Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 384 din 26 martie 2009  privind aprobarea modelului unic al biletului de trimitere pentru servicii medicale clinice/biletului de internare utilizat in sistemul asigurarilor sociale de sanatate si a Instructiunilor privind utilizarea si modul de completare a biletului de trimitere pentru servicii medicale clinice/biletului de internare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 384 din 26 martie 2009 privind aprobarea modelului unic al biletului de trimitere pentru servicii medicale clinice/biletului de internare utilizat in sistemul asigurarilor sociale de sanatate si a Instructiunilor privind utilizarea si modul de completare a biletului de trimitere pentru servicii medicale clinice/biletului de internare

EMITENT: MINISTERUL SANATATII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 214 din 2 aprilie 2009
Având în vedere Referatul comun de aprobare al ministrului sãnãtãţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. I.B.3133/D.G.706/2009,
în temeiul:
- <>Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.714/2008 pentru aprobarea Contractului-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate pentru anul 2009, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.718/2008 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii, cu modificãrile ulterioare;
- <>Hotãrârii Guvernului nr. 972/2006 pentru aprobarea Statutului Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul sãnãtãţii şi preşedintele Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate emit urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã modelul unic al biletului de trimitere pentru servicii medicale clinice/biletului de internare, ca imprimat cu regim special, în baza cãruia se recomandã specialitatea clinicã din ambulatoriu sau din unitatea sanitarã cu paturi cãreia urmeazã sã i se adreseze pacientul pentru a primi servicii medicale decontate de cãtre casele de asigurãri de sãnãtate, prevãzut în anexa nr. 1.
ART. 2
Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate asigurã implementarea biletelor de trimitere pentru servicii medicale clinice/biletelor de internare, formulare ce conţin elemente de protecţie împotriva falsificãrii şi contrafacerii, potrivit tuturor elementelor prevãzute în anexa nr. 1, înserierea acestora, numerotarea filelor carnetelor cuprinzând biletele de trimitere pentru servicii medicale clinice/biletele de internare, precum şi distribuirea acestora.
ART. 3
(1) Se aprobã Instrucţiunile privind utilizarea şi modul de completare a biletelor de trimitere pentru servicii medicale clinice/biletelor de internare utilizate în sistemul de asigurãri sociale de sãnãtate, prevãzute în anexa nr. 2.
(2) Aplicarea prevederilor instrucţiunilor prevãzute la alin. (1) este obligatorie.
ART. 4
Medicul care elibereazã biletele de trimitere pentru servicii medicale clinice/biletele de internare este responsabil de realitatea datelor înscrise în rubricile completate.
ART. 5
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 6
Prezentul ordin intrã în vigoare începând cu luna aprilie 2009 şi se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul sãnãtãţii,
Ion Bazac

Preşedintele Casei Naţionale
de Asigurãri de Sãnãtate,
Irinel Popescu


ANEXA 1




Bilet de trimitere pentru servicii medicale clinice/bilet
de internare utilizat în sistemul de asigurãri
sociale de sãnãtate


Serie ...... Nr. ........

1. Cãtre specialitatea clinicã: ............

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

2. Unitate medicalã │Nivel de prioritate
CUI ......................... L.S. [] MF │ ──────────────
Sediu (localitate, str., nr.) ..... [] Amb. │ | Urgenţã | |
Judeţul ........ Spec. │ ──────────────
Casa de asigurãri ........ [] Unitate │ ──────────────
Nr. contract/Convenţie ........ sanitarã │ | Curente | |
cu paturi│ ──────────────
[] Altele │

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

3. Date identificare pacient

Asigurat la CAS/Neasigurat ... RC:.... [] Salariat [] Veteran
[] Co-asigurat
Nume ............. [] Liber [] Revoluţionar
profesionist
[] Copil [] Handicap
Prenume ............ (< 18 ani)
Adresa ............ [] Elev/Ucenic/ [] PNS .......
.................... Student
18 - 26 ani [] Ajutor social
[] Şomaj
[] Gravidã/Lehuzã [] Personal
contractual
CNP |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| [] Pensionar [] Card
european (CE)
CE |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| [] Alte categorii [] Acorduri
PASS internaţionale

───────────────── ──────────────────── ─────────────────
Beneficiar |Pachet de bazã | | |Pachet facultativ | | |Pachet minimal | |
───────────────── ──────────────────── ─────────────────

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

4. Diagnostic prezumtiv: .......................
_ _ _ _ _
Cod diagnostic prezumtiv |_|_|_|_|_|

5. Alte diagnostice cunoscute: ............................................
........................................................................
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Cod diagnostic |_|_|_|_|_| Cod diagnostic |_|_|_|_|_|


6. Motivul trimiterii cãtre alte specialitãţi clinice/în vederea internãrii:
........................................................................
........................................................................

