Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 4.595 din 15 martie 2006  pentru modificarea si completarea   Ordinului nr. 4.312/2006 privind aprobarea Normelor tehnice pentru aplicarea Conventiei privind regimul de tranzit comun, adoptata la Interlaken la 20 mai 1987    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 4.595 din 15 martie 2006 pentru modificarea si completarea Ordinului nr. 4.312/2006 privind aprobarea Normelor tehnice pentru aplicarea Conventiei privind regimul de tranzit comun, adoptata la Interlaken la 20 mai 1987

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE - AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA - AUTORITATEA NATIONALA A VAMILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 295 din 3 aprilie 2006
Având în vedere prevederile art. 94 paragraful 2 din Acordul european instituind o asociere între România, pe de o parte, şi Comunitãţile Europene şi statele membre ale acestora, pe de altã parte, semnat la Bruxelles la 1 februarie 1993, ratificat prin <>Legea nr. 20/1993 privind interconectarea dintre sistemele de tranzit ale României şi cele ale Comunitãţii Europene,
în aplicarea prevederilor Convenţiei privind regimul de tranzit comun, adoptatã la Interlaken la 20 mai 1987, la care România a aderat prin <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 150/2005 , aprobatã prin <>Legea nr. 22/2006 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 184 din 27 februarie 2006,
vãzând Nota nr. 13.321/2006 referitoare la aplicarea procedurii simplificate pentru mãrfurile transportate pe calea feratã,

vicepreşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã emite urmãtorul ordin:

ARTICOL UNIC
<>Ordinul nr. 4.312/2006 privind aprobarea Normelor tehnice pentru aplicarea Convenţiei privind regimul de tranzit comun, adoptatã la Interlaken la 20 mai 1987, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 204 din 6 martie 2006, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:

1. Termenul prevãzut la art. 2 din ordin se prelungeşte de la data de 15 martie 2006 pânã la data de 31 martie 2006.

2. La punctul 70 din normele tehnice, sintagma "Capitolul VII" se înlocuieşte cu sintagma "Capitolul VIII".

3. La punctul 77 din normele tehnice se introduc douã noi alineate, alineatele (2) şi (3), cu urmãtorul cuprins:
"(2) Pentru mãrfurile care urmeazã a fi vãmuite la import de cãtre o societate care beneficiazã de procedura de vãmuire la domiciliu şi care au fost transportate pe calea feratã în procedura simplificatã de tranzit, în sensul cap. VIII, apendicele I al Convenţiei, formalitãţile de tranzit vor fi încheiate de cãtre societatea de cale feratã sau de cãtre destinatarul agreat în baza acordului încheiat cu societatea.
(3) Pentru mãrfurile care urmeazã a fi vãmuite la import de cãtre o societate care beneficiazã de procedura de vãmuire la domiciliu şi care au fost transportate pe calea feratã în procedura normalã de tranzit (sub acoperirea unei declaraţii vamale de tranzit), formalitãţile vamale de tranzit vor fi încheiate de cãtre destinatarul agreat."

