Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 353 din 9 octombrie 1996  privind transporturile internationale de marfuri    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 353 din 9 octombrie 1996 privind transporturile internationale de marfuri

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 301 din 21 noiembrie 1996
    În temeiul prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 452/1994 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, republicată,
    ministrul transporturilor emite următorul ordin:

    ART. 1
    În conformitate cu condiţiile tehnice privind siguranţa rutieră şi protecţia mediului prevăzute în regulamentele C.E.E. - O.N.U., autovehiculele cu masa maximă autorizată mai mare de 3,5 tone, destinate transporturilor internaţionale de mărfuri, se clasifică pe categorii, potrivit anexei nr. 1 care face parte integrantă din prezentul ordin.
    Începând cu data intrării în vigoare a prezentului ordin, numai autovehiculele ce se încadrează în categoriile A-E primesc licenţe de execuţie pentru efectuarea transportului internaţional de mărfuri. Autovehiculele care se încadrează în categoria F nu sunt acceptate la transportul internaţional de mărfuri.
    ART. 2
    Pe baza verificărilor efectuate pentru măsurarea opacitatii gazelor de evacuare şi a prezentării de către deţinător a documentelor furnizate de uzina constructoare, din care să rezulte că tipul de autovehicul supus verificării îndeplineşte condiţiile tehnice prevăzute de Regulamentele C.E.E.- O.N.U nr. R 49 şi R 51 şi de Directivele echivalente cu amendamentele respective ale Uniunii Europene, Regia Autonomă "Registrul Auto Român" va elibera o dovada în forma şi cu conţinutul prezentate în anexa nr. 2 (categoriile A-F), care face parte integrantă din prezentul ordin.
    ART. 3
    Regia Autonomă "Registrul Auto Român" va elibera dovada fără a solicita deţinătorului documentele de la art. 2 din prezentul ordin, dacă datele necesare se regăsesc în documentaţia tehnică a Regiei Autonome "Registrul Auto Român".
    ART. 4
    Dovezile de certificare a gradului de poluare eliberate de Regia Autonomă "Registrul Auto Român", pentru autovehiculele încadrate în categoriile A şi B, au valabilitatea de maximum doi ani de la data emiterii lor, corelat cu valabilitatea certificatului de zgomot, conform normei K.D.V. - 1967. Dacă autovehiculele în cauză sunt noi, nu va mai fi necesară prezentarea lor pentru măsurarea opacităţii gazelor de evacuare.
    La autovehiculele încadrate în categoriile A-B-C se va măsura opacitatea gazelor de evacuare, dacă vechimea autovehiculului depăşeşte doi ani de la data fabricaţiei.
    Dovezile de tip C-E au valabilitate de un an de la data eliberării lor.
    ART. 5
    Oficiul Rutier Central - prin serviciile rutiere - va elibera licenţe de execuţie potrivit reglementărilor în vigoare, fără a depăşi durata de valabilitate a dovezilor de certificare a gradului de poluare, emise de Regia Autonomă "Registrul Auto Român".
    ART. 6
    Dovada de certificare a poluarii tip A1 (categoria I), obţinută conform Ordinului ministrului transporturilor nr. 33 din 29 ianuarie 1996, se va preschimba în categoria A sau B, conform prezentului ordin, numai după reverificarea documentelor (eventual a autovehiculului) ce permit încadrarea autovehiculului în noile categorii de poluare.
    Dovezile pentru nivelul de poluare categoriile II şi III (formulare tip A2 şi A3) trebuie prezentate o data cu autovehiculul la sediile reprezentantelor Regiei Autonome "Registrul Auto Român" pentru efectuarea noilor încadrări, conform anexelor nr. 1 şi 2 la prezentul ordin.
    ART. 7
    Deţinătorii de mijloace de transport care efectuează transporturi internaţionale de mărfuri se vor prezenta la sediile Regiei Autonome "Registrul Auto Român", în vederea programării pentru obţinerea noilor dovezi tehnice, după intrarea în vigoare a prezentului ordin.
    ART. 8
    Prevederile prezentului ordin vor fi aduse la îndeplinire de către Direcţia generală de strategie, management şi integrare europeană, Direcţia generală de transporturi terestre, Inspectoratul Rutier, Regia Autonomă "Registrul Auto Român" şi Oficiul Rutier Central.
    ART. 9
    Prezentul ordin intră în vigoare după 15 zile de la data publicării lui în Monitorul Oficial al României, Partea I, data la care Ordinul ministrului transporturilor nr. 33/1996 îşi încetează aplicabilitatea.

                    Ministrul transporturilor,
                          Aurel Novac


    ANEXA 1


                          NIVELUL MAXIM ADMIS
 al emisiilor poluante la motoarele diesel şi la autovehiculele din categoriile
             "N2" şi "N3" conform reglementărilor europene

                        Poluare chimică motoare
┌────┬──────────────────┬──────┬───────┬────────────────┬────────┬─────────────┐
│ │ │ │ │ │R24─03 │ │
│ │ │ │ │R49─02 EEC─ONU │EEC─ONU │ │
│ │ │R49─00│R49─01 │ (EWG 91/542 │metoda │ │
│Nr. │ Parametrul │ EEC─ │EEC─ONU│nivel A sau B) │ de │ Observaţii │
│crt.│ │ ONU │ (EWG ├────────────────┤accele─ │ │
│ │ │ │88/77) │(Euro 1)│(Euro 2) rare │ │
│ │ │ │ │ │ │liberă │ │
├────┼──────────────────┼──────┼───────┼────────┼───────┼────────┼─────────────┤
│ 1. │Emisie CO (g/kWh) │ 14,0 │ 11,2 │ 4,9 │ 4,0 │ ─ │ ─ │
├────┼──────────────────┼──────┼───────┼────────┼───────┼────────┼─────────────┤
│ 2. │Emisie HC (g/kWH) │ 3,5 │ 2,4 │ 1,23 │ 1,1 │ ─ │ ─ │
├────┼──────────────────┼──────┼───────┼────────┼───────┼────────┼─────────────┤
│ 3. │Emisie NOx (g/kWh)│ 18,0 │ 14,4 │ 9,0 │ 7,0 │ ─ │ ─ │
├────┼──────────────────┼──────┼───────┼────────┼───────┼────────┼─────────────┤
│ 4. │Particule (g/kWh) │ ─ │ ─ │ 0,68 │ 0,15 │ ─ │Pmax<=85kW │
├────┼──────────────────┼──────┼───────┼────────┼───────┼────────┼─────────────┤
│ │ │ ─ │ ─ │ 0,40 │ 0,15 │ ─ │Pmax >85kW │
├────┼──────────────────┼──────┼───────┼────────┼───────┼────────┼─────────────┤
│ 5. │Opacitate (m^─1) │ ─ │ ─ │ ─ │ ─ │2,0(2,5)* cu aspiraţie│
│ │fum ├──────┼───────┼────────┼───────┼────────┼─────────────┤
│ │ │ ─ │ ─ │ ─ │ ─ │2,5(3,0)* cu supra─ │
│ │ │ │ │ │ │ │ alimentare │
└────┴──────────────────┴──────┴───────┴────────┴───────┴────────┴─────────────┘
-------------
    *) Valori valabile numai pentru categoria "F".

