Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 367 din 17 martie 2010  pentru aprobarea valorii concesiunii, a modului de calcul si a modului de plata a redeventei obtinute din concesionarea terenurilor forestiere proprietate publica a statului, aferente activelor vandute de Regia Nationala a Padurilor - Romsilva, precum si a modelului de contract de concesiune    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 367 din 17 martie 2010 pentru aprobarea valorii concesiunii, a modului de calcul si a modului de plata a redeventei obtinute din concesionarea terenurilor forestiere proprietate publica a statului, aferente activelor vandute de Regia Nationala a Padurilor - Romsilva, precum si a modelului de contract de concesiune

EMITENT: MINISTERUL MEDIULUI SI PADURILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 196 din 29 martie 2010
ORDIN nr. 367 din 17 martie 2010
pentru aprobarea valorii concesiunii, a modului de calcul şi a modului de platã a redevenţei obţinute din concesionarea terenurilor forestiere proprietate publicã a statului, aferente activelor vândute de Regia Naţionalã a Pãdurilor - Romsilva, precum şi a modelului de contract de concesiune
EMITENT: MINISTERUL MEDIULUI ŞI PÃDURILOR
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 196 din 29 martie 2010

Având în vedere Referatul de aprobare nr. 190.103/DA din 10 februarie 2010 al Direcţiei pãduri şi dezvoltare forestierã,
ţinând cont de prevederile art. 130-136 şi ale <>art. 138 lit. b) din Normele metodologice de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societãţilor comerciale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>Legii nr. 137/2002 privind unele mãsuri pentru accelerarea privatizãrii, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 577/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>art. 11 alin. (3) din Legea nr. 46/2008 - Codul silvic, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>art. 4 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 54/2006 privind regimul contractelor de concesiune de bunuri proprietate publicã, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 22/2007 , precum şi ale <>Ordonanţei Guvernului nr. 2/2003 privind abilitarea autoritãţii publice centrale care rãspunde de silviculturã pentru concesionarea, în numele statului, a terenurilor forestiere proprietate publicã a statului, aferente activelor vândute, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 242/2003 ,
în temeiul prevederilor <>art. 15 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.635/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi Pãdurilor,

ministrul mediului şi pãdurilor emite urmãtorul ordin:

ART. 1
(1) Redevenţa pentru terenurile forestiere proprietate publicã a statului, aferente unor active vândute de Regia Naţionalã a Pãdurilor - Romsilva, se stabileşte sub forma unui venit fix anual al concedentului egal cu valoarea concesiunii terenului, la care se aplicã dobânda de referinţã stabilitã de Banca Naţionalã a României.
(2) Redevenţa prevãzutã la alin. (1) se face venit la bugetul de stat.
(3) Pentru anul în care s-a încheiat contractul de concesiune, redevenţa se calculeazã de la data încheierii contractului de vânzare-cumpãrare a activului pânã la sfârşitul anului respectiv.
(4) Plata redevenţei este obligatorie pânã la data la care proprietarul activului semneazã un contract de vânzare-cumpãrare a activului sau pânã la data pierderii dreptului de proprietate asupra activului sau unei pãrţi din activul de pe terenul forestier concesionat.
ART. 2
(1) Valoarea concesiunii pentru terenurile forestiere aferente activelor vândute de Regia Naţionalã a Pãdurilor - Romsilva se calculeazã conform formulei:

