sa prezinte comisiei de avizare, numita de Comisia pentru colaborare şi parteneriat internaţional a Colegiului consultativ pentru cercetare, dezvoltare şi inovare, rezultatele obţinute în cadrul fazei. Comisia întocmeşte un procesverbal de avizare conform anexei nr. 3 la Ordinul ministrului educaţiei, cercetãrii şi tineretului nr. 4.633/2003;
d) sa prezinte la contractare autoritãţii contractante devize antecalcul estimative întocmite conform anexei nr. IV la contractul de finanţare, desfãşurate pe faze, pentru fiecare proiect, cu menţionarea metodei de calculatie şi a cheii de repartizare a cheltuielilor indirecte, respectând Regulamentul de aplicare a <>Legii contabilitãţii nr. 82/1991 ;
e) sa prezinte la contractare actul de înfiinţare, statutul, dovada înscrierii în registrul comerţului, ultima raportare economico-financiarã, precum şi orice alte documente solicitate de autoritatea contractantã, din care sa rezulte bonitatea şi capabilitatea contractorului;
f) sa prezinte, la solicitarea autoritãţii contractante, date referitoare la fundamentarea unor articole ale devizului antecalcul estimativ, inclusiv documente justificative necesare pentru acordarea de avansuri;
g) sa asigure respectarea prevederilor <>Legii nr. 64/1991 privind brevetele de invenţie şi ale <>Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe;
h) sa aplice, pentru efectuarea achiziţiilor de produse, servicii sau lucrãri necesare realizãrii proiectelor, prevederile legale privind achiziţiile publice;
i) sa elaboreze, dupã realizarea ultimei faze de execuţie din anul bugetar respectiv, un raport de activitate privind desfãşurarea proiectului de colaborare, conform modelului din anexa nr. 8 la Ordinul ministrului educaţiei, cercetãrii şi tineretului nr. 4.633/2003, şi sa transmitã câte un exemplar al acestuia autoritãţii contractante şi Comisiei pentru colaborare şi parteneriat internaţional a Colegiului consultativ pentru cercetare, dezvoltare şi inovare;
j) sa permitã, pe parcursul executãrii proiectelor, accesul specialiştilor desemnaţi de autoritatea contractantã şi/sau de Comisia pentru colaborare şi parteneriat internaţional a Colegiului consultativ pentru cercetare, dezvoltare şi inovare, pentru efectuarea de verificãri privind modul în care se realizeazã proiectele (fazele);
k) sa nu prevadã termene de predare a lucrãrilor în ultimele doua sãptãmâni ale trimestrelor I-III şi dupã 10 decembrie;
l) sa respecte termenele de predare prevãzute în anexa nr. II la contractul de finanţare;
m) sa prezinte autoritãţii contractante, în termen de 30 de zile de la finalizarea proiectului, un raport conform modelului din anexa nr. 7 la Ordinul ministrului educaţiei, cercetãrii şi tineretului nr. 4.633/2003;
n) sa restituie sumele primite reprezentând plati în avans şi nejustificate prin lucrãri executate, pana la finele perioadei pentru care acestea au fost acordate, în termen de cel mult 10 zile lucrãtoare de la data prevãzutã în contractul de finanţare ca termen de predare a documentelor, şi sa justifice cheltuielile aferente lucrãrilor respective;
o) sa întreprindã toate acţiunile necesare pentru aplicarea rezultatelor lucrãrilor de cercetare-dezvoltare obţinute în cadrul prezentului contract de finanţare;
p) sa pãstreze, sa arhiveze şi sa punã la dispoziţia organelor de control abilitate documentele primare justificative care au stat la baza întocmirii devizului postcalcul;
r) sa prezinte, în termen de 3 zile de la data solicitãrii autoritãţii contractante, lucrarea în extenso a fazei sau completarea raportului de faza.
ART. 5
Obligaţiile autoritãţii contractante sunt:
a) sa deconteze contravaloarea lucrãrilor executate în termen de 15 zile lucrãtoare de la data înregistrãrii documentelor prevãzute la art. 8, precum şi a centralizatorului prevãzut în anexa nr. I la contractul de finanţare;
b) sa pãstreze confidenţialitatea asupra cercetãrilor efectuate de contractor pe parcursul derulãrii contractului de finanţare;
