Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 388 din 28 iulie 2006  privind aprobarea Planului de actiune pentru implementarea Strategiei pentru imbunatatirea sistemului de elaborare, coordonare si planificare a politicilor publice la nivelul administratiei publice centrale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 388 din 28 iulie 2006 privind aprobarea Planului de actiune pentru implementarea Strategiei pentru imbunatatirea sistemului de elaborare, coordonare si planificare a politicilor publice la nivelul administratiei publice centrale

EMITENT: SECRETARIATUL GENERAL AL GUVERNULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 669 din 3 august 2006

În temeiul <>art. 4 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 157/2005 pentru organizarea şi funcţionarea Secretariatului General al Guvernului, republicatã, şi al <>art. 2 alin. (2) din Hotãrârea Guvernului nr. 870/2006 pentru aprobarea Strategiei pentru îmbunãtãţirea sistemului de elaborare, coordonare şi planificare a politicilor publice la nivelul administraţiei publice centrale,

ministrul delegat pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului emite prezentul ordin.

ARTICOL UNIC
Se aprobã Planul de acţiune pentru implementarea Strategiei pentru îmbunãtãţirea sistemului de elaborare, coordonare şi planificare a politicilor publice la nivelul administraţiei publice centrale, cuprins în anexa la prezentul ordin. Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul delegat pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului,
Radu Stroe

Bucureşti, 28 iulie 2006.
Nr. 388.


ANEXĂ
Planul de acţiune
pentru implementarea Strategiei pentru
îmbunãtãţirea sistemului de elaborare, coordonare şi planificare
a politicilor publice la nivelul administraţiei publice centrale
2007-2010


┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Direcţia 1 - Instrumente pentru asigurarea unui sistem coerent │
│ de formulare a politicilor publice │
│ │
│Rezultate │
│- Structurã unitarã şi ierarhie clarã a documentelor de politici publice │
│- Sistem centralizat existent pentru publicarea proiectelor anunţate pe │
│ site-ul Guvernului │
│ │
│Indicatori │
│- Documente de politici adoptate conform noilor proceduri │
│- Numãr de proiecte anunţate şi publicate pe site conform noului sistem │
│ centralizat │
├───┬────────────────────────────┬────────────────────────────────┬──────────┤
│Nr.│ Acţiuni │Instituţii responsabile/ │Termen de │
│ │ │ implicate*) │realizare │
├───┼────────────────────────────┼────────────────────────────────┼──────────┤
│1. │Adoptarea Hotãrârii de │Secretariatul General al │01.01.2007│
│ │Guvern pentru aprobarea │Guvernului │ │
│ │Regulamentului privind pro- │Cancelaria Primului Ministru │ │
│ │cedurile guvernamentale care│Ministerul Justiţiei │ │
│ │vor include definirea struc-│Ministerul Finanţelor Publice │ │
│ │turii şi ierarhia documen- │ │ │
│ │telor de politici publice │ │ │
├───┼────────────────────────────┼────────────────────────────────┼──────────┤
│2. │Crearea unui sistem centra- │Secretariatul General al │01.01.2008│
│ │lizat pentru publicarea │Guvernului │ │
│ │proiectelor anunţate pe │Cancelaria Primului Ministru │ │
│ │site-ul Guvernului │ │ │
│ │ │ │ │
├───┴────────────────────────────┴────────────────────────────────┴──────────┤
│ Direcţia 2 - Coordonarea procesului de formulare a politicilor publice │
│ │
│Rezultate: │
│- Proceduri de evaluare a impactului ex-ante şi ex-post în vigoare pentru │
│ politici publice şi pentru proiecte de acte normative │
│- Bazã de date cu documentele de politici publice │
│- Indicatori de performanţã şi metodologie specificã de mãsurare a perfor- │
│ manţei existentã la nivelul instituţiilor administraţiei publice centrale │
│- Proceduri de consultare unitare existente la nivelul administraţiei │
│ publice centrale │
│- Funcţionari publici informaţi cu privire la noile proceduri de evaluare a │
│ impactului, precum şi la procedurile de consultare unitare │
│ │
│Indicatori: │
│- Instrumente de prezentare şi motivare completate conform noilor proceduri │
│- Numãr şi tip de avize conforme emise de Unitatea de Politici Publice din │
│ cadrul Secretariatului General al Guvernului │
│- Numãr de documente de politici publice înregistrate în baza de date │
│- Procent din funcţionarii publici din administraţia publicã centralã │
│ informaţi şi instruiţi pe baza Ghidului privind metodele de evaluare │
│ pentru analiza de impact detaliatã diseminate funcţionarilor publici din │
│ administraţia publicã centralã │
│- Procent din funcţionarii publici din administraţia publicã centralã │
│ informaţi şi instruiţi pe baza Ghidului privind procesul consultativ │
│ pentru instituţiile administraţiei publice centrale diseminate funcţiona- │
│ rilor publici din administraţia publicã centralã │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│- Numãr de cursuri organizate de Institutul Naţional de Administraţie în │
│ domeniul evaluãrii ex-ante şi ex'adpost a impactului politicilor şi al │
│ noilor proceduri de consultare │
│- Numãr de participanţi la sesiunile de prezentare şi instruire pe baza │
│ Ghidului privind procesul consultativ pentru ONG-uri şi alte organizaţii │
│ ale societãţii civile diseminate / Publicare pe site-ul Secretariatului │
│ General al Guvernului a acestuia │
├───┬────────────────────────────┬────────────────────────────────┬──────────┤
│Nr.│ Acţiuni │Instituţii responsabile/ │Termen de │
│ │ │ implicate │realizare │
├───┼────────────────────────────┼────────────────────────────────┼──────────┤
│1. │Adoptarea normelor metodo- │Secretariatul General al │01.01.2007│
│ │logice cu privire la proce- │Guvernului │ │
│ │durile de evaluare ex-ante │Ministerul Justiţiei │ │
│ │si ex-post a politicilor │Ministerul Finanţelor Publice │ │
│ │publice, inclusiv formularul│ │ │
│ │pentru evaluarea ex-ante a │ │ │
│ │proiectelor de acte norma- │ │ │
│ │tive (instrumentele de pre- │ │ │
│ │zentare şi motivare) │ │ │
├───┼────────────────────────────┼────────────────────────────────┼──────────┤
│2. │Adoptarea modificãrilor │Secretariatul General al │01.09.2006│
