Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 4.520 din 7 decembrie 2004  pentru aprobarea Criteriilor de performanta pe baza carora se face evaluarea performantelor profesionale individuale ale functionarilor publici pentru anul 2004    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 4.520 din 7 decembrie 2004 pentru aprobarea Criteriilor de performanta pe baza carora se face evaluarea performantelor profesionale individuale ale functionarilor publici pentru anul 2004

EMITENT: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR-AGENTIA NATIONALA A FUNCTIONARILOR PUBLICI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.205 din 16 decembrie 2004

Având în vedere prevederile <>art. 20 alin. (1) lit. f) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicatã, cu modificãrile ulterioare, şi ale art. 2 alin. (4) din anexa nr. 3 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.209/2003 privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici,
în temeiul <>art. 19 alin. (2) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicatã, cu modificãrile ulterioare,

preşedintele Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici emite prezentul ordin.

ART. 1
Se aprobã Criteriile de performanţã pe baza cãrora se face evaluarea performanţelor profesionale individuale ale funcţionarilor publici pentru anul 2004, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
(1) Criteriile de performanţã prevãzute în anexã se aplicã funcţionarilor publici în funcţie de categoria, clasa şi gradul profesional al funcţiei publice deţinute.
(2) Gradul de performanţã pentru fiecare criteriu se stabileşte în raport cu aptitudinile necesare în vederea îndeplinirii atribuţiilor corespunzãtoare categoriei, clasei şi gradului funcţiei publice deţinute de funcţionarul public evaluat.
ART. 3
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Agenţiei Naţionale
a Funcţionarilor Publici,
Romeo Paul Postelnicu

Bucureşti, 7 decembrie 2004.
Nr. 4.520.

ANEXĂ

CRITERII DE PERFORMANŢĂ
pe baza cãrora se face evaluarea performanţelor profesionale individuale ale funcţionarilor publici pentru anul 2004


