Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 351 din 18 ianuarie 2016  privind Procedura de transfer al sumelor recuperate în cadrul asistenţei reciproce la recuperare şi pentru aprobarea modelului şi conţinutului unor formulare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 351 din 18 ianuarie 2016 privind Procedura de transfer al sumelor recuperate în cadrul asistenţei reciproce la recuperare şi pentru aprobarea modelului şi conţinutului unor formulare

EMITENT: AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 97 din 9 februarie 2016

    În temeiul prevederilor:
    - Hotărârii Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare;
    - art. 342 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală;
    - cap. II - Asistenţa reciprocă în materie de recuperare a creanţelor legate de taxe, impozite, drepturi şi alte măsuri din titlul X - Aspecte internaţionale din Legea nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare, în care au fost transpuse prevederile Directivei 2010/24/UE a Consiliului din 16 martie 2010 privind asistenţa reciprocă în materie de recuperare a creanţelor legate de impozite, taxe şi alte măsuri;
    - Regulamentului de punere în aplicare (UE) nr. 1.189/2011 al Comisiei din 18 noiembrie 2011 de stabilire a unor norme referitoare la anumite dispoziţii din Directiva 2010/24/UE a Consiliului privind asistenţa reciprocă în materie de recuperare a creanţelor legate de impozite, taxe şi alte măsuri;
    - Protocolului anexat la Convenţia dintre Guvernul României şi Guvernul Republicii Algeriene Democratice şi Populare pentru evitarea dublei impuneri în materie de impozite pe venit şi pe avere, semnate la Alger la 28 iunie 1994, ratificate prin Legea nr. 25/1995;
    - art. 29 din Convenţia dintre Guvernul României şi Guvernul Republicii Armenia pentru evitarea dublei impuneri şi prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit şi pe capital şi a Protocolului-anexă, semnate la Erevan la 25 martie 1996, ratificate prin Legea nr. 121/1997;
    - art. 28 din Convenţia dintre România şi Republica Azerbaidjan pentru evitarea dublei impuneri şi prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit şi pe capital, semnată la Baku la 29 octombrie 2002, ratificată prin Legea nr. 366/2003;
    - art. 28 din Convenţia dintre Guvernul României şi Guvernul Regatului Belgiei pentru evitarea dublei impuneri şi prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit şi pe capital, semnată la Bruxelles la 4 martie 1996, ratificată prin Legea nr. 126/1996;
    - art. 27 din Convenţia dintre Guvernul României şi Guvernul Republicii Filipine pentru evitarea dublei impuneri şi prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit, semnată la Bucureşti la 18 mai 1994, ratificată prin Legea nr. 23/1995;
    - art. 26 din Acordul dintre România şi Republica India pentru evitarea dublei impuneri şi prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit, semnat la New Delhi la 8 martie 2013, ratificat prin Legea nr. 329/2013;
    - art. 27 din Convenţia dintre Guvernul Republicii Socialiste România şi Guvernul Regatului Haşemit al Iordaniei pentru evitarea dublei impuneri şi prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit şi capital, semnată la Amman la 10 octombrie 1983, ratificată prin Decretul nr. 215/1984;
    - art. 28 din Convenţia dintre Guvernul României şi Guvernul Republicii Kazahstan pentru evitarea dublei impuneri şi prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit şi pe capital, semnată la Bucureşti la 21 septembrie 1998, ratificată prin Legea nr. 11/2000;
    - art. 27 din Convenţia dintre România şi Statele Unite Mexicane pentru evitarea dublei impuneri şi prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit şi pe capital, semnată la Ciudad de Mexico la 20 iulie 2000, ratificată prin Legea nr. 331/2001;
    - art. 26 din Convenţia dintre Guvernul Republicii Socialiste România şi Guvernul Statelor Unite ale Americii privind evitarea dublei impuneri şi prevenirea evaziunii fiscale asupra veniturilor, semnată la Washington la 4 decembrie 1973, ratificată prin Decretul nr. 238/1974;
    - art. 28 din Convenţia dintre Guvernul României şi Guvernul Turkmenistanului pentru evitarea dublei impuneri şi prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit şi pe capital, semnată la Bucureşti la 16 iulie 2008, ratificată prin Legea nr. 107/2009;
    - art. 27 din Acordul dintre Republica Socialistă România şi Republica Turcia pentru evitarea dublei impuneri cu privire la impozitele pe venit şi pe avere, ratificat prin Decretul nr. 331/1986;
    - art. 26 din Convenţia dintre România şi Republica Orientală a Uruguayului pentru evitarea dublei impuneri şi prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit şi pe capital, semnată la Bucureşti la 14 septembrie 2012, ratificată prin Legea nr. 276/2013;
    - Regulamentului (CE) nr. 883/2004 al Parlamentului European şi al Consiliului din 29 aprilie 2004 privind coordonarea sistemelor de securitate socială;
    - Regulamentului (CE) nr. 987/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului din 16 septembrie 2009 de stabilire a procedurii de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 883/2004 privind coordonarea sistemelor de securitate socială;
    - Legii nr. 13/2014 pentru ratificarea Convenţiei privind asistenţa administrativă reciprocă în domeniul fiscal, adoptată la Strasbourg la 25 ianuarie 1988, şi a Protocolului de modificare a Convenţiei privind asistenţa administrativă reciprocă în domeniul fiscal, adoptat la Paris la 27 mai 2010, semnate de partea română la 15 octombrie 2012,

    preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală emite următorul ordin:

    ART. 1
    (1) Se aprobă Procedura de transfer al sumelor recuperate în cadrul asistenţei reciproce la recuperare, prevăzută în anexa nr. 1.
    (2) Se aprobă modelul şi conţinutul următoarelor formulare:
    a) Referat privind transferul sumelor recuperate reprezentând creanţe stabilite în alte state, prevăzut în anexa nr. 2;
    b) Notă pentru plata la extern a sumelor aferente creanţelor stabilite în alte state, prevăzut în anexa nr. 3;
    c) Informare privind solicitarea de asistenţă la recuperare pentru creanţe stabilite în România privind sumele ce urmează a fi încasate în alte state, prevăzut în anexa nr. 4;
    d) Referat privind transferul sumelor recuperate în alte state, reprezentând creanţe stabilite în România, prevăzut în anexa nr. 5;
    e) Referat privind stingerea obligaţiilor fiscale restante recuperate în alte state, prevăzut în anexa nr. 6.
    (3) Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezentul ordin.
    ART. 2
    Direcţiile generale regionale ale finanţelor publice şi organele fiscale teritoriale subordonate acestora, precum şi Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
    ART. 3
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                   Preşedintele Agenţiei Naţionale
                      de Administrare Fiscală,
                        Gelu-Ştefan Diaconu

    Bucureşti, 18 ianuarie 2016.
    Nr. 351.