VAC = S x Cr x PML x (1 + N),
în care:
VAC = valoarea concesiunii, exprimatã în lei;
S = suprafaţa terenului care se concesioneazã, exprimatã în hectare, cu 4 zecimale;
Cr = creşterea medie la exploatabilitate, exprimatã în mc/ha, pentru mesteacãn, carpen şi plop alb şi negru de clasa a V-a de producţie, în funcţie de etajul fitoclimatic în care este localizat terenul, conform anexei nr. 1;
PML = preţul mediu al unui metru cub de masã lemnoasã pe picior, exprimat în lei/mc, corectat cu coeficientul 1,10 pentru speciile mesteacãn şi carpen şi 1,00 pentru plop alb şi negru;
N = coeficientul rezultat prin însumarea notelor prevãzute în anexa nr. 2, atribuite terenului în cauzã.
(2) Valoarea concesiunii terenurilor prevãzutã la alin. (1) se calculeazã anual de Regia Naţionalã a Pãdurilor - Romsilva sau de unitãţile din structura acesteia care au vândut activul.
(3) Anual, prin act adiţional la contract, valoarea redevenţei se recalculeazã în funcţie de valoarea concesiunii stabilitã în condiţiile alin. (1) şi (2), la care se aplicã dobânda de referinţã stabilitã de Banca Naţionalã a României, la data de 1 ianuarie.
ART. 3
(1) În termen de 180 de zile de la data semnãrii contractului de concesiune, concesionarul constituie o garanţie în valoare de 5% din cuantumul redevenţei calculate pentru 12 luni de folosinţã a terenului forestier.
(2) În cazul în care concesionarul nu depune garanţia, în cuantumul şi pânã la data prevãzute în contractul de concesiune, acesta înceteazã de drept.
ART. 4
(1) Plata redevenţei se face semestrial la bugetul de stat, în contul deschis în acest scop de Ministerul Mediului şi Pãdurilor, astfel:
a) 40% pânã la 30 iunie;
b) 60% pânã la 31 decembrie.
(2) Neplata redevenţei totalã sau parţialã obligã concesionarul la plata redevenţei cu penalitãţi de întârziere în valoare de 0,2% din valoarea totalã a redevenţei/zi de întârziere.
(3) Neplata redevenţei totalã sau parţialã cu o întârziere de pânã la 60 de zile de la termenul-limitã conduce la încetarea de plin drept a contractului de concesiune, fãrã somaţie prealabilã, precum şi, dupã caz, la plata de daune.
ART. 5
(1) Proprietarul unui activ amplasat pe terenul forestier proprietate publicã a statului pe care îl foloseşte în baza contractului de concesiune are obligaţia de a aduce la cunoştinţa concedentului intenţia de a înstrãina activul, cu 30 de zile înainte de demararea procedurilor legale privind vânzarea.
(2) Prin contractul de vânzare-cumpãrare a activului noul proprietar preia:
a) obligaţiile şi sarcinile aferente activului, existente la data încheierii contractului de vânzare-cumpãrare cu Regia Naţionalã a Pãdurilor - Romsilva;
b) obligaţia de a încheia contractul de concesiune a terenului forestier strict aferent activului cumpãrat;
c) obligaţia plãţii redevenţei şi a depunerii garanţiei.
(3) Contractul de concesiune se încheie în termen de 10 zile lucrãtoare de la data încheierii contractului de vânzare-cumpãrare a activului.
(4) Plata redevenţei se percepe de la data la care a fost cumpãrat activul.
ART. 6
(1) Partajarea unui activ de pe terenul forestier, cu scopul vânzãrii activului sau a unei pãrţi a acestuia ori pentru ieşirea din indiviziune a legatarilor, se efectueazã numai dupã aprobarea Ministerului Mediului şi Pãdurilor, în baza avizului Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva.
(2) Pentru situaţiile prevãzute la alin. (1) se încheie contracte de concesiune pentru fiecare parte de teren forestier rezultatã din divizare, în termen de 10 zile lucrãtoare de la data efectuãrii divizãrii.
(3) În cazul nerespectãrii obligaţiei prevãzute la alin. (2), partajarea activului devine nulã de drept.
ART. 7
(1) În situaţia încetãrii contractului de concesiune, deţinãtorul activului de pe terenul forestier este obligat sã vândã activul în termen de 60 de zile de la data încetãrii contractului.
(2) Nerespectarea obligaţiei prevãzute la alin. (1) se sancţioneazã potrivit prevederilor <>art. 107 din Legea nr. 46/2008 - Codul silvic, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 8
Contractul de vânzare-cumpãrare a activelor, care se încheie între Regia Naţionalã a Pãdurilor - Romsilva şi cumpãrãtor, cuprinde obligatoriu şi urmãtoarele clauze:
a) clauza privind modalitatea de recuperare a redevenţei cuvenite şi neachitate, inclusiv a penalitãţilor de întârziere a plãţii acesteia;
b) clauza prin care cumpãrãtorul este obligat sã încheie contractul de concesiune a terenului aferent activului vândut, în termen de 10 zile lucrãtoare de la data încheierii contractului de vânzare-cumpãrare a activului;
c) clauza prin care contractul de vânzare-cumpãrare a activului devine nul de drept, în situaţia în care nu se respectã clauza prevãzutã la lit. b).
ART. 9
(1) Contractele de concesiune pentru terenurile forestiere aferente activelor vândute de Regia Naţionalã a Pãdurilor - Romsilva se încheie de autoritatea publicã centralã care rãspunde de silviculturã, conform modelului de contract de concesiune prevãzut în anexa nr. 3, în termen de 10 zile lucrãtoare de la data încheierii contractului de vânzare-cumpãrare a activului.
(2) La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin, contractele de concesiune aflate în derulare se modificã prin încheierea de acte adiţionale, în concordanţã cu prevederile prezentului ordin.
(3) Suprafaţa terenului forestier aferent activului care urmeazã sã se concesioneze este suprafaţa unitãţii amenajistice în care este amplasat obiectivul, stabilitã conform amenajamentului silvic în vigoare.
ART. 10
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 11
La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin, <>Ordinul ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale nr. 7/2005 pentru aprobarea modului de calcul şi a modului de platã a redevenţei obţinute din concesionarea terenurilor forestiere proprietate publicã a statului, aferente activelor vândute de Regia Naţionalã a Pãdurilor - Romsilva, precum şi a modelului de contract de concesiune, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 91 din 27 ianuarie 2005, se abrogã.
ART. 12
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul mediului şi pãdurilor,
Mircea Ioan Cotoşman,
secretar de stat