│ │necesare aduse legislaţiei │Guvernului │ │
│ │privind procedurile şi for- │Ministerul Justiţiei │ │
│ │mularele de analizã de im- │Consiliul Legislativ │ │
│ │pact; Adoptarea modificãri- │ │ │
│ │lor la Legea nr. 24/2000 │ │ │
│ │privind normele de tehnicã │ │ │
│ │legislativã pentru elabo- │ │ │
│ │rarea actelor normative, │ │ │
│ │republicatã │ │ │
├───┼────────────────────────────┼────────────────────────────────┼──────────┤
│3. │Crearea bazei de date pentru│Secretariatul General al │01.07.2008│
│ │documente de politici │Guvernului │ │
│ │publice │Cancelaria Primului Ministru │ │
├───┼────────────────────────────┼────────────────────────────────┼──────────┤
│4. │Elaborarea Ghidului privind │Secretariatul General al │01.09.2006│
│ │metodele de evaluare pentru │Guvernului │ │
│ │analiza de impact detaliatã │Ministerele de linie │ │
├───┼────────────────────────────┼────────────────────────────────┼──────────┤
│5. │Elaborarea Metodologiei │Secretariatul General al │01.01.2008│
│ │privind mãsurarea performan-│Guvernului │ │
│ │ţei la nivelul ministerelor │Ministerul Finanţelor Publice │ │
│ │şi instituţiilor subordonate│ │ │
├───┼────────────────────────────┼────────────────────────────────┼──────────┤
│6. │Elaborarea Ghidului privind │Secretariatul General al │01.01.2008│
│ │procesul consultativ pentru │Guvernului │ │
│ │instituţiile administraţiei │Ministerele de linie │ │
│ │publice centrale │ │ │
├───┼────────────────────────────┼────────────────────────────────┼──────────┤
│7. │Elaborarea Ghidului privind │Secretariatul General al │01.01.2009│
│ │procesul consultativ pentru │Guvernului │ │
│ │ONG-uri şi alte organizaţii │Grup de lucru format din repre- │ │
│ │ale societãţii civile │zentanţi ai SGG şi ai ONG-urilor│ │
├───┴────────────────────────────┴────────────────────────────────┴──────────┤
│ Direcţia 3 - Corelarea între planificarea politicilor publce şi procesul │
│ de elaborare a bugetului │
│ │
│Rezultate: │
│- Procedura de stabilire a prioritãţilor reglementatã │
│- Formulare noi pentru planurile de acţiunie ale ministerelor elaborate │
│ pe baza Programului de Guvernare │
│- Metodologia de elaborare a planurilor strategice adoptatã │
│- Componenta de management a planurilor strategice adoptatã la nivelul │
│ fiecãrui minister de resort │
│- Proceduri clare pentru conexiunea dintre elaborarea politicilor şi │
│ planificarea bugetarã (inclusiv NIF) │
│- Componenta de programare bugetarã a planurilor strategice a ministerelor │
│ adoptatã în Şedinţa Guvernului │
│ │
│Indicatori: │
│- Numãr întâlniri/şedinţe de consultanţã UPP din SGG - grup de management │
│ pentru elaborarea planurilor strategice din ministere │
│- Numãr ministere care prezintã componenta de management şi componenta de │
│ programare bugetarã a planurilor strategice în Reuniunea Pregãtitoare a │
│ Şedinţei Guvernului │
│- Procent din alocãrile de la bugetul consolidat pentru prioritãţile │
│ Guvernului │
│- Numãr opinii formulate de UPP din SGG privind versiunea iniţialã a compo- │
│ nentei de management a planurilor strategice şi incluse ulterior de cãtre │
│ instituţii │
│- Numãr ministere care elaboreazã şi aprobã componenta de management a │
│ planurilor strategice │
│- Procentul de politici elaborate în cadrul programelor identificate în │
│ planurile strategice ale instituţiilor administraţiei publice centrale │
├───┬────────────────────────────┬────────────────────────────────┬──────────┤
│Nr.│ Acţiuni │Instituţii responsabile/ │Termen de │
│ │ │ implicate │realizare │
├───┼────────────────────────────┼────────────────────────────────┼──────────┤
│1. │Elaborarea Deciziei │Cancelaria Primului Ministru │01.01.2007│
│ │Primului-Ministru cu privire│Secretariatul General al │ │
│ │la procedura de stabilire a │Guvernului │ │
│ │prioritãţilor Guvernului │ │ │
├───┼────────────────────────────┼────────────────────────────────┼──────────┤
│2. │Îmbunãtãţirea formularului │Secretariatul General al │01.02.2007│
│ │pentru planurile de acţiune │Guvernului │ │
│ │ale ministerelor │Comisia Naţionalã de Prognozã │ │
│ │prioritãţilor Guvernului │ │ │
├───┼────────────────────────────┼────────────────────────────────┼──────────┤
│3. │Crearea unui grup de lucru │Secretariatul General al │01.06.2007│
│ │inter-instituţional cu misi-│Guvernului │ │
│ │unea de a elabora procedu- │Cancelaria Primului Ministru │ │