I. Criterii de performanţã pentru funcţionarii publici de execuţie


───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Criterii de performanţã Definirea criteriului
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Realizarea obiectivelor Se caracterizeazã prin stabilirea
gradului de îndeplinire a obiectivelor
individuale stabilite pentru perioada
evaluatã
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Adaptabilitate Reprezintã capacitatea de a îndeplini
activitãţile pe care le presupune
realizarea atribuţiilor corespunzãtoare
funcţiei publice, a atribuţiilor
delegate, precum şi a activitãţilor sau
lucrãrilor cu caracter neplanificat.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Asumarea responsabilitãţilor Reprezintã capacitatea de a accepta
erorile sau, dupã caz, deficienţele
propriei activitãţi, de a rãspunde
pentru acestea; capacitatea de a învãţa
din greşeli şi de a nu le mai repeta.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Capacitatea de a rezolva problemele Reprezintã capacitatea de a depãşi
obstacolele sau dificultãţile
intervenite în activitatea curentã,
prin identificarea soluţiilor adecvate
de rezolvare şi asumarea riscului.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Capacitatea de implementare Reprezintã capacitatea de a pune
eficient în practicã soluţiile proprii
şi pe cele dispuse pentru desfãşurarea
activitãţilor în mod corespunzãtor, în
scopul realizãrii obiectivelor.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Capacitatea de autoperfecţionare Implicã angajament în realizarea
şi de valorificare a experienţei obiectivelor; dorinţa permanentã de
dobândite perfecţionare profesionalã, de îmbunãtã-
ţire a activitãţii curente; aptitudinea
de a pune în practicã cunoştinţele şi
deprinderile dobândite.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Capacitatea de analizã şi sintezã Reprezintã capacitatea de a interpreta
un volum mare de informaţii, de a
identifica şi de a valorifica constan-
tele şi elementele noi, de a selecta
aspectele esenţiale pentru domeniul
analizat.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Creativitate şi spirit de iniţiativã Se caracterizeazã prin atitudine activã
în soluţionarea problemelor şi reali-
zarea obiectivelor prin crearea unor
moduri alternative de rezolvare a
problemelor curente; atitudine pozitivã
faţã de idei noi; inventivitate în
gãsirea unor cãi de optimizare a
activitãţii desfãşurate.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Capacitatea de planificare şi de a Reprezintã capacitatea de a previziona
acţiona strategic cerinţele, oportunitãţile şi posibilele
riscuri şi consecinţele acestora;
capacitatea de a anticipa soluţii şi de
a organiza timpul propriu sau, dupã caz,
al celorlalţi, pentru îndeplinirea
eficientã a atribuţiilor de serviciu.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Capacitatea de a comunica Implicã aptitudinea de a transmite şi
de a recepta cu uşurinţã informaţiile,
în scris şi verbal.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Capacitatea de a lucra independent Reprezintã capacitatea de a desfãşura
activitãţi pentru îndeplinirea
atribuţiilor de serviciu fãrã a solicita
coordonare, cu excepţia cazurilor în
care activitãţile implicã luarea unor
decizii care depãşesc limitele de
competenţã.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Capacitatea de a lucra în echipã Reprezintã capacitatea de a se integra
într-o echipã, de a-şi aduce contribuţia
prin participare efectivã, de a
transmite şi de a influenţa idei,
pentru realizarea obiectivelor acesteia.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Competenţa în redactare Reprezintã capacitatea de a se exprima
în scris fluent, clar şi concis, de a
utiliza corect vocabularul şi de a
folosi limbajul corespunzãtor
exigenţelor care trebuie sã caracteri-
zeze documentele elaborate.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Capacitatea de consiliere Reprezintã capacitatea de a oferi
sprijin informaţional, cu argumentare
solidã, justificatã corespunzãtor şi
prezentatã în mod adecvat atunci când
este solicitat.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Capacitatea de îndrumare Reprezintã capacitatea de a oferi
informaţia adecvatã desfãşurãrii unei
anumite activitãţi şi de a oferi sprijin
în valorificarea acesteia.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Abilitãţi în utilizarea Implicã aptitudinea de a utiliza
calculatoarelor şi a altor calculatoarele, folosind tehnici
echipamente informatice standard de procesare; capacitatea de a
utiliza sisteme specifice postului,
abilitatea de a utiliza alte tipuri de
echipament de birou: copiatoare, faxuri,
proiectoare.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Respectul faţã de lege şi Presupune cunoaşterea şi aplicarea
loialitatea faţã de interesele consecventã a regulamentelor specifice
instituţiei activitãţii curente, precum şi
susţinerea instituţiei şi a obiectivelor
ei prin promovarea politicilor,
strategiilor şi a unei imagini
favorabile.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Conduita în timpul serviciului Implicã respectarea normelor de
disciplinã şi a normelor etice în
îndeplinirea atribuţiilor şi realizarea
obiectivelor, în relaţiile cu funcţio-
