Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 374 din 11 noiembrie 2015  pentru aprobarea instrucţiunilor privind eliberarea şi utilizarea documentului portabil DA1 - Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 374 din 11 noiembrie 2015 pentru aprobarea instrucţiunilor privind eliberarea şi utilizarea documentului portabil DA1 - "Document care atestă dreptul de a primi asistenţă medicală în cadrul asigurării pentru accidente de muncă şi boli profesionale" în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 883/2004 al Parlamentului European şi al Consiliului din 29 aprilie 2004 privind coordonarea sistemelor de securitate socială şi a Regulamentului (CE) nr. 987/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului din 16 septembrie 2009 de stabilire a procedurii de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 883/2004 privind coordonarea sistemelor de securitate socială

EMITENT: CASA NAŢIONALĂ DE PENSII PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 932 din 16 decembrie 2015

    Având în vedere:
    - Legea nr. 346/2002 privind asigurarea pentru accidente de muncă şi boli profesionale, republicată;
    - dispoziţiile art. 36-41 din Regulamentul (CE) nr. 883/2004 al Parlamentului European şi al Consiliului din 29 aprilie 2004 privind coordonarea sistemelor de securitate socială, cu modificările şi completările ulterioare;
    - dispoziţiile art. 33-41 din Regulamentul (CE) nr. 987/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului din 16 septembrie 2009 de stabilire a procedurii de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 883/2004 privind coordonarea sistemelor de securitate socială;
    - prevederile art. 7 pct. III lit. e), m) şi n) din Statutul Casei Naţionale de Pensii Publice, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 118/2012, cu modificările ulterioare,
    în temeiul prevederilor art. 9 din Statutul Casei Naţionale de Pensii Publice, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 118/2012, cu modificările ulterioare,

    preşedintele Casei Naţionale de Pensii Publice emite următorul ordin:

    ART. 1
    Se aprobă instrucţiunile privind eliberarea şi utilizarea documentului portabil DA1 - "Document care atestă dreptul de a primi asistenţă medicală în cadrul asigurării pentru accidente de muncă şi boli profesionale" în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 883/2004 al Parlamentului European şi al Consiliului din 29 aprilie 2004 privind coordonarea sistemelor de securitate socială şi a Regulamentului (CE) nr. 987/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului din 16 septembrie 2009 de stabilire a procedurii de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 883/2004 privind coordonarea sistemelor de securitate socială, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
    ART. 2
    Direcţiile de specialitate din cadrul Casei Naţionale de Pensii Publice şi casele teritoriale de pensii vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin în conformitate cu prevederile Regulamentului intern şi a Regulamentului de organizare şi funcţionare.
    ART. 3
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.


                  Preşedintele
      Casei Naţionale de Pensii Publice,
                 Ileana Ciutan


    Bucureşti, 11 noiembrie 2015.
    Nr. 374.


    ANEXĂ

                                  INSTRUCŢIUNI
           privind eliberarea şi utilizarea documentului portabil DA1 -
            "Document care atestă dreptul de a primi asistenţă medicală
          în cadrul asigurării pentru accidente de muncă şi boli profesionale"
            în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 883/2004 al
              Parlamentului European şi al Consiliului din 29 aprilie 2004
                privind coordonarea sistemelor de securitate socială şi a
                Regulamentului (CE) nr. 987/2009 al Parlamentului European
                 şi al Consiliului din 16 septembrie 2009 de stabilire a
                 procedurii de punere în aplicare a Regulamentului (CE)
             nr. 883/2004 privind coordonarea sistemelor de securitate socială