4. Punctul 84 din normele tehnice va avea urmãtorul cuprins:
"84. Autorizaţia se acordã în baza cererii de autorizare pentru utilizarea procedurii simplificate conform art. 50 din apendicele I al Convenţiei, care sã cuprindã informaţii privind datele de identificare a societãţii. La cerere se anexeazã:
a) datele privind centrul sau centrele contabile (adresa, numãr de telefon/fax, persoane de contact) şi tipurile de documente care vor fi puse la dispoziţie autoritãţii vamale în vederea efectuãrii controlului, în aplicarea art. 77 din apendicele I al Convenţiei;
b) un angajament, conform modelului prevãzut în anexa nr. 4 la prezentele norme, din care sã rezulte cã:
- societatea îşi asumã toate responsabilitãţile în calitate de principal obligat pentru mãrfurile pe care le acceptã la transport însoţite de o scrisoare de trãsurã CIM sau, dupã caz, de un buletin de expediere TR;
- societatea de cale feratã va plãti drepturile vamale devenite exigibile în caz de neexecutare totalã sau parţialã a obligaţiilor ce îi revin în calitate de principal obligat;
- societatea va informa autoritatea vamalã în legãturã cu orice neregulã constatatã cu privire la derularea operaţiunilor de tranzit comun;
- societatea de cale feratã se angajeazã sã nu utilizeze în acelaşi timp şi scrisoare de trãsurã CIM şi buletin de expediere TR ca declaraţie vamalã de tranzit pentru aceleaşi transporturi;
- va pune la dispoziţie autoritãţii vamale toate documentele în vederea efectuãrii controalelor periodice în centrul contabil.
Societatea poate depune angajamentul sub o formã diferitã, cu condiţia ca acesta sã aibã efecte identice cu cele prevãzute în modelul anexat;
c) dovada, pentru transporturile cu buletin de expediere TR, cã este reprezentantul naţional al societãţii de transport menţionate la art. 89 din apendicele I al Convenţiei;
d) documente din care sã rezulte cã societatea îndeplineşte condiţiile prevãzute la art. 82 lit. a), b), f) şi g)."

5. La punctul 85 din normele tehnice, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"85. (1) Atunci când un transport pe calea feratã începe pe teritoriul României şi mãrfurile sunt tranzitate cãtre o parte contractantã sau cãtre o ţarã terţã, în procedurã simplificatã, se aplicã prevederile art. 81 şi 84 din apendicele I al Convenţiei, pentru transporturile care circulã cu scrisoare de trãsurã CIM, şi prevederile art. 96, respectiv art. 99 din apendicele I al Convenţiei pentru transporturile care circulã cu buletin de expediere TR."

6. La punctul 85 din normele tehnice, alineatul (6) va avea urmãtorul cuprins:
"(6) Toate exemplarele documentelor de transport se restituie societãţii sau împuternicitului legal al acesteia."

7. La punctul 86 din normele tehnice, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"86. (1) Atunci când un transport pe calea feratã se încheie pe teritoriul României şi mãrfurile sosesc dintr-o parte contractantã sau dintr-o ţarã terţã, biroul vamal care are arondatã staţia de destinaţie îşi asumã rol de birou vamal de destinaţie."

8. La punctul 87 din normele tehnice, alineatele (2), (4) şi (5) vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) Mãrfurile şi documentul de transport (exemplarele nr. 2 şi 3 ale scrisorii de trãsurã CIM şi o xerocopie a exemplarului nr. 3 sau, dupã caz, exemplarele 1, 2, 3A şi 3B ale buletinului de expediere TR) se prezintã la biroul de destinaţie de cãtre reprezentantul societãţii sau de cãtre împuternicitul legal al acesteia.
....................................................................
(4) În vederea încheierii operaţiunii de tranzit comun la biroul vamal de destinaţie, se va proceda, dupã caz, astfel:
a) dupã depunerea declaraţiei sumare se aplicã ştampila personalã pe exemplarele 2 şi 3 ale scrisorii de trãsurã CIM şi pe xerocopia exemplarului nr. 3 (sub rubrica G) sau, dupã caz, pe versoul exemplarelor nr. 1, 2, 3A şi 3B ale buletinului de expediere TR şi se înscriu numãrul şi data declaraţiei sumare (sub forma DS nr. ...../data........);
b) dupã depunerea declaraţiei vamale prin care mãrfurile au fost plasate sub un alt regim vamal, se aplicã ştampila personalã şi se înscriu numãrul şi data declaraţiei vamale (sub forma DV nr. .../data ...) pe exemplarele nr. 2 şi 3 ale scrisorii de trãsurã CIM şi pe xerocopia exemplarului nr. 3 (sub rubrica G) sau, dupã caz, pe versoul exemplarelor nr. 1, 2, 3A şi 3B ale buletinului de expediere TR;
c) rezultatul controlului va fi menţionat pe versoul tuturor exemplarelor documentului de transport, lângã ştampila personalã aplicatã.
(5) Dupã înscrierea menţiunilor prevãzute la pct. 4, biroul de destinaţie reţine exemplarul nr. 3 al scrisorii de trãsurã CIM sau, dupã caz, exemplarul nr. 3A al buletinului de expediere TR. Exemplarul nr. 2 al CIM şi xerocopia exemplarului nr. 3 al CIM sau, dupã caz, exemplarele nr. 1, 2 şi 3B ale buletinului de expediere TR se restituie reprezentantului societãţii sau împuternicitului legal al acesteia şi vor fi transmise centrului contabil în vederea efectuãrii controlului privind derularea şi încheierea operaţiunilor de tranzit comun."

