Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 383 din 6 iunie 2005  pentru aprobarea standardelor generale de calitate privind serviciile sociale si a modalitatii de evaluare a indeplinirii acestora de catre furnizori    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 383 din 6 iunie 2005 pentru aprobarea standardelor generale de calitate privind serviciile sociale si a modalitatii de evaluare a indeplinirii acestora de catre furnizori

EMITENT: MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITATII SOCIALE SI FAMILIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 709 din 5 august 2005

Având în vedere prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 68/2003 privind serviciile sociale, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 515/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul <>art. 16 din Hotãrârea Guvernului nr. 412/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei,

ministrul muncii, solidaritãţii sociale şi familiei emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã standardele generale de calitate privind serviciile sociale furnizate în sistem public, privat şi în parteneriat public-privat, prevãzute în anexa nr. 1.
ART. 2
Standardele generale de calitate sunt obligatorii pentru serviciile sociale definite în <>Ordonanţa Guvernului nr. 68/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 3
Prin standarde generale de calitate se înţelege ansamblul de cerinţe privind cadrul organizatoric şi material, resursele umane şi financiare, viziunea integratoare şi tolerantã a personalului implicat în acordarea serviciilor sociale, în vederea atingerii nivelului de performanţã obligatoriu pentru toţi furnizorii de servicii sociale din România, denumiţi în continuare furnizori.
ART. 4
(1) Standardele generale de calitate se bazeazã pe 9 principii de excelenţã privind furnizarea serviciilor sociale, principii elaborate în cadrul modelului european al calitãţii: organizare şi administrare, drepturi, eticã, abordarea comprehensivã, centrarea pe persoanã, participare, parteneriat, orientarea pe rezultate, îmbunãtãţire continuã.
(2) Standardele generale de calitate reflectã fiecare principiu de excelenţã din trei perspective diferite: abordare, desfãşurare şi rezultate.
ART. 5
Îndeplinirea standardelor generale de calitate de cãtre furnizorii acreditaţi este monitorizatã şi evaluatã de Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei prin direcţiile de muncã, solidaritate socialã şi familie judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
ART. 6
(1) Evaluarea îndeplinirii standardelor generale de calitate se realizeazã pe baza analizei fişei de autoevaluare, completatã de furnizor pentru fiecare dintre serviciile sociale acordate, şi a verificãrilor la sediul acestuia ori, dupã caz, la sediile unde se desfãşoarã serviciile sociale.
(2) Modelul fişei de autoevaluare este prevãzut în anexa nr. 2.
ART. 7
(1) Rezultatele analizei fişei de autoevaluare şi a verificãrilor de la sediul furnizorului sunt cuantificate în funcţie de gradul de îndeplinire a fiecãrui standard, acordându-se un punctaj cuprins între 0 şi 5 puncte pe standard, dupã cum urmeazã:
- 0 puncte în cazul în care nu existã conformitate, respectiv standardul nu este deloc respectat;
- 1 punct pentru conformitate limitatã, respectiv existã indicii sau puţine dovezi care atestã faptul cã furnizorul respectã cel puţin un element/aspect al unui anumit standard;
- 2 puncte pentru conformitate parţialã, respectiv furnizorul respectã unele elemente/aspecte ale standardului;
- 3 puncte pentru conformitate bunã, respectiv furnizorul respectã foarte bine mai multe elemente ale standardului;
- 4 puncte pentru conformitate substanţialã, respectiv furnizorul respectã majoritatea elementelor standardului într-un mod care poate fi considerat o bunã practicã;
- 5 puncte pentru conformitate totalã, respectiv furnizorul respectã toate elementele standardului într-un mod care poate fi considerat cea mai bunã practicã.
(2) În situaţia în care se înregistreazã conformitate totalã, punctajul maxim obţinut în cadrul fiecãrui principiu este de 25 de puncte, respectiv de 225 de puncte pentru cele 9 principii.
(3) Acreditarea se poate acorda numai pentru serviciile sociale pentru care prin aplicarea punctajului prevãzut la alin. (1) se realizeazã cel puţin 12 puncte din 25 de puncte la fiecare principiu, respectiv minimum 108 puncte pentru cele 9 principii.
ART. 8
Cuantificarea standardelor este realizatã de cel puţin 2 evaluatori, iar punctajul final este stabilit prin media aritmeticã a punctajelor acordate de aceştia.
ART. 9
Punctajul acordat de evaluatori ca urmare a verificãrii îndeplinirii standardelor generale de calitate la sediul furnizorului se consemneazã în fişa de evaluare al cãrei model este prezentat în anexa nr. 3.
ART. 10
Aplicarea punctajului prevãzut la art. 7 şi 8, precum şi fişa de evaluare prevãzutã la art. 9 se realizeazã pentru fiecare serviciu social pentru care furnizorul solicitã acreditarea.
ART. 11
(1) Fişa de evaluare este anexã la raportul de evaluare care stã la baza acordãrii acreditãrii.
(2) Modelul fişei de evaluare este utilizat şi pentru monitorizarea şi evaluarea ulterioarã a furnizorilor acreditaţi, în vederea menţinerii condiţiilor care au stat la baza acordãrii acreditãrii, precum şi în cazul suspendãrii sau retragerii acesteia.
ART. 12
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 13
(1) Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2) La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abrogã <>Ordinul ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei nr. 422/2004 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 760 din 19 august 2004.

p. Ministrul muncii, solidaritãţii sociale şi familiei,
Mihai Constantin Şeitan,
secretar de stat

Bucureşti, 6 iunie 2005.
Nr. 383.


ANEXA 1

STANDARDE GENERALE DE CALITATE PRIVIND SERVICIILE SOCIALE

I. PRINCIPIU: Organizare şi administrare
Furnizorul are o organizare eficientã şi procese interne eficace necesare acordãrii unor servicii sociale de calitate.
Furnizorul relaţioneazã şi comunicã permanent cu alţi furnizori şi cu întreaga comunitate, promoveazã o imagine pozitivã a beneficiarilor, cele mai bune practici, inovaţia şi conceptul unei societãţi incluzive.
Standarde
1. Furnizorul îşi defineşte o politicã şi obiective concrete pe o perioadã de trei pânã la cinci ani, cuprinse într-un plan strategic elaborat cu sprijinul personalului şi în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare.
2. Furnizorul comunicã planul strategic atât personalului, beneficiarilor şi familiilor acestora cât şi comunitãţii şi altor factori de interes din domeniu.
3. Furnizorul evalueazã rezultatele comunicãrii interne şi externe cu privire la diseminarea informaţiilor referitoare la strategie, politicã şi serviciile sociale furnizate.
4. Furnizorul promoveazã şi disemineazã o imagine pozitivã a beneficiarilor.
5. Furnizorul împãrtãşeşte, cu alţi furnizori, modelele inovatoare sau de bunã practicã implementate.

II. PRINCIPIU: Drepturi
Furnizorii se angajeazã sã protejeze şi sã promoveze drepturile beneficiarilor în ceea ce priveşte egalitatea de şanse şi tratament, participarea egalã, autodeterminarea, autonomia şi demnitatea personalã. Furnizorii întreprind acţiuni nediscriminatorii şi pozitive cu privire la beneficiari.
Standarde:
1. Furnizorul faciliteazã accesul la servicii sociale pentru persoanele definite de lege ca potenţiali beneficiari, fãrã discriminare de sex, vârstã, religie, apartenenţã etnicã sau naţionalitate şi stabileşte criterii obiective de eligibilitate şi admitere, în funcţie de tipurile de servicii sociale furnizate şl de resursele disponibile.
2. Furnizorul dispune de proceduri şi regulamente interne care respectã şi sprijinã drepturile beneficiarilor în ceea ce priveşte egalitatea de şanse şi tratamente precum şi participarea egalã a acestora în procesul de furnizare a serviciilor sociale.
3. Furnizorul dispune de o Cartã proprie privind drepturile beneficiarilor, adusã la cunoştinţa acestora şi a personalului şl ale cãrei prevederi se aplicã în toate etapele procesului de furnizare a serviciilor sociale.
4. Furnizorul se asigurã cã beneficiarii au responsabilitãţi şi îndatoriri pe care le cunosc şi pe care trebuie sã le respecte, în conformitate cu prevederile legale şi contractuale.
5. Furnizorul, în cadrul procesului de furnizare a serviciilor sociale, asigurã beneficiarilor respectarea demnitãţii, autodeterminãrii, autonomiei în gestionarea propriilor bunuri şi a dreptului la intimitate personalã.