    ANEXA 1

                             PROCEDURA
              de transfer al sumelor recuperate în cadrul
                   asistenţei reciproce la recuperare

    A. Dispoziţii generale
    1. Pentru efectuarea procedurii de transfer al sumelor recuperate în cadrul activităţii de asistenţă la recuperare, prevăzută la cap. II - Asistenţa reciprocă în materie de recuperare a creanţelor legate de taxe, impozite, drepturi şi alte măsuri din titlul X - Aspecte internaţionale din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, (denumită în continuare Codul de procedură fiscală), în care au fost transpuse prevederile Directivei 2010/24/UE a Consiliului din 16 martie 2010 privind asistenţa reciprocă în materie de recuperare a creanţelor legate de impozite, drepturi, taxe şi alte măsuri, precum şi al sumelor recuperate în baza secţiunii 3 - Recuperarea creanţelor din Regulamentul (CE) nr. 987/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului din 16 septembrie 2009 de stabilire a procedurii de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 883/2004 privind coordonarea sistemelor de securitate socială, şi în baza articolelor referitoare la asistenţă la încasare din cuprinsul convenţiilor de evitare a dublei impuneri încheiate de România cu Algeria, Armenia, Azerbaidjan, Belgia, Filipine, India, Iordania, Kazahstan, Mexic, S.U.A., Turcia, Turkmenistan, Uruguay, precum şi a secţiunii II - Asistenţă la recuperare din Convenţia OECD privind asistenţa administrativă reciprocă în domeniul fiscal, în/din străinătate, prin intermediul instituţiilor de credit, competenţa revine Serviciului reprezentanţe străine şi nerezidenţi - Compartimentul asistenţă reciprocă la recuperare între state membre UE, din cadrul Administraţiei fiscale pentru contribuabili nerezidenţi - Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Bucureşti, atât pentru activitatea proprie, cât şi pentru activitatea celorlalte organe fiscale definite la secţiunea A pct. 6.
    2. În vederea efectuării procedurii de transfer în/din străinătate, Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Bucureşti deschide la instituţia de credit un cont pentru efectuarea transferului sumelor în/din străinătate.
    3. Recuperarea în România a creanţelor stabilite în alte state se face în moneda naţională a României, respectiv în lei.
    4. În cazul asistenţei reciproce la recuperare prevăzută de cap. II din titlul X din Codul de procedură fiscală, întregul cuantum al creanţei recuperate în România se transferă către autoritatea solicitantă, în termenele prevăzute la secţiunea B pct. 3-5.
    5. În cazul asistenţei la recuperare/încasare prevăzute de convenţiile de evitare a dublei impuneri şi Convenţia privind asistenţa administrativă reciprocă în domeniul fiscal OECD, întregul cuantum al creanţei recuperate în România se transferă către autoritatea solicitantă, în termenele prevăzute la secţiunea B pct. 6.
    6. În înţelesul prezentului ordin, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
    a) organ fiscal competent - organul fiscal în a cărui rază teritorială îşi are domiciliul fiscal debitorul pentru care s-a primit ori s-a formulat o cerere de recuperare sau organul fiscal desemnat potrivit art. 30 din Codul de procedură fiscală ori organul fiscal în a cărui rază teritorială se află activele debitorului care nu are domiciliul fiscal pe teritoriul României;
    b) unitatea Trezoreriei Statului competentă - unitatea Trezoreriei Statului arondată organului fiscal competent;
    c) Compartimentul asistenţă reciprocă la recuperare între state membre UE - funcţionează în cadrul Serviciului reprezentanţe străine şi nerezidenţi, Administraţia fiscală pentru contribuabili nerezidenţi, Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Bucureşti.

