Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 4.277 din 29 mai 2008  pentru aprobarea Metodologiei Proiectului privind predarea cursului de Limba, cultura si civilizatie romaneasca in unitati de invatamant din state membre ale Uniunii Europene si a instrumentelor de lucru    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 4.277 din 29 mai 2008 pentru aprobarea Metodologiei Proiectului privind predarea cursului de Limba, cultura si civilizatie romaneasca in unitati de invatamant din state membre ale Uniunii Europene si a instrumentelor de lucru

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI TINERETULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 424 din 5 iunie 2008

În conformitate cu <>Hotãrârea Guvernului nr. 454/2008 pentru aprobarea Proiectului Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului privind predarea cursului de Limbã, culturã şi civilizaţie româneascã în unitãţi de învãţãmânt din state membre ale Uniunii Europene,
în temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 366/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul educaţiei, cercetãrii şi tineretului emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Metodologia Proiectului Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului privind predarea cursului de Limbã, culturã şi civilizaţie româneascã în unitãţi de învãţãmânt din state membre ale Uniunii Europene, prevãzutã în anexa nr. 1, şi instrumentele de lucru: Fişa de post, prevãzutã în anexa nr. 2, Raportarea tehnicã şi narativã, prevãzutã în anexa nr. 3, Fişa de (auto)evaluare a personalului didactic, prevãzutã în anexa nr. 4, şi Portofoliul profesorului, prevãzut în anexa nr. 5.
ART. 2
Anexele nr. 1-5 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 3
Direcţia generalã relaţii internaţionale şi afaceri europene, Direcţia generalã managementul resurselor umane, Direcţia generalã management învãţãmânt preuniversitar şi Direcţia generalã buget-finanţe, patrimoniu şi investiţii din Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului şi Institutul Limbii Române vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 4
Pe data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abrogã <>Ordinul ministrului educaţiei, cercetãrii şi tineretului nr. 1.700/2007 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a Proiectului-pilot şi aprobarea Comisiei de selecţie a personalului implicat în predarea de cursuri de limbã, culturã şi civilizaţie româneascã în unitãţi şcolare din Republica Italianã şi Regatul Spaniei, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 576 din 22 august 2007, şi orice alte dispoziţii contrare.
ART. 5
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul educaţiei, cercetãrii şi tineretului,
Remus Pricopie,
secretar de stat

Bucureşti, 29 mai 2008.
Nr. 4.277.


ANEXA 1
METODOLOGIA
Proiectului Ministerului Educaţiei, Cercetãrii
şi Tineretului privind predarea cursului de Limbã,
culturã şi civilizaţie româneascã în unitãţi de
învãţãmânt din state membre ale Uniunii Europene

I. Descrierea proiectului
Obiectivele

a) Proiectul Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului privind predarea cursului de Limbã, culturã şi civilizaţie româneascã în unitãţi de învãţãmânt din state membre ale Uniunii Europene (Proiectul) are ca obiectiv principal predarea cursului extracurricular de Limbã, culturã şi civilizaţie româneascã în unitãţi de învãţãmânt din ţãri ale Uniunii Europene unde prezenţa româneascã este relevantã.
b) Cursul valorificã identitatea culturalã româneascã şi o promoveazã în contextul unei Europe multiculturale şi plurilingvistice.
c) Cursul asigurã copiilor români care locuiesc în afara graniţelor ţãrii, pe teritoriul Uniunii Europene, condiţiile necesare prezervãrii identitãţii culturale.
d) Cursul urmãreşte facilitarea reintegrãrii elevilor în sistemul de învãţãmânt românesc, în cazul revenirii lor în România.

Conţinutul
a) Cursul este structurat pe toate nivelurile de învãţãmânt preuniversitar, respectiv primar, gimnazial şi liceal, în format de douã ore pe sãptãmânã.
b) Este un curs extracurricular, opţional.
c) Se adreseazã tuturor elevilor indiferent de naţionalitate.
d) Programa cursului este aprobatã prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii şi tineretului.
e) Manualele, suporturile de curs şi materialele didactice sunt asigurate de Institutul Limbii Române.
f) Cursul este predat de personal didactic calificat.
g) Selecţia personalului didactic implicat în desfãşurarea Proiectului se realizeazã prin concurs de cãtre Comisia de selecţie aprobatã prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii şi tineretului.
h) Personalul didactic implicat în predarea cursului de Limbã, culturã şi civilizaţie româneascã este remunerat de Institutul Limbii Române, în regim plata cu ora, tariful fiind de 30,5 euro/orã brut.
i) O grupã de elevi conţine în medie 12 elevi înscrişi pe clase/vârstã/competenţe, dar nu mai puţin de 7 elevi şi nu mai mult de 24 de elevi.
j) Fiecare etapã de implementare a Proiectului se realizeazã în strânsã cooperare cu autoritãţile cu responsabilitãţi în domeniul educaţiei din ţãrile partenere.

