Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
ORDIN nr. 369 din 17 august 2009 privind aprobarea Metodologiei de monitorizare a implementarii proiectelor in domeniul protectiei persoanelor cu handicap
Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 369 din 17 august 2009  privind aprobarea Metodologiei de monitorizare a implementarii proiectelor in domeniul protectiei persoanelor cu handicap    Twitter Facebook
Cautare document

ORDIN nr. 369 din 17 august 2009 privind aprobarea Metodologiei de monitorizare a implementarii proiectelor in domeniul protectiei persoanelor cu handicap

EMITENT: AUTORITATEA NATIONALA PENTRU PERSOANELE CU HANDICAP
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 611 din 8 septembrie 2009
ORDIN nr. 369 din 17 august 2009
privind aprobarea Metodologiei de monitorizare a implementãrii proiectelor în domeniul protecţiei persoanelor cu handicap
EMITENT: AUTORITATEA NAŢIONALA PENTRU PERSOANELE CU HANDICAP
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 611 din 8 septembrie 2009


Vãzând Referatul nr. 11.981 din data de 6 august 2009,
având în vedere prevederile <>art. 14 alin. (2) din Metodologia de selectare şi finanţare a proiectelor în domeniul protecţiei persoanelor cu handicap pentru anul 2009, aprobatã prin <>Ordinul preşedintelui Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap nr. 225/2009 ,
în temeiul prevederilor <>art. 5 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 14/2003 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 239/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

preşedintele Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Metodologia de monitorizare a implementãrii proiectelor în domeniul protecţiei persoanelor cu handicap, prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.


Preşedintele Autoritãţii Naţionale
pentru Persoanele cu Handicap,
Doina Micşunica Dreţcanu

Bucureşti, 17 august 2009.
Nr. 369.

ANEXÃ

METODOLOGIE
de monitorizare a implementãrii proiectelor în domeniul
protecţiei persoanelor cu handicap

