Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 370 din 5 iulie 1999  pentru aprobarea Instructiunilor privind stabilirea personalului minim de siguranta a navigatiei pentru navele maritime din marina civila a Romaniei    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 370 din 5 iulie 1999 pentru aprobarea Instructiunilor privind stabilirea personalului minim de siguranta a navigatiei pentru navele maritime din marina civila a Romaniei

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 435 din 7 septembrie 1999
Ministrul transporturilor,
în temeiul prevederilor <>art. 11 lit. j) din Ordonanta Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 197/1998 , ale <>art. 32 din Ordonanta Guvernului nr. 42/1997 privind navigaţia civilã,
în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 107/1992 pentru aderarea României la Convenţia internationala privind standardele de pregãtire a navigatorilor, brevetare/atestare şi efectuare a serviciului de cart, adoptatã la Londra la 7 iulie 1978 (STCW 1978),
având în vedere dispoziţiile art. 3 pct. 1 şi 13 şi ale <>art. 4 alin. (3) din Hotãrârea Guvernului nr. 263/1999 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor,
emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aproba Instrucţiunile privind stabilirea personalului minim de siguranta a navigaţiei pentru navele maritime din marina civilã a României, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Inspectoratul Navigaţiei Civile - I.N.C. va aduce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 3
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 4
La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin Ordinul ministrului transporturilor nr. 5/1991 pentru aprobarea Instrucţiunilor privind stabilirea personalului minim de siguranta a navigaţiei la navele din marina civilã a României, îşi înceteazã aplicabilitatea.

Ministrul transporturilor,
Traian Basescu

ANEXA 1

INSTRUCŢIUNI
privind stabilirea personalului minim de siguranta a navigaţiei pentru navele maritime din marina civilã a României

CAP. 1
Definiţii şi abrevieri

ART. 1
(1) În sensul prezentelor instrucţiuni,
1. termenii: personal minim de siguranta a navigaţiei, personal navigant brevetat, personal navigant posesor de certificate de capacitate, personal navigant nebrevetat, marinar de veghe şi motorist se definesc şi/sau au înţelesul dat potrivit urmãtoarelor reglementãri:
a) <>Legea nr. 107/1992 pentru aderarea României la Convenţia internationala privind standardele de pregãtire a navigatorilor, brevetare/atestare şi efectuare a serviciului de cart, adoptatã la Londra la 7 iulie 1978 (STCW 1978), publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 258 din 15 octombrie 1992;
b) <>Ordinul ministrului transporturilor nr. 246/1998 pentru aprobarea Regulamentului privind standardele de instruire, confirmare a competentei şi de eliberare a brevetelor şi certificatelor de capacitate personalului navigant de siguranta a navigaţiei din marina civilã a României, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 293 şi 293 bis din 10 august 1998, iar
2. termenii: nava maritima, nava maritim-portuara, nava fluviala, nava de pasageri, nava de transport mãrfuri, navapetrolier, nava-cisterna pentru produse chimice, nava de pescuit, remorcher, salvator, impingator sau remorcher impingator şi echipamente plutitoare au înţelesul dat în atestatul de bord sau în certificatul de naţionalitate şi se definesc potrivit urmãtoarelor reglementãri:
a) <>Legea nr. 107/1992 ;
b) <>Ordonanta Guvernului nr. 42/1997 privind navigaţia civilã, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 221 din 29 august 1997.
(2) Clasa şi tipurile navelor la care se referã prezentele instrucţiuni sunt cele stabilite prin regulile specifice de cãtre Regia Autonomã "Registrul Naval Roman".
ART. 2
Abrevierile folosite în textul prezentelor instrucţiuni sunt:
DG - diesel generator;
GOC - certificat de operator global;
I.N.C. - Inspectoratul Navigaţiei Civile - I.N.C.;
RK - reparatie capitala;
RNR - Regia Autonomã "Registrul Naval Roman";
ROC - certificat limitat de operator în zona A1;
RSB - Regulamentul serviciului la bordul navelor maritime comerciale;
STCW 78/95 - Convenţia internationala privind standardele de pregãtire a navigatorilor, brevetare/atestare şi efectuare a serviciului de cart, adoptatã la Londra la 7 iulie 1978 (STCW 1978), cu amendamentele ulterioare.