    B. Procedura de transfer al sumelor recuperate în România reprezentând creanţe stabilite în alte state
    1. Pentru aplicarea procedurii de transfer al sumelor recuperate, reprezentând creanţe stabilite în alte state, se deschide contul 50.86.01 "Disponibil din executarea silită a creanţelor stabilite în alte state", pe codul de identificare fiscală al debitorului, la unitatea Trezoreriei Statului competentă, sau, după caz, pe codul unic de înregistrare al organului fiscal competent, pentru persoanele care nu sunt înregistrate fiscal în România.
    2. În vederea realizării transferului sumei recuperate, organul fiscal competent va întocmi în 3 exemplare, în original, atât Referatul privind transferul sumelor recuperate reprezentând creanţe stabilite în alte state, prevăzut în anexa nr. 2 la ordin, cât şi Nota pentru plata la extern a sumelor aferente creanţelor stabilite în alte state, prevăzută în anexa nr. 3 la ordin, din care câte un exemplar se arhivează la organul fiscal competent.
    3. În cazul asistenţei reciproce la recuperare prevăzute de cap. II din titlul X din Codul de procedură fiscală, suma minimă pentru care se iniţiază procedura de transfer în termen de două luni de la data la care s-a efectuat recuperarea este de 1.500 de euro, la cursul de la data transmiterii de către autoritatea solicitantă a cererii de recuperare, cu excepţia situaţiei în care până la transferul integral al sumei înscrise în cererea de recuperare a rămas de plată o sumă mai mică de 1.500 de euro, sau în situaţia în care autoritatea solicitantă informează autoritatea competentă din România cu privire la retragerea cererii sau închiderea cazului.
    4. În situaţia în care sumele recuperate au valori cuprinse între 500-1.500 de euro şi autorităţile competente ale statelor membre convin asupra altor dispoziţii cu privire la transferul unor sume inferioare pragului de 1.500 de euro, procedura de transfer este iniţiată astfel:
    4.1. pentru sumele recuperate în perioada ianuarie-iunie a unui an, organele fiscale competente iniţiază procedura de transfer în luna iulie a anului respectiv;
    4.2. pentru sumele recuperate în perioada iulie-decembrie a unui an, organele fiscale competente iniţiază procedura de transfer în luna ianuarie a anului următor.
    5. Pentru sumele recuperate, în cursul unei luni sau, cumulat, în cursul unui an, cu valori mai mici de 500 de euro, în situaţia în care autorităţile competente ale statelor membre convin asupra altor dispoziţii cu privire la transferul unor sume inferioare pragului de 1.500 de euro, organele fiscale competente iniţiază procedura de transfer în luna ianuarie a anului următor.
    6. În cazul asistenţei la recuperare/încasare prevăzute de convenţiile de evitare a dublei impuneri, Convenţia privind asistenţa administrativă reciprocă în domeniul fiscal OECD, procedura de transfer al sumelor recuperate este iniţiată astfel:
    6.1. transferul sumelor recuperate se iniţiază în luna imediat următoare dacă suma înscrisă în cerere a fost recuperată integral sau dacă autoritatea solicitantă informează autoritatea competentă din România cu privire la retragerea cererii sau închiderea cazului şi solicită transferul sumelor recuperate;
    6.2. pentru sumele parţial recuperate în perioada ianuarie-iunie a unui an, organele fiscale competente iniţiază procedura de transfer în luna iulie a anului respectiv;
    6.3. pentru sumele parţial recuperate în perioada iulie-decembrie a unui an, organele fiscale competente iniţiază procedura de transfer în luna ianuarie a anului următor.
    7. Organul fiscal competent va transmite, în termen de 15 zile lucrătoare de la data la care s-a efectuat recuperarea, în cazurile prevăzute la pct. 3 şi 6.1, şi în primele 15 zile lucrătoare ale lunilor prevăzute la pct. 4-5 şi 6.2-6.3, Referatul privind transferul sumelor recuperate reprezentând creanţe stabilite în alte state (exemplarul 2) către unitatea Trezoreriei Statului competentă.
    8. Unitatea Trezoreriei Statului competentă, la data primirii referatului prevăzut la pct. 7, va întocmi ordinul de plată prin care se virează debitele recuperate, din contul 50.86.01 "Disponibil din executarea silită a creanţelor stabilite în alte state" în contul 50.86.01 "Disponibil din executarea silită a creanţelor stabilite în alte state", deschis pe numele Direcţiei Generale Regionale a Finanţelor Publice Bucureşti la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti, şi va transmite organului fiscal competent extrasul de cont în care a fost evidenţiată această operaţiune.
    9. Organul fiscal competent verifică în ziua lucrătoare imediat următoare, în baza extrasului de cont transmis de unitatea Trezoreriei Statului competentă, dacă suma virată, conform referatului prevăzut la pct. 7, în contul deschis pe numele Direcţiei Generale Regionale a Finanţelor Publice Bucureşti la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti, corespunde cu suma din Nota pentru plata la extern a sumelor aferente creanţelor stabilite în alte state.
    10. În acelaşi termen prevăzut la pct. 7, organul fiscal competent va transmite către Compartimentul asistenţă reciprocă la recuperare între state membre UE al 3--lea exemplar al Referatului privind transferul sumelor recuperate reprezentând creanţe stabilite în alte state, însoţit de exemplarele 2 şi 3 ale Notei pentru plata la extern a sumelor aferente creanţelor stabilite în alte state, întocmită distinct pentru fiecare debitor, conform cererii de recuperare comunicate de autoritatea solicitantă.
    11. În ziua lucrătoare imediat următoare încasării sumelor în contul colector 50.86.01 "Disponibil din executarea silită a creanţelor stabilite în alte state", deschis pe numele Direcţiei Generale Regionale a Finanţelor Publice Bucureşti la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti, aceasta va transmite Compartimentului asistenţă reciprocă la recuperare între state membre UE o copie a extrasului de cont.
    12. Compartimentul asistenţă reciprocă la recuperare între state membre UE verifică, în baza extraselor de cont transmise conform prevederilor pct. 11, dacă sumele încasate în contul 50.86.01 "Disponibil din executarea silită a creanţelor stabilite în alte state", deschis pe numele Direcţiei Generale Regionale a Finanţelor Publice Bucureşti la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti, corespund cu sumele din Nota pentru plata la extern a sumelor aferente creanţelor stabilite în alte state, comunicată de organul fiscal competent, şi întocmeşte ordinul de plată pentru transferul sumelor în contul deschis pe numele Direcţiei Generale Regionale a Finanţelor Publice Bucureşti la instituţia de credit.
    13. Imediat după îndeplinirea condiţiilor prevăzute la pct. 12, Compartimentul asistenţă reciprocă la recuperare între state membre UE va întocmi ordinul de plată pentru virarea la extern a sumelor înscrise în Nota pentru plata la extern a sumelor aferente creanţelor stabilite în alte state, reţinând exemplarul 2 al notei, pentru arhivare.
    14. Sumele reprezentând cheltuieli cu comisioanele bancare pentru transferul creanţelor sunt avansate din bugetul propriu al Direcţiei Generale Regionale a Finanţelor Publice Bucureşti aprobat pentru fiecare an fiscal în parte şi înregistrate în contabilitatea proprie.
    15. În situaţia în care directivele/regulamentele, convenţiile sau acordurile permit acest lucru, cheltuielile cu comisioanele bancare pentru transferul sumelor recuperate, percepute de instituţia de credit din România, se reţin din suma de transferat, urmând să fie transferată diferenţa.
    16. După efectuarea transferului la extern, Compartimentul asistenţă reciprocă la recuperare între state membre UE restituie organelor fiscale competente exemplarul 3 al Notei pentru plata la extern a sumelor aferente creanţelor stabilite în alte state, pe care confirmă că operaţiunea privind plata la extern a fost efectuată, conform extrasului de cont eliberat de instituţia de credit. Exemplarul 3 al Notei pentru plata la extern a sumelor aferente creanţelor stabilite în alte state este însoţit de o copie a extrasului de cont eliberat de instituţia de credit privind sumele transferate, precum şi comisioanele aferente acestor transferuri.
    17. Pe baza extrasului de cont eliberat de instituţia de credit privind sumele transferate, precum şi comisioanele aferente acestor transferuri, Compartimentul asistenţă reciprocă la recuperare între state membre UE procedează, dacă este cazul, la întocmirea procesului-verbal privind cheltuielile de executare silită, care constituie titlu executoriu, pentru comisioanele bancare aferente plăţii la extern, şi transmite procesul-verbal către organul fiscal competent pentru recuperarea acestor sume de la debitori.
    18. Organul fiscal competent, după primirea exemplarului 3 al Notei pentru plata la extern a sumelor aferente creanţelor stabilite în alte state şi a procesului-verbal pentru cheltuieli de executare prevăzut la pct. 17, va lua măsurile care se impun pentru recuperarea sumelor reprezentând comisioanele bancare aferente plăţii la extern de la debitori.
    19. Pentru activitatea proprie, Compartimentul asistenţă reciprocă la recuperare între state membre UE va aplica în mod corespunzător dispoziţiile prevăzute la pct. 1-18 de mai sus şi va întocmi două exemplare ale Referatului privind transferul sumelor recuperate reprezentând creanţe stabilite în alte state şi un exemplar al Notei pentru plata la extern a sumelor aferente creanţelor stabilite în alte state.
    20. Sumele recuperate de la debitori de către organele fiscale competente, reprezentând comisioane bancare aferente plăţii la extern, se virează în contul RO26TREZ700508601X002046 deschis pe numele Direcţiei Generale Regionale a Finanţelor Publice Bucureşti la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti, în vederea reîntregirii bugetului Direcţiei Generale Regionale a Finanţelor Publice Bucureşti, din care au fost avansate aceste comisioane.
    21. La data iniţierii operaţiunii de virare a sumelor recuperate de la debitori reprezentând comisioane bancare aferente plăţii la extern, organul fiscal competent informează despre această operaţiune Compartimentul asistenţă reciprocă la recuperare între state membre UE.

