Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 4.312 din 10 februarie 2006  privind aprobarea Normelor tehnice pentru aplicarea Conventiei privind regimul de tranzit comun, adoptata la Interlaken la 20 mai 1987    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 4.312 din 10 februarie 2006 privind aprobarea Normelor tehnice pentru aplicarea Conventiei privind regimul de tranzit comun, adoptata la Interlaken la 20 mai 1987

EMITENT: AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA - AUTORITATEA NATIONALA A VAMILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 204 din 6 martie 2006

Având în vedere Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã nr. 34/2005 cu privire la exercitarea atribuţiilor de conducere a Autoritãţii Naţionale a Vãmilor,
în temeiul prevederilor art. 94 paragraful 2 din Acordul european instituind o asociere între România, pe de o parte, şi Comunitãţile Europene şi statele membre ale acestora, pe de altã parte, semnat la Bruxelles la 1 februarie 1993, ratificat prin <>Legea nr. 20/1993 , privind interconectarea dintre sistemele de tranzit ale României şi cele ale Comunitãţii Europene,
în aplicarea prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 150/2005 pentru aderarea României la Convenţia privind regimul de tranzit comun, adoptatã la Interlaken la 20 mai 1987, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.030 şi nr. 1.030 bis din 21 noiembrie 2005,

vicepreşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Normele tehnice pentru aplicarea Convenţiei privind regimul de tranzit comun, adoptatã la Interlaken la 20 mai 1987, la care România a devenit parte contractantã începând cu 1 ianuarie 2006, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Prevederile cap. IV "Dispoziţii aplicabile la transporturile pe calea feratã" din <>Ordinul vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã nr. 629/2005 privind aplicarea sistemului de tranzit comun pe teritoriul României, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 356 şi nr. 356 bis din 27 aprilie 2005, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, îşi înceteazã aplicabilitatea la data de 15 martie 2006. Pânã la aceastã datã principalul obligat care utilizeazã procedura simplificatã pentru mãrfurile transportate pe calea feratã va solicita autorizarea în conformitate cu dispoziţiile cap. VIII al titlului III din apendicele I la Convenţia privind regimul de tranzit comun şi ale cap. 5 al pãrţii a IV-a din normele tehnice prevãzute la art. 1.

p. Vicepreşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã,
Marcel Simion Mutescu

Bucureşti, 10 februarie 2006.
Nr. 4.312.


ANEXĂ

NORME TEHNICE
pentru aplicarea Convenţiei privind regimul de
tranzit comun, adoptatã la Interlaken la 20 mai 1987

PARTEA I
Prevederi generale

1. Prevederile Convenţiei privind regimul de tranzit comun, numitã în continuare Convenţie, se aplicã în România începând cu data de 01 ianuarie 2006.
Baza legalã pentru aplicarea acestei Convenţii se regãseşte în <>Ordonanţa de Urgenţã nr. 150/2005 , publicatã în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 1030 şi 1030 bis din 21.11.2005.
2. (1) Pot efectua operaţiuni de tranzit comun în procedurã T1/T2, în calitate de principal obligat, societãţile comerciale cu sediul în România care îndeplinesc una din urmãtoarele condiţii:
- sunt autorizate în calitate de comisionar în vamã,
- sunt autorizate sã declare mãrfuri în procedura simplificatã de vãmuire la domiciliu,
- îşi declarã mãrfurile în nume propriu,
- sunt societãţi de transport de mãrfuri în trafic rutier sau reprezentanţi ai unor societãţi de transport de mãrfuri.
(2) În vederea obţinerii calitãţii de principal obligat şi introducerii datelor de identificare în aplicaţia NCTS (Noul Sistem Computerizat de Tranzit), societatea transmite la Autoritatea Naţionalã a Vãmilor:
- "Formularul de înregistrare a principalului obligat", al cãrui model este prevãzut în anexa nr. 1 la prezentele norme. Formularul este avizat de biroul de plecare în ceea ce priveşte tipul societãţii şi faptul cã aceasta nu este înregistratã cu debite în evidenţa contabilã a biroului vamal. Se va depune câte un formular pentru fiecare birou de plecare, inclusiv în cazul extinderii activitãţii la alte birouri vamale, numãrul de înregistrare urmând a fi atribuit corespunzãtor de Biroul centralizator;
- "Formularul de înregistrare în NCTS", completat cu datele societãţii. Modelul formularului se regãseşte în anexa nr. 2 la prezentele norme;
- copie dupã certificatul de înregistrare.
(3) Numãrul de înregistrare şi numãrul de identificare - TIN vor fi comunicate, în scris, principalului obligat.
(4) Numerele de înregistrare şi numerele de identificare - TIN, atribuite în aplicarea procedurii de tranzit comun la nivel naţional (T1RO) sunt valabile şi pentru efectuarea operaţiunilor de tranzit comun internaţionale (procedura T1/T2), în calitate de principal obligat.
3. (1) Declaraţiile de tranzit T1/T2 pot fi deschise la birourile de plecare din România şi de cãtre principali obligaţi cu sediul în alte pãrţi contractante ale Convenţiei, dupã cum urmeazã:
- prin utilizarea unei garanţii izolate constituitã la biroul de plecare, sau
- prin utilizarea unei garanţii globale (sau a unei dispense de garanţie), în baza unui certificat de garanţie globalã/dispensã eliberat de cãtre biroul de garanţie din partea contractantã unde este constituitã garanţia.
(2) În acest caz, în rubrica 50 - Principal obligat, a declaraţiei de tranzit, se înscriu datele de referinţa ale principalului obligat strãin, titular al garanţiei (inclusiv TIN-ul).
(3) Pentru preluarea datelor despre principalul obligat strãin în aplicaţia NCTS, cu cel puţin 24 ore înaintea emiterii primei operaţiuni de tranzit în NCTS - Componenta Internaţionalã, este obligatorie transmiterea prin fax, la Autoritatea Naţionalã a Vãmilor - Biroul centralizator, a urmãtoarelor documente:
- "Formularul de înregistrare în NCTS", completat cu datele principalului obligat strãin, inclusiv TIN-ul atribuit de ţara unde a fost constituitã garanţia. Rubrica "Cod unic de înregistrare" este facultativã. Formularul trebuie semnat şi ştampilat de cãtre principalul obligat strãin sau de reprezentantul acestuia în România, caz in care se anexeazã si contractul de reprezentare.
- Copie dupã Certificatul de garanţie globalã sau de dispensã de garanţie (TC31 sau TC33) al principalului obligat strãin.
4. În aplicarea prevederilor Convenţiei, la nivelul Autoritãţii Naţionale a Vãmilor, Direcţia Tehnici de Vãmuire şi Tarif Vamal, funcţioneazã urmãtoarele structuri:
- Serviciul Tranzit Vamal, care îndeplineşte atribuţiuni specifice unui:
● Birou Centralizator - pentru procedura de cercetare şi confirmarea declaraţiilor de tranzit;
● Birou de Garanţie - pentru garanţia globalã şi garanţia izolatã prin titluri, prin Compartimentul Garanţii Tranzit Comun;
- Compartimentul Asistenţã Vamalã de Specialitate care îndeplineşte atribuţiuni specifice de Help-Desk NCTS.


PARTEA A II-A
GARANŢII

CAP. 1
Autorizarea în vederea utilizãrii garanţiei globale şi a garanţiei globale de sumã redusã

Secţiunea 1
Dispoziţii generale

5. (1) Autorizaţia pentru utilizarea garanţiei globale se acordã numai principalilor obligaţi care:
a) sunt stabiliţi în ţara în care este constituitã garanţia, respectiv au sediul în România;
b) folosesc în mod regulat regimul de tranzit comun;
c) nu au comis infracţiuni grave sau repetate la adresa legislaţiei vamale sau fiscale;
d) dispun de evidenţe care sã permitã autoritãţii vamale sã efectueze un control eficace.
(2) Se considerã cã un principal obligat "foloseşte în mod regulat" regimul de tranzit, în situaţia în care efectueazã cel puţin 100 de operaţiuni de tranzit într-un an calendaristic.
6. Autorizaţia de utilizare a garanţiei globale se acordã de cãtre Autoritatea Naţionalã a Vãmilor la propunerea biroului de garanţie din cadrul acesteia,
7. Anexa I a Apendicelui I al Convenţiei cuprinde lista mãrfurilor sensibile, cantitãţile de la care aceste mãrfuri devin sensibile şi suma garanţiei ce trebuie constituitã obligatoriu pe unitatea de mãsurã.
8. Pentru a fi autorizat sã utilizeze garanţia globalã de sumã redusã, principalul obligat trebuie sã facã dovada cã îndeplineşte criteriile prevãzute la Art. 57, respectiv Anexa III, Apendicele I din Convenţie.

