Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 4.098 din 23 iunie 2022  pentru modificarea Metodologiei privind organizarea şi desfăşurarea concursului pentru ocuparea funcţiilor de director şi director adjunct din unităţile de învăţământ preuniversitar de stat, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei nr. 4.597/2021     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 4.098 din 23 iunie 2022 pentru modificarea Metodologiei privind organizarea şi desfăşurarea concursului pentru ocuparea funcţiilor de director şi director adjunct din unităţile de învăţământ preuniversitar de stat, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei nr. 4.597/2021

EMITENT: Ministerul Educaţiei
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 623 din 24 iunie 2022
    În temeiul prevederilor art. 257, 258 şi ale art. 259 alin. (3) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare,
    în baza art. 13 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 369/2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul educaţiei emite prezentul ordin.
    ART. I
    Metodologia privind organizarea şi desfăşurarea concursului pentru ocuparea funcţiilor de director şi director adjunct din unităţile de învăţământ preuniversitar de stat, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei nr. 4.597/2021, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 771 şi 771 bis din 10 august 2021, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum urmează:
    1. La articolul 5 alineatul (4) litera c) punctul 2, subpunctul (ii) va avea următorul cuprins:
    "(ii) un reprezentant al consiliului local şi un membru supleant, desemnaţi prin hotărâre a consiliului local, respectiv un reprezentant al consiliului judeţean/ consiliului local al sectorului municipiului Bucureşti şi un membru supleant, desemnaţi prin hotărâre a consiliului judeţean/local al sectorului, în cazul unităţilor de învăţământ special, centrelor şcolare pentru educaţie incluzivă şi CJRAE/CMBRAE. Reprezentantul consiliului local/judeţean nu poate fi cadru didactic în unitatea de învăţământ pentru care se desfăşoară interviul şi nici cadru didactic înscris la sesiunea curentă a concursului sau cadru didactic care ocupă funcţia de director/director adjunct. În cazul cluburilor sportive şcolare, palatelor şi cluburilor copiilor şi centrelor de excelenţă, reprezentantul consiliului local este înlocuit de un reprezentant al Ministerului Educaţiei. În cazul unităţilor de învăţământ preuniversitar militar, de ordine publică şi securitate naţională, din comisia de evaluare a probei de interviu pentru ocuparea funcţiei de director adjunct, reprezentantul consiliului local este înlocuit de un reprezentant desemnat de ministerul care coordonează şi controlează unităţile respective. În cazul unităţilor de învăţământ unice la nivelul unităţii administrativ-teritoriale, în situaţia în care nu pot fi desemnate două cadre didactice titulare ca reprezentanţi ai unităţii de învăţământ, din comisie pot face parte şi cadre didactice cu contract de muncă pe perioadă determinată, cu norma de bază în acea unitate;"