III. PRINCIPIU: Eticã
Furnizorul îşi desfãşoarã activitatea în baza unui Cod de Eticã, ale cãrui prevederi principale vizeazã respectarea demnitãţii beneficiarilor şi a familiilor sau reprezentanţilor legali, precum şi protejarea acestora împotriva eventualelor riscuri.
Standarde:
1. Fumizorul elaboreazã propriul cod de eticã, ale cãrui prevederi sunt aduse la cunoştinţa personalului ce va fi obligat sã le respecte. Codul de eticã este revizuit în mod regulat, iar beneficiarii sunt informaţi cu privire la conţinutul acestuia.
2. Furnizorul dispune de proceduri de asigurare a confidenţialitãţii, cunoscute de personal şi de beneficiari, a cãror eficienţã este evaluatã anual.
3. Furnizorul elaboreazã proceduri de mãsurare a satisfacţiei beneficiarilor cu privire la condiţiile de furnizare a serviciilor şi facilitãţile oferite, aduse la cunoştinţa beneficiarilor, familiilor sau reprezentanţilor lor legali.
4. Regulamentele interne ale furnizorului cuprind proceduri privind înregistrarea, medierea şi soluţionarea reclamaţiilor formulate de beneficiari, familiile acestora sau reprezentanţii lor legali.
5. Furnizorul promoveazã pentru personalul propriu şi beneficiari, un mediu sãnãtos şi sigur, toate situaţiile generatoare de posibile accidente fiind consemnate.

IV. PRINCIPIU: Abordarea comprehensivã
Pentru acordarea unei game variate de servicii sociale, furnizorul trebuie sã beneficieze de aportul unor echipe multidisciplinare şi sã dezvolte parteneriate multilaterale cu alţi furnizori, care sã valorifice contribuţiile tuturor utilizatorilor de servicii sociale şi ale partenerilor potenţiali, inclusiv ale comunitãţii locale, angajatorilor şi altor factori de interes.
Standarde:
1. Furnizorul dispune de proceduri, cunoscute de personal, care stipuleazã identificarea şi implicarea altor furnizori şl factori de interes local, în vederea diversificãrii serviciilor sociale şl asigurãrii continuitãţii acestora.
2. Furnizorul valorificã şi, dupã caz, administreazã contribuţiile partenerilor implicaţi în procesul de furnizare a serviciilor sociale (în bani, în naturã, resurse umane şi alte forme de suport).
3. Furnizorul dispune de personal calificat şi suficient pentru realizarea tuturor activitãţilor necesare acordãrii serviciilor sociale, în conformitate cu obiectivele propuse în propriul plan strategic.
4. Furnizorul apeleazã la echipe multidisciplinare pentru evaluarea nevoilor beneficiarilor şl implementarea planurilor individuale de intervenţie.
5. În interesul beneficiarului, furnizorul poate transmite altor parteneri implicaţi în soluţionarea cazului respectiv, informaţii referitoare la beneficiar, numai cu acordul acestuia sau al reprezentantului legal, precum şi cu respectarea prevederilor legislaţiei în vigoare.

V. PRINCIPIU : Centrarea pe persoanã
Furnizorul acordã servicii sociale în funcţie de nevoile beneficiarilor şi are in vedere, permanent, evoluţia situaţiilor de risc şi profilul potenţialilor beneficiari, pentru elaborarea unor planuri de dezvoltare. Furnizorul implicã beneficiarii atât în procesul concret de acordare a serviciilor sociale, cât şi în procesul decizional cu privire la dezvoltarea comunitarã.
Standarde:
1. Furnizorul realizeazã, dupã caz, atât evaluarea iniţialã a nevoilor beneficiarilor, cât şi evaluarea complexã a cazului.
2. Furnizorul elaboreazã şi implementeazã planul individual de intervenţie pe baza rezultatelor evaluãrii.
3. Furnizorul implicã beneficiarii în procesul de elaborare şi implementare a planului individual de intervenţie.
4. Furnizorul instruieşte personalul cu privire la procedurile aplicate în evaluare şi, totodatã, le face cunoscute beneficiarilor, familiilor acestora sau reprezentanţilor legali.
5. Furnizorul analizeazã şi evalueazã eficienţa serviciilor sociale acordate, în relaţie cu gradul de integrare sau reintegrare socialã şi/sau cu creşterea calitãţii vieţii beneficiarului, în conformitate cu obiectivele stabilite în planul individual de intervenţie.

VI. PRINCIPIU: Participare
Furnizorul promoveazã participarea beneficiarilor la activitãţile derulate de acesta, cãi şi la cele din cadrul comunitãţii. În acest scop furnizorul coopereazã şi se consultã cu organisme şi grupuri de reprezentanţi ai beneficiarilor.
Standarde:
1. Beneficiarii sunt implicaţi activ la toate nivelurile organizaţionale ale furnizorului participarea beneficiarilor fiind evaluatã în mod regulat.
2. Furnizorul identificã şi stabileşte proceduri privind implicarea beneficiarilor în procesul de elaborare a politicilor şi strategiilor proprii de dezvoltare organizaţionalã.
3. Furnizorul are proceduri privind implicarea beneficiarilor în dezvoltarea de noi programe sau modele inovatoare, precum şi în evaluarea şi gestionarea serviciilor sociale furnizate.
4. Furnizorul promoveazã implicarea beneficiarilor în viaţa socialã şi economicã a comunitãţii.
5. Furnizorul promoveazã implicarea comunitãţii locale în susţinerea şi dezvoltarea activitãţilor derulate.

VII. PRINCIPIU : Parteneriat
Furnizorul îşi desfãşoarã activitatea in parteneriat cu alţi furnizori, cu angajatori şi finanţatori din sectorul public sau privat, cu asociaţii reprezentative ale beneficiarilor, grupuri locale, familii şi susţinãtori, în vederea creãrii unei game variate de servicii sociale şi asigurãrii unui impact mai eficient asupra beneficiarilor.
Standarde:
1. Furnizorul are o strategie concretã de promovare a parteneriatelor, bazatã pe nevoile şi aşteptãrile beneficiarilor şi partenerilor.
2. Furnizorul încheie convenţii de parteneriat şi contracte de acordare a serviciilor sociale.
3. Furnizorul stabileşte obiectivele comune şi modalitãţile de cooperare, de comun acord cu partenerii implicaţi.
4. Furnizorul monitorizeazã şi evalueazã, în mod regulat funcţionarea, impactul, durabilitatea parteneriatelor şi gradul de implicare al pãrţilor.
5. Rezultatele evaluãrii activitãţilor realizate în parteneriat sunt comunicate anual de cãtre furnizor, tuturor partenerilor, personalului propriu, beneficiarilor şi reprezentanţilor acestora.

VIII. PRINCIPIU: Orientarea pe rezultate
Furnizorul are ca obiectiv principal orientarea pe rezultate în beneficiul persoanelor deservite, familiilor sau reprezentanţilor legali ai acestora şi comunitãţii. Impactul serviciilor sociale este monitorizat şi evaluat în permanenţã, reprezentând un element important al proceselor de îmbunãtãţire continuã, transparenţã şi responsabilizare.
Standarde:
1. Furnizorul stabileşte şi aplicã un set clar de indicatori pentru evaluarea resurselor (umane, materiale şi financiare) utilizate în procesul de furnizare a serviciilor sociale.
2. Furnizorul stabileşte şi utilizeazã un set clar de indicatori pentru mãsurarea rezultatelor financiare (ex: creşterea activelor/proprietãţii, creşterea capitalului, fluxul de numerar, investiţii, stocuri, profituri, venituri, costuri şi cifrã de afaceri, etc).
3. Furnizorul stabileşte şi utilizeazã un set clar de indicatori pentru evaluarea performanţei orgamizaţtonale (ex: numãrul serviciilor sociale furnizate, numãrul persoanelor deservite, rata de abandon, acumulãri non-financiare, calitatea vieţii, rezultatele procesului de furnizare a serviciilor sociale - calificare, angajare în câmpul muncii, tratament etc).
4. Furnizorul utilizeazã un sistem de raportare şi publicare a rezultatelor obţinute şi asigurã diseminarea acestora cãtre personalul propriu, beneficiari, organisme finanţatoare, parteneri sociali şi alţi factori de decizie.
5. Furnizorul monitorizeazã şi evalueazã, în mod sistematic, realizarea obiectivelor şi implementarea politicilor şi strategiilor proprii.