c) sa acorde trimestrial, la solicitarea contractorului, plati în avans în cuantum de pana la 30% din valoarea plãţilor prevãzute a fi efectuate în trimestrul respectiv pentru execuţia proiectelor, pe baza de convenţie de avans, conform anexei nr. 6 la Ordinul ministrului educaţiei, cercetãrii şi tineretului nr. 4.633/2003;
d) sa numeascã, prin direcţia de specialitate, responsabilul de proiect de integrare economicã şi culturalã;
e) sa solicite Comisiei pentru colaborare şi parteneriat internaţional a Colegiului consultativ pentru cercetare, dezvoltare şi inovare componenta comisiei de avizare.
V. Decontarea lucrãrilor
ART. 6
(1) În vederea calculãrii costurilor aferente fiecãrui proiect şi fazelor sale de execuţie pe baza cheltuielilor înregistrate în contabilitatea generalã, contractorul asigura:
a) colectarea cheltuielilor directe pe fiecare proiect, precum şi pe faze de execuţie;
b) repartizarea cheltuielilor indirecte pe baza coeficienţilor stabiliţi în funcţie de criteriile de repartizare.
(2) Categoriile de cheltuieli care nu se includ în devizul postcalcul şi nu se deconteazã sunt cele care se referã la:
a) cheltuieli excepţionale;
b) cheltuieli financiare.
(3) În devizul postcalcul nu se cuprinde profit.
ART. 7
(1) Pe baza operaţiunilor prevãzute la art. 6 contractorul întocmeşte devizul postcalcul pentru fiecare faza de execuţie a proiectului, cu respectarea reglementãrilor specifice în vigoare - <>Legea contabilitãţii nr. 82/1991 , republicatã, şi regulamentul de aplicare a acesteia, aprobat.
(2) În devizul postcalcul se precizeazã criteriile şi coeficienţii de repartizare a cheltuielilor indirecte.
(3) În cazul în care pentru ultima luna sau fracţiune din aceasta din perioada pentru care se întocmeşte devizul postcalcul nu exista posibilitatea determinãrii exacte a cheltuielilor indirecte, coeficienţii de repartizare utilizaţi vor fi cei din luna în care s-a întocmit ultima balanţa de verificare.
ART. 8
Decontarea cheltuielilor aferente fazelor de execuţie realizate în cadrul proiectelor se efectueazã de cãtre autoritatea contractantã, în limita valorii acestor faze prevãzute în prezentul contract de finanţare, la valoarea cheltuielilor înscrise în devizul postcalcul, pe baza urmãtoarelor documente:
a) cerere de plata - anexa nr. 2 la Ordinul ministrului educaţiei, cercetãrii şi tineretului nr. 4.633/2003;
b) proces-verbal de avizare - anexa nr. 3 la Ordinul ministrului educaţiei, cercetãrii şi tineretului nr. 4.633/2003;
c) raport de activitate al fazei - anexa nr. 4 la Ordinul ministrului educaţiei, cercetãrii şi tineretului nr. 4.633/2003;
d) deviz postcalcul - anexa nr. 5 la Ordinul ministrului educaţiei, cercetãrii şi tineretului nr. 4.633/2003;
e) raport de finalizare a proiectului - anexa nr. 7 la Ordinul ministrului educaţiei, cercetãrii şi tineretului nr. 4.633/2003, dupã caz.
ART. 9
Suma totalã propusã pentru decontare nu va depãşi valoarea înscrisã în prezentul contract de finanţare. În cazul în care din devizul postcalcul valoarea rezultatã este mai mica decât cea prevãzutã în contractul de finanţare, se deconteazã suma rezultatã din devizul postcalcul.
ART. 10
Recuperarea avansului acordat potrivit prevederilor art. 5 lit. c) se face la efectuarea plãţilor prevãzute în contractul de finanţare pentru trimestrul respectiv.
ART. 11
Contractorul transmite pentru decontarea cheltuielilor documentele prevãzute la art. 8, fãrã a introduce la plata factura.
ART. 12
Plata cãtre contractor se efectueazã prin ordine de plata sau alte mijloace de decontare prevãzute de organele bancare, valabile în momentul decontãrii.
ART. 13
(1) Comisia de avizare, numita de Comisia pentru colaborare şi parteneriat internaţional a Colegiului consultativ pentru cercetare, dezvoltare şi inovare, va întocmi procesul-verbal de avizare de faza, potrivit anexei nr. 3 la Ordinul ministrului educaţiei, cercetãrii şi tineretului nr. 4.633/2003.
(2) Membrii comisiei de avizare vor verifica dacã lucrãrile executate corespund prevederilor contractuale (rezultate intermediare/finale, termene de predare, valoarea fazei existenta, existenta devizului postcalcul).
