Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 357 din 27 martie 2007  privind modelul si continutul Raportului de inspectie fiscala incheiat la persoane fizice care desfasoara activitati independente in mod individual si/sau intr-o forma de asociere    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 357 din 27 martie 2007 privind modelul si continutul Raportului de inspectie fiscala incheiat la persoane fizice care desfasoara activitati independente in mod individual si/sau intr-o forma de asociere

EMITENT: AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 251 din 16 aprilie 2007

În temeiul dispoziţiilor <>art. 11 alin. (5) din Hotãrârea Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
având în vedere prevederile <>art. 107 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale pct. 106.1 din Normele metodologice de aplicare a <>Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.050/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã modelul şi conţinutul Raportului de inspecţie fiscalã încheiat la persoane fizice care desfãşoarã activitãţi independente în mod individual şi/sau într-o formã de asociere, prevãzut în anexa nr. 1.
ART. 2
Instrucţiunile privind conţinutul şi obiectivele minimale ale Raportului de inspecţie fiscalã încheiat la persoane fizice care desfãşoarã activitãţi independente în mod individual şi/sau într-o formã de asociere sunt prezentate în anexa nr. 2.
ART. 3
Direcţia de metodologie şi proceduri pentru inspecţia fiscalã, direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 4
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 5
Prezentul ordin se va publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Preşedintele Agenţiei Naţionale
de Administrare Fiscalã,
Daniel Chiţoiu,
vicepreşedinte

Bucureşti, 27 martie 2007.
Nr. 357.

ANEXA 1


Aprobat,
..................................
(funcţia, numele şi prenumele,
semnãtura şi ştampila)

Avizat,
Şef serviciu/birou,
.......................
(numele, prenumele şi semnãtura)

Nr. ......./data ...............



RAPORT DE INSPECŢIE FISCALĂ
încheiat la data de ................

CAP. I
Date despre inspecţia fiscalã

1. Prezentarea echipei de inspecţie fiscalã
2. Prezentarea delegãrii de competenţã (dacã este cazul) pentru verificarea impozitului pe venit

CAP. II
Date despre contribuabil

1. Numele şi prenumele şi/sau denumirea contribuabilului
2. Codul de identificare, care poate fi:
a) codul numeric personal;
b) numãrul de identificare fiscalã;
c) codul unic de înregistrare fiscalã;
d) codul de înregistrare fiscalã.
3. Date privind domiciliul fiscal al persoanei fizice
4. Date privind sediul activitãţii sau locul de desfãşurare efectivã a activitãţii principale
5. Alte informaţii:
a) date despre forma juridicã;
b) date de identificare ale împuternicitului, dupã caz.

CAP. III
Constatãri privind obligaţiile fiscale, cu excepţia impozitului pe venit
(Se completeazã pentru fiecare obligaţie fiscalã care a fost verificatã.)

1. Denumirea obligaţiei fiscale verificate
2. Perioada verificatã
3. Constatãri privind baza de impunere a obligaţiei fiscale:
a) prezentarea constatãrilor care modificã baza de impunere (motiv de fapt);
b) temeiul de drept pentru încadrarea faptelor constatate.
4. Diferenţa de obligaţii fiscale calculate de inspecţia fiscalã
5. Calculul obligaţiilor fiscale accesorii
6. Amenzi aplicate

CAP. IV
Constatãri privind impozitul pe venit
(Se completeazã pentru fiecare an fiscal verificat.)

