Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 374 din 9 februarie 2024  privind aprobarea termenelor şi formatului de transmitere a situaţiilor centralizatoare, precum şi alte aspecte legate de modalitatea de comunicare între autorităţile implicate pentru asigurarea sprijinului material conform mecanismului de implementare a măsurilor de acordare a unui sprijin material pentru anumite categorii de persoane defavorizate, în perioada 2024-2027, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 70/2024     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 374 din 9 februarie 2024 privind aprobarea termenelor şi formatului de transmitere a situaţiilor centralizatoare, precum şi alte aspecte legate de modalitatea de comunicare între autorităţile implicate pentru asigurarea sprijinului material conform mecanismului de implementare a măsurilor de acordare a unui sprijin material pentru anumite categorii de persoane defavorizate, în perioada 2024-2027, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 70/2024

EMITENT: Ministerul Investitiilor si Proiectelor Europene
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 127 din 14 februarie 2024
    În temeiul prevederilor art. 5 alin. (2) din mecanismul de implementare a măsurilor de acordare a unui sprijin material pentru anumite categorii de persoane defavorizate, în perioada 2024-2027, regulile de acordare, modalitatea şi frecvenţa măsurilor de sprijin, precum şi instituţiile responsabile, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 70/2024,
    precum şi ale:
    - art. 14 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 52/2018 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 18 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 23/2022 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 12 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 477/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, cu modificările şi completările ulterioare,

    ministrul investiţiilor şi proiectelor europene, ministrul finanţelor, ministrul muncii şi solidarităţii sociale şi ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei emit prezentul ordin.
    ART. 1
    (1) Sprijinul material sub formă de tichet social, pe suport electronic, pentru produse alimentare şi mese calde, denumit în continuare sprijin material, acordat în baza prevederilor art. XLVIII din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 115/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscală, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru prorogarea unor termene, cu modificările şi completările ulterioare, se asigură de către Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene pe baza situaţiilor centralizatoare la nivel naţional, transmise de către Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale.
    (2) Situaţiile centralizatoare prevăzute la alin. (1) sunt primite de către Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale de la entităţile aflate în subordonarea/coordonarea/sub autoritatea acestuia.
    (3) Formatul de transmitere a situaţiilor centralizatoare este prevăzut în anexa nr. 1.
    (4) Situaţiile centralizatoare se transmit Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene în format electronic şi conţin:
    a) destinatarii finali aflaţi în plată, în luna de plată anterioară celei pentru care se efectuează plata sprijinului material, în cazul celor prevăzuţi la art. 1 alin. (3) lit. a) din mecanismul de implementare a măsurilor de acordare a unui sprijin material pentru anumite categorii de persoane defavorizate, în perioada 2024-2027, regulile de acordare, modalitatea şi frecvenţa măsurilor de sprijin, precum şi instituţiile responsabile, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 70/2024, denumit în continuare mecanism;
    b) destinatarii finali aflaţi în evidenţă în luna anterioară celei pentru care se efectuează plata sprijinului material, în cazul celor prevăzuţi la art. 1 alin. (3) lit. b) şi e) din mecanism;
    c) destinatarii finali prevăzuţi la art. 1 alin. (3) lit. c), d) şi f) din mecanism, pe baza listelor transmise de către autorităţile administraţiei publice locale, conform art. 4 alin. (4) din mecanism.

    (5) În anul 2024, sprijinul material prevăzut la art. 1 alin. (1) lit. a) din mecanism are o valoare nominală de 250 lei şi se acordă o dată la două luni.