(3) Directorul economic (contabilul-şef) vizeazã sub semnatura procesul-verbal de avizare a lucrãrilor de cercetare-dezvoltare. Prin aceasta viza, confirma pe propria rãspundere realitatea datelor înscrise în devizul postcalcul şi conformitatea valorii fazelor cu cele din contract.
ART. 14
În cazul în care contractorul nu prezintã la termenul stabilit raportul de finalizare a proiectului, autoritatea contractantã va amana decontarea lucrãrilor cu 5 zile lucrãtoare, cu condiţia depunerii raportului în acest interval de timp.
VI. Modificarea contractului de finanţare
ART. 15
(1) Modificarea prezentului contract de finanţare se poate face cu acordul ambelor pãrţi, numai prin acte adiţionale.
(2) Autoritatea contractantã îşi rezerva dreptul de a modifica în mod unilateral prezentul contract de finanţare în cazul apariţiei unor reglementãri cu incidenta asupra acestuia.
VII. Forta majorã
ART. 16
Forta majorã, astfel cum este definitã de lege, apara de rãspundere partea care o invoca în termen de 15 zile de la data producerii evenimentului, cu condiţia notificãrii în scris a celeilalte pãrţi.
VIII. Cesiunea contractului de finanţare
ART. 17
Cesiunea prezentului contract de finanţare, inclusiv a actelor adiţionale aferente, cãtre terţi este interzisã.
IX. Dispoziţii finale
ART. 18
Cheltuielile care pot fi angajate şi efectuate pentru realizarea proiectelor de integrare economicã şi culturalã între România şi Republica Moldova se stabilesc de cãtre contractor, conform anexei nr. III la contractul de finanţare, dintre categoriile de cheltuieli cuprinse în anexa nr. 1 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.579/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind stabilirea categoriilor de cheltuieli pentru activitãţi de cercetare-dezvoltare şi de stimulare a inovarii, finanţate de la bugetul de stat, cu excepţia celor prevãzute la pct. 2.6, 4.1, 4.3-4.5, 5.7, 6.1, 6.2, 6.4, 8.5, 9.5, 10, 11.1-11.1.7, 11.2, 11.4, 11.5, 13.4-13.10, 14.5-14.10.
ART. 19
(1) Plãţile în avans se efectueazã dupã intrarea în vigoare a contractului de finanţare, pe baza convenţiei de avans şi numai în cazul îndeplinirii de cãtre contractor a condiţiilor prevãzute la <>art. 65 alin. (6) din Ordonanta Guvernului nr. 57/2002 .
(2) Plata în avans pentru un trimestru se face numai dacã suma acordatã în avans pentru trimestrul precedent a fost recuperatã integral.
ART. 20
Proiectele de cercetare-dezvoltare care au termene de predare a fazelor de execuţie, prevãzute în contractul de finanţare, dupã data de 15 a lunii se deconteazã în luna urmãtoare.
ART. 21
Contractorul rãspunde de corectitudinea tuturor datelor ştiinţifice şi tehnice incluse în lucrãrile executate, precum şi pentru exactitatea, realitatea şi legalitatea cheltuielilor înscrise în devizul postcalcul.
ART. 22
Lucrarea în extenso a fazei rãmâne în custodia contractorului.
ART. 23
Rezultatele ştiinţifice ale cercetãrilor, precum şi tehnologiile, procesele tehnologice noi, know-how şi obiectele fizice achiziţionate sau realizate pe parcursul derulãrii prezentului contract de finanţare aparţin contractorului.
ART. 24
În cazul în care Comisia pentru colaborare şi parteneriat internaţional a Colegiului consultativ pentru cercetare, dezvoltare şi inovare, prin raportul anual de evaluare, sau autoritatea contractantã constata neîndeplinirea în mod corespunzãtor a lucrãrilor executate, autoritatea contractantã va solicita refacerea acestora pe cheltuiala contractorului.
ART. 25
(1) Comunicãrile cu privire la derularea prezentului contract de finanţare se fac în scris.
(2) Comunicãrile cãtre autoritatea contractantã se fac la adresa: str. I.D. Mendeleev nr. 21-25, sectorul 1, Bucureşti, Direcţia generalã strategii, programe de cercetare-dezvoltare, evaluare şi monitorizare, telefon/fax (021) 212.87.09, e-mail asandu@mct.ro.
Anexele nr. I-V fac parte integrantã din prezentul contract de finanţare.
Prezentul contract de finanţare s-a încheiat şi s-a semnat în doua exemplare, ambele cu valoare de original, câte un exemplar pentru fiecare parte.




