Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 361 din 26 aprilie 2010  privind transmiterea on-line la Inspectia de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune si Instalatiilor de Ridicat a rapoartelor de monitorizare a ascensoarelor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 361 din 26 aprilie 2010 privind transmiterea on-line la Inspectia de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune si Instalatiilor de Ridicat a rapoartelor de monitorizare a ascensoarelor

EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI, COMERTULUI SI MEDIULUI DE AFACERI - INSPECTIA DE STAT PENTRU CONTROLUL CAZANELOR, RECIPIENTELOR SUB PRESIUNE SI INSTALATIILOR DE RIDICAT
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 316 din 13 mai 2010
Ţinând cont de prevederile <>Legii nr. 64/2008 privind funcţionarea în condiţii de siguranţã a instalaţiilor sub presiune, instalaţiilor de ridicat şi a aparatelor consumatoare de combustibil, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
având în vedere <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.340/2001 privind organizarea şi funcţionarea Inspecţiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în vederea preîntâmpinãrii accidentelor la ascensoarele vechi aflate în exploatare, ţinând cont de gradul înalt de uzurã, fiind necesare intervenţii frecvente ale personalului de specialitate,
ca urmare a implementãrii în cadrul Inspecţiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat a unei soluţii informatice (S.I.G.I. - Sistem integrat de gestiune ISCIR) capabile sã gestioneze şi sã centralizeze informaţiile necesare urmãririi detaliilor tehnice ale instalaţiilor aflate în evidenţele ISCIR, cât şi pentru o mai bunã monitorizare a reparaţiilor, operaţiilor de întreţinere şi a reviziilor efectuate ascensoarelor de cãtre societãţile autorizate ISCIR,

inspectorul de stat şef al Inspecţiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat emite prezentul ordin.

ART. 1
Toate societãţile autorizate de Inspecţia de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat (ISCIR) pentru reparaţie, întreţinere şi revizii conform Prescripţiei tehnice R6 vor transmite on-line inspecţiilor teritoriale ISCIR datele din anexa nr. 1.
ART. 2
Pentru respectarea prevederilor art. 1, societãţile autorizate vor folosi soluţii tehnice compatibile cu sistemele software ISCIR care sã permitã transmiterea rapoartelor de monitorizare, ce vor fi centralizate atât la nivelul inspecţiilor teritoriale, cât şi la nivelul ISCIR.
ART. 3
Orice schimbare, modificare, intervenţie sau control periodic de supraveghere la ascensoare va fi raportatã electronic, în formatul adecvat, cãtre inspecţiile teritoriale, într-un termen de maximum 24 de ore de la finalizare.
ART. 4
Personalul de specialitate care efectueazã periodic controale de supraveghere a ascensoarelor, conform cerinţelor <>Ordinului ministrului economiei şi comerţului nr. 528/2006 pentru modificarea anexei la <>Ordinul ministrului industriei şi resurselor nr. 577/2002 privind aprobarea Prescripţiei tehnice R6-2002, ediţia 1, "Cerinţe tehnice privind montarea, punerea în funcţiune, exploatarea, repararea şi verificarea tehnicã a ascensoarelor electrice şi hidraulice de persoane şi/sau de materiale", va avea responsabilitãţile din anexa nr. 2.
ART. 5
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 6
Prevederile prezentului ordin intrã în vigoare în termen de 30 de zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Inspectorul de stat şef al Inspecţiei de Stat pentru Controlul Cazanelor,
Recipientelor sub Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat,
Mircea Vasile Zegrean


Bucureşti, 26 aprilie 2010.
Nr. 361.


