Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 4.144 din 29 iunie 2022  privind aprobarea Normativului de dotare minimală pentru învăţământul primar    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 4.144 din 29 iunie 2022 privind aprobarea Normativului de dotare minimală pentru învăţământul primar

EMITENT: Ministerul Educaţiei
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 696 din 12 iulie 2022
    În conformitate cu prevederile art. 94 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare,
    ţinând cont de Decizia de punere în aplicare a Consiliului European de aprobare a evaluării Planului naţional de redresare şi rezilienţă pentru România din 22 octombrie 2021,
    având în vedere Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 privind stabilirea cadrului instituţional şi financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului naţional de redresare şi rezilienţă necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 178/2002,
    în temeiul art. 13 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 369/2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul educaţiei emite prezentul ordin.
    ART. 1
    Se aprobă Normativul de dotare minimală pentru învăţământul primar, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 2
    La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 3.263/2006*) pentru aprobarea Normativului de dotare minimală pentru învăţământul primar.
    *) Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 3.263/2006 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.


    ART. 3
    Direcţia generală învăţământ preuniversitar, Direcţia generală pentru implementarea proiectului „România Educată“, Direcţia generală minorităţi şi relaţia cu Parlamentul, Direcţia generală dezvoltare patrimoniu, inspectoratele şcolare, precum şi conducerile unităţilor de învăţământ preuniversitar duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

    ART. 4
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul educaţiei,
                    Sorin-Mihai Cîmpeanu

    Bucureşti, 29 iunie 2022.
    Nr. 4.144.
    ANEXA 1

    NORMATIV
    de dotare minimală pentru învăţământul primar

    Comunicare în limba română/Limba şi literatura română

┌───┬──────────────────────────────────┐
│ │Materiale audiovizuale │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Antologii/Filme didactice cu │
│1. │tematică din literatura română şi │
│ │universală pentru copii, în format│
│ │video/video digital │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Modele │
├───┼──────────────────────────────────┤
│2. │Alfabetar (magnetic) pentru tablă │
├───┼──────────────────────────────────┤
│3. │Alfabetar (magnetic) pentru elevi │
├───┼──────────────────────────────────┤
│4. │Ştampile cu litere │
├───┼──────────────────────────────────┤
│5. │Şabloane pentru trasat litere │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Materiale grafice sau în format │
│ │digital │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Planşe pentru dezvoltarea │
│6. │capacităţii de exprimare orală │
│ │(anotimpuri, poveşti), pentru │
│ │ortografie, punctuaţie │
├───┼──────────────────────────────────┤
│7. │Planşe cu literele limbii române │
├───┼──────────────────────────────────┤
│8. │Planşe cu liniaturi speciale │
│ │laminate │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Jetoane cu imagini (emoţii, │
│ │culturi multietnice, diverse │
│9. │meserii, vieţuitoare, obiecte din │
│ │viaţa de zi cu zi, rutine, ordinea│
│ │cronologică a unor acţiuni, │
│ │silabe, cuvinte) │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Cărţi (poezii, ghicitori, poveşti,│
│10.│povestiri, legende etc.) - autori │
│ │români şi străini │
├───┼──────────────────────────────────┤
│11.│Enciclopedii pentru copii (pentru │
│ │textele informative) │
├───┼──────────────────────────────────┤
│12.│Dicţionare │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Jocuri şi jucării didactice │
├───┼──────────────────────────────────┤
│13.│Jocuri de masă utile dezvoltării │
│ │comunicării orale/scrise │
├───┼──────────────────────────────────┤
│14.│Marionete/Păpuşi de mânuit │
│ │(degete, mănuşă) │
├───┼──────────────────────────────────┤
│15.│Scenă teatru păpuşi │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Programe informatice educaţionale │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Acces la biblioteci digitale, │
│16.│platforme educaţionale, publicaţii│
│ │online, aplicaţii, softuri, │
│ │programe informatice educaţionale │
└───┴──────────────────────────────────┘



    Comunicare în limba maternă/Limba şi literatura maternă

┌───┬──────────────────────────────────┐
│ │Materiale audiovizuale │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Filme bazate pe literatura română/│
│ │literatura minorităţii/literatura │
│1. │universală cu diferite texte, │
│ │conversaţii în limba română pentru│
│ │exerciţii de ascultare/reproducere│
│ │/utilizare a limbii române vorbite│
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Modele │
├───┼──────────────────────────────────┤
│2. │Alfabetar mobil pentru profesor/ │
│ │elevi │
├───┼──────────────────────────────────┤
│3. │Ştampile cu litere │
├───┼──────────────────────────────────┤
│4. │Şabloane pentru trasat litere │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Material grafic sau în format │
│ │digital │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Planşe pentru dezvoltarea │
│ │capacităţii de exprimare orală │
│5. │(poveşti, basme ilustrate), pentru│
│ │ortografie, punctuaţie în limba │
│ │maternă studiată │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Jetoane cu imagini (emoţii, │
│ │culturi multietnice, diverse │
│6. │meserii, vieţuitoare, obiecte din │
│ │viaţa de zi cu zi, rutine, silabe,│
│ │ordinea cronologică a unor acţiuni│
│ │etc.) │
├───┼──────────────────────────────────┤
│7. │Set planşe: alfabetar ilustrat │
├───┼──────────────────────────────────┤
│8. │Planşe cu liniaturi speciale │
│ │laminate │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Cărţi (poezii, ghicitori, poveşti,│
│ │povestiri, legende etc.) autori │
│9. │români/autori din rândul │
│ │minorităţii respective/autori │
│ │străini în limba română sau │
│ │bilingve │
├───┼──────────────────────────────────┤
│10.│Enciclopedii pentru copii (pentru │
│ │textele informative) │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Dicţionar (explicativ, ortografic,│
│11.│ilustrat, bilingv) român - limba │
│ │maternă │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Jocuri şi jucării didactice │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Jocuri de masă utile dezvoltării │
│12.│comunicării orale/scrise în limba │
│ │maternă/limba română │
├───┼──────────────────────────────────┤
│13.│Marionete/Păpuşi de mânuit │
│ │(degete, mănuşă) │
├───┼──────────────────────────────────┤
│14.│Scenă teatru păpuşi │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Programe informatice educaţionale │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Acces la biblioteci digitale, │
│15.│platforme educaţionale, publicaţii│
│ │online, aplicaţii, softuri, │
│ │programe informatice educaţionale │
└───┴──────────────────────────────────┘



    Limbi moderne

┌──┬───────────────────────────────────┐
│ │Materiale audiovizuale │
├──┼───────────────────────────────────┤
│1.│Filme didactice, filme pentru copii│
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Materiale grafice sau în format │
│ │digital │
├──┼───────────────────────────────────┤
│2.│Dicţionare │
├──┼───────────────────────────────────┤
│3.│Metode de învăţare a limbii moderne│
│ │pentru copii │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Culegeri cu exerciţii de vocabular;│
│4.│gramatică progresivă a limbii │
│ │moderne pe nivel de studiu │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Cărţi din literatura pentru copii, │
│5.│cu texte adecvate nivelului de │
│ │vârstă │
├──┼───────────────────────────────────┤
│6.│Benzi desenate │
├──┼───────────────────────────────────┤
│7.│Hărţi (interactive) ale ţării │
│ │respective │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Programe informatice educaţionale │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Acces la biblioteci digitale, │
│8.│platforme educaţionale, publicaţii │
│ │online, aplicaţii, softuri, │
│ │programe informatice educaţionale │
└──┴───────────────────────────────────┘



