Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 4.496 din 29 iunie 2011  pentru stabilirea criteriilor sectoriale si pragurilor critice aferente sectorului ICN - infrastructura critica nationala - Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 4.496 din 29 iunie 2011 pentru stabilirea criteriilor sectoriale si pragurilor critice aferente sectorului ICN - infrastructura critica nationala - "Industria chimica si nucleara"

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII, TINERETULUI SI SPORTULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 581 din 17 august 2011
    Pentru aplicarea prevederilor art. 9 alin. (2) şi al art. 15 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 98/2010 privind identificarea, desemnarea şi protecţia infrastructurilor critice, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 18/2011,
    în temeiul art. 9 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.634/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale art. 22 alin. (6) din Hotãrârea Guvernului nr. 536/2011 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului,

    ministrul economiei, comerţului şi mediului de afaceri şi ministrul educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului emit prezentul ordin.

    ART. 1
    În scopul identificãrii infrastructurilor critice, se stabilesc criteriile sectoriale şi pragurile critice aferente sectorului ICN - infrastructurã criticã naţionalã - "Industria chimicã şi nuclearã", prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
    ART. 2
    Criteriile şi pragurile critice aferente sectorului "Industria chimicã şi nuclearã" pot fi revizuite la propunerea uneia dintre autoritãţile publice responsabile.
    ART. 3
    În termen de 14 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentului ordin, potenţialii proprietari/operatori/administratori de infrastructuri critice naţionale (ICN) au obligaţia de a înainta la Direcţia industria de apãrare şi probleme speciale din cadrul Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, respectiv la Autoritatea Naţionalã pentru Cercetare Ştiinţificã din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului:
    1. propuneri fundamentate pentru identificarea ICN, în vederea susţinerii acestora spre desemnare;
    2. compartimentul desemnat ca specializat în domeniul ICN;
    3. ofiţerii de legãturã temporari, datele lor de contact şi modalitatea de menţinere a legãturii permanente cu aceştia.
    ART. 4
    Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                              Ministrul economiei,
                       comerţului şi mediului de afaceri,
                                   Ion Ariton

                        Ministrul educaţiei, cercetãrii,
                           tineretului şi sportului,
                              Daniel Petru Funeriu

    ANEXÃ


                   CRITERIILE SECTORIALE ŞI PRAGURILE CRITICE
                aferente sectorului ICN - infrastructurã criticã
                  naţionalã - "Industria chimicã şi nuclearã"

    Criteriile sectoriale vizeazã identificarea elementelor şi sistemelor cu impact semnificativ asupra funcţionãrii şi a modului de îndeplinire a misiunilor de cãtre autoritãţile publice responsabile (APR) din domeniu.
    APR stabilesc urmãtoarele criterii sectoriale şi praguri critice aferente sectorului "Industria chimicã şi nuclearã" ce stau la baza identificãrii infrastructurilor critice naţionale (ICN), dupã cum urmeazã:
    I. Criterii sectoriale:
    A. impactul asupra asigurãrii actului de conducere/decizie/control la nivel de:
    1. dispecerate/centre/camere de comandã, control şi supraveghere;
    2. reţele şi servicii de comunicaţii şi tehnologia informaţiei;
    B. impactul asupra asigurãrii resurselor necesare susţinerii activitãţilor şi suportului logistic privind:
    1. capacitãţi de producţie, procesare şi prestãri de servicii cu incidenţã în sector;
    2. capacitãţi de depozitare;
    3. capacitãţi de transport şi aprovizionare.
    În funcţie de atribuţiile conferite în condiţiile legii, fiecare APR poate sã propunã direct spre desemnare ICN specifice acestora.
    II. Pragurile critice aferente criteriilor sectoriale sunt definite în funcţie de gravitatea impactului perturbãrii unei anumite ICN, respectiv caracterul de unicitate al acesteia:
    A. impactul asupra asigurãrii actului de conducere/decizie/control:
    1. dispecerate/centre/camere de comandã, control şi supraveghere la nivel de:
    1.1. operaţionalitate ≤ 50% şi întreruperea activitãţii operatorilor deserviţi ≥ 4 ore;
    2. reţele şi servicii de comunicaţii şi tehnologia informaţiei:
    2.1. operaţionalitate ≤ 50% şi întreruperea activitãţii operatorilor deserviţi ≥ 4 ore;
    B. impactul asupra asigurãrii resurselor necesare susţinerii activitãţilor şi suportului logistic privind:
    1. capacitãţi de producţie, procesare şi prestãri de servicii cu incidenţã în sector:
    1.1. unitãţi producãtoare de combustibili nucleari sau apã grea, cu utilitãţile aferente (reţele de apã, energie electricã, energie termicã, sisteme de prevenire şi stingere a incendiilor PSI, sisteme de protecţie fizicã), indiferent de cantitate;
    1.2. instalaţii de ardere/cazane cu capacitãţi ≥ 400 tone abur/orã;
    2. capacitãţi de depozitare:
    2.1. rezervoare de stocare/depozite de reactivi chimici şi periculoşi: acid clorhidric, hidroxid de sodiu, hidrat de hidrozinã, cianuri etc. cu capacitãţi mai mari de 150 tone;
    2.2. depozite pentru substanţe radioactive (depozite finale şi intermediare de deşeuri radioactive, depozite intermediare de combustibil ars, surse de radiaţii), indiferent de capacitate;
    2.3. depozite pentru substanţe periculoase (inclusiv pulberi, explozivi şi produse pirotehnice) ≥ 400 tone.

                                    -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016