                        Poluare sonoră autovehicule

┌────┬────────────────────┬─────────┬─────────┬───────────────────┬────────────┐
│Nr. │ │ R51─00 │ R51─01 │ KDV 1967 (Austria)│ │
│crt.│ Parametrul │ EEC─ONU │ EEC─ONU │ R51─02 EEC─ONU │ Observaţii │
├────┼────────────────────┼─────────┼─────────┼───────────────────┼────────────┤
│ 1. │Zgomot exterior (dBA) 86 │ 83 │ 78 │Pmax<=150kW │
├────┼────────────────────┼─────────┼─────────┼───────────────────┼────────────┤
│ 2. │Zgomot exterior (dBA) 88 │ 84 │ 80 │Pmax >150kW │
└────┴────────────────────┴─────────┴─────────┴───────────────────┴────────────┘

                                  CLASIFICAREA
      autovehiculelor din categoriile "N2" şi "N3" în funcţie de îndeplinirea
            reglementărilor europene referitoare la protecţia mediului

┌─────────┬────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Categoria│ Directive/Regulamente EEC─ONU │
│ (vezi ├──────────────────┬──────────────┬───────────────────────┬──────────┤
│ anexa │ Poluare chimică │Poluare fonică│ Condiţii tehnice │Opacitate │
│ nr. 2) │ │ │ │fum (m^─1)│
├─────────┼──────────────────┼──────────────┼───────────────────────┼──────────┤
│ A │EWG 91/542 nivel B│ KDV 1967 │ Conform │2,0 ─ 2,5 │
│ │R49 ─ 02 (EURO 2) │ (Austria) │CEMT/CM(95)4 anexa nr.2│ │
├─────────┼──────────────────┼──────────────┼───────────────────────┼──────────┤
│ B │EWG 91/542 nivel A│ KDV 1967 │ ─ │2,0 ─ 2,5 │
│ │R49 ─ 02 (EURO 1) │ (Austria) │ │ │
├─────────┼──────────────────┼──────────────┼───────────────────────┼──────────┤
│ C │EWG 91/542 nivel B│ R51 ─ 01 │ ─ │2,0 ─ 2,5 │
│ │R49 ─ 02 (EURO 2) │ │ │ │
├─────────┼──────────────────┼──────────────┼───────────────────────┼──────────┤
│ D │R49 ─ 02 (EURO 1) │ R51 ─ 01 │ ─ │2,0 ─ 2,5 │
│ │(sau EURO 0 + KDV │ │ │ │
│ │ 1967) │ │ │ │
├─────────┼──────────────────┼──────────────┼───────────────────────┼──────────┤
│ E │R49 ─ 01 (EURO 0) │ R51 ─ 01 │ ─ │2,0 ─ 2,5 │
│ │(sau R49 ─ 00+KDV │ sau R51 ─ 00 │ │ │
│ │ 1967) │ │ │ │
└─────────┴──────────────────┴──────────────┴───────────────────────┴──────────┘

┌─────────┬──────────────────┬──────────────┬───────────────────────┬──────────┐
│ F │R49 ─ 00 │ R51─01 sau │ ─ │2,5 ─ 3,0 │
│ │ │ R51 ─ 00 │ │ │
└─────────┴──────────────────┴──────────────┴───────────────────────┴──────────┘



    ANEXA 2


                             CATEGORIA "A"
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Număr ................... │
│ Autovehicul "mai verde şi sigur" │
│ │
│ (cu elemente de siguranţa activă/pasivă ridicată şi noxe foarte reduse) │
│ Dovada de îndeplinire(*) a condiţiilor tehnice │
│ conform Rezoluţiei CEMT n^0 91/2 [CEMT/CM(95)4 final] pentru aprobarea │
│ transportului internaţional de mărfuri între Uniunea Europeană şi România │
│ (Nr. 8 din Reglementări generale) │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │
│ │ │
│ MINISTERUL TRANSPORTURILOR din ROMÂNIA │ │
│ │ │
│ În calitate de autoritate de Stat în transporturi, împuternicim, în │ │
│ conformitate cu Directiva 92/53 EEC sau KDV 1967 art. 8b, al. 2 │ │
├┬─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤ │
││ │ │
││ REGISTRUL AUTO ROMÂN R.A. │ │
││ │ │
││ să elibereze dovada de îndeplinire a condiţiilor tehnice privind │ │
││ protecţia mediului de către autovehicule mai verzi şi mai sigure │ │
││ conform prevederilor ordinului │ │
││ Ministerului Transporturilor nr. ................, │ │
││ pe baza măsurătorilor proprii şi/sau documentaţiei producătorului │ │
││ │ │
│└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ │
│ │
│ REGISTRUL AUTO ROMÂN R.A. │
│ certificăm că │
│ autovehiculul descris în continuare corespunde, │
│ în baza .............................................. cu autovehiculul │
│ care la data de ................ a îndeplinit │
│ condiţiile Rezoluţiei CEMT n^0 91/2 (CEMT/CM(95)4 final) precum şi │
│ corectitudinea datelor cuprinse în pagina alăturată. │
│ Valabilitatea acestui act expiră la data de ................. │
│ │
│ Semnătura autorizată a reprezentantei REGISTRULUI AUTO ROMÂN: │
│ │
│ │
│ ─────────────────────────────────────────────────────── │
│ Locul Data Semnătura │
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
---------------
    (*) Deţinătorul are obligaţia de a exploata autovehiculul astfel încât
        acesta să respecte condiţiile din prezenta dovadă.

