Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 391 din 14 februarie 2023  privind aprobarea modelului-cadru al contractului de management al preşedintelui şi al vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Dezvoltarea Infrastructurii în Sănătate (ANDIS)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 391 din 14 februarie 2023 privind aprobarea modelului-cadru al contractului de management al preşedintelui şi al vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Dezvoltarea Infrastructurii în Sănătate (ANDIS)

EMITENT: Ministerul Sănătăţii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 138 din 17 februarie 2023
    Văzând Referatul Direcţiei personal şi structuri sanitare aprobat cu nr. AR/3.126/2023,
    având în vedere prevederile art. 16 alin. (6) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 76/2022 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Dezvoltarea Infrastructurii în Sănătate,
    în temeiul art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul sănătăţii emite următorul ordin:
    ART. 1
    (1) Se aprobă modelul-cadru al contractului de management încheiat între preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Dezvoltarea Infrastructurii în Sănătate (ANDIS) şi Ministerul Sănătăţii, prevăzut în anexa nr. 1.
    (2) Se aprobă modelul-cadru al contractului de management încheiat între vicepreşedintele ANDIS şi Ministerul Sănătăţii, prevăzut în anexa nr. 2.
    (3) Utilizarea modelelor de contract prevăzute la alin. (1) şi (2) este obligatorie. În cuprinsul contractelor încheiate pot fi prevăzute clauze suplimentare, negociate între părţile contractante, conform şi în limita prevederilor legale în vigoare.

    ART. 2
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 3
    Direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Sănătăţii, Agenţia Naţională pentru Dezvoltarea Infrastructurii în Sănătate, precum şi persoanele care ocupă funcţia de preşedinte/vicepreşedinte al ANDIS vor duce la îndeplinire dispoziţiile prezentului ordin.

    ART. 4
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul sănătăţii,
                    Alexandru Rafila

    Bucureşti, 14 februarie 2023.
    Nr. 391.
    ANEXA 1





    CONTRACT DE MANAGEMENT
    nr. ...................... data ...................
    I. Părţile contractului
    1. Agenţia Naţională pentru Dezvoltarea Infrastructurii în Sănătate (ANDIS), reprezentată prin ..............., pe de o parte, cu sediul în .............., str. ...........;
    şi
    2. domnul/doamna ............., domiciliat/domiciliată în ................, posesor/posesoare al/a buletinului/cărţi de identitate seria .............., codul numeric personal ..................., în calitate de preşedinte al ANDIS,
    am convenit încheierea prezentului contract de management.

    II. Obiectul contractului
    ART. 1
    Obiectul prezentului contract de management îl constituie organizarea, conducerea şi administrarea ANDIS, precum şi gestionarea patrimoniului şi a mijloacelor materiale şi băneşti ale acesteia, în scopul dezvoltării infrastructurii de sănătate, prin pregătirea, implementarea şi finalizarea obiectivelor/proiectelor de investiţii în infrastructura de sănătate.


    III. Durata contractului
    ART. 2
    (1) Prezentul contract de management este valabil pe o perioadă de 4 ani începând cu data de ...............
    (2) La încetarea mandatului, prezentul contract de management poate fi prelungit pe o perioadă de 6 luni, prin act adiţional încheiat cu acordul părţilor, perioadă în care se organizează concursul de ocupare a postului.
    (3) Contractul de management conferă titularului vechime în muncă şi specialitate.

    IV. Durata muncii
    ART. 3
    (1) Durata timpului de lucru este de 8 ore/zi, 40 de ore/săptămână, în conformitate cu legislaţia muncii în vigoare.
    (2) Programul de lucru este următorul ........................
    (3) Respectarea duratei timpului de lucru şi a programului de lucru prevăzute la alin. (1) şi (2) este obligatorie.