Bucureşti, 17 martie 2010.
Nr. 367.


ANEXA 1

Creşterea medie anualã la exploatabilitate a
arboretului total pentru speciile mesteacãn,
carpen şi plop alb şi negru


- mc/an/ha -
┌────┬───────────────────────┬─────────────────────────┬───────────────────────┐
│Nr. │ Specia principalã │ Clasa de producţie │ Etajul fitoclimatic │
│crt.│ │ │ │
├────┼───────────────────────┼─────────────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ V │ │
├────┼───────────────────────┼─────────────────────────┼───────────────────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │
├────┼───────────────────────┼─────────────────────────┼───────────────────────┤
│ 1. │ Mesteacãn *) │ 3,4 │ FM1-FM3, FD4 │
├────┼───────────────────────┼─────────────────────────┼───────────────────────┤
│ 2. │ Carpen *) │ 4,8 │ FD1-FD3 │
├────┼───────────────────────┼─────────────────────────┼───────────────────────┤
│ 3. │ Plop alb şi negru *) │ 4,3 │ CF, SS │
└────┴───────────────────────┴─────────────────────────┴───────────────────────┘


---------
*) Volumele sunt stabilite conform lucrãrii "Modele matematico-auxologice şi tabele de producţie pentru arborete", ediţia 2004, la vârstele exploatabilitãţii prevãzute în normele tehnice în vigoare pentru amenajarea pãdurilor.


ANEXA 2

Criterii în baza cãrora se determinã
coeficientul N utilizat la calculul valorii concesiunii (VAC)