    2. La articolul 12, alineatul (1) va avea următorul cuprins:
    "ART. 12
    (1) Probele din cadrul concursului pentru ocuparea funcţiilor de director şi de director adjunct din unităţile de învăţământ sunt următoarele:
    a) proba scrisă - rezolvarea de către candidaţi, în maximum 120 de minute, a unui test standardizat cu 50 de itemi, cu un singur răspuns corect, prin care se evaluează capacităţi şi competenţe relevante pentru activitatea de management educaţional:
    1. capacităţi cognitive;
    2. competenţe de management şi leadership.
    Fiecare item corect rezolvat se notează cu două puncte. Nota fiecărui evaluator se obţine prin împărţirea la 10 a sumei punctajelor acordate de acesta. Nota candidatului la proba scrisă se calculează ca medie aritmetică a notelor acordate de fiecare evaluator. Nu se admit diferenţe de notare între membrii comisiei de evaluare a probei scrise.
    Evaluarea testului standardizat se face în prezenţa candidatului şi a observatorilor. Notele obţinute la proba scrisă se pot contesta în termen de 24 de ore de la afişarea rezultatelor. Contestaţiile se adresează preşedintelui comisiei de organizare a concursului şi se depun la secretariatul inspectoratului şcolar. Soluţionarea contestaţiilor se realizează în perioada stabilită în calendarul de desfăşurare a concursului, prevăzut în anexa nr. 8 la prezenta metodologie. Nu se admit diferenţe de notare între membrii comisiei de soluţionare a contestaţiilor la reevaluarea probei scrise. În cazul constatării diferenţelor de notare între membrii comisiei de soluţionare a contestaţiilor, preşedintele comisiei de organizare reevaluează testul în prezenţa candidatului şi acordă nota finală.
    Rezultatele soluţionării contestaţiilor de către comisiile de soluţionare a contestaţiilor se afişează la sediul şi pe site-ul inspectoratului şcolar şi se comunică, în scris, contestatarului, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la expirarea termenului de soluţionare a contestaţiilor. Rezultatele stabilite de comisiile de soluţionare a contestaţiilor sunt definitive şi pot fi atacate numai la instanţa de contencios administrativ competentă.
    Centrul Naţional de Politici şi Evaluare în Educaţie asigură elaborarea testelor standardizate, în colaborare cu experţi în domeniul ştiinţelor educaţiei, selectaţi în baza unei proceduri proprii şi numiţi prin ordin al ministrului educaţiei. Colectivul de elaborare a testelor standardizate şi toate persoanele care au dreptul de a opera cu acestea semnează acord de confidenţialitate privind conţinutul testelor.
    Centrul Naţional de Politici şi Evaluare în Educaţie este responsabil şi de transmiterea testelor standardizate către centrele speciale, în condiţii de securitate informatică;
    b) interviu cu durata de 60 de minute pentru fiecare candidat, susţinut în limba română, în cadrul căruia se evaluează:
    1. competenţele de management strategic, operaţional şi de comunicare, prin prezentarea unei strategii de dezvoltare a unităţii de învăţământ pentru care candidează;
    2. abilităţile de rezolvare a unor situaţii-problemă, prin raportare la contextul şi specificul unităţii de învăţământ pentru care candidează;
    3. competenţele digitale, pe baza utilizării calculatorului.
    Strategia de dezvoltare a unităţii de învăţământ conţine maximum 5 pagini şi este pusă la dispoziţia membrilor comisiei de evaluare a probei de interviu la prezentarea candidatului pentru susţinerea probei.
    Interviul este evaluat cu punctaje exprimate prin numere de la 0 la 10 de către fiecare membru al comisiei, punctajul final fiind media aritmetică a punctajelor acordate de către cei cinci membri ai comisiei de evaluare. Punctajele se înregistrează în borderoul de notare, conform anexei nr. 2 la prezenta metodologie. Nu se admit diferenţe mai mari de trei puncte între oricare doi evaluatori. În cazul diferenţelor mai mari de trei puncte, preşedintele comisiei are obligaţia să medieze divergenţele de punctaj între evaluatori. În urma medierii, evaluatorii pot acorda alte punctaje decât cele iniţiale şi se întocmeşte un nou borderou de punctaj, în care evaluatorii îşi motivează, în scris, punctajul acordat.
    În cazul în care, în urma medierii, diferenţele de punctaj rămân mai mari de trei puncte, se calculează media aritmetică a punctajelor acordate după mediere, iar dacă diferenţa între media obţinută şi unul sau mai multe dintre punctajele acordate este mai mare sau egală cu două puncte, punctajul sau punctajele respectiv(e) se elimină din calculul mediei şi se calculează media din punctajele rămase.
    Dacă în urma aplicării metodei de calcul nu se poate constitui media, preşedintele comisiei de organizare a concursului informează în scris comisia naţională pentru analiză şi măsuri. Informarea este însoţită de înregistrarea audio-video a probei şi de borderourile de notare.
    Rezultatul probei de evaluare a interviului se poate contesta în termen de maximum 24 de ore de la afişarea rezultatului. În vederea soluţionării contestaţiilor, înregistrările audio-video se predau de către preşedintele comisiei de evaluare a interviului către preşedintele comisiei de organizare a concursului.
    Soluţionarea contestaţiilor se realizează la nivelul comisiilor constituite în alt judeţ decât cel în care are loc proba de interviu, conform repartizării realizate de comisia naţională de monitorizare şi coordonare a concursului.
    Transmiterea înregistrărilor audio-video este asigurată de preşedintele comisiei de organizare a concursului.
    Punctajul acordat de comisia de soluţionare a contestaţiilor este definitiv şi poate fi atacat numai la instanţa de contencios administrativ competentă."

    3. La articolul 24, alineatul (6) va avea următorul cuprins:
    "(6) În urma promovării concursului, directorul unităţii de învăţământ de stat încheie, cu excepţia directorilor din cluburile sportive şcolare, palatele şi cluburile copiilor, centrele de excelenţă, pe o perioadă de 4 ani de la data numirii în funcţie, contract de management administrativ-financiar cu primarul/primarul de sector al unităţii administrativ-teritoriale."