7. Investigaţii şi tratamente efectuate:
........................................................................
........................................................................

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
_ _ _ _ _ _
Data trimiterii ../../.. Semnãtura medicului.... Cod parafã |_|_|_|_|_|_| L.S.

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

8. Se interneazã în unitatea sanitarã cu paturi ......... secţia: ........

9. Motivul pentru care nu a fost necesarã internarea şi recomandãri la
domiciliu: ........................................................
...................................................................
...................................................................

10. Data prezentãrii şi Semnãtura medicului care funizeazã
semnãtura pacientului servicii medicale clinice/medicului de
gardã al secţiei/unitãţii sanitare
cu paturi
_ _ _ _ _ _
....../......./...... ....... Cod parafã |_|_|_|_|_|_| L.S.


───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────




ANEXA 2


INSTRUCŢIUNI
privind utilizarea şi modul de completare a biletelor
de trimitere pentru servicii medicale clinice/biletelor
de internare utilizate în sistemul de asigurãri
sociale de sãnãtate

A. Principii generale:
1. Recomandarea pentru servicii medicale clinice/în vederea internãrii în unitãţi sanitare cu paturi, atunci când este cazul, se face pe formularul cu regim special descris în anexa nr. 1 la ordin. Utilizarea altor formulare pentru recomandarea de servicii medicale clinice/în vederea internãrii în unitãţi sanitare cu paturi, în sistemul de asigurãri sociale de sãnãtate, atrage rãspunderea persoanelor vinovate, în conformitate cu dispoziţiile legale.
2. Biletul de trimitere pentru servicii medicale clinice/biletul de internare în unitãţi sanitare cu paturi, denumit în continuare bilet de trimitere/de internare, se completeazã de cãtre medicii aflaţi în relaţie contractualã cu casa de asigurãri de sãnãtate, potrivit specialitãţii şi competenţelor, respectiv atestatelor pe care le-au obţinut, precum şi de cãtre medicii cãrora le sunt recunoscute biletele de trimitere/de internare eliberate, în baza convenţiilor încheiate cu casele de asigurãri de sãnãtate, în condiţiile contractului-cadru şi ale normelor metodologice de aplicare a acestuia.
Biletul de trimitere/de internare se completeazã şi de cãtre medicii din unitãţile sanitare cu paturi pentru pacienţii spitalizaţi care necesitã, la externare, recomandare pentru servicii medicale de recuperare-reabilitare în ambulatoriu, respectiv servicii medicale de recuperare-reabilitare a sãnãtãţii în spitale de recuperare, secţii/compartimente din spitale, sanatorii pentru adulţi şi copii, preventorii, cu sau fãrã personalitate juridicã, inclusiv furnizori constituiţi conform <>Legii nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, care sunt avizate de Ministerul Sãnãtãţii ca sanatorii balneare sau au în structura avizatã de Ministerul Sãnãtãţii secţii sanatoriale balneare.
3. Se interzic:
- emiterea biletelor de trimitere/de internare de cãtre medicii care nu au încheiat contracte de furnizare de servicii medicale cu casele de asigurãri de sãnãtate, respectiv convenţii în baza cãrora le sunt recunoscute biletele de trimitere/de internare, direct sau prin reprezentantul legal al furnizorului;
- emiterea de cãtre unitãţile sanitare cu paturi a biletelor de trimitere pentru pacienţii spitalizaţi, în decursul internãrii acestora, precum şi a celor pentru servicii medicale contra cost, deoarece tratamentul pacienţilor internaţi se asigurã integral de cãtre respectiva unitate sanitarã cu paturi, indiferent de afecţiunile asociate.
4. Serviciile medicale clinice/spitaliceşti se pot efectua de cãtre orice furnizor de servicii medicale clinice/spitaliceşti aflat în relaţie contractualã cu casa de asigurãri de sãnãtate, în condiţiile prevãzute în contractul-cadru şi în normele metodologice de aplicare a acestuia.