    V. Drepturile şi obligaţiile părţilor
    ART. 4
    Drepturile preşedintelui sunt următoarele:
    a) primirea unei sume lunare brute de ............... lei, stabilită potrivit prevederilor legale în vigoare;
    b) salariul de bază lunar brut .................................................;
    c) dreptul la concediu de odihnă anual, de ............. de zile lucrătoare, conform prevederilor legale;
    d) dreptul de a beneficia de asigurări sociale de sănătate, pensii şi alte drepturi de asigurări sociale de stat, în condiţiile plăţii contribuţiilor prevăzute de lege;
    e) dreptul la securitate şi sănătate în muncă;
    f) dreptul la formare profesională, în condiţiile legii;
    g) dreptul la informare nelimitată asupra activităţii ANDIS şi acces la toate documentele privind activitatea tehnică şi economico-financiară a acesteia;
    h) dreptul de a fi sprijinit de către Consiliul de supraveghere în rezolvarea problemelor de strategie, organizare şi funcţionare a ANDIS, precum şi în activitatea de identificare de resurse financiare pentru creşterea veniturilor ANDIS, în condiţiile legii;
    i) dreptul de a fi susţinut în realizarea activităţilor specifice de direcţiile din subordine, precum şi de alte comisii pe care le înfiinţează, ale căror atribuţii şi responsabilităţi sunt prevăzute în regulamentul de organizare şi funcţionare al ANDIS;
    j) dreptul la suspendarea de drept, pe perioada exercitării mandatului, a contractului individual de muncă şi de reluare a raporturilor de muncă pe postul deţinut anterior încheierii prezentului contract de management;
    k) decontarea cheltuielilor de cazare, diurnă, transport şi a altor cheltuieli, cu documente justificative, pentru deplasările în interes de serviciu în ţară şi în străinătate, potrivit legii;
    l) dreptul la repaus zilnic şi săptămânal;
    m) dreptul la egalitate de şanse şi de tratament;
    n) dreptul de a angaja resursele umane şi financiare, în condiţiile legii.


    ART. 5
    (1) Atribuţiile principale ale preşedintelui sunt următoarele:
    a) aprobă strategiile de dezvoltare instituţională a ANDIS, programele de activitate şi programele de cooperare;
    b) propune ministrului sănătăţii spre aprobare Regulamentul de organizare şi funcţionare al ANDIS;
    c) propune structura organizatorică a ANDIS, precum şi orice modificare a acesteia, cu respectarea cerinţelor prevăzute la art. 391 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, o supune avizării Consiliului de supraveghere şi aprobării Ministerului Sănătăţii;
    d) elaborează planul de acţiune strategică, pe care îl supune aprobării Consiliului de supraveghere;
    e) elaborează programul multianual al proiectelor de investiţii de importanţă considerabilă în infrastructura de sănătate şi îl transmite spre avizare Consiliului de supraveghere;
    f) propune raportul anual de activitate al ANDIS şi îl transmite Consiliului de supraveghere;
    g) aprobă planul anual de activitate al ANDIS pe baza planului de acţiune strategică şi a programului multianual al proiectelor de investiţii de importanţă considerabilă în infrastructura de sănătate;
    h) fundamentează şi elaborează propuneri pentru bugetul anual, pe care le înaintează Ministerului Sănătăţii;
    i) urmăreşte modul de implementare a proiectelor de investiţii de importanţă considerabilă în infrastructura de sănătate;
    j) informează Consiliul de supraveghere în legătură cu implementarea planului de acţiune strategică;
    k) aprobă regulamentul intern al ANDIS şi codul de conduită al personalului ANDIS;
    l) propune ministrului sănătăţii spre aprobare statul de funcţii, cu respectarea dispoziţiilor legale şi cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobate;
    m) aprobă organizarea concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante, numeşte şi eliberează din funcţie personalul ANDIS, în condiţiile legii;
    n) aprobă planul de formare şi perfecţionare a personalului, în conformitate cu legislaţia în vigoare şi cu încadrarea în prevederile bugetare anuale;
    o) îndeplineşte şi alte atribuţii specifice, prevăzute în alte acte normative.

    (2) Obligaţiile preşedintelui sunt următoarele:
    a) aprobă şi răspunde de respectarea regulamentului de organizare şi funcţionare, după avizarea prealabilă de către Ministerul Sănătăţii;
    b) reprezintă ANDIS în relaţiile cu terţe persoane fizice sau juridice;
    c) încheie acte juridice în numele şi pe seama ANDIS, conform legii;
    d) răspunde de modul de îndeplinire a obligaţiilor asumate prin contracte şi dispune măsuri de îmbunătăţire a activităţii ANDIS;
    e) răspunde de respectarea prevederilor legale în vigoare referitoare la păstrarea secretului profesional, păstrarea confidenţialităţii datelor, informaţiilor şi documentelor referitoare la activitatea ANDIS;
    f) pune la dispoziţia organelor şi organismelor competente, la solicitarea acestora, în condiţiile legii, informaţii privind activitatea ANDIS;
    g) răspunde de organizarea arhivei ANDIS şi de asigurarea securităţii documentelor prevăzute de lege, în format scris şi electronic;
    h) răspunde de înregistrarea, stocarea, prelucrarea şi transmiterea informaţiilor legate de activitatea sa, în conformitate cu normele aprobate;
    i) conduce activitatea curentă a ANDIS, în conformitate cu reglementările în vigoare;
    j) informează Ministerul Sănătăţii cu privire la starea de incapacitate temporară de muncă, în termen de maximum 24 de ore de la apariţia acesteia;
    k) răspunde de respectarea şi aplicarea corectă de către agenţie a prevederilor actelor normative care reglementează activitatea acesteia.