    Matematică şi explorarea mediului/Matematică

┌───┬──────────────────────────────────┐
│ │Aparate, truse şi echipamente │
├───┼──────────────────────────────────┤
│1. │Trusă de figuri şi corpuri │
│ │geometrice │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Trusă de instrumente de geometrie │
│2. │pentru tablă: riglă, echer, │
│ │compas, raportor │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Trusă pentru operaţii cu numere │
│3. │naturale (cifre şi semne │
│ │matematice magnetice) │
├───┼──────────────────────────────────┤
│4. │Riglete/Baza 10 │
├───┼──────────────────────────────────┤
│5. │Abac cu operaţii matematice/ │
│ │Numărătoare │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Materiale manipulative diverse: │
│6. │animale, fructe, legume de │
│ │dimensiuni mici, omuleţi, din │
│ │cauciuc/plastic, beţişoare etc. │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Instrumente de măsură pentru │
│7. │lungime: riglă, metru de │
│ │tâmplărie, metru de croitorie, │
│ │ruletă │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Instrumente de măsură pentru │
│8. │volumul lichidelor: recipiente │
│ │gradate │
├───┼──────────────────────────────────┤
│9. │Instrumente de măsură pentru masa │
│ │corpurilor: cântar, balanţă │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Instrumente de măsură pentru timp:│
│10.│ceas (manevrabil de către elevi), │
│ │clepsidre, cronometru │
├───┼──────────────────────────────────┤
│11.│Unităţi monetare: bancnote de │
│ │hârtie/monede (specimen) │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Materiale audiovizuale │
├───┼──────────────────────────────────┤
│12.│Filme didactice pe teme din │
│ │programele şcolare │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Materiale grafice sau în format │
│ │digital │
├───┼──────────────────────────────────┤
│13.│Planşe pentru înţelegerea │
│ │conceptelor specifice matematicii │
├───┼──────────────────────────────────┤
│14.│Jetoane (magnetice) matematice │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Jocuri şi jucării didactice │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Jocuri de masă (operaţii │
│15.│logico-matematice, strategie, │
│ │formare de şiruri matematice) │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Jocuri de construcţie (construcţii│
│ │variate pe diferite teme: forme │
│16.│din lemn, paie modelabile, forme │
│ │geometrice magnetice, piese mici │
│ │de plastic, tuburi │
│ │interconectabile) │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Programe informatice educaţionale │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Acces la biblioteci digitale, │
│17.│platforme educaţionale, publicaţii│
│ │online, aplicaţii, softuri, │
│ │programe informatice educaţionale │
└───┴──────────────────────────────────┘



    Ştiinţe ale naturii

┌───┬──────────────────────────────────┐
│ │Aparate, truse şi echipamente │
├───┼──────────────────────────────────┤
│1. │Lupă cu mâner │
├───┼──────────────────────────────────┤
│2. │Busolă │
├───┼──────────────────────────────────┤
│3. │Termometru (de cameră, de baie, │
│ │medical) │
├───┼──────────────────────────────────┤
│4. │Eprubete cu capac │
├───┼──────────────────────────────────┤
│5. │Spirtieră │
├───┼──────────────────────────────────┤
│6. │Circuit electric simplu │
├───┼──────────────────────────────────┤
│7. │Trusă de magneţi │
├───┼──────────────────────────────────┤
│8. │Kituri de experimente pentru elevi│
├───┼──────────────────────────────────┤
│9. │Microscop │
├───┼──────────────────────────────────┤
│10.│Trusă cu mostre de roci, metale, │
│ │materiale de construcţie │
├───┼──────────────────────────────────┤
│11.│Kit sistem solar │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Materiale audiovizuale │
├───┼──────────────────────────────────┤
│12.│Filme didactice în conformitate cu│
│ │tematica din programa şcolară │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Modele │
├───┼──────────────────────────────────┤
│13.│Mulaje animale, corpul uman │
│ │(schelet, organele corpului uman) │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Materiale grafice sau în format │
│ │digital │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Planşe (interactive) conform │
│14.│conţinuturilor din programele │
│ │şcolare │
├───┼──────────────────────────────────┤
│15.│Atlase (botanic, zoologic, de │
│ │anatomie umană) │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Enciclopedii pentru copii (a se │
│16.│consulta programa şcolară pentru │
│ │tematică) │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Programe informatice educaţionale │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Acces la biblioteci digitale, │
│17.│platforme educaţionale, publicaţii│
│ │online, aplicaţii, softuri, │
│ │programe informatice educaţionale │
└───┴──────────────────────────────────┘



    Istorie

┌──┬───────────────────────────────────┐
│ │Materiale audiovizuale │
├──┼───────────────────────────────────┤
│1.│Filme didactice pe teme din │
│ │programa şcolară │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Materiale grafice sau în format │
│ │digital │
├──┼───────────────────────────────────┤
│2.│Set de hărţi (interactive) pentru │
│ │toate epocile istorice │
├──┼───────────────────────────────────┤
│3.│Atlase istorice │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Planşe (interactive) cu portrete │
│4.│ale personalităţilor şi evenimente │
│ │din diferite perioade istorice │
├──┼───────────────────────────────────┤
│5.│Jetoane cu personalităţi istorice │
├──┼───────────────────────────────────┤
│6.│Legende, cronici, surse istorice │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Programe informatice educaţionale │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Acces la biblioteci digitale, │
│7.│platforme educaţionale, publicaţii │
│ │online, aplicaţii, softuri, │
│ │programe informatice educaţionale │
└──┴───────────────────────────────────┘



    Geografie

┌──┬───────────────────────────────────┐
│ │Materiale audiovizuale │
├──┼───────────────────────────────────┤
│1.│Filme didactice/Documentare pe teme│
│ │din programa şcolară │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Materiale grafice sau în format │
│ │digital │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Hărţi (interactive) ale României, │
│ │Europei, lumii (harta fizică şi │
│2.│administrativă, hidrografică, │
│ │rutieră, împărţirea teritorială │
│ │etc.) │
├──┼───────────────────────────────────┤
│3.│Atlase geografice │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Modele │
├──┼───────────────────────────────────┤
│4.│Glob pământesc │
├──┼───────────────────────────────────┤
│5.│Şablon harta României │
├──┼───────────────────────────────────┤
│6.│Busole │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Jocuri şi jucării didactice │
├──┼───────────────────────────────────┤
│7.│Puzzle-uri geografice │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Programe informatice educaţionale │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Acces la biblioteci digitale, │
│8.│platforme educaţionale, publicaţii │
│ │online, aplicaţii, softuri, │
│ │programe informatice educaţionale │
└──┴───────────────────────────────────┘



    Educaţie civică

┌──┬───────────────────────────────────┐
│ │Materiale audiovizuale │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Filme didactice legate de │
│1.│înţelegerea valorilor democraţiei, │
│ │a respectării normelor de │
│ │comportare în societate │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Materiale grafice sau în format │
│ │digital │
├──┼───────────────────────────────────┤
│2.│Planşe pe teme corespunzătoare │
│ │programelor şcolare │
├──┼───────────────────────────────────┤
│3.│Simboluri ale statului român │
├──┼───────────────────────────────────┤
│4.│Cartea Drepturile copilului │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Cărţi cu conţinut adecvat │
│5.│programelor şcolare în vigoare │
│ │(comportamente moral-civice, valori│
│ │morale, drepturile copilului) │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Jocuri şi jucării didactice │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Jocuri educative, de masă, pe teme │
│6.│civice (ţări, Uniunea Europeană, │
│ │drepturi şi îndatoriri, valori, │
│ │situaţii din viaţa cotidiană etc.) │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Programe informatice educaţionale │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Acces la biblioteci digitale, │
│7.│platforme educaţionale, publicaţii │
│ │online, aplicaţii, softuri, │
│ │programe informatice educaţionale │
└──┴───────────────────────────────────┘