CATEGORIA "A"
┌┬────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬┐
├┼──────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────┤│
││Tipul autovehiculului │ ││
│├──────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────┤│
││Seria şasiului/Nr. inmatr.│ ││
│├──────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────┤│
││Tipul motorului │ ││
│├──────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────┤│
││Seria motorului │ ││
│├──────────────────────────┴─────────────────────────────────────────────────┤│
││ ││
│├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│
││Măsurare conf.:ISO; EEC─ONU R85, Dir.80/1269/EEC conf. ultimului amendam. ││
││ al Dir. 89/491 EEC ││
│├────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────┤│
││putere maximă (kW) │la turaţia (min^─1) ││
│├────────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────┤│
││ ││
│├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│
││Măsurare conf.:Anexa 1g KDV 1967(3),Directiva 70/157 EEC,Directiva 92/97 EEC││
│├───────────────────────────────┬─────────────────┬──────────────────────────┤│
││ Valoare max. dB(A)(2) │ Zgomot în mers │ Valori măsurate dB(A) ││
│├───────────────────────────────┼─────────────────┼──────────────────────────┤│
││ 78 │ <= 150 kW │ ││
│├───────────────────────────────┼─────────────────┼──────────────────────────┤│
││ 80 │ > 150 kW │ ││
│├───────────────────────────────┴───────┬─────────┴──────────────────────────┤│
││la │în ││
│├───────────────────────────────────────┴────────────────────────────────────┤│
││prin (1) ││
│├─────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────┤│
││Viteza de apropiere (km/h) │Treapta de viteză ││
│├─────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────────┤│
││Zgomot frână de motor dB(A) ││
│├──────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────────┤│
││Zgomot înconjurător dB(A) │în punctul de măsurare 2 ││
││ ├─────────────────────────────────────────┤│
││ │în punctul de măsurare 6 ││
│├──────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────────┤│
││Zgomot aer comprimat dB(A) ││
│├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│
││ ││
│├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│
││Măsurare conf.Directiva 70/157 EEC,ultimul amendament al Directivei 92/97EEC││
│├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│
││Zgomot în staţionare dB(A) la turaţia motorului (min^─1) ││
│├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│
││ ││
│├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│
││Măsurare conf.: EEC─R.49─02;Directiva 88/77 EEC, ultimul amendament al ││
││ Directivei 91/542 EEC. ││
│├───────────────────────────────┬─────────────────┬──────────────────────────┤│
││ Valoarea max. (g/kWh)(2) │ Produse toxice │ Valori măsurate (g/kWh) ││
│├───────────────────────────────┼─────────────────┼──────────────────────────┤│
││ 4,0 │ CO │ ││
│├───────────────────────────────┼─────────────────┼──────────────────────────┤│
││ 1,1 │ HC │ ││
│├───────────────────────────────┼─────────────────┼──────────────────────────┤│
││ 7,0 │ NOx │ ││
│├───────────────────────────────┼─────────────────┼──────────────────────────┤│
││ Putere <= 85 kW: │ Particule │ ││
│├───────────────────────────────┼─────────────────┼──────────────────────────┤│
││ Putere > 85 kW:0,15 │ Particule │ ││
│└───────────────────────────────┴─────────────────┴──────────────────────────┘│
│ (1) = conform Rezoluţiei CEMT n^0 91/2 [CEMT/CM(92)8 final] │
│ (2) = conform Rezoluţiei CEMT n^0 91/2 [CEMT/CM(95)4 final] │
│ (3) = KDV = Kraftfahrgesetz─Durchfuhrungsverordnung (Osterreich)─Regulamentul│
│ de circulaţie din Austria │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


                           CATEGORIA "B" (Green Lorry)
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Serie/Număr ................ │
│ │
│ Autovehicul cu produse poluante reduse (green lorry) │
│ ──────────────────────────────────────────────────── │
│ │
│ Dovada de certificare a îndeplinirii(*) condiţiilor tehnice │
│ conform Rezoluţiei CEMT n^0 91/2 (CEMT/CM(91)26 final) pentru aprobarea │
│ transportului internaţional de mărfuri între Uniunea Europeană şi România │
│ (Nr. 8 din Reglementări generale) │
│┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│
││ ││
││ MINISTERUL TRANSPORTURILOR din ROMÂNIA ││
││ ││
││ În calitate de autoritate de stat în transporturi, împuternicim ││
│├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│
││ ││
││ REGISTRUL AUTO ROMÂN R.A. ││
││ ││
││ să elibereze dovada de certificare a gradului de poluare cu noxe ││
││ privind protecţia mediului de către autovehicule, conform ││
││ prevederilor ordinului Ministerului Transporturilor ││
││ nr. .........., pe baza documentaţiei fabricantului ││
││ şi/sau încercărilor proprii, şi să ateste ││
││ îndeplinirea condiţiilor tehnice. ││
││ ││
│└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘│
│ │
│ REGISTRUL AUTO ROMÂN R.A. │
│ │
│ atestă faptul că autovehiculul descris în continuare corespunde, │
│ în baza ............................................................., │
│cu un autovehicul identic, care a fost omologat la data de ......, îndeplinind│
│ condiţiile Rezoluţiei CEMT n^0 91/2 (CEMT/CM(91)26 final) │
│ Certificăm, de asemenea, corectitudinea datelor cuprinse în pagina alăturată │
│ Valabilitatea acestui act expiră la data de ................. │
│ Semnătura autorizată a REGISTRULUI AUTO ROMÂN: │
│ │
│ │
│ ─────────────────────────────────────────────────────── │
│ Locul Data Semnătura expertului │
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
----------
    (*) Deţinătorul are obligaţia de a exploata autovehiculul astfel încât
        acesta să respecte condiţiile din prezenta dovada.