CAP. 2
Dispoziţii generale

ART. 3
(1) Prezentele instrucţiuni privind stabilirea personalului minim de siguranta a navigaţiei pentru navele maritime din marina civilã a României se aplica tuturor navelor maritime sub pavilion roman, care:
- navigheaza, stationeaza sau opereazã în apele naţionale navigabile şi în porturile maritime sau fluvio-maritime ale României;
- navigheaza în marea libera sau în apele naţionale ale altor state.
(2) Stabilirea personalului minim de siguranta a navigaţiei pentru alte tipuri de nave maritime de ape interioare şi tehnice, care vor intra în dotarea marinei civile a României, se va face de cãtre I.N.C., la cererea întreprinderii armatoare.
(3) Certificatul pentru echipajul minim de siguranta a navigaţiei la navele maritim-portuare şi tehnice va cuprinde personalul minim de siguranta pentru activitatea în port, într-o rubrica, iar pentru voiaje internaţionale, în alta rubrica.
(4) Valabilitatea certificatului va fi de 5 (cinci) ani de la data emiterii.
ART. 4
Personalul minim de siguranta a navigaţiei, stabilit prin prezentele instrucţiuni, trebuie sa se afle la bord în orice moment şi sa poatã îndeplini corespunzãtor activitãţile pentru care este destinatã nava.
ART. 5
Navele maritime se vor utiliza, în funcţie de destinaţia şi de specificul lor, cu eficienta sporitã şi în maxima siguranta, asigurându-se, în acelaşi timp, condiţii normale de viata echipajelor, evitandu-se suprasolicitarea acestora prin depãşirea programului legal de lucru. În acest scop persoana fizica sau juridicã care are în dotare nave maritime va prevedea, pe lângã personalul minim de siguranta, şi personalul navigant necesar, precum dragori, macaragii, bucatari, scafandri, mecanici forezori, ajutori mecanici forezori, mecanici utilaj specific etc., prevãzut în nomenclatorul de funcţii şi în RSB.
ART. 6
Lipsa de la bord a oricãrei persoane care face parte din personalul minim de siguranta a navigaţiei va atrage oprirea navei din navigaţie, conform prevederilor legale.
ART. 7
(1) În situaţii temeinic fundamentate I.N.C. poate acorda derogare pe timp limitat cu privire la micşorarea numãrului personalului navigant de siguranta a navigaţiei, pentru fiecare caz în parte, fãrã a se pune în pericol siguranta navigaţiei.
(2) Pentru navele de pasageri şi navele-şcoala nu se acorda derogãri.
ART. 8
Dispensele de funcţii pot fi acordate, în condiţiile legii, numai în cazuri excepţionale, cu avizul prealabil al inspectorului de stat şef.