    (3) Obligaţiile preşedintelui în domeniul politicii de personal sunt următoarele:
    a) stabileşte şi aprobă numărul de personal, pe categorii şi locuri de muncă, în funcţie de normativul de personal în vigoare;
    b) aprobă organizarea concursurilor pentru posturile vacante, numeşte şi eliberează din funcţie personalul ANDIS;
    c) aprobă programul de lucru, pe locuri de muncă şi categorii de personal;
    d) propune structura organizatorică, reorganizarea, schimbarea sediului.



    VI. Incompatibilităţi şi conflictul de interese
    ART. 6
    (1) Funcţia de preşedinte este incompatibilă cu exercitarea oricărei alte funcţii publice de autoritate, precum şi cu exercitarea funcţiilor prevăzute la art. 84 alin. (1) lit. b)-i) din Legea nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Preşedintelui ANDIS îi sunt aplicabile dispoziţiile art. 72 privind conflictul de interese din Legea nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei, cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) În cazul în care la numirea în funcţie preşedintele se află în stare de incompatibilitate sau de conflict de interese, acesta este obligat să înlăture motivele de incompatibilitate ori de conflict de interese în termen de cel mult 30 de zile de la numirea în funcţie. În caz contrar, contractul de management este reziliat de plin drept.


    VII. Răspunderea contractuală
    ART. 7
    (1) Pentru neîndeplinirea sau îndeplinirea necorespunzătoare a obligaţiilor asumate prin prezentul contract de management părţile răspund în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare.
    (2) Forţa majoră apără părţile de răspundere.

    ART. 8
    Preşedintele răspunde civil, contravenţional, material sau penal, după caz, pentru nerespectarea prevederilor legale şi pentru daunele produse ANDIS prin orice acte contrare intereselor acesteia.


    VIII. Forţa majoră
    ART. 9
    Niciuna dintre părţile contractante nu răspunde de neexecutarea la termen şi/sau de executarea în mod necorespunzător, total sau parţial, a oricărei obligaţii care îi revine în baza prezentului contract de management, dacă neexecutarea sau executarea necorespunzătoare a obligaţiei respective a fost cauzată de forţa majoră, astfel cum este definită de lege.

    ART. 10
    (1) Partea care invocă forţa majoră este obligată să notifice celeilalte părţi, în termen de 5 zile de la data producerii şi încetării evenimentului, şi să ia toate măsurile posibile în vederea limitării consecinţelor lui.
    (2) Dacă nu procedează la anunţarea, în termenul prevăzut la alin. (1), a începerii şi încetării cazului de forţă majoră, partea care îl invocă suportă toate daunele provocate celeilalte părţi prin neanunţarea în termen.

    ART. 11
    Dacă în termen de 30 de zile de la producere, evenimentul respectiv nu încetează, părţile au dreptul să îşi notifice încetarea de plin drept a prezentului contract de management, fără ca vreuna dintre ele să pretindă daune-interese.

    ART. 12
    Forţa majoră se constată de către o autoritate competentă.


    IX. Corespondenţa
    ART. 13
    (1) Corespondenţa legată de derularea prezentului contract se efectuează în scris, prin scrisori recomandate cu confirmare de primire, prin fax sau direct la sediul părţilor.
    (2) Fiecare parte contractantă este obligată ca, în termen de 3 zile lucrătoare din momentul în care intervin modificări ale datelor ce figurează în prezentul contract, să notifice celeilalte părţi contractante schimbările survenite.
    (3) În accepţiunea părţilor contractante, orice notificare adresată de una dintre acestea celeilalte este valabil îndeplinită dacă va fi transmisă la adresa/sediul prevăzută/prevăzut în partea introductivă a prezentului contract.
    (4) În cazul în care notificarea se face pe cale poştală, aceasta va fi transmisă, prin scrisoare recomandată, cu confirmare de primire şi se consideră primită de destinatar la data menţionată de oficiul poştal primitor pe această confirmare.
    (5) Notificările verbale nu se iau în considerare de niciuna dintre părţi, dacă nu sunt confirmate prin intermediul uneia dintre modalităţile prevăzute la alineatele precedente.