┌────┬──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬────────┐
│Nr. │ Criterii │ Nota │
│crt.│ │acordatã│
├────┼─────────────────────┬────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │
├────┼─────────────────────┼────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ 1. │Categorii de arborete│Arboretele la care sunt interzise orice fel de │ 15 │
│ │sau terenuri de │intervenţii pentru extragerea de masã lemnoasã sau │ │
│ │împã durit pe tipuri │de alte produse nelemnoase, parcuri naţionale, │ │
│ │funcţionale │rezervaţii naturale şi ştiinţifice, monumente ale │ │
│ │ │naturii, precum şi terenuri destinate împãduririi, │ │
│ │ │încadrate la tipul funcţional TI │ │
│ │ ├────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ │ │Arboretele la care nu este permisã sau nu este │ 10 │
│ │ │posibilã decât executarea tãierilor de igienã sau a │ │
│ │ │lucrãrilor speciale de conservare, precum şi │ │
│ │ │terenuri destinate împãduririi, încadrate la tipul │ │
│ │ │funcţional TII │ │
│ │ ├────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ │ │Arboretele la care sunt permise tratamente intensive│ 5 │
│ │ │cum sunt cele de codru grãdinãrit sau cvasigrãdinã- │ │
│ │ │rit, precum şi terenuri destinate împãduririi, │ │
│ │ │încadrate la tipul funcţional TIII │ │
│ │ ├────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ │ │Arboretele la care sunt permise tratamente cu │ 3 │
│ │ │perioada de regenerare normalã sau mai mare, dar cu │ │
│ │ │restricţii în executarea tãierilor, precum şi │ │
│ │ │terenuri destinate împãduririi, încadrate la tipul │ │
│ │ │funcţional TIV │ │
│ │ ├────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ │ │Arboretele cu funcţii de producţie şi de protecţie │ 2 │
│ │ │la care nu sunt restricţii privind tratamentele, │ │
│ │ │precum şi terenuri destinate împãduririi, încadrate │ │
│ │ │la tipurile funcţionale TV şi TVI │ │
│ │ ├────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ │ │Terenurile fãrã vegetaţie forestierã │ 1 │
├────┼─────────────────────┼────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ 2. │Amplasarea terenului 𗈖. A. Teren în intravilan şi pânã la 2 km de la │ │
│ │faţã de localitãţi │limita perimetrului construibil: │ │
│ │ ├────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ │ │- municipiul Bucureşti şi staţiuni balneare, │ 150 │
│ │ │ climaterice sau turistice │ │
│ │ ├────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ │ │- municipii reşedinţã de judeţ, peste 100.000 de │ 120 │
│ │ │ locuitori │ │
│ │ ├────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ │ │- municipii reşedinţã de judeţ, sub 100.000 de │ 90 │
│ │ │ locuitori │ │
│ │ ├────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ │ │- municipii │ 60 │
│ │ ├────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ │ │- oraşe │ 40 │
│ │ ├────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ │ │- sate reşedinţã de comunã │ 20 │
│ │ ├────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ │ │- sate │ 10 │
│ │ ├────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ │ 𗈖. B. Între 2 şi 10 km de la limita perimetrului │ │
│ │ │construibil: │ │
│ │ ├────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ │ │- municipiul Bucureşti şi staţiuni balneare, │ 80 │
│ │ │ climaterice sau turistice │ │
│ │ ├────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ │ │- municipii reşedinţã de judeţ, peste 100.000 de │ 60 │
│ │ │ locuitori │ │
│ │ ├────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ │ │- municipii reşedinţã de judeţ, sub 100.000 de │ 40 │
│ │ │ locuitori │ │
│ │ ├────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ │ │- municipii │ 30 │
│ │ ├────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ │ │- oraşe │ 20 │
│ │ ├────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ │ │- sate reşedinţã de comunã │ 10 │
│ │ ├────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ │ │- sate │ 5 │
│ │ ├────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ │ 𗈖. C. Peste 10 km de la limita perimetrului │ │
│ │ │construibil: │ │
│ │ ├────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ │ │- municipiul Bucureşti şi staţiuni balneare, │ 40 │
│ │ │ climaterice sau turistice │ │
│ │ ├────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ │ │- municipii reşedinţã de judeţ, peste 100.000 de │ 30 │
│ │ │ locuitori │ │
│ │ ├────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ │ │- municipii reşedinţã de judeţ, sub 100.000 de │ 20 │
│ │ │ locuitori │ │
│ │ ├────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ │ │- municipii │ 10 │
│ │ ├────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ │ │- oraşe │ 5 │
│ │ ├────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ │ │- sate reşedinţã de comunã │ 3 │
│ │ ├────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ │ │- sate │ 1 │
├────┼─────────────────────┼────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ 3. │Amplasarea terenului 𗈗. A. Transport rutier (terenul este amplasat la o │ │
│ │faţã de reţelele de │distanţã de cel mult 2 km faţã de calea de │ │
│ │transport │transport): │ │
│ │ ├────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ │ │- autostrãzi şi drumuri naţionale europene │ 40 │
│ │ ├────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ │ │- alte drumuri naţionale, strãzi din intravilanul │ 30 │
│ │ │ municipiilor │ │
│ │ ├────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ │ │- drumuri judeţene, strãzi din intravilanul oraşelor│ 20 │
│ │ ├────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ │ │- drumuri comunale, strãzi din intravilanul │ 10 │
│ │ │ comunelor, strãzi din intravilanul satelor │ │
│ │ ├────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ │ │- drumuri forestiere, industriale şi altele asemenea│ 5 │
│ │ ├────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ │ 𗈗. B. Transport feroviar (în cazul în care terenul │ 5 │
│ │ │se aflã la o distanţã de cel mult 5 km faţã de │ │
│ │ │staţie) │ │
│ │ ├────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ │ 𗈗. C. Transport fluvial (în cazul în care terenul se│ 5 │
│ │ │aflã la o distanţã de cel mult 5 km faţã de port) │ │
│ │ ├────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ │ 𗈗. D. Transport maritim (în cazul în care terenul se│ 5 │
│ │ │aflã la o distanţã de cel mult 5 km faţã de port) │ │
├────┼─────────────────────┼────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ 4. │Alte utilitãţi │Reţele de apã-canal pânã la 500 m │ 5 │
│ │ ├────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ │ │Reţele de distribuţie a energiei electrice pânã │ 5 │
│ │ │la 500 m │ │
│ │ ├────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ │ │Reţele de distribuţie a gazelor naturale pânã la │ 5 │
│ │ 𗈕.000 m │ │
├────┼─────────────────────┼────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ 5. │Ponderea suprafeţei │Pânã la 16% │ 50 │
│ │fondului forestier ├────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ │naţional în cadrul 󧓘,1-20% │ 40 │
│ │judeţului ├────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ │ 󧓜,1-30% │ 30 │
│ │ ├────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ │ 󧓦,1-40% │ 20 │
│ │ ├────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ │ │Peste 40% │ 10 │
└────┴─────────────────────┴────────────────────────────────────────────────────┴────────┘