CAP. 3
Reguli de normare a personalului minim de siguranta navigaţiei

ART. 9
(1) La navele maritim-portuare şi tehnice, care îşi desfãşoarã activitatea la distanţe mai mari de 20 de mile marine în afarã porturilor româneşti sau care fac voiaj internaţional, numãrul personalului minim de siguranta a navigaţiei prevãzut în tabelul corespunzãtor din anexa care face parte integrantã din prezentele instrucţiuni va fi suplimentat cu un cãpitan secund maritim, 1-2 ofiţeri mecanici, 1-2 marinari şi 1-2 motoristi, în funcţie de complexitatea activitãţii şi de durata ei.
(2) În aceste cazuri ofiţerul electrician maritim, electricianul de bord, şeful de echipaj, ofiţerul ROC şi fitterul, care sunt incluşi în personalul minim de siguranta, vor acoperi toate carturile.
ART. 10
(1) Navele maritim-portuare şi tehnice, care vor fi folosite la navigaţia pe Dunare sau pe bratele acesteia, vor avea la bord un cãpitan pentru navigaţie fluviala internationala "B" şi vor naviga cu personalul maritim ambarcat.
(2) Navele tehnice fluviale, care vor fi folosite în porturile maritime şi în rada acestora, vor avea pilot de port maritim sau cãpitan maritim portuar şi vor naviga cu personalul fluvial ambarcat.
ART. 11
La navele maritim-portuare şi tehnice capitanul pentru navigaţie fluviala internationala "B", capitanul maritim portuar, capitanul dragor maritim şi şeful mecanic fluvial şi maritim-portuar executa serviciul de cart.
ART. 12
La navele propulsate de maşini cu abur în locul motoristilor se vor norma fochisti.
ART. 13
La dragele autopropulsate capitanul dragor maritim acoperã un schimb de lucru, celelalte schimburi fiind acoperite de cãtre un şef dragor maritim pe schimb (tura).
ART. 14
(1) Armatorii vor fi direct şi singurii rãspunzãtori de consecinţele nerespectãrii dotãrii navelor cu echipaj minim de siguranta a navigaţiei.
(2) Armatorii vor fi direct şi singurii rãspunzãtori şi în cazul producerii unor evenimente de navigaţie, chiar dacã nava era dotatã cu echipaj conform cerinţelor prezentelor instrucţiuni, întrucât personalul minim de siguranta a navigaţiei a fost astfel stabilit de cãtre autoritate, în conformitate cu propunerile şi/sau, dupã caz, cererile armatorilor.
ART. 15
(1) Pe timpul exploatãrii navele maritime vor avea la bord cel puţin 2 deţinãtori de certificate GOC.
(2) Navele maritim-portuare şi tehnice vor avea la bord cel puţin un ROC, iar pe timpul deplasarii în voiaje internaţionale, cel puţin un GOC şi un ROC.
ART. 16
Pe timpul traversadelor sau în funcţie de gradul de dificultate al voiajului (durata de peste 4 luni, cu traversade repetate, zona de navigaţie la tropice sau sudul/nordul continentului, unde navigaţia se desfãşoarã în condiţii deosebit de grele permanent, cu program de munca deosebit de încãrcat etc.), navele maritime, indiferent de tonaj, vor avea la bord echipajul minim de siguranta a navigaţiei prevãzut în anexa pentru cel mai mare tonaj din categoria lor.