Secţiunea a 2-a
Procedura de autorizare

A. Dosarul de autorizare

9. Principalul obligat trebuie sã prezinte în scris o cerere de autorizare datatã şi semnatã care sã cuprindã:
- datele de identificare ale societãţii:
- birourile de plecare din România unde va depune documente T1/T2;
- informaţii referitoare la frecvenţa utilizãrii regimului de tranzit;
- felul mãrfurilor care vor face obiectul documentelor T1/T2;
- tipul de simplificare cerut, respectiv utilizarea garanţiei globale pentru mãrfuri nesensibile şi/sau sensibile la nivelul sumei de referinţã (100%) sau la nivelul a 50% sau 30% din suma de referinţã;
- orice alte informaţii care sã permitã autoritãţii vamale sa determine în ce mãsurã acesta îşi poate respecta obligaţiile asumate.
10. Cererea de autorizare trebuie însoţitã de urmãtoarele documente:
a) pentru autorizarea în vederea utiUzãrii garanţiei globale pentru mãrfuri nesensibile, la 100% din suma de referinţã:
- aviz de la biroul vamal sau birourile vamale cã nu este înregistrat cu debite în evidenţa contabilã a acestora;
- balanţa exporturilor care cuprinde date referitoare la mãrfurile exportate în anul precedent cãtre ţãrile semnatare ale Convenţiei, şi dupã caz a tranzitelor externe (frontierã - frontierã), conform urmãtorului model:


┌───────────┬──────────┬───────────┬───────────┬───────────┬───────────────────┐
│Luna │ Nr. de │ Valoarea │ Nivelul │ Garanţia │ Suma taxelor │
│ │operaţiuni│mãrfurilor │ taxei │aferentã │ vamale, TVA şi │
│ │ │tranzitate │vamale cel │mãrfurilor │ accize pentru │
│ │ │în euro │mai ridicat│tranzitate │ sãptãmâna cea mai │
│ │ │ │ (%) │în RON │ reprezentativã │
│ │ │ │ │ │ (RON) │
├───────────┼──────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────────────────┤
│Ianuarie │ │ │ │ │ │
├───────────┼──────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────────────────┤
│Februarie │ │ │ │ │ │
├───────────┼──────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────────────────┤
│Martie │ │ │ │ │ │
├───────────┼──────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────────────────┤
│Aprilie │ │ │ │ │ │
├───────────┼──────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────────────────┤
│Mai │ │ │ │ │ │
├───────────┼──────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────────────────┤
│Iunie │ │ │ │ │ │
├───────────┼──────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────────────────┤
│Iulie │ │ │ │ │ │
├───────────┼──────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────────────────┤
│August │ │ │ │ │ │
├───────────┼──────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────────────────┤
│Septembrie │ │ │ │ │ │
├───────────┼──────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────────────────┤
│Octombrie │ │ │ │ │ │
├───────────┼──────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────────────────┤
│Noiembrie │ │ │ │ │ │
├───────────┼──────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────────────────┤
│Decembrie │ │ │ │ │ │
├───────────┼──────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────────────────┤
│Total │ │ │ │ │ │
├───────────┴──────────┴───────────┴───────────┴───────────┴───────────────────┤
│Suma de referinţã propusã: │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



Dacã nu au fost efectuate astfel de operaţiuni în anul precedent se va prezenta o estimare a acestora pentru anul viitor.
b) pentru autorizarea în vederea utilizãrii garanţiei globale pentru mãrfurile nesensibile, la 50% din suma de referinţã:
- documentele prevãzute la litera a) şi ultimul bilanţ contabil/ultima balanţã în copie,
- copie dupã autorizaţia de principal obligat/formularul de înregistrare a numãrului de identificare care atestã anii de experienţã în utilizarea regimului de tranzit comun,
c) pentru autorizarea în vederea utilizãrii garanţiei globale pentru mãrfuri nesensibile la 30% din suma de referinţã:
- toate documentele prevãzute la literele a) şi b) şi dovezi din care sã rezulte cã atinge un nivel ridicat de cooperare cu autoritatea vamalã, respectiv îndeplineşte douã din condiţiile urmãtoare:
● este autorizat pentru accesul direct la aplicaţia NCTS;
● înscrie pe declaraţia de tranzit date suplimentare, altele decât cele obligatorii (încadrarea tarifarã a mãrfurilor, suma exactã a garanţiei, valoarea mãrfurilor tranzitate). În cazul în care principalul obligat prezintã declaraţia de tranzit la mai multe birouri vamale de plecare, este obligatorie depunerea unei declaraţii angajament, din care sã rezulte ce date suplimentare se angajeazã sã înscrie în declaraţia de tranzit;
● prezintã declaraţia de tranzit la un singur birou vamal de plecare.
d) pentru autorizarea în vederea utilizãrii garanţiei globale şi pentru mãrfurile sensibile la 100% din suma de referinţã:
- aviz de la biroul vamal/birourile vamale cã nu are debite înregistrate în evidenţa contabilã a acestuia/acestora,
- balanţa mãrfurilor sensibile tranzitate cãtre ţãrile semnatare ale Convenţiei.
● Calculul garanţiei se va face în funcţie de valorile cuprinse în coloana a 5-a a Anexei I la Apendicele I al Convenţiei.
- ultimul bilanţ contabil/ultima balanţã contabilã,
- dovezi din care sã rezulte cã atinge un nivel ridicat de cooperare cu autoritatea vamalã conform celor menţionate la litera c) fie,
- dovezi cã îşi poate gestiona transporturile, respectiv:
● copie licenţã de transport, dacã efectueazã el însuşi transporturile,
● copie contracte de transport pe termen lung încheiate cu societãţi de transport.
e) pentru autorizarea în vederea utilizãrii garanţiei globale pentru mãrfuri sensibile, la 50% din suma de referinţã:
- aviz birou vamal cã nu are debite înregistrate în evidenţa contabilã a biroului vamal de plecare;
- balanţa mãrfurilor sensibile tranzitate cãtre ţãrile semnatare ale Convenţiei;
- dovada din care rezultã cã a utilizat regimul de tranzit comun pe parcursul a 2 ani (respectiv copie autorizaţie principal obligat/formular de înregistrare a numãrului de identificare);
- dovezi cã îşi poate gestiona transporturile;
- dovezi cã atinge un nivel ridicat de cooperare cu autoritatea vamalã.
f) pentru autorizarea în vederea utilizãrii garanţiei globale pentru mãrfurile sensibile la 30% din suma de referinţã:
- aviz birou vamal cã nu are debite înregistrate în evidenţa contabilã a biroului vamal de plecare;
- balanţa mãrfurilor sensibile tranzitate cãtre ţãrile semnatare ale Convenţiei;
- dovada din care rezultã cã a utilizat regimul de tranzit comun pe parcursul a 3 ani (respectiv copie autorizaţie principal obligat/formular de înregistrare a numãrului de identificare);
- dovezi cã îşi poate gestiona transporturile;
- dovezi cã atinge un nivel ridicat de cooperare;
- dovezi care sã ateste capacitatea financiarã suficientã pentru a-şi îndeplini angajamentele sale, respectiv scrisoare de bonitate eliberatã de un garant.

B. Stabilirea sumei de referinţã

11. Dupã verificarea documentelor din dosarul de autorizare, menţionat la punctul A, biroul de garanţie stabileşte suma de referinţã şi tipul de simplificare acordat comunicând principalului obligat aceste elemente, printr-o adresã scrisã.
12. În baza acestei comunicãri scrise, principalul obligat se adreseazã garantului pentru emiterea actului de garanţie globalã - Anexa B4 la Apendicele I al Convenţiei.

C. Emiterea autorizaţiei şi a certificatelor de garanţie

13. Dupã depunerea originalului Actului de garanţie globalã, Anexa B4 la Apendicele I din Convenţie, Autoritatea Naţionalã a Vãmilor elibereazã Autorizaţia de utilizare a garanţiei globale în cadrul Convenţiei.
14. Biroul de garanţie emite certificate de garanţie globalã TC31 în funcţie de numãrul de birouri vamale unde se depun documente T1/T2 şi de numãrul de exemplare solicitate de principalul obligat.
15. Totodatã biroul de garanţie comunicã principalului obligat numãrul de referinţã al garanţiei (GRN) şi codul principal de acces.

D. Anularea autorizaţiei de utilizare a garanţiei globale

16. Autoritatea Naţionalã a Vãmilor poate anula autorizaţia atunci când:
a) emiterea ei s-a fãcut pe baza unor date incorecte, iar solicitantul avea cunoştinţã ori trebuia sã aibã cunoştinţã de acest fapt;
b) una sau mai multe dintre condiţiile ce au stat la baza emiterii nu mai sunt valabile;
c) titularul sãu nu mai îndeplineşte o obligaţie ce îi revine în virtutea acestei autorizaţii;
d) biroul de garanţie revocã decizia prin care a acceptat Actul de garanţie globalã emis de garant sau garantul reziliazã angajamentul sãu;
e) titularul solicitã anularea.

Secţiunea a 3-a
Dispoziţii finale privind garanţia globalã

17. Autorizaţiile de utilizare a garanţiei globale valabile pentru procedura de tranzit comun pe teritoriul României se utilizeazã în continuare numai pentru operaţiunile de tranzit în procedura T1RO.
18. Principalul obligat va depune un singur dosar de autorizare pentru utilizarea garanţiei globale la mai multe birouri de plecare.

CAP. 2
Autorizarea societãţilor garante în vederea emiterii titlurilor de garanţie izolatã

Secţiunea 1
Dispoziţii generale

19. Autorizaţia pentru emiterea titlurilor de garanţie izolatã - TC32 se acordã numai societãţilor garante care:
a) Sunt stabilite în tara în care este constituitã garanţia, respectiv au sediul în România;
b) Au domiciliul sau îşi desemneazã un mandatar în fiecare din pãrţile contractante ale Convenţiei privind regimul de tranzit comun. Atunci când Comunitatea este una din aceste pãrţi contractante, societatea garantã trebuie sã aibã domiciliul sau sã-şi desemneze un mandatar în fiecare din statele membre;
c) Îndeplinesc cerinţele tehnice pentru a fi autorizate pentru accesul la NCTS.
20. Autorizaţia pentru emiterea titlurilor de garanţie izolatã - TC32 se acordã de cãtre Autoritatea Naţionalã a Vãmilor la propunerea biroului de garanţie din cadrul acesteia.
21. Societatea garantã poate emite titluri de garanţie izolatã nevalabile pentru operaţiuni de tranzit comun cu mãrfuri cuprinse în Anexa I a Apendicelui I al Convenţiei privind regimul de tranzit comun.
22. Responsabilitatea societãţii garante este angajatã pânã la concurenţa sumei de 7000 EURO/titlu (echivalent în lei).

