Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 4.027/C din 25 august 2022  pentru aprobarea metodologiei de organizare, desfăşurare şi evaluare a interviului profesional susţinut de poliţiştii de penitenciare definitivi din sistemul administraţiei penitenciare cu ocazia mutării în Ministerul Justiţiei, precum şi a interviului profesional susţinut de poliţiştii  de penitenciare definitivi din Ministerul Justiţiei cu ocazia schimbării din funcţie    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 4.027/C din 25 august 2022 pentru aprobarea metodologiei de organizare, desfăşurare şi evaluare a interviului profesional susţinut de poliţiştii de penitenciare definitivi din sistemul administraţiei penitenciare cu ocazia mutării în Ministerul Justiţiei, precum şi a interviului profesional susţinut de poliţiştii de penitenciare definitivi din Ministerul Justiţiei cu ocazia schimbării din funcţie

EMITENT: Ministerul Justiţiei
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 859 din 1 septembrie 2022
    În temeiul dispoziţiilor art. 126 alin. (1) şi (2), precum şi ale art. 195 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 145/2019 privind statutul poliţiştilor de penitenciare, cu modificările şi completările ulterioare,
    în conformitate cu prevederile art. 4 alin. (4) coroborate cu ale art. 10 din anexa la Ordinul ministrului justiţiei nr. 1.551/C/2020 pentru aprobarea Metodologiei privind condiţiile în care poliţiştii de penitenciare definitivi din sistemul administraţiei penitenciare pot fi mutaţi în alte unităţi ale sistemului administraţiei penitenciare şi cu prevederile art. 6 alin. (4) coroborate cu ale art. 11 din anexa la Ordinul ministrului justiţiei nr. 2.641/C/2020 pentru aprobarea Metodologiei privind condiţiile în care poliţiştii de penitenciare definitivi din sistemul administraţiei penitenciare pot fi schimbaţi din funcţiile deţinute,
    în conformitate cu art. 13 din Hotărârea Guvernului nr. 652/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul justiţiei emite următorul ordin:
    ART. 1
    Prezentul ordin reglementează metodologia de organizare, desfăşurare şi evaluare a interviului profesional susţinut de poliţiştii de penitenciare definitivi din Ministerul Justiţiei cu ocazia mutării, precum şi a interviului profesional susţinut de poliţiştii de penitenciare definitivi din sistemul administraţiei penitenciare cu ocazia schimbării din funcţie în Ministerul Justiţiei, prevăzut la art. 4 alin. (1) lit. d) din anexa la Ordinul ministrului justiţiei nr. 1.551/C/2020 pentru aprobarea Metodologiei privind condiţiile în care poliţiştii de penitenciare definitivi din sistemul administraţiei penitenciare pot fi mutaţi în alte unităţi ale sistemului administraţiei penitenciare, respectiv la art. 6 alin. (1) lit. d) din anexa la Ordinul ministrului justiţiei nr. 2.641/C/2020 pentru aprobarea Metodologiei privind condiţiile în care poliţiştii de penitenciare definitivi din sistemul administraţiei penitenciare pot fi schimbaţi din funcţiile deţinute.

    ART. 2
    Comisia constituită în vederea susţinerii interviului profesional, denumită în continuare Comisia, se desemnează prin ordin al ministrului justiţiei, după obţinerea avizelor/ aprobărilor favorabile prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. c), d) sau e) din anexa la Ordinul ministrului justiţiei nr. 1.551/C/2020 pentru aprobarea Metodologiei privind condiţiile în care poliţiştii de penitenciare definitivi din sistemul administraţiei penitenciare pot fi mutaţi în alte unităţi ale sistemului administraţiei penitenciare, după caz, sau la art. 5 alin. (2) sau (3) din anexa la Ordinul ministrului justiţiei nr. 2.641/C/2020 pentru aprobarea Metodologiei privind condiţiile în care poliţiştii de penitenciare definitivi din sistemul administraţiei penitenciare pot fi schimbaţi din funcţiile deţinute, după caz.