NOTĂ?:
1. Coeficientul N se determinã ca sumã a notelor acordate pentru îndeplinirea tuturor criteriilor menţionate.
2. Pentru criteriul "Amplasarea terenului faţã de localitãţi", în cazul în care diferenţa dintre distanţa faţã de localitatea cea mai apropiatã şi distanţa faţã de o localitate încadratã la o categorie de importanţã mai mare aflatã în apropiere este mai micã de 10 km, se ia în considerare distanţa faţã de localitatea de cea mai mare categorie.
3. În cazul criteriului "Amplasarea terenului faţã de reţelele de transport" se cumuleazã, în funcţie de situaţie, notele de la pct. 3. A, 3. B, 3. C şi 3. D.
4. În cazul pct. 3. A se alege doar criteriul îndeplinit de obiectiv cu punctajul cel mai mare.
5. Pentru stabilirea criteriilor se iau în considerare distanţele cele mai scurte, în proiecţie orizontalã.


ANEXA 3


CONTRACT DE CONCESIUNE
nr ...... din ......
pentru terenul forestier aferent activului ...................,
vândut de Regia Naţionalã a Pãdurilor - Romsilva


În temeiul <>art. 11 alin. (3) din Legea nr. 46/2008 - Codul silvic, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, al <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societãţilor comerciale, aprobatã prin <>Legea nr. 44/1998 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, al <>Normelor metodologice de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societãţilor comerciale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi a <>Legii nr. 137/2002 privind unele mãsuri pentru accelerarea privatizãrii, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 577/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, al <>Ordonanţei Guvernului nr. 2/2003 privind abilitarea autoritãţii publice centrale care rãspunde de silviculturã pentru concesionarea, în numele statului, a terenurilor forestiere proprietate publicã a statului, aferente activelor vândute, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 242/2003 , şi al <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 54/2006 privind regimul contractelor de concesiune de bunuri proprietate publicã, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 22/2007 ,
luând în considerare Contractul de vânzare-cumpãrare nr. .............., având ca obiect activul ..............., aflat pe terenul forestier proprietate publicã a statului, s-a încheiat prezentul contract de concesiune pentru terenurile forestiere aferente activelor vândute de Regia Naţionalã a Pãdurilor - Romsilva, prin negocierea directã a pãrţilor.

CAP. I
Pãrţile contractante

Între Ministerul Mediului şi Pãdurilor, cu sediul în municipiul Bucureşti, Bd. Libertãţii nr. 12, sectorul 5, reprezentat prin .................. , având funcţia de ministru, în calitate de concedent, pe de o parte, şi ..............., persoanã fizicã (domiciliul, buletinul/cartea de identitate)/persoana juridicã (actul constitutiv al operatorului economic) .........., cu sediul principal în ...................., reprezentatã prin ..................., având funcţia de ................., în calitate de concesionar, pe de altã parte.

