┌───┬───────────────────────┬──────────────────────────┬──────────────────────────┬──────────────────────────┐
│Nr │ Criterii de │Definirea criteriului │Definirea criteriului │Definirea criteriului │
│crt│ performanţã │pentru funcţionarii │pentru funcţionarii │pentru funcţionarii │
│ │ │publici din clasa I │publicii din clasa II │publicii din clasa III │
├───┼───────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────────────────┤
│ 1.│Realizarea obiectivelor│Se caracterizeazã prin │Se caracterizeaza prin │Se caracterizeazã prin │
│ │ │stabilirea gradului de │stabilirea gradului de │stabilirea gradului de │
│ │ │îndeplinire a obiectivelor│îndeplinire a obiectivelor│îndeplinire a obiectivelor│
│ │ │individuale stabilite │individuale stabilite │individuale stabilite │
│ │ │pentru perioada evaluatã │pentru perioada evaluatã │pentru perioada evaluatã │
├───┼───────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────────────────┤
│ 2.│Adaptabilitate │Capacitatea de a îndeplini│Capacitatea de a îndeplini│Capacitatea de a îndeplini│
│ │ │activitãţile pe care le │activitãţile pe care le │activitãţile pe care le │
│ │ │presupune realizarea atri-│presupune realizarea atri-│presupune realizarea atri-│
│ │ │buţiilor corespunzãtoare │buţiilor corespunzãtoare │buţiilor corespunzãtoare │
│ │ │funcţiei publice, a atri- │funcţiei publice, a atri- │funcţiei publice, a atri- │
│ │ │buţiilor delegate, precum │buţiilor delegate, capa- │buţiilor delegate, capa- │
│ │ │şi a activitãţilor sau │citatea de a desfãşura │citatea de a desfãşura │
│ │ │lucrãrilor cu caracter │activitãţi într-un context│activitãţi într-un context│
│ │ │neplanificat. │reglementat. │reglementat. │
├───┼───────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────────────────┤
│ 3.│Asumarea │Reprezintã capacitatea de │Reprezintã capacitatea de │Reprezintã capacitatea de │
│ │responsabilitãţilor │a accepta erorile sau, │a accepta erorile sau, │a accepta erorile sau, │
│ │ │dupã caz, deficienţele │dupã caz, deficienţele │dupã caz, deficienţele │
│ │ │propriei activitãţi, de a │propriei activitãţi, de a │propriei activitãţi, de a │
│ │ │rãspunde pentru acestea; │rãspunde pentru acestea; │rãspunde pentru acestea; │
│ │ │capacitatea de a învãţa │capacitatea de a învãţa │capacitatea de a învãţa │
│ │ │din greşeli şi de a nu le │din greşeli şi de a nu le │din greşeli şi de a nu le │
│ │ │mai repeta. │mai repeta. │mai repeta. │
├───┼───────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────────────────┤
│ 4.│Capacitatea de a │Capacitatea de a depãşi │Capacitatea de a depãşi │Capacitatea de a depãşi │
│ │rezolva problemele │obstacolele sau dificultã-│obstacolele sau dificultã-│obstacolele sau dificultã-│
│ │ │ţile intervenite în acti- │ţile intervenite în acti- │ţile intervenite în acti- │
│ │ │vitatea curentã, prin │vitatea curentã, prin │vitatea curentã, prin │
│ │ │identificarea soluţiilor │identificarea soluţiilor │solicitarea soluţiilor │
│ │ │adecvate de rezolvare şi │adecvate de rezolvare şi │adecvate de rezolvare. │
│ │ │asumarea riscului. │asumarea riscului. │ │
├───┼───────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────────────────┤
│ 5.│Capacitatea de │Capacitatea de a pune │Capacitatea de a pune │Capacitatea de a pune │
│ │implementare │eficient în practicã so- │eficient în practicã so- │eficient în practicã so- │
│ │ │ţiile proprii şi pe cele │ţiile proprii şi pe cele │ţiile proprii şi pe cele │
│ │ │dispuse pentru desfãşura- │dispuse pentru desfãşura- │dispuse pentru desfãşura- │
│ │ │rea activitãţilor în mod │rea activitãţilor în mod │rea activitãţilor în mod │
│ │ │corespunzãtor, în scopul │corespunzãtor, în scopul │corespunzãtor, în scopul │