ANEXA 1


Tabel 1 - Evidenţa ascensoarelor pe întreţinãtori





┌────┬─────────┬─────────┬────────────┬─────────────────────────────────────────────────┬──────┬────────┬──────────────────────────┐
│Nr. │Denumire │Nr. auto-│Valabilitate│ │Obser-│ Termen │ │
│crt.│societate│ rizaţie │autorizaţie │ Ascensoare în întreţinere │vaţii │de veri-│ Tip constructiv ascensor │
│ │ │ ISCIR │ societate │ │ │ficare │ │
├────┼─────────┼─────────┼────────────┼──────┬──────────┬───────────────────────────────┼──────┼────────┼────────┬─────────┬───────┤
│ │ │ │ │ Nr. │ │ Deţinãtor │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │autori├──────────┼───────────────────────────────┤ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │-zaţie│Asociaţie │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ISCIR │locatari/ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ propri- │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ etari │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ [] │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ ├──────────┤ Adresã │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ Clãdire │ │ │ │Electric│Hidraulic│ An │
│ │ │ │ │ │ publicã │ │ │ │ │ │fabri- │
│ │ │ │ │ │(guvern, │ │ │ │ │ │ caţie │
│ │ │ │ │ │ministere │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ hotel, │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ spital, │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │magazine, ├───────┬────┬────┬─────┬───────┤ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │facultãţi)│Locali-│Str.│ Nr.│Scarã│Sector/│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ [] │ tate │ │ │ │judeţ │ │ │ │ │ │
└────┴─────────┴─────────┴────────────┴──────┴──────────┴───────┴────┴────┴─────┴───────┴──────┴────────┴────────┴─────────┴───────┘




Tabel 2 - Evidenţa respectãrii <>Ordinului ministrului economiei şi comerţului nr. 528/2006 de cãtre întreţinãtori





┌────────────────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Ascensoare în întreţinere │Evidenţa respectãrii <>Ordinului ministrului economiei şi comerţului nr. 528/2006 │
│ │ │
├─────────┬──────────────────────────────────────────┼────────────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────┤
│Nr. auto-│ Deţinãtor │ Anul 2010 │ Anul 2011 │
│ rizaţie ├───────────┬──────────────────────────────┼────┬───┬────┬──┬───┬───┬───┼───┬────┬────┬──┬───┬───┬───┬────┬──┬──┬────┬─────┤
│ ISCIR │ Asociaţie │ │ VI │VII│VIII│IX│ X │XI │XII│ I │ II │III │IV│ V │ VI│VII│VIII│IX│ X│ XI │ XII │
│ │ locatari/ │ ├────┼───┼────┼──┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼──┼───┼───┼───┼────┼──┼──┼────┼─────┤
│ │proprietari│ │ *) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ [] │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├───────────┤ Adresã │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ Clãdire │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ publicã │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ (guvern, │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ ministere,│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ hotel, │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ spital, │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ magazine, ├──────────────────────────────┤ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │facultãţi) │Locali-│Str.│Nr.│Scarã│Sector/│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ [] │ tate │ │ │ │judeţ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└─────────┴───────────┴───────┴────┴───┴─────┴───────┴────┴───┴────┴──┴───┴───┴───┴───┴────┴────┴──┴───┴───┴───┴────┴──┴──┴────┴─────┘




Exemplu:





┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Anul 2010 │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ VI │
├───────────┬─────────┬───────────────────┬──────────┬───────┬──────────────────────────┤
│ Data │ Nume, │ │ │ │ │
│controlului│ prenume │ Decizie │ Data │ Cauza │ Nume, prenume echipa care│
│ │ persoanã│ │remedierii│opririi│ a efectuat intervenţia │
│ │desemnatã│ │ │ │ │
├───────────┼─────────┼──────────┬────────┼──────────┼───────┼──────────────────────────┤
│ │ │ Admis │Respins │ │ │ │
│ │ │ [] │ [] │ *) │ │ │
└───────────┴─────────┴──────────┴────────┴──────────┴───────┴──────────────────────────┘



----------
*) În cazul remedierii, termenul de 14 zile se calculeazã de la data repunerii în funcţiune (data remedierii).