MINISTERUL EDUCAŢIEI,
CERCETĂRII ŞI TINERETULUI: CONTRACTOR:
<Director general> <Director>*)

Ministrul educaţiei,
cercetãrii şi tineretului,
<Director economic> <Contabil-şef>*)

<Responsabil de proiect>*)

Direcţia generalã buget-finanţe

Oficiul juridic*)

Vizat
Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului

Direcţia generalã strategii,
programe de cercetare-dezvoltare, Direcţia juridic
evaluare şi monitorizare

Responsabil de contract,



---------
*) Se vor completa numele şi prenumele persoanelor autorizate.




ANEXA I


la Contractul de finanţare nr. ... GUV M/.......
-------------------------------------------------

Contractor:
Valoarea Contractului de finanţare
pe anul 2003 ....................... mii lei


CENTRALIZATOR
cu decontãrile lunare pe anul ............ la proiectul de
integrare economicã şi culturalã între
România şi Republica Moldova

mii lei


┌───┬───────────────┬──────────────────────────────────────────────────────────┐
│Nr.│Denumirea │ │
│crt│proiectului │Total │
├───┼───────────────┼────┬───┬────┬────┬────┬───┬────┬───┬────┬────┬───┬───┬───┤
│ │ │ │ I │ II │ III│ IV │ V │ VI │VII│VIII│ IX │ X │ XI│XII│
├───┼───────────────┼────┼───┼────┼────┼────┼───┼────┼───┼────┼────┼───┼───┼───┤
├───┼───────────────┼────┼───┼────┼────┼────┼───┼────┼───┼────┼────┼───┼───┼───┤
├───┼───────────────┼────┼───┼────┼────┼────┼───┼────┼───┼────┼────┼───┼───┼───┤
├───┼───────────────┼────┼───┼────┼────┼────┼───┼────┼───┼────┼────┼───┼───┼───┤
├───┼───────────────┼────┼───┼────┼────┼────┼───┼────┼───┼────┼────┼───┼───┼───┤
├───┼─────┬─────────┼────┼───┼────┼────┼────┼───┼────┼───┼────┼────┼───┼───┼───┤
│ │TOTAL│pe luni: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │GENE-├─────────┼────┼───┼────┼────┼────┼───┼────┼───┼────┼────┼───┼───┼───┤
│ │RAL │pe tri- │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │mestre │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└───┴─────┴─────────┴────┴───┴────┴────┴────┴───┴────┴───┴────┴────┴───┴───┴───┘


DIRECTOR GENERAL RESPONSABIL DE PROIECT DIRECTOR ECONOMIC
(CONTABIL ŞEF)






ANEXA II


la Contractul de finanţare nr. ... GUV M/.......
------------------------------------------------


Contractor:

Avizat
--------
Comisia pentru colaborare
şi parteneriat internaţional

Preşedinte,



SCHEMA DE REALIZARE
a proiectelor de integrare economicã şi culturalã între
România şi Republica Moldova ....... în anul .....



┌────┬───────┬──────────────────────┬────────┬──────────┬──────────┬──────────┐
│Nr. │Cod │Denumirea proiectului/│Valoare │Termen de │Executant │Rezultate │
│crt.│proiect│ │proiect/│predare │faza │estimate │
│ │ │──────────────────────│────────│ │ │ │
│ │ │Nr. şi denumire faze │Valoare │ │ │ │
│ │ │de execuţie │faza de │ │ │ │
│ │ │ │execuţie│ │ │ │
├────┼───────┼──────────────────────┼────────┼──────────┼──────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │
├────┴───────┼──────────────────────┼────────┼──────────┼──────────┼──────────┤
└────────────┴──────────────────────┴────────┴──────────┴──────────┴──────────┘


DIRECTOR GENERAL RESPONSABIL DE PROIECT DIRECTOR ECONOMIC
(Contabil şef)






ANEXA III


la Contractul de finanţare nr. ... GUV M/.......
------------------------------------------------

Contractor:


Categorii de cheltuieli prevãzute pentru realizarea proiectului
de integrare economicã şi culturalã între
România şi Republica Moldova: ..........



┌───────────────────────────────────────────────────┬────────────────────────┐
│ Categorii de cheltuieli │ VALOARE │
├─────────────────────────┬─────────────────────────│ - mii lei - │
│ Cod │ Denumire │ │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
└─────────────────────────┴─────────────────────────┴────────────────────────┘



Nota:
- Categoriile de cheltuieli se stabilesc în stricta corelare cu tipul activitãţii de CDI în care se încadreazã proiectul.
- Categoriile de cheltuieli se defalca pe articole de calculatie corespunzãtoare pentru includerea valorii acestora în devizul antecalcul estimativ (anexa nr. IV)
- Codul şi denumirea categoriilor de cheltuieli sunt cele prevãzute în anexa nr. 1 la normele metodologice aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1579/2002 .