1. Perioada verificatã
2. Constatãri privind baza de impunere a impozitului pe venit:
a) prezentarea constatãrilor care modificã baza de impunere;
b) temeiul de drept pentru încadrarea faptelor constatate;
c) diferenţa de venit stabilit suplimentar de organele de inspecţie fiscalã:
- repartizarea diferenţei de venit stabilit suplimentar pe fiecare plãtitor de impozit pe venit, în cazul asocierilor;
- venitul anual impozabil recalculat de organele de inspecţie fiscalã şi repartizarea pe fiecare plãtitor, în cazul asocierilor.
3. Diferenţa de impozit pe venit datorat pentru veniturile proprii, stabilitã suplimentar de inspecţia fiscalã (se va calcula pentru fiecare plãtitor)
4. Calculul obligaţiilor fiscale accesorii
5. Amenzi aplicate

CAP. V
Alte constatãri

1. Organizarea şi conducerea evidenţei contabile
2. Utilizarea şi ţinerea registrelor

CAP. VI
Discuţia finalã cu contribuabilul

1. Prezentarea punctului de vedere al contribuabilului
2. Consideraţii asupra punctului de vedere al contribuabilului

CAP. VII
Sinteza constatãrilor inspecţiei fiscale

1. Obligaţiile fiscale stabilite suplimentar (exclusiv impozit pe venit)
2. Impozitul pe venit

CAP. VIII
Anexe


Întocmit,


Organe de inspecţie fiscalã
..............................
(numele, prenumele, funcţia şi semnãtura)


ANEXA 2

INSTRUCŢIUNI
privind conţinutul şi obiectivele minimale ale Raportului de inspecţie fiscalã încheiat la persoane fizice care desfãşoarã activitãţi independente în mod individual şi/sau într-o formã de asociere

Raportul de inspecţie fiscalã se întocmeşte de echipa de inspecţie fiscalã pentru consemnarea rezultatelor verificãrii, indiferent dacã se stabilesc sau nu diferenţe de obligaţii fiscale în cadrul unei inspecţii fiscale generale sau parţiale, efectuatã la persoane fizice autorizate sã desfãşoare activitãţi independente, în mod individual şi/sau într-o formã de asociere, definite potrivit prevederilor legale în vigoare.
În realizarea inspecţiei fiscale se vor avea în vedere urmãtoarele:
1. raportul se va utiliza doar în cazul efectuãrii unei inspecţii fiscale la contribuabilii care desfãşoarã activitãţi independente, în mod individual sau într-o formã de asociere, definite potrivit legii;
2. contribuabilii supuşi verificãrii sunt cei obligaţi sã organizeze şi sã conducã evidenţa contabilã în partidã simplã sau care au optat pentru determinarea venitului net din activitãţi independente în sistem real, potrivit prevederilor legale;
3. la stabilirea impozitului pe venit, pentru perioada supusã verificãrii în care veniturile se globalizeazã, Raportul de inspecţie fiscalã va cuprinde diferenţele suplimentare ale bazei impozabile, având în vedere regulile de calcul speciale pentru impozitul pe venitul global. Diferenţa de impozit pe venit se va stabili numai pentru impozitul pe venit datorat pentru veniturile din activitãţi independente verificate şi precizate în raport;
4. pentru impozitul pe venit, perioada de verificare va fi întotdeauna un an fiscal pentru care s-a emis decizia de impunere anualã;
5. în cazul în care contribuabilul şi-a încetat activitatea, perioada verificatã va fi pânã la data încetãrii activitãţii;
6. diferenţele de impozit pe venitul net anual stabilit de inspecţia fiscalã nu vor modifica obligaţiile privind plãţile anticipate, stabilite de organele competente, pentru anul urmãtor celui care a fost supus verificãrii.

