Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 35 din 12 ianuarie 2007  pentru aprobarea modelului si continutului formularului (300) Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 35 din 12 ianuarie 2007 pentru aprobarea modelului si continutului formularului (300) "Decont de taxa pe valoarea adaugata"

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 62 din 25 ianuarie 2007

În temeiul <>art. 11 alin. (5) din Hotãrârea Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, al <>art. 156^2 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi al <>art. 196 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicat, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul finanţelor publice emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã modelul şi conţinutul formularului (300) "Decont de taxã pe valoarea adãugatã", cod MF:14.13.01.02, prevãzut în anexa nr. 1.
ART. 2
Formularul prevãzut la art. 1 se completeazã şi se depune conform instrucţiunilor de completare prevãzute în anexa nr. 2.
ART. 3
Caracteristicile de tipãrire, modul de difuzare, utilizare şi pãstrare a formularului prevãzut la art. 1 sunt stabilite în anexa nr. 3.
ART. 4
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 5
Decontul de taxã pe valoarea adãugatã prevãzut la art. 1 se utilizeazã începând cu declararea obligaţiilor fiscale aferente lunii ianuarie 2007.
ART. 6
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 7
Direcţia generalã de gestiune a impozitelor şi contribuţiilor şi Direcţia generalã de reglementare a colectãrii creanţelor bugetare din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, Direcţia generalã de legislaţie impozite indirecte şi Direcţia generalã a tehnologiei informaţiei din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili, precum şi direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti vor lua mãsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Bucureşti, 12 ianuarie 2007.
Nr. 35.

ANEXA 1



┌─────┐ Ministerul Finantelor
│SIGLA│ Publice
300 DECONT └─────┘ Agentia Nationala de
DE TAXA PE VALOAREA ADAUGATA Administrare Fiscala

Perioada de raportare (luna/trimestru/
semestru/an).................
Anul ............

─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
DATE DE IDENTIFICARE A PERSOANEI IMPOZABILE
┌────────────────────────┬───────────┬──────────────────────────────────────┐
│ Cod de identificare │RO │ │
│ fiscala │ │ │
├────────────────────────┼───────────┴──────────────────────────────────────┤
│ Denumire │ │
└────────────────────────┴──────────────────────────────────────────────────┘
Domiciliu fiscal
┌───────────┬─────────────────────┬────────────┬───────────┬────────────────┐
│ Judet │ │ Localitate │ │ Sector │
├───────────┼─────────────────────┴┬───────────┼────────┬──┴───────┬────────┤
│ Strada │ │Cod postal │ │ Numar │ │
├───────────┼──────────────┬───────┴┬─────────┬┴────────┴─┬───────┬┴────┬───┤
│ Bloc │ │Scara │ │ Etaj │ │ Ap │ │
├───────────┼──────────────┼────────┼─────────┼────────┬──┴───────┴─────┴───┤
│ Telefon │ │ Fax │ │Email │ │
└───────────┴──────────────┴────────┴─────────┴────────┴────────────────────┘
Cont bancar
┌───────────┬───────────────────────────────┬────────┬──────────────────────┐
│ Banca │ │Cont │ │
└───────────┴───────────────────────────────┴────────┴──────────────────────┘