ANEXA IV
--------
la Contractul de finanţare nr. ... GUV M/.......
-----------------------------------------------

Contractor:


DEVIZ ANTECALCUL ESTIMATIV*)
pe anul ........

la proiectul de integrare economicã şi culturalã între
România şi Republica Moldova
(...... cod, denumire .........)


Articole de calculatie Valoare (mii lei)
---------------------- -------
Total Faza 1 Faza 2 ...
I. Cheltuieli directe:
1. Cheltuieli de personal:
1.1. Cheltuieli cu salariile**);
1.2. Contribuţii total, din care:
a) CAS;
b) CASS;
c) şomaj;
d) altele, conform reglementãrilor în vigoare;
1.3. Alte cheltuieli de personal total, din care:
a) deplasãri în ţara;
b) deplasãri în strãinãtate;
2. Cheltuieli materiale şi servicii, total, din care:
2.1. Materii prime şi materiale;
2.2. Lucrãri şi servicii executate de terţi, din care:
a) teste, mãsurãtori, analize;
b) omologari;
c) amenajare spaţiu interior;
d) studii, anchete statistice;
e) asistenta tehnica, consultanţa;
f) alte lucrãri şi servicii
3. Alte cheltuieli specifice programului
- partener(i) Republica Moldova
II. Cheltuieli indirecte: Regia
III. Dotãri independente şi studii pentru
obiective de investiţii proprii:
1. Echipamente pentru cercetare-dezvoltare:
2. Mobilier şi aparatura birotica;
3. Calculatoare electronice şi echipamente periferice;
4. Mijloace de transport;
5. Studii pentru obiective de investiţii

TOTAL (I+II+III)
----------------
Datele se confirma pe rãspunderea noastrã.


DIRECTOR GENERAL DIRECTOR ECONOMIC RESPONSABIL
(CONTABIL ŞEF) PROIECT


NOTA:
-----
Se va mentiona obligatoriu metoda de calculatie a costurilor şi a cheii de repartizare a cheltuielilor indirecte

----------
*) Devizul cadru este prevãzut în anexa nr. 2 la <>HG nr. 1579/2002
**) Se ataşeazã la devizul fiecãrei faze "Nota de fundamentare a manoperei", conform modelului din Anexa V.
Devizul întocmit conform prevederilor contractului de finanţare şi semnat de persoanele în drept nu va conţine instrucţiunile de completare.




ANEXA V


la Contractul de finanţare nr. ... GUV M/.......
-----------------------------------------------

Contractor:



NOTA DE FUNDAMENTARE A MANOPEREI
la devizul estimativ pe anul......... pentru proiectul de
integrare economicã şi culturalã între România şi
Republica Moldova .............. faza (cod faza) ..............

Perioada de realizare a fazei:
a) data începerii: ziua .... luna ... anul .....
b) data încheierii fazei: ziua .... luna ... anul .....
Nr. de zile lucrãtoare în aceasta perioada:
Termenul de predare (data înscrisã în Anexa nr. II la Contractul de
finanţare):



┌───┬─────────┬───────┬────────┬────────┬─────────────┬──────────┬─────────────┐
│Nr.│Numele şi│Funcţia│Forma de│Salariul│Salariul orar│Numãrul de│Manopera pe │
│crt│prenumele│ │angajare│ *2) │ *3) │ ore*4) │faza │
│ │ │ │ *1) │ (lei) │(Col. 3/170) │ │(Col. 4 x │
│ │ │ │ │ │ (lei/ora) │ │ Col.5) │
│ │ │ │ │ │ │ │ (lei) │
├───┼─────────┼───────┼────────┼────────┼─────────────┼──────────┼─────────────┤
│ 0 │ │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │
├───┼─────────┼───────┼────────┼────────┼─────────────┼──────────┼─────────────┤
├───┼─────────┼───────┼────────┼────────┼─────────────┼──────────┼─────────────┤
├───┼─────────┼───────┼────────┼────────┼─────────────┼──────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │ │Total ore │ Total │
│ │ │ │ │ │ │ │manopera │
│ │ │ │ │ │ │(Σ Col. 5)│(Σ Col. 6) │
│ │ │ │ │ │ │ │ │
└───┴─────────┴───────┴────────┴────────┴─────────────┴──────────┴─────────────┘



Nr. ore (Σ Col. 5): -Ore-
Salariu mediu orar (Σ Col. 6/Σ Col. 5): - lei/ora

Datele se confirma pe rãspunderea noastrã.