CAP. I
Date despre organele de inspecţie fiscalã

Se vor prezenta datele de identificare ale organelor de inspecţie fiscalã care efectueazã verificarea şi care întocmesc Raportul de inspecţie fiscalã, înscriindu-se pentru fiecare:
- numele şi prenumele;
- funcţia;
- numãrul legitimaţiei de inspecţie fiscalã;
- unitatea fiscalã din care face parte;
- numãrul şi data ordinului de serviciu.
În cazul în care plãtitorul impozitului pe venit este în administrarea altui organ fiscal decât cel care administreazã obligaţiile la bugetul general consolidat aferente sediului activitãţii sau locului de desfãşurare efectivã a activitãţii principale, organele de inspecţie fiscalã vor solicita delegare de competenţã pentru verificarea impozitului pe venit.
Confirmarea delegãrii de competenţã pentru efectuarea inspecţiei fiscale se va anexa la raportul de inspecţie fiscalã.
De asemenea, se vor preciza:
- temeiul legal al efectuãrii inspecţiei fiscale;
- numãrul şi data transmiterii avizului de inspecţie fiscalã. În cazul în care data începerii inspecţiei a fost amânatã, se vor specifica numãrul şi data acordului, precum şi noul termen aprobat;
- numãrul de înregistrare şi data începerii inspecţiei fiscale înscrisã în Registrul unic de control, dupã caz;
- perioada supusã verificãrii pentru fiecare obligaţie fiscalã verificatã;
- perioada în care s-a desfãşurat inspecţia fiscalã, precum şi locul de desfãşurare.

CAP. II
Date de identificare ale contribuabilului

1. Numele şi prenumele şi/sau denumirea contribuabilului
2. Codul de identificare fiscalã va fi:
- pentru impozitul datorat pentru veniturile proprii:
- codul numeric personal pentru persoanele fizice;
- numãrul de identificare fiscalã pentru persoanele fizice care nu deţin cod numeric personal;
- pentru activitatea economicã desfãşuratã:
- codul de înregistrare fiscalã pentru comercianţi, inclusiv pentru sucursalele comercianţilor care au sediul principal al comerţului în strãinãtate şi pentru persoanele fizice care desfãşoarã activitãţi economice în mod independent sau exercitã profesii libere.
3. Date privind domiciliul fiscal al persoanei fizice:
- adresa (localitatea, strada, etajul, apartamentul, codul poştal, judeţul/sectorul).
În cazul asocierilor sau societãţilor civile, se vor înscrie datele de identificare pentru fiecare persoanã fizicã asociatã, precum şi cota de distribuire a venitului net/pierderii:
- numele, iniţiala tatãlui şi prenumele;
- codul numeric personal sau numãrul de identificare fiscalã;
- adresa (localitatea, strada, etajul, apartamentul, codul poştal, judeţul/sectorul);
- cota de distribuire.
De asemenea, se va preciza persoana desemnatã prin contractul de asociere ca responsabil al asociaţiei şi care rãspunde pentru îndeplinirea obligaţiilor acesteia.
4. Date privind sediul activitãţii sau locul de desfãşurare efectivã a activitãţii principale:
- localitatea;
- strada, etajul, apartamentul, codul poştal;
- judeţul (sectorul).
5. Alte informaţii
Se va preciza locul de efectuare a inspecţiei fiscale.
De asemenea, se vor specifica forma juridicã, precum şi informaţii despre:
- deţinerea autorizãrii şi/sau despre înregistrarea la autoritãţile competente;
- data de la care a devenit plãtitor de TVA - prin opţiune sau prin depãşirea plafonului legal;
- codul CAEN (activitatea principalã desfãşuratã).
De asemenea, se vor preciza persoana care rãspunde de organizarea şi conducerea evidenţei contabile în partidã simplã, precum şi persoana desemnatã sã reprezinte contribuabilul pe durata inspecţiei fiscale.
În cazul în care societatea este reprezentatã de un împuternicit, se va specifica acest fapt în raport, cu prezentarea datelor de identificare ale acestuia, şi se va anexa împuternicirea în copie.

