Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 373 din 23 octombrie 2008  pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea si desfasurarea concursului pentru ocuparea functiei publice de manager economic si a celorlalte posturi vacante de functionari publici si personal contractual din cadrul Ministerului Public    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 373 din 23 octombrie 2008 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea si desfasurarea concursului pentru ocuparea functiei publice de manager economic si a celorlalte posturi vacante de functionari publici si personal contractual din cadrul Ministerului Public

EMITENT: PARCHETUL DE PE LANGA INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 55 din 29 ianuarie 2009

În temeiul art. 62 alin. (1), art. 70 alin. (1) şi (2), art. 76, art. 126 alin. (5) şi al <>art. 133 alin. (1) din Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciarã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
vãzând şi dispoziţiile <>Hotãrârii Guvernului nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

procurorul general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Regulamentul privind organizarea şi desfãşurarea concursului pentru ocuparea funcţiei publice de manager economic şi a celorlalte posturi vacante de funcţionari publici şi personal contractual din cadrul Ministerului Public, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
(1) La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin îşi înceteazã aplicabilitatea Ordinul procurorului general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie nr. 171/2004 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea şi desfãşurarea concursului pentru ocuparea funcţiei publice de manager economic şi a celorlalte posturi vacante de personal din cadrul departamentelor economico-financiare şi administrative ale Ministerului Public, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.252 din 24 decembrie 2004.
(2) Secţia de resurse umane şi documentare va lua mãsurile necesare pentru ducerea la îndeplinire a dispoziţiilor prezentului ordin.
ART. 3
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Procurorul general al Parchetului de pe lângã
Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie,
Gabriela Scutea

Bucureşti, 23 octombrie 2008.
Nr. 373.


ANEXĂ

REGULAMENT
privind organizarea şi desfãşurarea concursului pentru ocuparea
funcţiei publice de manager economic şi a celorlalte posturi
vacante de funcţionari publici şi personal contractual din
cadrul Ministerului Public

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Managerul economic al departamentului economico-financiar şi administrativ al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, al parchetelor de pe lângã curţile de apel şi al parchetelor de pe lângã tribunale este numit pe bazã de concurs, prin ordin al procurorului general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, în condiţiile legii şi ale prezentului regulament.
(2) Posturile vacante aferente funcţiilor publice de execuţie şi conducere, altele decât cele de manager economic, din cadrul Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, parchetelor de pe lângã curţile de apel şi parchetelor de pe lângã tribunale se ocupã prin concurs organizat de Parchetul de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, pentru acest parchet, respectiv de parchetele de pe lângã curţile de apel, pentru celelalte parchete, cu respectarea prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale prezentului regulament.
ART. 2
(1) Funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul Ministerului Public sunt încadraţi de procurorul general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie sau, dupã caz, de procurorul general al parchetului de pe lângã curtea de apel în circumscripţia cãruia se aflã postul vacant, pe bazã de concurs sau probã practicã.
(2) Toate activitãţile administrative necesare bunei organizãri şi desfãşurãri a concursurilor se asigurã de compartimentele de resurse umane, respectiv de secretarul comisiei de concurs.

CAP. II
Concursul pentru ocuparea funcţiei publice de manager economic şi a celorlalte funcţii publice din cadrul Ministerului Public