IX. PRINCIPIU: Îmbunãtãţire continuã
Furnizorul are o abordare proactivã pentru satisfacerea nevoilor sociale ale comunitãţii şi pentru eficientizarea utilizãrii resurselor disponibile, are obligaţia de a-şi îmbunãtãţi continuu serviciile sociale, de a asigura formarea profesionalã a personalului de a realiza o comunicare eficientã, susţinutã de valorificarea reacţiilor primite de la organismele finanţatoare, beneficiari şi alţi factori de interes.
Standarde:
1. Furnizorul are o abordare sistematica asupra activitãţii derulate şi dispune de proceduri de îmbunãtãţire permanentã a calitãţii serviciilor sociale, precum şi de metodologii de monitorizare continuã a implementãrii de noi programe.
2. Furnizorul stabileşte, împreunã cu personalul propriu, beneficiarii şi alţi factori de interes, obiectivele şi prioritãţile de îmbunãtãţire a calitãţii serviciilor sociale furnizate.
3. Furnizorul identificã şi utilizeazã indicatori de evaluare a nevoilor comunitãţii.
4. Furnizorul întreprinde acţiuni de formare profesionalã şi perfecţionare continua a personalului propriu.
5. Furnizorul întreprinde acţiuni eficiente de marketing şi comunicare.


ANEXA 2

FIŞĂ DE AUTOEVALUARE

I. ORGANIZARE ŞI ADMINISTRARE
Definiţie:
Furnizorul are o organizare eficientã şi procese interne eficace necesare acordãrii unor servicii sociale de calitate. Furnizorul relaţioneazã şi comunicã permanent cu alţi furnizori şi cu întreaga comunitate, promoveazã o imagine pozitivã a beneficiarilor, cele mai bune practici, inovaţia şi conceptul unei societãţi incluzive.


┌──────────────────────────┬──────────────────────────────┐
│ Total puncte obţinute │ │
├──────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ Semnãtura furnizorului │ │
└──────────────────────────┴──────────────────────────────┘



Standarde:
1. Furnizorul îşi defineşte o politicã şi obiective concrete pe o perioadã de trei pânã la cinci ani, cuprinse într-un plan strategic elaborat cu sprijinul personalului şi în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare.


┌────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Enumeraţi elementele/aspectele îndeplinite: │
└────────────────────────────────────────────────────────────────┘
__
Punctajul evaluatorului: │__│



2. Furnizorul comunicã planul strategic atât personalului, beneficiarilor şi familiilor acestora, cât şi comunitãţii şi altor factori de interes din domeniu.


┌────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Enumeraţi elementele/aspectele îndeplinite: │
└────────────────────────────────────────────────────────────────┘
__
Punctajul evaluatorului: │__│



3. Furnizorul evalueazã rezultatele comunicãrii interne şi externe cu privire la diseminarea informaţiilor referitoare la strategie, politicã şi serviciile sociale furnizate.


┌────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Enumeraţi elementele/aspectele îndeplinite: │
└────────────────────────────────────────────────────────────────┘
__
Punctajul evaluatorului: │__│



4. Furnizorul promoveazã şi disemineazã o imagine pozitivã a beneficiarilor.


┌────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Enumeraţi elementele/aspectele îndeplinite: │
└────────────────────────────────────────────────────────────────┘
__
Punctajul evaluatorului: │__│



5. Furnizorul împãrtãşeşte, cu alţi furnizori, modelele inovatoare sau de bunã practicã implementate.


┌────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Enumeraţi elementele/aspectele îndeplinite: │
└────────────────────────────────────────────────────────────────┘
__
Punctajul evaluatorului: │__│



II. DREPTURI
Definiţie:
Furnizorii se angajeazã sã protejeze şi sa promoveze drepturile beneficiarilor în ceea ce priveşte egalitatea de şanse şi tratament, participarea egalã,
autodeterminarea, autonomia şi demnitatea personala. Furnizorii întreprind acţiuni nediscriminatorii şi pozitive cu privire la beneficiari.


┌──────────────────────────┬──────────────────────────────┐
│ Total puncte obţinute │ │
├──────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ Semnãtura furnizorului │ │
└──────────────────────────┴──────────────────────────────┘



Standarde
1. Furnizorul faciliteazã accesul la servicii sociale pentru persoanele definite de lege ca potenţiali beneficiari, fãrã discriminare de sex, vârstã, religie, apartenenţã etnicã sau naţionalitate şi stabileşte criterii obiective de eligibilitate şi admitere, în funcţie de tipurile de servicii sociale furnizate şi de resursele disponibile.


┌────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Enumeraţi elementele/aspectele îndeplinite: │
└────────────────────────────────────────────────────────────────┘
__
Punctajul evaluatorului: │__│



2. Furnizorul dispune de proceduri şi regulamente interne care respectã şi sprijinã drepturile beneficiarilor în ceea ce priveşte egalitatea de şanse
şi tratament, precum şi participarea egalã a acestora în procesul de furnizare a serviciilor sociale.


┌────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Enumeraţi elementele/aspectele îndeplinite: │
└────────────────────────────────────────────────────────────────┘
__
Punctajul evaluatorului: │__│



3. Furnizorul dispune de o Cartã proprie privind drepturile beneficiarilor, adusã la cunoştinţa acestora şi a personalului şi ale cãrei
prevederi se aplicã în toate etapele procesului de furnizare a serviciilor sociale.


┌────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Enumeraţi elementele/aspectele îndeplinite: │
└────────────────────────────────────────────────────────────────┘
__
Punctajul evaluatorului: │__│



4. Furnizorul se asigurã cã beneficiarii au responsabilitãţi şi îndatoriri pe care le cunosc şi pe care trebuie sã le respecte, în conformitate cu prevederile
legale şi contractuale.


┌────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Enumeraţi elementele/aspectele îndeplinite: │
└────────────────────────────────────────────────────────────────┘
__
Punctajul evaluatorului: │__│



5. Furnizorul, în cadrul procesului de furnizare a serviciilor sociale, asigurã beneficiarilor respectarea demnitãţii, autodeterminãrii, autonomiei în
gestionarea propriilor bunuri şi a dreptului la intimitate personalã.


┌────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Enumeraţi elementele/aspectele îndeplinite: │
└────────────────────────────────────────────────────────────────┘
__
Punctajul evaluatorului: │__│



III. ETICĂ
Definiţie:
Furnizorul îşi desfãşoarã activitatea în baza unui Cod de Eticã, ale cãrui prevederi principale vizeazã respectarea demnitãţii beneficiarilor şi a familiilor sau reprezentanţilor legali, precum şi protejarea acestora împotriva eventualelor riscuri.


┌──────────────────────────┬──────────────────────────────┐
│ Total puncte obţinute │ │
├──────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ Semnãtura evaluatorului │ │
└──────────────────────────┴──────────────────────────────┘



Standarde:
1. Furnizorul elaboreazã propriul cod de eticã, ale cãrui prevederi sunt aduse la cunoştinţa personalului ce va fi obligat sã le respecte. Codul de eticã este revizuit în mod regulat, iar beneficiarii sunt informaţi cu privire la conţinutul acestuia.


┌────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Enumeraţi elementele/aspectele îndeplinite: │
└────────────────────────────────────────────────────────────────┘
__
Punctajul evaluatorului: │__│



2. Furnizorul dispune de proceduri de asigurare a confidenţialitãţii, cunoscute de personal şi de beneficiari, a cãror eficienţã este evaluatã anual.


┌────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Enumeraţi elementele/aspectele îndeplinite: │
└────────────────────────────────────────────────────────────────┘
__
Punctajul evaluatorului: │__│



3. Furnizorul elaboreazã proceduri de mãsurare a satisfacţiei beneficiarilor cu privire la condiţiile de furnizare a serviciilor sociale şi facilitãţile oferite, aduse la cunoştinţa beneficiarilor, familiilor sau reprezentanţilor lor legali.


┌────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Enumeraţi elementele/aspectele îndeplinite: │
└────────────────────────────────────────────────────────────────┘
__
Punctajul evaluatorului: │__│



4. Regulamentele interne ale furnizorului cuprind proceduri privind înregistrarea, medierea şi soluţionarea reclamaţiilor formulate de beneficiari, familiile acestora sau reprezentanţii lor legali.


┌────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Enumeraţi elementele/aspectele îndeplinite: │
└────────────────────────────────────────────────────────────────┘
__
Punctajul evaluatorului: │__│



5. Furnizorul promoveazã pentru personalul propriu şi beneficiari, un mediu sãnãtos şi sigur, toate situaţiile generatoare de posibile accidente fiind consemnate.


┌────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Enumeraţi elementele/aspectele îndeplinite: │
└────────────────────────────────────────────────────────────────┘
__
Punctajul evaluatorului: │__│



IV. ABORDARE GLOBALĂ, COMPREHENSIVĂ, INTEGRATĂ
Definiţie:
Pentru acordarea unei game variate de servicii sociale, furnizorul trebuie sã beneficieze de aportul unor echipe multidisciplinare şi sã dezvolte parieneriate multilaterale cu alţi furnizori, care sã valorifice contribuţiile tuturor utilizatorilor de servicii sociale şi ale partenerilor potenţiali, inclusiv ale comunitãţii locale, angajatorilor şi altor factori de interes.