Tabel 3 - Evidenţa componentelor şi pieselor de schimb pentru ascensoare electrice/hidraulice





┌────────────────────┬────────────────────┬─────────────────────┬───────────────────┬────────────────────┬───────────────────────┐
│ Componente de │ Componente │ Componente │ │ │ Trolii/ │
│ securitate │ mecanice │ electrice/ │ Cabinã │ Uşi ascensor │ Grupuri │
│ ascensor │ ascensor │ electronice │ ascensor │ │ de pompare │
│ │ │ ascensor │ │ │ ascensor │
├────────────────────┼────────────────────┼─────────────────────┼───────────────────┼────────────────────┼───────────────────────┤
│1. Dispozitive de │1. Roţi de fricţiune│1. Cutie de comandã │1. Cutie de comandã│1. Uşi manuale de │Trolii: │
│zãvorâre a uşilor │2. Roţi de deviere │palier │cabinã │palier/cabinã: │- cu o vitezã; │
│de palier │3. Cabluri de │2. Cutie de legãturi │2. Cutie de revizie│- batante; │- cu douã viteze; │
│2. Paracãzãtoare │tracţiune │electrice cu borne │3. Cântar pod │- pliabile; │- cu vitezã variabilã │
│3. Limitatoare de │4. Glisiere │3. Cabluri flexibile,│mobil/cântar │- culisante; │(VVVF). │
│vitezã │5. Console │şir de cleme cu │electronic │- tip grilã. │1. Motoare electrice │
│4. Tampoane: │6. Selector: │conectare rapidã │4. Barierã cu │2. Uşi semiautomate │2. Frâne (saboţi de │
│a) tampoane cu │- roatã selector; │(tip mufã) │fotocelule │de palier/cabinã │frânã, electromagneţi │
│înmagazinarea │- lanţ selector; │4. Afişor/display │5. Afişor/display │3. Uşi automate de │de frânã) │
│energiei: │- contacte O. │poziţie palier │poziţie cabinã │palier/cabinã: │3. Reductoare. │
│- neliniare; │7. Limitatoare cu │5. Traductori de │6. Sonerie alarmã │- cu deschidere │..................... │
│- cu amortizarea │rolã pentru contact │poziţie: │7. Echipament de │centralã/lateralã; │1. Grupuri de │
│mişcãrii de │sfârşit cursã │- monostabil; │comunicaţie │- cu un canat/cu │pompare (centraline): │
│revenire; │(finit) │- bistabil. │bidirecţional │mai multe canate. │- rezervor (tanc) │
│b) tampoane cu │ │6. Întrerupãtor puţ │8. Montanţi cabinã │................. │ulei; │
│disiparea energiei. │ │7. Buton de oprire │9. Tiranţi cu arc │4. Amortizoare uşi │- pompã hidraulicã; │
│5. Dispozitive de │ │urgenţã puţ │(suspensie cabinã) │palier manuale/ │- electrovalve. │
│securitate montate │ │8. Aparat electric │10. Patine │semiautomate │2. Pistoane hidraulice │
│pe circuitele │ │panou de comandã: │11. Ungãtoare │5. Came mobile │3. Racorduri/furtunuri │
│hidraulice pentru │ │- întrerupãtoare │ │pentru uşi manuale/ │flexibile │
│împiedicarea cãde- │ │tripolare; │ │semiautomate │ │
│rii cabinei la │ │- relee; │ │6. Operator uşi │ │
│ascensoarele │ │- contactoare; │ │automate cabinã: │ │
│hidraulice (valve │ │- transformatoare; │ │- motor uşi cabinã; │ │
│de rupturã) │ │- punţi redresoare; │ │- mecanism │ │
│6. Contacte │ │- bobine; │ │deschidere uşi │ │
│electrice de │ │- rezistoare; │ │cabinã; │ │
│de securitate. │ │- siguranţe fuzibile;│ │- invertor uşi │ │
│ │ │- bloc relee termice.│ │cabinã. │ │
│ │ │9. Plãci de comandã │ │7. Mecanism │ │
│ │ │electronice cu │ │deschidere uşi │ │
│ │ │æ-procesor │ │automate palier │ │
│ │ │10. Invertoare de │ │ │ │
│ │ │frecvenţã pentru │ │ │ │
│ │ │comanda troliu │ │ │ │
│ │ │ascensor │ │ │ │
└────────────────────┴────────────────────┴─────────────────────┴───────────────────┴────────────────────┴───────────────────────┘