CAP. II
Obiectul contractului de concesiune

ART. 1
Obiectul contractului îl constituie concesiunea terenului forestier proprietate publicã a statului, strict aferent activului aflat în proprietatea concesionarului, situat în ............, identificat potrivit amenajamentului silvic (O.S., U.P., u.a.) ........., în suprafaţã de ....... ha.
ART. 2
Valoarea concesiunii terenului ce face obiectul contractului de concesiune este de .............. lei.

CAP. III
Termenul

ART. 3
(1) Durata concesiunii este de 49 de ani, începând de la data de ................ .
(2) Contractul de concesiune poate fi prelungit de drept pe o perioadã de 24 de ani şi 6 luni, dacã la data expirãrii primei durate a concesiunii concesionarul continuã sã foloseascã terenul concesionat. Pãrţile vor încheia în acest sens un act adiţional la contract.

CAP. IV
Redevenţa

ART. 4
(1) Redevenţa este de ............. lei pentru primul an şi se varsã la bugetul de stat.
(2) Redevenţa este anualã şi se actualizeazã în funcţie de valoarea concesiunii terenului prevãzute la art. 2, la care se aplicã dobânda de referinţã stabilitã de Banca Naţionalã a României.
(3) Cuantumul redevenţei se stabileşte anual, prin act adiţional la prezentul contract. Actul adiţional este parte integrantã din prezentul contract de concesiune.
(4) Redevenţa se plãteşte semestrial, conform prevederilor prezentului contract de concesiune:
a) 40% pânã la 30 iunie;
b) 60% pânã la 31 decembrie.

CAP. V
Plata redevenţei

ART. 5
(1) Plata redevenţei se face prin conturile:
- contul concedentului nr. ...............;
- contul concesionarului nr. ............. .
(2) Neplata redevenţei totalã sau parţialã obligã concesionarul la plata redevenţei cu penalitãţi de întârziere în valoare de 0,2% din valoarea totalã a redevenţei/zi de întârziere.
(3) Neplata redevenţei totalã sau parţialã cu o întârziere de pânã la 60 de zile de la termenul-limitã conduce la încetarea de plin drept a prezentului contract de concesiune, fãrã somaţie prealabilã, precum şi, dupã caz, la plata de daune.
(4) Cuantumul penalitãţilor se calculeazã de cãtre direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Mediului şi Pãdurilor.

CAP. VI
Drepturile pãrţilor contractante

SECŢIUNEA 1
Drepturile concesionarului
ART. 6
Concesionarul are dreptul de a folosi, în mod direct, pe riscul şi pe rãspunderea sa, terenul ce face obiectul prezentului contract de concesiune.
ART. 7
Concesionarul are dreptul sã realizeze investiţii prin care sã extindã capacitatea activului cumpãrat, fãrã a schimba categoria de folosinţã a terenului existentã la data cumpãrãrii activului de la Regia Naţionalã a Pãdurilor - Romsilva şi numai dupã aprobarea concedentului, solicitatã înaintea începerii proiectãrii investiţiei.

SECŢIUNEA a 2-a
Drepturile concedentului
ART. 8
(1) Concedentul are dreptul sã inspecteze bunul concesionat, verificând respectarea obligaţiilor asumate de concesionar.
(2) Verificarea prevãzutã la alin. (1) se va efectua numai cu notificarea prealabilã a concesionarului şi în prezenţa reprezentanţilor legali ai acestuia sau a împuterniciţilor acestora.
(3) Concedentul are dreptul sã modifice în mod unilateral contractul de concesiune, din motive excepţionale legate de interesul naţional/local sau ca urmare a modificãrii legislaţiei în vigoare, prin act adiţional notificat concesionarului.