CAP. 4
Nave în stationare, în parc rece, în reparaţii, în iernatic

a) Nave în stationare
ART. 17
(1) Pe timpul stationarii în porturi sau în afarã porturilor, la navele maritime, maritim-portuare şi tehnice, aflate în exploatare, se va organiza serviciul de garda şi siguranta conform prevederilor RSB.
(2) La navele maritime al cãror echipaj minim de siguranta a navigaţiei nu depãşeşte numãrul de 9 persoane, serviciul de garda şi siguranta va fi asigurat de cel puţin doua persoane, dintre care una posesoare al unui brevet sau certificat de capacitate punte şi cealaltã, posesoare al unui brevet sau certificat de capacitate maşini, conducerea serviciului de garda revenind persoanelor care executa serviciul de garda şi siguranta la punte.
(3) La navele tehnice desemnate pentru intervenţii, care îşi desfãşoarã activitatea pe schimburi, personalul minim de siguranta a navigaţiei normat pentru un schimb va trebui sa se afle permanent la bord, fiecare asemenea nava putând fi în orice moment apta sa plece în misiune.
(4) Pe navele la care personalul minim de siguranta a navigaţiei este format dintr-un posesor al unui certificat de capacitate punte şi un posesor al unui certificat de capacitate maşini, serviciul de garda şi siguranta va fi asigurat, pe rând, de fiecare dintre ei.
(5) Navele maritime pe care se afla imbarcat un singur marinar sau motorist vor putea fi încredinţate, în timpul stationarii, personalului de paza şi siguranta aflat pe o alta nava sub pavilion roman, consemnându-se acest fapt în jurnalele de bord ale navelor respective.
ART. 18
(1) Dacã un numãr de maximum 4 nave propulsate sau nepropulsate, aparţinând aceluiaşi armator, stationeaza în acelaşi loc, iar echipajul lor minim de siguranta a navigaţiei, normat conform prezentelor instrucţiuni, nu depãşeşte numãrul de 4 oameni pe nava, acestea pot fi încredinţate unui singur marinar, cu cel puţin 2 ani vechime, care va asigura paza şi siguranta întregului grup de nave cu ajutorul mijloacelor de alertare pentru intervenţie.
(2) Remorcherele, indiferent de echipajul minim de siguranta a navigaţiei normat, aflate în/sub supraveghere de la uscat, se pot încadra în prevederile acestui articol.
ART. 19
Pe navele propulsate sau nepropulsate care sunt folosite ca dormitoare pentru pasageri, pentru echipe de muncitori etc. serviciul de paza şi siguranta va cuprinde în mod obligatoriu un marinar.
b) Nave în parc rece (la conservare)
ART. 20
(1) La navele maritime de transport şi la navele de pescuit oceanic aflate în parc rece serviciul de garda şi siguranta va fi asigurat, pe schimb, de cel puţin un ofiţer maritim punte, un marinar şi un motorist, pe fiecare nava.
(2) La navele maritim-portuare şi tehnice, cu puterea motorului principal de pana la 600 CP, serviciul de garda şi siguranta va fi asigurat de un marinar.
(3) La navele maritim-portuare şi tehnice, cu puterea motorului principal de peste 600 CP, şi la navele de pasageri prevãzute cu pana la 150 de locuri serviciul de garda şi siguranta va fi asigurat de cel puţin un marinar şi un motorist.
(4) La navele de pasageri prevãzute cu peste 150 de locuri serviciul de garda şi siguranta va fi asigurat de un ofiţer de punte, un marinar şi un motorist.
ART. 21
În situaţii deosebite, din dispoziţia cãpitãniei de port/I.N.C., armatorul va suplimenta personalul de paza şi siguranta.
c) Nave în reparaţii
ART. 22
(1) Siguranta unei nave maritime aflate în reparaţii, acostata, fãrã surse de energie electrica proprii, va fi asigurata, pe fiecare tura, de un echipaj format dintr-un ofiţer de punte, un marinar şi un motorist, iar în cazul functionarii DG proprii, echipajul se completeazã cu un ofiţer mecanic maritim.
(2) La navele maritim-portuare şi tehnice al cãror echipaj minim de siguranta a navigaţiei depãşeşte 4 membri siguranta navei va fi încredinţatã unui marinar şi unui motorist.
(3) La navele maritim-portuare şi tehnice cu un echipaj minim de siguranta a navigaţiei de pana la 4 membri, precum şi la navele nepropulsate, serviciul de garda şi siguranta va fi asigurat conform prevederilor art. 20.
ART. 23
Se excepteazã de la prevederile art. 22 navele aflate în RK, care sunt preluate în întregime de şantierul ce efectueazã reparaţiile, acesta asumându-şi toate responsabilitãţile.
d) Nave în iernatic
ART. 24
Personalul necesar siguranţei navelor aflate în iernatic se va stabili în baza prevederilor instrucţiunilor privind organizarea iernaticului şi va fi avizat de cãtre cãpitãnia portului care supravegheazã şi urmãreşte organizarea şi funcţionarea acestuia.

ANEXA 1
--------
la instrucţiuni
---------------

A - 1


NAVE MARITIME ŞI NAVE-COLECTOR PESTE OCEANIC


Nr. I. pana la II. peste
crt. Funcţia 6.000 tdw inclusiv*) 6.000 tdw
-------------------------------------------------------------------------------
1. Cãpitan de cursa lungã 1 1
2. Ofiţer maritim de punte I 1 1
3. Ofiţer maritim de punte II sau III 1 1
4. Şef mecanic maritim 1 1
5. Ofiţer mecanic maritim I 1 1
6. Ofiţer mecanic maritim II sau III 1 1
7. Ofiţer electrician maritim - 1
8. Şef de echipaj maritim 1 1
9. Timonier maritim 3 3
10. Fitter - 1
11. Motorist 3 3
-------------------------------------------------------------------------------
TOTAL: 13 15
-------------------------------------------------------------------------------
*) La navele din secţiunea I, care efectueazã traversade, se vor aplica cerinţele secţiunii II.