    C. Procedura de transfer al sumelor recuperate de autorităţile competente din alte state, reprezentând creanţe stabilite în România
    1. Pentru transferul sumelor recuperate de autorităţile competente din alte state membre, reprezentând creanţe stabilite în România, se deschide contul 50.86.02 "Disponibil din executarea silită a creanţelor stabilite în România şi recuperate în alte state", pe codul de identificare fiscală al debitorului, la unitatea Trezoreriei Statului competentă.
    2. În cazul cererilor de recuperare transmise pentru colectarea unor creanţe stabilite prin atragerea răspunderii solidare, fie pe cale administrativă, fie prin hotărâri judecătoreşti, în sarcina unor persoane fizice/juridice, care nu au cod de identificare fiscală în România, se deschide la unitatea Trezoreriei Statului competentă contul 50.86.02 "Disponibil din executarea silită a creanţelor stabilite în România şi recuperate în alte state", pe codul de identificare fiscală al persoanei juridice pentru ale cărei obligaţii a fost atrasă răspunderea solidară a persoanelor în cauză, sau în situaţia în care aceste persoane juridice sunt radiate, pe codul de identificare fiscală al organului fiscal care a avut competenţă în administrarea persoanelor juridice radiate.
    3. În cazul cererilor de recuperare transmise autorităţilor competente din alte state în vederea recuperării unor creanţe stabilite în România, organele fiscale competente vor indica conturile deschise la instituţia de credit pe numele Direcţiei Generale Regionale a Finanţelor Publice Bucureşti.
    4. La data transmiterii cererilor de recuperare, organele fiscale competente vor întocmi în două exemplare, în original, Informarea privind solicitarea de asistenţă la recuperare pentru creanţe stabilite în România privind sumele ce urmează a fi încasate în alte state, prevăzută în anexa nr. 4 la ordin. Un exemplar al informării va fi înaintat Compartimentului asistenţă reciprocă la recuperare între state membre UE, pentru luare la cunoştinţă, iar un exemplar va fi arhivat de către organul fiscal competent.
    5. Sumele în valută reprezentând creanţe stabilite în România, recuperate de către autorităţile competente din alte state, virate în conturile deschise la instituţia de credit pe numele Direcţiei Generale Regionale a Finanţelor Publice Bucureşti, vor fi transformate în lei. Transformarea în lei se va efectua de către instituţia de credit utilizând cursul de schimb valabil la data primirii sumelor în valută în cont, în baza protocolului/convenţiei încheiate cu Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Bucureşti, transferul în contul de disponibil în lei al acesteia efectuându-se în aceeaşi zi, moment în care va avea loc şi eliberarea extrasului de cont doveditor.
    6. În ziua lucrătoare imediat următoare eliberării extrasului de cont de la instituţia de credit, Compartimentul asistenţă reciprocă la recuperare între state membre UE va întocmi ordinul de plată, pentru transferul sumelor din contul în lei, deschis la instituţia de credit, în contul 50.86.02 "Disponibil din executarea silită a creanţelor stabilite în România şi recuperate în alte state", deschis pe numele Direcţiei Generale Regionale a Finanţelor Publice Bucureşti, la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti.
    7. În ziua lucrătoare imediat următoare efectuării transferului prevăzut la pct. 6, Compartimentul asistenţă reciprocă la recuperare între state membre UE va identifica pe baza Informării privind solicitarea de asistenţă la recuperare pentru creanţe stabilite în România privind sumele ce urmează a fi încasate în alte state, transmisă de organele fiscale competente, unităţile Trezoreriei Statului competente. În primele 5 zile lucrătoare ale lunii următoare efectuării transferului prevăzut la pct. 6, Compartimentul asistenţă reciprocă la recuperare între state membre UE va întocmi, după caz, în 3 sau mai multe exemplare, Referatul privind transferul sumelor recuperate în alte state, reprezentând creanţe stabilite în România, prevăzut în anexa nr. 5 la ordin, din care un exemplar va fi transmis Activităţii de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti, un exemplar organului fiscal competent în administrarea obligaţiilor debitorului principal şi celelalte exemplare organelor fiscale competente în administrarea obligaţiilor stabilite în sarcina persoanelor cărora le-a fost atrasă răspunderea solidară, după caz, iar un exemplar va fi reţinut pentru arhivare.
    8. Compartimentul asistenţă reciprocă la recuperare între state membre UE va transmite organelor fiscale competente copii de pe extrasele de cont ale conturilor deschise la instituţia de credit, în acelaşi termen, respectiv în primele 5 zile lucrătoare ale lunii următoare efectuării transferului prevăzut la pct. 6.
    9. Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti, pe baza Referatului privind transferul sumelor recuperate în alte state, reprezentând creanţe stabilite în România, va întocmi în ziua lucrătoare imediat următoare primirii acestuia ordinele de plată privind transferul sumelor în lei din contul 50.86.02 "Disponibil din executarea silită a creanţelor stabilite în România şi recuperate în alte state", deschis pe numele Direcţiei Generale Regionale a Finanţelor Publice Bucureşti, în conturile 50.86.02 "Disponibil din executarea silită a creanţelor stabilite în România şi recuperate în alte state", deschise la unităţile Trezoreriei Statului competente, potrivit pct. 2.
    10. Organele fiscale competente vor întocmi, în două exemplare, Referatul privind stingerea obligaţiilor fiscale restante recuperate în alte state, prevăzut în anexa nr. 6 la ordin, şi vor proceda la stingerea parţială/integrală a obligaţiilor fiscale restante ale debitorului, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare, cu sumele înscrise în extrasul de cont/fişierul de plăţi transmis de către unităţile de trezorerie competente, în ziua lucrătoare imediat următoare primirii sumelor în cont. Cu sumele virate în lei se sting integral creanţele înscrise în cererea de recuperare, dacă acestea reprezintă acel echivalent în valută astfel cum a fost stabilit la data semnării cererii de recuperare. Verificarea sumelor în valută se va efectua de către organele fiscale competente, în baza copiilor de pe extrasele de cont eliberate de instituţia de credit şi transmise de către Compartimentul asistenţă reciprocă la recuperare între state membre UE.
    11. Organele fiscale competente vor înainta un exemplar al Referatului privind stingerea obligaţiilor fiscale restante recuperate în alte state unităţii de trezorerie competente, în vederea virării sumelor încasate, din conturile 50.86.02 "Disponibil din executarea silită a creanţelor stabilite în România şi recuperate în alte state", deschise la unităţile de trezorerie competente, în conturile de venituri bugetare aferente obligaţiilor fiscale înregistrate în evidenţa analitică pe plătitori.
    12. Pentru activitatea proprie, Compartimentul asistenţă reciprocă la recuperare între state membre UE va aplica în mod corespunzător dispoziţiile prevăzute la pct. 1-11 şi va întocmi un exemplar al Informării privind solicitarea de asistenţă la recuperare pentru creanţe stabilite în România privind sumele ce urmează a fi încasate în alte state, două sau trei exemplare ale Referatului privind transferul sumelor recuperate în alte state, reprezentând creanţe stabilite în România, după caz, şi două exemplare ale Referatului privind stingerea obligaţiilor fiscale restante recuperate în alte state.
    13. Eventualele diferenţe în plus reprezentând sume virate în lei în contul 50.86.02 "Disponibil din executarea silită a creanţelor stabilite în România şi recuperate în alte state", potrivit pct. 10, faţă de creanţele fiscale înregistrate în evidenţa analitică pe plătitor, se fac venit la bugetul de stat şi se virează în contul 20.A.36.50.00 "Venituri ale bugetului de stat - alte venituri".