┌──────────────────────────┬──────────────────────────────┐
│ Total puncte obţinute │ │
├──────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ Semnãtura evaluatorului │ │
└──────────────────────────┴──────────────────────────────┘



Standarde:
1. Furnizorul dispune de proceduri, cunoscute de personal, care stipuleazã identificarea şi implicarea altor furnizori şi factori de interes local, în vederea diversificãrii serviciilor sociale şt asigurãrii continuitãţii acestora.


┌────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Enumeraţi elementele/aspectele îndeplinite: │
└────────────────────────────────────────────────────────────────┘
__
Punctajul evaluatorului: │__│



2. Furnizorul valorificã şi, dupã caz, administreazã contribuţiile partenerilor implicaţi în procesul de furnizare a serviciilor sociale (în bani, în naturã, resurse umane şi alte forme de suport).


┌────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Enumeraţi elementele/aspectele îndeplinite: │
└────────────────────────────────────────────────────────────────┘
__
Punctajul evaluatorului: │__│



3. Furnizorul dispune de personal calificat şi suficient pentru realizarea tuturor activitãţilor necesare acordãrii serviciilor sociale, în conformitate cu obiectivele propuse în propriul plan strategic.


┌────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Enumeraţi elementele/aspectele îndeplinite: │
└────────────────────────────────────────────────────────────────┘
__
Punctajul evaluatorului: │__│



4. Furnizorul apeleazã la echipe multidisciplinare pentru evaluarea nevoilor beneficiarilor şi implementarea planurilor individuale de intervenţie.


┌────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Enumeraţi elementele/aspectele îndeplinite: │
└────────────────────────────────────────────────────────────────┘
__
Punctajul evaluatorului: │__│



5. In interesul beneficiarului, furnizorul poate transmite altor parteneri implicaţi în soluţionarea cazului respectiv, informaţii referitoare la beneficiar, numai cu acordul acestuia sau al reprezentantului legal precum şi cu respectarea prevederilor legislaţiei în vigoare.


┌────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Enumeraţi elementele/aspectele îndeplinite: │
└────────────────────────────────────────────────────────────────┘
__
Punctajul evaluatorului: │__│



V. CENTRAREA PE PERSOANE
Definiţie:
Furnizorul acordã servicii sociale în funcţie de nevoile beneficiarilor şi are în vedere, permanent, evoluţia situaţiilor de risc şi profilul potenţialilor beneficiari, pentru elaborarea unor planuri de dezvoltare. Furnizorul implicã beneficiarii atât în procesul concret de acordare a serviciilor sociale, cât şi în procesul decizional cu privire la dezvoltarea comunitarã.


┌──────────────────────────┬──────────────────────────────┐
│ Total puncte obţinute │ │
├──────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ Semnãtura evaluatorului │ │
└──────────────────────────┴──────────────────────────────┘



Standarde:
1. Furnizorul realizeazã, dupã caz, atât evaluarea iniţiatã a nevoilor beneficiarilor, cât şi evaluarea complexã a cazului.


┌────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Enumeraţi elementele/aspectele îndeplinite: │
└────────────────────────────────────────────────────────────────┘
__
Punctajul evaluatorului: │__│



2. Furnizorul elaboreazã şi implementeazã planul individual de intervenţie pe baza rezultatelor evaluãrii.


┌────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Enumeraţi elementele/aspectele îndeplinite: │
└────────────────────────────────────────────────────────────────┘
__
Punctajul evaluatorului: │__│



3. Furnizorul implicã beneficiarii în procesul de elaborare şi implementare a planului individual de intervenţie.


┌────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Enumeraţi elementele/aspectele îndeplinite: │
└────────────────────────────────────────────────────────────────┘
__
Punctajul evaluatorului: │__│



4. Furnizorul instruieşte personalul cu privire la procedurile aplicate în evaluare şi, totodatã, le face cunoscute beneficiarilor, familiilor acestora sau reprezentanţilor legali.


┌────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Enumeraţi elementele/aspectele îndeplinite: │
└────────────────────────────────────────────────────────────────┘
__
Punctajul evaluatorului: │__│



5. Furnizorul analizeazã şi evalueazã eficienţa serviciilor sociale acordate, în relaţie cu gradul de integrare sau reintegrare socialã şi/sau cu creşterea
calitãţii vieţii beneficiarului, în conformitate cu obiectivele stabilite în planul individual de intervenţie.


┌────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Enumeraţi elementele/aspectele îndeplinite: │
└────────────────────────────────────────────────────────────────┘
__
Punctajul evaluatorului: │__│



VI. PARTICIPARE
Definiţie:
Furnizorul promoveazã participarea beneficiarilor la activitãţile derulate de acesta, cât şi la cele din cadrul comunitãţii. În acest scop, furnizorul coopereazã şi se consultã cu organisme şi grupuri de reprezentanţi ai beneficiarilor.


┌──────────────────────────┬──────────────────────────────┐
│ Total puncte obţinute │ │
├──────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ Semnãtura evaluatorului │ │
└──────────────────────────┴──────────────────────────────┘



Standarde:
1. Beneficiarii sunt implicaţi activ la toate nivelurile organizaţionale ale furnizorului, participarea beneficiarilor fiind evaluatã în mod regulat.


┌────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Enumeraţi elementele/aspectele îndeplinite: │
└────────────────────────────────────────────────────────────────┘
__
Punctajul evaluatorului: │__│



2. Furnizorul identificã şi stabileşte proceduri privind implicarea beneficiarilor în procesul de elaborare a politicilor şi strategiilor proprii de dezvoltare organizaţionalã.


┌────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Enumeraţi elementele/aspectele îndeplinite: │
└────────────────────────────────────────────────────────────────┘
__
Punctajul evaluatorului: │__│



3. Furnizorul are proceduri privind implicarea beneficiarilor în dezvoltarea de noi programe sau modele inovatoare, precum şi în evaluarea şi gestionarea serviciilor sociale furnizate.


┌────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Enumeraţi elementele/aspectele îndeplinite: │
└────────────────────────────────────────────────────────────────┘
__
Punctajul evaluatorului: │__│



4. Furnizorul promoveazã implicarea beneficiarilor în viaţa socialã şi economicã a comunitãţii.


┌────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Enumeraţi elementele/aspectele îndeplinite: │
└────────────────────────────────────────────────────────────────┘
__
Punctajul evaluatorului: │__│



5. Furnizorul promoveazã implicarea comunitãţii locale în susţinerea şi dezvoltarea activitãţilor derulate.


┌────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Enumeraţi elementele/aspectele îndeplinite: │
└────────────────────────────────────────────────────────────────┘
__
Punctajul evaluatorului: │__│



VII. PARTENERIATE
Definiţie:
Furnizorul îşi desfãşoarã activitatea în parteneriat cu alţi furnizori, cu angajatori şi finanţatori din sectorul public sau privat, cu asociaţii reprezentative ale beneficiarilor, grupuri locale, familii şi susţinãtori, în vederea creãrii unei game variate de servicii sociale şi asigurãrii unui impact mai eficient asupra beneficiarilor.


┌──────────────────────────┬──────────────────────────────┐
│ Total puncte obţinute │ │
├──────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ Semnãtura evaluatorului │ │
└──────────────────────────┴──────────────────────────────┘



Standarde:
1. Furnizorul are o strategie concretã de promovare a parteneriatelor, bazatã pe nevoile şi aşteptãrile beneficiarilor şi partenerilor.


┌────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Enumeraţi elementele/aspectele îndeplinite: │
└────────────────────────────────────────────────────────────────┘
__
Punctajul evaluatorului: │__│



2. Furnizorul încheie convenţii de parteneriat şi contracte de acordare a serviciilor sociale.


┌────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Enumeraţi elementele/aspectele îndeplinite: │
└────────────────────────────────────────────────────────────────┘
__
Punctajul evaluatorului: │__│



3. Furnizorul stabileşte obiectivele comune şi modalitãţile de cooperare, de comun acord cu partenerii implicaţi.


┌────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Enumeraţi elementele/aspectele îndeplinite: │
└────────────────────────────────────────────────────────────────┘
__
Punctajul evaluatorului: │__│



4. Furnizorul monitorizeazã şi evalueazã, în mod regulat, funcţionarea, impactul, durabilitatea parteneriatelor şi gradul de implicare al pãrţilor.


┌────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Enumeraţi elementele/aspectele îndeplinite: │
└────────────────────────────────────────────────────────────────┘
__
Punctajul evaluatorului: │__│



5. Rezultatele evaluãrii activitãţilor realizate în parteneriat sunt comunicate anual de cãtre furnizor, tuturor partenerilor, personalului propriu, beneficiarilor şi reprezentanţilor acestora.