                           CATEGORIA "B" (Green Lorry)
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│┌───────────────────────────────────┬────────────────────────────────────────┐│
││Marca şi tipul autovehiculului │ ││
│├───────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────┤│
││Nr.identificare/Nr.înmatriculare │ ││
│├───────────────────────────────────┼────────────────┬───────────────────────┤│
││Motorul │Cod/Tip │ ││
││ ├────────────────┼───────────────────────┤│
││ │Putere (kW) │ ││
││ ├────────────────┼───────────────────────┤│
││ │Turaţie (min^─1)│ ││
││ ├────────────────┼───────────────────────┤│
││ │Serie │ ││
││Măsurarea zgomotului conform Anexa 1g KDV 1967 (1) ││
││Larmarmes Kraftfahrzeug nr. din data ││
│├────────────────────────────┬─────────────────────┬─────────────────────────┤│
││Valoare max.admisă (dB(A)(2)│Puterea motorului(kW)│Valoare măsurată (dB(A)) ││
│├────────────────────────────┼─────────────────────┼─────────────────────────┤│
││ 78 │ <= 150 │ ││
│├────────────────────────────┼─────────────────────┼─────────────────────────┤│
││ 80 │ > 150 │ ││
│├────────────────────────────┼─────────────────────┼─────────────────────────┤│
││la data de: │în: │ ││
│├────────────────────────────┴─────────────────────┴─────────────────────────┤│
││prin: ││
│├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│
││Viteza de apropiere (km/h): │Treapta de viteza: ││
│├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│
││Zgomot frână de motor (dB(A)): ││
│├────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────┤│
││Zgomot │în punctul de măsurare 2: ││
││înconjurător (dB(A))├───────────────────────────────────────────────────────┤│
││ │în punctul de măsurare 6: ││
│├────────────────────┴───────────────────────────────────────────────────────┤│
││Zgomot aer comprimat (dB(A)): ││
│├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│
├┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼┤
││Măsurarea zgomotului conform ECE R51─01 (EWG 84/424);Anexa 1d KDV 1967 (2) ││
│├────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────┤│
││Zgomot în staţionare (dB(A)) │la turaţia motorului (min^─1) ││
│├────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────────┤│
││ ││
├┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼┤
││Poluare chimică. Măsurare conform ECE R49─02(EWG 91/542 ─ nivel A) ││
│├───────────────────────────────┬──────────────┬─────────────────────────────┤│
││ Valoare max. admisă (g/kWh) │ Noxe │Valoare max. prevăzută pentru││
││ │ │ producţia de serie (g/kWh) ││
│├───────────────────────────────┼──────────────┼─────────────────────────────┤│
││ 4,9 │ CO │ ││
│├───────────────────────────────┼──────────────┼─────────────────────────────┤│
││ 1,23 │ HC │ ││
│├───────────────────────────────┼──────────────┼─────────────────────────────┤│
││ 9,0 │ NOx │ ││
│├───────────────────────────────┼──────────────┼─────────────────────────────┤│
││ P max. <= 85 kW:0,68 │ Particule │ ││
│├───────────────────────────────┼──────────────┼─────────────────────────────┤│
││ P max > 85 kW:0,40 │ Particule │ ││
│└───────────────────────────────┴──────────────┴─────────────────────────────┘│
│ (1) ─ KDV = Kraftfahrgesetz─Durchfuhrungsverordnung (Osterreich)─Regulamentul│
│ de circulaţie din Austria │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


                               CATEGORIA "C"
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Serie/Număr ................ │
│ │
│ AUTOVEHICUL cu POLUARE REDUSĂ │
│ ───────────────────────────── │
│ Dovada de certificare a îndeplinirii(*) condiţiilor tehnice │
│ conform reglementărilor europene ECE─ONU │
│ R49─02(EWG 91/542) şi R51─01(EWG 84/424) │
│┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│
││ ││
││ MINISTERUL TRANSPORTURILOR din ROMÂNIA ││
││ ││
││ în calitate de autoritate de stat în transporturi, împuternicim ││
│├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│
││ ││
││ REGISTRUL AUTO ROMÂN R.A. ││
││ ││
││ să elibereze dovada de certificare a gradului de poluare cu noxe privind ││
││ protecţia mediului şi să certifice îndeplinirea condiţiilor tehnice ││
││ conform prevederilor ordinului Ministerului Transporturilor nr. ││
││ pe baza documentaţiei producătorului şi a verificărilor proprii. ││
││ ││
│└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘│
│ │
│ REGISTRUL AUTO ROMÂN R.A. │
│ │
│ atestă faptul că autovehiculul descris în continuare corespunde, │
│ în baza ............................................................., │
│cu un autovehicul identic, care a fost omologat la data de ......, îndeplinind│
│ condiţiile reglementărilor europene ECE─ONU R49─02(EWG 91/542) │
│ şi R51─01(EWG 84/424). │
│ │
│ Valabilitatea acestui act expiră la data de ................. │
│ Semnătura autorizată a REGISTRULUI AUTO ROMÂN: │
│ │
│ │
│ ─────────────────────────────────────────────────────── │
│ Locul Data Semnătura expertului │
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
-------------
    (*) Deţinătorul are obligaţia de a exploata autovehiculul astfel încât
        acesta să respecte condiţiile din prezenta dovadă.

                              CATEGORIA "C"
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│┌───────────────────────────────────┬────────────────────────────────────────┐│
││Marca şi tipul autovehiculului │ ││
│├───────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────┤│
││Nr.identificare/Nr.înmatriculare │ ││
│├───────────────────────────────────┼────────────────┬───────────────────────┤│
││Motorul │Cod/Tip │ ││
││ ├────────────────┼───────────────────────┤│
││ │Putere (kW) │ ││
││ ├────────────────┼───────────────────────┤│
││ │Turaţie (min^─1)│ ││
││ ├────────────────┼───────────────────────┤│
││ │Serie │ ││
││ └────────────────┴───────────────────────┤│
││ ││
├┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼┤
││Măsurarea opacităţii prin metoda de acceleraţie liberă ││
│├───────────────────────────────┬──────────────────┬─────────────────────────┤│
││ Valoare max.admisă (m^─1) │ Motor │ Valoare măsurată (m^─1)││
│├───────────────────────────────┼──────────────────┼─────────────────────────┤│
││ 2,0 │ cu aspiraţie │ ││
│├───────────────────────────────┼──────────────────┼─────────────────────────┤│
││ 2,5 │cu supraalimentare│ ││
│├───────────────────────────────┴──────────────────┴─────────────────────────┤│
││ ││
├┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼┤
││Măsurarea zgomotului conform R51─01(EWG 84/424) (1) ││
│├───────────────────────────┬──────────────────────┬─────────────────────────┤│
││Valoare max.admisă (dB(A)) │Puterea motorului (kW)│ Valoare măsurată (dB(A))││
│├───────────────────────────┼──────────────────────┼─────────────────────────┤│
││ 83 │ <= 150 │ ││
│├───────────────────────────┼──────────────────────┼─────────────────────────┤│
││ 84 │ > 150 │ ││
│├───────────────────────────┴─────────────┬────────┴─────────────────────────┤│
││Zgomot în staţionare (dB(A)): │la turaţia motorului (min^─1): ││
│├─────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────┤│
││ ││
││ ││
├┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼┤
││Poluare chimică. Măsurare conform ECE R49─02(EWG 91/542 ─ nivel B) ││
│├───────────────────────────────┬──────────────┬─────────────────────────────┤│
││ Valoare max. admisă (g/kWh) │ Noxe │Valoare max. prevăzută pentru││
││ │ │ producţia de serie (g/kWh) ││
│├───────────────────────────────┼──────────────┼─────────────────────────────┤│
││ 4,0 │ CO │ ││
│├───────────────────────────────┼──────────────┼─────────────────────────────┤│
││ 1,1 │ HC │ ││
│├───────────────────────────────┼──────────────┼─────────────────────────────┤│
││ 7,0 │ NOx │ ││
│├───────────────────────────────┼──────────────┼─────────────────────────────┤│
││ P max. <= 85 kW:0,30 │ Particule │ ││
│├───────────────────────────────┼──────────────┼─────────────────────────────┤│
││ P max > 85 kW:0,15 │ Particule │ ││
│└───────────────────────────────┴──────────────┴─────────────────────────────┘│
│ │
│(1) conform Rezoluţiei CEMT n^0 91/2(CEMT/CM(91)26 final) │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