    Religie

┌───┬──────────────────────────────────┐
│ │Materiale audiovizuale │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Filme video pe teme din programele│
│1. │şcolare în vigoare, despre │
│ │personalităţi biblice, despre │
│ │personalităţile cultului respectiv│
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Cântece şi audiţii muzicale │
│2. │religioase, colinde, pricesne, │
│ │cântece patriotice │
├───┼──────────────────────────────────┤
│3. │Emisiuni TV şi radiofonice │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Materiale grafice sau în format │
│ │digital │
├───┼──────────────────────────────────┤
│4. │Hărţi (interactive) conform │
│ │temelor din programa şcolară │
├───┼──────────────────────────────────┤
│5. │Albume cu icoane, troiţe, artă │
│ │religioasă, bisericile din România│
├───┼──────────────────────────────────┤
│6. │Planşe tematice, tabele │
│ │cronologice, calendare │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Icoanele Praznicelor Împărăteşti, │
│7. │Sfinţilor români, icoanele Maicii │
│ │Domnului, icoanele unor sfinţi │
│ │cunoscuţi │
├───┼──────────────────────────────────┤
│8. │Reviste, monografii, beletristică │
│ │inspirată din viaţa religioasă │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Dicţionar de simboluri şi termeni │
│9. │religioşi, dicţionarul religiilor │
│ │lumii, dicţionar biblic, dicţionar│
│ │religios (online) │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Culegeri de texte religioase sau │
│10.│laice relevante pentru temele din │
│ │programa şcolară │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Programe informatice educaţionale │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Acces la biblioteci digitale, │
│11.│platforme educaţionale, publicaţii│
│ │online, aplicaţii, softuri, │
│ │programe informatice educaţionale │
└───┴──────────────────────────────────┘



    Joc şi mişcare

┌──┬───────────────────────────────────┐
│ │Aparatură sportivă, echipamente şi │
│ │materiale │
├──┼───────────────────────────────────┤
│1.│Bastoane │
├──┼───────────────────────────────────┤
│2.│Mingi │
├──┼───────────────────────────────────┤
│3.│Ţinte │
├──┼───────────────────────────────────┤
│4.│Cercuri │
├──┼───────────────────────────────────┤
│5.│Popice │
├──┼───────────────────────────────────┤
│6.│Coardă de sărit │
├──┼───────────────────────────────────┤
│7.│Jaloane │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Jocuri şi jucării didactice │
├──┼───────────────────────────────────┤
│8.│Paraşută pentru motricitate │
├──┼───────────────────────────────────┤
│9.│Jocuri de masă (joc de şah) │
└──┴───────────────────────────────────┘



    Muzică şi mişcare

┌──┬───────────────────────────────────┐
│ │Instrumente muzicale şi acustice │
├──┼───────────────────────────────────┤
│1.│Diapazon │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Instrumente de suflat în DO, │
│2.│instrumente de percuţie (de │
│ │jucărie) │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Materiale audiovizuale │
├──┼───────────────────────────────────┤
│3.│Filme didactice (viaţa marilor │
│ │compozitori) │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Înregistrări din creaţia │
│4.│compozitorilor români şi străini, │
│ │muzică instrumentală, folclor │
│ │românesc, colinde, coruri de copii │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Materiale grafice sau în format │
│ │digital │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Planşe (interactive) cu portrete │
│5.│ale compozitorilor români şi │
│ │străini │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Programe informatice educaţionale │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Acces la biblioteci digitale, │
│6.│platforme educaţionale, publicaţii │
│ │online, aplicaţii, softuri, │
│ │programe informatice educaţionale │
└──┴───────────────────────────────────┘



    Arte vizuale şi abilităţi practice

┌───┬──────────────────────────────────┐
│ │Materiale audiovizuale │
├───┼──────────────────────────────────┤
│1. │Înregistrări ale unor spectacole │
│ │de teatru şi teatru de păpuşi │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Documentare despre obiectele │
│2. │familiare, având ca subiect „Cum │
│ │se fabrică?“ │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Materiale grafice sau în format │
│ │digital │
├───┼──────────────────────────────────┤
│3. │Albume cu reproduceri de artă │
├───┼──────────────────────────────────┤
│4. │Portrete de artişti plastici │
│ │români şi străini │
├───┼──────────────────────────────────┤
│5. │Planşe didactice (formarea │
│ │culorilor, tehnici de lucru etc.) │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Jocuri şi jucării didactice │
├───┼──────────────────────────────────┤
│6. │Jocuri tip puzzle sau loto cu │
│ │imagini/fotografii │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Aparate, truse şi echipamente │
├───┼──────────────────────────────────┤
│7. │Eboşoare/Deboşoare │
├───┼──────────────────────────────────┤
│8. │Şabloane (fructe, animale, │
│ │personaje etc.) │
├───┼──────────────────────────────────┤
│9. │Gherghef diferite mărimi │
├───┼──────────────────────────────────┤
│10.│Perforatoare diferite forme │
├───┼──────────────────────────────────┤
│11.│Ştampile cu diferite forme, de │
│ │diferite mărimi │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Programe informatice educaţionale │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Acces la biblioteci, muzee │
│ │virtuale, platforme educaţionale, │
│12.│publicaţii online, softuri, │
│ │aplicaţii, programe informatice │
│ │educaţionale │
└───┴──────────────────────────────────┘



    Dezvoltare personală

┌──┬───────────────────────────────────┐
│ │Materiale audiovizuale │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Filme didactice legate de │
│1.│înţelegerea valorilor democraţiei, │
│ │a respectării normelor de │
│ │comportare în societate │
├──┼───────────────────────────────────┤
│2.│Poveşti (terapeutice) cu morală │
│ │pentru copii │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Materiale grafice sau în format │
│ │digital │
├──┼───────────────────────────────────┤
│3.│Planşe cu emoţii şi sentimente │
├──┼───────────────────────────────────┤
│4.│Planşe diversitate (gen, rasă, │
│ │etnie, cultură) │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Jocuri şi jucării didactice │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Jocuri didactice (autocunoaştere, │
│5.│dezvoltarea corpului la diferite │
│ │vârste) │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Programe informatice educaţionale │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Acces la biblioteci digitale, │
│6.│platforme educaţionale, publicaţii │
│ │online, aplicaţii, softuri, │
│ │programe informatice educaţionale │
└──┴───────────────────────────────────┘



    Educaţie fizică şi sport

┌───┬──────────────────────────────────┐
│ │Echipamente, instalaţii, aparatură│
│ │sportivă │
├───┼──────────────────────────────────┤
│1. │Bancă de gimnastică │
├───┼──────────────────────────────────┤
│2. │Scară fixă │
├───┼──────────────────────────────────┤
│3. │Saltea de gimnastică │
├───┼──────────────────────────────────┤
│4. │Cronometru │
├───┼──────────────────────────────────┤
│5. │Ruletă │
├───┼──────────────────────────────────┤
│6. │Joc de şah │
├───┼──────────────────────────────────┤
│7. │Mingi de fotbal │
├───┼──────────────────────────────────┤
│8. │Mingi de minihandbal │
├───┼──────────────────────────────────┤
│9. │Mingi de minivolei │
├───┼──────────────────────────────────┤
│10.│Mingi de minibaschet │
├───┼──────────────────────────────────┤
│11.│Mingi de oină │
├───┼──────────────────────────────────┤
│12.│Mingi de rugby │
├───┼──────────────────────────────────┤
│13.│Mingi medicinale 1-2 kg │
├───┼──────────────────────────────────┤
│14.│Eşarfe TAG pentru jocul de rugby │
├───┼──────────────────────────────────┤
│15.│Echipament pentru competiţie │
│ │jocuri sportive │
├───┼──────────────────────────────────┤
│16.│Copete │
├───┼──────────────────────────────────┤
│17.│Jaloane │
├───┼──────────────────────────────────┤
│18.│Gărduleţe pentru sărituri │
├───┼──────────────────────────────────┤
│19.│Scăriţă pentru coordonare │
├───┼──────────────────────────────────┤
│20.│Bază pentru cercuri/bastoane │
├───┼──────────────────────────────────┤
│21.│Cercuri │
├───┼──────────────────────────────────┤
│22.│Bastoane │
├───┼──────────────────────────────────┤
│23.│Coardă de sărit │
├───┼──────────────────────────────────┤
│24.│Maieu de departajare │
├───┼──────────────────────────────────┤
│25.│Beţe de ştafetă │
├───┼──────────────────────────────────┤
│26.│Gantere │
├───┼──────────────────────────────────┤
│27.│Popice │
├───┼──────────────────────────────────┤
│28.│Rachete badminton; fluturaşi │
└───┴──────────────────────────────────┘