    X. Modificarea contractului
    ART. 14
    (1) Prezentul contract se poate modifica prin negociere şi acord bilateral, la iniţiativa oricărei părţi contractante, sub rezerva notificării scrise a intenţiei de modificare şi a propunerilor de modificare cu cel puţin 30 de zile înaintea datei de la care se doreşte modificarea.
    (2) Modificarea se face printr-un act adiţional semnat de ambele părţi, care este parte integrantă a prezentului contract.
    (3) Prin situaţii temeinic justificate se înţelege orice act juridic, act administrativ aprobat de forul ierarhic superior sau alte documente prevăzute de lege care stau la baza calculului indicatorilor pentru perioada la care acestea sunt aplicabile.

    ART. 15
    În condiţiile apariţiei unor acte normative, care intră în vigoare pe durata derulării prezentului contract, clauzele contractuale se vor modifica şi se vor completa în mod corespunzător, prin încheierea unui act adiţional la prezentul contract, în termen de maximum 30 de zile de la data intrării în vigoare a acestora.

    ART. 16
    Dacă o clauză a prezentului contract este declarată nulă, celelalte prevederi ale contractului nu vor fi afectate de această nulitate. Părţile convin ca orice clauză declarată nulă să fie înlocuită printr-o altă clauză care să corespundă satisfăcător înţelesului contractului.


    XI. Încetarea contractului
    ART. 17
    Prezentul contract de management încetează în următoarele situaţii:
    a) la expirarea duratei sale;
    b) în caz de demisie;
    c) în caz de deces;
    d) înainte de termen, prin revocare dispusă prin ordin al ministrului sănătăţii, în situaţia în care persoana care ocupă funcţia de preşedinte al ANDIS nu mai îndeplineşte oricare dintre condiţiile de ocupare a funcţiei prin concurs, a fost declarată incompatibilă sau în conflict de interese, în mod definitiv, în conformitate cu dispoziţiile legii;
    e) înainte de termen, prin revocare dispusă prin ordin al ministrului sănătăţii, pe baza recomandării Consiliului de supraveghere, în situaţia în care în urma unui audit independent efectuat de către o entitate cu reputaţie şi competenţă recunoscute în domeniul auditului performanţei se constată neîndeplinirea de către preşedintele ANDIS a indicatorilor de performanţă ai activităţii sale pentru o perioadă de cel puţin doi ani.



    XII. Litigii
    ART. 18
    Litigiile născute în legătură cu încheierea, executarea, modificarea, încetarea şi interpretarea clauzelor prezentului contract de management vor fi supuse unei proceduri prealabile de soluţionare pe cale amiabilă.

    ART. 19
    Litigiile nesoluţionate pe cale amiabilă sunt de competenţa instanţelor de judecată.


    XIII. Alte clauze
    ART. 20
    Preşedintele nu poate transmite altei persoane drepturile şi obligaţiile care rezultă din prezentul contract de management.


    XIV. Legislaţie aplicabilă
    ART. 21
    Prezentul contract de management se interpretează conform legilor din România.


    Prezentul contract de management a fost încheiat astăzi, ……............., în două exemplare a câte ……………............ pagini fiecare, câte unul pentru fiecare parte contractantă.

    ANEXA 2





    CONTRACT DE MANAGEMENT
    nr. …........... data .................
    I. Părţile contractului
    1. Agenţia Naţională pentru Dezvoltarea Infrastructurii în Sănătate (ANDIS), reprezentată prin ....................., pe de o parte, cu sediul în .................., str. ......................;
    şi
    2. domnul/doamna ....................., domiciliat/domiciliată în ..............., posesor/posesoare al/a buletinului/cărţii de identitate seria ..............., codul numeric personal ..................., în calitate de vicepreşedinte al ANDIS,
    am convenit încheierea prezentului contract de management.