│ │ │realizãrii obiectivelor. │realizãrii obiectivelor. │realizãrii obiectivelor. │
├───┼───────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────────────────┤
│ 6.│Capacitatea de │Implicã angajament în │Capacitatea de a pune │Capacitatea de a pune │
│ │autoperfecţionare şi │realizarea obiectivelor; │realizarea obiectivelor; │realizarea obiectivelor; │
│ │de valorificare a │dorinţa permanentã de │dorinţa permanentã de │dorinţa permanentã de │
│ │experienţei dobândite │perfecţionare profesionalã│perfecţionare profesionalã│perfecţionare profesionalã│
│ │ │de îmbunãtãţire a activi- │de îmbunãtãţire a activi- │de îmbunãtãţire a activi- │
│ │ │tãţii curente; aptitudi- │tãţii curente; aptitudi- │tãţii curente; aptitudi- │
│ │ │nea de a pune în practicã │nea de a pune în practicã │nea de a pune în practicã │
│ │ │cunoştinţele şi deprinde- │cunoştinţele şi deprinde- │cunoştinţele şi deprinde- │
│ │ │rile dobândite. │rile dobândite. │rile dobândite. │
├───┼───────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────────────────┤
│ 7.│Capacitatea de │Capacitatea de a inter- │Capacitatea de a inter- │ │
│ │analizã şi sintezã │preta un volum mare de │preta un volum mare de │ │
│ │ │informaţii, de a identi- │informaţii, de a identi- │ │
│ │ │fica şi de a valorifica │fica şi de a valorifica │ │
│ │ │constantele şi elementele │constantele şi elementele │ │
│ │ │noi, de a selecta aspec- │noi, de a selecta aspec- │ │
│ │ │tele esenţiale pentru │tele esenţiale pentru │ │
│ │ │domeniul analizat. │domeniul analizat. │ │
├───┼───────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────────────────┤
│ 8.│Creativitate şi spirit │Se caracterizeazã prin │Se caracterizeazã prin │Se caracterizeazã prin │
│ │de iniţiativã │atitudine activã în solu- │atitudine activã în solu- │atitudine activã în solu- │
│ │ │ţionarea problemelor şi │ţionarea problemelor şi │ţionarea problemelor şi │
│ │ │realizarea obiectivelor │realizarea obiectivelor │realizarea obiectivelor │
│ │ │prin crearea unor moduri │prin crearea unor moduri │prin crearea unor moduri │
│ │ │alternative de rezolvare │alternative de rezolvare │alternative de rezolvare │
│ │ │a problemelor curente; │a problemelor curente; │a problemelor curente; │
│ │ │atitudine pozitivã faţã de│atitudine pozitivã faţã de│atitudine pozitivã faţã de│
│ │ │idei noi; inventivitate în│idei noi; inventivitate în│idei noi; spirit inventiv.│
│ │ │gãsirea unor cãi de opti- │gãsirea unor cãi de opti- │ │
│ │ │mizare a activitãţii des- │mizare a activitãţii des- │ │
│ │ │fãşurate. │fãşurate. │ │
├───┼───────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────────────────┤
│ 9.│Capacitatea de │Capacitatea de a previzi- │Capacitatea de a previzi- │Capacitatea de a organiza │
│ │planificare şi de a │ona cerinţele, oportuni- │ona cerinţele, oportuni- │timpul propriu pentru │
│ │acţiona strategic │tãţile şi posibilele │tãţile şi posibilele │îndeplinirea eficientã a │
│ │ │riscuri şi consecinţele │riscuri şi consecinţele │atribuţiilor de serviciu. │
│ │ │acestora; capacitatea de │acestora; capacitatea de │ │
│ │ │a anticipa soluţii şi de │a anticipa soluţii şi de │ │
│ │ │a organiza timpul propriu │a organiza timpul propriu │ │
│ │ │sau, dupã caz, al celor- │pentru îndeplinirea efi- │ │
│ │ │lalţi, pentru îndeplinirea│cientã a atribuţiilor de │ │
│ │ │eficientã a atribuţiilor │serviciu. │ │
│ │ │de serviciu. │ │ │
├───┼───────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────────────────┤
│10.│Capacitatea de a │Aptitudinea de a transmite│Aptitudinea de a transmite│Aptitudinea de a transmite│
│ │comunica │şi recepta cu uşurinţã │şi recepta cu uşurinţã │şi recepta cu uşurinţã │