Secţiunea a 2-a
Procedura de autorizare

A. Dosarul de autorizare

23. Societatea garantã trebuie sã prezinte în scris o cerere de autorizare, datatã şi semnatã, care sã cuprindã:
a) Datele de identificare ale societãţii;
b) Informaţii referitoare la situaţia financiarã a societãţii;
c) Numãrul titlurilor de garanţie izolatã pe care doreşte sã le emitã;
d) Tipul mãrfurilor pentru care intenţioneazã sã emitã titluri de garanţie izolatã (sensibile sau nesensibile).
24. Cererea de autorizare trebuie însoţitã de urmãtoarele documente:
a) Certificatul de înregistrare în copie (CUI);
b) Statutul societãţii în copie;
c) Copie dupã ultimul bilanţ contabil;
d) Certificatul de atestare fiscalã în original;
e) Raport de audit financiar întocmit de o societate specializatã în acest sens, pentru situaţia prevãzutã la pct. 26(2);
f) Actul de garanţie - Anexa B2, Apendicele I din Convenţie, în original;
g) Titlul de garanţie izolatã - specimen, formularul TC32, Anexa B3, Apendicele I din Convenţie, confecţionat conform art. 8, Apendicele III din Convenţie.

B. Stabilirea numãrului de titluri de garanţie izolatã şi a cuantumului garanţiei.

25. Dupã verificarea documentelor din dosarul de autorizare, biroul de garanţie stabileşte numãrul maxim de titluri de garanţie izolatã pe care le poate emite societatea garantã.
26. (1) Cuantumul garanţiei se stabileşte la 5% din suma reprezentând: numãrul de titluri de garanţie izolatã x 7000 EURO/titlu.
(2) In cazul depunerii de cãtre societatea garantã a unui raport de audit financiar întocmit de o societate specializatã în acest sens, cuantumul garanţiei se reduce la 1%.

C. Emiterea autorizaţiei.

27. Dupã depunerea cuantumului garanţiei stabilite în contul de garanţii al Autoritãţii Naţionale a Vãmilor sau dupã depunerea scrisorii de garanţie bancarã, se elibereazã autorizaţia pentru emiterea titlurilor de garanţie izolatã.
28. Biroul de garanţie comunicã societãţii garante numãrul de referinţã al garanţiei (GRN de bazã) şi codul de acces.

D. Suplimentarea numãrului de titluri de garanţie izolatã.

29. Societatea garantã poate solicita aprobarea pentru emiterea altor titluri de garanţie izolatã, în limita numãrului maxim stabilit iniţial, numai pentru numãrul de titluri utilizate şi pentru care operaţiunile de tranzit au fost încheiate.

E. Anularea autorizaţiei pentru emiterea titlurilor de garanţie izolatã.

30. Autoritatea Naţionalã a Vãmilor poate anula autorizaţia dacã:
a) emiterea autorizaţiei s-a fãcut pe baza unor date incorecte, iar solicitantul avea cunoştinţã ori trebuia sã aibã cunoştinţã de acest fapt;
b) una sau mai multe dintre condiţiile ce au stat la baza emiterii nu mai sunt valabile;
c) titularul nu mai îndeplineşte o obligaţie ce îi revine în virtutea acestei autorizaţii;
d) biroul de garanţie revocã decizia prin care a acceptat Actul de garanţie, "Garanţia izolatã prin titluri", Anexa B2 Apendicele I din Convenţie;
e) titularul solicitã anularea.

PARTEA A III-A
PROCEDURA DE TRANZIT

CAP. 1
Formalitãţi la biroul de plecare

31. Operaţiunile de tranzit în procedurã T1/T2 se vor efectua în aplicaţia NCTS - componenta internaţionalã.
32. (1) Declaraţia de tranzit T1/T2 poate fi depusã în NCTS numai de cãtre societãţile comerciale care au obţinut autorizaţia pentru accesul la NCTS, conform Normelor privind accesul agenţilor economici la NCTS, aprobate prin Ordin al vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
(2) Declararea mãrfurilor în NCTS poate fi fãcutã dupã cum urmeazã:
a) în procedurã normalã - direct de cãtre principalii obligaţi care sunt autorizaţi pentru accesul la NCTS sau, indirect de cãtre principalii obligaţi care nu au accesul la aplicaţia NCTS şi apeleazã la serviciile unei societãţi autorizate pentru accesul la aceastã aplicaţie.
b) în procedurã simplificatã - direct de cãtre expeditorii agreaţi autorizaţi în aplicarea prevederilor Convenţiei, sau de cãtre un comisionar în vamã care a obţinut autorizaţie pentru accesul la NCTS pentru depunerea declaraţiilor de tranzit ale unui expeditor agreat (autorizat în aplicarea prevederilor Convenţiei), pe bazã de contract de prestãri servicii încheiat cu acesta.
33. (1) Completarea declaraţiei de tranzit în NCTS se face cu respectarea dispoziţiilor cuprinse în Anexele A7 şi D1, la Apendicele III al Convenţiei.
(2) La completarea declaraţiei de tranzit pentru operaţiunile efectuate în cadrul Convenţiei este obligatorie completarea rubricii nr. 52 - "birouri de tranzit prevãzute (şi ţãri)".
34. (1) Declaraţia de tranzit (NTD), completatã şi verificatã de cãtre principalul obligat, este transmisã biroului de plecare sub formã electronicã, dupã ce toate mesajele de eroare au fost rezolvate şi NTD trece în starea "Submitted"
(2) Dupã transmiterea electronicã a declaraţiei, principalul obligat tipãreşte într-un exemplar declaraţia de tranzit din aplicaţia NCTS (ecranul care conţine NTD), o semneazã şi ştampileazã (în rubrica 50) şi o prezintã, împreunã cu celelalte documente solicitate pentru acordarea regimului de tranzit, la biroul de plecare.
35. La biroul de plecare se efectueazã toate formalitãţile, cu respectarea în mod corespunzãtor, a etapelor şi dispoziţiilor cuprinse la art. 22-30 din Apendicele I al Convenţiei, respectiv, prevederile referitoare la exemplarele declaraţiei de tranzit se aplicã în mod corespunzãtor documentului NTD.
36. În aplicarea art. 22-30 din Apendicele I al Convenţiei de tranzit comun, facem urmãtoarele precizãri:
- Biroul de plecare adnoteazã NTD, în funcţie de rezultatele verificãrii şi înscrie toate menţiunile corespunzãtoare în aplicaţie: itinerariul (dacã este cazul), data limitã de prezentare la biroul de destinaţie (sub forma: -ll-zz), rezultatele controlului şi, dupã caz, sigiliile aplicate.
- Pentru eliberarea mãrfurilor în tranzit codul rezultatului controlului înscris în declaraţia de tranzit NTD va fi:
- "A1- Satisfãcãtor" - atunci când mãrfurile au fost verificate;
- "A2 - Considerat satisfãcãtor" - atunci când mãrfurile nu au fost verificate
- Dupã acordarea electronicã a liberului de vamã în tranzit, NCTS va transmite automat mesajul AAR - "Înregistrare anticipatã de sosire" la biroul de destinaţie înscris în rubrica 53 a NTD.
37. (1) Dupã eliberarea în tranzit a mãrfurilor, biroul de plecare va tipãri documentul de însoţire a tranzitului - TAD. Atunci când sunt mai multe articole se va tipãri şi "Lista articolelor" - Lol, care va fi anexatã la TAD şi vor circula împreunã pânã la biroul de destinaţie.
(2) Pentru tranzitele emise în NCTS, nu mai existã obligaţia ştampilãrii TAD de cãtre biroul de plecare situat în una din pãrţile contractante. În consecinţã pentru tranzitele emise în procedurã T1/T2 la un birou de plecare din România, în cadrul Convenţiei de tranzit comun, documentul de însoţire nu va mai fi semnat şi ştampilat în rubrica D.
(3) Documentul de însoţire a tranzitului (TAD) şi Lista articolelor (Lol) nu vor avea nici o menţiune înscrisã manual, nici o adãugire, ştersãturã sau barare.
38. (1) Tipãrirea TAD de cãtre principalul obligat, se poate face numai cu respectarea prevederilor art. 30, alin. 4 din Apendicele I al Convenţiei, respectiv pe baza unei autorizaţii eliberatã de cãtre biroul de plecare.
(2) La eliberarea autorizaţiei biroul de plecare va verifica dacã documentele de însoţire tipãrite direct de cãtre principalul obligat respectã forma şi conţinutul prevãzute în Convenţie, inclusiv dacã codul de bare imprimat poate fi citit.
39. (1) O declaraţie de tranzit în NCTS poate fi anulatã de cãtre biroul de plecare sau la cererea principalului obligat, înainte de eliberarea mãrfurilor în tranzit.
(2) Dupã eliberarea mãrfurilor în tranzit Anularea declaraţiei de tranzit poate fi efectuatã de biroul vamal, numai în cazuri temeinic justificate (ex. operaţiunea de tranzit nu se mai efectueazã, mijlocul de transport s-a defectat, etc).
(3) Aceastã anulare nu mai poate fi efectuatã dacã biroul de plecare a primit unul din mesajele "Notificare de trecere a frontierei" de la biroul de tranzit sau "Aviz de sosire", de la biroul de destinaţie.
(4) Dacã o declaraţie de tranzit a fost anulatã dupã eliberarea mãrfurilor în tranzit, mesajul AAR, transmis de biroul de plecare la biroul de destinaţie va fi anulat automat de NCTS.