    II. Obiectul contractului
    ART. 1
    Obiectul prezentului contract de management îl constituie organizarea, conducerea şi administrarea ANDIS, precum şi gestionarea patrimoniului şi a mijloacelor materiale şi băneşti ale acesteia, în scopul dezvoltării infrastructurii de sănătate, prin pregătirea, implementarea şi finalizarea obiectivelor/proiectelor de investiţii în infrastructura de sănătate.


    III. Durata contractului
    ART. 2
    (1) Prezentul contract de management este valabil pe o perioadă de 4 ani începând cu data de …………….......... .
    (2) La încetarea mandatului, prezentul contract de management poate fi prelungit pe o perioadă de 6 luni, prin act adiţional încheiat cu acordul părţilor, perioadă în care se organizează concursul de ocupare a postului.
    (3) Contractul de management conferă titularului vechime în muncă şi specialitate.


    IV. Durata muncii
    ART. 3
    (1) Durata timpului de lucru este de 8 ore/zi, 40 de ore/săptămână, în conformitate cu legislaţia muncii în vigoare.
    (2) Programul de lucru este următorul ………...................... .
    (3) Respectarea duratei timpului de lucru şi a programului de lucru prevăzute la alin. (1) şi (2) este obligatorie.


    V. Drepturile şi obligaţiile părţilor
    ART. 4
    Drepturile vicepreşedintelui sunt următoarele:
    a) primirea unei sume lunare brute de .................................... lei, stabilită potrivit prevederilor legale în vigoare;
    b) salariul de bază lunar brut ................................................;
    c) dreptul la concediu de odihnă anual, de ............. de zile lucrătoare, conform prevederilor legale;
    d) dreptul de a beneficia de asigurări sociale de sănătate, pensii şi alte drepturi de asigurări sociale de stat, în condiţiile plăţii contribuţiilor prevăzute de lege;
    e) dreptul la securitate şi sănătate în muncă;
    f) dreptul la formare profesională, în condiţiile legii;
    g) dreptul la informare nelimitată asupra activităţii ANDIS şi acces la toate documentele privind activitatea tehnică şi economico-financiară a acesteia;
    h) dreptul de a fi sprijinit de către Consiliul de supraveghere în rezolvarea problemelor de strategie, organizare şi funcţionare a ANDIS, precum şi în activitatea de identificare de resurse financiare pentru creşterea veniturilor ANDIS, în condiţiile legii;
    i) dreptul de a fi susţinut în realizarea activităţilor specifice de direcţiile din subordine, precum şi de alte comisii pe care le înfiinţează, ale căror atribuţii şi responsabilităţi sunt prevăzute în regulamentul de organizare şi funcţionare al ANDIS;
    j) dreptul la suspendarea de drept, pe perioada exercitării mandatului, a contractului individual de muncă şi de reluare a raporturilor de muncă pe postul deţinut anterior încheierii prezentului contract de management;
    k) decontarea cheltuielilor de cazare, diurnă, transport şi a altor cheltuieli, cu documente justificative, pentru deplasările în interes de serviciu în ţară şi în străinătate, potrivit legii;
    l) dreptul la repaus zilnic şi săptămânal;
    m) dreptul la egalitate de şanse şi de tratament;
    n) dreptul de a angaja resursele umane şi financiare, în condiţiile legii.


    ART. 5
    (1) Atribuţiile principale ale vicepreşedintelui sunt următoarele:
    a) participă la elaborarea strategiilor de dezvoltare instituţională a ANDIS, a programelor de activitate şi programelor de cooperare, inclusiv la elaborarea sistemului de management şi control intern al obiectivelor/proiectelor de investiţii de importanţă considerabilă în infrastructura de sănătate;
    b) participă la elaborarea structurii organizatorice şi a Regulamentului de organizare şi funcţionare al ANDIS;
    c) poate propune numirea echipelor de management şi de implementare pentru proiectele individuale;
    d) avizează proiectele de acte normative care se aprobă prin ordin al preşedintelui ANDIS, inclusiv proiectele de acte normative elaborate la nivelul ANDIS, în vederea aprobării iniţierii de către Ministerul Sănătăţii;
    e) participă alături de preşedinte la supravegherea şi revizuirea portofoliului ANDIS, a activităţilor instituţionale curente ale ANDIS, inclusiv a activităţilor care implică Consiliul de supraveghere al ANDIS şi alte părţi interesate;
    f) orice alte sarcini şi responsabilităţi stabilite prin alte acte normative sau delegate de preşedintele ANDIS;
    g) în lipsa preşedintelui ANDIS, vicepreşedintele ANDIS conduce şedinţele Consiliului de supraveghere;
    h) exercită atribuţiile preşedintelui ANDIS, în cazul în care acesta nu îşi poate exercita atribuţiile din orice motiv.