    4. La articolul 30, alineatul (2) va avea următorul cuprins:
    "(2) Abaterile menţionate la alin. (1), precum şi constatarea unor vicii în acordarea punctajelor aferente probelor de concurs confirmate după finalizarea concursului, dar înainte de emiterea deciziei/ordinului de numire, dacă vizează câştigătorul concursului, conduc la invalidarea rezultatelor acestuia şi validarea următorului candidat admis. În cazul în care nu există niciun alt candidat admis, funcţia rămâne vacantă."

    5. Anexele nr. 4, 8 şi 11 la metodologie se modifică şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1-3 care fac parte integrantă din prezentul ordin.


    ART. II
    Direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Educaţiei, inspectoratele şcolare şi unităţile de învăţământ preuniversitar de stat duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

    ART. III
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    p. Ministrul educaţiei,
                    Gigel Paraschiv,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 23 iunie 2022.
    Nr. 4.098.
    ANEXA 1

    (Anexa nr. 4 la metodologie)
    Unitatea de învăţământ
    ................................................
    ADEVERINŢĂ
    Se adevereşte prin prezenta că doamna/domnul .................................., legitimată/legitimat cu CI/BI seria ....... nr. ..............., cod numeric personal ..........................., îndeplineşte următoarele condiţii:
    1. este cadru didactic titular în unitatea/unităţile de învăţământ ...................................
    .............................................................................................
    având încheiat contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată, cu o vechime în învăţământ de ............. ani ............ luni, raportată la data de 28 iunie 2022;

    2. a obţinut calificativul „Foarte bine“ în ultimii doi ani şcolari încheiaţi lucraţi efectiv la catedră în funcţii didactice sau în funcţii de conducere din unităţi de învăţământ/inspectorate şcolare/casele corpului didactic/Palatul Naţional al Copiilor/Ministerul Educaţiei ori în funcţii de îndrumare şi control din inspectorate şcolare/funcţii de specialitate specifice Ministerului Educaţiei;
    3. nu a fost sancţionat(ă) disciplinar în anul şcolar curent şi nici în ultimii doi ani şcolari lucraţi efectiv la catedră în funcţii didactice sau în funcţii de conducere din unităţi de învăţământ/inspectorate şcolare/casele corpului didactic/Palatul Naţional al Copiilor/Ministerul Educaţiei ori în funcţii de îndrumare şi control din inspectorate şcolare/funcţii de specialitate specifice Ministerului Educaţiei sau a intervenit radierea de drept a sancţiunii, potrivit art. 248 alin. (3) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

    Director,
    .........................
    Secretar,
    .........................

    ANEXA 2

    (Anexa nr. 8 la metodologie)
    CALENDARUL CONCURSULUI
    pentru ocuparea funcţiilor de director şi director adjunct
    din unităţile de învăţământ preuniversitar de stat - sesiunea iunie-octombrie 2022