A - 2
MINERALIERE ŞI VRACHIERE
-------------------------------------------------------------------------------
Nr. I. pana la II. peste
crt. Funcţia 5.000 tdw inclusiv 55.000 tdw
-------------------------------------------------------------------------------
1. Cãpitan de cursa lungã 1 1
2. Ofiţer maritim de punte I 1 1
3. Ofiţer maritim de punte II sau III 1 2
4. Şef mecanic maritim 1 1
5. Ofiţer mecanic maritim I 1 1
6. Ofiţer mecanic maritim II sau III 1 1
7. Ofiţer electrician maritim 1 1
8. Şef de echipaj maritim 1 1
9. Timonier maritim 3 3
10. Marinar - 1
11. Fitter 1 1
12. Motorist 3 3
-------------------------------------------------------------------------------
TOTAL: 15 17
-------------------------------------------------------------------------------

A - 3
PETROLIERE ŞI NAVE DE TRANSPORT GAZE LICHEFIATE
-------------------------------------------------------------------------------
I. - petroliere pana II. - petroliere
Nr. la 55.000 tdw inclusiv peste 55.000 tdw
crt. Funcţia - gaze lichefiate pana - gaze lichefiate
la 15.000 tdw inclusiv*) peste 15.000 tdw*)
-------------------------------------------------------------------------------
1. Cãpitan de cursa lungã 1 1
2. Ofiţer maritim de punte I 1 1
3. Ofiţer maritim de punte II sau III 1 2
4. Şef mecanic maritim 1 1
5. Ofiţer mecanic maritim I 1 1
6. Ofiţer mecanic maritim II sau III 1 2
7. Ofiţer electrician maritim 1 2
8. Şef de echipaj maritim 1 1
9. Timonier maritim 3 3
10. Marinar 1 1
11. Fitter 1 1
12. Motorist 3 3
13. Pompagiu 3 3
14. Fochist (3) (3)
-------------------------------------------------------------------------------
TOTAL: 19/22 22/25
-------------------------------------------------------------------------------
*) La navele-petrolier care au pompele de marfa acţionate electric nu se normeaza fochisti.

A - 4
NAVE SPECIALIZATE
-------------------------------------------------------------------------------
I. Ro-Ro şi II. Ro-Ro şi IV. Nave
Nr. Funcţia portcontainer portcontainer III. Feribot pentru
crt. pana la 10.000 tdw peste transportul
inclusiv 10.000 tdw animalelor
vii
-------------------------------------------------------------------------------
1. Cãpitan de cursa lungã 1 1 1 1
2. Ofiţer maritim de punte I 1 1 1 1
3. Ofiţer maritim de punte II
sau III 1 1 1 1
4. Şef mecanic maritim 1 1 1 1
5. Ofiţer mecanic maritim I 1 1 1 1
6. Ofiţer mecanic maritim II
sau III 1 1 1 1
7. Ofiţer electrician maritim 1 1 1 1
8. Şef de echipaj maritim 1 1 1 1
9. Timonier maritim 3 3 3 3
10. Marinar 1 1 1 -
11. Fitter - 1 1 1
12. Motorist 3 3 3 2
-------------------------------------------------------------------------------
TOTAL: 15 16 16 14
-------------------------------------------------------------------------------

A - 5
NAVE SPECIALIZATE
-------------------------------------------------------------------------------
Nr. I. Nava- II. Nave III. Nave de IV. Nave de
crt. Funcţia şcoala de transport pescuit
Neptun*) pasageri frigorifice oceanic
-------------------------------------------------------------------------------
1. Cãpitan de cursa lungã 1 1 1 -
2. Cãpitan de nava de pescuit
oceanic - - - 1
3. Ofiţer maritim de punte I 1 1 1 1
4. Ofiţer maritim de punte II
sau III 1(2) 2 1 1
5. Şef mecanic maritim 1 1 1 1
6. Ofiţer mecanic maritim I 1 1 1 1
7. Ofiţer mecanic maritim II
sau III 1(2) 2 1 1
8. Ofiţer electrician maritim 1(2) 1 1 1
9. Şef de echipaj maritim 1 1 1 1
10. Timonier maritim 3 3 3 3
11. Marinar (1) 3 1 1
12. Fitter 1 3 - -
13. Motorist 3 3 3 3
-------------------------------------------------------------------------------
TOTAL: 15/19 22 15 15
-------------------------------------------------------------------------------
*) Când nava-şcoala Neptun are studenţi în practica, echipajul va fi format din 19 membri.