DIRECTOR GENERAL RESPONSABIL DE PROIECT DIRECTOR ECONOMIC


--------------
*1) Contract individual de munca,
*2) Salariul brut pentru personalul propriu de cercetare angajat cu contract individual de munca,
*3) Numai pentru programul normal de lucru de 8 ore/zi; pentru alte situaţii se va prezenta justificarea numãrului de ore luat în calcul (actul de reglementare),
*4) Numãrul de ore se calculeazã numai pentru perioada de realizare a fazei.


ANEXA 2

Contractor:
Nr. şi data înregistrãrii:

MINISTERUL EDUCAŢIEI, CERCETĂRII ŞI TINERETULUI

Nr. şi data înregistrãrii
..........................

Se aproba

Direcţia generalã strategii, Direcţia generalã buget-finanţe
programe de cercetare-dezvoltare,
evaluare şi monitorizare



Responsabil de contract,


CERERE DE PLATA

pentru realizarea lucrãrilor de cercetare-dezvoltare la proiectul de
integrare economicã şi culturalã dintre România şi Republica Moldova

În baza proceselor-verbale de avizare ............/(se înscriu nr. şi data proceselor-verbale), anexate, privind realizarea fazelor la proiectele care fac obiectul contractului nr. .... /anul ..... şi actului adiţional nr. .... /anul ...., încheiat între Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului şi .........../(denumirea contractorului), solicita decontarea sumei de ........ lei pentru urmãtoarele lucrãri:


┌────┬─────────────────────────┬──────────────┬───────────────────┬───────────┐
│Nr. │ │ │ │ │
│crt.│ Denumirea proiectului │ Nr. faza │ Termen de predare│ Valoarea │
├────┼─────────────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────┤
├────┼─────────────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────┤
├────┼─────────────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────┤
├────┼─────────────────────────┼──────────────┼───────────────────┼───────────┤
├────┴─────────────────────────┴──────────────┴───────────────────┼───────────┤
│ I. Total cheltuieli conform devizelor postcalcul │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┤
│ II. Recuperare din plata efectuatã în avans │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┤
│III. Suma solicitatã spre decontare (III = I-II) │ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────┴───────────┘



Menţionãm ca lucrãrile corespund din punct de vedere ştiinţific, tehnic şi economic cu clauzele contractuale.



Director general, Responsabil de proiect, Director economic
(Contabil-şef),


ANEXA 3

Contractor:
Nr. înregistrare:


Se solicita decontarea de cãtre Ministerul
Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului
a sumei de ........ lei.


Se aproba Vizat
Director general, Director economic
(Contabil-şef),


PROCES-VERBAL

de avizare de faza la proiectul de integrare economicã şi culturalã
dintre România şi Republica Moldova
Nr. .... din ....

Comisia de avizare, numita de Comisia pentru colaborare şi parteneriat internaţional, luând în examinare lucrãrile efectuate de ............./(secţie, atelier, laborator, colectiv) la proiectul de integrare economicã şi culturalã dintre România şi Republica Moldova ..................../(nr. şi denumirea proiectului), în cadrul fazei ........../(nr. şi denumirea fazei), în valoare de ........ lei, care fac obiectul contractului de cercetare nr. ......, act adiţional nr. ......., încheiat cu Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului, a constatat urmãtoarele:
a) Lucrãrile executate corespund clauzelor contractuale.
b) Concluziile lucrãrii şi principalele rezultate obţinute, inclusiv datele tehnice, ştiinţifice, experimentale etc. care sa le susţinã, sunt prezentate în raportul de activitate al fazei anexat (anexa nr. 4 la Ordinul ministrului educaţiei, cercetãrii şi tineretului nr. 4.633/2003).
Comisia avizeazã favorabil lucrãrile şi considera ca se poate solicita autoritãţii contractante decontarea valorii fazei executate.


Comisia de avizare
Preşedinte:
Membri (cel puţin 3 specialişti):
Secretar:


ANEXA 4

Contractor:

(anexa la procesul-verbal de avizare nr. ...)