Tabel 4 - Evidenţa verificãrilor tehnice efectuate de cãtre personalul tehnic de specialitate responsabil cu verificarea tehnicã a ascensoarelor (RVTA) pe fiecare întreţinãtor





┌──────┬────────────────────────────────────────────┬───────────┬─────────────────┬─────────────────────┐
│Nr. │ │Dacã este │Metode de control│ RVTA │
│crt. │ Descrierea operaţiilor efectuate │îndeplinitã│aplicate │ │
│ │ │cerinţa │ │ │
│ │ ├───┬───┬───┼──────┬────┬─────┼──────┬──────┬───────┤
│ │ │ │ │ │Vizual│Tes-│Mãsu-│Numele│Prenu-│Data │
│ │ │ │ │ │ │tat │rat │ │mele │efec- │
│ │ │Da │Nu │N/A│ │ │ │ │ │tuãrii │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │contro-│
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │lului │
├──────┼────────────────────────────────────────────┼───┴───┴───┴──────┴────┴─────┴──────┴──────┴───────┤
│1. │Identificarea ascensorului │ │
├──────┼────────────────────────────────────────────┼───┬───┬───┬──────┬────┬─────┬──────┬──────┬───────┤
│1.1. │● Verificarea plãcii de timbru şi existenţa │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │marcajelor CE: │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │Denumirea producãtorului:................ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │Model: .............. Tip: .............. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │Serie de fabricaţie: .................... │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │An fabricaţie: .................... │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │Qnom. (sarcina nominalã) = ............. kg │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │Nr. persoane: .................. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │Nr. staţii = ................... │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │Nr. accese = .................. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │cu 1 vitezã: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │V nom. = .......... m/s; cu douã viteze: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │V nom./redusã = .........../........ m/s; │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │cu vitezã variabilã │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│1.2. │● Verificarea inscripţionãrilor de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │avertizare/salvare │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
├──────┼────────────────────────────────────────────┼───┴───┴───┴──────┴────┴─────┴──────┴──────┴───────┤
│2. │Inspecţia tehnicã │ │
├──────┼────────────────────────────────────────────┼───┬───┬───┬──────┬────┬─────┬──────┬──────┬───────┤
│2.1. │- cartea tehnicã a ascensorului │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- dacã este asiguratã mentenanţa de un │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │întreţinãtor autorizat de IT ISCIR │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- dacã personalul de manevrare este instruit│[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- modul de pregãtire al ascensorului pentru │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │inspecţia tehnicã │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
├──────┼────────────────────────────────────────────┼───┼───┼───┼──────┼────┼─────┼──────┼──────┼───────┤
│2.2. │Efectuarea inspecţiei │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────┼────────────────────────────────────────────┼───┼───┼───┼──────┼────┼─────┼──────┼──────┼───────┤
│2.2.1.│● Verificarea componentelor de securitate │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │(identificare): │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │- dispozitive de zãvorâre a uşilor de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │palier - ...... buc. │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- paracãzãtoare - ......buc. │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- limitatoare de vitezã - ......buc. │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- limitatoare de sfârşit de cursã - ....buc.│[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- tampoane hidraulice - ......buc. │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- valve de rupturã (supape de reţinere a │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │fluidului) - ......buc. │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- contacte electrice de securitate │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │(întreruptor de securitate) ...... buc. │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
├──────┼────────────────────────────────────────────┼───┼───┼───┼──────┼────┼─────┼──────┼──────┼───────┤
│2.2.2.│● Verificãri funcţionale │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │Ascensoare noi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │- verificarea dispozitivelor de zãvorâre a │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │uşilor de palier │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- verificarea dispozitivelor electrice de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │securitate (contacţi, întreruptori etc.) │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- încercarea dispozitivelor (limitatoarelor)│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │de securitate de sfârşit de cursã │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- verificarea aderenţei │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- verificarea limitatorului de vitezã │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- încercarea paracãzãtoarelor │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │contragreutãţii │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- verificarea dispozitivului de alarmare │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- verificarea sistemului de iluminare de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │urgenţã │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- verificarea limitãrii cursei pistonului │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- verificarea presiunii la sarcina maximã │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- verificarea reductorului de debit sau a │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │clapetei de frânare │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- verificarea etanşeitãţii │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- verificarea limitatorului de timp al │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │menţinerii sub tensiune a motorului electric│[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- verificarea dispozitivului electric de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │detectare a temperaturii fluidului de lucru │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │Ascensoare existente (vechi) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │- nivelarea şi oprirea cu precizie │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- împrejmuirea neperforatã a puţului │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- împrejmuirea parţialã a puţului │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- dispozitivele de zãvorâre pentru uşile de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │acces la puţ şi la fundãturã │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- opririle cabinei când uşa de acces a │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │puţului sau fundãturii este deschisã │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- protecţia oricãror spaţii accesibile de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │sub cabinã, de sub contragreutate sau de sub│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │masa de echilibrare │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- separarea fundãturii ascensoarelor aflate │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │în acelaşi puţ │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- separarea pãrţilor aflate în mişcare ale │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ascensoarelor montate în acelaşi puţ │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- spaţiile