PRO RATA DE REDUCERE % |_|_|_|_|_|
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│TAXA PE VALOAREA ADAUGATA COLECTATA - lei - │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Denumire indicatori Valoare TVA │
├──────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┬─────────┤
│ COMERT INTRACOMUNITAR SI IN AFARA UE │ │ │
├──┬───────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│1 │Livrari intracomunitare de bunuri, scutite conform │ │ │
│ │art. 143 alin. (2) lit. a) si d) din codul fiscal │ │ │
├──┼───────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│2 │Livrari de bunuri sau prestari de servicii pentru │ │ │
│ │care locul livrãrii/locul prestarii este in afara │ │ │
│ │României (in UE sau in afara UE), precum si livrari│ │ │
│ │intracomunitare de bunuri, scutite conform art. 143│ │ │
│ │alin. (2) lit. b) si c) din codul fiscal │ │ │
├──┼───────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│3 │Achiziţii intracomunitare de bunuri pentru care │ │ │
│ │cumparãtorul este obligat la plata TVA (taxare │ │ │
│ │inversã) │ │ │
├──┼───────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│4 │Bunuri si servicii achiziţionate pentru care │ │ │
│ │cumpãrãtorul este obligat la plata TVA (taxare │ │ │
│ │inversa) │ │ │
├──┼───────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│5 │SUB-TOTAL (rd. 1+rd. 2+rd. 3+rd. 4) │ │ │
├──┴───────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴─────────┤
│ LIVRARI DE BUNURI IN INTERIORUL ŢARII ŞI EXPORTURI │
├──┬───────────────────────────────────────────────────┬─────────────┬─────────┤
│6 │Livrari de bunuri şi prestãri de servicii taxabile │ │ │
│ │cota 19% │ │ │
├──┼───────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│7 │Livrari de bunuri şi prestãri de servicii taxabile │ │ │
│ │cota 9% │ │ │
├──┼───────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│8 │Livrari de bunuri şi prestãri de servicii scutite │ │ │
│ │cu drept de deducere si alte operatiuni care au │ │ │
│ │drept de deducere │ │ │
├──┼───────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│9 │Livrari de bunuri şi prestãri de servicii scutite │ │ │
│ │fara drept de deducere │ │ │
├──┼───────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│10│SUB-TOTAL (rd. 6+rd. 7+rd. 8+rd. 9) │ │ │
├──┼───────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│11│Regularizãri taxa colectata │ │ │
├──┼───────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│12│Total taxa colectata (rd. 5+rd. 10+rd. 11) │ │ │
├──┴───────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴─────────┤
│TAXA PE VALOAREA ADAUGATA DEDUCTIBILA - lei - │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Denumire indicatori Valoare TVA │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ACHIZIŢII INTRACOMUNITARE DE BUNURI ŞI ALTE ACHIZITII IMPOZABILE IN ROMÂNIA │
├──┬───────────────────────────────────────────────────┬─────────────┬─────────┤
│13│Achizitii intracomunitare de bunuri destinate │ │ │
│ │revanzãrii │ │ │
├──┼───────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│14│Achizitii intracomunitare de bunuri pentru │ │ │
│ │nevoile firmei │ │ │
├──┼───────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│15│Bunuri si servicii achizitionate, pentru care │ │ │
│ │cumpãrãtorul este obligat la plata TVA │ │ │
├──┼───────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│16│SUB-TOTAL TAXA DEDUCTIBILA(rd. 13+rd. 14+rd. 15) │ │ │
├──┼───────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│17│TAXA DEDUSA CONFORM ART. 145 SAU 147 │ │ │
├──┴───────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴─────────┤
│ACHIZIŢII DE BUNURI ÎN INTERIORUL ŢĂRII ŞI IMPORTURI, ACHIZIŢII │
│INTRACOMUNITARE SCUTITE SAU NEIMPOZABILE │
├──┬───────────────────────────────────────────────────┬─────────────┬─────────┤
│18│Achiziţii de bunuri taxabile cu cota de 19% │ │ │
│ │destinate revânzãrii │ │ │
├──┼───────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│19│Achiziţii de bunuri taxabile cu cota de 9% │ │ │
│ │destinate revânzãrii │ │ │
├──┼───────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│20│Achiziţii de bunuri scutite de taxa sau │ │ │
│ │neimpozabile │ │ │
├──┼───────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│21│Achiziţii de bunuri de capital cu cota de 19% │ │ │
├──┼───────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│22│Achiziţii de bunuri şi prestãri de servicii │ │ │
│ │pentru nevoile firmei cu cota 19% │ │ │
├──┼───────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│23│Achiziţii de bunuri şi prestãri de servicii │ │ │
│ │pentru nevoile firmei cu cota 9% │ │ │
├──┼───────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│24│SUB-TOTAL TAXĂ DEDUCTIBILĂ │ │ │
│ │(rd. 18+rd. 19+rd. 20+r d. 21+rd. 22+rd. 23) │ │ │
├──┼───────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│25│TAXĂ DEDUSĂ CONFORM ART. 145 SAU 147 │ │ │
├──┼───────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│26│TVA efectiv restituita cumparatorilor straini, │ │ │
│ │inclusiv comisionul unitatilor autorizate │ │ │
├──┼───────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│27│Regularizãri taxã dedusã │ │ │
├──┼───────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│28│Ajustãri la finele anului conform pro-rata/ajustãri│ │ │
│ │pentru bunurile de capital │ │ │
├──┼───────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│29│TOTAL TAXĂ DEDUSĂ (rd.17+rd.25+rd.26+rd.27+rd.28) │ │ │
└──┴───────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴─────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│REGULARIZĂRI CONFORM ART. 147^3 DIN codul fiscal - lei - │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Denumire indicatori TVA │
├──┬───────────────────────────────────────────────────┬─────────────┬─────────┤
│30│Suma negativa a TVA în perioada de raportare │ │ │
│ │(rd.29-rd. 12) │ │ │
├──┼───────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│31│Taxa de platã în perioada de raportare │ │ │
│ │(rd.12-rd.29) │ │ │
├──┼───────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│32│Soldul TVA de platã din decontul perioadei fiscale │ │ │
│ │precedente (rd.36 din decontul precedent) │ │ │
│ │neachitatã pânã la data depunerii decontului de TVA│ │ │
├──┼───────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│33│TVA de platã cumulat (rd.31+rd.32) │ │ │
├──┼───────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│34│Soldul sumei negative a taxei pe valoarea adãugatã │ │ │
│ │reportatã din perioada precedentã pentru care nu │ │ │
│ │s-a solicitat rambursare (rd.37 din decontul │ │ │
│ │lunii precedente) │ │ │
├──┼───────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│35│Suma negativã a TVA cumulatã (rd.30+rd.34) │ │ │
├──┼───────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│36│Sold TVA de platã la sfârşitul perioadei de │ │ │
│ │raportare (rd.33-rd.35) │ │ │
├──┼───────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│37│Soldul sumei negative de TVA la sfârşitul perioadei│ │ │
│ │de raportare (rd.35-rd.33) │ │ │
└──┴───────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴─────────┘