    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    (1) În conţinutul acestor instrucţiuni se vor folosi următoarele abrevieri:
    ● UE - Uniunea Europeană;
    ● SEE - Spaţiul Economic European;
    ● CNPP - Casa Naţională de Pensii Publice;
    ● DGAMBP - Direcţia generală accidente de muncă şi boli profesionale;
    ● FIAM - Formular pentru înregistrarea accidentului de muncă;
    ● BP2 - Fişă de declarare a cazului de boală profesională;
    ● Documentul portabil DA1 - Document care atestă dreptul de a primi asistenţă medicală în cadrul asigurării pentru accidente de muncă şi boli profesionale;
    ● Documentul portabil A1 - Certificat privind legislaţia în materie de securitate socială care se aplică titularului;
    ● CTP - Casa teritorială de pensii;
    ● INEMRCM - Institutul Naţional de Expertiză Medicală şi Recuperare a Capacităţii de Muncă.
    (2) Prezentul ordin se aplică în relaţia cu statele membre ale UE/SEE/Elveţia.
    (3) CNPP, prin DGAMB, este organismul de legătură în domeniul accidentelor de muncă şi a bolilor profesionale dintre instituţiile competente din statele membre UE/SEE şi Elveţia şi casele teritoriale de pensii din România.
    (4) CTP îndeplinesc funcţia de instituţie competentă, care suportă cheltuielile pentru prestaţiile în natură acordate asiguraţilor proprii, de către furnizorii de servicii medicale din alte state membre UE/SEE/Elveţia, în baza formularelor europene.
    (5) CTP/INEMRCM au calitatea de instituţii competente pentru recuperarea sumelor plătite furnizorilor de servicii medicale cu care aceştia se află în relaţii contractuale pentru serviciile oferite cetăţenilor statelor membre UE/SEE/Elveţia, în baza formularelor europene.
    ART. 2
    (1) Documentul portabil DA1 permite deţinătorului să beneficieze de prestaţii în natură, acordate în numele şi pe cheltuiala instituţiei competente, de către instituţia de asigurare pentru accidente de muncă şi boli profesionale de la locul de reşedinţă sau de şedere temporară din alt stat membru al UE/SEE/Elveţia, în conformitate cu prevederile legislaţiei pe care aceasta o aplică.
    (2) Acest document portabil este emis numai pentru accidentele de muncă şi bolile profesionale care au fost confirmate şi înregistrate, conform prevederilor legale.
    (3) În cazul în care instituţia de asigurare pentru accidente de muncă şi boli profesionale de la locul de reşedinţă sau de şedere temporară nu are sistem propriu pentru acordarea prestaţiilor în natură, acestea sunt acordate de către instituţia de la locul de reşedinţă sau de şedere temporară responsabilă de acordarea prestaţiilor de asigurări de sănătate.
    (4) Documentul portabil DA1 se poate elibera asiguraţilor care se deplasează, au reşedinţa sau şederea temporară într-un alt stat UE/SEE/Elveţia, altul decât statul în care au încheiată asigurarea pentru accidente de muncă/boli profesionale.
    (5) Modelul documentului portabil DA1 se regăseşte în anexa nr. 1.
    ART. 3
    (1) Pentru a beneficia de prestaţii în natură într-un stat membru al UE/SEE/Elveţia, altul decât statul membru în care este asigurat pentru accidente de muncă şi boli profesionale, deţinătorul acestui document este obligat să se înregistreze la instituţia de asigurare pentru accidente de muncă şi boli profesionale/instituţia similară de la locul de reşedinţă sau de şedere temporară, prin prezentarea documentului portabil DA1.
    (2) Documentul portabil DA1 este asimilat documentelor prevăzute de art. 53 din Legea nr. 346/2002 privind asigurarea pentru accidente de muncă şi boli profesionale, republicată, în baza căruia persoanele asigurate într-un stat membru al UE/SEE/Elveţia beneficiază de prestaţii în natură, conform prevederilor legale din legea menţionată mai sus.
    (3) Din documentele medicale transmise de instituţia de asigurare pentru accidente de muncă şi boli profesionale/instituţia similară de la locul de reşedinţă sau de şedere temporară trebuie să reiasă că prestaţiile în natură acordate sunt necesare ca urmare a accidentului de muncă declarat şi înregistrat şi a bolii profesionale confirmate.