    ANEXA 2

    [SIGLA ANAF*)] MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
                      AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ

    Organ fiscal .................................
    Str. .............. nr. ........, localitatea ........
    Nr. .............. data ...............


──────────
    *) Notă CTCE:
    Sigla ANAF se găseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 97 din 9 februarie 2016 la pagina 19 (a se vedea imaginea asociată).
──────────


                                  REFERAT
                       privind transferul sumelor recuperate
                    reprezentând creanţe stabilite în alte state


 ┌────┬───────────┬───────┬───────────┬───────────┬─────────┬────────────┬───────┬────────┬──────────┬──────────┬─────────┐
 │Nr. │Statul unde│Temei │Autoritatea│Cererea │Debitorul│CNP/CUI/NIF/│Adresa │Tipul │Cont de │Titlul │Suma care│
 │crt.│ a fost │legal*)│solicitantă│autorităţii│ PF/PJ │ Paşaport │debi- │creanţei│disponibil│executoriu│ se │
 │ │ stabilită ├───────┼───────────┤solicitante│ │ │torului│ │din care │nr./data │transferă│
 │ │ creanţa │ │ │nr./data │ │ │ │ │se face │ │ (lei) │
 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │plata**) │ │ │
 ├────┼───────────┼───────┼───────────┼───────────┼─────────┼────────────┼───────┼────────┼──────────┼──────────┼─────────┤
 │ 1.│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 ├────┼───────────┼───────┼───────────┼───────────┼─────────┼────────────┼───────┼────────┼──────────┼──────────┼─────────┤
 │ 2.│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 └────┴───────────┴───────┴───────────┴───────────┴─────────┴────────────┴───────┴────────┴──────────┴──────────┴─────────┘

                      Conducătorul organului fiscal,
                      .............................
                          (numele şi prenumele)
                                  L.S.

──────────
    *) Se precizează directiva, regulamentul, convenţia de evitare a dublei impuneri, alte convenţii, acorduri în baza căreia/căruia/cărora se solicită asistenţă.
    **) Contul 50.86.01 "Disponibil din executarea silită a creanţelor stabilite în alte state", deschis la unitatea Trezoreriei Statului competentă.
──────────

    1. Denumire: Referat privind transferul sumelor recuperate reprezentând creanţe stabilite în alte state
    2. Se utilizează: în baza art. 322 alin. (8) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, şi a art. 23 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 1.189/2011 al Comisiei din 18 noiembrie 2011 de stabilire a unor norme referitoare la anumite dispoziţii din Directiva 2010/24/UE a Consiliului privind asistenţa reciprocă în materie de recuperare a creanţelor legate de impozite, taxe şi alte măsuri/art. 80 din Regulamentul (CE) nr. 987/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului din 16 septembrie 2009 de stabilire a procedurii de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 883/2004 privind coordonarea sistemelor de securitate socială/articolelor privind asistenţa la încasare din convenţiile de evitare a dublei impuneri încheiate de România cu Algeria, Armenia, Azerbaidjan, Belgia, Filipine, India, Iordania, Kazahstan, Mexic, S.U.A., Turcia, Turkmenistan, Uruguay/cap. III secţiunea II - Asistenţa la recuperare din Legea nr. 13/2014 pentru ratificarea Convenţiei privind asistenţa administrativă reciprocă în domeniul fiscal, adoptată la Strasbourg la 25 ianuarie 1988, şi a Protocolului de modificare a Convenţiei privind asistenţa administrativă reciprocă în domeniul fiscal, adoptat la Paris la 27 mai 2010, semnate de partea română la 15 octombrie 2012.
    3. Se întocmeşte: în 3 exemplare de către organul fiscal competent.
    4. Circulă: - 1 exemplar la unitatea de trezorerie competentă;
    - 1 exemplar la Compartimentul asistenţă reciprocă la recuperare între state membre UE.
    5. Se arhivează: 1 exemplar la organul fiscal competent.
    Pentru activitatea proprie a Direcţiei Generale Regionale a Finanţelor Publice Bucureşti, formularul:
    1. se întocmeşte: în două exemplare de către Compartimentul asistenţă reciprocă la recuperare între state membre UE;
    2. circulă: un exemplar la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti;
    3. se arhivează: un exemplar la Compartimentul asistenţă reciprocă la recuperare între state membre UE.