    ART. 3
    (1) Comisia este formată din 3 membri, din care un preşedinte, de regulă conducătorul direcţiei/serviciului/ compartimentului din structura ministerului unde se solicită mutarea sau schimbarea din funcţie, şi două persoane din domeniul de activitate al postului, indiferent de categoria profesională deţinută.
    (2) Persoanele desemnate în Comisie depun, anterior elaborării fişei de interviu profesional, declaraţie pe propria răspundere în care precizează că:
    a) nu se află în vreuna dintre situaţiile care ar genera un conflict de interese:
    (i) sunt chemate să rezolve cereri, să ia decizii sau să participe la luarea deciziilor cu privire la persoane fizice şi juridice cu care sunt soţ/soţie, rude de gradul I sau, după caz, au relaţii cu caracter patrimonial;
    (ii) sunt chemate să participe în cadrul unor comisii constituite, conform legii, din care face parte soţul/ soţia sau o rudă de gradul I;
    (iii) interesele lor patrimoniale, ale soţului sau rudelor lor de gradul I pot influenţa deciziile pe care trebuie să le ia în exercitarea atribuţiilor de serviciu;

    b) vor respecta confidenţialitatea lucrărilor Comisiei.


    ART. 4
    (1) Comisia stabileşte tematica şi bibliografia specifice funcţiei vizate, precum şi planificarea probei interviului în ceea ce priveşte locul, data şi intervalul orar, informaţii care vor fi transmise Direcţiei resurse umane în vederea afişării la sediul instituţiei şi publicării pe site-ul Ministerului Justiţiei.
    (2) Interviul profesional se desfăşoară după cel puţin 5 zile lucrătoare de la data afişării informaţiilor prevăzute la alin. (1) la sediul instituţiei şi publicării pe site-ul Ministerului Justiţiei.
    (3) Tematica şi bibliografia specifice funcţiei vizate se stabilesc în funcţie de atribuţiile ce vor fi îndeplinite.
    (4) Comisia urmăreşte pe baza tematicii şi bibliografiei însuşirea de către candidaţi a cunoştinţelor necesare exercitării funcţiei vizate.

    ART. 5
    (1) Interviul profesional se desfăşoară în baza unei fişe de interviu profesional, conform modelului prevăzut în anexă.
    (2) Comisia întocmeşte în ziua susţinerii probei un plan al interviului care cuprinde un număr de 5-10 întrebări/speţe şi răspunsurile aferente, având în vedere tematica şi bibliografia stabilite pentru funcţia vizată, cu indicarea cadrului legal.
    (3) Fişa de interviu profesional este întocmită de Comisie în ziua susţinerii acestuia şi conţine, după caz:
    a) gradul, numele şi prenumele candidatului;
    b) denumirea funcţiei pentru care se susţine interviul profesional;
    c) gradul, funcţia, numele şi prenumele evaluatorului, după caz;
    d) data susţinerii interviului profesional;
    e) întrebările/speţele de interviu formulate din tematica şi bibliografia stabilite pentru funcţia vizată, cu indicarea cadrului legal stabilite în planul de interviu;
    f) posibile variante de răspuns;
    g) răspunsurile candidatului, pe scurt;
    h) concluziile evaluatorului;
    i) evaluarea candidatului cu „Admis“/„Respins“.

    (4) Fişa de interviu profesional se multiplică în funcţie de numărul candidaţilor şi se completează, pe parcursul interviului profesional, de către fiecare persoană din comisie.

    ART. 6
    (1) Lista candidaţilor ce urmează să susţină proba interviului profesional întocmită de Comisie se afişează la sediul Ministerului Justiţiei şi se publică pe site-ul Ministerului Justiţiei, cu cel puţin 24 de ore înainte de desfăşurarea acesteia, de către Direcţia resurse umane.
    (2) Accesul candidaţilor în sala de susţinere a interviului profesional se face în ordinea planificării, în baza documentelor de identitate, potrivit legii, sau a legitimaţiei de serviciu.
    (3) Candidaţii care nu se prezintă conform planificării pentru a susţine proba interviului profesional ori care nu au asupra lor documentul de identitate sau legitimaţia de serviciu sunt declaraţi „Absent“ şi sunt eliminaţi de la proba de interviu profesional, în procesul-verbal privind rezultatele probei fiind consemnat acest aspect.
    (4) Este interzis accesul candidaţilor în sala de susţinere a interviului profesional cu orice surse de informare care ar putea fi utilizate la interviu, precum şi cu orice mijloace de comunicare sau transmitere de date, inclusiv telefoane mobile.
    (5) Orice fraudă sau tentativă de fraudă dovedită se sancţionează cu eliminarea din interviu.