ART. 3
(1) Concursurile pentru recrutarea funcţionarilor publici se organizeazã cu avizul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici. Solicitarea avizului se face conform <>Hotãrârii Guvernului nr. 611/2008 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) În vederea organizãrii şi desfãşurãrii concursurilor pentru recrutarea funcţionarilor publici, dupã primirea avizului favorabil sau a celui cu observaţii, în situaţia în care nu sunt îndeplinite condiţiile legale ori nu sunt respectate principiile care stau la baza organizãrii şi dezvoltãrii carierei, iar efectele nerespectãrii acestora pot fi remediate fãrã a afecta desfãşurarea procedurii în condiţiile prevãzute de lege, însã cu minimum 20 de zile înaintea desfãşurãrii concursului, se constituie comisii de concurs, respectiv comisii de soluţionare a contestaţiilor, prin ordin al procurorului general al parchetului care organizeazã concursul, în condiţiile <>Hotãrârii Guvernului nr. 611/2008 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale prezentului regulament.
(3) Secretarul comisiei de concurs şi secretarul comisiei de soluţionare a contestaţiilor se asigurã de cãtre funcţionarii publici din cadrul compartimentelor de resurse umane sau, în lipsã, de cãtre funcţionarii publici cu atribuţii în acest domeniu, prevãzute în fişa postului, din parchetul care organizeazã concursul ori din parchetul ierarhic superior, dupã caz.
ART. 4
(1) Pentru concursurile organizate în vederea ocupãrii funcţiilor publice de conducere, comisia de concurs şi comisia de soluţionare a contestaţiilor sunt compuse fiecare din câte 5 membri, desemnaţi dupã cum urmeazã:
a) 3 membri sunt reprezentanţi ai parchetului în al cãrui stat de funcţii se aflã funcţia publicã vacantã pentru care se organizeazã concursul sau, dupã caz, sunt desemnaţi din parchetul ierarhic superior;
b) 2 membri sunt reprezentanţi ai Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici.
(2) Pentru concursurile organizate în vederea ocupãrii funcţiilor publice de execuţie, comisia de concurs şi comisia de soluţionare a contestaţiilor sunt compuse din câte 3 membri, desemnaţi dupã cum urmeazã:
a) 2 membri sunt reprezentanţi ai parchetului în al cãrui stat de funcţii se aflã funcţia publicã vacantã pentru care se organizeazã concursul;
b) un membru este reprezentant al Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici.
(3) Dispoziţiile <>art. 27 şi 29 din Hotãrârea Guvernului nr. 611/2008 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se aplicã în mod corespunzãtor.
ART. 5
Concursul pentru ocuparea funcţiei publice vacante de manager economic pentru Parchetul de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, parchetele de pe lângã curţile de apel şi parchetele de pe lângã tribunale se organizeazã de Parchetul de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, cu avizul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici.
ART. 6
Condiţiile de desemnare a membrilor, interdicţiile, incompatibilitãţile şi situaţiile de conflict de interese, precum şi procedura în aceste situaţii sunt cele prevãzute la <>art. 31-34 din Hotãrârea Guvernului nr. 611/2008 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 7
(1) Normele privind publicitatea concursului şi atribuţiile comisiei de concurs, ale comisiei de soluţionare a contestaţiilor, precum şi ale secretarilor celor douã comisii sunt cele prevãzute la <>art. 38-43 din Hotãrârea Guvernului nr. 611/2008 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Condiţiile de participare şi condiţiile de desfãşurare a concursului, bibliografia şi tematica se stabilesc de compartimentul de resurse umane sau de cãtre funcţionarii publici cu atribuţii în acest domeniu, dupã caz.
(3) În cazul Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, secretariatul comisiei de concurs şi secretariatul comisiei de soluţionare a contestaţiilor se asigurã de Biroul de organizare şi resurse umane.
ART. 8
(1) La concursul pentru ocuparea funcţiei publice vacante de manager economic se pot înscrie persoanele care îndeplinesc urmãtoarele condiţii:
a) condiţiile prevãzute la <>art. 54 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
b) au studii universitare de licenţã absolvite cu diplomã, respectiv studii superioare de lungã duratã, absolvite cu diplomã de licenţã sau echivalentã, specializarea ştiinţe economice;
c) au o vechime în specialitate de minimum 5 ani;
d) au o bunã reputaţie.
(2) Îndeplinirea condiţiei privind buna reputaţie se verificã de comisia de concurs, în baza recomandãrilor de la ultimul loc de muncã depuse de candidat şi, dacã este cazul, a verificãrilor administrative efectuate de compartimentele de resurse umane.
(3) La concursul pentru ocuparea celorlalte funcţii publice vacante din cadrul departamentelor economico-financiare şi administrative se pot înscrie persoanele care îndeplinesc condiţiile prevãzute de <>Legea nr. 188/1999 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. Prevederile art. 8 alin. (2) se aplicã în mod corespunzãtor.
(4) Condiţiile specifice de participare la concursul de recrutare pentru ocuparea funcţiilor publice vacante se stabilesc, pe baza fişei postului, prin ordinul prin care se dispune organizarea concursului, la propunerea compartimentului de resurse umane, cu avizul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici.
ART. 9
Desfãşurarea concursului de recrutare este reglementatã în <>art. 43 şi în cap. III din Hotãrârea Guvernului nr. 611/2008 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 10
Candidaţii declaraţi admişi sunt numiţi, în condiţiile legii, pe baza punctajului final obţinut, în funcţia publicã de manager economic, prin ordin al procurorului general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, respectiv în funcţia publicã pentru care au susţinut concursul, prin ordin al procurorului general al parchetului care a organizat concursul.