    Mobilier pentru sala de clasă

┌──┬───────────────────────────────────┐
│1.│Catedră/Masa profesorului şi scaun │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Pupitre individuale cu scaune, │
│2.│pentru elevi, modulare şi reglabile│
│ │pe înălţime │
├──┼───────────────────────────────────┤
│3.│Cuiere │
├──┼───────────────────────────────────┤
│4.│Tablă magnetică │
├──┼───────────────────────────────────┤
│5.│Dulapuri individuale pentru elevi │
├──┼───────────────────────────────────┤
│6.│Dulap pentru depozitarea │
│ │materialelor didactice │
├──┼───────────────────────────────────┤
│7.│Suport pentru prezentare planşe │
└──┴───────────────────────────────────┘



    Alternativa educaţională Step by Step

┌───┬──────────────────────────────────┐
│ │Limbă şi comunicare │
│ │Centrul de Citire │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Întâlnirea de dimineaţă │
│ │Mesajul zilei: foi de flipchart, │
│ │prezentări Power-Point, prezentări│
│ │audio-video etc. │
│ │Calendarul naturii: set panouri │
│ │pentru întâlnirea de dimineaţă │
│ │(calendar al naturii cu elemente │
│ │meteo, zilele lunilor, lunile │
│ │anului, anotimpuri, termometru, │
│ │tabel temperaturi, prezenţă) - │
│ │vizibil pentru toţi elevii │
│ │Rutine şi tranziţii: │
│ │1. Afiş/Panou cu regulile │
│ │comunicării eficiente/regulile │
│ │clasei │
│ │2. Panou pentru alegerea centrelor│
│ │(jetoane cu numele fiecărui copil)│
│ │şi panou/jetoane cu │
│ │responsabilităţile individuale │
│ │săptămânale │
│ │3. Agenda zilei - jetoane cu │
│ │magnet - disciplinele aferente │
│ │fiecărui an de studiu pentru │
│ │vizualizarea programului zilnic │
│ │(orar) │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Cărţi (poezii, ghicitori, poveşti,│
│1. │povestiri, legende etc.) - autori │
│ │români/străini │
├───┼──────────────────────────────────┤
│2. │Enciclopedii pentru copii (pentru │
│ │textele informative) │
├───┼──────────────────────────────────┤
│3. │Jocuri de masă utile dezvoltării │
│ │comunicării orale │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Dicţionare (ilustrate): sinonime, │
│ │omonime, paronime, Dicţionarul │
│4. │Explicativ al Limbii Române, │
│ │antonime, Dicţionarul Ortografic, │
│ │Ortoepic şi Morfologic al Limbii │
│ │Române │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Jetoane cu imagini (emoţii, │
│5. │culturi multietnice, diverse │
│ │meserii, vieţuitoare, obiecte din │
│ │viaţa de zi cu zi, rutine etc.) │
├───┼──────────────────────────────────┤
│6. │Seturi de planşe cu poveşti │
│ │(pentru povestiri, memorizări) │
├───┼──────────────────────────────────┤
│7. │Marionete/Păpuşi de mânuit │
│ │(degete, mănuşă) │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Centrul de Scriere │
├───┼──────────────────────────────────┤
│1. │Abecedar - trusă cu jetoane │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Tablă magnetică cu litere mici şi │
│2. │mari de tipar/liniaturi speciale │
│ │pentru antrenament grafic pe │
│ │spaţiu mare │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Planşe cu literele mici şi mari de│
│3. │tipar/de mână (grupuri de sunete, │
│ │de litere) │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Jocuri de masă (cuvinte-cheie, joc│
│4. │de cuvinte, rebus de dimensiuni │
│ │mari, cuvinte încrucişate etc.) │
├───┼──────────────────────────────────┤
│5. │Ştampile cu litere │
├───┼──────────────────────────────────┤
│6. │Şabloane pentru trasat litere │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Matematică şi Ştiinţe ale naturii │
│ │Centrul de Matematică │
├───┼──────────────────────────────────┤
│1. │Tablă magnetică cu cifre │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Materiale manipulative diverse: │
│2. │animale, fructe, legume de │
│ │dimensiuni mici, din cauciuc/ │
│ │plastic etc. │
├───┼──────────────────────────────────┤
│3. │Riglete baza 10 │
├───┼──────────────────────────────────┤
│4. │Numărătoare │
├───┼──────────────────────────────────┤
│5. │Jetoane/Poveşti cu şi despre cifre│
│ │/numere │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Afişe - formarea numerelor, semne │
│6. │de comparaţie, schema scăderii, │
│ │adunării, aflarea termenului │
│ │necunoscut etc. │
├───┼──────────────────────────────────┤
│7. │Trusă de geometrie pentru cadrul │
│ │didactic │
├───┼──────────────────────────────────┤
│8. │Trusă cu forme geometrice │
├───┼──────────────────────────────────┤
│9. │Trusă cu corpuri geometrice │
├───┼──────────────────────────────────┤
│10.│Recipiente gradate │
├───┼──────────────────────────────────┤
│11.│Balanţă, cântar electric de │
│ │bucătărie │
├───┼──────────────────────────────────┤
│12.│Metru de croitorie, de tâmplărie, │
│ │ruletă │
├───┼──────────────────────────────────┤
│13.│Bancnote de hârtie, monede │
│ │(specimen) │
├───┼──────────────────────────────────┤
│14.│Clepsidre pentru măsurarea │
│ │diferită a timpului │
├───┼──────────────────────────────────┤
│15.│Ceas (manevrabil de către elevi) │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Jocuri de masă (şah, puzzle, │
│16.│tangram, formare de şiruri │
│ │matematice, jocuri │
│ │logico-matematice etc.) │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Centrul de Construcţii │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Set cuburi de lemn tridimensionale│
│1. │(SBS - mărime standard de o │
│ │unitate) │
├───┼──────────────────────────────────┤
│2. │Seturi de construcţie din diverse │
│ │materiale │
├───┼──────────────────────────────────┤
│3. │Set de omuleţi din plastic sau din│
│ │cauciuc │
├───┼──────────────────────────────────┤
│4. │Set de circulaţie (semne de │
│ │circulaţie, maşinuţe) │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Ştiinţe ale Naturii, Istorie, │
│ │Geografie, Educaţie civică, │
│ │Dezvoltare personală │
│ │Centrul de Ştiinţă │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Hărţi [harta României, harta │
│1. │Europei (format A3)]: fizică, │
│ │administrativă, geopolitică, │
│ │hidrografică, istorică etc. │
├───┼──────────────────────────────────┤
│2. │Atlas geografic │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Materiale din natură: ierbar, │
│3. │insectar, beţe, castane, seminţe, │
│ │pietre etc. │
├───┼──────────────────────────────────┤
│4. │Lupe │
├───┼──────────────────────────────────┤
│5. │Magneţi │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Instrumente pentru experimente │
│6. │[recipiente, pipete, eprubete, │
│ │clame, seringi (fără ac), paie, │
│ │lumânări, pensete etc.] │
├───┼──────────────────────────────────┤
│7. │Microscop │
├───┼──────────────────────────────────┤
│8. │Busolă │
├───┼──────────────────────────────────┤
│9. │Circuit electric simplu - fire, │
│ │cabluri, baterii mari, becuri mici│
├───┼──────────────────────────────────┤
│10.│Truse pentru demonstrarea │
│ │proprietăţilor şi calităţilor apei│
├───┼──────────────────────────────────┤
│11.│Sistem solar (joc, imagini, │
│ │machetă) │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Vieţuitoare din plastic/cauciuc │
│12.│(vertebrate/nevertebrate, reptile,│
│ │mamifere, păsări, insecte etc.) - │
│ │vezi mediile de viaţă │
├───┼──────────────────────────────────┤
│13.│Diverse mulaje (corpul uman, │
│ │scheletul uman etc.) │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Jocuri de masă: puzzle (animale, │
│ │ţări, corpul uman etc.); Europa │
│14.│(steaguri, ţări şi capitale); │
│ │emoţii, reguli de circulaţie, │
│ │drepturile omului etc. │
├───┼──────────────────────────────────┤
│15.│Cartea Drepturile copilului │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Arte şi tehnologii │
│ │Centrul de Artă │
├───┼──────────────────────────────────┤
│1. │Eboşoare │
├───┼──────────────────────────────────┤
│2. │Bureţi pentru pictură (diferite │
│ │forme şi mărimi) │
├───┼──────────────────────────────────┤
│3. │Şabloane (fructe, animale, │
│ │personaje etc.) │
├───┼──────────────────────────────────┤
│4. │Gherghef diferite mărimi │
├───┼──────────────────────────────────┤
│5. │Perforator, perforatoare diferite │
│ │forme │
├───┼──────────────────────────────────┤
│6. │Ştampile cu diferite forme, de │
│ │diferite mărimi │
├───┼──────────────────────────────────┤
│7. │Instrumente/Jucării muzicale │
│ │şcolare │
├───┼──────────────────────────────────┤
│8. │Înregistrări cu muzică ambientală/│
│ │cântece pentru copii │
├───┼──────────────────────────────────┤
│9. │Albume cu lucrări de artă │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Imagini-portret ale │
│10.│compozitorilor, pictorilor români,│
│ │străini │
└───┴──────────────────────────────────┘