B. Instrucţiuni privind utilizarea formularelor biletelor de trimitere/de internare, în sistemul de asigurãri sociale de sãnãtate
1. Biletul de trimitere/de internare este tipãrit pe hârtie autocopiantã în 3 culori. Exemplarul 3 (verde) rãmâne în carnet, la medicul care a fãcut trimiterea, iar exemplarele 1 (alb) şi 2 (roz) se predau pacientului, care le depune la furnizorul de servicii medicale care va stabili conduita de urmat. Furnizorul de servicii medicale va pãstra exemplarul roz, iar exemplarul alb (originalul) va fi înaintat casei de asigurãri de sãnãtate împreunã cu factura şi desfãşurãtorul activitãţii prestate (în format electronic şi pe suport hârtie).
2. În situaţia în care în interiorul carnetului cu bilete de trimitere/de internare existã formulare greşit tipãrite, incomplete sau completate greşit de cãtre medic, se va scrie cuvântul "ANULAT" pe formular şi acesta nu va fi decupat din carnet. Aceste file vor fi pliate, rãmânând în carnet. Pe versoul cotorului ultimului bilet de trimitere/de internare se va preciza: "Acest carnet conţine ... file (în cifre şi în litere), de la numãrul ... la numãrul ..., şi ... file anulate."
3. Gestionarea, distribuirea şi achiziţionarea carnetelor cu bilete de trimitere/de internare se vor face dupã cum urmeazã:
a) carnetele înseriate şi numerotate vor fi distribuite de cãtre fiecare casã de asigurãri de sãnãtate, în funcţie de necesitãţi, pentru o perioadã de cel mult 3 luni, fiecãrui furnizor de servicii medicale care are dreptul de a trimite pacientul cãtre alte specialitãţi sau cãtre o unitate sanitarã cu paturi, în vederea internãrii, pe baza biletului de trimitere/de internare, şi care a încheiat în prealabil contract/convenţie cu aceasta, asigurând evidenţa biletelor de trimitere/de internare distribuite furnizorilor de servicii medicale;
b) gestionarea carnetelor cu bilete de trimitere/de internare la nivelul caselor de asigurãri de sãnãtate se va face potrivit reglementãrilor legale în vigoare;
c) furnizorii de servicii medicale îşi vor asigura la cerere, contra cost, carnetele respective de la casele de asigurãri de sãnãtate cu care se aflã în relaţii contractuale sau cu care au încheiat convenţie;
d) achiziţia formularelor de bilete de trimitere/de internare se va face de cãtre reprezentantul legal al furnizorului de servicii medicale sau de cãtre delegatul acestuia, pe baza facturii.
4. Furnizorul de servicii medicale îşi va organiza modul de gestionare şi evidenţã a carnetelor cu bilete de trimitere/de internare, precum şi modul de pãstrare a carnetelor epuizate.
Pentru furnizorii de servicii medicale cu mai mulţi medici angajaţi care au dreptul de a trimite pacientul cãtre alte specialitãţi clinice sau cãtre o unitate sanitarã cu paturi, în vederea internãrii, pe baza biletului de trimitere/de internare, distribuirea şi arhivarea carnetelor cu bilete de trimitere/de internare la nivelul furnizorului se vor face pe baza unui tabel centralizator care va conţine urmãtoarele rubrici obligatorii: numele şi prenumele medicului, data repartizãrii carnetului/carnetelor, seria (cu numerele) carnetului/carnetelor repartizat/repartizate, semnãtura de primire şi parafa, data returnãrii în arhivã a exemplarului 3, seria biletelor de trimitere/de internare returnate (exemplarul 3), semnãtura de returnare şi parafa.
Înregistrarea biletelor de trimitere/de internare emise pacienţilor se va face în registrul de consultaţii, la rubrica "Recomandãri", unde se vor nota seria şi numãrul biletului de trimitere/de internare emis.