CAP. III
Concursul pentru ocuparea posturilor vacante de personal contractual din cadrul Ministerului Public

ART. 11
Poate fi angajatã cu contract individual de muncã, în cadrul Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, parchetelor de pe lângã curţile de apel şi parchetelor de pe lângã tribunale, persoana care îndeplineşte urmãtoarele condiţii:
a) este cetãţean român cu domiciliul în România sau al unui stat al Uniunii Europene, în condiţiile legii;
b) are studii în conformitate cu cerinţele postului;
c) nu are antecedente penale şi se bucurã de o bunã reputaţie;
d) este aptã, din punct de vedere medical, pentru exercitarea funcţiei;
e) a promovat concursul sau, dupã caz, proba practicã, organizate potrivit prezentului regulament.
ART. 12
(1) Candidaţii vor prezenta, pentru înscrierea la concurs sau la proba practicã, urmãtoarele acte:
a) copie de pe actul de identitate;
b) copie de pe actul doveditor al studiilor urmate;
c) certificat de cazier judiciar;
d) curriculum vitae;
e) copie de pe carnetul de muncã sau extras de pe registrul general al salariaţilor, dacã este cazul;
f) adeverinţã medicalã care sã ateste starea de sãnãtate corespunzãtoare.
(2) Copiile de pe actele prevãzute la alin. (1) se prezintã însoţite de documentele originale.
(3) Candidaţii vor depune şi o recomandare privind profilul profesional şi moral de la ultimul loc de muncã sau de la unitatea de învãţãmânt, dupã caz. Prevederile art. 8 alin. (2) se aplicã în mod corespunzãtor.
ART. 13
(1) Personalul care desfãşoarã activitãţi administrative, de gospodãrire şi de întreţinere-reparaţii este angajat pe bazã de concurs, organizat de parchetul în al cãrui stat de funcţii se aflã postul vacant.
(2) Concursul constã dintr-o probã scrisã de verificare a cunoştinţelor teoretice şi o probã oralã şi se desfãşoarã în conformitate cu prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 281/1993 cu privire la salarizarea personalului din unitãţile bugetare, cu modificãrile şi completãrile ulterioare - anexa nr. 12.
ART. 14
(1) Data şi locul susţinerii concursului, tematica, numãrul posturilor vacante şi termenul pentru depunerea actelor de înscriere la concurs se aduc la cunoştinţa celor interesaţi, prin afişare la sediul parchetului care organizeazã concursul şi prin publicare pe pagina de internet a parchetului, cu cel puţin 30 de zile înainte de data fixatã.
(2) Cererile pentru înscrierea la concurs se adreseazã procurorului general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie sau, dupã caz, procurorului general al parchetului de pe lângã curtea de apel şi se depun la sediul parchetului care organizeazã concursul cu cel puţin 10 zile înainte de data concursului.
ART. 15
În funcţie de specificul posturilor scoase la concurs şi de numãrul candidaţilor, conducãtorul parchetului care organizeazã concursul stabileşte comisia de concurs şi comisia de soluţionare a contestaţiilor, compuse din 4-5 membri, precum şi secretarul comisiei de concurs, conform <>Hotãrârii Guvernului nr. 281/1993 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare - anexa nr. 12.
ART. 16