    ANEXA 3

    [SIGLA ANAF*)] MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
                      AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ

    Organ fiscal .................................
    Str. .............. nr. ........, localitatea ........
    Nr. .............. data ...............


──────────
    *) Notă CTCE:
    Sigla ANAF se găseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 97 din 9 februarie 2016 la pagina 20 (a se vedea imaginea asociată).
──────────

                                 NOTĂ
                  pentru plata la extern a sumelor aferente
                     creanţelor stabilite în alte state

    Având în vedere Cererea nr. .......... comunicată de ....(autoritatea solicitantă)... din ......................., în cazul persoanei fizice/juridice .............................................., CNP/NIF/Paşaport/CUI ......................, cu domiciliul/sediul în ......................, str. ............... nr. ..., judeţul .........., vă rugăm să dispuneţi plata sumei de .................. lei în contul autorităţii fiscale beneficiare din ....(statul)... .

    Datele de identificare ale băncii şi contului beneficiarului sumei sunt:
    Numărul de cont .............................
    Numele şi adresa titularului contului ....................................
    Referinţă*) .................................
──────────
    *) Se completează conform menţiunilor făcute de autoritatea solicitantă în cererea de recuperare.
──────────

                  Conducătorul organului fiscal,
                  ..............................
                      (numele şi prenumele)
                              L.S.

    Menţionăm că plata sumei de ............... aferentă transferului la extern s-a efectuat cu OP ............ din data de ............., conform extrasului de cont anexat eliberat de instituţia de credit.

                            Avizat.
                        Director general,

                 Şef Administraţie fiscală pentru
                   contribuabili nerezidenţi,

           Şef serviciu reprezentanţe străine şi nerezidenţi,

                Compartimentul asistenţă reciprocă
               la recuperare între state membre UE

    1. Denumire: Notă pentru plata la extern a sumelor aferente creanţelor stabilite în alte state
    2. Se utilizează: în baza art. 322 alin. (8) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, şi a art. 23 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 1.189/2011 al Comisiei din 18 noiembrie 2011 de stabilire a unor norme referitoare la anumite dispoziţii din Directiva 2010/24/UE a Consiliului privind asistenţa reciprocă în materie de recuperare a creanţelor legate de impozite, taxe şi alte măsuri/art. 80 din Regulamentul (CE) nr. 987/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului din 16 septembrie 2009 de stabilire a procedurii de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 883/2004 privind coordonarea sistemelor de securitate socială/articolelor privind asistenţa la încasare din convenţiile de evitare a dublei impuneri încheiate de România cu Algeria, Armenia, Azerbaidjan, Belgia, Filipine, India, Iordania, Kazahstan, Mexic, S.U.A., Turcia, Turkmenistan, Uruguay/cap. III secţiunea II - Asistenţa la recuperare din Legea nr. 13/2014 pentru ratificarea Convenţiei privind asistenţa administrativă reciprocă în domeniul fiscal, adoptată la Strasbourg la 25 ianuarie 1988, şi a Protocolului de modificare a Convenţiei privind asistenţa administrativă reciprocă în domeniul fiscal, adoptat la Paris la 27 mai 2010, semnate de partea română la 15 octombrie 2012.
    3. Se întocmeşte: în 3 exemplare de către organul fiscal competent.
    4. Circulă: 2 exemplare la Compartimentul asistenţă reciprocă la recuperare între state membre UE, din care unul se va întoarce cu confirmarea că operaţiunea privind plata la extern a fost efectuată, la organul fiscal competent.
    5. Se arhivează: 1 exemplar la organul fiscal competent
    Pentru activitatea proprie a Direcţiei Generale Regionale a Finanţelor Publice Bucureşti, formularul:
    1. se întocmeşte: în 1 exemplar de Compartimentul asistenţă reciprocă la recuperare între state membre UE;
    2. Se arhivează: 1 exemplar la Compartimentul asistenţă reciprocă la recuperare între state membre UE.

    ANEXA 4

    [SIGLA ANAF*)] MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
                      AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ

    Organ fiscal .................................
    Str. ............. ......... nr. ........, localitatea .......
    Nr. .............. data ...............


──────────
    *) Notă CTCE:
    Sigla ANAF se găseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 97 din 9 februarie 2016 la pagina 21 (a se vedea imaginea asociată).
──────────


                               INFORMARE
               privind solicitarea de asistenţă la recuperare
                 pentru creanţe stabilite în România privind
                sumele ce urmează a fi încasate în alte state


 ┌────┬────────┬─────────┬─────────────┬─────────────┬───────┬───────┬───────┬─────┬────────┬───────┬──────┬────────┬──────────────────┐
 │Nr. │Organul │Organul │ Unitatea │Cerere de │Statul │Autori-│Temeiul│Debi-│CUI/CNP/│Adresa │Titlul│Contul │ Suma de │
 │crt.│fiscal │fiscal │de trezorerie│recuperare │unde │tatea │ *) │torul│NIF/ │debi- │execu-│ de │ încasat │
 │ │care a │compe- │arondată ├─────┬───────┤îşi are│solici-│ │PF/PJ│Paşaport│torului│toriu │disponi-├──────────┬───────┤
 │ │formulat│tent în │organului │Nr./ │Cont │sediul │tată │ │ │debitor │ │nr./ │bil │ Cuantum │Tipul │
 │ │cererea │stingerea│fiscal │data │bancar │autori-│ │ │ │ │ │data │în care ├──────┬───┤valutei│
 │ │ │obliga- │competent │ │aferent│tatea │ │ │ │ │ │ │se efec-│valută│lei│ │
 │ │ │ţiilor │ în │ │valutei│solici-│ │ │ │ │ │ │tuează │ │ │ │
 │ │ │ │stingerea │ │ │tată │ │ │ │ │ │ │plata │ │ │ │
 │ │ │ │obligaţiilor │ │ │ │ │ │ │ │ │ │creanţei│ │ │ │
 ├────┼────────┼─────────┼─────────────┼─────┼───────┼───────┼───────┼───────┼─────┼────────┼───────┼──────┼────────┼──────┼───┼───────┤
 │ 1. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 ├────┼────────┼─────────┼─────────────┼─────┼───────┼───────┼───────┼───────┼─────┼────────┼───────┼──────┼────────┤ │ ├───────┤
 │ 2. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 ├────┼────────┼─────────┼─────────────┼─────┼───────┼───────┼───────┼───────┼─────┼────────┼───────┼──────┼────────┤ │ ├───────┤
 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 └────┴────────┴─────────┴─────────────┴─────┴───────┴───────┴───────┴───────┴─────┴────────┴───────┴──────┴────────┴──────┴───┴───────┘