    CAP. II
    Procedura de eliberare a documentului portabil DA1

    ART. 4
    (1) CTP eliberează documentul portabil DA1 la cererea:
    a) persoanei asigurate în sistemul de asigurare la accidente de muncă şi boli profesionale din România, conform prevederilor Legii nr. 346/2002, republicată;
    b) instituţiei de asigurare pentru accidente de muncă şi boli profesionale de la locul de reşedinţă sau de şedere temporară a solicitantului.
    (2) Documentul portabil DA1 nu se eliberează persoanelor asigurate care necesită tratament programat/planificat ca urmare a unui accident de muncă/boală profesională. Trimiterea la tratament programat/planificat se va realiza în conformitate cu prevederile legale în vigoare din domeniul asigurării sociale de sănătate, precum şi ale normelor metodologice de aplicare ale Legii nr. 346/2002, republicată.
    (3) Decontarea cheltuielilor, pentru tratamentul programat/ planificat, prevăzute la alin. (2) se va realiza în conformitate cu prevederile legale în vigoare din domeniul asigurării pentru accidente de muncă şi boli profesionale.

    SECŢIUNEA 1
    Procedura de eliberare a documentului portabil DA1 asiguraţilor din sistemul de asigurare pentru accidente de muncă şi boli profesionale din România

    ART. 5
    (1) Pentru eliberarea documentului portabil DA1, solicitantul trebuie să îndeplinească simultan următoarele condiţii:
    a) să fie asigurat în sistemul de asigurare pentru accidente de muncă şi boli profesionale din România, conform prevederilor Legii nr. 346/2002, republicată;
    b) să figureze înregistrat cu accident de muncă/boală profesională, conform legislaţiei în vigoare din România;
    c) se deplasează, are reşedinţa sau şederea temporară într-un alt stat membru al UE/SEE/Elveţia;
    d) documente medicale care să ateste că diagnosticul avut este ca urmare a accidentului de muncă/bolii profesionale.
    (2) Solicitantul să deţină, la data depunerii cererii, documentul portabil A1, în conformitate cu prevederile legale privind legislaţia aplicabilă.
    ART. 6
    (1) În vederea obţinerii documentului portabil DA1, persoana prevăzută la art. 4 alin. (1) lit. a) trebuie să depună la CTP pe raza căreia îşi are domiciliul următoarele documente:
    a) cererea pentru eliberarea documentului portabil DA1, conform modelului din anexa nr. 2;
    b) actul de identitate: B.I./C.I./paşaport, după caz - în copie;
    c) formularul de înregistrare a accidentului de muncă/fişa de declarare a bolii profesionale (FIAM/BP2) - copie;
    d) dovada calităţii de asigurat în sistemul de asigurare pentru accidente de muncă şi boli profesionale din România, care poate fi, după caz:
    - adeverinţa de la angajator - pentru lucrătorii salariaţi;
    - contractul individual de asigurare pentru accidente de muncă şi boli profesionale (copie), precum şi dovada plăţii contribuţiei - pentru lucrătorii independenţi;
    e) dovada menţinerii la sistemul de securitate socială din România, respectiv documentul portabil A1, după caz;
    f) copie după documentul care atestă schimbarea numelui în situaţia în care există neconcordanţe între documentele menţionate la lit. b) şi c).
    (2) Modelul cererii prevăzute la alin. (1) lit. a) poate fi obţinut de la sediul CTP pe raza căreia persoana îşi are domiciliul sau descărcat de pe site-ul www.cnpp.ro.
    (3) Documentele se depun la Registratura CTP.
    ART. 7
    În cazul în care se constată că documentaţia depusă este incompletă, în termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării în evidenţa compartimentului accidente de muncă şi boli profesionale din cadrul CTP, se notifică solicitantul în vederea completării dosarului. Pentru situaţiile în care acesta nu depune documentaţia solicitată în termen de 30 de zile, dosarul/cererea se clasează.
    ART. 8
    (1) Documentul portabil DA1 se emite în două exemplare, în termen de 20 de zile lucrătoare de la data primirii dosarului complet.
    (2) Un exemplar al documentului portabil DA1 se eliberează personal solicitantului sau se trimite prin poştă cu confirmare de primire, iar cel de-al doilea exemplar se arhivează la CTP - compartimentul accidente de muncă şi boli profesionale.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Procedura de eliberare a documentului portabil DA1 la solicitarea instituţiei de asigurare pentru accidente de muncă şi boli profesionale/instituţia similară de la locul de reşedinţă sau de şedere temporară din alt stat membru al UE/SEE/Elveţia