Cod CAEN al activitãţii preponderente efectiv desfãşurate ┌─────────────┐
in perioada de raportare: └─────────────┘

Solicitaţi rambursarea soldului sumei negative de TVA? Da [] Nu []

Nr. de evidenta a plaţii:┌─────────────┐
└─────────────┘

Prezenta declaraţie constituie titlu de creanţã şi produce efectele
juridice ale înştiinţari de platã de la data depunerii acesteia, în
condiţiile legii.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Sub sancţiunile aplicate faptei de fals in acte publice, declar cã datele
din aceasta declaraţie sunt corecte şi complete.

┌────────────────┬───────────────────────────┐
│Nume, prenume │ │ ┌──────────────────────┐
├────────────────┼───────────────────────────┤ │Semnãtura şi ştampila │
│Funcţie │ │ └──────────────────────┘
└────────────────┴───────────────────────────┘

Loc rezervat organului fiscal
┌──────────────────────┬─────────────┬───────────────────┬─────────────┐
│Numãr de înregistrare │ │Data înregistrãrii │ │
└──────────────────────┴─────────────┴───────────────────┴─────────────┘

Cod MF: 14.13.01.02




ANEXA 2

INSTRUCŢIUNI
pentru completarea formularului (300)
"Decont de taxã pe valoarea adãugatã"

