Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 36 din 17 ianuarie 2014  pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice privind rambursarea şi recuperarea cheltuielilor reprezentând asistenţa medicală acordată în baza documentelor internaţionale cu prevederi în domeniul sănătăţii la care România este parte, aprobate prin Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 729/2009    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 36 din 17 ianuarie 2014 pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice privind rambursarea şi recuperarea cheltuielilor reprezentând asistenţa medicală acordată în baza documentelor internaţionale cu prevederi în domeniul sănătăţii la care România este parte, aprobate prin Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 729/2009

EMITENT: CASA NAŢIONALĂ DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 88 din 4 februarie 2014


    Având în vedere Referatul de aprobare al Direcţiei generale relaţii contractuale nr. DRC/24 din 16 ianuarie 2014,
    în temeiul dispoziţiilor art. 236 alin. (3), art. 270 alin. (1) lit. s), art. 271 lit. k) şi art. 281 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 972/2006, cu modificările şi completările ulterioare,

    preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate emite următorul ordin:

    Art. I
    Normele metodologice privind rambursarea şi recuperarea cheltuielilor reprezentând asistenţa medicală acordată în baza documentelor internaţionale cu prevederi în domeniul sănătăţii la care România este parte, aprobate prin Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 729/2009, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 545 din 5 august 2009, cu modificările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:

    1. La articolul 6, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Pentru alocarea de prevederi bugetare se utilizează, după caz, modelul de solicitare pentru acordare de prevedere bugetară prevăzut în anexa nr. 1, respectiv în anexa nr. 1a. În situaţia în care există prevederi bugetare neutilizate din solicitările anterioare, la completarea cererii de plată externă se va utiliza cursul valutar de vânzare al instituţiei de credit din ziua completării ordinului de plată."

    2. La articolul 7, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 7. - (1) În condiţiile în care unui asigurat român aflat pe teritoriul unui stat membru al Uniunii Europene, Spaţiului Economic European, respectiv Confederaţiei Elveţiene i se acordă asistenţă medicală fără ca acesta să prezinte cardul european de asigurări sociale de sănătate sau acesta nu este recunoscut de unitatea sanitară de la locul de şedere, asiguratul român suportă contravaloarea serviciilor medicale acordate."

    3. La articolul 8, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 8. - (1) În condiţiile în care un asigurat în sistemul de asigurări sociale de sănătate din România se deplasează într-un stat membru al Uniunii Europene, Spaţiului Economic European, respectiv în Confederaţia Elveţiană cu scopul de a primi tratament medical, fără aprobarea prealabilă a casei de asigurări de sănătate unde este luat în evidenţă ca persoană asigurată, acesta suportă contravaloarea serviciilor medicale acordate."

    4. Anexa nr. 1 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin.

    5. După anexa nr. 1 se introduce o nouă anexă, anexa nr. 1a, prevăzută în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin.

    6. Anexa nr. 2 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 3, care face parte integrantă din prezentul ordin.

    7. După anexa nr. 2 se introduce o nouă anexă, anexa nr. 2a, prevăzută în anexa nr. 4, care face parte integrantă din prezentul ordin.

    Art. II
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.


            p. Preşedintele Casei Naţionale
                de Asigurări de Sănătate,
                      Leana Stoea


    Bucureşti, 17 ianuarie 2014.
    Nr. 36.

    ANEXA 1
    (Anexa nr. 1 la normele metodologice)

    Casa de Asigurări de Sănătate ...........