CAP. VII
Obligaţiile pãrţilor

SECŢIUNEA 1
Obligaţiile concesionarului
ART. 9
(1) Concesionarul este obligat sã asigure folosirea în regim de continuitate şi de permanenţã a terenului care face obiectul concesiunii şi sã foloseascã activul de pe teren potrivit destinaţiei avute la momentul încheierii contractului de vânzare-cumpãrare a activului.
(2) Concesionarul este obligat sã foloseascã în mod direct terenul care face obiectul concesiunii, pãstrând şi asigurând respectarea categoriei sale de folosinţã pe toatã durata concesiunii.
(3) Concesionarul nu poate subconcesiona terenul forestier care face obiectul prezentului contract.
(4) Concesionarul este obligat sã nu vândã activul de pe terenul forestier care face obiectul prezentului contract decât dupã o prealabilã notificare a concedentului cu privire la intenţia de vânzare, cu 30 de zile înainte de demararea procedurilor legale privind vânzarea.
(5) Concesionarul este obligat sã încheie câte un contract de concesiune pentru fiecare suprafaţã de teren forestier rezultatã din divizarea activului, numai în cazul în care a solicitat şi a obţinut acordul concedentului pentru divizarea activului de pe terenul forestier care face obiectul prezentului contract de concesiune.
(6) Concesionarul este obligat sã nu înceapã lucrãri de investiţii pentru extinderea capacitãţii activului cumpãrat fãrã avizul prealabil al concedentului.
(7) Concesionarul este obligat sã plãteascã sumele reprezentând redevenţa şi eventualele penalitãţi de întârziere, precum şi daunele interese cauzate concedentului, aşa cum este prevãzut în prezentul contract de concesiune şi în actele adiţionale ulterioare.
(8) În termen de 180 de zile de la data încheierii prezentului contract de concesiune, concesionarul este obligat sã depunã o garanţie în sumã de ........... lei, reprezentând 5% din cuantumul redevenţei calculate pentru 12 luni de folosinţã a terenului forestier.
(9) Concesionarul este obligat sã transmitã concedentului copii de pe toate documentele de platã a oricãror sume privind executarea prezentului contract, în termen de 5 zile de la data vizei bãncii la care s-a ordonat efectuarea plãţii.
(10) Concesionarul este obligat sã foloseascã terenul în noile condiţii stabilite de concedent în mod unilateral, potrivit art. 8 alin. (3), fãrã a putea solicita încetarea prezentului contract de concesiune.
(11) La încetarea prezentului contract de concesiune, concesionarul predã terenul cu aceleaşi caracteristici pe care le-a avut la momentul încheierii contractului de concesiune administratorului pãdurilor statului, în prezenţa unui reprezentant al autoritãţii publice centrale care rãspunde de silviculturã.
(12) Concesionarul este obligat sã permitã inspectarea terenului forestier care face obiectul prezentului contract de concesiune de reprezentanţii concedentului şi sã desemneze un reprezentant care va participa la acţiunea de inspecţie.
(13) Prezentul contract de concesiune nu îl exonereazã pe concesionar de obligaţiile ce decurg din lege pentru obţinerea de avize, acorduri, licenţe, autorizaţii, în desfãşurarea activitãţii sale.

SECŢIUNEA a 2-a
Obligaţiile concedentului
ART. 10
(1) Concedentul este obligat sã nu îl tulbure pe concesionar în exerciţiul drepturilor rezultate din prezentul contract de concesiune.
(2) Concedentul nu are dreptul sã modifice în mod unilateral prezentul contract de concesiune, în afarã de cazurile prevãzute expres de lege sau de art. 8 alin. (3).
(3) Concedentul este obligat sã notifice concesionarului apariţia oricãror împrejurãri de naturã sã aducã atingere drepturilor concesionarului.
(4) Concedentul este obligat sã notifice concesionarului intenţia de a inspecta terenul forestier care face obiectul prezentului contract.