│ │rile şi modificãrile legis- │Ministerul Finanţelor Publice │ │
│ │lative necesare pentru Noile│ │ │
│ │Iniţiative de Finanţare │ │ │
├───┼────────────────────────────┼────────────────────────────────┼──────────┤
│4. │Elaborarea procedurilor şi a│Secretariatul General al │01.06.2007│
│ │modificãrilor legislative │Guvernului │ │
│ │necesare pentru Noile Ini- │Cancelaria Primului Ministru │ │
│ │ţiative de Finanţare │Ministerul Finanţelor Publice │ │
├───┼────────────────────────────┼────────────────────────────────┼──────────┤
│5. │Adoptarea Metodologiei │Secretariatul General al │01.01.2007│
│ │privind sistemul de planifi-│Guvernului │ │
│ │care strategicã pe termen │Ministerul Finanţelor Publice │ │
│ │mediu │ │ │
├───┼────────────────────────────┼────────────────────────────────┼──────────┤
│6. │Elaborarea mecanismului şi a│Ministerul Finanţelor Publice │01.01.2008│
│ │bazei normative necesare │Secretariatul General al │ │
│ │pentru integrarea planurilor│Guvernului │ │
│ │strategice în procesul anual│ │ │
│ │de bugetare │ │ │
├───┼────────────────────────────┼────────────────────────────────┼──────────┤
│7. │Implementarea sistemului de │Secretariatul General al │01.01.2007│
│ │planificare strategicã │Guvernului │- │
│ │pentru integrarea planurilor│Ministerul Finanţelor Publice │01.01.2009│
│ │strategice în procesul anual│Ministerele de linie │ │
├───┴────────────────────────────┴────────────────────────────────┴──────────┤
│ Direcţia 4 - Rolul specialiştilor din administraţia publicã şi al │
│ decidenţior politici în procesul de formulare a politicilor │
│ publice │
│ │
│Rezultate: │
│- Înalt funcţionar public responsabil pentru procesul politicilor publice în│
│ instituţiile administraţiei publice centrale │
│- Decidenţi politici şi funcţionari publici instruiţi cu privire la princi- │
│ palele metode de formulare a politicilor publice şi analize de impact │
│- ONG-uri şi alţi reprezentanţi ai societãţii civile instruiţi cu privire la│
│ procesul politicilor publice şi noile proceduri de consultare │
│ │
│Indicatori: │
│- Rezultatele sondajului realizat în cadrul evaluãrii intermediare şi │
│ ex-post cu privire la nivelul de informare al decidenţilor politici, │
│ funcţionarilor publici şi al reprezentanţilor societãţii civile cu privire│
│ la procesul politicilor publice şi noile proceduri introduse │
│- Numãr de participanţi la sesiunile de formare privind principalele │
│ metode de formulare a politicilor publice şi de analizã de impact │
│- Numãr de participanţi, reprezentanţi ai societãţii civile, la sesiunile de│
│ formare privind politicile publice şi procedurile de consultare │
├───┬────────────────────────────┬────────────────────────────────┬──────────┤
│Nr.│ Acţiuni │Instituţii responsabile/ │Termen de │
│ │ │ implicate │realizare │
├───┼────────────────────────────┼────────────────────────────────┼──────────┤
│1. │Elaborarea modificãrilor │Ministerul Administraţiei şi │01.01.2007│
│ │aduse <>Legii nr. 90/2001 │Internelor │ │
│ │privind organizarea şi │Agenţia Naţionalã a │ │
│ │funcţionarea Guvernului │Funcţionarilor Publici │ │
│ │României şi a ministerelor, │Secretariatul General al │ │
│ │luând în considerare │Guvernului │ │
│ │opţiunea aleasã la capitolul│ │ │
│ │II, punctul 4 al Strategiei │ │ │
├───┼────────────────────────────┼────────────────────────────────┼──────────┤
│2. │Organizarea de sesiuni de │Secretariatul General al │01.12.2006│
│ │formare pentru decidenţi │Guvernului │ │
│ │politici şi funcţionari │Institutul Naţional de │ │
│ │publici privind principalele│Administraţie │ │
│ │metode de formulare a poli- │ │ │
│ │ticilor publice şi de │ │ │
│ │analizã de impact │ │ │
├───┼────────────────────────────┼────────────────────────────────┼──────────┤
│3. │Organizarea de sesiuni de │Secretariatul General al │01.07.2006│
│ │formare pentru funcţionarii │Guvernului │ │
│ │publici, ONG-uri şi organi- │Institutul Naţional de │ │
│ │zaţii interesate privind │Administraţie │ │
│ │politicile publice şi proce-│ │ │
│ │durile de consultare │ │ │
└───┴────────────────────────────┴────────────────────────────────┴──────────┘
___________
*) Instituţia direct responsabilã este prima instituţie menţionatã, celelalte
fiind implicate şi consultate la nivel de grupuri de lucru


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016