                                SOLICITARE
                 pentru acordare de prevedere bugetară

    Vă rugăm să aprobaţi majorarea bugetului Casei de Asigurări de Sănătate ............ cu suma de ........... lei, pentru a putea efectua plăţile conform art. 6 din anexa la Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 729/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice privind rambursarea şi recuperarea cheltuielilor reprezentând asistenţa medicală acordată în baza documentelor internaţionale cu prevederi în domeniul sănătăţii la care România este parte, cu modificările ulterioare, astfel: ............ .
    Această sumă este necesară pentru efectuarea plăţii sumei de ......... (valuta în care se face plata) pentru serviciile medicale acordate asiguratului ........., la instituţia ........... din ţara ............. .
    În acest sens s-a primit Solicitarea de rambursare nr. ........ din data de ............, emisă de .............. din ţara ........., pentru suma de ............... .
    Asiguratul a efectuat acest tratament în baza:
    - Cardului european de asigurări de sănătate nr. .................;
    - formularului. ....................
    Obiectul acestei plăţi îl constituie (Se bifează categoriile de prestaţii în natură.):
     _
    |_| Îngrijiri medicale
     _
    |_| Îngrijiri dentare
     _
    |_| Medicamente
     _
    |_| Spitalizare
     _
    |_| Alte prestaţii
    Anexăm următoarele documente:
    - copia cererii de rambursare (formularul E 125 sau similar);
    - copia formularului care a deschis dreptul la prestaţii.
    Menţionăm că s-au parcurs toate procedurile conform prevederilor legale în vigoare şi documentaţia existentă la sediul nostru îndeplineşte toate condiţiile de realitate, legalitate şi regularitate pentru efectuarea plăţii.

          Preşedinte-director general, Director executiv economic,
          ........................... ...........................

    Întocmit la data de ...........................
    Loc rezervat CNAS:

    În urma verificării documentelor anexate se constată îndeplinirea procedurii necesare realizării operaţiunii de rambursare.

    DIRECŢIA ACORDURI INTERNAŢIONALE

    SEMNăTURA
    ...............


    ANEXA 2
    (Anexa nr. 1a la normele metodologice)

    Casa de Asigurări de Sănătate .............

                              SOLICITARE
                pentru acordare de prevedere bugetară

    Vă rugăm să aprobaţi majorarea bugetului Casei de Asigurări de Sănătate ........... cu suma de .......... lei, pentru a putea efectua plăţile conform art. 6 din anexa la Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 729/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice privind rambursarea şi recuperarea cheltuielilor reprezentând asistenţa medicală acordată în baza documentelor internaţionale cu prevederi în domeniul sănătăţii la care România este parte, cu modificările ulterioare, astfel:
    Această sumă este necesară pentru efectuarea plăţii sumei de .......... (valuta în care se face plata) calculată prin înmulţirea numărului de ...... sume forfetare lunare (poziţia 6.1 din formularul E 127) cu costul mediu lunar (publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene) de ....... (valuta în care se face plata), aferent perioadei (zi/lună/an - zi/lună/an) ............, pentru asiguratul ..........., cu reşedinţa în ţara ............., în baza formularului .............. .
    În acest sens s-a primit Solicitarea de rambursare nr. ............ din data de ................., emisă de ................. din ţara .............. .
    Anexăm următoarele documente:
    - copia cererii de rambursare (formularul E 127 sau similar);
    - copia formularului care a deschis dreptul la prestaţii (E 109 sau E 121 sau similar).
    Menţionăm că s-au parcurs toate procedurile conform prevederilor legale în vigoare şi documentaţia existentă la sediul nostru îndeplineşte toate condiţiile de realitate, legalitate şi regularitate pentru efectuarea plăţii.

       Preşedinte-director general, Director executiv economic,
       ........................... ...........................

    Întocmit la data de .........................

    Loc rezervat CNAS:

    În urma verificării documentelor anexate se constată îndeplinirea procedurii necesare realizării operaţiunii de rambursare.

    DIRECŢIA ACORDURI INTERNAŢIONALE

    SEMNăTUR
    ..............


    ANEXA 3
    (Anexa nr. 2 la normele metodologice)

    Casa de Asigurări de Sănătate ............