CAP. 2
Formalitãţi la biroul de tranzit

Secţiunea 1
Dispoziţii aplicabile la intrarea mãrfurilor în ţarã

40. Biroul de tranzit este biroul vamal definit la art. 3, Apendicele I al Convenţiei.
41. (1) Pentru mãrfurile care vin din alte ţãri, pãrţi contractante ale Convenţiei, tranziteazã Ungaria şi intrã în România sub acoperirea unui document T1/T2, biroul de tranzit este biroul de frontierã, de intrare în România.
(2) Pentru mãrfurile care vin din alte pãrţi contractante ale Convenţiei sub acoperirea unui document T1/T2, tranziteazã teritoriul unei ţãri terţe unde procedura de tranzit comun a fost suspendatã, (ex. Bulgaria, Ucraina sau Serbia şi Muntenegru) şi intrã în România, biroul de tranzit este biroul de frontierã, de intrare în România, unde se reia procedura T1/T2.
42. (1) La biroul de tranzit se îndeplinesc formalitãţile vamale specifice unui birou vamal de frontierã, prevãzute în Codul vamal şi Regulamentul de aplicare a Codului vamal al României, precum şi formalitãţile specifice unui birou de tranzit, prevãzute la art. 31-32 şi 45 bis, Apendicele I al Convenţiei.
(2) Atunci când mãrfurile se prezintã la un birou de tranzit decât cel înscris în TAD sau când pe documentul de însoţire nu este menţionat biroul de tranzit, biroul vamal unde s-au prezentat mãrfurile devine birou de tranzit şi, în vederea confirmãrii întrãrii pe teritoriul României în aplicaţia NCTS, efectueazã cererea de rerutare, prin opţiunea "Cerere ATR". Datele în baza cãrora se solicitã rerutarea în aplicaţia NCTS (transmiterea declaraţiei de tranzit cãtre noul birou de tranzit) sunt: MRN, ţara de plecare (codul ţãrii biroului de plecare) şi biroul de tranzit (codul biroului vamal care solicitã rerutarea).
43. (1) Biroul de tranzit trebuie sã verifice dacã garanţia constituitã pentru efectuarea operaţiunii este valabilã şi pe teritoriul României, respectiv, dacã în rubrica referitoare la garanţie, rubrica nr. 52: "Garanţie nevalabilã pentru" a TAD, nu este menţionat codul RO.
(2) În situaţia în care garanţia nu este valabilã şi pe teritoriul României, este necesarã încheierea procedurii T1/T2, cu efectuarea tuturor formalitãţilor corespunzãtoare unui birou de destinaţie în NCTS şi deschiderea unui document T1RO sub acoperirea cãruia mãrfurile vor circula pânã la biroul de destinaţie.
44. Pentru operaţiunile de tranzit comun, efectuate în cadrul Convenţiei, care au ca birou de destinaţie un birou vamal din România, biroul de tranzit va ştampila documentul de însoţire a tranzitului, la rubrica nr. 52 "Birouri de tranzit prevãzute şi ţãri" a TAD.

Secţiunea a 2-a
Dispoziţii aplicabile la ieşirea mãrfurilor din ţarã

45. Pentru mãrfurile care pleacã din România cu destinaţie o parte contractantã şi urmeazã sã intre pe teritoriul Comunitãţii Europene prin Ungaria, biroul de tranzit este biroul vamal de intrare în Ungaria.
46. (1) La biroul de frontierã de ieşire din România nu se îndeplineşte nici o formalitate specificã, în aplicarea prevederilor Convenţiei.
(2) La biroul de frontierã de ieşire din România se vor efectua numai formalitãţile vamale specifice unui birou vamal de frontierã, prevãzute în Codul vamal şi Regulamentul de aplicarea a Codului vamal al României.
47. (1) Pentru mãrfurile care pleacã din România cu destinaţie o parte contractantã şi urmeazã sã intre pe teritoriul unei ţãri terţe, unde procedura T1/T2 se suspendã (ex. Bulgaria, Ucraina sau Serbia şi Muntenegru), biroul vamal de ieşire din România devine birou de tranzit, în aplicarea prevederilor Convenţiei.
(2) La acest birou vamal se vor îndeplini toate formalitãţile specifice unui birou de frontierã, prevãzute în Codul vamal şi Regulamentul de aplicarea a Codului vamal al României, precum şi toate formalitãţile specifice unui birou de tranzit, prevãzute la art. 31-32 şi 45 bis, Apendicele I al Convenţiei.

CAP. 3
Formalitãţi la biroul de destinaţie

48. La biroul de destinaţie se efectueazã formalitãţile specifice, prevãzute la art. 34-37 şi 46-47 din Apendicele I al Convenţiei.
49. Atunci când mãrfurile se prezintã la un birou de destinaţie altul decât cel înscris în TAD, noul birou devine birou de destinaţie şi, în vederea confirmãrii operaţiunii în aplicaţia NCTS, efectueazã cererea de rerutare, prin opţiunea "Cerere AAR". Datele în baza cãrora se solicitã rerutarea în aplicaţia NCTS (transmiterea declaraţiei de tranzit cãtre noul birou de destinaţie) sunt: MRN, Ţara de plecare (codul ţãrii biroului de plecare) şi biroul de destinaţie (codul biroului vamal care solicitã rerutarea).
50. (1) Pentru încheierea şi descãrcarea unei operaţiuni de tranzit în NCTS este obligatoriu ca biroul de destinaţie sã transmitã 2 mesaje:
a) "Avizul de sosire" - la data prezentãrii şi înregistrãrii operaţiunii în evidenţe;
b) "Rezultatele controlului" - cel târziu a 2-a zi lucrãtoare dupã data înregistrãrii operaţiunii în evidenţe.
(2) Dacã în NCTS, nu a fost transmis nici un mesaj (sau numai unul singur) operaţiunea de tranzit va intra în procedurã de cercetare şi va genera investigaţii şi cheltuieli suplimentare, inclusiv trecerea tranzitului prin mai multe stãri.
(3) Biroul de destinaţie nu trebuie sã transmitã cele douã mesaje simultan. Transmiterea simultanã a celor 2 mesaje genereazã mesaje de eroare şi operaţiunea nu va fi descãrcatã.

CAP. 4
Procedura alternativã

Secţiunea 1
Dispoziţii la biroul de plecare

51. (1) Trecerea la procedura alternativã se efectueazã cu respectarea prevederilor cuprinse la art. 18, din Apendicele I al Convenţiei de tranzit comun.
(2) Procedura alternativã va fi utilizatã numai în cazuri temeinic justificate, cu aprobarea scrisã a autoritãţii vamale, atunci când:
a) sistemul informatic al autoritãţii vamale nu funcţioneazã;
b) sistemul informatic al principalului obligat nu funcţioneazã.
(3) Prevederile alin. (2) se aplicã şi atunci când autoritatea vamalã decide aplicarea procedurii alternative, în situaţiile pe care le va specifica în mod expres. În aceste cazuri birourile vamale şi principalii obligaţi vor fi informaţi în prealabil, de cãtre structura de Help-Desk.
52. (1) Atunci când se recurge la procedura alternativã, declaraţia de tranzit T1/T2 se întocmeşte pe formularele declaraţiei vamale de tranzit, prevãzute în Anexele A1-A4 la Apendicele III al Convenţiei, însoţite dupã caz, de formularele complementare sau de lista de încãrcãturã. Declaraţia de tranzit poate fi întocmitã şi pe formularul documentului de însoţire TAD, dacã biroul de plecare a acceptat operaţiunea şi pânã la eliberarea mãrfurilor în tranzit, sistemul informatic nu mai funcţioneazã.
(2) Completarea declaraţiei de tranzit se face conform Anexei A7, Apendicele III, al Convenţiei de tranzit comun, cu respectarea structurilor şi indicaţiilor din anexele D1 şi D2, ale aceluiaşi apendice.
53. (1) Atunci când nu este disponibilã reţeaua de comunicaţii a principalului obligat se utilizeazã documentul administrativ unic. Pentru aceste situaţii, birourile de plecare vor aproba utilizarea procedurii alternative numai în cazuri temeinic justificate.
(2) Declaraţia de tranzit va fi completatã şi prezentatã pe cele trei exemplare corespunzãtoare regimului de tranzit, ale documentului administrativ unic.
(3) Când sistemul informatic al autoritãţii vamale este inoperabil şi pentru situaţiile prevãzute la alin. 1, se aplicã urmãtoarele dispoziţii specifice:
a) declaraţia va fi înregistratã de biroul de plecare. Numãrul de înregistrare atribuit va fi diferit decât cel alocat de NCTS şi se va înscrie în rubrica C;
b) dacã se utilizeazã formularul documentului de însoţire a tranzitului, ca document cu valoare de declaraţie de tranzit, pe acesta nu va fi imprimat un cod de bare şi nici menţiunea "MRN:";
c) biroul de plecare solicitã principalului obligat prezentarea documentelor care atestã constituirea unei garanţii. În cazul garanţiei globale sau a dispensei de garanţie, biroul de plecare solicitã principalului obligat sã prezinte certificatele de garanţie globalã, sau, dupã caz, de dispensã de garanţie, în vederea verificãrii;
d) procedura alternativã va fi indicatã prin aplicarea ştampilei "Procedurã alternativã" al cãrei model figureazã în anexa nr. 3 la prezentele norme. Ştampila va fi aplicatã în rubrica A a declaraţiei vamale în detaliu sau în locul codului de bare şi MRN-ului din documentul de însoţire a tranzitului;
e) documentul cu valoare de declaraţie de tranzit va fi obligatoriu ştampilat, în rubrica D., de cãtre biroul de plecare;
54. (1) Atunci când se ia decizia de utilizare a procedurii alternative este important ca biroul de plecare sã se asigure cã fiecare declaraţie care a fost introdusã în sistemul informatic, dar nu a fost procesatã datoritã inoperabilitatii sistemului, va fi anulatã.
(2) Principalul obligat trebuie sã informeze biroul de plecare în legãturã cu fiecare declaraţie de tranzit depusã în sistemul informatic şi pentru care în continuare, s-a utilizat procedura alternativã;
(3) Autoritatea vamalã va urmãri utilizarea procedurii alternative, pentru a evita folosirea acesteia în mod abuziv.
(4) Înainte de a recurge la utilizarea procedurii alternative, se recomandã birourilor de plecare sã solicite informaţii suplimentare, în legãturã cu funcţionarea aplicaţiei şi a comunicaţiei, de la structura Help-Desk.
55. (1) Atunci când nu este disponibil sistemul informatic al expeditorului agreat se utilizeazã formularele corespunzãtoare documentul administrativ unic, preautentificat de biroul vamal.
(2) Se vor aplica urmãtoarele prevederi:
a) expeditorul agreat solicitã biroului de plecare preautentificarea mai multor declaraţii, într-o cantitate care sã asigure derularea corespunzãtoare a activitãţii pentru maxim 2 (douã) zile;
b) în cazul procedurii simplificate, expeditorul agreat va îndeplini toate condiţiile şi obligaţiile privind datele care se scriu în diferitele rubrici ale declaraţiei, precum şi cele referitoare la utilizarea exemplarelor declaraţiei vamale de tranzit preautentificate de biroul de plecare;
c) atunci când expeditorul agreat trebuie sã utilizeze procedura alternativã va anunţa biroul de plecare prin fax sau printr-o altã modalitate agreatã de acesta, informându-l în legãturã cu momentul începerii acestei proceduri. Biroul de plecare va confirma imediat primirea acestei informãri şi dupã caz, va aproba sau nu trecerea la procedura alternativã. Atunci când sistemul informatic va funcţiona din nou, expeditorul agreat va informa biroul de plecare şi va transmite detaliile asupra declaraţiilor preutentificate utilizate;
d) autoritatea vamalã va monitoriza utilizarea procedurii alternative şi atunci când constatã cã aceastã procedurã a fost folositã greşit sau abuziv, va suspenda temporar, sau, dupã caz, va anula autorizaţia de utilizare a procedurii simplificate;
e) utilizarea procedurii alternative va fi indicatã prin aplicarea ştampilei de procedurã alternativã, al cãrei model este prevãzut în anexa nr. 3 la prezentele norme. Ştampila va fi aplicatã în rubrica A., pe toate exemplarele declaraţiei de tranzit;
f) o copie a aprobãrii date de biroul de plecare pentru utilizarea procedurii alternative va fi anexatã la fiecare declaraţie de tranzit întocmitã în cadrul acestei proceduri;
g) atunci când se utilizeazã procedura alternativã, expeditorul agreat trebuie sã informeze biroul de plecare în legãturã cu toate declaraţiile introduse în sistem şi care nu au fost finalizate în NCTS, astfel încât acestea sã fie anulate.
56. Când se constatã cã un expeditor agreat utilizeazã procedura alternativã pentru mai mult de 5% din operaţiunile de tranzit comun efectuate la nivelul unui an, din motive imputabile acestuia, biroul de plecare va face o reevaluare a tuturor condiţiilor care au stat la baza autorizãrii pentru a stabili dacã acestea mai sunt întrunite, inclusiv cele legate de accesul la aplicaţia NCTS.
57. Decizia de aplicare a procedurii alternative, bazatã pe utilizarea declaraţiei vamale în detaliu sau a documentului tipãrit sub forma documentului de însoţire a tranzitului va fi consideratã mãsurã excepţionalã. Agentul economic conectat la NCTS sau, dupã caz, biroul vamal, trebuie sã încerce rezolvarea problemelor (aplicaţie, conectare, reţea de comunicaţii) înainte de a propune sau, dupã caz, aproba trecerea la procedura alternativã.
58. (1) Operaţiunile de tranzit comun în NCTS şi operaţiunile în procedura alternativã vor fi considerate ca proceduri diferite.
(2) Toate operaţiunile emise şi eliberate în NCTS vor fi finalizate în NCTS şi toate operaţiunile emise în procedurã alternativã vor fi încheiate în procedurã alternativã, cu respectarea prevederilor referitoare la utilizarea declaraţiei vamale în detaliu.
(3) Operaţiunile de tranzit T1/T2 efectuate în procedurã alternativã nu se vor introduce în modulul de urmãrire a operaţiunilor de tranzit în procedurã informaticã.