De acord
Director general,

RAPORT DE ACTIVITATE AL FAZEI

Contractul nr.:
Proiectul (denumire):
Faza (nr., denumire):
Termen:

1. Obiectivul proiectului:
2. Rezultate preconizate pentru atingerea obiectivului:
3. Obiectivul fazei:
4. Rezultate preconizate pentru atingerea obiectivului fazei:
5. Rezumatul fazei (maximum 5 pagini):
6. Rezultate, stadiul realizãrii obiectivului, concluzii şi propuneri pentru continuarea proiectului:


Responsabil de proiect,


ANEXA 5

Contractor: Vizat
Proiect (cod, denumire): Ministerul Educaţiei, Cercetãrii
şi Tineretului
Direcţia generalã buget-finanţe


DEVIZ POSTCALCUL*)
la faza (cod, denumire)


Articole de calculatie Valoarea (mii lei)
I. Cheltuieli directe:
1. Cheltuieli de personal:
1.1. Cheltuieli cu salariile;
1.2. Contribuţii total, din care:
a) CAS;
b) CASS;
c) şomaj;
d) altele, conform reglementãrilor în vigoare
1.3. Alte cheltuieli de personal total, din care:
a) deplasãri în ţara;
b) deplasãri în strãinãtate
2. Cheltuieli materiale şi servicii, total, din care:
2.1. Materii prime şi materiale;
2.2. Lucrãri şi servicii executate de terţi, din care:
a) teste, mãsurãtori, analize;
b) omologari;
c) amenajare spaţiu interior;
d) studii, anchete statistice;
e) asistenta tehnica, consultanţa;
f) alte lucrãri şi servicii
3. Alte cheltuieli specifice programului
- partener(i) Republica Moldova
II. Cheltuieli indirecte: regia
III. Dotãri independente şi studii pentru obiective de investiţii proprii:
1. echipamente pentru cercetare-dezvoltare;
2. mobilier şi aparatura birotica;
3. calculatoare electronice şi echipamente periferice;
4. mijloace de transport;
5. studii pentru obiective de investiţii
TOTAL (I+II+III):
Datele se confirma pe rãspunderea noastrã.


Director general, Responsabil de proiect, Director economic
(Contabil-şef),

NOTA:
Se va mentiona obligatoriu metoda de calculatie a costurilor şi a cheii de repartizare a cheltuielilor indirecte.
------------
*) Devizul-cadru este prevãzut în anexa nr. 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.579/2002 .


ANEXA 6

Contractor:
Nr. înregistrare:

MINISTERUL EDUCAŢIEI, CERCETĂRII ŞI TINERETULUI
Nr. înregistrare .........


CONVENŢIE DE AVANS

Încheiatã astãzi ........ între Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului, în calitate de autoritate contractantã, şi .........., în calitate de contractor (denumirea fãrã prescurtãri), cont nr. ......, deschis la Trezoreria (Banca) ...........
În temeiul <>Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţificã şi dezvoltarea tehnologicã şi al prevederilor contractului de finanţare nr. ...... GUV M/2003, pãrţile convin urmãtoarele:
1. Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului vireazã suma de ...... mii lei, care reprezintã ... % din valoarea trimestrului ..... de ..... mii lei a contractului de finanţare nr. .... GUV M/2003.
Defalcarea decontãrilor potrivit contractului pentru trimestrul .... este:
luna 1: ...... mii lei
luna 2: ...... mii lei
luna 3: ...... mii lei
2. Modalitãţile de recuperare a avansului sunt:
2.1. Pe trimestrele I-IV, prin reţinerea din valoarea lucrãrilor prezentate spre decontare a sumei corespunzãtoare procentului în care s-a acordat avansul.
3. În cazul în care contractorul nu-şi executa obligaţiile contractuale pe trimestrul .... pana cel mai târziu la data*) de ........, se va calcula dobanda de referinta a Bãncii Naţionale a României pe durata întârzierii, diminuându-se corespunzãtor valoarea fazelor care urmeazã a fi decontate.
4. Unitãţile care nu respecta prevederile contractuale cu privire la termenele de predare nu vor beneficia de alocarea de sume în avans pentru trimestrele urmãtoare.
5. Decalarea termenelor de predare ale unor faze în celelalte trimestre, ulterior acordãrii avansului, se admite numai cu condiţia returnarii la Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului a sumei din avansul acordat corespunzãtoare cu valoarea fazei decalate.
6. Sa restituie sumele primite reprezentând plati în avans şi nejustificate prin lucrãri executate, pana la finele perioadei pentru care acestea au fost acordate, în termen de cel mult 10 zile lucrãtoare de la data prevãzutã în contractul de finanţare ca termen de predare a documentelor şi justificare a cheltuielilor aferente lucrãrilor respective.
7. Avansurile acordate se vor utiliza numai pentru realizarea contractului de finanţare cu Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului. Rãspunderea pentru aceasta revine în exclusivitate contractorului.
Prezenta convenţie s-a încheiat în doua exemplare, fiecare având valabilitate de original pentru pãrţi.