CAP. III
Constatãri privind obligaţiile fiscale (cu excepţia impozitului pe venit)

În acest capitol se vor înscrie constatãrile pentru fiecare obligaţie fiscalã care a fãcut obiectul inspecţiei fiscale.
Obligaţiile fiscale care fac obiectul inspecţiei fiscale sunt cele cuprinse în avizul de inspecţie fiscalã. În cazul în care se constatã nedeclararea de cãtre contribuabil a unor impozite, taxe sau contribuţii pentru care avea obligaţia declarãrii, acestea vor fi verificate fãrã transmiterea unui nou aviz de inspecţie fiscalã.
Pentru fiecare obligaţie fiscalã se vor preciza urmãtoarele:
1. denumirea obligaţiei fiscale;
2. perioada supusã inspecţiei fiscale. În cazul în care verificarea se va face pe o perioadã diferitã de cea precizatã în avizul de inspecţie, se va preciza perioada verificatã efectiv. În cazul inspecţiei fiscale efectuate pentru soluţionarea decontului de taxã pe valoarea adãugatã cu sume negative cu opţiunea de rambursare, se va efectua verificarea de la ultima perioadã controlatã pânã, inclusiv, la perioada pentru care s-a solicitat rambursarea;
3. constatãri privind baza de impunere a obligaţiei fiscale. Se va prezenta procedura de control utilizatã, iar în cazul controlului prin sondaj se vor menţiona lunile, operaţiunile sau documentele selectate, urmãrindu-se cuprinderea perioadelor de activitate semnificative pentru contribuabilul verificat.
În activitatea de inspecţie fiscalã se vor avea în vedere urmãtoarele obiective minimale:
- verificarea realitãţii declaraţiilor fiscale în corelare cu datele din evidenţa contabilã şi mai ales faţã de realitatea constatatã în timpul verificãrilor;
- verificarea modului de determinare a bazelor de impunere.
În cazul soluţionãrii decontului de taxã pe valoarea adãugatã cu sume negative cu opţiune de rambursare cu inspecţie fiscalã anticipatã, se vor verifica datele din decont cu cele din evidenţa contabilã. Se va avea în vedere verificarea realitãţii bazei impozabile şi a taxei pe valoarea adãugatã ca rezultat al exercitãrii dreptului de deducere şi a obligaţiei de colectare a taxei pe valoarea adãugatã.
a) În cazul nerespectãrii prevederilor legale, pentru fiecare obligaţie fiscalã se va înscrie motivul de fapt prin detalierea modului în care contribuabilul a efectuat şi a tratat din punct de vedere fiscal o operaţiune patrimonialã şi prezentarea consecinţei fiscale. Motivul de fapt se va înscrie atât pentru obligaţia fiscalã principalã, cât şi pentru accesoriile calculate pentru aceasta.
b) Precizarea temeiului de drept pentru faptele constatate se va face prin menţionarea expresã a actului normativ, a articolului, a celorlalte elemente prevãzute de lege, cu prezentarea concisã a textului de lege pentru fundamentarea legalã a cazului constatat. Temeiul de drept se va înscrie atât pentru obligaţia fiscalã principalã, cât şi pentru accesoriile calculate la aceasta;
4. diferenţa de obligaţii fiscale. Se va prezenta modul de calcul al diferenţelor de obligaţii fiscale, cu trimitere la anexele în care s-au calculat (acolo unde este cazul);
5. obligaţii fiscale accesorii. În cazul în care se stabilesc obligaţii fiscale accesorii, se vor preciza modul de calcul, precum şi data pânã la care acestea au fost calculate;
6. amenzi aplicate. Se vor prezenta sancţiunile aplicate, cu precizarea numãrului procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor.