Nivelul actual de implementare şi resursele implicate
Începând din anul şcolar 2007-2008, proiectul este implementat în unitãţi şcolare din Spania şi Italia, dupã cum urmeazã:
a) în Spania, în comunitãţile Madrid, Castilla la Mancha si Catalunya sunt implicate în proiect 22 de cadre didactice şi aproximativ 1.500 de elevi, înscrişi în 113 grupe, pentru care sunt predate în medie în fiecare lunã 972 de ore de limbã, culturã şi civilizaţie româneascã.
La cursuri sunt înscrişi şi elevi de altã origine decât românã (spanioli, ucraineni, marocani, moldoveni etc.), reprezentând aproximativ 3% din totalul elevilor înscrişi.
b) în Italia, în regiunile Lazio, Piemonte şi Veneto sunt implicate 5 cadre didactice şi aproximativ 400 de elevi, înscrişi în 22 de grupe. În medie sunt predate în fiecare lunã 198 de ore de limbã, culturã şi civilizaţie româneascã.
În anul şcolar 2008-2009 Proiectul este canalizat pe douã direcţii principale, şi anume: continuare - dezvoltare şi extindere. Continuarea dezvoltãrii se referã la sporirea numãrului de participanţi la cursul de Limbã, culturã şi civilizaţie româneascã, a numãrului unitãţilor şcolare în care se implementeazã Proiectul şi a numãrului de cadre didactice implicate. Extinderea Proiectului presupune implementarea sa în alte localitãţi, regiuni, respectiv state membre ale Uniunii Europene.

II. Activitãţile Proiectului

1. Elaborarea şi aprobarea documentelor necesare punerii în aplicare
2. Selecţia personalului care predã cursul de Limbã, culturã şi civilizaţie româneascã
3. Pregãtirea anului şcolar, formarea continuã a personalului care predã cursul de Limbã, culturã şi civilizaţie româneascã
4. Monitorizarea activitãţii personalului implicat în proiect
5. Evaluarea activitãţii personalului care predã cursul de Limbã, culturã şi civilizaţie româneascã
6. Consilierea şi sprijinirea persoanelor care predau cursul de Limbã, culturã şi civilizaţie româneascã
7. Elaborarea calendarului de activitãţi al Comisiei de implementare şi coordonare a Proiectului
8. Şedinţe de lucru
9. Remedierea eventualelor deficienţe şi probleme survenite în timpul derulãrii proiectului
10. Evaluarea proiectului

III. Procedura privind selecţia, încadrarea, monitorizarea şi evaluarea personalului implicat în Proiectul Ministerului, Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului privind predarea cursului de Limbã, culturã şi civilizaţie româneascã în unitãţi de învãţãmânt din state membre ale Uniunii Europene (curs LCCR)

Selecţia şi repartizarea
Selecţia personalului didactic care predã cursul LCCR se realizeazã prin concurs, de cãtre Comisia de selecţie, numitã prin ordin al ministrului, educaţiei, cercetãrii şi tineretului. Concursul este organizat de Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului din România împreunã cu Institutul Limbii Române şi se desfãşoarã la sediile ambasadelor României în ţãrile partenere, conform calendarului aprobat anual prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii şi tineretului.