narii publici, cu cetãţenii, precum şi
cu ceilalţi beneficiari ai serviciilor
prestate de funcţionarii publici.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
II. Criterii de performanţã pentru funcţionarii publici de conducere
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Criterii de performanţã Definirea criteriului
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Capacitatea de a organiza Reprezintã capacitatea de a identifica
activitãţile care trebuie desfãşurate
de structura condusã, delimitarea lor
în atribuţii, stabilirea pe baza
acestora a obiectivelor; repartizarea
echilibratã şi echitabilã a atribu-
ţiilor şi a obiectivelor în funcţie de
nivelul, categoria, clasa şi gradul
funcţionarului public.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Capacitatea de a conduce Reprezintã abilitatea de a crea o
viziune realistã, de a transpune în
practicã şi de a o susţine;
abilitatea de a planifica şi
administra activitatea unei echipe
formate din personalitãţi diferite,
cu nivel diferit al capacitãţii de a
colabora la îndeplinirea unei
atribuţii; capacitatea de a adapta
stilul de conducere la situaţii
diferite, precum şi de a acţiona
pentru gestionarea şi rezolvarea
conflictelor.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Capacitatea de coordonare Se caracterizeazã prin armonizarea
deciziilor şi acţiunilor personalului,
precum şi a activitãţilor din cadrul
unui compartiment, în vederea realizãrii
obiectivelor acestuia.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Capacitatea de control Reprezintã capacitatea de supraveghere
a modului de transformare a deciziilor
în soluţii realiste, depistarea
deficienţelor şi luarea mãsurilor
necesare pentru corectarea la timp a
acestora.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Capacitatea de a obţine cele Reprezintã capacitatea de a motiva şi de
mai bune rezultate a încuraja dezvoltarea performanţelor
personalului prin: cunoaşterea
aspiraţiilor colectivului, asigurarea
unei perspective de dezvoltare şi a unei
atitudini de încredere; aptitudinea de a
asculta şi de a lua în considerare
diferite opinii, precum şi de a oferi
sprijin pentru obţinerea unor rezultate
pozitive pentru colectiv; recunoaşterea
meritelor şi cultivarea performanţelor.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Competenţa decizionalã Reprezintã capacitatea de a lua hotãrâri
rapid, cu simţ de rãspundere şi conform
competenţei legale, cu privire la
desfãşurarea activitãţii structurii
conduse.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Capacitatea de a delega Reprezintã capacitatea de a transfera
atribuţii personalului din subordine
care corespunde din punct de vedere
legal şi al competenţelor proprii,
în scopul realizãrii la timp şi în mod
corespunzãtor a obiectivelor structurii
conduse.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Abilitãţi în gestionarea Reprezintã capacitatea de a planifica şi
resurselor umane de a administra eficient activitatea
personalului subordonat, asigurând
sprijinul şi motivarea corespunzãtoare.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Capacitatea de a dezvolta Se caracterizeazã prin cunoaşterea
abilitãţile personalului aptitudinilor personalului din subordine,
inclusiv prin capacitatea de a crea,
de a implementa şi de a menţine politici
de personal eficiente, în scopul
motivãrii acestuia.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Competenţa în gestionarea Reprezintã capacitatea de a utiliza
resurselor locale eficient resursele materiale şi
financiare alocate.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Abilitãţi în domeniul instruirii Reprezintã capacitatea de a identifica
nevoile de instruire ale personalului
din subordine şi de a forma propuneri
privind tematica şi formele concrete de
realizare a instruirii.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Abilitãţi de mediere şi negociere Reprezintã capacitatea de a organiza şi
de a conduce o întâlnire, precum şi de a
o orienta cãtre o soluţie comun
acceptatã, ţinând seama de poziţiile
diferite ale pãrţilor; capacitatea de a
planifica şi de a desfãşura interviuri.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Obiectivitate în apreciere Presupune corectitudine în luarea
deciziilor; imparţialitate în evaluarea
personalului din subordine şi în modul
de acordare a recompenselor pentru
rezultatele deosebite în activitate.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



NOTĂ:
La notarea criteriului de performanţã "1. Realizarea obiectivelor" se vor avea în vedere urmãtorii indicatori de performanţã:
a) cantitatea, prin care se mãsoarã volumul lucrãrilor exprimat în unitãţi de mãsurã specifice operaţiunilor sau activitãţilor desfãşurate;
b) calitatea, prin care se mãsoarã nivelul completitudinii şi corectitudinii soluţiilor prezentate în activitãţile desfãşurate pentru realizarea obiectivelor;
c) costurile, prin care se mãsoarã interesul funcţionarului public pentru a limita costurile de funcţionare a instituţiei şi se raporteazã volumul de activitate la costurile implicate;
d) timpul, prin care se mãsoarã timpii de execuţie a lucrãrilor, mai ales pentru acele lucrãri pentru care se pot stabili norme de timp.

_____________________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016