Formularul (300) "Decont de taxã pe valoarea adãugatã" se completeazã de persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA conform <>art. 153 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, denumitã în continuare Codul fiscal.
Persoanele impozabile care conduc evidenţa contabilã, potrivit legii, pentru operaţiunile realizate pe bazã de contract de asociere în participaţiune declarã inclusiv datele şi informaţiile privind taxa pe valoarea adãugatã rezultate din astfel de operaţiuni.
Formularul (300) "Decont de taxã pe valoarea adãugatã" se depune la organul fiscal competent, la urmãtoarele termene:
a) lunar, pânã la data de 25 a lunii urmãtoare celei pentru care se depune decontul, de persoanele impozabile pentru care perioada fiscalã este luna calendaristicã, potrivit prevederilor art. 156^1 din Codul fiscal;
b) trimestrial, pânã la data de 25 a primei luni din trimestrul urmãtor celui pentru care se depune decontul, de persoanele impozabile pentru care perioada fiscalã este trimestrul calendaristic, potrivit prevederilor art. 156^1 din Codul fiscal;
c) la altã datã stabilitã prin norme, dacã perioada fiscalã este mai mare decât trimestrul.
Formularul (300) "Decont de taxã pe valoarea adãugatã" se depune, în format electronic, astfel:
- la registratura organului fiscal competent;
- la poştã, prin scrisoare recomandatã;
- prin completare pe pagina de internet a Ministerului Finanţelor Publice de cãtre contribuabilii eligibili conform reglementãrilor de utilizare a serviciului;
- prin Sistemul electronic naţional (SEN), de cãtre marii contribuabili.
Formatul depus pe suport electronic va fi însoţit de formularul editat de persoana impozabilã cu ajutorul programului de asistenţã, semnat şi ştampilat conform legii.
Formatul se editeazã în douã exemplare:
- un exemplar se depune la unitatea fiscalã, împreunã cu suportul electronic;
- un exemplar se pãstreazã de cãtre persoana impozabilã.
Formatul electronic al formularului (300) "Decont de taxã pe valoarea adãugatã" se obţine prin folosirea programului de asistenţã elaborat de Ministerul Finanţelor Publice şi se transmite organului competent pe suport electronic.
Programul de asistenţã este pus la dispoziţie, gratuit, persoanelor impozabile de unitãţile fiscale sau poate fi descãrcat de pe serverul de web al Ministerului Finanţelor Publice, la adresa www.mfinante.ro.
Direct pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice depun contribuabilii care dispun de un certificat digital eliberat de Ministerul Finanţelor Publice.
ATENŢIE: Nu se înscriu în decont:
- taxa pe valoarea adãugatã din facturile de executare silitã, de cãtre persoanele abilitate prin lege sã efectueze vânzarea bunurilor supuse executãrii silite;
- diferenţele de taxã pe valoarea adãugatã de platã constatate de organele de control, pentru care nu este reglementatã includerea în decont;
- documentele neevidenţiate în jurnalele pentru cumpãrãri sau vânzãri, constatate de organele de control fiscal;
- taxa pe valoarea adãugatã pentru care a fost aprobatã înlesnire la platã.
Completarea formularului se face astfel:
Perioada de raportare
"Perioada de raportare" poate fi luna calendaristicã, trimestrul calendaristic sau o altã perioadã fiscalã stabilitã în condiţiile art. 156^1 din Codul fiscal.
Se înscrie cu cifre arabe numãrul perioadei de raportare (de exemplu: 01 pentru ianuarie, 03 pentru trimestrul I, 06 pentru semestrul I, 12 pentru an).
Anul pentru care se completeazã declaraţia se înscrie cu cifre arabe, cu 4 caractere (de exemplu, 2007).
Secţiunea "Date de identificare a persoanei impozabile"
Caseta "Cod de identificare fiscalã" se completeazã astfel:
- contribuabilii persoane juridice, cu excepţia comercianţilor, asociaţiile sau alte entitãţi fãrã personalitate juridicã înscriu codul de înregistrare fiscalã;