1. Selecţia personalului didactic care a predat cursul LCCR în anul şcolar 2007-2008
Personalul didactic care a predat cursul în anul şcolar 2007-2008 şi care doreşte continuarea activitãţii şi în anul şcolar 2008-2009 este selectat cu prioritate de cãtre Comisia de selecţie numitã prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii şi tineretului. Selecţia acestuia se realizeazã în urmãtoarele condiţii:
a) are calificativ minim "bine" în anul şcolar 2007-2008;
b) depune fişa de evaluare elaboratã de ministerul educaţiei, cercetãrii şi tineretului, semnatã de Comisia de evaluare, în perioada de depunere a dosarelor, conform calendarului;
c) depune cererea-tip de continuare a activitãţii, conform calendarului.
Candidaţii care îndeplinesc cumulativ aceste condiţii sunt declaraţi admişi de cãtre Comisia de selecţie numitã prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii şi tineretului. Repartizarea se realizeazã în şedinţã publicã, în prima etapã a şedinţei publice. Şedinţa publicã reprezintã activitatea prin care Comisia de selecţie repartizeazã personalul didactic declarat admis în unitãţile şcolare propuse de autoritãţile partenere.

2. Selecţia personalului didactic care va preda cursul LCCR în anul şcolar 2008-2009
Selecţia personalului didactic care va preda cursul LCCR în anul şcolar 2008-2009 se realizeazã prin concurs.
Înscrierea la concurs se face prin depunerea unui dosar care conţine urmãtoarele documente:
- lista documentelor cuprinse în dosar;
- formularul de înscriere completat;
- curriculum vitae în format european;
- copii legalizate de pe cartea de rezidenţã sau permisul de şedere în ţara pentru care aplicã candidatul;
- copii legalizate de pe urmãtoarele acte de studii: diploma de bacalaureat, diploma de absolvire, diploma de licenţã, foaia matricolã pentru studiile universitare;
- copie de pe cartea/carnetul de muncã sau alt act doveditor privind vechimea în învãţãmânt ( dacã este cazul);
- copie de pe atestatul de grad didactic ( dacã este cazul);
- certificat medical cu menţiunea "apt de muncã".
Notã: Cazierul judiciar se va depune doar în cazul în care candidatul este admis, în termen de 30 de zile de la data şedinţei publice de repartizare.
Toate documentele enumerate sunt obligatorii. Sunt evaluate doar dosarele complete şi depuse în termenele stabilite prin calendarul afişat pe pagina web a Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului. Dosarele complete se depun la sediile ambasadelor României în ţãrile partenere, conform calendarului. Fiecare dosar primeşte la depunere un numãr de înregistrare.
Concursul constã în:
a) evaluarea dosarului;
b) interviul.

a) Evaluarea dosarului
Evaluarea dosarului, prima etapã a selecţiei, constã în acordarea unui punctaj de cãtre Comisia de selecţie, care se constituie ca parte a punctajului final. Punctajul maxim pentru dosar este de 40 de puncte, distribuite astfel:
* Acte de studii:
- diplomã de licenţã în domeniul ştiinţelor umaniste - 10 puncte;
- diplomã de licenţã în alt domeniu decât cel al ştiinţelor umaniste - 4 puncte;
- diplomã de absolvire a colegiului de institutori şi învãţãtori - 9 puncte;
- diplomã de liceu pedagogic, cu specializarea învãţãtor - 8 puncte
- diplomã de bacalaureat - 2 puncte.
Se puncteazã numai diploma cu punctajul cel mai mare.
* Grade didactice:
- gradul didactic 1 - 10 puncte;
- gradul didactic 2 - 8 puncte;
- gradul didactic definitiv - 6 puncte.
* Vechime în învãţãmânt:
- 1 punct pentru fiecare an de activitate didacticã, dar nu mai mult de 10 puncte.
* Dovada de absolvire a modulului psiho-pedagogic sau a disciplinelor corespunzãtoare acestuia (foaie matricolã sau atestat) - 10 puncte.

b) Interviul
Punctajul maxim pentru interviu este de 60 de puncte, parte a punctajului final, distribuite pe urmãtoarele probe:
- cunoaşterea Proiectului, a programei cursului LCCR - 15 puncte;
- competenţe de comunicare în limba ţãrii pentru care opteazã candidatul - 15 puncte;
- prezentarea unui proiect didactic pe o temã aleasã din curricula cursului LCCR (maximum 2 pagini) - 15 puncte;
- prezentarea unui proiect cu tema "Promovarea Limbii, culturii şi civilizaţiei româneşti în ţãri ale Uniunii Europene" sau a unui proiect de deschidere interculturalã pentru unitãţi şcolare din ţara pentru care opteazã (maximum o paginã) - 15 puncte.
Susţinerea fiecãrei probe a interviului este obligatorie.
Calendarul privind selecţia persoanelor care vor preda cursul LCCR se va afişa pe pagina de internet a Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului.
Rezultatele evaluãrii dosarului, ale interviului, precum şi rezultatele finale ale concursului se afişeazã, de asemenea, pe pagina de internet a Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului. Se considerã admişi candidaţii care au dosarul complet şi au susţinut toate probele interviului.