                          Conducătorul organului fiscal,
                           .............................
                               (numele şi prenumele)
                                        L.S.

──────────
    *) Se precizează directiva, regulamentul, convenţia de evitare a dublei impuneri, alte convenţii, acorduri în baza căreia/căruia/cărora se solicită asistenţă.
──────────

    1. Denumire: Informare privind solicitarea de asistenţă la recuperare pentru creanţe stabilite în România privind sumele ce urmează a fi încasate în alte state
    2. Se utilizează: în baza art. 322 alin. (8) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, şi a art. 23 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 1.189/2011 al Comisiei din 18 noiembrie 2011 de stabilire a unor norme referitoare la anumite dispoziţii din Directiva 2010/24/UE a Consiliului privind asistenţa reciprocă în materie de recuperare a creanţelor legate de impozite, taxe şi alte măsuri/art. 80 din Regulamentul (CE) nr. 987/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului din 16 septembrie 2009 de stabilire a procedurii de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 883/2004 privind coordonarea sistemelor de securitate socială/articolelor privind asistenţa la încasare din convenţiile de evitare a dublei impuneri încheiate de România cu Algeria, Armenia, Azerbaidjan, Belgia, Filipine, India, Iordania, Kazahstan, Mexic, S.U.A., Turcia, Turkmenistan, Uruguay/cap. III secţiunea II - Asistenţa la recuperare din Legea nr. 13/2014 pentru ratificarea Convenţiei privind asistenţa administrativă reciprocă în domeniul fiscal, adoptată la Strasbourg la 25 ianuarie 1988, şi a Protocolului de modificare a Convenţiei privind asistenţa administrativă reciprocă în domeniul fiscal, adoptat la Paris la 27 mai 2010, semnate de partea română la 15 octombrie 2012.
    3. Se întocmeşte: în 2 exemplare de către organul fiscal competent.
    4. Circulă: 1 exemplar la Compartimentul asistenţă reciprocă la recuperare între state membre UE.
    5. Se arhivează: 1 exemplar la organul fiscal competent
    Pentru activitatea proprie a Direcţiei Generale Regionale a Finanţelor Publice Bucureşti, formularul:
    1. se întocmeşte: în 1 exemplar de către Compartimentul asistenţă reciprocă la recuperare între state membre UE;
    2. se arhivează: 1 exemplar la Compartimentul asistenţă reciprocă la recuperare între state membre UE.

    ANEXA 5

    [SIGLA ANAF*)] MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
                      AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ

    DGRFP Bucureşti/ Compartimentul asistenţă reciprocă
    la recuperare între state membre UE
    Str. ............. ......... nr. ......., localitatea ..................
    Nr. .............. data ...............


──────────
    *) Notă CTCE:
    Sigla ANAF se găseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 97 din 9 februarie 2016 la pagina 22 (a se vedea imaginea asociată).
──────────

                            REFERAT
              privind transferul sumelor recuperate în alte
             state reprezentând creanţe stabilite în România


 ┌────┬───────┬───────┬───────┬────────────┬─────┬────────┬───────┬──────────┬──────────┬──────┬───────┬───────────────────┐
 │Nr. │Statul │Autori-│Temeiul│Cerere │Debi-│CUI/CNP/│Adresa │Codebitori│ Contul │Titlul│Organul│ Suma de │
 │crt.│unde │tatea │ *) │recuperare │torul│NIF/ │debi- │ **) │ de │execu-│fiscal │ transferat │
 │ │îşi are│solici-│ ├────┬───────┤PF/PJ│Paşaport│torului│ │disponibil│toriu │compe- ├───┬───────────────┤
 │ │sediul │tată │ │Nr./│Cont │ │debitor │ │ │în care se│nr./ │tent │lei│Contravaloarea │
 │ │autori-│ │ │data│bancar │ │ │ │ │transferă │data │ │ │ în valută │
 │ │tatea │ │ │ │aferent│ │ │ │ │ suma │ │ │ │(tipul valutei)│
 │ │solici-│ │ │ │valutei│ │ │ │ │recuperată│ │ │ │ │
 │ │tată │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 ├────┼───────┼───────┼───────┼────┼───────┼─────┼────────┼───────┼──────────┼──────────┼──────┼───────┼───┼───────────────┤
 │ 1.│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 ├────┼───────┼───────┼───────┼────┼───────┼─────┼────────┼───────┼──────────┼──────────┼──────┼───────┼───┼───────────────┤
 │ 2.│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 └────┴───────┴───────┴───────┴────┴───────┴─────┴────────┴───────┴──────────┴──────────┴──────┴───────┴───┴───────────────┘

                        Conducătorul organului fiscal,
                        .............................
                            (numele şi prenumele)
                                     L.S.