C. Instrucţiuni de completare a formularelor biletelor de trimitere/de internare utilizate în sistemul de asigurãri sociale de sãnãtate
Formularele biletelor de trimitere/de internare se completeazã în succesiunea numerelor şi în ordinea cronologicã a consultaţiilor, astfel:
Câmpul 1 - "Cãtre specialitatea clinicã":
- se va menţiona specialitatea clinicã cãtre care este îndrumat pacientul pentru servicii medicale clinice sau în vederea internãrii, atunci când este cazul.
Câmpul 2 - "Unitate medicalã":
a) se completeazã cu denumirea unitãţii medicale, codul unic de înregistrare (CUI) al cabinetului medical sau al unitãţii sanitare, adresa completã, casa de asigurãri de sãnãtate cu care furnizorul are încheiat contract/convenţie, numãrul contractului de furnizare de servicii medicale/convenţiei în baza cãruia/cãreia medicul care efectueazã trimiterea presteazã serviciul;
b) "L.S."- loc ştampilã furnizor de servicii medicale;
c) se alege prin bifare cu "x" categoria de furnizor de servicii medicale, dupã cum urmeazã:
- "MF" pentru furnizorii de servicii de asistenţã medicalã primarã;
- "Amb. Spec." pentru furnizorii de servicii ambulatorii de specialitate.
Medicii angajaţi ai unui spital care presteazã servicii în baza contractului încheiat între spital şi casele de asigurãri de sãnãtate pentru servicii ambulatorii de specialitate vor bifa cãsuţa "Amb. Spec." atunci când emit un bilet de trimitere/de internare pacienţilor consultaţi în ambulatoriul de specialitate al spitalului;
- "Unitate sanitarã cu paturi" pentru furnizorii de servicii medicale spitaliceşti;
- "Altele" pentru situaţia în care se elibereazã bilete de trimitere/de internare în baza convenţiilor încheiate cu casele de asigurãri de sãnãtate pentru recunoaşterea acestora;
d) "Nivel de prioritate" - se va bifa cu "x" cãsuţa corespunzãtoare nivelului de prioritate al serviciilor medicale clinice recomandate sau al recomandãrii de internare.
Câmpul 3 - "Date identificare pacient":
a) "Asigurat la CAS/Neasigurat"
- dacã pacientul este asigurat, se va tãia cu o linie "Neasigurat" şi se va înscrie casa de asigurãri de sãnãtate în evidenţa cãreia se aflã asiguratul;
- dacã pacientul este neasigurat, se va tãia cu o linie "Asigurat la CAS";
b) "RC" - se completeazã numãrul din registrul de consultaţii (RC);
c) se alege prin bifare cu "x" categoria în care se încadreazã asiguratul. Medicul va bifa o singurã categorie de asigurat, astfel:
- se bifeazã categoria "Salariat" pentru toate persoanele angajate în sectorul public/privat care fac dovada plãţii contribuţiei la Fondul naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate (FNUASS);
- se bifeazã categoria "Co-asigurat" pentru soţul, soţia şi pãrinţii fãrã venituri proprii, aflaţi în întreţinerea unei persoane asigurate;
- se bifeazã cãsuţa "Liber profesionist" pentru persoanele care exercitã profesii liberale sau independente;
- se bifeazã categoria "Copil (<18 ani)" pentru toate persoanele care fac dovada calitãţii lor de asigurat printr-un document cu valabilitate legalã (certificat de naştere, carte de identitate);
- se bifeazã categoria "Elev/Ucenic/Student (18-26 ani)" pentru toate persoanele de la 18 la 26 ani, dacã sunt elevi, inclusiv absolvenţi de liceu pânã la începerea anului universitar, dar nu mai mult de 3 luni, ucenici sau studenţi care fac dovada calitãţii lor de asigurat şi nu realizeazã venituri din muncã;
- se bifeazã cãsuţa "Gravidã/Lehuzã" numai pentru femeile gravide şi lehuze care nu au niciun venit sau au venituri sub salariul minim brut pe ţarã (conform prevederilor <>Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare). Pentru femeile gravide/lehuze care nu se încadreazã în aceastã categorie se bifeazã exclusiv categoria de asigurat din care fac parte;
- se bifeazã cãsuţa "Pensionar" pentru toate persoanele care îşi dovedesc aceastã calitate printr-un cupon de pensie;
- se bifeazã cãsuţa "Veteran", "Revoluţionar" sau "Handicap" pentru toate persoanele care fac dovada cã sunt beneficiari ai legilor speciale;