    (2) Obligaţiile vicepreşedintelui sunt următoarele:
    a) răspunde de respectarea regulamentului de organizare şi funcţionare, după avizarea prealabilă de către Ministerul Sănătăţii;
    b) reprezintă agenţia în relaţiile cu terţe persoane fizice sau juridice în limita competenţelor;
    c) răspunde de modul de îndeplinire a obligaţiilor asumate prin contracte şi dispune măsuri de îmbunătăţire a activităţii ANDIS;
    d) răspunde de respectarea prevederilor legale în vigoare referitoare la păstrarea secretului profesional, păstrarea confidenţialităţii datelor, informaţiilor şi documentelor referitoare la activitatea ANDIS;
    e) pune la dispoziţia organelor şi organismelor competente, la solicitarea acestora, în condiţiile legii, informaţii privind activitatea ANDIS;
    f) răspunde de înregistrarea, stocarea, prelucrarea şi transmiterea informaţiilor legate de activitatea sa, în conformitate cu normele aprobate;
    g) împreună cu preşedintele ANDIS conduce activitatea curentă a ANDIS, în conformitate cu reglementările în vigoare;
    h) informează Ministerul Sănătăţii cu privire la starea de incapacitate temporară de muncă, în termen de maximum 24 de ore de la apariţia acesteia;
    i) răspunde de respectarea şi aplicarea corectă de către agenţie a prevederilor actelor normative care reglementează activitatea acesteia în limita competenţelor delegate de preşedinte.



    VI. Incompatibilităţi şi conflictul de interese
    ART. 6
    (1) Funcţia de vicepreşedinte este incompatibilă cu exercitarea oricărei alte funcţii publice de autoritate, precum şi cu exercitarea funcţiilor prevăzute la art. 84 alin. (1) lit. b)-i) din Legea nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Vicepreşedintelui ANDIS îi sunt aplicabile dispoziţiile art. 72 privind conflictul de interese din Legea nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei, cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) În cazul în care la numirea în funcţie vicepreşedintele se află în stare de incompatibilitate sau de conflict de interese, acesta este obligat să înlăture motivele de incompatibilitate ori de conflict de interese în termen de cel mult 30 de zile de la numirea în funcţie.


    VII. Răspunderea contractuală
    ART. 7
    (1) Pentru neîndeplinirea sau îndeplinirea necorespunzătoare a obligaţiilor asumate prin prezentul contract de management, părţile răspund în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare.
    (2) Forţa majoră apără părţile de răspundere.

    ART. 8
    Vicepreşedintele răspunde civil, contravenţional, material sau penal, după caz, pentru nerespectarea prevederilor legale şi pentru daunele produse ANDIS prin orice acte contrare intereselor acesteia.


    VIII. Forţa majoră
    ART. 9
    Niciuna dintre părţile contractante nu răspunde de neexecutarea la termen şi/sau de executarea în mod necorespunzător, total sau parţial, a oricărei obligaţii care îi revine în baza prezentului contract de management, dacă neexecutarea sau executarea necorespunzătoare a obligaţiei respective a fost cauzată de forţa majoră, astfel cum este definită de lege.

    ART. 10
    (1) Partea care invocă forţa majoră este obligată să notifice celeilalte părţi, în termen de 5 zile de la data producerii şi încetării evenimentului, şi să ia toate măsurile posibile în vederea limitării consecinţelor lui.
    (2) Dacă nu procedează la anunţarea în termenul prevăzut la alin. (1) a începerii şi încetării cazului de forţă majoră, partea care îl invocă suportă toate daunele provocate celeilalte părţi prin neanunţarea în termen.

    ART. 11
    Dacă în termen de 30 de zile de la producere, evenimentul respectiv nu încetează, părţile au dreptul să îşi notifice încetarea de plin drept a prezentului contract de management, fără ca vreuna dintre ele să pretindă daune-interese.

    ART. 12
    Forţa majoră se constată de către o autoritate competentă.