    Mobilier în clasa Step by Step

┌──┬───────────────────────────────────┐
│ │Masă dreptunghiulară (centrele de │
│1.│scriere, matematică şi ştiinţă) - 6│
│ │copii │
├──┼───────────────────────────────────┤
│2.│Masă rotundă (centrele de citire şi│
│ │artă) │
├──┼───────────────────────────────────┤
│3.│Bibliotecă cu compartimente │
│ │deschise (Centrul de Citire) │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Dulap cu 8-10 compartimente │
│4.│deschise (centrele de scriere, │
│ │matematică şi ştiinţă) │
├──┼───────────────────────────────────┤
│5.│Dulap cu 10-20 sertare/tăvi │
│ │(Centrul de artă) │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Dulap cu compartimente mari │
│ │(lungimea unui compartiment este │
│6.│dată de o piesă lungă din setul de │
│ │construit, aproximativ 60 cm) │
│ │(Centrul de Construcţii) │
├──┼───────────────────────────────────┤
│7.│Canapea pentru Centrul de Citire │
└──┴───────────────────────────────────┘



    Pedagogia Montessori
    NOTĂ:
    Toate materialele Montessori sunt necesare câte 1 buc./clasă.


    NIVELUL 6-9 ANI

┌──┬───────────────────────────────────┐
│ │Planşele Montessori pentru marile │
│ │poveşti care introduc │
│1.│concepte-cheie: crearea │
│ │universului, povestea vieţii, │
│ │povestea fiinţelor umane, povestea │
│ │limbii, povestea numerelor │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Materiale cotidiene: jurnale de │
│ │lucru, caiete, rechizite, fişe-tip │
│ │Montessori pentru operaţii, hârtie │
│2.│liniată tip Montessori pentru │
│ │scriere, instrumente de măsurat: │
│ │raportor, riglă, echer, compas - │
│ │mai multe bucăţi din fiecare │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Biblioteca clasei: cărţi de citit, │
│ │cărţi de istorie, pentru biologie, │
│3.│geografie, ştiinţe, artă; │
│ │enciclopedii, atlase, dicţionare, │
│ │manuale, culegeri │
└──┴───────────────────────────────────┘



┌───┬──────────────────────────────────┐
│ │Materiale pentru Limbaj │
├───┼──────────────────────────────────┤
│1. │Litere din glaspapir │
├───┼──────────────────────────────────┤
│2. │Alfabet mobil │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Carduri pentru citit (cuvinte │
│3. │scurte, cuvinte mai lungi, │
│ │propoziţii scurte, grupuri de │
│ │litere) │
├───┼──────────────────────────────────┤
│4. │Carduri cu antonime-sinonime │
├───┼──────────────────────────────────┤
│5. │Cărţi cu text scurt pe fiecare │
│ │pagină şi cu scrisul mare │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Seturi pentru terminologia │
│6. │clasificată cu imagini, etichete │
│ │separate corespunzătoare │
│ │imaginilor şi carduri de control │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Seturi de carduri cu imagini, │
│7. │etichete şi definiţii │
│ │corespunzătoare │
├───┼──────────────────────────────────┤
│8. │Tăbliţe pentru scrierea cu cretă │
├───┼──────────────────────────────────┤
│9. │Material de caligrafie cu peniţă │
│ │şi cerneală │
├───┼──────────────────────────────────┤
│10.│Material pentru: masculin-feminin,│
│ │singular-plural │
├───┼──────────────────────────────────┤
│11.│Material pentru analiza │
│ │propoziţiei │
├───┼──────────────────────────────────┤
│12.│Cutii pentru analiza gramaticală │
├───┼──────────────────────────────────┤
│13.│Materiale pentru folosirea corectă│
│ │a expresiilor │
├───┼──────────────────────────────────┤
│14.│Materiale pentru înţelegerea │
│ │logică a unui text │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Materiale pentru Matematică │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │a) Operaţii │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Jocul „Banca“: perle aurii │
│ │(unităţi, zeci, sute, mii), tăviţe│
│1. │şi boluri, 3 seturi de carduri │
│ │mici până la 3.000, 1 set de │
│ │carduri mari până la 9.000 │
├───┼──────────────────────────────────┤
│2. │Jocul timbrelor │
├───┼──────────────────────────────────┤
│3. │Texte pentru probleme de adunare │
│ │şi scădere │
├───┼──────────────────────────────────┤
│4. │Tablele Seguin 1, 2 + cutia cu │
│ │bare │
├───┼──────────────────────────────────┤
│5. │Dulapul cu lanţuri, pătrate şi │
│ │cuburi şi cutiile cu etichete │
├───┼──────────────────────────────────┤
│6. │Tabla degetelor + tabla de control│
├───┼──────────────────────────────────┤
│7. │Jocul şarpelui │
├───┼──────────────────────────────────┤
│8. │Planşa pentru înmulţire; planşa │
│ │pentru împărţire │
├───┼──────────────────────────────────┤
│9. │Marea împărţire: tabla + cutia cu │
│ │bare colorate şi cutia cu etichete│
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Tablele degetelor pentru adunare, │
│10.│scădere, înmulţire şi împărţire + │
│ │tablele de control │
├───┼──────────────────────────────────┤
│11.│Ierarhia numerelor │
├───┼──────────────────────────────────┤
│12.│Socotitoarea mică, socotitoarea │
│ │mare, socotitoarea aurie │
├───┼──────────────────────────────────┤
│13.│Fracţii circulare de la 1-10 │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Fracţii pătrate şi triunghiulare │
│14.│pentru echivalenţă, similaritate, │
│ │congruenţă (+ etajeră specială) │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │b) Geometrie │
├───┼──────────────────────────────────┤
│15.│Scrinul cu forme geometrice şi │
│ │cardurile corespunzătoare │
├───┼──────────────────────────────────┤
│16.│Cutiile cu triunghiuri │
│ │constructoare │
├───┼──────────────────────────────────┤
│17.│Cutia cu 12 triunghiuri albastre │
├───┼──────────────────────────────────┤
│18.│Pătratul decanomului │
├───┼──────────────────────────────────┤
│19.│Cubul binomului, trinomului │
├───┼──────────────────────────────────┤
│20.│Cutia geometriei │
├───┼──────────────────────────────────┤
│21.│Studiul ariei cu materialul galben│
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Coş cu instrumente de măsurat: │
│22.│raportor, riglă, echer, compas - │
│ │mai multe bucăţi din fiecare │
└───┴──────────────────────────────────┘