                             CATEGORIA "D" (grupa D1)
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Serie/Număr ................ │
│ │
│ AUTOVEHICUL cu POLUARE REDUSĂ │
│ ───────────────────────────── │
│ Dovada de certificare a îndeplinirii(*) condiţiilor tehnice │
│ conform reglementărilor europene ECE─ONU │
│ R49─02(EWG 91/542) şi R51─01(EWG 84/424) │
│┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│
││ ││
││ MINISTERUL TRANSPORTURILOR din ROMÂNIA ││
││ ││
││ în calitate de autoritate de stat în transporturi, împuternicim ││
│├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│
││ ││
││ REGISTRUL AUTO ROMÂN R.A. ││
││ ││
││ să elibereze dovada de certificare a gradului de poluare cu noxe privind ││
││ protecţia mediului şi să certifice îndeplinirea condiţiilor tehnice ││
││ conform prevederilor ordinului Ministerului Transporturilor nr. ││
││ pe baza documentaţiei producătorului şi a verificărilor proprii. ││
││ ││
│└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘│
│ │
│ REGISTRUL AUTO ROMÂN R.A. │
│ │
│ atestă faptul că autovehiculul descris în continuare corespunde, │
│ în baza ............................................................., │
│cu un autovehicul identic, care a fost omologat la data de ......, îndeplinind│
│ condiţiile reglementărilor europene ECE─ONU R49─02(EWG 91/542) │
│ şi R51─01(EWG 84/424). │
│ │
│ Valabilitatea acestui act expiră la data de ................. │
│ Semnătura autorizată a REGISTRULUI AUTO ROMÂN: │
│ │
│ │
│ ─────────────────────────────────────────────────────── │
│ Locul Data Semnătura expertului │
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
--------------
    (*) Deţinătorul are obligaţia de a exploata autovehiculul astfel încât
       acesta să respecte condiţiile din prezenta dovadă.

                           CATEGORIA "D" (grupa D1)
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│┌───────────────────────────────────┬────────────────────────────────────────┐│
││Marca şi tipul autovehiculului │ ││
│├───────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────┤│
││Nr.identificare/Nr.înmatriculare │ ││
│├───────────────────────────────────┼────────────────┬───────────────────────┤│
││Motorul │Cod/Tip │ ││
││ ├────────────────┼───────────────────────┤│
││ │Putere (kW) │ ││
││ ├────────────────┼───────────────────────┤│
││ │Turaţie (min^─1)│ ││
││ ├────────────────┼───────────────────────┤│
││ │Serie │ ││
│├───────────────────────────────────┴────────────────┴───────────────────────┤│
││ ││
├┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼┤
││Măsurarea opacitatii prin metoda de acceleraţie liberă ││
│├───────────────────────────────┬──────────────────┬─────────────────────────┤│
││ Valoare max.admisă (m^─1) │ Motor │ Valoare măsurată (m^─1)││
│├───────────────────────────────┼──────────────────┼─────────────────────────┤│
││ 2,0 │ cu aspiraţie │ ││
│├───────────────────────────────┼──────────────────┼─────────────────────────┤│
││ 2,5 │cu supraalimentare│ ││
│├───────────────────────────────┴──────────────────┴─────────────────────────┤│
││ ││
├┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼┤
││Măsurarea zgomotului conform R51─01(EWG 84/424) (1) ││
│├───────────────────────────┬──────────────────────┬─────────────────────────┤│
││Valoare max.admisă (dB(A)) │Puterea motorului (kW)│ Valoare măsurată (dB(A))││
│├───────────────────────────┼──────────────────────┼─────────────────────────┤│
││ 83 │ <= 150 │ ││
│├───────────────────────────┼──────────────────────┼─────────────────────────┤│
││ 84 │ > 150 │ ││
│├───────────────────────────┴─────────────┬────────┴─────────────────────────┤│
││Zgomot în staţionare (dB(A)): │la turaţia motorului (min^─1): ││
│├─────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────┤│
││ ││
││ ││
├┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼┤
││Poluare chimică. Măsurare conform ECE R49─02(EWG 91/542 ─ nivel A) ││
│├───────────────────────────────┬──────────────┬─────────────────────────────┤│
││ Valoare max. admisă (g/kWh) │ Noxe │Valoare max. prevăzută pentru││
││ │ │ producţia de serie (g/kWh) ││
│├───────────────────────────────┼──────────────┼─────────────────────────────┤│
││ 4,9 │ CO │ ││
│├───────────────────────────────┼──────────────┼─────────────────────────────┤│
││ 1,23 │ HC │ ││
│├───────────────────────────────┼──────────────┼─────────────────────────────┤│
││ 9,0 │ NOx │ ││
│├───────────────────────────────┼──────────────┼─────────────────────────────┤│
││ P max. <= 85 kW:0,68 │ Particule │ ││
│├───────────────────────────────┼──────────────┼─────────────────────────────┤│
││ P max > 85 kW:0,40 │ Particule │ ││
│└───────────────────────────────┴──────────────┴─────────────────────────────┘│
│ │
│(1) conform Rezoluţiei CEMT n^0 91/2(CEMT/CM(91)26 final) │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