CAP. VIII
Încetarea contractului de concesiune

ART. 11
(1) Prezentul contract de concesiune înceteazã în urmãtoarele situaţii:
a) la expirarea duratei stabilite în contract, dacã nu intervine prelungirea de drept a contractului în condiţiile art. 3 alin. (2);
b) în cazul în care interesul naţional sau local o impune, prin denunţarea unilateralã de cãtre concedent, cu plata unei despãgubiri juste şi prealabile în sarcina concedentului. Modul de platã şi cuantumul despãgubirilor vor fi stabilite de concedent şi concesionar de comun acord, iar în cazul în care nu cad de comun acord, instanţa judecãtoreascã va hotãrî în aceastã privinţã;
c) în cazul denunţãrii unilaterale de cãtre concesionar, în situaţii de forţã majorã sau caz fortuit;
d) în cazul nerespectãrii obligaţiilor contractuale de cãtre concesionar, prin reziliere, cu plata unei despãgubiri în sarcina concesionarului;
e) dacã activul proprietatea concesionarului a încetat sã mai existe;
f) în cazul vânzãrii activului, situaţie în care concesionarul trebuie sã notifice concedentului intenţia sa de vânzare cu 30 de zile înainte de demararea procedurilor legale privind vânzarea;
g) dacã activul de pe teren şi-a schimbat proprietarul printr-o procedurã de succesiune din care rezultã mai mulţi proprietari în indiviziune, caz în care se va încheia alt contract de concesiune, în termen de 10 zile lucrãtoare de la data finalizãrii succesiunii, cu succesorul care a dobândit cea mai mare parte din active, iar în cazul egalitãţii pãrţilor succesorale, prin desemnarea de cãtre majoritatea succesorilor a unui reprezentant;
h) în cazul în care concesionarul nu a plãtit redevenţa la termenele prevãzute în prezentul contract;
i) dacã activul de pe terenul forestier a fost divizat, cu aprobarea autoritãţii publice centrale care rãspunde de silviculturã, în baza avizului Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva, urmând a se încheia contracte de concesiune pentru fiecare parte de teren forestier rezultatã din divizare, în termen de 10 zile lucrãtoare de la data aprobãrii divizãrii;
j) dacã concesionarul nu a plãtit redevenţa anualã la termenul prevãzut în contract sau în actele adiţionale ulterioare;
k) alte cauze de încetare a prezentului contract de concesiune, fãrã a aduce atingere clauzelor şi condiţiilor reglementate de lege.
(2) În cazul încetãrii contractului de concesiune din cauzele menţionate la alin. (1) lit. a-e şi h), concesionarul este obligat sã vândã activul de pe teren în termen de 60 de zile calendaristice de la data încetãrii contractului de concesiune.
(3) În cazul încetãrii contractului de concesiune din cauzele menţionate la alin. (1) lit. f) şi g), iar deţinãtorul sau deţinãtorii activelor nu încheie contractul de concesiune la termenul prevãzut pentru aceste situaţii, concesionarul poate iniţia procedura de executare silitã, în baza unei hotãrâri judecãtoreşti, a vânzãrii activului cu o prealabilã notificare a deţinãtorului sau deţinãtorilor activului.
(4) În cazul încetãrii contractului de concesiune din cauza prevãzutã la alin. (1) lit. i), iar noii deţinãtori ai activelor rezultate din divizare nu încheie la termenul prevãzut pentru aceastã situaţie contractul de concesiune, aprobarea divizãrii activului devine nulã de drept.

CAP. IX
Rãspunderea contractualã

ART. 12
(1) Pãrţile semnatare ale prezentului contract de concesiune se angajeazã sã execute de bunã-credinţã prevederile acestuia.
(2) Nerespectarea de cãtre pãrţile contractante a obligaţiilor cuprinse în prezentul contract de concesiune atrage rãspunderea contractualã a pãrţilor în culpã, contravenţionalã şi penalã.
ART. 13
(1) Forţa majorã şi cazul fortuit exonereazã de rãspundere partea care o/îl invocã.
(2) Invocarea forţei majore sau a cazului fortuit se notificã de cãtre oricare dintre pãrţi celeilalte în termen de 24 ore de la producere prin orice mijloc de comunicare şi în termen de 5 zile printr-un înscris înregistrat la registratura pãrţii destinatare a notificãrii.
(3) În termen de 10 zile lucrãtoare de la data încetãrii forţei majore sau a cazului fortuit, reprezentanţii pãrţilor vor analiza situaţia executãrii prezentului contract de concesiune, continuarea sau încetarea acestuia.

CAP. X
Litigii

ART. 14
Litigiile de orice fel ce decurg din executarea prezentului contract de concesiune sunt supuse soluţionãrii instanţei competente.

CAP. XI
Definiţii

ART. 15
(1) Prin forţã majorã, în sensul prezentului contract de concesiune, se înţelege o împrejurare externã cu caracter excepţional, independentã de voinţa pãrţilor, invincibilã şi imprevizibilã.
(2) Prin caz fortuit se înţelege acele împrejurãri care au intervenit şi au condus la producerea prejudiciului şi care nu implicã vinovãţia pãrţilor, dar care nu întrunesc caracteristicile forţei majore.

CAP. XII
Alte clauze

ART. 16
(1) Prevederile prezentului contract de concesiune se completeazã cu dispoziţiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale Codului civil, dupã caz.
(2) Prezentul contract de concesiune a fost încheiat în douã exemplare originale, câte unul pentru fiecare parte.

Concedent, Concesionar,
Ministerul Mediului şi Pãdurilor .......................
..........................,
ministru

----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016