┌───┬──────────────────────────────────┐
│ │Materiale pentru aria culturală şi│
│ │ştiinţă │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Geografie │
├───┼──────────────────────────────────┤
│1. │Scrinul pentru geografie - hărţile│
│ │cu pivoţi │
├───┼──────────────────────────────────┤
│2. │Studiul steagurilor │
├───┼──────────────────────────────────┤
│3. │Globuri şi forme de apă şi de │
│ │pământ │
├───┼──────────────────────────────────┤
│4. │Material pentru straturile │
│ │pământului │
├───┼──────────────────────────────────┤
│5. │Harta-puzzle a României │
├───┼──────────────────────────────────┤
│6. │Cardurile de execuţie pentru │
│ │geografie │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Material pentru zonele de │
│7. │temperatură şi pentru fusurile │
│ │orare │
├───┼──────────────────────────────────┤
│8. │Nomenclatură despre „Materie“ │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Istorie │
├───┼──────────────────────────────────┤
│9. │Materialul pentru ceas - studiul │
│ │timpului │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Nevoile fundamentale ale omului │
│ │(planşă cu nevoile fundamentale │
│10.│ale omului, carduri cu imagini şi │
│ │definiţii, poveşti cu dezvoltarea │
│ │a cel puţin 4 nevoi fundamentale │
│ │din preistorie până în prezent) │
├───┼──────────────────────────────────┤
│11.│Banda neagră │
├───┼──────────────────────────────────┤
│12.│Cardurile cu întrebări pentru │
│ │istorie │
├───┼──────────────────────────────────┤
│13.│Liniile timpului │
├───┼──────────────────────────────────┤
│14.│Carduri cu domnitori români │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Biologie │
├───┼──────────────────────────────────┤
│15.│Broşuri pentru clasificarea │
│ │nevertebratelor │
├───┼──────────────────────────────────┤
│16.│Scrinul cu frunze │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Materiale cu terminologia │
│ │clasificată pentru botanică: │
│17.│planta - părţile componente, │
│ │frunza, tulpina, rădăcina, │
│ │seminţele, floarea, fructul, │
│ │ciupercile; pentru zoologie │
├───┼──────────────────────────────────┤
│18.│Carduri pentru experimente de │
│ │botanică │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Instrumentar ştiinţe │
├───┼──────────────────────────────────┤
│19.│Balanţă │
├───┼──────────────────────────────────┤
│20.│Trusă de unelte │
├───┼──────────────────────────────────┤
│21.│Ruletă │
├───┼──────────────────────────────────┤
│22.│Pipete, eprubete, cilindri gradaţi│
├───┼──────────────────────────────────┤
│23.│Sticle conice pentru experimente │
├───┼──────────────────────────────────┤
│24.│Instrumente pentru plantare şi │
│ │grădinărit │
├───┼──────────────────────────────────┤
│25.│Materiale pentru experimente: │
│ │cutii, tăvi, borcane, tocător etc.│
├───┼──────────────────────────────────┤
│26.│Microscop, lamele, lupă │
└───┴──────────────────────────────────┘



┌───┬──────────────────────────────────┐
│ │Materiale pentru viaţa practică şi│
│ │artă │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Bucătăria clasei care include tot │
│ │necesarul pentru aşezarea şi │
│1. │strângerea mesei de prânz, │
│ │servirea gustării şi spălarea │
│ │vaselor │
├───┼──────────────────────────────────┤
│2. │Gherghef │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Croşetă şi andrele şi ghemuri de │
│3. │fire textile de diverse culori şi │
│ │grosimi │
├───┼──────────────────────────────────┤
│4. │Material pentru coaserea │
│ │nasturilor │
├───┼──────────────────────────────────┤
│5. │Material pentru împletire în două │
│ │şi cu mai multe fire │
├───┼──────────────────────────────────┤
│6. │Acuarele, carioca, creioane │
│ │colorate, creioane negre │
├───┼──────────────────────────────────┤
│7. │Şevalet, pensule │
├───┼──────────────────────────────────┤
│8. │Materiale pentru colaj │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Carduri cu vieţile pictorilor, cu │
│9. │picturi celebre, cu vieţile │
│ │compozitorilor │
├───┼──────────────────────────────────┤
│10.│Carduri cu vieţile compozitorilor │
├───┼──────────────────────────────────┤
│11.│Casetofon, căşti │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Înregistrări cu genuri muzicale │
│12.│diferite, din perioade istorice │
│ │diferite │
├───┼──────────────────────────────────┤
│13.│Un instrument muzical │
└───┴──────────────────────────────────┘



    Nivelul 9-12 ani

┌───┬──────────────────────────────────┐
│ │Materiale pentru Limbaj │
│ │Pe lângă toate materialele de la │
│ │6-9 ani, în afară de cele necesare│
│ │învăţării scrisului şi cititului, │
│ │mai sunt necesare: │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Carduri pentru povestea limbii │
│1. │vorbite şi pentru povestea │
│ │scrierii │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Materiale pentru părţile de │
│ │vorbire: carduri, cutiile pentru │
│2. │simboluri Montessori pentru toate │
│ │părţile de vorbire, pentru │
│ │substantive, pentru conjugarea │
│ │verbelor etc. │
├───┼──────────────────────────────────┤
│3. │Cutia cu analiza propoziţiei; │
│ │cutia cu analiza frazei │
├───┼──────────────────────────────────┤
│4. │Planşa pentru analiza propoziţiei │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Carduri pentru antonime, sinonime,│
│5. │omonime, omofone, omografe; tipuri│
│ │de rime │
├───┼──────────────────────────────────┤
│6. │Material pentru derivare: planşa +│
│ │carduri cu sufixe, prefixe │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Materiale pentru scrierea corectă:│
│ │carduri cu regulile semnelor de │
│7. │punctuaţie, materiale pentru │
│ │ortograme şi caiete de lucru │
│ │pentru ortograme │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Carduri pentru tipuri de compunere│
│8. │(imagini, plan de idei, început │
│ │sau sfârşit dat) │
├───┼──────────────────────────────────┤
│9. │Carduri pentru citirea │
│ │interpretativă │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Alte materiale confecţionate de │
│ │cadrele didactice, necesare în │
│ │funcţie de nevoile clasei (de │
│10.│exemplu, model de invitaţie şi │
│ │scrisoare, carduri pentru │
│ │îngrijirea caietului dictando şi │
│ │de matematică, card cu părţile │
│ │unei compuneri etc.) │
└───┴──────────────────────────────────┘