CONTRACTOR MINISTERUL EDUCAŢIEI, CERCETĂRII ŞI TINERETULUI

Director general, Ministrul educaţiei, cercetãrii şi tineretului,

Director economic
(Contabil-şef),

Direcţia generalã buget-finanţe

Responsabil de proiect,


Vizat
Oficiul juridic Direcţia generalã strategii,
programe de cercetare-dezvoltare,
evaluare şi monitorizare

Director general, Responsabil de contract,

Direcţia juridic
------------
*) În cazul trimestrelor I-III se va înscrie data de "15 a primei luni din trimestrul urmãtor", iar pentru trimestrul IV se va înscrie "10 decembrie".


ANEXA 7

Contractor:

RAPORT
de finalizare a proiectului

Date privind finalizarea proiectului

Denumirea proiectului ..................................................
........................................................................

Date de identificare a contractorului


- nr. contract - act adiţional/cod proiect ...........................
- perioada de elaborare:
- data începerii: ........... .............
(luna) (an)
- data finalizarii: ........... .............
(luna) (an)
- valoarea totalã încasatã .................. milioane lei



Conţinut tematic:
...................................................................
...................................................................
...................................................................
...................................................................


Forma de finalizare a proiectului (se marcheaza o singura data)
1. [] Studii
2. [] Standarde, normative, prescripţii, metodologii
3. [] Produse program
4. [] Tehnologii
5. [] Realizarea de produse, echipamente, instalaţii standuri etc.
6. [] Alte forme ..........................................
(nominalizaţi)


Performanţe realizate:
...................................................................
...................................................................
...................................................................
...................................................................

Estimari privind rezultatele aplicãrii (se marcheaza câte casute sunt necesare)
1. [] Retehnologizarea unitãţilor economice
2. [] Modernizarea produselor
3. [] Realizarea de produse noi
4. [] Creşterea productivitatii
5. [] Evitarea/reducerea importului
6. [] Reducerea consumurilor energetice
7. [] Reducerea consumurilor materiale
8. [] Reciclarea materialelor
9. [] Optimizarea deciziei
10. [] Protecţia mediului
11. [] Protecţia muncii
12. [] Protecţia vieţii şi sãnãtãţii
13. [] Creşterea calitãţii vieţii
14. [] Asigurarea calitãţii

Elemente de noutate:

Brevete Lucrãri publicate Comunicãri ştiinţifice
(numeric) (numeric) (numeric)
[][] propuse [][] în ţara [][] în ţara
[][] acceptate [][] în strãinãtate [][] în strãinãtate


Brevete propuse
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Titularul Titlul
crt.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Brevete acceptate
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Titularul Titlul Nr. brevet
crt.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Lucrãri publicate în ţara
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr.
crt. Autorul Titlul Editura Anul apariţiei Codul ISBN
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Lucrãri publicate în strãinãtate
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr.
crt. Autorul Titlul Editura Anul apariţiei Codul ISBN
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Comunicãri ştiinţifice în ţara
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr.
crt. Manifestarea ştiinţificã Titlul Autorul
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Comunicãri ştiinţifice în strãinãtate
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr.
crt. Manifestarea ştiinţificã Titlul Autorul
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

NOTA:
Se listeaza conform capului de tabel corespunzãtor, sub forma de anexa,
elementele de noutate marcate.


Achiziţii efectuate
(Dotãri)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr.
crt. Denumirea Cantitatea U.M. Destinaţia prevãzutã
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


Produse sau tehnologii*)
(în cazul în care rezultatele sunt din aceasta categorie)

Denumire:
Domeniu de aplicabilitate:
Prezentare generalã:
Principalele caracteristici tehnice:
Efecte socioeconomice şi de mediu:
Potenţiali producãtori/Furnizori de servicii:
Potenţiali utilizatori:


Director general, Responsabil de proiect,
-------------
*) Se prezintã fotografii, schite, scheme etc., dacã este cazul.


ANEXA 8

Contractor:

RAPORT ANUAL DE ACTIVITATE

privind desfãşurarea proiectului de integrare economicã şi culturalã
dintre România şi Republica Moldova
anul .......

Denumirea proiectului ..................................
Durata proiectului ......... ani
Data începerii .......... Data finalizarii ..............
Valoarea proiectului ....................................

1. Scopul proiectului
2. Modul de derulare a proiectului
2.1. Descrierea activitãţilor (utilizând şi informaţiile din rapoartele de faza, anexa nr. 4 la Ordinul ministrului educaţiei, cercetãrii şi tineretului nr. 4.633/2003)
2.2. Prezentarea rezultatelor
3. Aprecieri asupra derulãrii şi propuneri:


Director general, Director economic, Responsabil de proiect,

--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016