│ │ │informaţiile, în scris şi │informaţiile, în scris şi │informaţiile, în scris şi │
│ │ │verbal. │verbal. │verbal. │
├───┼───────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────────────────┤
│11.│Capacitatea de a │Capacitatea de a desfãşura│ │ │
│ │lucra independent │activitãţi pentru îndepli-│ │ │
│ │ │nirea atribuţiilor de │ │ │
│ │ │serviciu fãrã a solicita │ │ │
│ │ │coordonare, cu excepţia │ │ │
│ │ │cazurilor în care activi- │ │ │
│ │ │tãţile implicã luarea │ │ │
│ │ │unor decizii care depãşesc│ │ │
│ │ │limitele de competenţã. │ │ │
├───┼───────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────────────────┤
│12.│Capacitatea de a │Capacitatea de a se inte- │Capacitatea de a se inte- │Capacitatea de a se inte- │
│ │lucra în echipã │gra într-o echipã, de a-şi│gra într-o echipã, de a-şi│gra într-o echipã, de a-şi│
│ │ │aduce contribuţia prin │aduce contribuţia prin │aduce contribuţia prin │
│ │ │participare efectivã, de a│participare efectivã, de a│participare efectivã, de a│
│ │ │transmite şi de a influ- │transmite şi de a influ- │transmite şi de a influ- │
│ │ │enţa idei, pentru realiza-│enţa idei, pentru realiza-│enţa idei, pentru realiza-│
│ │ │rea obiectivelor acesteia.│rea obiectivelor acesteia.│rea obiectivelor acesteia.│
├───┼───────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────────────────┤
│13.│Competenţa în │Capacitatea de a se ex- │Capacitatea de a se ex- │Capacitatea de a se ex- │
│ │redactare │prima în scris fluent, │prima în scris fluent, │prima în scris fluent, │
│ │ │clar şi concis, de a uti- │clar şi concis, de a uti- │clar şi concis, de a uti- │
│ │ │liza corect vocabularul şi│liza corect vocabularul şi│liza corect vocabularul şi│
│ │ │de a folosi limbajul co- │de a folosi limbajul co- │de a folosi limbajul co- │
│ │ │respunzãtor exigenţelor │respunzãtor exigenţelor │respunzãtor exigenţelor │
│ │ │care trebuie sã caracte- │care trebuie sã caracte- │care trebuie sã caracte- │
│ │ │rizeze documentele ela- │rizeze documentele ela- │rizeze documentele ela- │
│ │ │borate. │borate. │borate. │
├───┼───────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────────────────┤
│14.│Capacitatea de │Capacitatea de a oferi │ │ │
│ │consiliere │sprijin informaţional, cu │ │ │
│ │ │argumentare solidã, jus- │ │ │
│ │ │tificatã corespunzãtor şi │ │ │
│ │ │prezentatã în mod adecvat │ │ │
│ │ │atunci când este solicitat│ │ │
├───┼───────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────────────────┤
│15.│Capacitatea de │Capacitatea de a oferi │Capacitatea de a oferi │ │
│ │îndrumare │informaţia adecvatã desfã-│informaţia adecvatã desfã-│ │
│ │ │şurãrii unei anumite acti-│şurãrii unei anumite acti-│ │
│ │ │vitãţi şi de a oferi spri-│vitãţi şi de a oferi spri-│ │
│ │ │jin în valorificarea │jin în valorificarea │ │
│ │ │acesteia. │acesteia. │ │
├───┼───────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────────────────┤
│16.│Abilitãţi în utilizarea│Aptitudinea de a utiliza │Aptitudinea de a utiliza │Aptitudinea de a utiliza │
│ │calculatoarelor şi a │calculatoarele, folosind │calculatoarele, folosind │calculatoarele, folosind │
│ │altor echipamente │tehnici standard de proce-│tehnici standard de proce-│tehnici standard de proce-│
│ │informatice │sare; capacitatea de a │sare; capacitatea de a │sare; capacitatea de a │
│ │ │utiliza sisteme specifice │utiliza sisteme specifice │utiliza sisteme specifice │
│ │ │postului, abilitatea de a │postului, abilitatea de a │postului, abilitatea de a │
│ │ │utiliza alte tipuri de │utiliza alte tipuri de │utiliza alte tipuri de │
│ │ │echipament de birou: copi-│echipament de birou: copi-│echipament de birou: copi-│