    ART. 7
    Introducerea şi deschiderea interviului profesional presupun parcurgerea următoarelor etape:
    a) prezentarea succintă de către preşedintele Comisiei a membrilor (numele şi funcţia);
    b) informarea, pe scurt, a candidatului de către preşedintele Comisiei cu privire la modul de desfăşurare a interviului profesional;
    c) realizarea de către candidat a unei scurte autoprezentări (informaţii relevante, studii, funcţii ocupate, vechime).


    ART. 8
    (1) Adresarea efectivă a întrebărilor/speţelor se realizează după cum urmează:
    a) pe baza fişei de interviu profesional, membrii Comisiei adresează/prezintă candidatului întrebările/speţele. Fiecărui candidat i se adresează toate întrebările/speţele din fişa de interviu profesional;
    b) în situaţia în care, în funcţie de răspunsurile candidatului, membrii Comisiei consideră că mai au nevoie de lămuriri, aceştia pot solicita clarificări suplimentare sau pot adresa maximum două întrebări suplimentare din bibliografia şi tematica stabilite.

    (2) Durata interviului profesional va fi de maximum 30 de minute.
    (3) Interviul profesional nu se înregistrează audio-video.

    ART. 9
    Fiecare persoană din Comisie notează pe scurt răspunsurile candidatului şi observaţiile proprii în fişa de interviu profesional prevăzută la art. 5, iar la finalul interviului profesional evaluează cu „Admis“/„Respins“, în funcţie de răspunsurile formulate de acesta.

    ART. 10
    (1) După susţinerea interviului profesional, în conformitate cu planificarea, pe baza evaluărilor consemnate în fişele de interviu profesional, Comisia întocmeşte procesulverbal cu rezultatele probei interviului profesional, care se semnează pe fiecare filă de membrii acesteia.
    (2) În cazul în care Comisia nu ajunge la o poziţie unanimă, decizia este luată cu majoritate de voturi.
    (3) Procesul-verbal împreună cu documentele rezultate din activitatea Comisiei se predă Direcţiei resurse umane în vederea înregistrării în registratura electronică a Ministerului Justiţiei şi îndeplinirii atribuţiilor corespunzătoare.
    (4) Rezultatele interviului profesional sunt afişate la sediul instituţiei şi publicate pe site-ul Ministerului Justiţiei de către Direcţia resurse umane, în termen de maximum 2 zile lucrătoare de la data primirii procesului-verbal prevăzut la alin. (3).
    (5) Rezultatele interviului profesional consemnate în procesul-verbal nu pot fi contestate.

    ART. 11
    Toate activităţile, lucrările şi documentele Comisiei au caracter confidenţial, cu excepţia planificării probei interviului profesional şi a rezultatelor interviului profesional.

    ART. 12
    Anexa face parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 13
    Direcţiile, serviciile şi compartimentele din structura Ministerului Justiţiei vor duce la îndeplinire dispoziţiile prezentului ordin.

    ART. 14
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    p. Ministrul justiţiei,
                    George Cătălin Şerban,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 25 august 2022.
    Nr. 4.027/C.
    ANEXA 1





    FIŞĂ DE INTERVIU PROFESIONAL
    Gradul, numele şi prenumele candidatului ....................
    Funcţia vizată ..........
    Gradul, funcţia, numele şi prenumele evaluatorului ............
    Data susţinerii interviului profesional ..........
    Întrebarea nr. (...)
    ..........
    Posibile răspunsuri ..........
    Răspuns candidat ...........

    Întrebarea nr. (...)
    ..........
    Posibile răspunsuri ..........
    Răspuns candidat ............

    Întrebarea nr. (...)
    ..........
    Posibile răspunsuri ..........
    Răspuns candidat ...........

    Întrebarea nr. (...)
    ..........
    Posibile răspunsuri ..........
    Răspuns candidat ...........

    Întrebarea nr. (...)
    ..........
    Posibile răspunsuri ..........
    Răspuns candidat ...........

    Întrebarea suplimentară nr. 1 (adresată de preşedinte/şeful de structură) ..........
    Răspuns candidat ...........

    Întrebarea suplimentară nr. 2 (adresată de preşedinte/şeful de structură) ..........
    Răspuns candidat ............

    Concluziile evaluatorului ..........
    Evaluare: Admis/Respins ..................................
    Numele, prenumele, gradul (după caz) şi semnătura evaluatorului ...................

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016