A. Dispoziţii generale
ART. 1
Prezenta metodologie stabileşte cadrul legal de realizare a activitãţii de monitorizare a proiectelor finanţate de Autoritatea Naţionalã pentru Persoanele cu Handicap, denumitã în continuare Autoritatea.
ART. 2
Scopul monitorizãrii este verificarea conformitãţii activitãţilor derulate de cãtre beneficiarii contractelor de finanţare nerambursabilã cu indicatorii prestabiliţi prin proiectele finanţate de Autoritate.
B. Domeniul de aplicare
ART. 3
Sunt supuse activitãţii de monitorizare atât proiectele finanţate de Autoritate aflate în perioada de implementare, cât şi cele aflate în perioada de postimplementare, pe toatã durata în care beneficiarul finanţãrii are obligaţia de a asigura sustenabilitatea proiectului.
C. Modalitatea de realizare
ART. 4
(1) Activitatea de monitorizare este desfãşuratã de Autoritate, prin intermediul unei echipe de monitorizare.
(2) Membrii echipei de monitorizare sunt desemnaţi prin ordin al preşedintelui Autoritãţii.
D. Durata monitorizãrii
ART. 5
(1) Activitatea de monitorizare se desfãşoarã în funcţie de graficul de monitorizare, aprobat de conducerea Autoritãţii.
(2) Graficul de monitorizare cuprinde calendarul efectuãrii vizitelor de monitorizare a proiectelor.
E. Instrumente de lucru
ART. 6
(1) Instrumentele de lucru utilizate în cadrul activitãţii de monitorizare sunt:
a) Fişa de monitorizare;
b) Raportul de monitorizare;
c) Referatul cu propuneri.
(2) Fişa-cadru de monitorizare constituie anexa la prezenta metodologie şi este adaptatã în funcţie de specificul fiecãrui tip de proiect.
(3) Raportul de monitorizare conţine cel puţin urmãtoarele: prezentarea gradului de implementare a proiectului, asigurarea sustenabilitãţii, corelarea cu obiectivele specifice, observaţii, recomandãri şi concluzii formulate de membrii echipei de monitorizare.
(4) Referatul cu propuneri este înaintat conducerii Autoritãţii atunci când membrii echipei de monitorizare constatã neconformitãţi între activitãţile derulate şi indicatorii prestabiliţi prin proiect sau nerespectarea asigurãrii sustenabilitãţii.
F. Etapele monitorizãrii
ART. 7
Activitatea de monitorizare cuprinde 4 etape: pregãtirea, colectarea datelor, analiza rezultatelor şi elaborarea raportului.
ART. 8
(1) Etapa de pregãtire cuprinde adaptarea fişei de monitorizare la specificul proiectului şi actualizarea informaţiilor în legãturã cu proiectul/proiectele care urmeazã a fi monitorizat/monitorizate.
(2) Membrii echipei de monitorizare se documenteazã în legãturã cu graficele de activitãţi, cu prevederile contractelor de finanţare nerambursabilã şi cu constatãrile din fişele de monitorizare anterioare, precum şi în legãturã cu alte date considerate importante pentru realizarea vizitelor de monitorizare.
(3) Membrii echipei de monitorizare contacteazã beneficiarul finanţãrii pentru anunţarea vizitei de monitorizare şi stabilirea întâlnirilor cu reprezentanţii acestuia, precum şi cu beneficiarii serviciului înfiinţat prin proiect.
ART. 9
Colectarea datelor se realizeazã prin completarea fişei de monitorizare, realizarea de fotografii, discuţii cu reprezentanţii proiectului monitorizat şi cu beneficiarii serviciului înfiinţat prin proiect.
ART. 10
Analiza rezultatelor presupune prelucrarea tuturor datelor şi stã la baza întocmirii raportului.
ART. 11
Elaborarea raportului de monitorizare se efectueazã de cãtre membrii echipei de monitorizare în termen de douã zile lucrãtoare de la data finalizãrii activitãţii de monitorizare şi este înaintat conducerii Autoritãţii.
G. Resurse
ART. 12
Resursele necesare pentru organizarea şi desfãşurarea în bune condiţii a activitãţii de monitorizare sunt asigurate de Autoritate.
H. Drepturi şi obligaţii
ART. 13
(1) În desfãşurarea activitãţii de monitorizare, membrii echipei de monitorizare au dreptul:
a) la acces în spaţiul/spaţiile de desfãşurare a activitãţii/activitãţilor proiectului;
b) sã solicite şi sã li se punã la dispoziţie documente şi materiale în legãturã cu proiectul, inclusiv copii ale acestora;
c) sã asculte şi sã consemneze explicaţiile persoanelor care au legãturã cu proiectul;
d) sã solicite puncte de vedere ale altor persoane, neutre faţã de acţiunea de monitorizare în sine.
(2) În timpul activitãţii de monitorizare, echipa de monitorizare are obligaţii privind:
a) cunoaşterea legislaţiei specifice Autoritãţii şi domeniului de referinţã;
b) prezentarea legitimaţiei de serviciu, precum şi a ordinului preşedintelui Autoritãţii;
c) pãstrarea confidenţialitãţii, în relaţia cu terţe persoane, asupra conţinutului informaţiilor colectate;
d) pãstrarea imparţialitãţii.
(3) Personalul proiectului monitorizat are urmãtoarele obligaţii:
a) sã faciliteze accesul echipei de monitorizare la activitãţile desfãşurate;
b) sã punã la dispoziţia membrilor echipei de monitorizare documente şi materiale, inclusiv copii ale acestora;
c) sã faciliteze relaţia cu beneficiarii.
(4) Personalul proiectului monitorizat are urmãtoarele drepturi:
a) sã obţinã, la solicitare, o copie a fişei de monitorizare întocmitã de membrii echipei de monitorizare;
b) sã solicite explicaţii în vederea înţelegerii observaţiilor care au fost fãcute la adresa serviciului.
ART. 14
Pe întreaga perioadã de desfãşurare a activitãţii de monitorizare, la solicitarea beneficiarilor finanţãrii nerambursabile, membrii echipei acordã consultanţã cu privire la aspectele monitorizate.
I. Efectele monitorizãrii
ART. 15
Autoritatea utilizeazã informaţiile cuprinse în raportul de monitorizare şi în referatul cu propuneri pentru a stabili mãsuri pentru remedierea deficienţelor constatate, inclusiv control de specialitate sau suspendare a plãţilor, pânã la clarificarea situaţiilor semnalate, acolo unde este cazul.


ANEXÃ


─────
la metodologie
───────────────

FIŞA DE MONITORIZARE
a proiectelor în domeniul protecţiei persoanelor cu handicap
- fişa-cadru -

1. Date privind beneficiarul finanţãrii
Numele organizaţiei
Date de contact
Partener
Date de contact
Titlul proiectului
Anul finanţãrii
2. Obiectivele specifice ale proiectului
3. Beneficiari direcţi/beneficiari indirecţi/grupul-ţintã - numãr prevãzut/numãr actual/vârsta
4. Rezultate urmãrite prevãzute şi stadiul de realizare
5. Impact - mãsuri prevãzute/mãsuri luate
6. Graficul activitãţilor prevãzut/grad de respectare
7. Resurse alocate prevãzute/puse la dispoziţia proiectului
8. Informaţii privind mijloace de mediatizare şi diseminare a rezultatelor proiectului
9. Dotãrile achiziţionate în cadrul proiectului finanţat (existã, sunt funcţionale şi sunt utilizate în scopul menţionat în proiect)
10. Sustenabilitatea serviciului finanţat
Este asiguratã integral de beneficiarul finanţãrii/în parteneriat/serviciul a fost preluat de .....
Observaţii
Recomandãri
Data
Reprezentanţii Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap (nume, prenume, semnãtura)
Reprezentanţii beneficiarului finanţãrii (nume, prenume, funcţie, semnãtura)

___________

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Emoyplend
15 Iulie 2015
I admire your wonerdful humor prior to having oral surgery...thank God for laughter...I pray it will help you heal quickly...and praying for your fear to subside, as you are surely in God's tender arms! Mary
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016