(1) Proba scrisã se desfãşoarã conform prevederilor <>art. 51-53 din Hotãrârea Guvernului nr. 611/2008 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, care se aplicã în mod corespunzãtor.
(2) Timpul alocat pentru elaborarea lucrãrii scrise este de douã ore din momentul comunicãrii subiectelor.
ART. 17
(1) Corectarea lucrãrilor scrise de verificare a cunoştinţelor teoretice se face pe baza unui barem stabilit de membrii comisiei de concurs.
(2) Lucrarea scrisã va fi notatã cu note de la 1 la 10 de cãtre fiecare membru al comisiei de concurs.
(3) Nota finalã a lucrãrii scrise este media aritmeticã a notelor acordate de cãtre fiecare membru al comisiei de concurs.
ART. 18
Pentru a fi declaraţi admişi la proba scrisã de verificare a cunoştinţelor teoretice, candidaţii trebuie sã obţinã cel puţin nota 7.
ART. 19
(1) Candidaţii respinşi pot face contestaţie, care se depune în termen de 24 de ore de la afişarea rezultatelor la secretariatul comisiei de soluţionare a contestaţiilor şi se soluţioneazã de aceastã comisie în termen de 24 de ore.
(2) Rezultatele soluţionãrii contestaţiilor sunt definitive şi se afişeazã în termen de 24 de ore de la soluţionare la sediul parchetului care organizeazã concursul.
ART. 20
(1) La proba oralã participã candidaţii declaraţi admişi la proba scrisã de verificare a cunoştinţelor teoretice, care va fi notatã cu note de la 1 la 10.
(2) Pentru a fi declaraţi admişi, candidaţii trebuie sã obţinã la fiecare probã cel puţin nota 7.
(3) Nu se admit contestaţii cu privire la rezultatele obţinute la proba oralã.
ART. 21
Media generalã (nota) de promovare a concursului este cel puţin 7 şi este media aritmeticã a notelor acordate pentru fiecare probã.
ART. 22
(1) Repartizarea candidaţilor admişi la concurs se face în ordinea descrescãtoare a mediilor generale (notelor) de promovare obţinute, în funcţie de posturile vacante existente.
(2) La medii (note) egale, comisia de concurs va stabili candidatul declarat admis în raport cu nivelul studiilor de bazã sau suplimentare absolvite şi, în subsidiar, în raport cu vechimea în muncã.
ART. 23
(1) Personalul de deservire şi de întreţinere a curãţeniei este angajat pe baza unei probe practice organizate de parchetul în al cãrui stat de funcţii se aflã postul vacant. Prevederile art. 14 şi 15, în ceea ce priveşte comisia de concurs, se aplicã în mod corespunzãtor.
(2) În urma susţinerii probei practice, candidatul va fi declarat admis sau respins.
(3) Criteriile de evaluare a candidaţilor la proba practicã se stabilesc în funcţie de natura posturilor vacante scoase la concurs.
(4) Nu se admit contestaţii cu privire la rezultatele obţinute la proba practicã.

CAP. IV
Dispoziţii finale

ART. 24
Lucrãrile scrise şi procesele-verbale privind rezultatele concursului se anexeazã la dosarele personale ale candidaţilor declaraţi admişi.
ART. 25
Dosarele, lucrãrile scrise şi procesele-verbale referitoare la ceilalţi candidaţi, precum şi alte lucrãri privind concursul se arhiveazã şi se pãstreazã potrivit nomenclatoarelor arhivistice.


-----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016