Secţiunea a 2-a
Procedura alternativã la biroul de tranzit

59. Atunci când biroul de tranzit lucreazã în procedurã alternativã, se vor aplica urmãtoarele dispoziţii specifice:
- ştampileazã exemplarul TAD cu care mãrfurile se vor prezenta la biroul de destinaţie, în rubrica nr. 51;
- reţine avizul de tranzit (TC10) şi o copie a TAD;
- în caz de suspiciuni sau nereguli, biroul de tranzit ia legãtura cu structura de Help-Desk, pentru a afla dacã datele prezentate de transportator coincid cu cele din aplicaţia NCTS;
- imediat dupã încetarea procedurii alternative va confirma operaţiunea, prin trimiterea mesajului "Notificare de trecere a frontierei - NCF".
60. (1) Dacã la biroul de tranzit mãrfurile s-au prezentat însoţite de exemplarele nr. 4 şi 5 ale declaraţiei de tranzit sau de document de însoţire, emise în procedurã alternativã de cãtre un birou de plecare dintr-o parte contractantã (au aplicatã ştampila roşie "Procedurã alternativã NCTS", atunci operaţiunea nu poate fi prelucratã în aplicaţia NCTS ci în procedura alternativã.
(2) În vederea înregistrãrii operaţiunii de tranzit în evidenţe, biroul de tranzit verificã dacã declaraţia de tranzit este ştampilatã de cãtre biroul de plecare sau, în cazul procedurii simplificate de cãtre expeditorul agreat.
(3) Biroul de tranzit aplicã direct prevederile art. 32, Apendicele I al Convenţiei şi reţine avizul de tranzit, prezentat de transportator.

Secţiunea a 3-a
Procedura alternativã la biroul de destinaţie

61. Atunci când mãrfurile se prezintã la biroul de destinaţie cu TAD şi biroul de destinaţie lucreazã în procedurã alternativã, se aplicã urmãtoarele dispoziţii specifice:
- atunci când nu sunt îndoieli cu privire la tranzitul derulat, operaţiunea se va înregistra în evidenţe;
- în caz de suspiciuni sau nereguli, biroul de destinaţie ia legãtura cu structura de Help-Desk, pentru a afla dacã datele prezentate de transportator coincid cu cele din aplicaţia NCTS;
- se vor efectua toate celelalte formalitãţi în vederea încheierii operaţiunii de tranzit şi biroul de destinaţie va confirma operaţiunea în aplicaţia NCTS imediat dupã încetarea procedurii alternative.
62. (1) Dacã la biroul de destinaţie mãrfurile s-au prezentat însoţite de exemplarele 4 şi 5 ale declaraţiei de tranzit sau de documentul de însoţire emis în procedurã alternativã, atunci operaţiunea nu poate fi încheiatã în aplicaţia NCTS.
(2) În acest caz se aplicã dispoziţiile specifice unei proceduri manuale (aferente prezentãrii exemplarelor 4 şi 5 ale declaraţiei de tranzit) aşa cum sunt menţionate la art. 34-35, Apendicele I al Convenţiei.
63. (1) Exemplarul nr. 5 al declaraţiei de tranzit sau, dupã caz, copia TAD emis în procedurã alternativã, completat corespunzãtor în rubrica "I", va fi transmis de cãtre biroul de destinaţie, prin poştã, Biroului Centralizator, în maxim 5 zile de la data înregistrãrii astfel încât acestea sã ajungã la birourile de plecare în termenul de maxim o lunã de la încheierea regimului.
(2) În situaţia în care biroul de destinaţie este în imposibilitatea de a confirma o operaţiune de tranzit în aplicaţia NCTS, va transmite Biroului Centralizator o copie a TAD, completatã corespunzãtor şi ştampilatã, în rubrica "I".

PARTEA a IV-a
SIMPLIFICĂRI

CAP. 1
Utilizarea sigiliilor cu model special

64. Principalul obligat care solicitã autorizaţie pentru utilizarea sigiliilor cu model special, în locul sigiliilor vamale, trebuie sã îndeplineascã condiţiile generale prevãzute la art. 49, Apendicele I al Convenţiei, precum şi prevederile art. 63, Apendicele I, al Convenţiei.
65. Sigiliile cu model special trebuie sã fie în prealabil admise de cãtre autoritatea vamalã şi modelul acestora trebuie sã îndeplineascã toate caracteristicile din anexa II, Apendicele I, al Convenţiei, atestate printr-un certificat de calitate ISO.

