Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 4.005 din 25 iunie 2018  pentru modificarea Regulamentului privind regimul actelor de studii şi al documentelor şcolare gestionate de unităţile de învăţământ preuniversitar, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice nr. 3.844/2016     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 4.005 din 25 iunie 2018 pentru modificarea Regulamentului privind regimul actelor de studii şi al documentelor şcolare gestionate de unităţile de învăţământ preuniversitar, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice nr. 3.844/2016

EMITENT: Ministerul Educaţiei Naţionale
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 551 din 2 iulie 2018
    În temeiul prevederilor art. 6 alin. (2) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare,
    în baza prevederilor art. 12 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 26/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei Naţionale, cu modificările ulterioare,
    ministrul educaţiei naţionale emite prezentul ordin.
    ART. I
    Regulamentul privind regimul actelor de studii şi al documentelor şcolare gestionate de unităţile de învăţământ preuniversitar, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice nr. 3.844/2016, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 411 din 31 mai 2016, se modifică după cum urmează:
    1. La articolul 5, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(4) Este interzis să se facă ştersături, răzuiri, acoperire cu pastă corectoare, plastifieri, prescurtări şi/sau adăugări în actele de studii, altele decât cele prevăzute în prezentul regulament."

    2. La articolul 6, alineatul (7) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(7) Actele de studii, cu excepţia celor pe ale căror formulare nu se indică aceasta, poartă în mod obligatoriu, în spaţiul rezervat, fotografia titularului, color, format 3 x 4 cm, fotografie care se aplică prin lipire. Pe fotografie se aplică timbrul sec."

    3. La articolul 10, alineatul (7) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(7) Actele de studii completate şi neridicate din cauza decesului titularului pot fi eliberate soţului/soţiei, precum şi unui membru al familiei - ascendent sau descendent de gradul I şi II - titularului decedat, în baza unei cereri aprobate de inspectoratul şcolar, însoţită de copia conformă cu originalul a certificatului de deces şi de o declaraţie notarială pe propria răspundere privind motivele invocate pentru ridicarea actului de studii."

    4. La articolul 36, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Schimbările de nume intervenite pe parcursul frecventării nivelului de învăţământ se operează la solicitarea scrisă a titularului, aprobată de directorul unităţii de învăţământ, pe baza actelor doveditoare, în toate documentele şcolare. Actele doveditoare ale schimbării de nume, în copie conformă cu originalul, se arhivează, cu termen de păstrare permanent."

    5. Articolul 37 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 37
    (1) În cazul plastifierii, pierderii sau al furtului actului de studii original eliberat, în baza unei cereri scrise a solicitantului, unitatea de învăţământ care a eliberat actul respectiv eliberează un duplicat al acestuia, întocmit pe baza documentelor aflate în arhiva unităţii de învăţământ din care rezultă situaţia şcolară a solicitantului.
    (2) Cererea de eliberare a duplicatului este însoţită de următoarele acte, care se arhivează cu termen de păstrare de 100 de ani la inspectoratul şcolar, iar copiile certificate «conform cu originalul» la unitatea de învăţământ:
    a) declaraţia notarială/consulară, dată de titularul actului, în care sunt cuprinse toate elementele necesare pentru identificare, împrejurările în care actul original a fost pierdut, precum şi alte precizări care să confirme dispariţia actului de studii respectiv. Se va face în mod obligatoriu următoarea menţiune: «actul de studii original nu a fost lăsat gaj/garanţie la o instituţie de stat sau particulară, din ţară sau din străinătate, şi nu a fost înstrăinat cu bună ştiinţă altei persoane fizice sau juridice»;
    b) dovada publicării pierderii sau furtului actului de studii în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a;
    c) copie conformă cu originalul după certificatul de naştere/ căsătorie;
    d) două fotografii color, format 3 x 4 cm;
    e) actul original plastifiat;
    f) aprobarea scrisă a consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar pentru eliberarea duplicatului, în urma actelor depuse de către unitatea de învăţământ."

    6. La articolul 38, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(4) Pe duplicatele actelor de studii, într-un spaţiu corespunzător, se face menţiunea scrisă cu cerneală roşie: «duplicat tipizat» sau, după caz, «redactat», «eliberat conform aprobării .......................................................... nr. ... din ........ .
                  (denumirea instituţiei/organului care a aprobat
                                    eliberarea duplicatului)
    Confirmăm autenticitatea datelor cuprinse în prezentul act de studii.» Urmează numele şi prenumele, în clar, ale directorului şi secretarului unităţii de învăţământ emitente."