    ART. 9
    (1) În cazul în care instituţia de asigurare pentru accidente de muncă şi boli profesionale/instituţia similară de la locul de reşedinţă sau de şedere temporară solicită DGAMBP din cadrul CNPP eliberarea documentului portabil DA1, CNPP - DGAMBP transmite solicitarea/cererea CTP, care va întocmi un dosar care va cuprinde următoarele documente:
    a) solicitarea de eliberare a documentului portabil DA1, emis de instituţia de asigurare pentru accidente de muncă şi boli profesionale/instituţia similară;
    b) formularul de înregistrare a accidentului de muncă/fişa de declarare a bolii profesionale (FIAM/BP2);
    c) dovada calităţii de asigurat la data solicitării documentului portabil DA1, respectiv evidenţa stagiului de cotizare la sistemul de asigurare la accidente de muncă şi boli profesionale din România;
    d) dovada menţinerii la sistemul de securitate socială din România, respectiv existenţa formularului documentului portabil A1 eliberat de Direcţia relaţii internaţionale din cadrul CNPP, conform prevederilor legale.
    (2) CTP emite documentul portabil DA1 în două exemplare. Un exemplar se transmite prin poştă către CNPP - DGAMBP, iar cel de-al doilea se arhivează.
    (3) CNPP - DGAMBP transmite documentul portabil DA1 instituţiei solicitante, prin poştă cu confirmare de primire.
    ART. 10
    CTP poate refuza cererea instituţiei solicitante din alt stat membru UE/SEE/Elveţia privind eliberarea documentului portabil DA1 dacă nu sunt îndeplinite condiţiile prevăzute la art. 5.
    ART. 11
    Documentul portabil DA1 îşi pierde valabilitatea dacă deţinătorul nu mai are calitatea de asigurat în sistemul de asigurare pentru accidente de muncă şi boli profesionale din România sau expiră perioada de valabilitate pentru care a fost emis.

    CAP. III
    Procedura de acordare în România a prestaţiilor în natură deţinătorilor documentului portabil DA1 eliberat de către instituţiile din alte state membre ale UE/SEE/Elveţia

    ART. 12
    (1) Persoana care a suferit un accident de muncă sau o boală profesională, recunoscute anterior, pe teritoriul unui stat membru UE/SEE/Elveţia beneficiază de prestaţii în natură în România în baza documentului portabil DA1, eliberat de instituţia competentă din statul în care persoana este asigurată.
    (2) Pentru a beneficia de prestaţii în natură solicitantul trebuie să prezinte la CTP-ul din judeţul în care îşi are reşedinţa/ şederea temporară următoarele documente:
    - cererea pentru acordarea prestaţiilor, al cărei model se regăseşte în anexa nr. 3;
    - documentul portabil DA1;
    - actul de identitate/paşaport în original şi copie;
    - documente medicale însoţite de traducere legalizată.
    (3) În conformitate cu prevederile art. 36 (2) din Regulamentul (CE) nr. 883/2004 al Parlamentului European şi al Consiliului din 29 aprilie 2004 privind coordonarea sistemelor de securitate socială şi în baza documentelor prevăzute la alin. (2), deţinătorul documentului portabil DA1 va beneficia de prestaţii în natură, ca şi cum ar fi asigurat în sistemul de asigurare pentru accidente de muncă şi boli profesionale din România.
    (4) Prestaţiile în natură acordate posesorilor de document portabil DA1 sunt cele reglementate de Legea nr. 346/2002, republicată, şi se acordă în conformitate cu prevederile art. 110 alin. (3) ale acestei legi.
    (5) La solicitarea instituţiei competente dintr-un stat membru UE/SEE/Elveţia, CTP sau INEMRCM prin medicul expert de expertiză medicală efectuează controlul medical şi întocmeşte raportul medical aferent. Acesta va fi transmis instituţiei solicitante prin intermediul CNPP - DGAMBP.
    (6) Tratamentul de recuperare a capacităţii de muncă, respectiv serviciile medicale de fizioterapie solicitate de către instituţiile competente dintr-un stat membru se pot acorda de către INEMRCM.
    (7) Pentru situaţia în care solicitantul nu deţine documentul portabil DA1, acesta se adresează în scris compartimentului accidente de muncă şi boli profesionale din cadrul CTP pentru obţinerea documentului de la instituţia din statul membru UE/SEE/Elveţia în care este asigurat.
    (8) CTP solicită documentul portabil DA1 instituţiei competente dintr-un stat membru UE/SEE/Elveţia prin intermediul CNPP - DGAMBP.