CAP. 2
Expeditor agreat

66. (1) Expeditorul agreat este principalul obligat autorizat de autoritatea vamalã sã efectueze operaţiuni de tranzit comun, în procedurã T1/T2 fãrã a prezenta biroului de plecare mãrfurile care fac obiectul declaraţiei de tranzit.
(2) Statutul de expeditor agreat se acordã principalilor obligaţi cu sediul în România, care îndeplinesc condiţiile generale prevãzute la art. 49, Apendicele I, al Convenţiei şi condiţiile particulare prevãzute la art. 65 şi 71, Apendicele I, al Convenţiei.
67. (1) În aplicarea prevederilor Convenţiei, statutul de expeditor agreat se acordã numai principalilor obligaţi care:
a) sunt autorizaţi sã utilizeze o garanţie globalã sau o dispensã de garanţie;
b) pentru mãrfurile transportate pe mijloace auto, sunt autorizaţi pentru accesul la NCTS. Condiţia privind autorizaţia de acces la NCTS poate fi îndeplinitã şi de cãtre un comisionar în vamã care are contract încheiat cu principalul obligat;
c) utilizeazã în mod regulat regimul de tranzit sau, dupã caz, sunt autorizaţi în calitate de beneficiar al procedurii de vãmuire la domiciliu pentru mãrfurile care urmeazã a fi scoase din ţarã (formalitãţile de tranzit urmând a fi efectuate la adresele menţionate în autorizaţie).
Se considerã cã o persoanã "a utilizat în mod regulat regimul de tranzit" atunci când acea persoanã a efectuat, în calitate de principal obligat, cel puţin 100 operaţiuni de tranzit comun în anul precedent.
d) Pentru mãrfurile care urmeazã a fi plasate în tranzit comun şi vor fi transportate pe calea feratã au încheiat un acord scris cu societatea de cale feratã care, în calitate de transportator este şi titular al operaţiunii de tranzit.
(2) Autorizaţia de expeditor agreat se acordã dacã supravegherea şi controlul derulãrii operaţiunilor de tranzit comun pot fi realizate de cãtre autoritatea vamalã fãrã personal suplimentar.
68. (1) Cererea de autorizare pentru acordarea statutului de expeditor agreat, justificatã, se depune la biroul vamal de plecare, la care principalul obligat doreşte sã deschidã operaţiuni de tranzit comun în procedurã simplificatã.
(2) În cererea de autorizare vor fi menţionate: denumirea societãţii comerciale şi sediul social al acesteia, adresele de la care sunt expediate mãrfurile în vederea plasãrii în procedura simplificatã de tranzit comun, modalitatea de transport a mãrfurilor (mijloace auto sau pe calea feratã).
(3) La cerere, pe lângã documentele care atestã cã societatea îndeplineşte condiţiile generale prevãzute la art. 49, Apendicele I al Convenţiei, vor fi anexate urmãtoarele:
a) documente justificative care atestã calitatea de principal obligat;
b) adresa/adresele locaţiilor de unde mãrfurile urmeazã a fi plasate în tranzit comun;
c) copie dupã autorizaţia de utilizare a garanţiei globale, în cadrul Convenţiei;
d) copie dupã autorizaţia pentru accesul la NCTS. În cazul societãţilor care sunt autorizate în calitate de beneficiar ai procedurii de vãmuire la domiciliu, autorizaţia pentru acces la aplicaţia NCTS se elibereazã:
- societãţii, atunci când aceasta declarã direct mãrfurile în tranzit;
- comisionarului în vamã atunci când societatea apeleazã la serviciile acestuia pentru completarea declaraţiei de tranzit;
e) declaraţie angajament din care sã rezulte cã va respecta prevederile referitoare la procedura T1/T2.
(4) Dacã la data depunerii cererii de autorizare societatea nu este autorizatã pentru accesul la aplicaţia NCTS, biroul vamal verificã îndeplinirea tuturor celorlalte condiţii şi emite un aviz favorabil, în vederea autorizãrii societãţii pentru accesul la NCTS. Autorizaţia de expeditor agreat va fi eliberatã de biroul vamal numai dupã ce societatea prezintã şi autorizaţia pentru accesul la NCTS, eliberatã de cãtre Autoritatea Naţionalã a Vãmilor.
69. Autorizaţia de expeditor agreat conţine în special urmãtoarele date:
a) biroul sau birourile de plecare unde se efectueazã operaţiunile de tranzit comun în cauzã;
b) termenul şi modalitãţile în care expeditorul agreat informeazã biroul de plecare despre operaţiunile de tranzit comun care se vor efectua, pentru a-i permite acestuia din urma sã procedeze la un eventual control, înainte de plecarea mãrfurilor;
c) mãsurile de identificare ce se vor lua. În acest scop, autoritatea vamalã poate prevedea ca mijloacele de transport sã aibã sigilii de un model special admis, care sã corespundã caracteristicilor din Convenţie şi sã fie aplicate de cãtre expeditorul agreat;
d) categoriile sau transporturile de mãrfuri excluse de la procedura simplificatã.
70. Pentru mãrfurile vãmuite la export de cãtre o societate care beneficiazã de procedura de vãmuire la domiciliu şi care urmeazã a fi transportate pe calea feratã de cãtre o societate care utilizeazã procedura simplificatã de tranzit, în sensul Capitolului VII, Apendicele I al Convenţiei, formalitãţile de tranzit sunt efectuate de cãtre societatea de cale feratã sau de cãtre expeditorul agreat în baza acordului încheiat cu societatea.
71. Pentru mãrfurile vãmuite la export de cãtre o societate care beneficiazã de procedura de vãmuire la domiciliu şi care urmeazã a fi transportate pe calea feratã în procedura normalã de tranzit, formalitãţile vamale de tranzit vor fi efectuate de cãtre expeditorul agreat, utilizând declaraţii vamale preaufentificafe de biroul vamal de plecare.
72. Operaţiunile de tranzit comun pentru mãrfuri transportate pe calea feratã sau în containere nu se efectueazã în aplicaţia NCTS.

CAP. 3
Destinatar agreat

73. (1) Destinatarul agreat este persoana juridicã autorizatã de autoritatea vamalã sã primeascã direct mãrfuri plasate în procedurã T1/T2 fãrã a le prezenta biroului de destinaţie.
(2) Statutul de destinatar agreat se acordã societãţilor cu sediul în România, care îndeplinesc condiţiile generale prevãzute la art. 49, Apendicele I, al Convenţiei şi condiţiile particulare prevãzute la art. 74bis, Apendicele I, al Convenţiei.
74. (1) În aplicarea prevederilor Convenţiei, statutul de destinatar agreat se acordã numai societãţilor care:
a) primesc în mod regulat mãrfuri plasate în tranzit comun în cadrul Convenţiei sau, dupã caz, sunt autorizaţi în calitate de beneficiar al procedurii de vãmuire la domiciliu pentru mãrfurile care sunt introduse în ţarã (formalitãţile de tranzit urmând a fi încheiate la adresele menţionate în autorizaţie).
Se considerã cã o persoanã "primeşte în mod regulat mãrfuri plasate în tranzit comun" atunci când acea persoanã primeşte în calitate de destinatar mãrfuri plasate în tranzit comun în cadrul Convenţiei, cel puţin 100 de operaţiuni într-un an calendaristic.
b) pentru transportul mãrfurilor pe mijloace de transport auto, sunt autorizaţi pentru accesul la NCTS. În cazul societãţilor care sunt autorizate în calitate de beneficiar ai procedurii de vãmuire la domiciliu, condiţia privind autorizaţia de acces la NCTS poate fi îndeplinitã şi de cãtre un comisionar în vamã care are contract încheiat cu destinatarul.
c) pentru mãrfurile care sunt plasate în tranzit comun şi transportate pe calea feratã au încheiat un acord scris cu societatea de cale feratã care efectueazã transportul.
(2) Autorizaţia de destinatar agreat se acordã dacã supravegherea şi controlul derulãrii operaţiunilor de tranzit comun pot fi realizate de cãtre autoritatea vamalã fãrã personal suplimentar.
75. (1) Cererea de autorizare pentru acordarea statutului de destinatar agreat, justificatã, se depune la biroul vamal, la care destinatarul primeşte mãrfuri în tranzit comun în procedurã simplificatã.
(2) În cererea de autorizare vor fi menţionate: denumirea societãţii comerciale şi sediul social al acesteia, adresele la care sunt primite mãrfurile în vederea încheierii operaţiunii de tranzit, modalitatea de transport a mãrfurilor (mijloace auto sau pe calea feratã).
(3) La cerere, pe lângã documentele care atestã cã societatea îndeplineşte condiţiile generale prevãzute la art. 49, Apendicele I, al Convenţiei, vor fi anexate urmãtoarele:
a) documente justificative care atestã calitatea şi obiectul de activitate al societãţii (beneficiar al procedurii de vãmuire la domiciliu pentru mãrfuri care se importã, comisionar în vamã, transportator, casã de expediţii). Pentru ultimele trei calitãţi se va prezenta şi situaţia operaţiunilor de tranzit primite (sau care vor fi primite) ca destinatar;
b) adresa/adresele locaţiilor unde primeşte mãrfurile plasate în tranzit comun, în vederea încheierii operaţiunii;
c) copie dupã autorizaţia pentru accesul la NCTS, pentru mãrfurile primite pe mijloace de transport auto. În cazul societãţilor care sunt autorizate în calitate de beneficiar ai procedurii de vãmuire la domiciliu, autorizaţia pentru acces la aplicaţia NCTS se elibereazã:
- societãţii, atunci când aceasta declarã direct mãrfurile în tranzit;
- comisionarului în vamã atunci când societatea apeleazã la serviciile acestuia pentru declararea mãrfurilor;
d) declaraţie angajament din care sã rezulte cã va respecta prevederile referitoare la procedura T1/T2.
(4) Dacã la data depunerii cererii de autorizare societatea nu este autorizatã pentru accesul la aplicaţia NCTS, biroul vamal verificã îndeplinirea tuturor celorlalte condiţii şi emite un aviz favorabil, în vederea autorizãrii societãţii pentru accesul la NCTS. Autorizaţia de destinatar agreat va fi eliberatã de biroul vamal numai dupã ce societatea prezintã şi autorizaţia pentru accesul la NCTS, eliberatã de cãtre Autoritatea Naţionalã a Vãmilor.
76. Autorizaţia de destinatar agreat conţine în special urmãtoarele date:
a) biroul sau birourile de destinaţie responsabil pentru mãrfurile pe care le primeşte destinatarul agreat, în vederea încheierii operaţiunii;
b) termenul şi modalitãţile în care destinatarul agreat informeazã biroul de destinaţie despre sosirea mãrfurilor, pentru a-i permite acestuia din urma sã procedeze la un eventual control, înainte de descãrcarea lor;
c) modalitatea prin care biroul de destinaţie este informat de cãtre destinatarul agreat în legãturã cu orice neregulã constatatã în legãturã cu operaţiunile de tranzit comun în cauzã;
d) categoriile sau transporturile de mãrfuri excluse de la procedura simplificatã.
77. Operaţiunile de tranzit comun pentru mãrfuri transportate pe calea feratã sau în containere nu se prelucreazã în aplicaţia NCTS. Biroul de destinaţie va stabili modalitãţile corespunzãtoare, conform celor înscrise la pct. precedent şi la art. 105, alin. 2 Apendicele I al Convenţiei, în vederea asigurãrii încheierii regimului de tranzit.