de securitate superioare şi în │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │fundãtura puţului │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- accesul în siguranţã la fundãtura puţului │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- dispozitivul de oprire în fundãturã şi în │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │camera rolelor │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- iluminarea adecvatã a puţului │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- accesul în siguranţã în camera troliului │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │şi în camera rolelor │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- spaţiile de siguranţã în camera troliului │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- iluminarea adecvatã în camera troliului │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │şi în camera rolelor │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- suporţii metalici sau cârligele pentru │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │scule de mânã în camera troliului şi în puţ │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- dispozitivele de zãvorâre a uşii de palier│[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- neaccesibilitatea asupra dispozitivelor de│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │zãvorâre a uşii de palier, din afara │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │puţului, de cãtre persoane neautorizate │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- închiderea automatã a uşilor de palier │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │culisante orizontal │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- uşile culisante cu mai multe canaturi │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- mişcarea uşilor de cabinã cu uşile de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │palier deschise │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- existenţa şorţului cabinei │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │- zãvorârea trapei de urgenţã a cabinei │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- iluminarea corespunzãtoare în cabinã │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- iluminatul de urgenţã în cabinã │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- protecţia în cazul avariei roţii de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │fricţiune, rolelor şi roţilor de lanţ │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- protecţia împotriva cãderii │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │cablurilor/lanţurilor de pe role/roţi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │de lanţ │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- existenţa paracãzãtoarelor acţionate de un│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │limitator de vitezã compatibil la ascensoare│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │electrice │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- funcţionarea corectã a sistemului │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │paracãzãtor şi limitator de vitezã │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │compatibil pentru ascensoare electrice │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- dispozitivul electric de securitate la │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │sistemul de întindere al cablului │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │limitatorului de vitezã │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- protecţia împotriva depãşirii vitezei │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │cabinei la urcare (ascensoare electrice) │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- protecţia ascensoarelor hidraulice la │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │cãderea liberã, coborârea cu vitezã excesivã│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │şi alunecarea cabinei │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- întoarcerea automatã a cabinei la nivelul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │cel mai de jos când un sistem electric │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │antialunecare este uzat │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- sistemul de ghidare pentru contragreutate │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │sau masa de echilibrare │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- tampoane adecvate sau mijloace alternative│[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- existenţa limitatoarelor (finiturilor) de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │cursã │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- distanţa orizontalã dintre suprafaţa │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │interioarã a puţului şi a pragului, a │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │cadrului uşii cabinei sau a marginii uşii │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │culisante a cabinei │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- sistemul de operare de urgenţã pentru │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ascensoarele electrice │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- sistemul de operare de urgenţã pentru │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ascensoarele hidraulice │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- valva de închidere (de rupturã) │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- dispozitivul pentru cablu/lanţ moale │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- limitatorul pentru durata menţinerii │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │motorului sub tensiune │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- dispozitivul pentru presiune scãzutã în │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │cilindru la ascensoarele hidraulice cu │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │acţionare indirectã │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- dispozitivul pentru presiune scãzutã în │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │cilindru la ascensoarele hidraulice cu │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │acţionare directã la care cilindrul nu este │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │fixat rigid de cabinã │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- protecţia împotriva şocurilor electrice │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │(IP2X) │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- protecţia şi marcarea echipamentului │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │electric │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- protecţia motorului de la troliul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ascensorului │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- existenţa întreruptorului principal în │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │camera troliului │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- funcţionarea în siguranţã a ascensorului │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │în cazul inversãrii fazelor │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- comutatorul de revizie pentru operaţia de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │inspecţie pe puţ │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- dispozitivul de oprire de pe cabina │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ascensorului (butonul stop de urgenţã) │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- dispozitivul de alarmã în caz de urgenţã │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- comunicarea directã între cabinã şi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │camera troliului │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- existenţa dispozitivului de control al │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │sarcinii (cântar) │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
├──────┼────────────────────────────────────────────┼───┼───┼───┼──────┼────┼─────┼──────┼──────┼───────┤