│ │ │atoare, faxuri,proiectoare│atoare, faxuri,proiectoare│atoare, faxuri,proiectoare│
├───┼───────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────────────────┤
│17.│Respectul faţã de lege │Presupune cunoaşterea şi │Presupune cunoaşterea şi │Presupune cunoaşterea şi │
│ │şi loialitatea faţã de │aplicarea consecventã a │aplicarea consecventã a │aplicarea consecventã a │
│ │interesele instituţiei │regulamentelor specifice │regulamentelor specifice │regulamentelor specifice │
│ │ │activitãţii curente, pre- │activitãţii curente, pre- │activitãţii curente, pre- │
│ │ │cum şi susţinerea institu-│cum şi susţinerea institu-│cum şi susţinerea institu-│
│ │ │ţiei şi a obiectivelor ei │ţiei şi a obiectivelor ei │ţiei şi a obiectivelor ei.│
│ │ │prin promovarea politici- │prin promovarea politici- │ │
│ │ │lor, strategiilor şi a │lor, strategiilor şi a │ │
│ │ │unei imagini favorabile. │unei imagini favorabile. │ │
├───┼───────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────────────────┤
│18.│Conduita în timpul │Implicã respectarea nor- │Implicã respectarea nor- │Implicã respectarea nor- │
│ │serviciului │melor de disciplinã şi a │melor de disciplinã şi a │melor de disciplinã şi a │
│ │ │normelor etice în îndepli-│normelor etice în îndepli-│normelor etice în îndepli-│
│ │ │nirea atribuţiilor şi re- │nirea atribuţiilor şi re- │nirea atribuţiilor şi re- │
│ │ │alizarea obiectivelor, în │alizarea obiectivelor, în │alizarea obiectivelor, în │
│ │ │relaţiile cu funcţionarii │relaţiile cu funcţionarii │relaţiile cu funcţionarii │
│ │ │publici, cu cetãţenii, │publici, cu cetãţenii, │publici, cu cetãţenii, │
│ │ │precum şi cu ceilalţi be- │precum şi cu ceilalţi be- │precum şi cu ceilalţi be- │
│ │ │neficiari ai serviciilor │neficiari ai serviciilor │neficiari ai serviciilor │
│ │ │prestate de funcţionarii │prestate de funcţionarii │prestate de funcţionarii │
│ │ │publici. │publici. │publici. │
└───┴───────────────────────┴──────────────────────────┴──────────────────────────┴──────────────────────────┘
┌───┬─────────────────────────┬────────────────────────────────────────────────┐
│Nr.│ │ │
│crt│ Criterii de performanţã │ Definirea criteriului │
├───┼─────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┤
│ 1.│Capacitatea de a │Reprezintã capacitatea de a identifica activi- │
│ │organiza │tãţile care trebuie desfãşurate de structura │
│ │ │condusã, delimitarea lor în atribuţii, stabi- │
│ │ │lirea pe baza acestora a obiectivelor; reparti- │
│ │ │zarea echilibratã şi echitabilã a atribuţiilor │
│ │ │şi a obiectivelor în funcţie de nivelul, │
│ │ │categoria, clasa şi gradul funcţionarului │
│ │ │public. │
├───┼─────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┤
│ 2.│Capacitatea de a conduce │Reprezintã abilitatea de a crea o viziune rea- │
│ │ │listã, de a transpune în practicã şi de a o │
│ │ │susţine; abilitatea de a planifica şi administra│
│ │ │activitatea unei echipe formate din personali- │
│ │ │tãţi diferite, cu nivel diferit al capacitãţii │
│ │ │de a colabora la îndeplinirea unei atribuţii; │
│ │ │capacitatea de a adapta stilul de conducere la │
│ │ │situaţii diferite, precum şi de a acţiona pen- │
│ │ │tru gestionarea şi rezolvarea conflictelor. │
├───┼─────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┤
│ 3.│Capacitatea de coordonare│Se caracterizeazã prin armonizarea deciziilor │
│ │ │şi acţiunilor personalului, precum şi a activi- │
│ │ │tãţilor din cadrul unui compartiment, în vederea│
│ │ │realizãrii obiectivelor acestuia. │
├───┼─────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┤
│ 4.│Capacitatea de control │Reprezintã capacitatea de supraveghere a modului│