    7. La articolul 39, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Pe baza analizei actelor prezentate, inspectoratul şcolar nominalizează o unitate de învăţământ cu acelaşi nivel de pregătire, cu acelaşi domeniu de pregătire sau domenii de pregătire din acelaşi profil, în vederea eliberării duplicatului solicitat. Duplicatele actelor eliberate în aceste condiţii poartă menţiunea scrisă cu cerneală roşie: «A fost eliberat conform aprobării inspectoratului şcolar nr. ........ din data ......, pe baza documentelor confirmate de Direcţia judeţeană a Arhivelor Naţionale care deţine arhiva fostei ................................................................ .
                                             (denumirea fostei unităţi)
    Confirmăm autenticitatea datelor cuprinse în prezentul act de studii». Urmează numele şi prenumele, în clar, ale directorului şi secretarului unităţii de învăţământ emitente."

    8. La articolul 43, litera g) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "g) certificatul de naştere în copie conformă cu originalul;"

    9. Articolul 46 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 46
    Pe baza analizei actelor prezentate, inspectoratul şcolar nominalizează o unitate de învăţământ cu acelaşi nivel de pregătire, cu domeniu identic/asemănător, în vederea eliberării duplicatului solicitat. Duplicatele actelor eliberate în aceste condiţii poartă menţiunea scrisă cu cerneală roşie: «A fost eliberat conform aprobării inspectoratului şcolar al
    judeţului/municipiului Bucureşti nr. ........ din data ..........., pe baza reconstituirii situaţiei şcolare de la ................................... .
                                                                                (denumirea fostei unităţi)
    Confirmăm valabilitatea datelor cuprinse în prezentul act de studii». Urmează numele şi prenumele, în clar, ale directorului şi secretarului unităţii de învăţământ emitente."

    10. Articolul 47 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 47
    (1) Formularele actelor de studii completate greşit, cu ştersături, adăugări, cu ştampilă aplicată necorespunzător, parţial distruse sau pronunţat deteriorate, eliberate sau neeliberate, se anulează cu aprobarea conducerii unităţii de învăţământ, prin scrierea cu cerneală roşie, pe toată diagonala imprimatului, a cuvântului «ANULAT», atât pe actul care urmează să fie anulat, cât şi pe matcă/cotor.
    (2) Menţiunea respectivă, scrisă cu cerneală roşie, se face şi în Registrul unic de evidenţă a formularelor actelor de studii.
    (3) În cazurile prevăzute la alin. (1), conducerile unităţilor de învăţământ dispun completarea altor formulare corespunzătoare, astfel:
    a) act original, în cazul în care actul anulat nu a fost eliberat, se află în carnet şi unitatea de învăţământ păstrează aceleaşi elemente de identificare: denumirea, ştampila, semnătura persoanelor indicate pe tipizat;
    b) duplicat, în cazul în care actul original a fost eliberat şi se constată imposibilitatea de a se completa în întregime un formular de act original. În acest caz, cererea de eliberare a duplicatului este însoţită de copia de pe actul de identitate şi două fotografii color, format 3x4 cm.
    (4) În situaţii excepţionale, în care actele de studii au fost completate parţial, fără fotografie, completate greşit şi neeliberate, sau în care acestea nu au fost completate în termenul legal, iar unitatea de învăţământ nu păstrează aceleaşi elemente de identificare (denumirea, ştampila, semnătura persoanelor indicate pe tipizat), cu aprobarea scrisă a consiliului de administraţie a inspectoratului şcolar în baza documentelor justificative transmise de către unitatea de învăţământ, se procedează după cum urmează:
    a) pentru actele de studii completate parţial, fără fotografie, se finalizează completarea acestora şi se aplică ştampila şi timbru sec aflate în uz la data completării;
    b) pentru actele de studii necompletate sau completate greşit şi neeliberate se completează fie acte de studii identice/similare pe care se aplică ştampila şi timbru sec aflate în uz la data completării, fie acte de studii aflate în uz la data eliberării acestora.
    (5) Atât pe versoul actelor de studii prevăzute la alin. (4), cât şi pe cotor/matcă se scrie cu cerneală roşie, în partea de sus, nota: «Prezentul ....... (act de studii) a fost completat la data de ..... ca urmare a nerespectării termenului legal de completare."

    11. La articolul 51, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Duplicatele actelor eliberate în aceste condiţii poartă scrisă cu cerneală roşie şi menţiunea: «A fost eliberat de .............., care deţine arhiva fostei ...................(denumirea fostei unităţi)........."



    ART. II
    Direcţia generală educaţie timpurie, învăţământ primar şi gimnazial, Direcţia generală învăţământ secundar superior şi educaţie permanentă, Direcţia minorităţi, Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor, Biroul acte de studii din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale, inspectoratele şcolare şi unităţile de învăţământ preuniversitar de stat şi particular duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

    ART. III
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul educaţiei naţionale,
                    Valentin Popa


    Bucureşti, 25 iunie 2018.
    Nr. 4.005.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016