3. Repartizarea personalului admis în urma selecţiei
Repartizarea candidaţilor admişi se realizeazã în şedinţã publicã. Şedinţa publicã cuprinde douã etape, astfel:
a) Prima etapã - repartizarea cu prioritate a candidaţilor declaraţi admişi, care îndeplinesc condiţiile pentru continuitate prevãzute la pct. 1, în ordine, astfel:
(i) în unitãţile şcolare în care au funcţionat în anul şcolar 2007-2008;
(ii) în alte unitãţi şcolare, în ordinea descrescãtoare a punctajelor obţinute la evaluarea activitãţii din anul şcolar 2007-2008.
În cazul punctajelor egale, departajarea candidaţilor se realizeazã luându-se în considerare, în ordine, urmãtoarele criterii: apropierea de domiciliu; punctajul acordat pentru acte de studii, conform pct. 2 lit. a); gradul didactic.
b) A doua etapã - repartizarea în ordinea descrescãtoare a punctajului a candidaţilor declaraţi admişi în urma selecţiei realizate în anul 2008.
În cazul punctajelor egale, departajarea candidaţilor se realizeazã luându-se în considerare, în ordine, urmãtoarele criterii: punctajul obţinut la interviu; punctajul acordat pentru acte de studii, conform pct. 2 lit. a); gradul didactic.
Persoanele declarate admise şi care au optat pentru un numãr de ore de predare a cursului LCCR sunt numite prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii şi tineretului.

IV. Monitorizarea activitãţii Proiectului
Monitorizarea activitãţii personalului didactic care predã cursul LCCR se realizeazã periodic, cel puţin de douã ori într-un an şcolar, de cãtre Comisia de implementare şi coordonare a Proiectului.
Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului, prin Comisia de implementare şi coordonare a Proiectului, organizeazã la începutul fiecãrui an şcolar o activitate de formare a personalului didactic care predã cursul LCCR.
Situaţiile speciale apãrute în derularea Proiectului sunt soluţionate de Comisia de implementare şi coordonare a Proiectului, în colaborare cu autoritãţile responsabile din ţãrile partenere.

V. Evaluarea personalului didactic din Proiect
Personalul didactic care predã cursul LCCR este evaluat anual de cãtre Comisia de implementare şi coordonare a Proiectului, utilizând instrumentele de lucru cuprinse în anexele nr. 2-5.
Fişa de post cuprinde principalele atribuţii ale personalului didactic care predã cursul LCCR, în concordanţã cu specificul Proiectului, al activitãţii didactice şi cu sistemul de învãţãmânt din ţara partenerã (anexa nr. 2).
Raportarea tehnicã şi narativã se întocmeşte lunar de cãtre personalul didactic care predã cursul LCCR, pentru pontarea orelor efectuate în cadrul Proiectului (anexa nr. 3).
Fişa de (auto)evaluare a personalului didactic este structuratã pe unitãţi de competenţã, asociate cu indicatori de performanţã, având la bazã atribuţiile din fişa de post (anexa nr. 4).
Portofoliul profesorului reprezintã cartea de vizitã a activitãţii didactice, care permite pãstrarea materialelor şi organizarea acestora astfel încât ele sã devinã operaţionale în activitatea didacticã şi de evaluare (anexa nr. 5).
Toate instrumentele de lucru se arhiveazã la sediul Institutului Limbi Române.
Rezultatele evaluãrii se comunicã personalului implicat în Proiect, la finalul fiecãrui an şcolar.