┌──────────────────────────────────────┐
│Materiale pentru Matematică │
│Pe lângă toate materialele de la 6-9 │
│ani, în afară de cele necesare │
│operaţiilor de adunare şi scădere, │
│sunt necesare: │
├───┬──────────────────────────────────┤
│1. │Împărţirea cu tuburi şi grătare │
├───┼──────────────────────────────────┤
│2. │Ordinea efectuării operaţiilor │
├───┼──────────────────────────────────┤
│3. │Socotitoarea plată │
├───┼──────────────────────────────────┤
│4. │Fracţiile pentru arie │
├───┼──────────────────────────────────┤
│5. │Carduri cu exerciţii pentru │
│ │fracţii │
├───┼──────────────────────────────────┤
│6. │Tabla lui Euclid │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Corpurile geometrice pentru volum │
│7. │(prisma hexagonală, piramida cu │
│ │bază pătrat, cubul etc.) │
├───┼──────────────────────────────────┤
│8. │Prismele galbene pentru volume │
├───┼──────────────────────────────────┤
│9. │Tava cu corpuri geometrice din │
│ │paie │
├───┼──────────────────────────────────┤
│10.│Tava cu triunghiuri, patrulatere │
│ │de hârtie │
├───┼──────────────────────────────────┤
│11.│Decanomul din hârtie │
├───┼──────────────────────────────────┤
│12.│Planşa pentru ridicarea la pătrat │
├───┼──────────────────────────────────┤
│13.│Planşa pentru ridicarea la cub │
├───┼──────────────────────────────────┤
│14.│Material pentru aflarea │
│ │numitorului comun │
├───┼──────────────────────────────────┤
│15.│Carduri pentru lista factorilor şi│
│ │carduri pentru multipli │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Alte materiale create de cadrele │
│ │didactice (de exemplu: material │
│ │pentru aflarea dobânzii, pentru │
│16.│aflarea vitezei, pentru aflarea │
│ │termenului necunoscut, pentru │
│ │ordinea operaţiilor, probleme, │
│ │carduri-exerciţii pentru jocul │
│ │înmulţirii şi împărţirii) │
├───┴──────────────────────────────────┤
│Materiale pentru biologie, geografie, │
│istorie │
├──────────────────────────────────────┤
│Toate materialele de la 6-9 ani şi │
│altele adăugate pe parcurs în funcţie │
│de interesul elevilor. De exemplu: │
│ierbare, linia timpului pentru o │
│anumită perioadă din istoria ţării, │
│mulaj cu corpul uman etc. │
└──────────────────────────────────────┘



    Alternativa educaţională Waldorf
    Comunicare în limba română/Limba şi literatura română

┌──┬───────────────────────────────────┐
│ │Materiale grafice │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Antologii cu tematică din │
│1.│literatura română şi universală │
│ │pentru copii, în format letric │
├──┼───────────────────────────────────┤
│2.│Cărţi de lecturi, seturi pentru │
│ │clasă │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Cărţi (poezii, ghicitori, poveşti, │
│3.│povestiri, legende etc.) cu autori │
│ │români şi străini │
├──┼───────────────────────────────────┤
│4.│Cărţi cu povestiri cu tâlc │
├──┼───────────────────────────────────┤
│5.│Cuburi cerate │
├──┼───────────────────────────────────┤
│6.│Suprafaţă de afişare, din plută │
├──┼───────────────────────────────────┤
│7.│Tablouri cu teme corespunzătoare │
│ │claselor │
├──┼───────────────────────────────────┤
│8.│Cretă viu colorată pentru desenul │
│ │pe tablă │
├──┼───────────────────────────────────┤
│9.│Cretă groasă pentru desene pe │
│ │asfalt │
└──┴───────────────────────────────────┘



    Comunicare în limba maternă/Limba şi literatura maternă

┌──┬───────────────────────────────────┐
│ │Material grafic │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Antologii cu tematică din │
│1.│literatura română şi universală │
│ │pentru copii, în format letric │
├──┼───────────────────────────────────┤
│2.│Cărţi de lecturi, seturi pentru │
│ │clasă │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Cărţi (poezii, ghicitori, poveşti, │
│ │povestiri, legende etc.) cu autori │
│3 │români/autori din rândul │
│ │minorităţii respective/autori │
│ │străini în limba română sau │
│ │bilingve │
├──┼───────────────────────────────────┤
│4.│Cuburi cerate │
├──┼───────────────────────────────────┤
│5.│Suprafaţă de afişare, din plută │
├──┼───────────────────────────────────┤
│6.│Tablouri cu teme corespunzătoare │
│ │claselor │
├──┼───────────────────────────────────┤
│7.│Cretă viu colorată pentru desenul │
│ │pe tablă │
├──┼───────────────────────────────────┤
│8.│Cretă groasă pentru desene pe │
│ │asfalt │
└──┴───────────────────────────────────┘



    Limbi moderne

┌──┬───────────────────────────────────┐
│ │Materiale grafice sau în format │
│ │digital │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Cărţi din literatura pentru copii, │
│1.│cu texte adecvate nivelului de │
│ │vârstă │
├──┼───────────────────────────────────┤
│2.│Ceas didactic pentru învăţarea │
│ │orelor │
├──┼───────────────────────────────────┤
│3.│Cartoline pentru învăţarea │
│ │vocabularului │
├──┼───────────────────────────────────┤
│4.│Cărţi de lecturi - set pentru clasă│
└──┴───────────────────────────────────┘



    Matematică şi explorarea mediului/Matematică

┌──┬───────────────────────────────────┐
│ │Aparate, truse şi echipamente │
├──┼───────────────────────────────────┤
│1.│Balanţă cu talgere/Cântar cu │
│ │greutăţi/Cântar roman │
├──┼───────────────────────────────────┤
│2.│Recipiente gradate pentru solide/ │
│ │lichide │
├──┼───────────────────────────────────┤
│3.│Metru de croitorie, de tâmplărie, │
│ │ruletă │
├──┼───────────────────────────────────┤
│4.│Clepsidre pentru măsurarea diferită│
│ │a timpului │
├──┼───────────────────────────────────┤
│5.│Ceas (manevrabil de către elevi) │
└──┴───────────────────────────────────┘



    Ştiinţe ale naturii

┌──┬───────────────────────────────────┐
│ │Aparate, truse şi echipamente │
├──┼───────────────────────────────────┤
│1.│Lupă cu mâner │
├──┼───────────────────────────────────┤
│2.│Busolă │
└──┴───────────────────────────────────┘



    Istorie

┌──┬───────────────────────────────────┐
│ │Materiale grafice │
├──┼───────────────────────────────────┤
│1.│Legende, cronici, surse istorice │
└──┴───────────────────────────────────┘



    Geografie

┌──┬───────────────────────────────────┐
│ │Materiale grafice │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Harta României (harta fizică şi │
│1.│administrativă, hidrografică, │
│ │rutieră, împărţirea teritorială │
│ │etc.) - 1.400 x 1.000 mm │
├──┼───────────────────────────────────┤
│2.│Simboluri ale statului român │
└──┴───────────────────────────────────┘



    Religie

┌──┬───────────────────────────────────┐
│ │Materiale grafice │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Culegeri de texte şi cântece │
│1.│religioase sau laice relevante │
│ │pentru temele din programa şcolară │
└──┴───────────────────────────────────┘