CAP. IV
Constatãri privind impozitul pe venit

În cazul verificãrii impozitului pe venit, se vor avea în vedere urmãtoarele:
1. perioada supusã inspecţiei fiscale, în cazul impozitului pe venit, va fi întotdeauna un an fiscal încheiat şi pentru care s-a emis decizia de impunere anualã sau pânã la data încetãrii activitãţii;
2. constatãrile fiscale se vor prezenta pe fiecare an fiscal şi se vor referi la:
- verificarea realitãţii declaraţiilor fiscale, dupã caz, în corelaţie cu datele din evidenţa contabilã în partidã simplã, declaraţiile speciale sau orice alte documente justificative existente în evidenţa contribuabilului sau obţinute prin controale încrucişate, precum şi cu alte declaraţii depuse în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
- verificarea modului de evidenţiere a veniturilor, pentru determinarea tuturor operaţiunilor impozabile realizate de contribuabil, inclusiv identificarea fapticã a surselor generatoare de venit, dupã caz;
- verificarea înregistrãrii tuturor veniturilor aferente activitãţii desfãşurate;
- verificarea evidenţei documentelor cu regim special pretipãrite şi a celor cu care au fost achiziţionate, plaja de numere pentru facturile achiziţionate, facturile utilizate, alte documente cu regim special, documente cu regim special anulate, pentru perioada în care acestea erau obligatorii;
- pentru perioada de dupã 1 ianuarie 2007 se va verifica modul în care contribuabilul a asigurat regimul intern de numerotare a facturilor, precum şi a altor formulare financiar-contabile care stau la baza înregistrãrii de venituri (monetar, chitanţã, aviz de însoţire a mãrfii şi altele);
- verificarea modului de înregistrare a cheltuielilor aferente obţinerii veniturilor, precum şi tratamentul fiscal al acestora;
- verificarea evoluţiei patrimoniului afacerii şi modului de evidenţiere în cheltuieli şi, respectiv, în venituri a oricãror intrãri sau ieşiri de bunuri; orice intrare sau ieşire din Registrul inventar va fi verificatã în corelaţie cu înregistrarea pe cheltuialã sau venit, în funcţie de prevederile în vigoare pentru fiecare an supus verificãrii.
A. În cazul în care se constatã aspecte care modificã venitul net anual impozabil, se vor menţiona:
- faptele constatate de cãtre echipa de control;
- modul de interpretare a aspectelor fiscale de cãtre contribuabil;
- consecinţele fiscale ale abaterilor constatate, motivele de fapt şi temeiul de drept pentru modificarea venitului impozabil;
- verificarea modului de calcul al venitului net anual impozabil şi stabilirea diferenţelor (unde este cazul);
- în cazul asocierilor fãrã personalitate juridicã, constituite între persoane fizice care desfãşoarã activitãţi independente, venitul net anual impozabil stabilit suplimentar de inspecţia fiscalã se stabileşte la nivelul asocierii şi se va repartiza pe fiecare asociat, conform cotei procentuale de distribuire.
B. În cazul în care baza de impunere nu se modificã, se va menţiona acest lucru în raportul de inspecţie fiscalã. În acest caz se vor aplica prevederile legale privind decizia de nemodificare a bazei de impunere;
3. diferenţa de impozit pe venit datorat pentru veniturile proprii:
- dupã repartizarea venitului anual impozabil stabilit suplimentar pe fiecare membru al asocierii se va calcula impozitul pe venit pe fiecare plãtitor şi pe fiecare an fiscal verificat, avându-se în vedere şi valorile urmãtoarelor date:
a) venitul net anual impozabil evidenţiat în decizia de impunere anualã comunicatã contribuabilului;
b) diferenţa de venit net anual stabilit suplimentar de organele de inspecţie fiscalã;
c) venitul net anual impozabil recalculat de organele de inspecţie fiscalã (stabilit prin însumarea rândului 1 cu rândul 2);
d) impozitul pe venitul net anual impozabil stabilit prin decizia de impunere anualã comunicatã contribuabilului;
e) impozitul pe venitul net anual impozabil stabilit de organele de inspecţie fiscalã;
f) diferenţa de impozit pe venitul net anual stabilit în plus sau în minus, dupã caz;
4. calculul obligaţiilor fiscale accesorii. În cazul în care se stabilesc obligaţii fiscale accesorii, se vor preciza modul de calcul, precum şi data pânã la care acestea au fost calculate;
5. amenzi aplicate. Se vor prezenta sancţiunile aplicate, cu precizarea numãrului procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor.