    ART. 2
    (1) Transmiterea către Ministerul Investiţilor şi Proiectelor Europene a situaţiilor centralizatoare prevăzute la art. 1 alin. (1) se face până cel târziu la data de 5 a lunii în care se face plata sprijinului material.
    (2) Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale transmite Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene situaţii centralizatoare, pe judeţe şi categorii de destinatari finali care îndeplinesc condiţiile de eligibilitate prevăzute de mecanism.
    (3) Pentru transmiterea situaţiilor centralizatoare prevăzute la alin. (2) se procedează după cum urmează:
    a) în cazul destinatarilor finali aflaţi în evidenţa entităţilor aflate în subordonarea/coordonarea/sub autoritatea Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale:
    (i) până pe data de 20 a lunii anterioare celei în care se face plata sprijinului material, Casa Naţională de Pensii Publice şi Agenţia Naţională de Plăţi şi Inspecţie Socială întocmesc listele cu destinatarii finali aflaţi în bazele de date proprii;
    (ii) lista întocmită de Casa Naţională de Pensii Publice conţine exclusiv persoanele prevăzute la art. 1 alin. (3) lit. a) din mecanism, iar pentru lista cu persoanele prevăzute la art. 1 alin. (3) lit. b) din mecanism va face schimb de date cu Agenţia Naţională de Plăţi şi Inspecţie Socială, în vederea corelării listelor potrivit prevederilor art. 1 alin. (7) din mecanism;
    (iii) în data de 26 a lunii anterioare celei în care se face plata sprijinului material sau, în situaţia în care această dată este zi nelucrătoare, în ziua lucrătoare imediat următoare instituţiile prevăzute la pct. (i) transmit, în condiţiile art. 70^1 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală listele cu destinatarii finali, în vederea determinării venitului lunar realizat potrivit prevederilor art. 3 alin. (2) din mecanism;
    (iv) în termen de maximum 2 zile lucrătoare de la primirea listelor, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală determină veniturile lunare pentru categoriile de venit prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. e) - l) din mecanism şi transmite informaţiile respective către instituţiile din subordinea/coordonarea/sub autoritatea Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale, în vederea verificării încadrării nivelului veniturilor realizate de potenţialii beneficiari în limita de venituri prevăzută de lege;
    (v) în termen de maximum 2 zile lucrătoare de la primirea listelor de la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, Casa Naţională de Pensii Publice şi Agenţia Naţională de Plăţi şi Inspecţie Socială transmit Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale listele finale cu destinatarii finali ai sprijinului material;
    (vi) în termenul prevăzut la alin. (1), Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale transmite Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene situaţia centralizatoare, însoţită de o adresă de înaintare;

    b) în cazul destinatarilor finali pentru care primăria întocmeşte situaţiile centralizatoare conform art. 4 alin. (9) din mecanism:
    (i) până la data de 5 a lunii, primăriile centralizează solicitările depuse şi le trimit la agenţia judeţeană pentru plăţi şi inspecţie socială, respectiv a municipiului Bucureşti;
    (ii) agenţia judeţeană pentru plăţi şi inspecţie socială, respectiv a municipiului Bucureşti centralizează situaţiile la nivelul judeţului/municipiului Bucureşti în termen de maximum 2 zile şi le trimite la Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială pentru centralizare la nivelul întregii ţări;
    (iii) pentru verificarea condiţiei de venit şi pentru transmiterea la Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene a listei finale cu destinatarii finali ai sprijinului material, prevederile lit. a) pct. (iii)-(vi) se aplică în mod corespunzător.


    (4) Pentru destinatarii finali prevăzuţi la art. 1 alin. (3) lit. f) din mecanism, verificarea veniturilor nu se efectuează.

    ART. 3
    (1) Situaţiile centralizatoare prevăzute la art. 2 se actualizează cu evidenţierea separată a modificărilor intervenite faţă de listele anterioare, respectiv a destinatarilor finali nou-introduşi şi a celor care nu mai îndeplinesc condiţiile de acordare a sprijinului material.
    (2) Formatul de transmitere a situaţiilor centralizatoare prevăzute la alin. (1) este prevăzut în anexa nr. 2.

    ART. 4
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 5
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    p. Ministrul investiţiilor şi proiectelor europene,
                    Teodora-Elena Preoteasa,
                    secretar de stat
                    Ministrul finanţelor,
                    Marcel-Ioan Boloş
                    p. Ministrul muncii şi solidarităţii sociale,
                    Mădălin-Cristian Vasilcoiu,
                    secretar de stat
                    p. Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei,
                    Marin Ţole,
                    secretar de stat

    ANEXA 1

    - Format -
    SITUAŢIE CENTRALIZATOARE
    cu beneficiarii sprijinului material sub formă de tichet social pe suport electronic pentru produse alimentare şi mese calde^1
    ^1 Se completează pentru fiecare judeţ şi fiecare categorie de beneficiari în parte.
    Judeţul ...........................
    Categoria de beneficiari: pensionari/persoane cu handicap etc.

