Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 354 din 17 februarie 2010  pentru modificarea Metodologiei privind organizarea concursului pentru ocuparea postului de director general al Casei Nationale de Asigurari de Sanatate si a posturilor de presedinti-directori generali ai caselor de asigurari de sanatate, in vederea indeplinirii indicatorilor de performanta, incheierea contractelor de management si evaluarea activitatii acestora, aprobata prin   Ordinul presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 15/2008     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 354 din 17 februarie 2010 pentru modificarea Metodologiei privind organizarea concursului pentru ocuparea postului de director general al Casei Nationale de Asigurari de Sanatate si a posturilor de presedinti-directori generali ai caselor de asigurari de sanatate, in vederea indeplinirii indicatorilor de performanta, incheierea contractelor de management si evaluarea activitatii acestora, aprobata prin Ordinul presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 15/2008

EMITENT: CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 118 din 23 februarie 2010

Având în vedere:
- Hotãrârea nr. 6 din 16 februarie 2010 a Consiliului de administraţie al Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate;
- art. 26 din Statutul Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 972/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- <>art. 283 alin. (1) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în temeiul dispoziţiilor <>art. 281 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 972/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

preşedintele Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate emite urmãtorul ordin:

ART. I
Metodologia privind organizarea concursului pentru ocuparea postului de director general al Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate şi a posturilor de preşedinţi-directori generali ai caselor de asigurãri de sãnãtate, în vederea îndeplinirii indicatorilor de performanţã, încheierea contractelor de management şi evaluarea activitãţii acestora, aprobatã prin <>Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 15/2008 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 62 din 28 ianuarie 2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã dupã cum urmeazã:
1. Anexa nr. 4 la metodologie "Indicatori de performanţã - Director general CNAS" se modificã şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1.
2. Anexa nr. 7 la metodologie "Fişa de evaluare a directorului general al CNAS" se modificã şi se înlocuieşte cu anexa nr. 2.
ART. II
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. III
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate,
Nicolae Lucian Duţã

Bucureşti, 17 februarie 2010.
Nr. 354.


ANEXA 1
(Anexa nr. 4 la metodologie)