                             CATEGORIA "D" (grupa D2)
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Serie/Număr ................ │
│ │
│ AUTOVEHICUL cu POLUARE REDUSĂ │
│ ───────────────────────────── │
│ Dovada de certificare a îndeplinirii(*) condiţiilor tehnice │
│ conform reglementării europene ECE─ONU R49─01(EWG 88/77), │
│ măsurării opacitatii şi conform KDV 1967 (1). │
│┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│
││ ││
││ MINISTERUL TRANSPORTURILOR din ROMÂNIA ││
││ ││
││ în calitate de autoritate de stat în transporturi, împuternicim ││
│├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│
││ ││
││ REGISTRUL AUTO ROMÂN R.A. ││
││ ││
││ să elibereze dovada de certificare a gradului de poluare cu noxe privind ││
││ protecţia mediului şi să certifice îndeplinirea condiţiilor tehnice ││
││ conform prevederilor ordinului Ministerului Transporturilor nr. ││
││ pe baza documentaţiei producătorului şi a verificărilor proprii. ││
││ ││
│└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘│
│ │
│ REGISTRUL AUTO ROMÂN R.A. │
│ │
│ atestă faptul că autovehiculul descris în continuare corespunde, │
│ în baza ............................................................., │
│cu un autovehicul identic, care a fost omologat la data de ......, îndeplinind│
│ condiţiile reglementării europene ECE─ONU R49─01(EWG 88/77)si ale KDV 1967. │
│ Măsurarea opacitatii s─a efectuat de data de ................ │
│ Valabilitatea acestui act expiră la data de ................. │
│ Semnătura autorizată a REGISTRULUI AUTO ROMÂN: │
│ │
│ │
│ ─────────────────────────────────────────────────────── │
│ Locul Data Semnătura expertului │
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

---------------
    (*) Deţinătorul are obligaţia de a exploata autovehiculul astfel încât
        acesta să respecte condiţiile din prezenta dovadă.

                           CATEGORIA "D" (grupa D2)
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│┌───────────────────────────────────┬────────────────────────────────────────┐│
││Marca şi tipul autovehiculului │ ││
│├───────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────┤│
││Nr.identificare/Nr.înmatriculare │ ││
│├───────────────────────────────────┼────────────────┬───────────────────────┤│
││Motorul │Cod/Tip │ ││
││ ├────────────────┼───────────────────────┤│
││ │Putere (kW) │ ││
││ ├────────────────┼───────────────────────┤│
││ │Turaţie (min^─1)│ ││
││ ├────────────────┼───────────────────────┤│
││ │Serie │ ││
│├───────────────────────────────────┴────────────────┴───────────────────────┤│
├┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼┤
││Măsurarea opacitatii prin metoda de acceleraţie liberă ││
│├───────────────────────────────┬──────────────────┬─────────────────────────┤│
││ Valoare max.admisă (m^─1) │ Motor │ Valoare măsurată (m^─1)││
│├───────────────────────────────┼──────────────────┼─────────────────────────┤│
││ 2,0 │ cu aspiraţie │ ││
│├───────────────────────────────┼──────────────────┼─────────────────────────┤│
││ 2,5 │cu supraalimentare│ ││
│├───────────────────────────────┴──────────────────┴─────────────────────────┤│
││ ││
├┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼┤
││Măsurarea zgomotului conform Anexa 1g KDV 1967 (1) ││
││Larmarmes Kraftfahrzeug nr. din data ││
│├───────────────────────────┬─────────────────────┬──────────────────────────┤│
││Valoare max.admisă(dB(A)(2)│Puterea motorului(kW)│ Valoare măsurată (dB(A)) ││
│├───────────────────────────┼─────────────────────┼──────────────────────────┤│
││ 78 │ <= 150 │ ││
│├───────────────────────────┼─────────────────────┼──────────────────────────┤│
││ 80 │ > 150 │ ││
│├───────────────────────────┼─────────────────────┴──────────────────────────┤│
││la data de: │in: ││
│├───────────────────────────┴────────────────────────────────────────────────┤│
││prin: ││
│├──────────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────┤│
││Viteza de apropiere (km/h): │Treapta de viteza: ││
│├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│
││Zgomot frână de motor (dB(A)): ││
│├────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────┤│
││Zgomot │în punctul de măsurare 2: ││
││înconjurător (dB(A))├───────────────────────────────────────────────────────┤│
││ │în punctul de măsurare 6: ││
│├────────────────────├───────────────────────────────────────────────────────┤│
││Zgomot aer comprimat (dB(A)): ││
│├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│
├┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼┤
││Măsurarea zgomotului conform ECE R51─01 (EWG 84/424);Anexa 1d KDV 1967 (2) ││
│├────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────┤│
││Zgomot în staţionare (dB(A)): │la turaţia motorului (min^─1) ││
│├────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────────┤│
││ ││
├┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼┤
││Poluare chimică. Măsurare conform ECE R49─01(EWG 88/77) (2) ││
│├───────────────────────────────┬──────────────┬─────────────────────────────┤│
││ Valoare max. admisă (g/kWh) │ Noxe │Valoare max. prevăzută pentru││
││ │ │ producţia de serie (g/kWh) ││
│├───────────────────────────────┼──────────────┼─────────────────────────────┤│
││ 11,2 │ CO │ ││
│├───────────────────────────────┼──────────────┼─────────────────────────────┤│
││ 2,4 │ HC │ ││
│├───────────────────────────────┼──────────────┼─────────────────────────────┤│
││ 14,4 │ NOx │ ││
│└───────────────────────────────┴──────────────┴─────────────────────────────┘│
│ (1) ─ KDV = Kraftfahrgesetz─Durchfuhrungsverordnung (Osterreich)─Regulamentul│
│ de circulaţie din Austria │
│ (2) ─ conform Rezoluţiei CEMT n^0 91/2(CEMT/CM(91)26final) │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


                             CATEGORIA "E" (grupa E1)
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Serie/Număr ................ │
│ │
│ AUTOVEHICUL cu POLUARE REDUSĂ │
│ ───────────────────────────── │
│ Dovada de certificare a îndeplinirii(*) condiţiilor tehnice │
│ conform reglementării europene ECE─ONU R49─01(EWG 88/77) │
│ şi măsurării opacitatii │
│┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│
││ ││
││ MINISTERUL TRANSPORTURILOR din ROMÂNIA ││
││ ││
││ în calitate de autoritate de stat în transporturi, împuternicim ││
│├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│
││ ││
││ REGISTRUL AUTO ROMÂN R.A. ││
││ ││
││ să elibereze dovada de certificare a gradului de poluare cu noxe privind ││
││ protecţia mediului şi să certifice îndeplinirea condiţiilor tehnice ││
││ conform prevederilor ordinului Ministerului Transporturilor nr. ││
││ pe baza documentaţiei producătorului şi a verificărilor proprii. ││
││ ││
│└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘│
│ │
│ REGISTRUL AUTO ROMÂN R.A. │
│ │
│ atestă faptul că autovehiculul descris în continuare corespunde, │
│ în baza ............................................................., │
│cu un autovehicul identic, care a fost omologat la data de ......, îndeplinind│
│ condiţiile reglementării europene ECE─ONU R49─01(EWG 88/77). │
│ Măsurarea opacitatii s-a efectuat de data de ................ │
│ Valabilitatea acestui act expiră la data de ................. │
│ Semnătura autorizată a REGISTRULUI AUTO ROMÂN: │
│ │
│ │
│ ─────────────────────────────────────────────────────── │
│ Locul Data Semnătura expertului │
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

----------------
    (*) Deţinătorul are obligaţia de a exploata autovehiculul astfel încât
        acesta să respecte condiţiile din prezenta dovada.