┌─────────┬───┬──────────────┬──────────┬───────────┬──────┬────────┬──────┬─────┬──────┬───┬───────┬────────┐
│ │ │ │Dosar de │ │ │ │ │ │ │ │ │Venit │
│ │ │ │pensie/ │ │ │ │ │ │ │ │ │(total │
│ │ │ │Nr. │ │ │ │ │ │ │ │ │sau │
│Codul │ │Numele şi │certificat│Localitatea│ │Nr. │ │ │ │ │Oficiul│mediu │
│judeţului│CNP│prenumele │de │de │Strada│clădirii│Blocul│Scara│Etajul│Ap.│poştal │per │
│ │ │beneficiarului│handicap/ │domiciliu │ │ │ │ │ │ │ │membru │
│ │ │ │Dispoziţie│ │ │ │ │ │ │ │ │de │
│ │ │ │de primar │ │ │ │ │ │ │ │ │familie)│
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │^2 │
├─────────┼───┼──────────────┼──────────┼───────────┼──────┼────────┼──────┼─────┼──────┼───┼───────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼───┼──────────────┼──────────┼───────────┼──────┼────────┼──────┼─────┼──────┼───┼───────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼───┼──────────────┼──────────┼───────────┼──────┼────────┼──────┼─────┼──────┼───┼───────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼───┼──────────────┼──────────┼───────────┼──────┼────────┼──────┼─────┼──────┼───┼───────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼───┼──────────────┼──────────┼───────────┼──────┼────────┼──────┼─────┼──────┼───┼───────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼───┼──────────────┼──────────┼───────────┼──────┼────────┼──────┼─────┼──────┼───┼───────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼───┼──────────────┼──────────┼───────────┼──────┼────────┼──────┼─────┼──────┼───┼───────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└─────────┴───┴──────────────┴──────────┴───────────┴──────┴────────┴──────┴─────┴──────┴───┴───────┴────────┘


    ^2 Pentru pensionari şi pentru persoanele încadrate în grad de handicap se va trece venitul propriu, în cazul familiilor şi persoanelor singure care au stabilit dreptul la ajutorul de incluziune, în condiţiile Legii nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune, cu modificările şi completările ulterioare.

    ANEXA 2

    - Format -
    SITUAŢIE CENTRALIZATOARE
    cu beneficiarii^1 sprijinului material sub formă de tichet social pe suport electronic
    pentru produse alimentare şi mese calde, actualizată cu evidenţierea separată
    a modificărilor intervenite faţă de listele anterioare
    ^1 Se completează pentru fiecare judeţ şi fiecare categorie de beneficiari în parte.
    Judeţul ...........................
    Categoria de beneficiari: pensionari/persoane cu handicap etc.

┌─────────┬───┬──────────────┬──────────┬───────────┬──────┬────────┬──────┬─────┬──────┬───┬───────┬────────┬──────────┐
│ │ │ │Dosar de │ │ │ │ │ │ │ │ │Venit │ │
│ │ │ │pensie/ │ │ │ │ │ │ │ │ │(total │ │
│ │ │ │Nr. │ │ │ │ │ │ │ │ │sau │ │
│Codul │ │Numele şi │certificat│Localitatea│ │Nr. │ │ │ │ │Oficiul│mediu │Cod/ │
│judeţului│CNP│prenumele │de │de │Strada│clădirii│Blocul│Scara│Etajul│Ap.│poştal │per │Observaţii│
│ │ │beneficiarului│handicap/ │domiciliu │ │ │ │ │ │ │ │membru │(0/1/2) │
│ │ │ │Dispoziţie│ │ │ │ │ │ │ │ │de │ │
│ │ │ │de primar │ │ │ │ │ │ │ │ │familie)│ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │^2 │ │
├─────────┼───┼──────────────┼──────────┼───────────┼──────┼────────┼──────┼─────┼──────┼───┼───────┼────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼───┼──────────────┼──────────┼───────────┼──────┼────────┼──────┼─────┼──────┼───┼───────┼────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼───┼──────────────┼──────────┼───────────┼──────┼────────┼──────┼─────┼──────┼───┼───────┼────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼───┼──────────────┼──────────┼───────────┼──────┼────────┼──────┼─────┼──────┼───┼───────┼────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼───┼──────────────┼──────────┼───────────┼──────┼────────┼──────┼─────┼──────┼───┼───────┼────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼───┼──────────────┼──────────┼───────────┼──────┼────────┼──────┼─────┼──────┼───┼───────┼────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼───┼──────────────┼──────────┼───────────┼──────┼────────┼──────┼─────┼──────┼───┼───────┼────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼───┼──────────────┼──────────┼───────────┼──────┼────────┼──────┼─────┼──────┼───┼───────┼────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└─────────┴───┴──────────────┴──────────┴───────────┴──────┴────────┴──────┴─────┴──────┴───┴───────┴────────┴──────────┘


    ^2 Pentru pensionari şi pentru persoanele încadrate în grad de handicap se va trece venitul propriu, în cazul familiilor şi persoanelor singure care au stabilit dreptul la ajutorul de incluziune, în condiţiile Legii nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune, cu modificările şi completările ulterioare.
    Cod observaţii:
    0 = nemodificat;
    1 = nou-intrat faţă de lista anterioară;
    2 = încetare plată, nu se mai încadrează în categoriile de beneficiari prevăzute în hotărâre.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016