│ │ │de transformare a deciziilor în soluţii rea- │
│ │ │liste, depistarea deficienţelor şi luarea │
│ │ │mãsurilor necesare pentru corectarea la timp │
│ │ │a acestora. │
├───┼─────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┤
│ 5.│Capacitatea de a obţine │Capacitatea de a motiva şi de a încuraja dez- │
│ │cele mai bune rezultate │voltarea performanţelor personalului prin: │
│ │ │cunoaşterea aspiraţiilor colectivului, asigu- │
│ │ │rarea unei perspective de dezvoltare şi a unei │
│ │ │atitudini de încredere; aptitudinea de a asculta│
│ │ │şi de a lua în considerare diferite opinii, │
│ │ │precum şi de a oferi sprijin pentru obţinerea │
│ │ │unor rezultate pozitive pentru colectiv; recu- │
│ │ │noaşterea meritelor şi cultivarea performan- │
│ │ │ţelor. │
├───┼─────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┤
│ 6.│Competenţa decizionalã │Reprezintã capacitatea de a lua hotãrâri rapid, │
│ │ │cu simţ de rãspundere şi conform competenţei │
│ │ │legale, cu privire la desfãşurarea activitãţii │
│ │ │structurii conduse. │
├───┼─────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┤
│ 7.│Capacitatea de a delega │Reprezintã capacitatea de a transfera atribuţii │
│ │ │personalului din subordine care corespunde din │
│ │ │punct de vedere legal şi al competenţelor pro- │
│ │ │prii, în scopul realizãrii la timp şi în mod │
│ │ │corespunzãtor a obiectivelor structurii conduse │
├───┼─────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┤
│ 8.│Abilitãţi în gestionarea │Reprezintã capacitatea de a planifica şi de a │
│ │resurselor umane │administra eficient activitatea personalului │
│ │ │subordonat, asigurând sprijinul şi motivarea │
│ │ │corespunzãtoare. │
├───┼─────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┤
│ 9.│Capacitatea de a dezvolta│Se caracterizeazã prin cunoaşterea aptitudini- │
│ │abilitãţile personalului │lor personalului din subordine, inclusiv prin │
│ │ │capacitatea de a crea, de a implementa şi de a │
│ │ │menţine politici de personal eficiente, în │
│ │ │scopul motivãrii acestuia. │
├───┼─────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┤
│10.│Competenţa in │Capacitatea de a utiliza eficient resursele │
│ │gestionarea resurselor │materiale şi financiare alocate. │
│ │locale │ │
├───┼─────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┤
│11.│Abilitãţi în domeniul │Reprezintã capacitatea de a identifica nevoile │
│ │instruirii │de instruire ale personalului din subordine şi │
│ │ │de a forma propuneri privind tematica şi │
│ │ │formele concrete de realizare a instruirii. │
├───┼─────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┤
│12.│Abilitãţi de mediere şi │Reprezintã capacitatea de a organiza şi de a │
│ │negociere │conduce o întâlnire, precum şi de a o orienta │
│ │ │cãtre o soluţie comun acceptatã, ţinând seama │
│ │ │de poziţiile diferite ale pãrţilor; capacitatea │
│ │ │ de a planifica şi de a desfãşura interviuri. │
├───┼─────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┤
│13.│Obiectivitate în │Presupune corectitudine în luarea deciziilor; │
│ │apreciere │imparţialitate în evaluarea personalului din │
│ │ │subordine şi în modul de acordare a recompen- │
│ │ │selor pentru rezultatele deosebite în │
│ │ │activitate. │
├───┼─────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┤
│14.│ │Criteriile de performanţã pentru funcţionarii │
│ │ │publici de execuţie din clasa I, prevãzute la │
│ │ │pct. l, 3, 4, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 14, 15, 16, │
│ │ │17, 18, se aplicã şi la evaluarea performanţe- │
│ │ │lor funcţionarilor publici de conducere. │
└───┴─────────────────────────┴────────────────────────────────────────────────┘