│2.2.3.│● Încercãri în gol (fãrã sarcinã) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │Ascensoare existente (vechi) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │- funcţionarea corespunzãtoare a │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │componentelor de securitate ale ascensorului│[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- funcţionarea corespunzãtoare a frânei │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- funcţionarea corespunzãtoare a troliului, │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │urmãrindu-se, printre altele, producerea de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │încãlziri, pierderi de fluid, vibraţii etc. │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- funcţionarea corespunzãtoare a tabloului │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │electric principal etc. din camera maşinii │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │(placã electronicã, contactoare, relee, │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │selectoare etc.) │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- oprirea cabinei în staţii, ţinându-se │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │seama de abaterile admise │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- componentele electrice de protecţie, sub │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │aspectul respectãrii timpului de declanşare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │prevãzut de producãtor │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- funcţionarea circuitelor electrice de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │forţã, comandã şi semnalizare, conform │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │schemelor electrice din documentaţia tehnicã│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │de însoţire │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- elementele cinematice şi statice ale │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ascensorului (glisiere, elemente de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │suspendare, cabinã etc.) │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
├──────┼────────────────────────────────────────────┼───┼───┼───┼──────┼────┼─────┼──────┼──────┼───────┤
│2.2.4.│Încercãri în sarcinã │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │Ascensoare noi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │● Verificãri şi încercãri cu cabina │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │încãrcatã cu sarcina nominalã la ascensoare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │electrice şi ascensoare hidraulice cu │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │tracţiune indirectã │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │- QCP, RC = Qnom. = ............... kg │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- încercarea paracãzãtoarelor cabinei │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │(paracãzãtoare cu prizã instantanee) │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- încercarea tampoanelor la ascensoarele │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │electrice şi ascensoarele hidraulice cu │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │tracţiune indirectã │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │● Verificãri şi încercãri cu cabina │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │încãrcatã cu 125% din sarcina nominalã la │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ascensoarele electrice │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │- QCP, RC = 1,25 x Qnom. = ............ kg │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- verificarea şi încercarea staticã a │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │elementelor suspensiei şi a sistemelor de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │fixare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │- verificarea sistemului de frânare │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- verificarea aderenţei │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- încercarea paracãzãtoarelor cabinei │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │(paracãzãtoare cu frânare progresivã) │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │Ascensoare vechi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │● Încercarea staticã (cu cabina la staţia │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │cea mai de jos, timp = 10 minute) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │- QCP, RC = 1,5 x Qnom. = ............ kg │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │(la ascensoarele cu tambur şi la │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ascensoarele pentru mãrfuri exclusiv cu │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │roatã de fricţiune) │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- QCP, RC = 2 x Qnom. = ............ kg (la │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │toate tipurile de ascensoare cu roatã de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │fricţiune cu care circulã persoane) │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- QCP, RC = 1,5 x Qnom. = ............ kg, │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │timp = 10 minute, P încercare = 0 bar │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │(distribuitorul electrohidraulic pe poziţia │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │"zero", cabina situatã în poziţia limitã │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │superioarã), coborârea deltaH adm. ≤ 100 mm │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │- încercarea de etanşeitate │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- verificarea alunecãrii cablurilor de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │tracţiune în canalele roţii de fricţiune │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- verificarea rezistenţei troliului │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- verificarea rezistenţei jugului cabinei │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │şi a suspensiei aferente │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- verificarea frânei │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │● Încercarea dinamicã │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │- QCP, RC = 1,1 x Qnom. = _............ kg │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- verificarea funcţionãrii troliului │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- verificarea funcţionãrii motorului de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │acţionare │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- verificarea funcţionãrii frânei │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- verificarea funcţionãrii elementelor de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │comandã │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- verificarea funcţionãrii dispozitivelor │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │de oprire a cabinei în staţii │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- verificarea funcţionãrii dispozitivelor de│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │zãvorâre mecanicã şi electricã a uşilor de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │palier │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- verificarea funcţionãrii contactelor de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │securitate │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- verificarea funcţionãrii sistemelor de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │semnalizare opticã şi acusticã │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- verificarea funcţionãrii limitatorului de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │vitezã │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
│ │- verificarea funcţionãrii paracãzãtoarelor │[] │[] │[] │ [] │ [] │ [] │ │ │ │
└──────┴────────────────────────────────────────────┴───┴───┴───┴──────┴────┴─────┴──────┴──────┴───────┘