ANEXA 2
FIŞA DE POST

Numele şi prenumele ...............................................
Anul şcolar 2008-2009
Obiectiv general: Promovarea limbii, culturii şi civilizaţiei româneşti în ţãrile de adopţie
I. Atribuţii generale
1. Respectã legislaţia în vigoare
2. Studiazã şi aplicã prevederile curriculei cursului de Limbã, culturã şi civilizaţie româneascã, elaboratã de Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului, şi materialele bibliografice recomandate
3. Rãspunde în faţa conducerii şcolii şi a reprezentanţilor Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului de calitatea activitãţii desfãşurate în unitate
4. Transpune în activitatea proprie obiectivele stabilite prin politica de dezvoltare a şcolii şi prin politica educaţionalã a Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului
5. Respectã şi aplicã normele referitoare la deontologia profesionalã
6. Întocmeşte raportãri, statistici, sinteze privind situaţia şcolarã, precum şi orice alte materiale solicitate de cãtre Comisia pentru implementarea şi coordonarea Proiectului Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului privind predarea cursului de Limbã, culturã şi civilizaţie româneascã în unitãţi de învãţãmânt din state membre ale Uniunii Europene
7. Se preocupã în permanenţã de ridicarea nivelului de pregãtire profesionalã

II. Atribuţii specifice
Proiectarea didacticã
1. Analizeazã programa şi materialele bibliografice recomandate
2. Selecteazã materialele şi mijloacele didactice adecvate
3. Întocmeşte planificãrile calendaristice
4. Elaboreazã proiectele didactice:
- stabileşte obiectivele operaţionale ale lecţiei;
- stabileşte conţinutul activitãţii de învãţare;
- alege strategiile didactice de tip activ, participativ, formativ;
- construieşte situaţii de învãţare care solicitã participarea creativã a fiecãrui elev;
- adapteazã informaţia la posibilitãţile de învãţare, în funcţie de particularitãţile grupului instruit;
- repartizeazã timpul pentru fiecare secvenţã a lecţiei.

III. Procesul de învãţare
1. Creeazã condiţii optime în vederea organizãrii procesului de receptare a cunoştinţelor, prin:
- selectarea situaţiilor de învãţare adecvate tipului de deprinderi şi abilitãţi care trebuie formate;
- selectarea procedeelor, tehnicilor şi metodelor de predare (în funcţie de obiectivele propuse, de particularitãţile de vârstã şi individuale ale elevilor şi de eterogenitatea grupelor).
2. Organizeazã activitãţile practice şi aplicative în procesul de învãţare:
- coreleazã gradul de dificultate şi de complexitate a activitãţilor practice şi aplicative cu particularitãţile grupei de elevi.
3. Utilizeazã eficient materialul didactic şi mijloacele audiovizuale:
- identificã situaţiile care necesitã folosirea materialului didactic şi a mijloacelor audiovizuale;
- coreleazã toate aceste materiale şi mijloace cu conţinuturile de învãţare, în vederea asigurãrii unei instruiri eficiente.
4. Elaboreazã instrumentele de evaluare a elevilor:
- selecteazã conţinuturile ce urmeazã a fi evaluate, în funcţie de obiectivele evaluãrii;
- coreleazã tipurile de itemi cu natura obiectivelor şi conţinuturilor;
- decide asupra baremului şi condiţiilor de evaluare, în vederea realizãrii unei evaluãri obiective;
- apreciazã şi valorificã rezultatele evaluãrii în scopul diagnozei şi prognozei;
- stabileşte strategii didactice adecvate, în scopul remedierii deficienţelor procesului educaţional, în funcţie de rezultatele înregistrate la evaluare.

IV. Acţiuni extracurs
1. Proiecteazã şi realizeazã activitãţi extracurs în concordanţã cu obiectivele educaţionale stabilite: expoziţii, cenacluri, simpozioane, sesiuni de comunicãri ale elevilor, manifestãri cultural-artistice, sportive şi de recreere
2. Valorificã rezultatele activitãţilor extracurs în cadrul unor activitãţi didactice

V. Dezvoltarea profesionalã
1. Identificã nevoile proprii de perfecţionare şi formare profesionalã
2. Participã la activitãţi de perfecţionare şi formare profesionalã organizate de cãtre instituţii la nivel local/regional/naţional
3. Elaboreazã şi publicã lucrãri în calitate de autor, coautor, colaborator, referent şi publicã articole