9. La punctul 89 din normele tehnice, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) În aplicarea art. 85 din apendicele I al Convenţiei, atunci când un transport începe din exteriorul României şi se încheie în interiorul ţãrii, biroul vamal de care aparţine gara de frontierã prin care transporturile intrã pe teritoriul ţãrii îşi asumã rolul de birou vamal de plecare."

10. Anexa nr. 4 la normele tehnice va avea urmãtorul cuprins:
"ANEXA Nr. 4
-----------
la normele tehnice
------------------


ANGAJAMENT

Subsemnatul:
Societatea Comercialã ....................................., cu sediul în ..................................., reprezentatã de ......................, în calitate de ................................, membrã a Uniunii Internaţionale a Cãilor Ferate, prin .........................., deţinãtor al licenţei de transport pe calea feratã ........................... pentru utilizarea procedurii simplificate de tranzit comun prevãzutã la art. 48 al apendicelui I din Convenţia privind regimul de tranzit comun, la care România a aderat prin <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 150/2005 , depune urmãtorul angajament în faţa autoritãţii vamale:
- îşi asumã toate responsabilitãţile în calitate de principal obligat pentru mãrfurile pe care le acceptã la transport însoţite de o scrisoare de trãsurã CIM sau, dupã caz, de un buletin de expediere TR;
- în cazul transportului sub regim Intercontainer, nu va recurge cumulativ la procedura simplificatã bazatã pe folosirea scrisorii de trãsurã CIM;
- se angajeazã sã nu utilizeze alte scrisori de trãsurã CIM sau buletine de expediere TR decât cele conforme reglementãrilor internaţionale feroviare şi sã informeze autoritatea vamalã despre proiectul de modificare a scrisorii de trãsurã CIM sau a buletinului de expediere TR;
- va informa autoritatea vamalã în legãturã cu orice neregulã constatatã cu privire la derularea operaţiunilor de tranzit comun;
- va pune la dispoziţie autoritãţii vamale toate documentele în vederea efectuãrii controalelor periodice în centrul contabil;
- va achita la cererea autoritãţii vamale suma drepturilor vamale şi altor taxe devenite exigibile, în caz de neexecutare totalã sau parţialã a angajamentelor luate în calitate de titular al operaţiunilor de tranzit şi de beneficiar al procedurii simplificate.
Acest angajament este valabil timp de un an, începând cu data acceptãrii lui, şi va putea fi revocat prin scrisoare recomandatã cu confirmare de primire. Revocarea prezentului angajament intrã în vigoare începând cu a 8-a zi de la primirea notificãrii.

Întocmit la ...........................
(semnãtura şi ştampila)

Acceptul autoritãţii vamale
Angajamentul societãţii ............... a fost acceptat la data de ............... pentru a prelua operaţiunile de tranzit comun în procedurã simplificatã potrivit prezentei secţiuni.

(semnãtura şi ştampila)"


p. Vicepreşedintele Agenţiei
Naţionale de Administrare Fiscalã,
Marcel Simion Mutescu

Bucureşti, 15 martie 2006.
Nr. 4.595.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016