    CAP. IV
    Procedura de decontare a cheltuielilor aferente prestaţiilor în natură acordate deţinătorilor documentului portabil DA1

    ART. 13
    Prestaţiile în natură acordate de instituţia unui stat membru UE/SEE/Elveţia asiguraţilor români în baza documentului portabil DA1 sunt rambursate integral de către casele teritoriale de pensii în termenele prevăzute de Regulamentul (CE) nr. 883/2004 şi Regulamentul (CE) nr. 987/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului din 16 septembrie 2009 de stabilire a procedurii de punere în aplicare a Regulamentului nr. 883/2004 privind coordonarea sistemelor de securitate socială.
    ART. 14
    (1) La data primirii formularului/documentului emis de instituţia care a acordat prestaţiile în natură, CTP verifică plata contribuţiei datorată de angajator, urmând a efectua rambursarea în conformitate cu prevederile Deciziei nr. 862/2008*1) privind procedura de rambursare şi recuperare a cheltuielilor reprezentând prestaţiile în natură şi/sau în bani, precum şi expertizarea medicală ca urmare a aplicării regulamentelor comunitare referitoare la coordonarea sistemelor de securitate socială.

──────────
    *1) Decizia preşedintelui Casei Naţionale de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări Sociale nu a fost publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I.
──────────

    (2) În cazul în care contribuţia datorată de angajator la fondul de accidente de muncă şi boli profesionale nu a fost achitată, CTP va efectua plata către instituţia care a acordat prestaţiile în natură, iar ulterior contravaloarea prestaţiilor se recuperează de la angajator.
    ART. 15
    (1) Prestaţiile în natură acordate persoanelor asigurate în alt stat membru UE/SEE/Elveţia de către casele judeţene de asigurări de sănătate, în baza documentului portabil DA1 se decontează de casele teritoriale de pensii în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului muncii, solidarităţii sociale şi familiei şi al ministrului sănătăţii publice nr. 450/825/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 346/2002 privind asigurarea pentru accidente de muncă şi boli profesionale, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) CTP vor recupera contravaloarea prestaţiilor în natură acordate în România furnizorilor de servicii medicale de la instituţiile competente din statele membre UE/SEE/Elveţia la care sunt asiguraţi posesorii documentului portabil DA1.

    CAP. V
    Dispoziţii finale

    ART. 16
    Pentru depunerea dosarelor şi eliberarea documentului DA1 nu se percep taxe.
    ART. 17
    Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentele instrucţiuni şi au următorul conţinut:
    ● Anexa nr. 1 - Document portabil DA1 - "Document care atestă dreptul de a primi asistenţă medicală în cadrul asigurării pentru accidente de muncă şi boli profesionale";
    ● Anexa nr. 2 - Model de cerere privind eliberarea documentului portabil DA1 pentru asiguraţii din România;
    ● Anexa nr. 3 - Model de cerere pentru acordare de prestaţii în natură în baza documentului portabil DA1 pentru persoana asigurată în alt stat membru al UE/SEE/Elveţia.