┌────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Enumeraţi elementele/aspectele îndeplinite: │
└────────────────────────────────────────────────────────────────┘
__
Punctajul evaluatorului: │__│



VIII. ORIENTAREA PE REZULTATE
Definiţie:
Furnizorul are ca obiectiv principal orientarea pe rezultate în beneficiul persoanelor deservite, familiilor sau reprezentanţilor legali ai acestora şi comunitãţii. Impactul serviciilor sociale este monitorizat şi evaluat în permanenţã, reprezentând un element
important al proceselor de îmbunãtãţire continuã, transparenţã şi responsabilizare.


┌──────────────────────────┬──────────────────────────────┐
│ Total puncte obţinute │ │
├──────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ Semnãtura evaluatorului │ │
└──────────────────────────┴──────────────────────────────┘



Standarde:
1. Furnizorul stabileşte şi aplicã un set clar de indicatori pentru evaluarea resurselor (umane, materiale şi financiare) utilizate în procesul de furnizare a serviciilor sociale.


┌────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Enumeraţi elementele/aspectele îndeplinite: │
└────────────────────────────────────────────────────────────────┘
__
Punctajul evaluatorului: │__│



2. Furnizorul stabileşte şi utilizeazã un set clar de indicatori pentru mãsurarea rezultatelor financiare (ex: creşterea activelor/proprietãţii, creşterea capitalului, fluxul de numerar, investiţii, stocuri, profituri, venituri, costuri şi cifrã de afaceri, etc).


┌────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Enumeraţi elementele/aspectele îndeplinite: │
└────────────────────────────────────────────────────────────────┘
__
Punctajul evaluatorului: │__│



3. Furnizorul stabileşte şi utilizeazã un set clar de indicatori pentru evaluarea performanţei organizaţionale (ex: numãrul serviciilor sociale furnizate, numãrul persoanelor deservite, rata de abandon, acumulãri non-financiare, calitatea vieţii, rezultatele procesului de furnizare a serviciilor sociale - calificare, angajare în câmpul muncii, tratament etc).


┌────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Enumeraţi elementele/aspectele îndeplinite: │
└────────────────────────────────────────────────────────────────┘
__
Punctajul evaluatorului: │__│



4. Furnizorul utilizeazã un sistem de raportare şi publicare a rezultatelor obţinute şi asigurã diseminarea acestora cãtre personalul propriu, beneficiari, organisme finanţatoare, parteneri sociali şi alţi factori de decizie.


┌────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Enumeraţi elementele/aspectele îndeplinite: │
└────────────────────────────────────────────────────────────────┘
__
Punctajul evaluatorului: │__│



5. Furnizorul monitorizeazã şi evalueazã, în mod sistematic, realizarea obiectivelor şi implementarea politicilor şi strategiilor proprii.


┌────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Enumeraţi elementele/aspectele îndeplinite: │
└────────────────────────────────────────────────────────────────┘
__
Punctajul evaluatorului: │__│



IX. ÎMBUNĂTĂŢIREA CONTINUĂ
Definiţie:
Furnizorul are o abordare proactivã pentru satisfacerea nevoilor sociale ale comunitãţii şi pentru eficientizarea utilizãrii resurselor disponibile, are obligaţia de a-şi îmbunãtãţi continuu serviciile sociale, de a asigura formarea profesionalã a personalului, de a realiza o comunicare eficientã, susţinutã de valorificarea reacţiilor primite de la organismele finanţatoare, beneficiari şi alţi factori de interes.


┌──────────────────────────┬──────────────────────────────┐
│ Total puncte obţinute │ │
├──────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ Semnãtura evaluatorului │ │
└──────────────────────────┴──────────────────────────────┘



Standarde:
1. Furnizorul are o abordare sistematicã asupra activitãţii derulate şi dispune de proceduri de îmbunãtãţire permanentã, a calitãţii serviciilor sociale, precum şi de metodologii de monitorizare continuã a implementãrii de noi programe.


┌────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Enumeraţi elementele/aspectele îndeplinite: │
└────────────────────────────────────────────────────────────────┘
__
Punctajul evaluatorului: │__│



2. Furnizorul stabileşte, împreunã cu personalul propriu, beneficiarii şi alţi factori de interes, obiectivele şi prioritãţile de îmbunãtãţire a calitãţii serviciilor sociale furnizate.


┌────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Enumeraţi elementele/aspectele îndeplinite: │
└────────────────────────────────────────────────────────────────┘
__
Punctajul evaluatorului: │__│



3. Furnizorul identificã şi utilizeazã indicatori de evaluare a nevoilor comunitãţii.


┌────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Enumeraţi elementele/aspectele îndeplinite: │
└────────────────────────────────────────────────────────────────┘
__
Punctajul evaluatorului: │__│



4. Furnizorul întreprinde acţiuni de formare profesionalã şi perfecţionare continuã a personalului propriu.


┌────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Enumeraţi elementele/aspectele îndeplinite: │
└────────────────────────────────────────────────────────────────┘
__
Punctajul evaluatorului: │__│



5. Furnizorul întreprinde acţiuni eficiente de marketing şi comunicare.


┌────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Enumeraţi elementele/aspectele îndeplinite: │
└────────────────────────────────────────────────────────────────┘
__
Punctajul evaluatorului: │__│




ANEXA 3
FIŞA DE EVALUARE
pentru serviciul social ..............................