CAP. V
Alte constatãri

1. Organizarea şi conducerea evidenţei contabile în partidã simplã
În acest capitol se vor prezenta constatãrile inspecţiei fiscale referitoare la organizarea evidenţei contabile în partidã simplã, urmãrindu-se în principal respectarea prevederilor legale în vigoare pentru perioada verificatã.
2. Utilizarea şi ţinerea registrelor
Se vor consemna constatãrile referitoare la modul de utilizare a registrelor de contabilitate obligatorii (Registrul inventar, Registrul jurnal de încasãri şi plãţi), Registrul de casã (în valutã, dacã este cazul), Jurnalul privind operaţiuni diverse.

CAP. VI
Discuţia finalã cu contribuabilul

1. Prezentarea punctului de vedere al contribuabilului
În acest capitol se vor consemna, în mod obligatoriu, numãrul şi data documentului prin care contribuabilul este înştiinţat despre data, ora şi locul de desfãşurare a discuţiei finale. În caz de refuz al contribuabilului de a se prezenta la discuţia finalã, acest fapt va fi menţionat expres în raport.
Punctul de vedere al contribuabilului va fi anexat la Raportul de inspecţie fiscalã.
2. Consideraţii asupra punctului de vedere al contribuabilului
Se vor prezenta consideraţiile organelor de inspecţie fiscalã asupra punctului de vedere al contribuabilului, în mãsura în care susţinerile acestuia sunt argumentate.
Tot în acest capitol se va preciza dacã reprezentantul legal al contribuabilului sau împuternicitul acestuia a declarat sau nu cã a pus la dispoziţia organelor de inspecţie fiscalã toate documentele şi informaţiile solicitate.
Declaraţia va fi anexatã la Raportul de inspecţie fiscalã.
Refuzul contribuabilului de a da aceastã declaraţie va fi consemnat în Raportul de inspecţie fiscalã.

CAP. VII
Sinteza constatãrilor inspecţiei fiscale

1. Obligaţiile fiscale stabilite suplimentar (exclusiv impozit pe venit)
Pentru fiecare impozit, taxã sau contribuţie, cu excepţia impozitului pe venit, la care s-au calculat diferenţe şi/sau accesorii, în sarcina contribuabilului se vor prezenta urmãtoarele informaţii:



┌────┬────────────────────┬─────────────────────────────┬──────────────────────┐
│Nr. │Denumirea obligatiei│Perioada verificata/Perioada │ Obligatie fiscala │
│crt.│ fiscale │pentru care s-au calculat │stabilita suplimentar │
│ │ │obligatiile fiscale accesorii│ de plata*2) │
│ │ ├──────────────┬──────────────┤ │
│ │ │ De la data │ Pana la data │ │
├────┼────────────────────┼──────────────┼──────────────┼──────────────────────┤
│ 1. │Obligaţie fiscalã*1)│ zz.ll. │ zz.ll. │ │
├────┼────────────────────┼──────────────┼──────────────┼──────────────────────┤
│ 2. │Obligaţii fiscale │ │ │ │
│ │accesorii │ zz.ll. │ zz.ll. │ │
├────┼────────────────────┼──────────────┼──────────────┼──────────────────────┤
│ 3. │Amenzi aplicate │ x │ x │ x │
└────┴────────────────────┴──────────────┴──────────────┴──────────────────────┘


----
*1) Se va completa cu denumirea obligaţiei bugetare, exclusiv impozitul pe venit.
*2) Se va completa cu suma totalã a obligaţiei fiscale stabilite suplimentar de platã de inspecţia fiscalã şi calculate în anexele la Raportul de inspecţie fiscalã, pentru fiecare categorie de impozit, taxã sau contribuţie, cu excepţia impozitului pe venit.