──────────
    *) Se precizează directiva, regulamentul, convenţia de evitare a dublei impuneri, alte convenţii, acorduri în baza căreia/căruia/cărora se solicită asistenţă.
    **) Se precizează societatea pentru ale cărei obligaţii fiscale restante a fost atrasă răspunderea solidară a persoanei vizate de cerere.
──────────

    1. Denumire: Referat privind transferul sumelor recuperate în alte state reprezentând creanţe stabilite în România
    2. Se utilizează: în baza art. 322 alin. (8) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, şi a art. 23 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 1.189/2011 al Comisiei din 18 noiembrie 2011 de stabilire a unor norme referitoare la anumite dispoziţii din Directiva 2010/24/UE a Consiliului privind asistenţa reciprocă în materie de recuperare a creanţelor legate de impozite, taxe şi alte măsuri/art. 80 din Regulamentul (CE) nr. 987/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului din 16 septembrie 2009 de stabilire a procedurii de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 883/2004 privind coordonarea sistemelor de securitate socială/articolelor privind asistenţa la încasare din convenţiile de evitare a dublei impuneri încheiate de România cu Algeria, Armenia, Azerbaidjan, Belgia, Filipine, India, Iordania, Kazahstan, Mexic, S.U.A., Turcia, Turkmenistan, Uruguay/cap. III secţiunea II - Asistenţa la recuperare din Legea nr. 13/2014 pentru ratificarea Convenţiei privind asistenţa administrativă reciprocă în domeniul fiscal, adoptată la Strasbourg la 25 ianuarie 1988, şi a Protocolului de modificare a Convenţiei privind asistenţa administrativă reciprocă în domeniul fiscal, adoptat la Paris la 27 mai 2010, semnate de partea română la 15 octombrie 2012.
    3. Se întocmeşte: în 3 exemplare sau mai multe, după caz, de către Compartimentul asistenţă reciprocă la recuperare între state membre UE.
    4. Circulă: - 1 exemplar la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti;
    - 1 exemplar la organul fiscal competent în administrarea obligaţiilor debitorului principal;
    - 1 exemplar sau mai multe, după caz, la organul fiscal competent în administrarea obligaţiilor stabilite în sarcina persoanelor cărora le-a fost atrasă răspunderea solidară.
    5. Se arhivează: 1 exemplar la Compartimentul asistenţă reciprocă la recuperare între state membre UE.
    Pentru activitatea proprie a Direcţiei Generale Regionale a Finanţelor Publice Bucureşti, formularul:
    1. se întocmeşte: în 2 exemplare de către Compartimentul asistenţă reciprocă la recuperare între state membre UE;
    2. circulă: un exemplar la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti;
    3. se arhivează: 1 exemplar la Compartimentul asistenţă reciprocă la recuperare între state membre UE.

    ANEXA 6

    [SIGLA ANAF*)] MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
                      AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ

    Organ fiscal .................................
    Str. ............. ......... nr. ........, localitatea .......
    Nr. .............. data ...............


──────────
    *) Notă CTCE:
    Sigla ANAF se găseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 97 din 9 februarie 2016 la pagina 23 (a se vedea imaginea asociată).
──────────

                                REFERAT
              privind stingerea obligaţiilor fiscale restante
                        recuperate în alte state

    Potrivit Cererii de recuperare nr. ............, în cazul debitorului .............................................., din localitatea ..............., judeţul .................., str. ................... nr. ..., CUI/CNP/NIF/Paşaport ......, obligat în solidar la plata creanţelor restante ale societăţii ..............................., CUI ..............................., din localitatea .............., judeţul..........., str. ........................., nr. ........., autoritatea solicitată ........................ din ...................... a recuperat suma de ....................... valută.
    Cu suma de .................. lei, transferată în contul 50.86.02, "Disponibil din executare silită a creanţelor stabilite în România şi recuperate în alte state", organul fiscal competent .......... a procedat la stingerea creanţelor restante ale debitorului conform dispoziţiilor legale în vigoare astfel:

 ┌────┬───────────┬─────────┬──────────┬────────────────┬─────────────────┐
 │Nr. │ Tipul │Cuantumul│ Titlul │Suma distribuită│Nr. cont venituri│
 │crt.│impozitului│creanţei │executoriu│ (lei) │ bugetare │
 ├────┼───────────┼─────────┼──────────┼────────────────┼─────────────────┤
 │ │ │ │ │ │ │
 ├────┼───────────┼─────────┼──────────┼────────────────┼─────────────────┤
 │ │ │ │ │ │ │
 ├────┼───────────┼─────────┼──────────┼────────────────┼─────────────────┤
 │ │ │ │ │ │ │
 ├────┼───────────┼─────────┼──────────┼────────────────┼─────────────────┤
 │ │ │ │ │ │ │
 └────┴───────────┴─────────┴──────────┴────────────────┴─────────────────┘

                 Conducătorul organului fiscal,
                 .............................
                      (numele şi prenumele)
                              L.S.


    1. Denumire: Referat privind stingerea obligaţiilor fiscale restante recuperate în alte state
    2. Se utilizează: în baza art. 322 alin. (8) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare (Codul de procedură fiscală) şi a art. 23 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 1.189/2011 al Comisiei din 18 noiembrie 2011 de stabilire a unor norme referitoare la anumite dispoziţii din Directiva 2010/24/UE a Consiliului privind asistenţa reciprocă în materie de recuperare a creanţelor legate de impozite, taxe şi alte măsuri/art. 80 din Regulamentul (CE) nr. 987/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului din 16 septembrie 2009 de stabilire a procedurii de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 883/2004 privind coordonarea sistemelor de securitate socială/articolelor privind asistenţa la încasare din convenţiile de evitare a dublei impuneri încheiate de România cu Algeria, Armenia, Azerbaidjan, Belgia, Filipine, India, Iordania, Kazahstan, Mexic, S.U.A., Turcia, Turkmenistan, Uruguay/cap. III secţiunea II - Asistenţa la recuperare din Legea nr. 13/2014 pentru ratificarea Convenţiei privind asistenţa administrativă reciprocă în domeniul fiscal, adoptată la Strasbourg la 25 ianuarie 1988, şi a Protocolului de modificare a Convenţiei privind asistenţa administrativă reciprocă în domeniul fiscal, adoptat la Paris la 27 mai 2010, semnate de partea română la 15 octombrie 2012, coroborat cu art. 257-259 din Codul de procedură fiscală.
    3. Se întocmeşte: în 2 exemplare de către organul fiscal competent.
    4. Circulă: 1 exemplar la unitatea de trezorerie competentă.
    5. Se arhivează: 1 exemplar la organul fiscal competent.
    Pentru activitatea proprie a Direcţiei Generale Regionale a Finanţelor Publice Bucureşti, formularul:
    1. se întocmeşte: în 2 exemplare de către Compartimentul asistenţă reciprocă la recuperare între state membre UE;
    2. circulă: 1 exemplar la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti;
    3. se arhivează: 1 exemplar la Compartimentul asistenţă reciprocă la recuperare între state membre UE.

                              -----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016