    Joc şi mişcare

┌───┬──────────────────────────────────┐
│ │Aparatură sportivă, echipamente şi│
│ │materiale │
├───┼──────────────────────────────────┤
│1. │Bastoane │
├───┼──────────────────────────────────┤
│2. │Mingi de diferite dimensiuni şi │
│ │texturi (burete etc.) │
├───┼──────────────────────────────────┤
│3. │Ţinte │
├───┼──────────────────────────────────┤
│4. │Cercuri │
├───┼──────────────────────────────────┤
│5. │Popice │
├───┼──────────────────────────────────┤
│6. │Coardă de sărit │
├───┼──────────────────────────────────┤
│7. │Jaloane │
├───┼──────────────────────────────────┤
│8. │Aparate din lemn pentru balansat │
├───┼──────────────────────────────────┤
│9. │Coardă pentru sărit individual şi │
│ │în grup │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Jocuri şi jucării didactice │
├───┼──────────────────────────────────┤
│10.│Jocuri de masă (joc de şah) │
├───┼──────────────────────────────────┤
│11.│Eşarfe colorate │
└───┴──────────────────────────────────┘



    Muzică şi mişcare

┌──┬───────────────────────────────────┐
│ │Instrumente muzicale şi acustice │
├──┼───────────────────────────────────┤
│1.│Diapazon │
├──┼───────────────────────────────────┤
│2.│Liră pentatonică │
├──┼───────────────────────────────────┤
│3.│Instrumente de suflat: flaut │
│ │pentatonic, flaut drept │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Instrumente de percuţie: metalofon │
│4.│pentatonic şi diatonic, │
│ │boomwhackers, trianglu metalic etc.│
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Accesorii │
├──┼───────────────────────────────────┤
│5.│Voaluri de diferite culori, pentru │
│ │jocuri muzicale │
└──┴───────────────────────────────────┘



    Euritmie

┌──┬───────────────────────────────────┐
│ │Instrumente │
├──┼───────────────────────────────────┤
│1.│Vergele de cupru pentru euritmie │
├──┼───────────────────────────────────┤
│2.│Sfere de cupru pentru euritmie │
├──┼───────────────────────────────────┤
│3.│Sfere din lemn pentru euritmie │
└──┴───────────────────────────────────┘



    Arte vizuale şi abilităţi practice

┌───┬──────────────────────────────────┐
│ │Aparate, truse şi echipamente │
├───┼──────────────────────────────────┤
│1. │Gherghef de diferite mărimi │
├───┼──────────────────────────────────┤
│2. │Fire de urzeală din bumbac pentru │
│ │gherghef │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Material textil de diverse culori │
│3. │(bumbac, mătase, in, cânepă, │
│ │lână), conform programei │
├───┼──────────────────────────────────┤
│4. │Lână netoarsă de diferite culori -│
│ │în funcţie de tematică │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Fire de lână şi de bumbac de │
│5. │diverse culori şi grosimi, conform│
│ │programei │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Instrumente de lucru manual: │
│6. │croşete de diferite mărimi, │
│ │andrele de diferite mărimi, ace de│
│ │filţuit │
├───┼──────────────────────────────────┤
│7. │Perie manuală pentru cardat lână │
├───┼──────────────────────────────────┤
│8. │Foarfeci │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Hârtie cerată, hârtie │
│9. │transparentă, hârtie creponată de │
│ │diferite culori │
├───┼──────────────────────────────────┤
│10.│Cartoane colorate │
├───┼──────────────────────────────────┤
│11.│Ceară de albine foiţe şi calupuri │
├───┼──────────────────────────────────┤
│12.│Unelte de cioplit, cuţite, │
│ │raşpile, şmirghel │
├───┼──────────────────────────────────┤
│13.│Ochelari de protecţie │
├───┼──────────────────────────────────┤
│14.│Unelte de grădinărit (greblă, │
│ │hârleţ, sapă) │
├───┼──────────────────────────────────┤
│15.│Cuptor electric │
├───┼──────────────────────────────────┤
│16.│Acuarele │
├───┼──────────────────────────────────┤
│17.│Pensule de diferite grosimi, │
│ │conform programei │
├───┼──────────────────────────────────┤
│18.│Bureţi pentru pictură (diferite │
│ │forme şi mărimi) │
├───┼──────────────────────────────────┤
│19.│Creioane cerate │
├───┼──────────────────────────────────┤
│20.│Ceară colorată de modelat │
├───┼──────────────────────────────────┤
│21.│Lut pentru modelaj │
├───┼──────────────────────────────────┤
│22.│Material de caligrafie cu peniţă │
│ │şi cerneală │
└───┴──────────────────────────────────┘



    Dezvoltare personală

┌──┬───────────────────────────────────┐
│ │Materiale grafice │
├──┼───────────────────────────────────┤
│1.│Poveşti (terapeutice) cu morală │
│ │pentru copii │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Jocuri şi jucării didactice │
├──┼───────────────────────────────────┤
│2.│Jocuri didactice de masă (Nu te │
│ │supăra frate, autocunoaştere) │
└──┴───────────────────────────────────┘



    Educaţie fizică şi sport

┌───┬──────────────────────────────────┐
│ │Echipamente, instalaţii, aparatură│
│ │sportivă │
├───┼──────────────────────────────────┤
│1. │Bancă de gimnastică │
├───┼──────────────────────────────────┤
│2. │Scară fixă │
├───┼──────────────────────────────────┤
│3. │Saltea de gimnastică │
├───┼──────────────────────────────────┤
│4. │Cronometru │
├───┼──────────────────────────────────┤
│5. │Ruletă │
├───┼──────────────────────────────────┤
│6. │Joc de şah │
├───┼──────────────────────────────────┤
│7. │Mingi de minihandbal │
├───┼──────────────────────────────────┤
│8. │Mingi de minivolei │
├───┼──────────────────────────────────┤
│9. │Mingi de minibaschet │
├───┼──────────────────────────────────┤
│10.│Mingi de oină │
├───┼──────────────────────────────────┤
│11.│Mingi de rugby │
├───┼──────────────────────────────────┤
│12.│Mingi medicinale 1-2 kg │
├───┼──────────────────────────────────┤
│13.│Mingi din burete, de diverse │
│ │mărimi │
├───┼──────────────────────────────────┤
│14.│Copete │
├───┼──────────────────────────────────┤
│15.│Jaloane │
├───┼──────────────────────────────────┤
│16.│Gărduleţe pentru sărituri │
├───┼──────────────────────────────────┤
│17.│Scăriţă pentru coordonare │
├───┼──────────────────────────────────┤
│18.│Bază pentru cercuri/bastoane │
├───┼──────────────────────────────────┤
│19.│Cercuri │
├───┼──────────────────────────────────┤
│20.│Bastoane │
├───┼──────────────────────────────────┤
│21.│Coardă de sărit │
├───┼──────────────────────────────────┤
│22.│Beţe de ştafetă │
├───┼──────────────────────────────────┤
│23.│Gantere │
├───┼──────────────────────────────────┤
│24.│Popice │
├───┼──────────────────────────────────┤
│25.│Rachete badminton; fluturaşi │
└───┴──────────────────────────────────┘



    Mobilier şcolar

┌───┬──────────────────────────────────┐
│1. │Mese şi scaune din lemn, de │
│ │diferite înălţimi │
├───┼──────────────────────────────────┤
│2. │Cuiere │
├───┼──────────────────────────────────┤
│3. │Dulap din lemn pentru depozitarea │
│ │materialelor didactice │
├───┼──────────────────────────────────┤
│4. │Planşe din lemn pentru pictură │
├───┼──────────────────────────────────┤
│5. │Rastel din lemn pentru planşe │
├───┼──────────────────────────────────┤
│6. │Suport din lemn/Masă pentru masa │
│ │anotimpurilor │
├───┼──────────────────────────────────┤
│7. │Bibliotecă cu compartimente │
│ │deschise │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Material textil de diferite │
│8. │culori, pentru perdele la fiecare │
│ │clasă şi pentru masa anotimpurilor│
├───┼──────────────────────────────────┤
│9. │Coşuri din nuiele pentru │
│ │depozitarea lucrărilor individuale│
├───┼──────────────────────────────────┤
│10.│Materiale din natură │
└───┴──────────────────────────────────┘



    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016