                           CATEGORIA "E" (grupa E1)
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│┌───────────────────────────────────┬────────────────────────────────────────┐│
││Marca şi tipul autovehiculului │ ││
│├───────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────┤│
││Nr.identificare/Nr.înmatriculare │ ││
│├───────────────────────────────────┼────────────────┬───────────────────────┤│
││Motorul │Cod/Tip │ ││
││ ├────────────────┼───────────────────────┤│
││ │Putere (kW) │ ││
││ ├────────────────┼───────────────────────┤│
││ │Turaţie (min^─1)│ ││
││ ├────────────────┼───────────────────────┤│
││ │Serie │ ││
│├───────────────────────────────────┴────────────────┴───────────────────────┤│
││ ││
├┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼┤
││Măsurarea opacitatii prin metoda de acceleraţie liberă ││
│├───────────────────────────────┬──────────────────┬─────────────────────────┤│
││ Valoare max.admisă (m^─1) │ Motor │ Valoare măsurată (m^─1)││
│├───────────────────────────────┼──────────────────┼─────────────────────────┤│
││ 2,0 │ cu aspiraţie │ ││
│├───────────────────────────────┼──────────────────┼─────────────────────────┤│
││ 2,5 │cu supraalimentare│ ││
│├───────────────────────────────┴──────────────────┴─────────────────────────┤│
││ ││
├┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼┤
││Poluare chimică. Măsurare conform ECE R49─01(EWG 88/77) (1) ││
│├───────────────────────────────┬──────────────┬─────────────────────────────┤│
││ Valoare max. admisă (g/kWh) │ Noxe │Valoare max. prevăzută pentru││
││ │ │ producţia de serie (g/kWh) ││
│├───────────────────────────────┼──────────────┼─────────────────────────────┤│
││ 11,2 │ CO │ ││
│├───────────────────────────────┼──────────────┼─────────────────────────────┤│
││ 2,4 │ HC │ ││
│├───────────────────────────────┼──────────────┼─────────────────────────────┤│
││ 14,4 │ NOx │ ││
│└───────────────────────────────┴──────────────┴─────────────────────────────┘│
│ (1) ─ conform Rezoluţiei CEMT n^0 91/2(CEMT/CM(91)26 final) │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


                             CATEGORIA "E" (grupa E2)
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Serie/Număr ................ │
│ │
│ AUTOVEHICUL cu POLUARE REDUSĂ │
│ ───────────────────────────── │
│ Dovada de certificare a îndeplinirii(*) condiţiilor tehnice │
│ │
│ conform reglementării europene ECE─ONU R49─00, │
│ măsurării opacitatii şi conform KDV 1967 (1). │
│┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│
││ ││
││ MINISTERUL TRANSPORTURILOR din ROMÂNIA ││
││ ││
││ în calitate de autoritate de stat în transporturi, împuternicim ││
│├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│
││ ││
││ REGISTRUL AUTO ROMÂN R.A. ││
││ ││
││ să elibereze dovada de certificare a gradului de poluare cu noxe privind ││
││ protecţia mediului şi să certifice îndeplinirea condiţiilor tehnice ││
││ conform prevederilor ordinului Ministerului Transporturilor nr. ││
││ pe baza documentaţiei producătorului şi a verificărilor proprii. ││
││ ││
│└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘│
│ │
│ REGISTRUL AUTO ROMÂN R.A. │
│ │
│ atestă faptul că autovehiculul descris în continuare corespunde, │
│ în baza ............................................................., │
│cu un autovehicul identic, care a fost omologat la data de ......, îndeplinind│
│ condiţiile reglementării europene ECE─ONU R49─00 şi ale KDV 1967. │
│ Măsurarea opacitatii s-a efectuat de data de ................ │
│ Valabilitatea acestui act expiră la data de ................. │
│ Semnătura autorizată a REGISTRULUI AUTO ROMÂN: │
│ │
│ │
│ ─────────────────────────────────────────────────────── │
│ Locul Data Semnătura expertului │
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
---------------
    (*) Deţinătorul are obligaţia de a exploata autovehiculul astfel încât
        acesta să respecte condiţiile din prezenta dovadă.


                           CATEGORIA "E" (grupa E2)
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│┌───────────────────────────────────┬────────────────────────────────────────┐│
││Marca şi tipul autovehiculului │ ││
│├───────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────┤│
││Nr.identificare/Nr.înmatriculare │ ││
│├───────────────────────────────────┼────────────────┬───────────────────────┤│
││Motorul │Cod/Tip │ ││
││ ├────────────────┼───────────────────────┤│
││ │Putere (kW) │ ││
││ ├────────────────┼───────────────────────┤│
││ │Turaţie (min^─1)│ ││
││ ├────────────────┼───────────────────────┤│
││ │Serie │ ││
│├───────────────────────────────────┴────────────────┴───────────────────────┤│
├┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼┤
││Măsurarea opacitatii prin metoda de acceleraţie liberă ││
│├───────────────────────────────┬──────────────────┬─────────────────────────┤│
││ Valoare max.admisă (m^─1) │ Motor │ Valoare măsurată (m^─1)││
│├───────────────────────────────┼──────────────────┼─────────────────────────┤│
││ 2,5 │ cu aspiraţie │ ││
│├───────────────────────────────┼──────────────────┼─────────────────────────┤│
││ 3,0 │cu supraalimentare│ ││
│├───────────────────────────────┴──────────────────┴─────────────────────────┤│
││ ││
├┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼┤
││Măsurarea zgomotului conform Anexa 1g KDV 1967 (1) ││
││Larmarmes Kraftfahrzeug nr. din data ││
│├───────────────────────────┬─────────────────────┬──────────────────────────┤│
││Valoare max.admisă(dB(A)(2)│Puterea motorului(kW)│ Valoare măsurată (dB(A)) ││
│├───────────────────────────┼─────────────────────┼──────────────────────────┤│
││ 78 │ <= 150 │ ││
│├───────────────────────────┼─────────────────────┼──────────────────────────┤│
││ 80 │ > 150 │ ││
│├───────────────────────────┼─────────────────────┴──────────────────────────┤│
││la data de: │în: ││
│├───────────────────────────┴────────────────────────────────────────────────┤│
││prin: ││
│├──────────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────┤│
││Viteza de apropiere (km/h): │Treapta de viteza: ││
│├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│
││Zgomot frână de motor (dB(A)): ││
│├────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────┤│
││Zgomot │în punctul de măsurare 2: ││
││înconjurător (dB(A))├───────────────────────────────────────────────────────┤│
││ │în punctul de măsurare 6: ││
│├────────────────────├───────────────────────────────────────────────────────┤│
││Zgomot aer comprimat (dB(A)): ││
│├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│
├┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼┤
││Măsurarea zgomotului conform ECE R51─01 (EWG 84/424);Anexa 1d KDV 1967 (2) ││
│├────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────┤│
││Zgomot în staţionare (dB(A)): │la turaţia motorului (min^─1) ││
│├────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────────┤│
││ ││
├┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼┤
││Poluare chimică. Măsurare conform ECE R49─00 (2) ││
│├───────────────────────────────┬──────────────┬─────────────────────────────┤│
││ Valoare max. admisă (g/kWh) │ Noxe │Valoare max. prevăzută pentru││
││ │ │ producţia de serie (g/kWh) ││
│├───────────────────────────────┼──────────────┼─────────────────────────────┤│
││ 14,0 │ CO │ ││
│├───────────────────────────────┼──────────────┼─────────────────────────────┤│
││ 3,5 │ HC │ ││
│├───────────────────────────────┼──────────────┼─────────────────────────────┤│
││ 18,0 │ NOx │ ││
│└───────────────────────────────┴──────────────┴─────────────────────────────┘│
│ (1) ─ KDV = Kraftfahrgesetz─Durchfuhrungsverordnung (Osterreich)─Regulamentul│
│ de circulaţie din Austria │
│ (2) ─ conform Rezoluţiei CEMT n^0 91/2(CEMT/CM(91)26 final) │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