- comercianţii, inclusiv sucursalele comercianţilor care au sediul principal al comerţului în strãinãtate, înscriu codul unic de înregistrare;
- contribuabilii persoane fizice care desfãşoarã activitãţi economice în mod independent sau exercitã profesii libere înscriu codul de înregistrare fiscalã;
- contribuabilii persoane impozabile care nu sunt stabilite în România, conform art. 125^1 alin. (2) lit. b) din Codul fiscal, şi sunt înregistrate în scopuri de taxã pe valoarea adãugatã în România, potrivit art. 153 din acelaşi cod, înscriu codul de înregistrare fiscalã.
Reprezentantul fiscal desemnat de o persoanã impozabilã stabilitã în strãinãtate înscrie codul de identificare fiscalã atribuit ca reprezentant fiscal, care este diferit de codul de identificare fiscalã atribuit pentru activitatea proprie a acestuia.
Înscrierea cifrelor în casetã se face cu aliniere la dreapta.
Caseta "Denumire" se completeazã cu denumirea persoanei juridice, a asociaţiei sau a entitãţii fãrã personalitate juridicã ori cu numele şi prenumele persoanei fizice, dupã caz.
În cazul persoanelor impozabile stabilite în strãinãtate, care şi-au desemnat reprezentant fiscal, în caseta "Denumire" se înscriu informaţiile de identificare înscrise pe certificatul de înregistrare fiscalã a reprezentãrii.
Caseta "Domiciliu fiscal" se completeazã cu datele privind adresa domiciliului fiscal (sediul social, sediul sau domiciliul fiscal, dupã caz) al contribuabilului.
În cazul persoanelor impozabile stabilite în strãinãtate, care şi-au desemnat reprezentant fiscal, în caseta "Domiciliu fiscal" se înscrie domiciliul fiscal al reprezentantului.
În rubrica "Pro rata de deducere" se înscrie pro rata determinatã potrivit art. 147 din Codul fiscal.
Secţiunea "Taxa pe valoarea adãugatã colectatã"
Rândul 1 - se înscriu informaţiile preluate din Jurnalul de vânzãri**), privind baza de impozitare pentru livrãrile intracomunitare de bunuri, scutite conform art. 143 alin. (2) lit. a) şi d) din Codul fiscal, şi pentru livrãrile ulterioare de bunuri efectuate în cadrul unei operaţiuni triunghiulare în statul membru de sosire a bunurilor, prevãzute la art. 132^1 alin. (5) lit. b) din Codul fiscal, pentru care exigibilitatea taxei intervine în perioada de raportare*). Nu se înscriu sumele din facturile pentru încasãri de avansuri parţiale pentru livrãri intracomunitare de bunuri, scutite.
Rândul 2 - se înscriu informaţiile preluate din Jurnalul de vânzãri**), privind baza de impozitare pentru livrãrile de bunuri/prestãrile de servicii care nu sunt impozabile în România pentru cã nu au locul livrãrii/prestãrii stabilit, conform art. 132 şi 133 din Codul fiscal, în România, precum şi pentru livrãrile intracomunitare de bunuri, scutite conform art. 143 alin. (2) lit. b) şi c) din Codul fiscal, pentru care exigibilitatea taxei intervine în perioada de raportare*). Nu se înscriu sumele din facturile pentru încasãri de avansuri parţiale pentru livrãri intracomunitare de bunuri, scutite.
Rândul 3 - se înscriu informaţiile preluate din Jurnalul de cumpãrãri**), privind baza de impozitare pentru achiziţiile intracomunitare de bunuri, precum şi baza de impozitare pentru achiziţiile de bunuri efectuate de cãtre beneficiarul unei livrãri ulterioare efectuate în cadrul unei operaţiuni triunghiulare, pentru care acesta este obligat la plata taxei conform art. 150 alin. (1) lit. e) din Codul fiscal, şi taxa pe valoarea adãugatã aferentã. Se înscriu numai informaţiile referitoare la operaţiunile pentru care exigibilitatea taxei intervine în perioada de raportare*). Nu se înscriu sumele din facturile primite pentru plãţi de avansuri parţiale pentru achiziţii intracomunitare de bunuri.