    ANEXA 1
──────────
    *) Notă CTCE:
    Anexa nr. 1 se găseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 932 din 16 decembrie 2015 la pagina 13-14 (a se vedea imaginea asociată).
──────────


    ANEXA 2

    Casa Teritorială de Pensii ..............................................
    Compartimentul accidente de muncă şi boli profesionale
    Nr. ............../..................

                                       CERERE
                    pentru eliberarea documentului portabil DA1

    Subsemnatul(a), ........, CNP ........, domiciliat(ă) în localitatea ........, str. ........ nr. ...., bloc ...., scara ...., etaj ...., apartament ...., judeţul/sectorul ........, posesor/posesoare al/a actului de identitate seria ..... numărul ..........., eliberat de .......... la data de ........., născut/născută la data de .......... în localitatea/judeţul ............, telefon .............., e-mail ........., asigurat în sistemul de asigurare la accidente de muncă şi boli profesionale din România în calitate de salariat/independent,
    prin prezenta solicit eliberarea documentului portabil DA1 în conformitate cu prevederile art. 36 din Regulamentul (CE) nr. 883/2004 al Parlamentului European şi al Consiliului din 29 aprilie 2004 privind coordonarea sistemelor de securitate socială şi art. 33 din Regulamentul (CE) nr. 987/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului din 16 septembrie 2009 de stabilire a procedurii de punere în aplicare a Regulamentului nr. 883/2004 privind coordonarea sistemelor de securitate socială, pentru ............, în statul .............., adresa ............... .
    Ataşez următoarele documente:
    [] actul de identitate B.I./C.I./paşaport, după caz - copie;
    [] formularul de înregistrare a accidentului de muncă/fişa de declarare a bolii profesionale - copie;
    [] adeverinţa de la angajator;
    [] contractul individual de asigurare pentru accidente de muncă şi boli profesionale - copie;
    [] dovada plăţii contribuţiei - pentru lucrătorii independenţi;
    [] documentul portabil A1, după caz;
    [] copie de pe documentul care atestă schimbarea numelui.
    Doresc să primesc documentul portabil DA1
    [] prin poştă, cu confirmare de primire, la următoarea adresă: ............;
    [] personal, la sediul CTP.

    Data ..........................
    Semnătura .....................


    ANEXA 3

    Teritorială de Pensii .................................
    Compartimentul accidente de muncă şi boli profesionale
    Nr. ............./..................

                                    CERERE
     pentru acordarea de prestaţii în natură în baza documentului portabil DA1

    Subsemnatul(a), ................................................,
    CNP în statul: .................................................,
    CNP în România: ................................................,
    adresa în statul: ..............................................,
    adresa în România: .............................................,
    tel: ............., e-mail: ....................................,
    prin prezenta solicit acordarea de prestaţii în natură, respectiv ........ pentru accidentul de muncă/boala profesională intervenit(ă) în ţara ......... la data de ...............,
    în conformitate cu prevederile art. 36 din Regulamentul (CE) nr. 883/2004 al Parlamentului European şi al Consiliului din 29 aprilie 2004 privind coordonarea sistemelor de securitate socială şi al art. 33 din Regulamentul (CE) nr. 987/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului din 16 septembrie 2009 de stabilire a procedurii de punere în aplicare a Regulamentului nr. 883/2004 privind coordonarea sistemelor de securitate socială în baza:
    prezentei cereri []
    documentului DA1 [] emis de ...... la data de ........ ,
    pentru perioada ....................................... .
    Ataşez următoarele documente:
    - .................................;
    - .................................;
    - .................................;
    - .................................;
    - .................................;
    - ................................ .
    Instituţia la care rămân asigurat pentru accidente de muncă şi boli profesionale (denumirea şi adresa) este: ................................................................... .

    Data ...............................
    Semnătura ..........................

                        ----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016