VI. Capacitatea de comunicare
1. Comunicarea cadru didactic-elev:
- alege modalitãţile de comunicare eficiente şi le coreleazã cu conţinutul informaţiei, cu particularitãţile de vârstã şi individuale ale elevilor;
- transmite informaţii cu caracter instructiv-educativ, utilizând un limbaj adecvat, în vederea atingerii obiectivelor propuse;
- utilizeazã feedbackul în comunicare şi înlãturã perturbaţiile care afecteazã comunicarea;
- faciliteazã comunicarea elev-elev, elev-clasã.
2. Comunicarea cadru didactic-cadru didactic:
- identificã posibile domenii conexe de colaborare;
- comunicã în cadrul colectivului profesoral;
- comunicã cu conducerea unitãţii de învãţãmânt.
3. Comunicarea cadru didactic-familie:
- informeazã familia elevului în legãturã cu activitatea şcolarã;
- consiliazã pãrinţii elevilor;
- obţine informaţii relevante pentru familie, respectiv pentru demersul didactic, în vederea formãrii corespunzãtoare a personalitãţii elevului;
- analizeazã opiniile familiei şi selecteazã strategiile educative adecvate copilului.
4. Comunicarea cadru didactic-comunitate:
- promoveazã proiectul în comunitate;
- informeazã comunitatea despre efectele benefice ale cursului asupra tinerilor în procesul de integrare în ţara de adopţie, în paralel cu conservarea identitãţii naţionale;
- promoveazã imaginea României în ţara de adopţie;
- încurajeazã cetãţenii de altã naţionalitate decât cea românã sã urmeze cursul.

Am luat cunoştinţã.
........................


ANEXA 3

Nume: ........................................
Prenume: .....................................
Unitatea şcolarã: ............................

RAPORTARE TEHNICĂ ŞI NARATIVĂ

Referitor la: orele de Limbã, culturã şi civilizaţie româneascã
Perioada de raportare: ...............
1. Indicatori tehnici
1.1. Activitãţi desfãşurate în perioada de raportare


┌────┬────────────────┬────────────┬────────────┬────────────────┬───────────┐
│Nr. │ Denumirea │ Nr. de ore │Nr. de elevi│Tema prezentatã │Observaţii │
│crt.│ activitãţii │ efectuate/ │prezenţi la │ │ │
│ │ │ data │ore │ │ │
├────┼────────────────┼────────────┼────────────┼────────────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────┼────────────┼────────────┼────────────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────┼────────────┼────────────┼────────────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────┼────────────┼────────────┼────────────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │
└────┴────────────────┴────────────┴────────────┴────────────────┴───────────┘



1.2. Probleme întâmpinate în desfãşurarea activitãţii


┌────┬───────────────────────────────────────┬───────────────────────────────┐
│Nr. │ Tipul de problemã │ Acţiunile întreprinse pentru │
│crt.│ │ remedierea acestei situaţii │
├────┼───────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┤
│ 1. │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┤
│ 2. │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┤
│... │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┤
│... │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┤
│ n │ │ │
└────┴───────────────────────────────────────┴───────────────────────────────┘

2. Descrierea narativã a activitãţilor, conform planurilor de lecţie


Semnãtura conducerii unitãţii şcolare Semnãtura cadrului didactic
....................................... ................................