2. Impozitul pe venit
În cazul impozitului pe venit, se va completa, în urmãtorul tabel, câte un rând pentru fiecare persoanã verificatã, cu urmãtoarele informaţii:



┌────┬─────────┬──────────────┬───────────┬───────────┬────────────┬───────────┐
│Nr. │Numele si│Anul verificat│Impozit pe │Impozit pe │Obligatii │Amenzi │
│crt.│prenumele│ │venitul net│venitul net│fiscale │aplicate │
│ │ │ │anual sta- │anual sta- │accesorii │ │
│ │ │ │bilit in │bilit in │ │ │
│ │ │ │plus │minus │ │ │
├────┼─────────┼──────────────┼───────────┼───────────┼────────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────┼──────────────┼───────────┼───────────┼────────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────┼──────────────┼───────────┼───────────┼────────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────┼──────────────┼───────────┼───────────┼────────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
└────┴─────────┴──────────────┴───────────┴───────────┴────────────┴───────────┘



Raportul de inspecţie fiscalã va fi:
- semnat de organele de inspecţie fiscalã, care rãspund de realitatea constatãrilor înscrise în Raportul de inspecţie fiscalã;
- avizat de şeful serviciului/biroului care rãspunde de încadrarea legalã a constatãrilor înscrise în Raportul de inspecţie fiscalã;
- aprobat de conducãtorul organului fiscal (conducãtorul activitãţii de inspecţie fiscalã) de care aparţine echipa de inspecţie fiscalã şi care rãspunde de legalitatea acţiunii de inspecţie fiscalã şi de valorificarea constatãrilor fiscale.
Acţiunea de inspecţie fiscalã va fi înregistratã în Registrul unic de control al contribuabilului.
Raportul de inspecţie fiscalã stã la baza întocmirii:
- Deciziei de impunere privind impozitul pe venit stabilit suplimentar de platã de inspecţia fiscalã pentru persoane fizice care desfãşoarã activitãţi independente în mod individual şi/sau într-o formã de asociere;
- Deciziei de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de platã stabilite de inspecţia fiscalã pentru persoane fizice care desfãşoarã activitãţi independente în mod individual şi/sau într-o formã de asociere;
- Dispoziţiei de mãsuri stabilite de inspecţia fiscalã;
- Deciziei pentru nemodificarea bazei de impunere.
Raportul va fi întocmit într-un numãr de exemplare astfel determinat pentru a putea fi transmis câte un exemplar la:
- organul fiscal unde contribuabilul este luat în evidenţã ca plãtitor de obligaţii fiscale;
- fiecare organ fiscal unde contribuabilii verificaţi sunt înregistraţi ca plãtitori de impozit pe venit (în cazul asocierilor);
- echipa de inspecţie fiscalã care a efectuat inspecţia;
- contribuabilul verificat (în cazul asocierilor, un exemplar pentru asociaţie şi câte un exemplar pentru fiecare asociat).

CAP. VIII
Anexe

Pentru fiecare obligaţie fiscalã verificatã, la Raportul de inspecţie fiscalã se vor anexa situaţii, tabele, copii de pe documente, note explicative, necesare susţinerii constatãrilor, fiind parte integrantã din Raportul de inspecţie fiscalã.
Tabelele sau situaţiile se întocmesc ori de câte ori este necesarã sintetizarea unui numãr mai mare de documente sau operaţiuni şi în orice alte cazuri pentru a se putea prezenta şi susţine constatãrile din Raportul de inspecţie fiscalã.
Tabelele şi situaţiile anexate la Raportul de inspecţie fiscalã vor fi semnate de organele de inspecţie fiscalã şi, pentru luare la cunoştiinţã, de reprezentantul contribuabilului verificat.
De asemenea, la Raportul de inspecţie fiscalã se va anexa orice document întocmit pentru înştiinţarea, solicitarea de documente sau procese-verbale pentru consemnarea unor constatãri efectuate în timpul inspecţiei fiscale.

------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016