┌──────────┬───────────────────────────┐
│Data │Activitatea │
├──────────┼───────────────────────────┤
│ │Anunţarea concursului │
│ │(publicarea funcţiilor │
│ │vacante pentru care se │
│ │organizează concursul) │
│27 iunie │Constituirea comisiei │
│ │naţionale, a comisiilor de │
│ │organizare la nivel │
│ │judeţean şi a comisiilor de│
│ │evaluare a documentelor de │
│ │înscriere │
├──────────┼───────────────────────────┤
│28 │Depunerea dosarelor de │
│iunie-17 │înscriere la proba scrisă │
│iulie │ │
├──────────┼───────────────────────────┤
│18-21 │Evaluarea dosarelor de │
│iulie │înscriere │
├──────────┼───────────────────────────┤
│ │Afişarea listei │
│22 iulie │candidaţilor admişi la │
│ │evaluarea dosarelor │
├──────────┼───────────────────────────┤
│ │Depunerea solicitărilor de │
│25 iulie │analiză a cauzelor şi │
│ │remedierea eventualelor │
│ │erori la etapa de înscriere│
├──────────┼───────────────────────────┤
│26-27 │Remedierea eventualelor │
│iulie │erori la etapa de înscriere│
├──────────┼───────────────────────────┤
│ │Afişarea listei finale a │
│28 iulie │candidaţilor admişi la │
│ │evaluarea dosarelor │
├──────────┼───────────────────────────┤
│ │Stabilirea centrelor │
│ │speciale de desfăşurare a │
│29 iulie │probei scrise │
│ │Repartizarea candidaţilor │
│ │pe centre │
├──────────┼───────────────────────────┤
│ │Transmiterea solicitărilor │
│ │ISJ/ISMB către consiliile │
│1 august-6│profesorale, autorităţile │
│septembrie│locale şi companii/ │
│ │universităţi, în vederea │
│ │desemnării membrilor │
│ │comisiilor de interviu │
├──────────┼───────────────────────────┤
│8 │Desfăşurarea probei scrise │
│septembrie│ │
├──────────┼───────────────────────────┤
│8 │Afişarea rezultatelor la │
│septembrie│proba scrisă │
├──────────┼───────────────────────────┤
│8-9 │Depunerea contestaţiilor la│
│septembrie│proba scrisă │
├──────────┼───────────────────────────┤
│12-13 │Soluţionarea contestaţiilor│
│septembrie│la proba scrisă │
├──────────┼───────────────────────────┤
│13 │Afişarea rezultatelor │
│septembrie│finale la proba scrisă │
├──────────┼───────────────────────────┤
│ │Înregistrarea opţiunilor │
│ │candidaţilor pentru │
│ │unitatea la care candidează│
│ │şi, în funcţie de opţiune, │
│ │depunerea documentelor │
│ │pentru unităţile de │
│ │învăţământ care necesită │
│ │avize suplimentare, conform│
│ │art. 8 alin. (1) lit. n) │
│14-18 │din Metodologia privind │
│septembrie│organizarea şi desfăşurarea│
│ │concursului pentru ocuparea│
│ │funcţiilor de director şi │
│ │director adjunct din │
│ │unităţile de învăţământ │
│ │preuniversitar de stat, │
│ │aprobată prin Ordinul │
│ │ministrului educaţiei nr. │
│ │4.597/2021, cu modificările│
│ │şi completările ulterioare │
├──────────┼───────────────────────────┤
│19-20 │Constituirea comisiilor │
│septembrie│pentru proba de interviu │
├──────────┼───────────────────────────┤
│21 │Publicarea graficului de │
│septembrie│desfăşurare a interviurilor│
├──────────┼───────────────────────────┤
│22-29 │Desfăşurarea probei de │
│septembrie│interviu │
├──────────┼───────────────────────────┤
│23-30 │Depunerea şi soluţionarea │
│septembrie│contestaţiilor la proba de │
│ │interviu │
├──────────┼───────────────────────────┤
│30 │Afişarea rezultatelor │
│septembrie│finale ale concursului │
├──────────┼───────────────────────────┤
│ │Exprimarea opţiunilor │
│3 │candidaţilor declaraţi │
│octombrie │admişi pentru mai multe │
│ │funcţii/unităţi de │
│ │învăţământ │
├──────────┼───────────────────────────┤
│4 │Validarea rezultatelor │
│octombrie │finale │
├──────────┼───────────────────────────┤
│5 │Emiterea deciziilor de │
│octombrie │numire │
└──────────┴───────────────────────────┘



    ANEXA 3

    (Anexa nr. 11 la metodologie)
    DECLARAŢIE
    Subsemnata/Subsemnatul, ............................................, având funcţia de ................................. la ........................................., posesoare/posesor a/al CI seria .... nr. .............., eliberată de ................ la data de .............., în calitate de preşedinte/ membru/secretar/observator în cadrul comisiilor de concurs pentru ocuparea funcţiilor de director şi director adjunct din unităţile de învăţământ preuniversitar, sesiunea iunie-octombrie 2022, declar pe propria răspundere că nu am în rândul candidaţilor soţ/soţie, rude sau afini până la gradul al IV-lea inclusiv ori relaţii conflictuale cu vreun candidat.
    Declar, de asemenea, că am luat cunoştinţă şi îmi asum responsabilitatea pentru respectarea întocmai a prevederilor Metodologiei privind organizarea şi desfăşurarea concursului pentru ocuparea funcţiilor de director şi director adjunct din unităţile de învăţământ preuniversitar de stat, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei nr. 4.597/2021, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi a procedurilor specifice, iar în cazul nerespectării acestora voi suporta consecinţele potrivit reglementărilor legale în vigoare.
    Data
    .............................
    Semnătura
    .............................
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016