ANEXA 4

FIŞA DE (AUTO) EVALUAREA PERSONALULUI DIDACTIC

Numele şi prenumele .....................................
Anul şcolar 2008-2009


┌──────────────┬─────────────────────────────────┬───────────────────────────┐
│ Unitãţi de │ Indicatori de performanţã │ Punctaj │
│ competenţã │ ├─────┬────────────┬────────┤
│ │ │Maxim│Autoevaluare│Evaluare│
├──────────────┼─────────────────────────────────┼─────┼────────────┼────────┤
│ │1. Cunoaşterea programei şi a │ 5 │ │ │
│ │materialelor bibliografice │ │ │ │
│ │recomandate │ │ │ │
│ │2. Selecţia materialelor şi │ 5 │ │ │
│ │mijloacelor didactice │ │ │ │
│A. Proiectarea│3. Elaborarea planificãrilor │ 5 │ │ │
│ didacticã │calendaristice │ │ │ │
│ │- alegerea unor strategii optime │ │ │ │
│ │pentru parcurgerea programei şi │ │ │ │
│ │atingerea obiectivelor generale │ │ │ │
│ │şi specifice │ │ │ │
│ │4. Elaborarea proiectelor │ 5 │ │ │
│ │didactice │ │ │ │
│ │- stabilirea obiectivelor │ │ │ │
│ │lecţiilor │ │ │ │
│ │- fixarea conţinutului unitãţilor│ │ │ │
│ │de învãţare │ │ │ │
│ │- corelarea strategiilor didac- │ │ │ │
│ │tice cu prevederile programei, │ │ │ │
│ │obiectivele şi conţinuturile │ │ │ │
│ │activitãţilor şi cu numãrul │ │ │ │
│ │orelor alocate │ │ │ │
│ │- gestionarea timpului pentru │ │ │ │
│ │fiecare secvenţã de învãţare │ │ │ │
│ │- transmiterea accesibilã a │ │ │ │
│ │informaţiei conform nivelului de │ │ │ │
│ │pregãtire al elevilor │ │ │ │
├──────────────┼─────────────────────────────────┼─────┼────────────┼────────┤
│ │1. Selectarea situaţiilor de │ 4 │ │ │
│ │învãţare care duc la crearea şi │ │ │ │
│ │dezvoltarea deprinderilor şi │ │ │ │
│ │abilitãţilor │ │ │ │
│ │2. Selecţia procedeelor, tehni- │ 4 │ │ │
│ │cilor şi metodelor de predare (în│ │ │ │
│B. Procesul de│funcţie de obiectivele propuse,de│ │ │ │
│ învãţare │particularitãţile de vârstã ale │ │ │ │
│ │elevilor şi de eterogenitatea │ │ │ │
│ │grupelor) │ │ │ │
│ │3. Organizarea activitãţilor │ 4 │ │ │
│ │practice şi aplicative în proce- │ │ │ │
│ │sul de învãţare │ │ │ │
│ │4. Utilizarea eficientã a mate- │ 4 │ │ │
│ │rialului didactic şi a mijloa- │ │ │ │
│ │celor audiovizuale │ │ │ │
│ │5. Evaluarea elevilor │ 4 │ │ │
│ │- alegerea şi utilizarea instru- │ │ │ │
│ │mentelor de evaluare │ │ │ │
│ │- aprecierea şi valorificarea │ │ │ │
│ │rezultatelor evaluãrii │ │ │ │
├──────────────┼─────────────────────────────────┼─────┼────────────┼────────┤
│C. Acţiuni │Participarea sau organizarea de │ │ │ │
│ extracurs │expoziţii, cenacluri,simpozioane,│ │ │ │
│ │sesiuni de comunicãri ale │ │ │ │
│ │elevilor, manifestãri cultural │ │ │ │
│ │artistice, sportive şi de │ │ │ │
│ │recreere; elaborarea sau colabo- │ │ │ │
│ │rarea la reviste şcolare, alte │ │ │ │
│ │publicaţii │ │ │ │
├──────────────┼─────────────────────────────────┼─────┼────────────┼────────┤
│D. Dezvoltarea│1. Participarea la activitãţi de │ 4 │ │ │
│ profesionalã│perfecţionare şi formare profe- │ │ │ │
│ │sionalã organizate la nivelul │ │ │ │
│ │şcolii │ │ │ │
│ │2. Participarea la activitãţi de │ 4 │ │ │
│ │perfecţionare şi formare profe- │ │ │ │
│ │sionalã organizate de cãtre │ │ │ │
│ │instituţii la nivel regional/ │ │ │ │
│ │naţional │ │ │ │
│ │3. Lucrãri şi articole publicate │ 2 │ │ │
├──────────────┼─────────────────────────────────┼─────┼────────────┼────────┤
│E. Capacitatea│1.Comunicarea cadru didactic-elev│ 5 │ │ │
│ de comunicare│- respectarea partenerului în │ │ │ │
│ │comunicare │ │ │ │
│ │- asigurarea feedbackului în │ │ │ │
│ │comunicare │ │ │ │
│ │- dezvoltarea comunicãrii │ │ │ │
│ │elev-elev, elev-clasã │ │ │ │
│ │- asigurarea unei consilieri │ │ │ │
│ │corecte a elevilor │ │ │ │
│ │2. Comunicarea cadru didactic- │ 2 │ │ │
│ │cadru didactic │ │ │ │
│ │- comunicarea în cadrul colecti- │ │ │ │
│ │vului profesoral │ │ │ │
│ │- comunicarea cu conducerea │ │ │ │
│ │unitãţii de învãţãmânt │ │ │ │
│ │3. Comunicarea cadru didactic- │ 5 │ │ │
│ │familie │ │ │ │
│ │- informarea familiei │ │ │ │
│ │- consilierea pãrinţilor │ │ │ │
│ │4. Comunicarea cadru didactic- │ 5 │ │ │
│ │comunitate │ │ │ │
├──────────────┼─────────────────────────────────┼─────┼────────────┼────────┤
│F. Comporta- │1. Respectarea regulamentului │ 3 │ │ │
│ mentul │unitãţii de învãţãmânt şi a │ │ │ │
│ │orarului │ │ │ │
│ │2. Comportamentul faţã de elevi │ 3 │ │ │
│ │3. Comportamentul faţã de auto- │ │ │ │
│ │ritãţi şi personalul şcolii │ │ │ │
│ │4. Comportamentul în comunitate │ 3 │ │ │
│ │5. Respectarea deontologiei │ 3 │ │ │
│ │profesionale │ │ │ │
├──────────────┼─────────────────────────────────┼─────┼────────────┼────────┤
│PUNCTAJ TOTAL:│ │ 100 │ │ │
└──────────────┴─────────────────────────────────┴─────┴────────────┴────────┘