INDICATORI DE PERFORMANŢĂ
Director general CNAS

1. Monitorizarea realizãrii trimestriale şi anuale a plãţilor faţã de prevederile aprobate pe total cheltuieli de sãnãtate:
- sub 95% - 0 puncte;
- 96-98% - 4 puncte;
- 99-100% - 5 puncte.
2. Monitorizarea realizãrii trimestriale şi anuale a plãţilor faţã de creditele bugetare deschise aprobate pe total cheltuieli de sãnãtate:
- sub 95% - 0 puncte;
- 96-98% - 4 puncte;
- 99-100% - 5 puncte.
3. Monitorizarea realizãrii trimestriale şi anuale a plãţilor faţã de prevederile aprobate pe total cheltuieli titlul VIII - Asistenţã socialã, inclusiv cheltuielile deduse de angajatori:
- sub 95% - 0 puncte;
- 96-98% - 4 puncte;
- 99-100% - 5 puncte.
4. Monitorizarea realizãrii trimestriale şi anuale a plãţilor faţã de creditele bugetare deschise aprobate pe total cheltuieli titlul VIII - Asistenţã socialã:
- sub 95% - 0 puncte;
- 96-98% - 4 puncte;
- 99-100% - 5 puncte.
5. Monitorizarea realizãrii trimestriale şi anuale a plãţilor faţã de prevederile aprobate pe total cheltuieli titlul II - Bunuri şi servicii - Materiale şi prestãri servicii cu caracter medical:
- sub 95% - 0 puncte;
- 96-98% - 4 puncte;
- 99-100% - 5 puncte.
6. Monitorizarea realizãrii trimestriale şi anuale a plãţilor faţã de creditele bugetare deschise, aprobate pe total cheltuieli titlul II - Bunuri şi servicii - Materiale şi prestãri servicii cu caracter medical:
- sub 95% - 0 puncte;
- 96-98% - 4 puncte;
- 99-100% - 5 puncte.
7. Monitorizarea realizãrii trimestriale şi anuale a plãţilor faţã de prevederile aprobate pe total cheltuieli din cadrul Programului naţional cu scop curativ:
- sub 95% - 0 puncte;
- 96-98% - 4 puncte;
- 99-100% - 5 puncte.
8. Monitorizarea realizãrii trimestriale şi anuale a plãţilor faţã de creditele bugetare deschise, aprobate pe total cheltuieli din cadrul Programului naţional cu scop curativ:
- sub 95% - 0 puncte;
- 96-98% - 4 puncte;
- 99-100% - 5 puncte.
9. Monitorizarea realizãrii trimestriale şi anuale a plãţilor faţã de prevederile aprobate pe total cheltuieli din cadrul Programului naţional privind asigurarea serviciilor medicale, a medicamentelor şi dispozitivelor medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate:
- sub 95% - 0 puncte;
- 96-98% - 4 puncte;
- 99-100% - 5 puncte.
10. Monitorizarea realizãrii trimestriale şi anuale a plãţilor faţã de creditele bugetare deschise, aprobate pe total cheltuieli din cadrul Programului naţional privind asigurarea serviciilor medicale, a medicamentelor şi dispozitivelor medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate:
- sub 95% - 0 puncte;
- 96-98% - 4 puncte;
- 99-100% - 5 puncte.
11. Monitorizarea realizãrii trimestriale şi anuale a plãţilor (cumulate) faţã de prevederile aprobate a cheltuielilor de administrare şi funcţionare ale caselor de asigurãri de sãnãtate:
- sub 95% - 0 puncte;
- 96-98% - 4 puncte;
- 99-100% - 5 puncte.
12. Monitorizarea realizãrii trimestriale şi anuale a plãţilor (cumulate) faţã de creditele bugetare deschise la cheltuielile de administrare şi funcţionare ale caselor de asigurãri de sãnãtate:
- sub 95% - 0 puncte;
- 96-98% - 4 puncte;
- 99-100% - 5 puncte.
13. Monitorizarea realizãrii trimestriale şi anuale a plãţilor (cumulate) faţã de prevederile aprobate a cheltuielilor de personal prevãzute pentru activitatea proprie a caselor de asigurãri de sãnãtate:
- sub 95% - 0 puncte;
- 96-98% - 4 puncte;
- 99-100% - 5 puncte.
14. Monitorizarea realizãrii trimestriale şi anuale a plãţilor (cumulate) faţã de creditele bugetare deschise la cheltuielile de personal prevãzute pentru activitatea proprie a caselor de asigurãri de sãnãtate:
- sub 95% - 0 puncte;
- 96-98% - 4 puncte;
- 99-100% - 5 puncte.
15. Monitorizarea realizãrii trimestriale şi anuale a plãţilor (cumulate) faţã de prevederile aprobate a cheltuielilor materiale prevãzute pentru activitatea proprie a caselor de asigurãri de sãnãtate:
- sub 95% - 0 puncte;
- 96-98% - 4 puncte;
- 99-100% - 5 puncte.
16. Monitorizarea realizãrii trimestriale şi anuale a plãţilor (cumulate) faţã de creditele bugetare deschise la cheltuielile materiale prevãzute pentru activitatea proprie a caselor de asigurãri de sãnãtate:
- sub 95% - 0 puncte;
- 96-98% - 4 puncte;
- 99-100% - 5 puncte.
17. Monitorizarea realizãrii trimestriale şi anuale a plãţilor (cumulate) faţã de prevederile aprobate a cheltuielilor de capital:
- sub 95% - 0 puncte;
- 96-98% - 4 puncte;
- 99-100% - 5 puncte.
18. Monitorizarea realizãrii trimestriale şi anuale a plãţilor (cumulate) faţã de creditele bugetare deschise la cheltuielile de capital:
- sub 95% - 0 puncte;
- 96-98% - 4 puncte;
- 99-100% - 5 puncte.
19. Monitorizarea gradului de colectare a creanţelor de la persoanele fizice pentru anul fiscal în curs faţã de suma estimatã (în proiectul de buget) a fi colectatã:
- sub 95% - 0 puncte;
- 96-98% - 4 puncte;
- 99-100% - 5 puncte.
20. Monitorizarea gradului de recuperare a sumelor reprezentând creanţe restante, faţã de sumele înscrise în titlurile executorii:
- sub 95% - 0 puncte;
- 96-98% - 4 puncte;
- 99-100% - 5 puncte.
21. Monitorizarea gradului de realizare a plãţilor privind sumele reprezentând indemnizaţii de concedii medicale achitate angajatorilor faţã de sumele solicitate prin cererile de restituire potrivit <>art. 38 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurãri sociale de sãnãtate, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 399/2006 , cu modificãrile ulterioare:
- sub 95% - 0 puncte;
- 96-98% - 4 puncte;
- 99-100% - 5 puncte.
22. Monitorizarea gradului de realizare a plãţilor privind sumele reprezentând indemnizaţii de concedii medicale achitate persoanelor fizice faţã de sumele solicitate prin certificatele medicale depuse la casele de asigurãri de sãnãtate:
- sub 95% - 0 puncte;
- 96-98% - 4 puncte;
- 99-100% - 5 puncte.
23. Monitorizarea asigurãrii necesarului cantitativ şi calitativ de resurse umane la nivelul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate:
- monitorizare - 5 puncte;
- monitorizare parţialã - 0 puncte.
24. Gradul de acces al asiguraţilor la informaţiile de interes public specifice sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate:
- 100% - 5 puncte;
- 50-99% - 2 puncte;
- sub 50% - 0 puncte.
25. Gradul de asigurare a transparenţei decizionale la nivelul CNAS pentru creşterea nivelului de responsabilitate faţã de asiguraţi:
- 100% - 5 puncte;
- 50-99% - 2 puncte;
- sub 50% - 0 puncte.
26. Monitorizarea gradului de satisfacţie a asiguraţilor pe baza chestionarului de evaluare, aprobat prin ordin al preşedintelui CNAS şi administrat de CAS
- 50-100% - 5 puncte;
- 20-49% - 3 puncte;
- sub 20% - 1 punct.
27. Monitorizarea consumului lunar de medicamente faţã de sumele aprobate prin buget cu aceastã destinaţie:
- monitorizare - 5 puncte;
- monitorizare parţialã - 0 puncte.
28. Gradul de implicare în asigurarea modalitãţii de contractare a serviciilor medicale, medicamentelor şi dispozitivelor medicale de cãtre CAS, conform Contractului-cadru şi normelor de aplicare a acestuia:
- peste 90% - 5 puncte;
- sub 90% - 0 puncte.
29. Monitorizarea respectãrii de cãtre CAS a termenului de finalizare a procesului de contractare:


┌──────────────────────────────────────────┬───────────────┐
│Monitorizarea respectãrii termenului de │ │
│finalizare a procesului de contractare │ 5 puncte │
├──────────────────────────────────────────┼───────────────┤
│Monitorizarea parţialã a termenului de │ │
│finalizare a procesului de contractare │ 0 puncte │
└──────────────────────────────────────────┴───────────────┘



30. Monitorizarea respectãrii de cãtre casele de asigurãri de sãnãtate a termenelor de raportare a situaţiilor privind activitatea desfãşuratã de furnizorii de servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale:
- monitorizare - 5 puncte;
- monitorizare parţialã - 0 puncte.
31. Gradul de implicare în monitorizarea accesului asiguraţilor la medicamente în tratamentul ambulatoriu (trimestrial/semestrial/anual):
- peste 90% - 5 puncte;
- sub 90% - 0 puncte.
32. Întocmirea şi transmiterea de cãtre executivul CNAS a raportãrilor cãtre instituţii şi autoritãţi (sub aspectul conţinutului şi respectãrii termenelor):
- sub 51% - 0 puncte;
- 51-60% - 1 punct;
- 61-70% - 2 puncte;
- 71-80% - 3 puncte;
- 81-90% - 4 puncte;
- 91-100% - 5 puncte.
33. Numãrul de module SIUI-ERP aflate în producţie la toate CAS:
- cel puţin 10 module - 5 puncte;
- 5-9 module - 3 puncte;
- sub 5 module - 0 puncte.
34. Gradul de implicare în implementarea, integrarea şi operarea SIUI-ERP:
- peste 95% - 5 puncte;
- 90-95% - 3 puncte;
- sub 90% - 0 puncte.
35. Gradul de implicare cu privire la politicile de securitate a datelor:
- sub 51% - 0 puncte;
- 51-60% - 1 punct;
- 61-70% - 2 puncte;
- 71-80% - 3 puncte;
- 81-90% - 4 puncte;
- 91-100% - 5 puncte.
36. Numãrul formularelor transmise în aplicarea documentelor internaţionale cu prevederi în domeniul sãnãtãţii la care România este parte (regulamente europene, acorduri etc.) cãtre alte organisme de legãturã, din total formulare transmise de CAS:
- 91-100% - 5 puncte;
- 70-90% - 3 puncte;
- sub 70% - 0 puncte.
37. Gradul de utilizare a aplicaţiilor informatice privind muncitorii migranţi şi a celei privind eliberarea cardului european de asigurãri sociale de sãnãtate:
- 91-100% - 5 puncte;
- 81-90% - 4 puncte;
- 71-80% - 3 puncte;
- 61-70% - 2 puncte;
- 51-60% - 1 punct;
- sub 51% - 0 puncte.
38. Nivelul de respectare a cerinţelor de transmitere a situaţiilor de cãtre CNAS în domeniul securitãţii sociale:
- 91-100% - 5 puncte;
- 70-90% - 3 puncte;
- sub 70% - 0 puncte.
39. Numãrul cererilor de decontare a serviciilor medicale acordate pe teritoriul statelor membre ale Uniunii Europene soluţionate faţã de numãrul total de solicitãri:
- sub 50% - 0 puncte;
- 50-74% - 3 puncte;
- 75-100% - 5 puncte.
40. Termenul de rãspuns la solicitãrile organismelor de legãturã:
- 0-45 de zile - 5 puncte;
- peste 45 de zile - 0 puncte.
41. Numãrul de litigii cu asiguraţii/furnizorii de servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale, ca urmare a neprimirii unui rãspuns din partea CNAS în termenul legal:
- 0 - 5 puncte;
- 1 - 3 puncte;
- 2 - 1 punct;
- peste 2 - 0 puncte.
42. Numãrul de contestaţii admise de Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor şi rãmase definitive şi irevocabile, ca urmare a procedurilor de achiziţie*) derulate de CNAS:
---------
*) Proceduri derulate de CNAS în perioada mandatului de director general.

- 0 - 5 puncte;
- 1 - 4 puncte;
- 2 - 3 puncte;
- peste 2 - 0 puncte.
43. Monitorizarea respectãrii termenului de raportare a indicatorilor specifici programelor de sãnãtate:
- monitorizare - 5 puncte;
- monitorizare parţialã - 0 puncte.
44. Monitorizarea modalitãţilor de raportare a indicatorilor specifici programelor de sãnãtate:
- monitorizare - 5 puncte;
- monitorizare parţialã - 0 puncte.
45. Gradul de implicare în procesul de implementare a mãsurilor dispuse în urma acţiunilor de control:
- peste 90% - 5 puncte;
- sub 90% - 0 puncte.
46. Monitorizarea respectãrii termenelor şi procedurilor specifice pentru evaluarea furnizorilor de servicii medicale în vederea contractãrii:
- 100% - 5 puncte;
- 95-99% - 3 puncte;
- sub 95% - 0 puncte.
47. Numãrul contractelor de asigurare încheiate la nivel naţional faţã de numãrul total de asiguraţi:
- 91-100% - 5 puncte;
- 70-90% - 3 puncte;
- sub 70% - 0 puncte.
48. Gradul de implicare în realizarea şi implementarea politicilor Uniunii Europene:
- sub 51% - 0 puncte;
- 51-60% - 1 punct;
- 61-70% - 2 puncte;
- 71-80% - 3 puncte;
- 81-90% - 4 puncte;
- 91-100% - 5 puncte.
49. Nivelul de implementare a sistemului de control managerial intern la nivelul CNAS:


┌──────────────────────────────────────────┬─────────┬─────────┐
│ │ Da │ Nu │
├──────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────┤
│Existenţa registrului de riscuri │1 punct │0 puncte │
├──────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────┤
│Existenţa programului de dezvoltare a │ │ │
│sistemului de control managerial │1 punct │0 puncte │
├──────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────┤
│Existenţa deciziei de constituire a │ │ │
│comisiei de monitorizare, coordonare şi │ │ │
│îndrumare metodologicã pentru dezvoltarea │ │ │
│sistemului de control managerial │1 punct │0 puncte │
├──────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────┤
│Existenţa procedurilor de lucru │ │ │
│formalizate pe activitãţi, actualizate │ │ │
│şi complete │2 puncte │0 puncte │
└──────────────────────────────────────────┴─────────┴─────────┘



50. Gradul de utilizare a mijloacelor electronice pentru aplicarea procedurilor de atribuire şi realizare a achiziţiilor directe:



Valoarea anualã a achiziţiilor publice prin mijloace electronice


Valoarea anualã a achiziţiilor publice


- peste 20% - 5 puncte;
- 19-10% - 3 puncte;
- sub 10% - 0 puncte.

51. Gradul de implicare în susţinerea eforturilor CAS pentru realizarea obiectivelor sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate:
- peste 90% - 5 puncte;
- sub 90% - 0 puncte.
52. Gradul de implicare în susţinerea activitãţii preşedinţilor-directori generali ai CAS pentru realizarea indicatorilor de performanţã cuprinşi în contractele de management încheiate cu CNAS:
- peste 90% - 5 puncte;
- sub 90% - 0 puncte.
53. Gradul de îndeplinire, în condiţii de eficacitate, a ordinelor preşedintelui CNAS:
- 100% - 5 puncte;
- sub 100% - 0 puncte.
NOTE:
1. Indicatorul nr. 1 are o pondere de 10% în punctajul criteriului de apreciere utilizat pentru evaluare.
2. Indicatorul nr. 2 are o pondere de 5% în punctajul criteriului de apreciere utilizat pentru evaluare.
3. Indicatorul nr. 28 are o pondere de 5% în punctajul criteriului de apreciere utilizat pentru evaluare.
4. Indicatorul nr. 33 are o pondere de 20% în punctajul criteriului de apreciere utilizat pentru evaluare.
5. Indicatorul nr. 45 are o pondere de 5% în punctajul criteriului de apreciere utilizat pentru evaluare.
6. Indicatorul nr. 53 are o pondere de 5% în punctajul criteriului de apreciere utilizat pentru evaluare.
7. Indicatorii de performanţã, cu excepţia celor de mai sus, au o pondere egalã de 1,04% în punctajul criteriului de apreciere utilizat pentru evaluare.


ANEXA 2
(Anexa nr. 7 la metodologie)

FIŞĂ DE EVALUARE
a directorului general al CNAS


┌────┬─────────────────────────────────────────────────────────┬───────┬──────┐
│Nr. │ │ │ │
│crt.│ Criteriu de apreciere │Pondere│ Notã │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼──────┤
│ 1.│Gradul de îndeplinire a standardelor de performanţã │ │ │
│ │pentru realizarea planului de management, a obiectivelor │ │ │
│ │şi indicatorilor de performanţã │ 50% │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼──────┤
│ 2.│Adecvarea la complexitatea postului │ 15% │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼──────┤
│ 3.│Asumarea responsabilitãţii │ 15% │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼──────┤
│ 4.│Capacitatea de a gestiona eficace resursele materiale, │ │ │
│ │financiare şi umane ale CNAS │ 15% │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼──────┤
│ 5.│Probitate şi eticã │ 5% │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼──────┤
│ │Punctaj final ponderat │ │ │
└────┴─────────────────────────────────────────────────────────┴───────┴──────┘



Nota acordatã pentru fiecare criteriu de apreciere este cuprinsã între 1 şi 5.
Punctajul final reprezintã media ponderatã a notelor acordate pentru fiecare criteriu de apreciere, având urmãtoarea semnificaţie:
- pânã la 3 - calificativ "nesatisfãcãtor" (necorespunzãtor cerinţelor postului);
- 3-4 - calificativ "bine" (la nivelul standardului de performanţã stabilit);
- 4-5 - calificativ "foarte bine".

Rezultatul evaluãrii
Evaluarea performanţelor profesionale pentru perioada ..................., cu punctaj final .........., care corespunde calificativului ............ .

Evaluator,
Preşedinte CNAS,

Luat la cunoştinţã
Director general CNAS ........
Data .........................

--------


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016