┌─────────────────────────────────┬───────┬──────────────────────────────────┐
│ │ │ PUNCTAJ ACORDAT DE EVALUATORI │
│ │PUNCTAJ├───────────┬───────────┬──────────┤
│ │ │Evaluator 1│Evaluator 2│ Media │
│ │ │ │ │aritmeticã│
├─────────────────────────────────┼───────┼───────────┼───────────┼──────────┤
│I. PRINCIPIU : Organizare şi │ │ │ │ │
│ administrare │ │ │ │ │
│Furnizorul are o organizare efi- │ │ │ │ │
│cientã şi procese interne eficace│ │ │ │ │
│necesare acordãrii unor servicii │ │ │ │ │
│sociale de calitate. │ │ │ │ │
│Furnizorul relaţioneazã şi comu- │ │ │ │ │
│nicã permanent cu alţi furnizori │ │ │ │ │
│şi cu întreaga comunitate, promo-│ │ │ │ │
│veazã o imagine pozitivã a bene- │ │ │ │ │
│ficiarilor, cele mai bune prac- │ │ │ │ │
│tici, inovaţia şi conceptul unei │ │ │ │ │
│societãţi incluzive. │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│Standarde: │ │ │ │ │
│1. Furnizorul îşi defineşte o po-│ │ │ │ │
│liticã şi obiective concrete pe │ │ │ │ │
│o perioadã de trei pânã la cinci │ │ │ │ │
│ani, cuprinse într-un plan stra- │ 5 │ │ │ │
│tegic elaborat cu sprijinul per- │ │ │ │ │
│sonalului şi în conformitate cu │ │ │ │ │
│prevederile legislaţiei în vi- │ │ │ │ │
│goare. │ │ │ │ │
│2. Furnizorul comunicã planul │ │ │ │ │
│strategic atât personalului, be- │ │ │ │ │
│neficiarilor şi familiilor aces- │ 5 │ │ │ │
│tora, cât şi comunitãţii şi altor│ │ │ │ │
│factori de interes din domeniu. │ │ │ │ │
│3. Furnizorul evalueazã rezulta- │ │ │ │ │
│tele comunicãrii interne şi ex- │ │ │ │ │
│terne cu privire la diseminarea │ 5 │ │ │ │
│informaţiilor referitoare la │ │ │ │ │
│strategie, politicã şi serviciile│ │ │ │ │
│sociale furnizate. │ │ │ │ │
│4. Furnizorul promoveazã şi dise-│ │ │ │ │
│mineazã o imagine pozitivã a │ 5 │ │ │ │
│beneficiarilor. │ │ │ │ │
│5. Furnizorul împãrtãşeşte, cu │ │ │ │ │
│alţi furnizori, modelele inova- │ 5 │ │ │ │
│toare sau de bunã practicã imple-│ │ │ │ │
│mentate. │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────┼───────┼───────────┼───────────┼──────────┤
│ PUNCTAJ PE PRINCIPIU │ 25 │ │ │ │
└─────────────────────────────────┴───────┴───────────┴───────────┴──────────┘
┌─────────────────────────────────┬───────┬──────────────────────────────────┐
│ │ │ PUNCTAJ ACORDAT DE EVALUATORI │
│ │PUNCTAJ├───────────┬───────────┬──────────┤
│ │ │Evaluator 1│Evaluator 2│ Media │
│ │ │ │ │aritmeticã│
├─────────────────────────────────┼───────┼───────────┼───────────┼──────────┤
│II. PRINCIPIU: Drepturi │ │ │ │ │
│Furnizorii se angajeazã sã prote-│ │ │ │ │
│jeze şi sã promoveze drepturile │ │ │ │ │
│beneficiarilor in ceea ce priveş-│ │ │ │ │
│te egalitatea de şanse şi trata- │ │ │ │ │
│ment, participarea egalã, autode-│ │ │ │ │
│terminarea, autonomia şi demni- │ │ │ │ │
│tatea personalã. Furnizorii │ │ │ │ │
│întreprind acţiuni nediscrimina- │ │ │ │ │
│torii şi pozitive cu privire la │ │ │ │ │
│beneficiari. │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│Standarde: │ │ │ │ │
│1. Furnizorul faciliteazã accesul│ │ │ │ │
│la servicii sociale pentru per- │ │ │ │ │
│soanele definite de lege ca po- │ │ │ │ │
│tenţiali beneficiari, fãrã dis- │ │ │ │ │
│criminare de sex, vârstã, reli- │ │ │ │ │
│gie, apartenenţã etnicã sau na- │ 5 │ │ │ │
│ţionalitate şi stabileşte crite- │ │ │ │ │
│rii obiective de eligibilitate şi│ │ │ │ │
│admitere, în funcţie de tipurile│ │ │ │ │
│de servicii sociale furnizate şi │ │ │ │ │
│de resursele disponibile. │ │ │ │ │
│2. Furnizorul dispune de proce- │ │ │ │ │
│duri şi regulamente interne care │ │ │ │ │
│respectã şi sprijinã drepturile │ │ │ │ │
│beneficiarilor în ceea ce priveş-│ 5 │ │ │ │
│te egalitatea de şanse şi trata- │ │ │ │ │
│ment, precum şi participarea ega-│ │ │ │ │
│lã a acestora în procesul de fur-│ │ │ │ │
│nizare a serviciilor sociale. │ │ │ │ │
│3. Furnizorul dispune de o Cartã │ │ │ │ │
│proprie privind drepturile bene- │ │ │ │ │
│ficiarilor, adusã la cunoştinţa │ │ │ │ │
│acestora şi a personalului şi a │ 5 │ │ │ │
│cãrei prevederi se aplicã în │ │ │ │ │
│toate etapele procesului de fur- │ │ │ │ │
│nizare a serviciilor sociale. │ │ │ │ │
│4. Furnizorii se asigurã cã bene-│ │ │ │ │
│ficiarii au responsabilitãţi şi │ │ │ │ │
│îndatoriri pe care le cunosc şi │ 5 │ │ │ │
│pe care trebuie sã le respecte, │ │ │ │ │
│în conformitate cu prevederile │ │ │ │ │
│legale şi contractuale. │ │ │ │ │
│5. Furnizorul, în cadrul procesu-│ │ │ │ │
│lui de furnizare a serviciilor │ │ │ │ │
│sociale, asigurã beneficiarilor │ 5 │ │ │ │
│respectarea demnitãţii, autode- │ │ │ │ │
│terminãrii, autonomiei în gestio-│ │ │ │ │
│narea propriilor bunuri şi a │ │ │ │ │
│dreptului la intimitate personalã│ │ │ │ │
├─────────────────────────────────┼───────┼───────────┼───────────┼──────────┤
│ PUNCTAJ PE PRINCIPIU │ 25 │ │ │ │
└─────────────────────────────────┴───────┴───────────┴───────────┴──────────┘
┌─────────────────────────────────┬───────┬──────────────────────────────────┐
│ │ │ PUNCTAJ ACORDAT DE EVALUATORI │
│ │PUNCTAJ├───────────┬───────────┬──────────┤
│ │ │Evaluator 1│Evaluator 2│ Media │
│ │ │ │ │aritmeticã│
├─────────────────────────────────┼───────┼───────────┼───────────┼──────────┤
│III. PRINCIPIU: Eticã │ │ │ │ │
│Furnizorul îşi desfãşoarã activi-│ │ │ │ │
│tatea în baza unui Cod de Eticã, │ │ │ │ │
│ale cãrui prevederi principale │ │ │ │ │
│vizeazã respectarea demnitãţii │ │ │ │ │
│beneficiarilor şi a familiilor │ │ │ │ │
│sau reprezentanţilor legali, pre-│ │ │ │ │
│cum şi protejarea acestora împo- │ │ │ │ │
│triva eventualelor riscuri. │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│Standarde: │ │ │ │ │
│1. Furnizorul elaboreazã propriul│ │ │ │ │
│cod de eticã, ale cãrui prevederi│ │ │ │ │
│sunt aduse la cunoştinţa persona-│ │ │ │ │
│lului ce va fi obligat sã le res-│ 5 │ │ │ │
│pecte. Codul de eticã este revi- │ │ │ │ │
│zuit în mod regulat, iar benefi- │ │ │ │ │
│ciarii sunt informaţi cu privire│ │ │ │ │
│la conţinutul acestuia. │ │ │ │ │
│2. Furnizorul dispune de procedu-│ │ │ │ │
│ri de asigurare a confidenţiali- │ │ │ │ │
│tãţii, cunoscute de personal şi │ 5 │ │ │ │
│de beneficiari, a cãror eficienţã│ │ │ │ │
│este evaluatã anual. │ │ │ │ │
│3. Furnizorul elaboreazã proce- │ │ │ │ │
│duri de mãsurare a satisfacţiei │ │ │ │ │
│beneficiarilor cu privire la con-│ │ │ │ │
│diţiile de furnizare a servi- │ 5 │ │ │ │
│ciilor sociale şi facilitãţile │ │ │ │ │
│oferite, aduse la cunoştinţa │ │ │ │ │
│beneficiarilor, familiilor sau │ │ │ │ │
│reprezentanţilor lor legali. │ │ │ │ │
│4. Regulamentele interne ale fur-│ │ │ │ │
│nizorului cuprind proceduri pri- │ │ │ │ │
│vind înregistrarea, medierea şi │ │ │ │ │
│soluţionarea reclamaţiilor formu-│ 5 │ │ │ │
│late de beneficiari, familiile │ │ │ │ │
│acestora sau reprezentanţii lor │ │ │ │ │
│legali. │ │ │ │ │
│5. Furnizorul promoveazã pentru │ │ │ │ │
│personalul propriu şi beneficiari│ │ │ │ │
│un mediu sãnãtos şi sigur, toate│ 5 │ │ │ │
│situaţiile generatoare de posibi-│ │ │ │ │
│le accidente fiind consemnate. │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────┼───────┼───────────┼───────────┼──────────┤
│ PUNCTAJ PE PRINCIPIU │ 25 │ │ │ │
