Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN Nr. 397 din 25 septembrie 1995  privind infiintarea Comisiei de coordonare a miscarii navelor in porturile maritime romanesti    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN Nr. 397 din 25 septembrie 1995 privind infiintarea Comisiei de coordonare a miscarii navelor in porturile maritime romanesti

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL NR. 232 din 9 octombrie 1995
Avînd în vedere prevederile Decretului nr. 443/1972 privind navigaţia civilã,
în temeiul Hotãrîrii Guvernului nr. 452/1994 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, republicatã,
ministrul transporturilor emite urmãtorul ordin:

ART. 1
În scopul îmbunãtãţirii traficului navelor destinate transportului de mãrfuri în porturile Constanta, Midia şi Mangalia şi în vederea coordonãrii acestei activitãţi, se înfiinţeazã Comisia de coordonare a miscarii navelor în porturile maritime româneşti, care îşi va desfasura activitatea în Portul Constanta.
ART. 2
Competenta Comisiei de coordonare a miscarii navelor în porturile maritime româneşti este prevãzutã în anexa nr. 1.
ART. 3
Comisia de coordonare a miscarii navelor în porturile maritime româneşti se întruneşte zilnic şi stabileşte, pentru urmãtoarele 24 de ore, programul de intrare şi de ieşire a navelor, de manevrare a navelor de la o dana la alta în funcţie de disponibilitatea danelor, de asigurare a condiţiilor de siguranta a navigaţiei, de operare portuara, de pilotaj şi remorcaj.
ART. 4
Mãsurile stabilite de Comisia de coordonare a miscarii navelor în porturile maritime româneşti sînt obligatorii pentru toţi agenţii economici în porturile Constanta, Midia şi Mangalia.
ART. 5
Operatorii portuari - societãţile comerciale care asigura încãrcarea, descãrcarea şi transbordarea navelor în porturi - vor stabili zilnic, împreunã cu reprezentanţii Regiei Autonome, "Societatea Nationala a Cãilor Ferate Romane", programul de încãrcare-descãrcare a vagoanelor. Programul astfel stabilit va fi prezentat în cadrul şedinţelor zilnice ale Comisiei de coordonare a miscarii navelor în porturile maritime româneşti.
ART. 6
(1) Operatorii portuari vor comunica zilnic Serviciului funcţiuni portuare din cadrul regiei Autonome "Administraţia Portului Constanta" care asigura secretariatul Comisiei de coordonare a miscarii navelor în porturile maritime româneşti, datele operative privind operarea navelor.
(2) Regia Autonomã "Administraţia Portului Constanta" va edita Buletinul informativ zilnic, care va cuprinde date de identificare a navelor (denumirea, pavilionul, lungimea, pescajul, ţara de provenienta, ţara de destinaţie, data sosirii, data intrãrii la operare, data estimatã a terminãrii, poziţia în port, operatorul portuar, agentul navei) şi date de identificare a mãrfurilor (denumirea, cantitatea totalã a mãrfii, felul operarii, cantitatea operata în ultimele 24 de ore, restul de operat).
ART. 7
(1) Pentru efectuarea manevrelor navale de intrare, ieşire, schimbare a danei, agenţii navelor vor întocmi în mod obligatoriu un buletin de pilotaj, în trei exemplare, conform modelului din anexa nr. 2 la prezentul ordin.
(2) În cadrul şedinţelor Comisiei de coordonare a miscarii navelor în porturile maritime româneşti, buletinele de pilotaj vor fi avizate de cãtre reprezentantul Regiei Autonome "Administraţia Portului Constanta" şi vor fi aprobate de reprezentantul cãpitãniei portului.
(3) Nerespectarea acestui mod de lucru va conduce la neprogramarea manevrelor solicitate.
ART. 8
(1) În situaţia în care este necesar, capitanul şef al portului, dupã consultarea cu reprezentanţii Regiei Autonome "Administraţia Portului Constanta", poate modifica sau completa programul de mişcare a navelor.
(2) În cazul în care, în timpul derulãrii programului stabilit, se constata ca sînt puse în pericol ordinea, disciplina şi siguranta navigaţiei, cãpitãnia portului poate lua orice mãsura care sa conducã la prevenirea evenimentelor de navigaţie sau a altor situaţii deosebite, în conformitate cu reglementãrile în vigoare.
ART. 9
Trimestrial, preşedintele Comisiei de coordonare a miscarii navelor în porturile maritime româneşti va întocmi şi va inainta Ministerului Transporturilor - Inspectoratul navigaţiei civile şi Direcţia porturilor şi navigaţiei maritime - un raport asupra activitãţii comisiei şi propuneri de imbunatatire a activitãţii acesteia.
ART. 10
Prezentul ordin intra în vigoare la data publicãrii lui în Monitorul Oficial al României, data la care îşi înceteazã valabilitatea ordinele ministrului transporturilor nr. 80/1994 şi nr. 326/1994.

Ministrul transporturilor,
Aurel Novac


ANEXA 1

COMPONENTA
Comisiei de coordonare a miscarii navelor în porturile maritime româneşti

1. Capitanul şef al Cãpitãniei Zonale Constanta sau reprezentantul acestuia, în calitate de preşedinte.
2. Directorul Direcţiei domenii şi servicii portuare din cadrul Regiei Autonome "Administraţia Portului Constanta".
3. Directorul Direcţiei cai ferate Constanta sau reprezentantul acestuia.
4. Reprezentanţii societãţilor de exploatare portuara şi expeditii de mãrfuri.
5. Reprezentanţii societãţilor de remorcaj şi pilotaj.
6. Reprezentanţii agenţilor de nave.
7. Reprezentanţii altor agenţi economici care îşi desfãşoarã activitatea în porturile maritime româneşti.
De asemenea, în funcţie de necesitaţi, preşedintele Comisiei de coordonare a miscarii navelor în porturile maritime româneşti va solicita organelor de vama şi ale poliţiei de frontiera participarea şi a unui reprezentant al acestora.


ANEXA 2

De acord,
CĂPITĂNIA ZONALA CONSTANTA


AGENTUL MARITIM Avizat alocare/eliberare
....................... DANA NR. .......................
REGIA AUTONOMĂ
"ADMINISTRAŢIA PORTULUI CONSTANTA"


BULETIN DE PILOTAJ

Prin prezentul, solicitam Companiei de pilotaj ...................
efectuarea manevrei de intrare/plecare/mutare a navei ................
....... în data de ..................., la ora ............ de la dana
................ la dana ..............
Datele de identificare a navei sînt:

- pavilion .......................................................
- lungime ........................................................
- pescaj .........................................................
- TRN ............................................................
- TRB ............................................................
- marfa la bord (denumire, cantitate etc.) .......................
......................................................................

Plata prestaţiei se va face de cãtre .............................


Data şi ora depunerii Semnatura şi ştampila
..................... ......................

---------------



Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016