                                       CERERE
                        pentru efectuarea plăţii externe

    Casa de Asigurări de Sănătate ........, cu sediul în ........., prin reprezentanţii săi legali, ........., preşedinte-director general, şi .........., director executiv economic (ca instituţie competentă conform prevederilor legale în vigoare), autorizează Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (ca organism de legătură conform prevederilor legale în vigoare) să efectueze în numele şi pentru ea plata sumei de .......... (valuta în care se face plata) conform cererilor de rambursare primite din ţara ........... şi cuprinse în centralizatorul cererilor pentru efectuarea de plăţi externe către statul ........, pentru care Casa Naţională de Asigurări de Sănătate a comunicat solicitările de prevedere bugetară aprobate.
    În acest sens, cu Ordinul de plată nr. ....... din data de ........ am virat suma de ......... lei în contul dumneavoastră nr. .......... deschis la ............. .
    Suma de ................. va fi virată:
    În ţara ..............................
    Beneficiar ..........................,
    având numărul de cont ................
    Banca beneficiarului .................
    Adresa băncii ........................
    Cod BIC (SWIFT).......................
    Anexăm următoarele documente:
    - copia ordinului de plată cu care v-am virat contravaloarea în lei a valutei necesare transferului. Ordinul de plată se întocmeşte distinct pentru fiecare cerere de plată externă;
    - centralizator de cereri pentru efectuarea de plăţi externe către statul .......... (se completează conform modelului din anexa nr. 2a la normele metodologice);
    - copia adresei prin care Casa Naţională de Asigurări de Sănătate a comunicat solicitările de prevedere bugetară aprobate.
    Menţionăm că s-au parcurs toate procedurile conform prevederilor legale în vigoare şi documentaţia existentă la sediul nostru îndeplineşte toate condiţiile de realitate, legalitate şi regularitate pentru efectuarea plăţii.

       Preşedinte-director general, Director executiv economic,
       ........................... .............................

    Întocmit la data de ..........


    ANEXA 4
    (Anexa nr. 2a la normele metodologice)

    CASA DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE .......................
    Nr. .........../Data................

                            CENTRALIZATOR DE CERERI
          pentru efectuarea de plăţi externe către statul .............*)


┌────┬────────┬─────────┬────────────┬──────────────┬────────────┬─────────────┬──────┬──────┬───────┬──────────┬────────┐
│Nr. │Nr./Data│Nr./Data/│ Numele şi │ Tipul │ Nr. │ Semestru/ │Valuta│ Suma │ Curs │ Suma │ Nr./ │
│crt.│ Adresa │ Adresa │ prenumele │documentului │formularului│An financiar/│ │ în │valutar│ în lei │ Data │
│ │ stat │ CNAS │asiguratului│care a deschis│E 125/E127/ │Perioada în │ │valută│ │ │ Ordin │
│ │ │ │ │ dreptul la │similare**) │care au fost │ │ │ │ │de plată│
│ │ │ │ │ prestaţie │ │ acordate │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ drepturile │ │ │ │ │ │
├────┼────────┼─────────┼────────────┼──────────────┼────────────┼─────────────┼──────┼──────┼───────┼──────────┼────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │10 = 8 x 9│ 11 │
├────┼────────┼─────────┼────────────┼──────────────┼────────────┼─────────────┼──────┼──────┼───────┼──────────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┤ │ ├────────────┼──────────────┼────────────┼─────────────┤ ├──────┼───────┼──────────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┴────────┴─────────┴────────────┴──────────────┴────────────┴─────────────┴──────┴──────┴───────┴──────────┴────────┤
│ TOTAL X **) X │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


__________
    *) Se va întocmi câte un centralizator pentru fiecare stat membru UE/SEE/Confederaţia Elveţiană, respectiv ţară cu care România a încheiat documente internaţionale cu prevederi în domeniul sănătăţii.
    **) În situaţia în care suma totală din prezentul centralizator nu este egală cu totalul sumelor corespunzătoare solicitărilor de prevedere bugetară aprobate şi comunicate de către Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, se va justifica în scris acest lucru.

    Centralizatorul se întocmeşte de casa de asigurări de sănătate. Un exemplar pe suport hârtie şi format electronic se transmite la Casa Naţională de Asigurări de Sănătate împreună cu cererea pentru efectuarea de plăţi externe.

          Preşedinte-director general, Director executiv economic,
         ............................. ...........................

                                            Întocmit
                                 .............................
                               (numele în clar, telefon/adresa de e-mail)


                       _________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016