└─────────────────────────────────┴───────┴───────────┴───────────┴──────────┘
┌─────────────────────────────────┬───────┬──────────────────────────────────┐
│ │ │ PUNCTAJ ACORDAT DE EVALUATORI │
│ │PUNCTAJ├───────────┬───────────┬──────────┤
│ │ │Evaluator 1│Evaluator 2│ Media │
│ │ │ │ │aritmeticã│
├─────────────────────────────────┼───────┼───────────┼───────────┼──────────┤
│IV. PRINCIPIU: Abordarea compre- │ │ │ │ │
│hensivã │ │ │ │ │
│Pentru acordarea unei game varia-│ │ │ │ │
│te de servicii sociale, furnizo- │ │ │ │ │
│rul trebuie sã beneficieze de │ │ │ │ │
│aportul unor echipe multidisci- │ │ │ │ │
│plinare şi sã dezvolte parteneri-│ │ │ │ │
│ate multilaterale cu alţi furni- │ │ │ │ │
│zori, care care sã valorifice │ │ │ │ │
│contribuţiile tuturor utilizato- │ │ │ │ │
│rilor de servicii sociale şi ale │ │ │ │ │
│partenerilor potenţiali, inclusiv│ │ │ │ │
│ale comunitãţii locale, angaja- │ │ │ │ │
│torilor şi altor factori de │ │ │ │ │
│interes. │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│Standarde: │ │ │ │ │
│1. Furnizorul dispune de proce- │ │ │ │ │
│duri cunoscute de personal, care │ │ │ │ │
│stipuleazã identificarea şi im- │ │ │ │ │
│plicarea altor furnizori şi fac- │ 5 │ │ │ │
│tori de interes local, în vederea│ │ │ │ │
│diversificãrii serviciilor │ │ │ │ │
│sociale şi asigurãrii continui- │ │ │ │ │
│tãţii acestora. │ │ │ │ │
│2. Furnizorul valorificã şi, dupã│ │ │ │ │
│caz, administreazã contribuţiile │ │ │ │ │
│partenerilor implicaţi în proce- │ │ │ │ │
│sul de furnizare a serviciilor │ 5 │ │ │ │
│sociale (în bani, în naturã, │ │ │ │ │
│resurse umane şi alte forme de │ │ │ │ │
│suport). │ │ │ │ │
│3. Furnizorul dispune de personal│ │ │ │ │
│calificat şi suficient pentru │ │ │ │ │
│realizarea tuturor activitãţilor │ │ │ │ │
│necesare acordãrii serviciilor │ 5 │ │ │ │
│sociale, în conformitate cu │ │ │ │ │
│obiectivele propuse în propriul │ │ │ │ │
│plan strategic. │ │ │ │ │
│4. Furnizorul apeleazã la echipe │ │ │ │ │
│multidisciplinare pentru evalu- │ 5 │ │ │ │
│area nevoilor beneficiarilor şi │ │ │ │ │
│implementarea planurilor indivi- │ │ │ │ │
│duale de intervenţie. │ │ │ │ │
│5. În interesul beneficiarului, │ │ │ │ │
│furnizorul poate transmite altor │ │ │ │ │
│parteneri implicaţi în soluţio- │ │ │ │ │
│narea cazului respectiv, informa-│ 5 │ │ │ │
│ţii referitoare la beneficiar, │ │ │ │ │
│numai cu acordul acestuia sau al │ │ │ │ │
│reprezentantului legal, precum şi│ │ │ │ │
│cu respectarea prevederilor le- │ │ │ │ │
│gislaţiei în vigoare. │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────┼───────┼───────────┼───────────┼──────────┤
│ PUNCTAJ PE PRINCIPIU │ 25 │ │ │ │
└─────────────────────────────────┴───────┴───────────┴───────────┴──────────┘
┌─────────────────────────────────┬───────┬──────────────────────────────────┐
│ │ │ PUNCTAJ ACORDAT DE EVALUATORI │
│ │PUNCTAJ├───────────┬───────────┬──────────┤
│ │ │Evaluator 1│Evaluator 2│ Media │
│ │ │ │ │aritmeticã│
├─────────────────────────────────┼───────┼───────────┼───────────┼──────────┤
│V. PRINCIPIU : Centrarea pe │ │ │ │ │
│ persoanã │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│Furnizorul acordã servicii │ │ │ │ │
│sociale în funcţie de nevoile │ │ │ │ │
│beneficiarilor şi are în vedere, │ │ │ │ │
│permanent, evoluţia situaţiilor │ │ │ │ │
│de risc şi profilul potenţialilor│ │ │ │ │
│beneficiari, pentru elaborarea │ │ │ │ │
│unor planuri de dezvoltare. │ │ │ │ │
│Furnizorul implica beneficiarii │ │ │ │ │
│atât in procesul concret de acor-│ │ │ │ │
│dare a serviciilor sociale, cât │ │ │ │ │
│şi în procesul decizional cu pri-│ │ │ │ │
│vire la dezvoltarea comunitarã │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│Standarde: │ │ │ │ │
│1. Furnizorul realizeazã, dupã │ │ │ │ │
│caz, atât evaluarea iniţialã a │ │ │ │ │
│nevoilor beneficiarilor, cât şi │ 5 │ │ │ │
│evaluarea complexã a cazului, │ │ │ │ │
│2. Furnizorul elaboreazã şi │ │ │ │ │
│implementeazã planul individual │ 5 │ │ │ │
│de intervenţie pe baza rezultate-│ │ │ │ │
│lor evaluãrii. │ │ │ │ │
│3. Furnizorul implicã benefici- │ │ │ │ │
│arii în procesul de elaborare şi │ 5 │ │ │ │
│implementare a planului indivi- │ │ │ │ │
│dual de intervenţie. │ │ │ │ │
│4. Furnizorul instruieşte perso- │ │ │ │ │
│nalul cu privire la procedurile │ │ │ │ │
│aplicate în evaluare şi, totodatã│ 5 │ │ │ │
│le face cunoscute beneficiarilor,│ │ │ │ │
│familiilor acestora sau reprezen-│ │ │ │ │
│tanţilor legali. │ │ │ │ │
│5. Furnizorul analizeazã şi eva- │ │ │ │ │
│lueazã eficienţa serviciilor so- │ │ │ │ │
│ciale acordate, în relaţie cu │ │ │ │ │
│gradul de integrare sau reinte- │ 5 │ │ │ │
│grare socialã şi/sau cu creşterea│ │ │ │ │
│calitãţii vieţii beneficiarului, │ │ │ │ │
│în conformitate cu obiectivele │ │ │ │ │
│stabilite în planul individual de│ │ │ │ │
│intervenţie. │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────┼───────┼───────────┼───────────┼──────────┤
│ PUNCTAJ PE PRINCIPIU │ 25 │ │ │ │
└─────────────────────────────────┴───────┴───────────┴───────────┴──────────┘
┌─────────────────────────────────┬───────┬──────────────────────────────────┐
│ │ │ PUNCTAJ ACORDAT DE EVALUATORI │
│ │PUNCTAJ├───────────┬───────────┬──────────┤
│ │ │Evaluator 1│Evaluator 2│ Media │
│ │ │ │ │aritmeticã│
├─────────────────────────────────┼───────┼───────────┼───────────┼──────────┤
│VI. PRINCIPIU: Participare │ │ │ │ │
│Furnizorul promoveazã participa- │ │ │ │ │
│rea beneficiarilor la activitã- │ │ │ │ │
│ţile derulate de acesta, cât şi │ │ │ │ │
│la cele din cadrul comunitãţii. │ │ │ │ │
│În acest scop, furnizorul coope- │ │ │ │ │
│reazã şi se consultã cu organisme│ │ │ │ │
│şi grupuri de reprezentanţi ai │ │ │ │ │
│beneficiariior. │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│Standarde: │ │ │ │ │
│1. Beneficiarii sunt implicaţi │ │ │ │ │
│activ la toate nivelurile organi-│ │ │ │ │
│zaţionale ale furnizorului, par- │ 5 │ │ │ │
│ticiparea beneficiarilor fiind │ │ │ │ │
│evaluatã în mod regulat. │ │ │ │ │
│2. Furnizorul identificã şi sta- │ │ │ │ │
│bileşte proceduri privind impli- │ │ │ │ │
│carea beneficiarilor în procesul │ 5 │ │ │ │
│de elaborare a politicilor şi │ │ │ │ │
│strategiilor proprii de dezvol- │ │ │ │ │
│tare organizaţionalã. │ │ │ │ │
│3. Furnizorul are proceduri │ │ │ │ │
│privind implicarea beneficiarilor│ │ │ │ │
│în dezvoltarea de noi programe │ │ │ │ │
│sau modele inovatoare, precum şi │ 5 │ │ │ │
│în evaluarea şi gestionarea ser- │ │ │ │ │
│viciilor sociale furnizate. │ │ │ │ │
│4. Furnizorul promoveazã implica-│ │ │ │ │
│rea beneficiarilor în viaţa so- │ 5 │ │ │ │
│cialã şi economicã a comunitãţii.│ │ │ │ │
│5. Furnizorul promoveazã impli- │ │ │ │ │
│carea comunitãţii locale în sus- │ 5 │ │ │ │
│ţinerea şi dezvoltarea activitã- │ │ │ │ │
│ţilor derulate. │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────┼───────┼───────────┼───────────┼──────────┤
│ PUNCTAJ PE PRINCIPIU │ 25 │ │ │ │
└─────────────────────────────────┴───────┴───────────┴───────────┴──────────┘
┌─────────────────────────────────┬───────┬──────────────────────────────────┐
│ │ │ PUNCTAJ ACORDAT DE EVALUATORI │