CAP. 4
Dispoziţii comune privind statutul de expeditor sau destinatar agreat

78. (1) Autorizaţiile de expeditor şi destinatar agreat, valabile pentru operaţiuni de tranzit efectuate în cadrul Convenţiei, se elibereazã de biroul vamal în a cãrui razã de competenţã teritorialã îşi are sediul solicitantul.
(2) Autorizaţia de expeditor/destinatar agreat (denumitã autorizaţie pentru utilizarea procedurii simplificate în tranzitul comun) se întocmeşte în douã exemplare şi se semneazã de şeful biroului vamal.
(3) Un exemplar al autorizaţiei se remite titularului şi un exemplar se reţine de biroul vamal. Biroul vamal transmite o copie a exemplarului care rãmâne în evidenţa sa, la Autoritatea Naţionalã a Vãmilor.
79. (1) Se emite o singurã autorizaţie, indiferent de numãrul birourilor vamale pe lângã care se utilizeazã procedura simplificatã. Numãrul autorizaţiei se acordã, în ordine cronologicã şi crescãtoare, sub forma ROxxxxxxyyy, unde ROxxxxxx este codul NCTS al biroului vamal emitent şi yyy este numãrul autorizaţiei.
(2) Extinderea autorizaţiei şi pe lângã alte birouri vamale, se va acorda cu respectarea procedurii de autorizare. Noul birou vamal va completare o anexã la autorizaţia iniţialã, în care sã fie înscrise toate elementele corespunzãtoare, conform alin. 1 şi punctelor 69, respectiv 76.
80. Societãţile autorizate în calitate de expeditor/destinatar agreat în aplicarea procedurii naţionale de tranzit comun (T1RO) şi care doresc sã devinã expeditor/destinatar agreat în aplicarea prevederilor Convenţiei vor depune la biroul vamal doar cererea de autorizare şi în cazul expeditorilor agreaţi copie dupã autorizaţia de utilizare a garanţiei globale. Toate celelalte elemente de identificare, inclusiv termenele şi modalitãţile pentru efectuarea unui eventual control, vor fi identice cu cele din procedura T1RO şi vor fi înscrise de biroul vamal, în mod corespunzãtor, în autorizaţie.
81. (1) Prevederile cuprinse în <>Ordinul nr. 629/2005 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, privind statutul de expeditor/destinatar agreat îşi menţin valabilitatea pentru operaţiunile de tranzit în procedurã T1RO.
(2) Autorizaţiile de expeditor/destinatar agreat eliberate în conformitate cu prevederile Ordinului 629/2005, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, îşi menţin valabilitatea pentru procedura naţionalã de tranzit (documente T1RO, având ca birouri de plecare şi destinaţie birouri vamale din România, indiferent de ţara de plecare/destinaţie).

CAP. 5
Procedura simplificatã pentru mãrfurile transportate pe calea feratã sau containere mari

Secţiunea 1
Dispoziţii generale

82. Autorizarea pentru utilizarea proceduriii simplificate pentru mãrfurile transportate pe calea feratã, prevãzutã la art. 48, paragraful 1, litera g) al Apendicelui I din Convenţie se acordã societãţilor care îndeplinesc condiţiile generale prevãzute la art. 49 şi condiţiile specifice transportului pe calea feratã, respectiv:
a) au sediul în România;
b) folosesc în mod regulat regimul de tranzit comun;
c) nu au comis abateri grave sau repetate de la legislaţia vamalã sau fiscalã;
d) au constituit în structura proprie un Centru contabil care sã punã la dispoziţia autoritãţii vamale toate documentele necesare pentru efectuarea controalelor periodice;
e) transportã mãrfuri pe calea feratã sub acoperirea scrisorii de trãsurã CIM sau dupã caz, transportã mãrfuri pe containere mari sub acoperirea buletinului de expediere TR;
f) sunt membri activi la Uniunea Internaţionalã a Cãilor Ferate- UIC;
g) deţin licenţã de transport, având încheiat contract de acces pe infrastructura publicã feroviarã;
83. În sensul prezentelor norme, prin societate se inţelege:
a) societatea de cale feratã autorizatã sã utilizeze scrisoarea de trãsurã CIM cu valoare de declaraţie vamalã de tranzit, sau
b) reprezentantul naţional al societãţii de transport care utilizeazã buletinul de expediere TR cu valoare de declaraţie vamalã de tranzit.

Secţiunea a 2-a
Dosarul de autorizare

84. Autorizaţia se acordã în baza cererii de autorizare pentru utilizarea procedurii simplificate conform art. 50, Apendicele I al Convenţiei care sã cuprindã informaţii privind datele de identificare a societãţii. La cerere se anexeazã:
a) datele privind centrul sau centrele contabile (adresa, numãr de telefon/fax persoane de contact) şi tipurile de documente care vor fi puse la dispoziţia autoritãţii vamale în vederea efectuãrii controlului, în aplicarea art. 77, Apendicele I al Convenţiei;
b) un angajament, conform modelului prevãzut în Anexa nr. 4 la prezentele norme, din care sã rezulte cã:
- societatea îşi asumã toate responsabilitãţile în calitate de principal obligat pentru mãrfurile pe care le acceptã la transport însoţite de o scrisoare de trãsurã CIM, sau dupã caz, de un buletin de expediere TR;
- societatea de cale feratã va plãti drepturile vamale devenite exigibile în caz de neexecutare totalã sau parţialã a obligaţiilor ce-i revin în calitate de principal obligat;
- societatea va informa autoritatea vamalã în legãturã cu orice neregulã constatatã cu privire la derularea operaţiunilor de tranzit comun;
- societatea de cale feratã se angajeazã sã nu utilizeze în acelaşi timp si scrisoare de trãsurã CIM şi buletin de expediere TR ca declaraţie vamalã de tranzit pentru aceleaşi transporturi;
- va pune la dispoziţia autoritãţii vamale toate documentele în vederea efectuãrii controalelor periodice în centrul contabil.
c) dovada, pentru transporturile cu buletin de expediere TR, cã este reprezentantul naţional al societãţii de transport menţionate la art. 89 al Apendicelui I din Convenţie.

Secţiunea a 3-a
Formalitãţi la biroul vamal de plecare pentru transporturi care încep pe teritoriul României

85. (1) Atunci când un transport pe calea feratã începe pe teritoriul României şi mãrfurile sunt tranzitate cãtre o parte contractantã, în procedurã simplificatã, se aplicã prevederile art. 81, alin. 1, 5 şi 6 Apendicele I al Convenţiei.
(2). În vederea înregistrãrii operaţiunii, societatea, prin reprezentanţii proprii sau prin împuterniciţii legali ai acesteia prezintã la biroul de plecare:
a) mãrfurile şi mijlocul de transport;
b) documentul de transport (setul complet) vizat, respectiv acceptat la transport de cãtre societate, împreunã cu documentele specificate în rubrica 36 a scrisorii de trãsurã CIM sau dupã caz, în rubrica 13 a buletinului de expediere TR;
c) declaraţia vamalã de export şi documentele însoţitoare, anexate, dacã pentru mãrfuri au fost efectuate formalitãţi corespunzãtoare de export sau reexport;
(3). Documentul de transport capãtã valoare de declaraţie vamalã de tranzit dupã înregistrarea în evidenţele biroului vamal de plecare.
(4). Aplicarea ştampilei personale şi a semnãturii agentului vamal pe toate exemplarele scrisorii de trãsurã CIM, la rubrica 35, sau, dupã caz, pe toate exemplarele buletinului de expediere TR, la rubrica 15, certificã acordarea regimului vamal de tranzit.
(5). Nu se mai aplicã ştampila "Tranzit vamal" pe scrisoarea de trãsurã CIM sau pe buletinul de expediere TR.
(6). Toate exemplarele documentelor de transport se restituie societãţii sau reprezentantului desemnat de aceasta.

Secţiunea a 4-a
Formalitãţi la biroul vamal de destinaţie pentru transporturile care au ca destinaţie România

86. (1) Atunci când mãrfurile pleacã dintr-o parte contractantã cu destinaţie România, biroul vamal care are arondatã staţia de destinaţie îşi asumã rol de birou vamal de destinaţie.
(2) Când mãrfurile sunt plasate sub un alt regim vamal într-o staţie intermediarã, atunci biroul vamal de care aparţine aceastã staţie îşi asumã rolul de birou vamal de destinaţie.
87. (1). Pentru mãrfurile transportate pe calea feratã care circulã în regim de tranzit comun în procedurã simplificatã, cu destinaţie un birou vamal din România se aplicã prevederile art. 83, respectiv 98 al Apendicelui I al Convenţiei.
(2) Mãrfurile şi documentul de transport (exemplarele 2 şi 3 ale scrisorii de trãsurã CIM şi o xerocopie a exemplarului nr. 3 sau, dupã caz exemplarele 1, 2 şi 3A ale buletinului de expediere TR) se prezintã la biroul de destinaţie de cãtre reprezentantul societãţii.
(3). Biroul de destinaţie verificã existenţa documentelor menţionate în rubricile documentului de transport şi îl înregistreazã imediat în evidenţele proprii, înscriind pe verso-ul exemplarelor prezentate (la scrisoarea de trãsurã CIM sub rubrica G) numãrul şi data înregistrãrii operaţiunii de tranzit comun în evidenţã (sub forma: R2 nr...../data...).
(4). În vederea încheierii operaţiunii de tranzit comun la biroul vamal de destinaţie se va proceda, dupã caz, astfel:
a) dupã depunerea declaraţiei sumare se aplicã ştampila personalã pe exemplarele 2 şi 3 ale scrisorii de trãsurã CIM şi pe xerocopia ex. nr. 3 (sub rubrica G) sau, dupã caz, pe verso-ul exemplarelor 1, 2 şi 3A ale buletinului de expediere TR şi se înscrie numãrul şi data declaraţiei sumare (sub forma DS nr..../data....).
b) dupã depunerea declaraţiei vamale prin care mãrfurile au fost plasate sub un alt regim vamal, se aplicã ştampila personalã şi se înscrie numãrul şi data declaraţiei vamale (sub forma DV nr.../data...) pe exemplarele 2 şi 3 ale scrisorii de trãsurã CIM şi pe xerocopia exemplarului 3 (sub rubrica G), sau dupã caz, pe verso-ul exemplarelor 1, 2 şi 3A ale buletinului de expediere TR;
c) rezultatul controlului va fi menţionat pe verso-ul tuturor exemplarelor documentului de transport, lângã ştampila personalã aplicatã.
(5). Dupã înscrierea menţiunilor prevãzute la punctul 4 biroul de destinaţie reţine exemplarul nr. 3 al scrisorii de trãsura CIM sau, dupã caz, exemplarul nr. 3A al buletinului de expediere TR. Exemplarul nr. 2 al CIM şi xerocopia ex. nr. 3 al CIM, sau dupã caz, exemplarelel nr. 1 şi 2 ale buletinului de expediere TR se restituie reprezentantului societãţii şi vor fi transmise Centrului Contabil în vederea efectuãrii controlului privind derularea şi încheierea operaţiunilor de tranzit comun.
88. (1). Formalitãţile înscrise la punctul 87 se aplicã şi mãrfurilor încãrcate în containere destinate importului, tranzitate cãtre staţii de cale feratã deservite de birouri vamale de interior şi transportate de societatea de cale feratã cu mijloace auto pânã la birourile de destinaţie unde vor fi efectuate formalitãţile vamale.
(2) În astfel de situaţii în scrisorile de trãsurã CIM sau, dupã caz, în buletinele de expediere TR vor fi înscrise ca birouri de destinaţie, birourile vamale unde vor fi efectuate formalitãţile de vãmuire a mãrfurilor.
(3) Pe tot parcursul transportului principalul obligat este societatea de cale feratã.