    IX. Corespondenţa
    ART. 13
    (1) Corespondenţa legată de derularea prezentului contract se efectuează în scris, prin scrisori recomandate cu confirmare de primire, prin fax sau direct la sediul părţilor.
    (2) Fiecare parte contractantă este obligată ca în termen de 3 zile lucrătoare din momentul în care intervin modificări ale datelor ce figurează în prezentul contract să notifice celeilalte părţi contractante schimbările survenite.
    (3) În accepţiunea părţilor contractante, orice notificare adresată de una dintre acestea celeilalte este valabil îndeplinită dacă va fi transmisă la adresa/sediul prevăzută/prevăzut în partea introductivă a prezentului contract.
    (4) În cazul în care notificarea se face pe cale poştală, aceasta va fi transmisă, prin scrisoare recomandată, cu confirmare de primire şi se consideră primită de destinatar la data menţionată de oficiul poştal primitor pe această confirmare.
    (5) Notificările verbale nu se iau în considerare de niciuna dintre părţi, dacă nu sunt confirmate prin intermediul uneia dintre modalităţile prevăzute la alineatele precedente.


    X. Modificarea contractului
    ART. 14
    (1) Prezentul contract se poate modifica prin negociere şi acord bilateral, la iniţiativa oricărei părţi contractante, sub rezerva notificării scrise a intenţiei de modificare şi a propunerilor de modificare cu cel puţin 30 de zile înaintea datei de la care se doreşte modificarea.
    (2) Modificarea se face printr-un act adiţional semnat de ambele părţi, care este parte integrantă a prezentului contract.
    (3) Prin situaţii temeinic justificate se înţelege orice act juridic, act administrativ aprobat de forul ierarhic superior sau alte documente prevăzute de lege care stau la baza calculului indicatorilor pentru perioada la care acestea sunt aplicabile.

    ART. 15
    În condiţiile apariţiei unor noi acte normative în materie, care intră în vigoare pe durata derulării prezentului contract, clauzele contractuale se vor modifica şi se vor completa în mod corespunzător, prin încheierea unui act adiţional la prezentul contract, în termen de maximum 30 de zile de la data intrării în vigoare a acestora.

    ART. 16
    Dacă o clauză a prezentului contract este declarată nulă, celelalte prevederi ale contractului nu vor fi afectate de această nulitate. Părţile convin ca orice clauză declarată nulă să fie înlocuită printr-o altă clauză care să corespundă satisfăcător înţelesului contractului.


    XI. Încetarea contractului
    ART. 17
    Prezentul contract de management încetează în următoarele situaţii:
    a) la expirarea duratei sale;
    b) în caz de demisie;
    c) în caz de deces;
    d) înainte de termen, prin revocare dispusă prin ordin al ministrului sănătăţii, în situaţia în care persoana care ocupă funcţia de vicepreşedinte al ANDIS nu mai îndeplineşte oricare dintre condiţiile de ocupare a funcţiei prin concurs sau a fost declarată incompatibilă sau în conflict de interese, în mod definitiv, în conformitate cu dispoziţiile legii;
    e) înainte de termen, prin revocare dispusă prin ordin al ministrului sănătăţii, pe baza recomandării Consiliului de supraveghere, în situaţia în care în urma unui audit independent efectuat de către o entitate cu reputaţie şi competenţă recunoscute în domeniul auditului performanţei se constată neîndeplinirea de către vicepreşedintele ANDIS a indicatorilor de performanţă ai activităţii sale pentru o perioadă de cel puţin doi ani;
    f) punerea sub interdicţie judecătorească a vicepreşedintelui;
    g) la împlinirea vârstei de pensionare prevăzute de lege;
    h) în cazul denunţării unilaterale a contractului de către preşedinte, cu condiţia unei notificări prealabile scrise transmise cu minimum 30 de zile calendaristice înainte de data încetării contractului.



    XII. Litigii
    ART. 18
    Litigiile născute în legătură cu încheierea, executarea, modificarea, încetarea şi interpretarea clauzelor prezentului contract de management vor fi supuse unei proceduri prealabile de soluţionare pe cale amiabilă.

    ART. 19
    Litigiile nesoluţionate pe cale amiabilă sunt de competenţa instanţelor de judecată.


    XIII. Alte clauze
    ART. 20
    Vicepreşedintele nu poate transmite altei persoane drepturile şi obligaţiile care rezultă din prezentul contract de management.


    XIV. Legislaţie aplicabilă
    ART. 21
    Prezentul contract de management se interpretează conform legilor din România.


    Prezentul contract de management a fost încheiat astăzi, ....................., în două exemplare a câte ........................ pagini fiecare, câte unul pentru fiecare parte contractantă.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016