                                CATEGORIA "F"
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Serie/Număr ................ │
│ │
│ AUTOVEHICUL cu POLUARE REDUSĂ │
│ ───────────────────────────── │
│ Dovada de certificare a îndeplinirii(*) condiţiilor tehnice │
│ conform reglementării europene ECE─ONU R49─00 │
│ şi măsurării opacităţii │
│┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│
││ ││
││ MINISTERUL TRANSPORTURILOR din ROMÂNIA ││
││ ││
││ în calitate de autoritate de stat în transporturi, împuternicim ││
│├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│
││ ││
││ REGISTRUL AUTO ROMÂN R.A. ││
││ ││
││ să elibereze dovada de certificare a gradului de poluare cu noxe privind ││
││ protecţia mediului şi să certifice îndeplinirea condiţiilor tehnice ││
││ conform prevederilor ordinului Ministerului Transporturilor nr. ││
││ pe baza documentaţiei producătorului şi a verificărilor proprii. ││
││ ││
│└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘│
│ │
│ REGISTRUL AUTO ROMÂN R.A. │
│ │
│ atestă faptul că autovehiculul descris în continuare corespunde, │
│ în baza ............................................................., │
│cu un autovehicul identic, care a fost omologat la data de ......, îndeplinind│
│ condiţiile reglementării europene ECE─ONU R49─00. │
│ Măsurarea opacitatii s─a efectuat de data de ................ │
│ Valabilitatea acestui act expiră la data de ................. │
│ Semnătura autorizată a REGISTRULUI AUTO ROMÂN: │
│ │
│ │
│ ─────────────────────────────────────────────────────── │
│ Locul Data Semnătura expertului │
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
---------------
    (*) Deţinătorul are obligaţia de a exploata autovehiculul astfel încât
        acesta să respecte condiţiile din prezenta dovadă.


                              CATEGORIA "F"
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│┌───────────────────────────────────┬────────────────────────────────────────┐│
││Marca şi tipul autovehiculului │ ││
│├───────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────┤│
││Nr.identificare/Nr.înmatriculare │ ││
│├───────────────────────────────────┼────────────────┬───────────────────────┤│
││Motorul │Cod/Tip │ ││
││ ├────────────────┼───────────────────────┤│
││ │Putere (kW) │ ││
││ ├────────────────┼───────────────────────┤│
││ │Turaţie (min^─1)│ ││
││ ├────────────────┼───────────────────────┤│
││ │Serie │ ││
│├───────────────────────────────────┴────────────────┴───────────────────────┤│
││ ││
├┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼┤
││Măsurarea opacităţii prin metoda de acceleraţie liberă (1) ││
│├───────────────────────────────┬──────────────────┬─────────────────────────┤│
││ Valoare max.admisă (m^─1) │ Motor │ Valoare măsurată (m^─1)││
│├───────────────────────────────┼──────────────────┼─────────────────────────┤│
││ 2,5 │ cu aspiraţie │ ││
│├───────────────────────────────┼──────────────────┼─────────────────────────┤│
││ 3,0 │cu supraalimentare│ ││
│├───────────────────────────────┴──────────────────┴─────────────────────────┤│
││ ││
├┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼┤
││Măsurarea zgomotului conform R51─00 ││
│├───────────────────────────┬──────────────────────┬─────────────────────────┤│
││Valoare max.admisă (dB(A)) │Puterea motorului (kW)│ Valoare măsurată (dB(A))││
│├───────────────────────────┼──────────────────────┼─────────────────────────┤│
││ 86 │ <= 150 │ ││
│├───────────────────────────┼──────────────────────┼─────────────────────────┤│
││ 88 │ > 150 │ ││
│├───────────────────────────┴──────────────────────┴─────────────────────────┤│
││Zgomot în staţionare (dB(A)): │la turaţia motorului (min^─1): ││
│├─────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────┤│
││ ││
││ ││
├┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼┤
││Poluare chimică. Măsurare conform ECE R49─00 ││
│├───────────────────────────────┬──────────────┬─────────────────────────────┤│
││ Valoare max. admisă (g/kWh) │ Noxe │Valoare max. prevăzută pentru││
││ │ │ producţia de serie (g/kWh) ││
│├───────────────────────────────┼──────────────┼─────────────────────────────┤│
││ 14,0 │ CO │ ││
│├───────────────────────────────┼──────────────┼─────────────────────────────┤│
││ 3,5 │ HC │ ││
│├───────────────────────────────┼──────────────┼─────────────────────────────┤│
││ 18,0 │ NOx │ ││
│└───────────────────────────────┴──────────────┴─────────────────────────────┘│
│ │
│(1) Valori limita reţinute prin Directiva 92/55 ECE. │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



                                        ----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016