- se bifeazã cãsuţa "PNS" şi se noteazã numãrul programului/subprogramului de sãnãtate pentru bolnavii cu afecţiuni incluse în Programul naţional de sãnãtate cu scop curativ, stabilit de Ministerul Sãnãtãţii, pânã la vindecarea respectivei afecţiuni, dacã nu realizeazã venituri din muncã, pensie sau alte resurse, pe perioada în care sunt incluşi în program;
- se bifeazã cãsuţa "Ajutor social" pentru persoanele care fac parte dintr-o familie care are dreptul la ajutor social, potrivit <>Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- se bifeazã cãsuţa "Şomaj" pentru persoanele care beneficiazã de indemnizaţia de şomaj;
- se bifeazã cãsuţa "Personal contractual" pentru persoanele care se constituie în categoria de personal contractual conform Ordinului ministrului sãnãtãţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 886/218/2007 pentru aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor <>art. 24 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 115/2004 privind salarizarea şi alte drepturi ale personalului contractual din unitãţile sanitare publice din sectorul sanitar, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- se bifeazã cãsuţa "Card european (CE)" pentru persoanele care prezintã un card european de asigurãri de sãnãtate emis de un alt stat membru al Uniunii Europene sau al Spaţiului Economic European (cu excepţia României). În baza acestui card, persoana respectivã beneficiazã de acele servicii medicale care devin necesare în perioada şederii sale în România.
- se bifeazã cãsuţa "Acorduri internaţionale" pentru persoanele care se încadreazã în una dintre categoriile beneficiare ale acordurilor internaţionale cu prevederi în domeniul sãnãtãţii, la care România este parte;
- se bifeazã cãsuţa "Alte categorii" pentru persoanele care nu se încadreazã în categoriile de asigurat prevãzute în biletul de trimitere/de internare, menţionându-se categoria de asigurat numai pentru persoanele beneficiare ale unei legi speciale (<>Decretul-lege nr. 118/1990 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instauratã cu începere de la 6 martie 1945, precum şi celor deportate în strãinãtate ori constituite în prizonieri, republicat, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, prin <>Legea nr. 51/1993 privind acordarea unor drepturi magistraţilor care au fost înlãturaţi din justiţie pentru considerente politice în perioada anilor 1952-1989, cu modificãrile ulterioare, prin <>Ordonanţa Guvernului nr. 105/1999 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate de cãtre regimurile instaurate în România cu începere de la 6 septembrie 1940 pânã la 6 martie 1945 din motive etnice, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 189/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, prin <>Legea nr. 309/2002 privind recunoaşterea şi acordarea unor drepturi persoanelor care au efectuat stagiul militar în cadrul Direcţiei Generale a Serviciului Muncii în perioada 1950-1961, cu modificãrile şi completãrile ulterioare);
d) se vor nota datele de identificare ale pacientului (numele, prenumele şi adresa completã);
e) "CNP, CE, PASS"- se completeazã codul numeric personal al pacientului/numãrul cardului european/numãrul paşaportului, astfel:
- pentru cetãţenii români se completeazã codul numeric personal al pacientului, format din 13 cifre, lãsând libere restul de 7 cãsuţe;
- pentru cetãţenii statelor membre ale Uniunii Europene şi ale Spaţiului Economic European se vor completa toate cele 20 de cãsuţe corespunzãtoare numãrului de identificare al cardului european de asigurãri de sãnãtate;
- pentru cetãţenii strãini din statele cu care România a încheiat acorduri internaţionale cu prevederi în domeniul sãnãtãţii se va completa numãrul paşaportului.
Pentru cetãţenii strãini menţionaţi mai sus se va preciza cetãţenia;
f) se va bifa cu "x" cãsuţa "Pachet de bazã", "Pachet facultativ" sau "Pachet minimal", în funcţie de tipul de asigurare a beneficiarului.
Câmpul 4 - "Diagnostic prezumtiv":