│ │PUNCTAJ├───────────┬───────────┬──────────┤
│ │ │Evaluator 1│Evaluator 2│ Media │
│ │ │ │ │aritmeticã│
├─────────────────────────────────┼───────┼───────────┼───────────┼──────────┤
│VII. PRINCIPIU: Parteneriat │ │ │ │ │
│Furnizorul îşi desfãşoarã activi-│ │ │ │ │
│tatea în parteneriat alţi furni- │ │ │ │ │
│zori, cu angajatori şi finanţa- │ │ │ │ │
│tori din sectorul public sau pri-│ │ │ │ │
│vat, cu asociaţii reprezentative │ │ │ │ │
│ale beneficiarilor, grupuri loca-│ │ │ │ │
│le, familii şi susţinãtori, în │ │ │ │ │
│vederea creãrii unei game variate│ │ │ │ │
│de servicii sociale şi asigurãrii│ │ │ │ │
│unui impact mai eficient asupra │ │ │ │ │
│beneficiarilor. │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│Standarde: │ │ │ │ │
│1. Furnizorul are o strategie │ │ │ │ │
│concretã de promovare a partene- │ │ │ │ │
│riatelor, bazatã pe nevoile şi │ 5 │ │ │ │
│aşteptãrile beneficiarilor şi │ │ │ │ │
│partenerilor. │ │ │ │ │
│2. Furnizorul încheie convenţii │ │ │ │ │
│de parteneriat şi contracte de │ 5 │ │ │ │
│acordare a serviciilor sociale. │ │ │ │ │
│3. Furnizorul stabileşte obiecti-│ │ │ │ │
│vele comune şi modalitãţile de │ │ │ │ │
│cooperare, de comun acord cu par-│ 5 │ │ │ │
│tenerii implicaţi. │ │ │ │ │
│4. Furnizorul monitorizeazã şi │ │ │ │ │
│evalueazã, în mod regulat, func- │ │ │ │ │
│ţionarea impactul, durabilitatea │ 5 │ │ │ │
│parteneriatelor şi gradul de im- │ │ │ │ │
│plicare al pãrţilor. │ │ │ │ │
│5. Rezultatele evaluãrii activi- │ │ │ │ │
│tãţilor realizate în parteneriat │ │ │ │ │
│sunt comunicate anual de cãtre │ │ │ │ │
│furnizor, tuturor partenerilor, │ 5 │ │ │ │
│personalului propriu, beneficia- │ │ │ │ │
│rilor şi reprezentanţilor aces- │ │ │ │ │
│tora. │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────┼───────┼───────────┼───────────┼──────────┤
│ PUNCTAJ PE PRINCIPIU │ 25 │ │ │ │
└─────────────────────────────────┴───────┴───────────┴───────────┴──────────┘
┌─────────────────────────────────┬───────┬──────────────────────────────────┐
│ │ │ PUNCTAJ ACORDAT DE EVALUATORI │
│ │PUNCTAJ├───────────┬───────────┬──────────┤
│ │ │Evaluator 1│Evaluator 2│ Media │
│ │ │ │ │aritmeticã│
├─────────────────────────────────┼───────┼───────────┼───────────┼──────────┤
│VIII. PRINCIPIU: Orientarea pe │ │ │ │ │
│ rezultate │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│Furnizorul are ca obiectiv prin- │ │ │ │ │
│cipal orientarea pe rezultate în │ │ │ │ │
│beneficiul persoanelor deservite,│ │ │ │ │
│familiilor sau reprezentanţilor │ │ │ │ │
│legali ai acestora şi comunitãţii│ │ │ │ │
│Impactul serviciilor sociale este│ │ │ │ │
│monitorizat şi evaluat în perma- │ │ │ │ │
│nenţã, reprezentând un element │ │ │ │ │
│important al proceselor de îmbu- │ │ │ │ │
│nãtãţire continuã, transparenţã │ │ │ │ │
│şi responsabilizare. │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│Standarde: │ │ │ │ │
│1. Furnizorul stabileşte şi apli-│ │ │ │ │
│cã un set clar de indicatori │ │ │ │ │
│pentru evaluarea resurselor │ │ │ │ │
│(umane, materiale şi financiare) │ 5 │ │ │ │
│utilizate în procesul de furniza-│ │ │ │ │
│re a serviciilor sociale. │ │ │ │ │
│2. Furnizorul stabileşte şi uti- │ │ │ │ │
│lizeazã un set clar de indicatori│ │ │ │ │
│pentru mãsurarea rezultatelor │ │ │ │ │
│financiare (ex: creşterea acti- │ │ │ │ │
│velor/proprietãţii, creşterea │ 5 │ │ │ │
│capitalului, fluxul de numerar, │ │ │ │ │
│investiţii, stocuri, profituri, │ │ │ │ │
│venituri, costuri şi cifrã de │ │ │ │ │
│afaceri etc). │ │ │ │ │
│3. Furnizorul stabileşte şi uti- │ │ │ │ │
│lizeazã un set clar de indicatori│ │ │ │ │
│pentru evaluarea performanţei │ │ │ │ │
│organizaţionale (ex: numãrul ser-│ │ │ │ │
│viciilor sociale furnizate, numã-│ │ │ │ │
│rul persoanelor deservite, rata │ 5 │ │ │ │
│de abandon, acumulãri non-finan- │ │ │ │ │
│ciare, calitatea vieţii, rezulta-│ │ │ │ │
│tele procesului de furnizare a │ │ │ │ │
│serviciilor sociale - calificare,│ │ │ │ │
│angajare în câmpul muncii, trata-│ │ │ │ │
│ment etc). │ │ │ │ │
│4. Furnizorul utilizeazã un sis- │ │ │ │ │
│tem de raportare şi publicare a │ │ │ │ │
│rezultatelor obţinute şi asigurã │ │ │ │ │
│diseminarea acestora cãtre perso-│ 5 │ │ │ │
│nalul propriu, beneficiari, orga-│ │ │ │ │
│nisme finanţatoare, parteneri so-│ │ │ │ │
│ciali şi alţi factori de decizie.│ │ │ │ │
│5. Furnizorul monitorizeazã şi │ │ │ │ │
│evalueazã, în mod sistematic, │ │ │ │ │
│realizarea obiectivelor şi imple-│ 5 │ │ │ │
│mentarea politicilor şi strate- │ │ │ │ │
│giilor proprii. │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────┼───────┼───────────┼───────────┼──────────┤
│ PUNCTAJ PE PRINCIPIU │ 25 │ │ │ │
└─────────────────────────────────┴───────┴───────────┴───────────┴──────────┘
┌─────────────────────────────────┬───────┬──────────────────────────────────┐
│ │ │ PUNCTAJ ACORDAT DE EVALUATORI │
│ │PUNCTAJ├───────────┬───────────┬──────────┤
│ │ │Evaluator 1│Evaluator 2│ Media │
│ │ │ │ │aritmeticã│
├─────────────────────────────────┼───────┼───────────┼───────────┼──────────┤
│IX. PRINCIPIU: Îmbunãtãţire │ │ │ │ │
│ continuã │ │ │ │ │
│Furnizorul are o abordare proac- │ │ │ │ │
│tivã pentru satisfacerea nevoilor│ │ │ │ │
│sociale ale comunitãţii şi pentru│ │ │ │ │
│eficientizarea utilizãrii resur- │ │ │ │ │
│selor disponibile, are obligaţia │ │ │ │ │
│de a-şi îmbunãtãţi continuu ser- │ │ │ │ │
│viciile sociale, de a asigura │ │ │ │ │
│formarea profesionalã a persona- │ │ │ │ │
│lului, de a realiza o comunicare │ │ │ │ │
│eficientã, susţinutã de valorifi-│ │ │ │ │
│carea reacţiilor primiie de la │ │ │ │ │
│organismele finanţatoare, benefi-│ │ │ │ │
│ciari şi alţi factori de interes.│ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│Standarde: │ │ │ │ │
│1. Furnizorul are o abordare sis-│ │ │ │ │
│tematicã asupra activitãţii deru-│ │ │ │ │
│late şi dispune de proceduri de │ │ │ │ │
│îmbunãtãţire permanentã a calitã-│ 5 │ │ │ │
│ţii serviciilor sociale, precum │ │ │ │ │
│şi de metodologii de monitorizare│ │ │ │ │
│continuã a implementãrii de noi │ │ │ │ │
│programe. │ │ │ │ │
│2. Furnizorul stabileşte, împre- │ │ │ │ │
│unã cu personalul propriu, bene- │ │ │ │ │
│ficiarii şi alţi factori de inte-│ │ │ │ │
│res, obiectivele şi prioritãţile │ 5 │ │ │ │
│de îmbunãtãţire a calitãţii ser- │ │ │ │ │
│viciilor sociale furnizate. │ │ │ │ │
│3. Furnizorul identifica şi uti- │ │ │ │ │
│lizeazã indicatori de evaluare a │ 5 │ │ │ │
│nevoilor comunitãţii. │ │ │ │ │
│4. Furnizorul întreprinde acţiuni│ │ │ │ │
│de formare profesionalã şi per- │ 5 │ │ │ │
│fecţionare continuã a persona- │ │ │ │ │
│lului propriu. │ │ │ │ │
│5. Furnizorul întreprinde acţiuni│ │ │ │ │
│eficiente de marketing şi comuni-│ 5 │ │ │ │
│care. │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────┼───────┼───────────┼───────────┼──────────┤
│ PUNCTAJ PE PRINCIPIU │ 25 │ │ │ │
├─────────────────────────────────┼───────┼───────────┼───────────┼──────────┤
│ NUMĂRUL TOTAL PE PUNCTE │ 225 │ │ │ │
└─────────────────────────────────┴───────┴───────────┴───────────┴──────────┘



----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016