┌──────────────────────────┬─────────────────────────────┐
│ Punctajul total │ Calificativul │
├──────────────────────────┼─────────────────────────────┤
│ 81p-100p │ Foarte bine │
├──────────────────────────┼─────────────────────────────┤
│ 71p-80p │ Bine │
├──────────────────────────┼─────────────────────────────┤
│ 61p-70p │ Satisfãcãtor │
├──────────────────────────┼─────────────────────────────┤
│ Sub 60p │ Nesatisfãcãtor │
└──────────────────────────┴─────────────────────────────┘

Calificativul acordat ............................
Evaluatori .......................................

Semnãtura cadrului didactic evaluat
....................................

Data ...................




ANEXA 5
PORTOFOLIUL PROFESORULUI

Portofoliul profesorului reprezintã cartea de vizitã a activitãţii didactice a profesorului, permite pãstrarea materialelor şi organizarea acestora astfel încât sã fie operaţionale, obligã profesorul la o muncã de calitate, la responsabilitate şi rigoare profesionalã, întrucât toate "documentele" sunt "la vedere".

STRUCTURĂ

PARTEA I
Date personale

1. CV (modelul european)
2. Structura anului şcolar din ţara de adopţie
3. Încadrarea (clase, nr. de ore), cu desfãşurãtorul activitãţii didactice (comunicate la Institutul Limbii Române pentru calcularea drepturilor bãneşti)
4. Orarul sãptãmânal
5. Listele nominale cu elevii, pe grupe/clase, şi unitatea şcolarã de unde provin
6. Fişa postului
7. Calendarul activitãţilor extracurs
8. Fişa de autoevaluare/evaluare

PARTEA a II-a
Activitatea de la catedrã

1. Programa cursului opţional, în limba românã şi în limba ţãrii de adopţie
2. Planificarea materiei (planificarea anualã şi pe unitãţi de învãţare), personalizatã
3. Proiecte didactice
4. Teste iniţiale şi finale de evaluare a cunoştinţelor elevilor
5. Forme de evaluare alternativã/proiecte, referate, eseuri, fişe individuale şi colective de lucru, portofolii etc.
6. Catalogul profesorului
7. Lista materialului didactic utilizat

PARTEA a III-a
Activitatea extracurs

1. Calendarul activitãţilor extracurs
2. Impactul acestor activitãţi asupra comunitãţii şcolare, a comunitãţii româneşti (mediatizarea activitãţilor, ecoul în presa localã, naţionalã şi în ţara gazdã etc.)

PARTEA a IV-a
Alte activitãţi şi proiecte

1. Extinderea cursului atât în şcolile în care se desfãşoarã în acest an, cât şi în alte şcoli din regiune
2. Predarea benevolã a cursului grupurilor de adulţi - români şi strãini, grupuri omogene sau mixte - în vederea pãstrãrii legãturilor spirituale ale conaţionalilor cu spaţiul cultural românesc şi pentru promovarea imaginii României în spaţiul european
3. Activitãţi de voluntariat
4. Activitãţi desfãşurate împreunã cu cadrele didactice din unitatea de învãţãmânt
5. Alte activitãţi

PARTEA a V-a
Activitatea de perfecţionare

1. Evidenţa activitãţilor de perfecţionare organizate la nivelul şcolii (diplome, certificate etc. obţinute, dacã este cazul)
2. Participarea la cursurile de formare iniţiate de cãtre Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului
3. Parcurgerea unor forme de învãţãmânt postuniversitar organizate în ţara de adopţie
4. Dobândirea unor competenţe complementare domeniului în care este angajat.

----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016