Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 39 din 20 ianuarie 2004  privind asigurarea continuitatii asistentei medicale primare prin centrele de permanenta    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 39 din 20 ianuarie 2004 privind asigurarea continuitatii asistentei medicale primare prin centrele de permanenta

EMITENT: MINISTERUL SANATATII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 61 din 23 ianuarie 2004
Având în vedere prevederile art. 11 din Contractul-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.485/2003 ,
vãzând Referatul de aprobare al Direcţiei generale asistenţã medicalã nr. OB.411/2004,
în temeiul prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 743/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul sãnãtãţii emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Continuitatea asistenţei medicale primare este asiguratã de:
a) medicii de familie asociaţi din mai multe localitãţi în centre de permanenţã care vor funcţiona în regim de camerã de gardã în conformitate cu reglementãrile legale în vigoare, rezolvând situaţiile de urgenţã şi acordând, dupã caz şi cu precãdere solicitanţilor din teritoriul arondat, serviciile medicale cuprinse în pachetul de servicii medicale de bazã prevãzut în Normele metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate;
b) medicii de familie care domiciliazã în localitatea respectivã în zonele în care nu existã posibilitatea asocierii medicilor în vederea organizãrii unui centru de permanenţã - localitãţi izolate, greu accesibile, cu numãr mic de locuitori şi cu numãr redus de medici.
ART. 2
Centrele de permanenţã sunt unitãţi sanitare fãrã personalitate juridicã, care funcţioneazã în afara programului normal de lucru al cabinetelor medicale individuale (medici de familie) şi care asigurã continuitatea asistenţei medicale primare.
ART. 3
(1) Centrele de permanenţã se organizeazã în zone izolate sau greu accesibile, în localitatea cea mai dezvoltatã din punct de vedere economic, preferându-se apropierea unei substaţii a serviciului judeţean de ambulanţã, şi care dispune de drumuri de acces cãtre toate localitãţile arondate şi cãtre localitãţi în care funcţioneazã unitãţi sanitare cu paturi care pot asigura rezolvarea în mod continuu a urgenţelor medico-chirurgicale.
(2) Centrele de permanenţã nu se organizeazã în localitãţile în care funcţioneazã unitãţi sanitare care dispun de structuri de primiri urgenţe (unitãţi sau compartimente de primiri urgenţe, camere de gardã), cu excepţia localitãţilor în care funcţioneazã spitale de specialitate, ale cãror camere de gardã nu pot asigura consultaţii de medicinã generalã.
ART. 4
Zonele în care se înfiinţeazã centre de permanenţã sunt stabilite de direcţiile de sãnãtate publicã judeţene, cu acordul caselor judeţene de asigurãri de sãnãtate şi cu consultarea consiliilor locale.
ART. 5
(1) Atribuţiile direcţiilor de sãnãtate publicã judeţene privind funcţionarea centrelor de permanenţã sunt urmãtoarele:
a) arondarea teritorialã a localitãţilor la centrele de permanenţã;
b) asigurarea dotãrii truselor de urgenţã cu medicamente şi materiale sanitare;
c) instruirea personalului medico-sanitar cu privire la acordarea asistenţei medicale de urgenţã;
d) controlul organizãrii şi desfãşurãrii activitãţii.
(2) Costurile medicamentelor şi materialelor sanitare necesare pentru trusele de urgenţã ale centrelor de permanenţã se suportã din fondurile alocate Subprogramului nr. 2.10 "Reabilitarea serviciilor de urgenţã prespitaliceascã" din cadrul Programului naţional de sãnãtate nr. 2 "Prevenirea şi controlul bolilor netransmisibile".
ART. 6
(1) Personalul mediu sanitar necesar pentru activitatea centrelor de permanenţã este asigurat de medicii de familie asociaţi, conform unui grafic stabilit de comun acord.
(2) Activitatea cadrelor medii sanitare prevãzute la alin. (1) se plãteşte de cãtre medicul de familie, cu tariful orar stabilit în funcţie de salariul negociat pentru orele efectiv prestate în afara programului de lucru stabilit.
ART. 7
(1) Centrele de permanenţã vor funcţiona cu un numãr minim de 5 medici de familie care îşi desfãşoarã activitatea în cabinetele medicale din teritoriul arondat centrului respectiv.
(2) Direcţiile de sãnãtate publicã numesc pentru fiecare centru de permanenţã un medic coordonator dintre medicii de familie asociaţi.
ART. 8
Programul de funcţionare al centrelor de permanenţã se stabileşte între orele 20,00-8,00 în zile lucrãtoare şi între orele 8,00-8,00 în zilele de sâmbãtã, duminicã şi sãrbãtori legale.
ART. 9
Medicii de familie asociaţi în centre de permanenţã au obligaţia de a afişa la cabinetul medical individual în care îşi desfãşoarã activitatea în timpul programului de lucru urmãtoarele date:
a) centrul de permanenţã care asigurã rezolvarea situaţiilor de urgenţã în afara programului de activitate;
b) numãrul de telefon al centrului de permanenţã;
c) programul fiecãruia dintre medicii asociaţi;
d) numãrul de telefon al serviciului medical de urgenţã prespitaliceascã.
ART. 10
(1) În situaţia în care nu existã spaţiu disponibil pentru organizarea unui centru de permanenţã independent, rezolvarea situaţiilor de urgenţã în afara programului de activitate poate fi asiguratã prin rotaţie de cãtre medicii de familie asociaţi în acest scop, la sediul fiecãrui cabinet medical individual.
(2) În situaţiile prevãzute la alin. (1) fiecare medic de familie are obligaţia de a afişa la cabinetul medical individual programarea şi locul unde se asigurã rezolvarea situaţiilor de urgenţã, numele medicului, numãrul de telefon al cabinetului medical individual programat, precum şi numãrul de telefon la care poate fi apelat serviciul medical de urgenţã prespitaliceascã.
ART. 11
Prezentul ordin intrã în vigoare la 1 februarie 2004, datã la care Ordinul ministrului sãnãtãţii şi familiei nr. 151/2002 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea şi funcţionarea centrelor de permanenţã în asistenţa medicalã primarã, precum şi orice alte dispoziţii contrare îşi înceteazã aplicabilitatea.
ART. 12
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul sãnãtãţii,
Ovidiu Brînzan


Bucureşti, 20 ianuarie 2004.
Nr. 39.
----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016