- se vor completa denumirea în clar a diagnosticului prezumtiv, precum şi cãsuţele destinate codului de diagnostic corespunzãtor diagnosticului prezumtiv pentru care se recomandã trimiterea pentru servicii medicale clinice/internare.
Câmpul 5 - "Alte diagnostice cunoscute":
- se vor completa denumirile acestor diagnostice în clar, precum şi cãsuţele destinate codurilor de diagnostice corespunzãtoare diagnosticelor cunoscute.
Câmpul 6 - "Motivul trimiterii cãtre alte specialitãţi/în vederea internãrii":
- medicul care trimite pacientul va completa motivele trimiterii pentru servicii medicale clinice sau in vederea internãrii - scurt istoric al bolii prezumate, antecedente;
- recomandãrile pentru tratament de recuperare în staţiunile balneoclimatice se fac de cãtre medicii de familie, de cãtre medicii de specialitate din ambulatoriu şi medicii din spital aflaţi în relaţii contractuale cu casele de asigurãri de sãnãtate, pentru perioade şi potrivit unui ritm stabilite de medicul de recuperare-reabilitare;
- trimiterea asiguratului de cãtre un medic de specialitate aflat în relaţii contractuale cu casele de asigurãri de sãnãtate cãtre un alt medic de specialitate din ambulatoriu aflat în relaţii contractuale cu casele de asigurãri de sãnãtate se face pe baza biletului de trimitere numai în situaţia în care asiguratul a beneficiat de serviciile medicale de specialitate din partea medicului respectiv;
- pentru pacienţii din statele membre ale Uniunii Europene/din Spaţiul Economic European, titulari ai cardului european de asigurãri sociale de sãnãtate, furnizorii de servicii medicale în asistenţa ambulatorie de specialitate nu solicitã bilet de trimitere pentru acordarea de servicii medicale clinice în ambulatoriu, cu excepţia serviciilor medicale de recuperare-reabilitare.
Câmpul 7 - "Investigaţii şi tratamente efectuate":
- se va completa de cãtre medicul care trimite pacientul;
- rezultatul investigaţiilor efectuate vor fi scrise lizibil şi/sau vor fi ataşate biletului de trimitere/de internare;
- se completeazã tratamentele efectuate sau în curs de efectuare, pentru afecţiunea pentru care a fost trimis şi/sau pentru altele concomitente;
- "Data trimiterii" - se va specifica data trimiterii pacientului pentru efectuarea serviciilor medicale clinice/în vederea internãrii;
- "Semnãtura medicului/Cod parafã/L.S." - se executã specimenul de semnãturã a medicului care a emis biletul de trimitere/de internare şi se aplicã parafa, codul corespunzãtor acestuia, precum şi ştampila furnizorului de servicii medicale.
Câmpul 8 - "Se interneazã în unitatea sanitarã cu paturi ....... secţia .......":
- se va completa de cãtre medicul de gardã al secţiei/unitãţii sanitare cu paturi unde a fost internat pacientul, cu specificarea în totalitate şi în clar a denumirii unitãţii sanitare cu paturi şi a secţiei/compartimentului.
Câmpul 9 - "Motivul pentru care nu a fost necesarã internarea şi recomandãri la domiciliu":
- se va completa de cãtre medicul de gardã al secţiei/unitãţii sanitare cu paturi unde a fost examinat pacientul, cu specificarea motivului/motivelor pentru care nu a fost internat pacientul;
- se vor completa de cãtre medicul de gardã recomandãrile cu care se trimite pacientul la domiciliu;
Câmpul 10 - "Data prezentãrii şi semnãtura pacientului":
- se va completa de cãtre medicul din ambulatoriu/medicul de gardã data la care pacientul s-a prezentat la furnizorul de servicii medicale;
- se executã semnãtura beneficiarului biletului de trimitere/de internare.
- "Semnãtura medicului care furnizeazã servicii medicale clinice/medicului de gardã al secţiei/unitãţii sanitare cu paturi/Cod parafã/L.S." - se executã specimenul de semnãturã a medicului care furnizeazã servicii medicale clinice/medicului de gardã care examineazã pacientul şi decide internarea sau recomandã tratament la domiciliu şi se aplicã parafa, codul corespunzãtor acestuia, precum şi ştampila furnizorului de servicii medicale.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016