Secţiunea a 5-a
Formalitãţi la biroul vamal de intrare/ieşire din România
89. (1) În aplicarea articolului 84 al Apendicelui I din Convenţie, atunci când un transport începe în România şi se încheie în exteriorul acesteia, biroul vamal cãruia îi este arondatã staţia de cale feratã de frontierã prin care transportul pãrãseşte teritoriul României îşi asumã rolul de birou vamal de destinaţie.
(2). Atunci când un transport începe din exteriorul României şi se încheie în interiorul ţãrii, biroul vamal de care aparţine gara de frontierã prin care transporturile intrã pe teritoriul ţãrii îşi asumã rolul de birou vamal de plecare.
(3). Nu se îndeplineşte nici o formalitate de tranzit la biroul vamal de destinaţie sau la biroul vamal de plecare.
(4). Atunci când un transport traverseazã teritoriul României (începe şi se încheie în afara ţãrii) cu acelaşi document de transport, birourile vamale care îşi asumã rolul de birou vamal de plecare şi de birou vamal de destinaţie sunt cele prevãzute la alineatele 1 şi 2.
(5). În cazurile menţionate la alineatele 1, 2 şi 3 la birourile vamale de plecare, respectiv birourile vamale de destinaţie se îndeplinesc formalitãţile specifice unui birou vamal de frontierã prevãzute la articolele 10, 21 şi 22 din <>Hotarârea Guvernului nr. 1114/2001 , privind Regulamentul de aplicare a Codului vamal al României.

Secţiunea a 6-a
Dispoziţii finale

90. (1) Pentru aplicarea prevederilor articolului 82 al Apendicelui I din Convenţie, societãţile trebuie sã fie autorizate sã utilizeze sigilii cu model special conform prevederilor articolului 48, paragraful 1(c) al Apendicelui I din Convenţie.
(2). Pentru transporturile pe calea feratã, sau pe containere mari efectuate de societãţi care nu sunt autorizate sã utilizeze procedura simplificatã se aplicã prevederile referitoare la tranzitul vamal cuprinse în Codul Vamal al României şi Regulamentul de aplicare a Codului Vamal.
În aceste cazuri, operaţiunile de tranzit se deruleazã cu depunerea declaraţiei vamale de tranzit şi efectuarea formalitãţilor vamale corespunzãtoare.
(3). Pentru mãrfurile transportate pe calea feratã în procedurã simplificatã nu se mai acordã termen de tranzit.


ANEXA 1
la normele tehnice



┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ FORMULAR DE ÎNREGISTRARE A NUMARULUI DE IDENTIFICARE │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Societãţii comerciale i se permite declararea mãrfurilor în procedura de │
│ tranzit comun în calitate de principal obligat │
├───────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┤
│ NR. IDENTIFICARE AGENT ECONOMIC: *1) │ │
├───────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ COD UNIC DE ÎNREGISTRARE*): │ │
├───────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ NUME*: │ │
├───────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ ADRESA*: │ │
├───────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ COD POŞTAL*: │ │
├───────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ ORAŞ*: │ │
├───────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ TARA*: │ │
├───────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ TELEFON*: │ │
├───────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ FAX*: │ │
├───────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ E-MAIL*: │ │
├───────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ REPREZENTANT*: │ │
├───────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ TIP SOCIETATE* │ │
│ COMISIONAR ÎN VAMĂ │ [] │
│ DECLARANT BENEFICIAR AL PROCEDURII... │ [] │
│ ............ │ │
│ TRANSPORTATOR │ [] │
│ ALT TIP (a se preciza) │ [] │
├───────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ │ AVIZAT BIROUL VAMAL │
│ SOCIETATE*: │ │
│ │ │
│ Semnãtura: Ştampila: │ │
│ │ Semnãtura: Ştampila: │
│ │ │
├───────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ │ APROBAT: │
│ (SIGLA) │ │
│ │ Semnãtura: Ştampila: │
│ AUTORITATEA NAŢIONALĂ A VĂMILOR │ │
│ │ │
│ │ │
└───────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┘


*1) = se completeazã de cãtre Autoritatea Naţionalã a Vãmilor
*) = câmp obligatoriu de completat de cãtre societate



ANEXA 2
la normele tehnice



┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ FORMULAR DE ÎNREGISTRARE ÎN NCTS │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Societãţii comerciale i se permite declararea mãrfurilor în procedura de │
│ tranzit comun în calitate de principal obligat │
├───────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┤
│ NR. IDENTIFICARE AGENT │ *) │
│ ECONOMIC │ │
│ - TIN - │ │
├───────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ COD UNIC DE ÎNREGISTRARE: │ **) │
├───────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ NUME │ │
├───────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ FORMĂ SOCIETATE │ [] SA │
│ │ [] SRL │
│ │ [] ALTELE (a se menţiona) │
├───────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ ADRESA │ │
├───────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ COD POŞTAL (ZIP) │ │
├───────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ ORAŞ/LOCALITATE │ │
├───────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ SECTOR/JUDEŢ │ │
├───────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ TARA │ ROMÂNIA │
├───────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ TELEFON │ │
├───────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ FAX │ │
├───────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ E-MAIL │ │
├───────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ NUME REPREZENTANT LEGAL │ │
├───────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ TIP SOCIETATE* │ [] PRINCIPAL OBLIGAT │
│ │ [] EXPEDITOR AGREAT │
│ │ [] DESTINATAR AGREAT │
├───────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ DATA INTRODUCERII ÎN NCTS │ *) │
├───────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ DATA IEŞIRII DIN NCTS │ *) │
├───────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ SOCIETATEA COMERCIALĂ │ AUTORITATEA NAŢIONALĂ A VĂMILOR │
│ │ │
│ Semnãtura: Ştampila: │ Semnãtura: Ştampila: │
│ │ │
│ │ │
│ │ │
└───────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┘


* = se completeazã de cãtre ANV
**) = se preia din certificatul de înmatricularec
Toate celelalte câmpuri sunt obligatorii de completat de agentul economic



ANEXA 3
la normele tehnice


Ştampila pentru procedura alternativã


┌────────────────────────────────────────────┐
│ PROCEDURĂ ALTERNATIVĂ NCTS │
│ │
│ DATE INDISPONIBILE ÎN SISTEM │
│ │
│ DECLANŞATĂ LA................... │
│ │
│ (Data/ora) │
│ │
└────────────────────────────────────────────┘
(dimensiuni 26 X 59 mm, cernealã roşie)




ANEXA 4
la normele tehnice


ANGAJAMENT

Subsemnatul:
Societatea comercialã.................... cu sediul în....................
Reprezentatã de.......................... în calitate de..................
membrã a Uniunii Internaţionale a Cãilor Ferate, prin....................., deţinãtor al licenţei de transport pe calea feratã............................ pentru utilizarea procedurii simplificate de tranzit comun prevãzutã la art. 48 al Apendicelui I din Convenţia privind regimul de tranzit comun, la care România a aderat prin <>Ordonanţa de Urgenţã nr. 150/2005 , societatea îşi asumã urmãtorul angajament în faţa autoritatãţii vamale:
- în calitate de principal obligat pentru tranzitul comun efectuat sub acoperirea scrisorii de trãsurã CIM sau a buletinului de expediere TR;
- confirmã ca în cazul transportului sub regim Intercontainer nu va recurge cumulativ la procedura simplificatã bazatã pe folosirea scrisorii de trãsurã CIM;
- se angajeazã sã supravegheze ca Intercontainer sã-şi respecte cu rigurozitate angajamentul sãu formal de a nu modifica forma buletinului de expediere TR,fãra acordul prealabil al autoritãţilor vamale ale pãrţilor contractante şi sã refuze buletinele care nu vor fi conforme;
- se va pune de acord în timp util cu autoritãţile vamale ale pãrţilor contractante în caz de proiect de modificare a scrisorii de trãsurã CIM sau a buletinului de expediere TR;
- sã achite, la prima cerere a autoritãţii vamale, suma drepturilor vamale şi altor taxe devenite exigibile, în ca de neexecutare totalã sau parţialã a angajamentelor luate în calitate de titular al operaţinilor de tranzit şi de beneficiar al procedurii simplificate;
Acest angajament este valabil timp de un an începând cu data semnãrii lui şi va fi reînoit prin acord comun, în afara cazului când una din cele douã pãrţi îl reziliazã prin scrisoare recomandatã cu confirmare de primire. Rezilierea prezentului angajament, intrã în vigoare începând cu a 8-a zi de la primirea notificãrii.

Întocmit la...................................

Acceptarea autoritãţii vamale.
Angajamentul societãţii....................... acceptat la data de................ pentru a prelua operaţiunile de tranzit comun în procedurã simplificatã potrivit prezentei secţiuni.

----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016