B - 1
NAVE MARITIME CU DESTINAŢIE SPECIALĂ ŞI INSTALAŢII PLUTITOARE
-------------------------------------------------------------------------------
Nr. I. Remorcher-salvator II. Remorcher- III. Nave de aprovizionare
crt. Funcţia pana la 5.000 CP salvator peste şi remorcaj pentru
inclusiv 5.000 CP platforme de foraj
marin*)
-------------------------------------------------------------------------------
1. Cãpitan de cursa
lungã 1 1 1
2. Ofiţer maritim de
punte I 1 1 1
3. Ofiţer maritim de
punte II sau III 1 2 1
4. Şef mecanic maritim 1 1 1
5. Ofiţer mecanic
maritim I 1 1 1
6. Ofiţer mecanic
maritim II sau III 1 1 1
7. Ofiţer electrician
maritim - 1 -
8. Şef de echipaj
maritim 1 1 1
9. Timonier maritim 3 3 3
10. Marinar - 1 -
11. Motorist 3 3 3
-------------------------------------------------------------------------------
TOTAL: 13 16 13
-------------------------------------------------------------------------------
*) Personalul minim de siguranta pentru navele de aprovizionare a platformelor de foraj marin este normat pe schimburi.

B - 2
NAVE MARITIME CU DESTINAŢIE SPECIALĂ ŞI INSTALAŢII PLUTITOARE
-------------------------------------------------------------------------------
Nr. I. Nava de II. Nava de III. Doc
crt. Funcţia prospecţiuni pasageri plutitor
geologice Dierna maritim*)
-------------------------------------------------------------------------------
1. Cãpitan de cursa lungã 1 - -
2. Ofiţer maritim de punte I 1 1 1
3. Ofiţer maritim de punte II sau III 1 1 -
4. Şef mecanic maritim 1 - -
5. Ofiţer mecanic maritim I 1 1 1
6. Ofiţer mecanic maritim II sau III 1 1 -
7. Şef de echipaj maritim 1 1 1
8. Timonier maritim 3 1 -
9. Marinar - 1 1
10. Motorist 3 1 1
11. Electrician de bord - - 1
-------------------------------------------------------------------------------
TOTAL: 13 8 6
-------------------------------------------------------------------------------
*) Personalul minim de siguranta pentru docul plutitor este normat pe schimburi.

C - 1

NAVE MARITIM-PORTUARE ŞI TEHNICE
-------------------------------------------------------------------------------
I. Remorcher II. Remorcher III. Remorcher IV. Nava
Nr. Funcţia maritim portuar maritim portuar maritim portuar de
crt. pana la 600 CP pana la pana la pescuit
inclusiv 2.400 CP 5.000 CP costier
-------------------------------------------------------------------------------
1. Cãpitan maritim
portuar - 1 1 1
2. Ofiţer de punte
maritim portuar 1 - - -
3. Şef mecanic fluvial
şi maritim portuar - 1 1 1
4. Ofiţer mecanic
fluvial şi maritim
portuar 1 - - -
5. Şef de echipaj
maritim - - 1 -
6. Marinar 1 1 1 1
7. Motorist 1 1 1 1
8. Electrician de bord - - 1 1
-------------------------------------------------------------------------------
TOTAL: 4 4 6 5
-------------------------------------------------------------------------------

C - 2
NAVE MARITIM-PORTUARE ŞI TEHNICE
-------------------------------------------------------------------------------
III. Salupa- IV. Salupa- V. Salanda
Nr. I. Pasager II. Nava remorcher remorcher auto-
crt. Funcţia portuar de stins pana la pana la propulsata
tip Sovata incendiul 150 CP 300 CP tip
inclusiv inclusiv Chilia
-------------------------------------------------------------------------------
1. Cãpitan maritim
portuar - 1 - - 1
2. Ofiţer de punte
maritim portuar 1 - - - -
3. Şef mecanic fluvial
şi maritim portuar - 1 - - 1
4. Ofiţer mecanic
fluvial şi maritim
portuar 1 - - - -
5. Conducãtor de salupa
maritima - - 1 1 -
6. Şef de echipaj
maritim - 1 - - 1
7. Timonier maritim 1 - - - -
8. Marinar - 1 - 1 -
9. Motorist 1 1 1 1 1
10. Electrician de bord - 1 - - 1
-------------------------------------------------------------------------------
TOTAL: 4 6 2 3 5
-------------------------------------------------------------------------------