ANEXA 2

Lista minimã a verificãrilor care trebuie efectuate de
cãtre personalul tehnic de specialitate din cadrul echipei
de întreţinere

a) verificarea completãrii cu ulei a bãii troliului şi a tuturor lagãrelor;
b) verificarea stãrii de uzurã a lagãrelor şi a bunei funcţionãri a sistemelor de ungere;
c) verificarea umplerii cu unsoare consistentã a ungãtoarelor;
d) verificarea îmbinãrilor cu şuruburi de la troliu;
e) verificarea gradului de uzurã a saboţilor frânei, verificarea funcţionãrii frânei şi reglarea acesteia;
f) verificarea şi reglarea inelelor colectoare şi a periilor electromotorului, precum şi verificarea bunei stãri a elementelor din cauciuc de la cuplajul elastic al troliului;
g) verificarea şi reglarea strângerii rulmentului axial al reductorului melcat;
h) verificarea gradului de uzurã a cablurilor de tracţiune a cabinei şi contragreutãţii, a cablului limitatorului de vitezã, a cablului şi lanţului de la selector;
i) verificarea gresãrii pieselor supuse frecãrii (balamale, dispozitive de închidere a uşilor cabinei etc.);
j) verificarea funcţionãrii normale a sistemului electric de forţã, comandã şi semnalizare;
k) verificarea siguranţelor fuzibile;
l) verificarea funcţionãrii componentelor de securitate în condiţiile stabilite de producãtor;
m) verificarea şi reglarea sistemului de demaraj;
n) verificarea şi reglarea opririi cabinei în staţii;
o) verificarea uniformitãţii întinderii cablurilor de tracţiune şi egalizarea acestora;
p) verificarea uzurii ghidajelor (patine, role etc.) cabinei şi contragreutãţii;
q) verificarea gresãrii glisierelor cabinei şi contragreutãţii. Spãlarea glisierelor se va face cel puţin o datã la 3 luni;
r) verificarea sistemului de semnalizare opticã şi acusticã;
s) verificarea lezenei;
t) verificarea stãrii butonierelor de cabinã şi palier (înlocuirea butoanelor arse, deformate, blocate mecanic).

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016