C - 3
NAVE MARITIM-PORTUARE ŞI TEHNICE
-------------------------------------------------------------------------------
II. Tanc
I. Salanda portuar III. Ceam IV. Tanc- V. Salupa
Nr. autopro- bunkerare şi gabara depozit papionaj
crt. Funcţia pulsata utopropulsat nepro- pana la sau de
tip Hidroclap pana la pulsate 200 t poluare
1.200 tdw
-------------------------------------------------------------------------------
1. Cãpitan maritim
portuar - 1 - - -
2. Ofiţer de punte
maritim portuar 1 - - - -
3. Şef mecanic fluvial
şi maritim portuar - 1 - - -
4. Ofiţer mecanic fluvial
şi maritim portuar 1 - - - -
5. Conducãtor de salupa
maritima - - - - 1
6. Şef de echipaj maritim - 1 - - -
7. Marinar - 1 1 1 -
8. Motorist 1 1 - - 1
-------------------------------------------------------------------------------
TOTAL: 3 5 1 1 2
-------------------------------------------------------------------------------

C - 4
NAVE MARITIM-PORTUARE ŞI TEHNICE
-------------------------------------------------------------------------------
I. Salupa de II. Salupa de IV. Nava
servitute şi salvare III. Cuter de autopropulsata Nr. Funcţia de pasageri maritima pescuit pentru
crt. pana la tip maritim colectarea
300 CP Albatros*) reziduurilor
-------------------------------------------------------------------------------
1. Ofiţer de punte maritim
portuar 1 1 - -
2. Şef mecanic fluvial şi
maritim portuar - 1 - -
3. Ofiţer mecanic fluvial şi
maritim portuar 1 - - -
4. Conducãtor de salupa
maritima - - 1 1
5. Timonier maritim - 1 - -
6. Marinar 1 - - -
7. Motorist 1 1 1 2
-------------------------------------------------------------------------------
TOTAL: 4 4 2 3
-------------------------------------------------------------------------------
*) Personalul minim de siguranta pentru salupa salvator Albatros este normat pentru un singur schimb. Pentru acţiunile de salvare acesta va fi completat cu un şef de echipaj şi cu 2 marinari.

D - 1
ECHIPAMENTE PLUTITOARE MARITIME
-------------------------------------------------------------------------------
I. Excavator- III. Macara IV. Macara
Nr. graifer şi plutitoare plutitoare
crt. Funcţia macara II. Elevator autopro- nepropulsata V. Deroseza
pe corp pulsata de de
plutitor 100 t*) 10-60 t
-------------------------------------------------------------------------------
1. Cãpitan maritim
portuar - - 1 1 -
2. Ofiţer de punte
maritim portuar - - 1 - -
3. Şef mecanic fluvial
şi maritim portuar - - 1 1 -
4. Şef dragor maritim - - - - 1
5. Ofiţer mecanic
fluvial şi maritim
portuar - 1 - - -
6. Şef de echipaj
maritim - - 1 1 1
7. Marinar 1 1 1 1 1
8. Electrician de bord - - 1 1 1
9. Motorist - 1 1 1 1
-------------------------------------------------------------------------------
TOTAL: 1 3 7 6 5
-------------------------------------------------------------------------------
*) Pentru situaţia în care macaraua plutitoare autopropulsata este în mars, echipajul se completeazã cu cãpitan maritim portuar sau cu cãpitan dragor maritim.

D - 2
ECHIPAMENTE PLUTITOARE MARITIME
-------------------------------------------------------------------------------
Nr. I. Draga II. Draga III. Draga
crt. Funcţia autopropulsata nepropulsata pitica IV. Soneta
de pana la de pana la tip plutitoare
600 mc/h*) 700 mc/h Delta
-------------------------------------------------------------------------------
1. Şef mecanic maritim portuar 1 1 1 -
2. Şef dragor maritim 1 1 - -
3. Dragor maritim - - 1 -
4. Ofiţer mecanic fluvial şi
maritim portuar - - 1 1
5. Şef de echipaj maritim 1 1 - -
6. Marinar 1 1 1 1
7. Electrician de bord 1 1 - -
8. Motorist 1 1 - 1
-------------------------------------------------------------------------------
TOTAL: 6 6 4 3
-------------------------------------------------------------------------------
*) Pentru situaţia în care draga autopropulsata este în mars, echipajul se completeazã cu cãpitan maritim portuar sau cu cãpitan dragor maritim.

-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016