Rândul 4 - se înscriu informaţiile preluate din Jurnalul de cumpãrãri**), privind baza de impozitare şi taxa pe valoarea adãugatã aferentã pentru achiziţiile de bunuri şi servicii pentru care se aplicã mãsurile de simplificare prevãzute la art. 160 din Codul fiscal, pentru achiziţiile de bunuri şi servicii pentru care beneficiarul datoreazã TVA conform art. 150 alin. (1) lit. b)-d), f) şi g) şi pentru importurile de bunuri cãrora le sunt aplicabile prevederile art. 157 alin. (4) şi (5) din Codul fiscal.
Rândul 6 - se înscriu informaţiile preluate din Jurnalul de vânzãri**), privind:
- baza de impozitare şi taxa pe valoarea adãugatã colectatã pentru livrãrile de bunuri/prestãrile de servicii taxabile cu cota de 19%;
- baza de impozitare şi taxa pe valoarea adãugatã colectatã pentru operaţiunile supuse regimurilor speciale de taxã pe valoarea adãugatã, cãrora le este aplicabilã cota de 19%, determinate pe baza situaţiilor de calcul întocmite în acest scop.
Rândul 7 - se înscriu informaţiile preluate din Jurnalul de vânzãri**), privind:
- baza de impozitare şi taxa pe valoarea adãugatã colectatã pentru livrãrile de bunuri/prestãrile de servicii taxabile cu cota de 9%.
Rândul 8 - se înscriu:
- informaţiile preluate din Jurnalul de vânzãri**), privind baza de impozitare pentru livrãrile de bunuri/prestãrile de servicii scutite cu drept de deducere, prevãzute la art. 143 alin. (1), art. 144 şi 144^1 din Codul fiscal;
- informaţiile preluate din Jurnalul de vânzãri**), privind baza de impozitare pentru operaţiuni scutite de taxã, conform art. 141 alin. (2) lit. a) pct. 1-5 şi lit. b), în cazul în care cumpãrãtorul sau clientul este stabilit în afara Uniunii Europene sau în cazul în care aceste operaţiuni sunt în legãturã directã cu bunuri care vor fi exportate, precum şi în cazul operaţiunilor efectuate de intermediari care acţioneazã în numele şi în contul altei persoane, atunci când aceştia intervin în derularea unor astfel de operaţiuni;
- informaţiile preluate din Jurnalul de vânzãri**), privind baza de impozitare pentru operaţiuni neimpozabile prevãzute la art. 128 alin. (7) şi (8) şi la art. 129 alin. (5) şi (7) din Codul fiscal, care dau drept de deducere în condiţiile prevãzute de art. 145 din Codul fiscal;
- informaţiile preluate de cãtre furnizori/prestatori din Jurnalul de vânzãri**), privind baza de impunere pentru livrãrile/prestãrile efectuate, pentru care se vor aplica mãsurile de simplificare prevãzute la art. 160 din Codul fiscal.
Rândul 9 - se înscriu informaţiile preluate din Jurnalul de vânzãri**), privind baza de impozitare pentru livrãrile de bunuri scutite fãrã drept de deducere, prevãzute la art. 141 din Codul fiscal.
Rândul 11 - se evidenţiazã sumele rezultate din corectarea datelor de la rd. 1-4 şi rd. 6-9 din deconturile anterioare, precum şi orice alte sume rezultate din regularizãri prevãzute de legislaţia în vigoare.
Secţiunea "Taxa pe valoarea adãugatã deductibilã"
Rândul 13 - se înscriu de cãtre beneficiari informaţiile din Jurnalul de cumpãrãri**), privind baza de impozitare şi taxa pe valoarea adãugatã deductibilã aferentã achiziţiilor intracomunitare de bunuri, taxabile în România, şi achiziţiilor de bunuri efectuate de cãtre beneficiarul unei livrãri ulterioare efectuate în cadrul unei operaţiuni triunghiulare pentru care acesta este obligat la plata taxei conform art. 150 alin. (1) lit. e) din Codul fiscal, destinate revânzãrii. Se înscriu numai informaţiile referitoare la operaţiunile pentru care exigibilitatea taxei intervine în perioada de raportare*). Nu se înscriu sumele din facturile primite pentru plãţi de avansuri parţiale pentru achiziţii intracomunitare de bunuri.
Rândul 14 - se înscriu informaţiile din Jurnalul de cumpãrãri**), privind baza de impozitare şi taxa pe valoarea adãugatã deductibilã aferentã achiziţiilor intracomunitare de bunuri pentru nevoile firmei, taxabile în România, precum şi achiziţiilor de bunuri pentru nevoile firmei, efectuate de cãtre beneficiarul unei livrãri ulterioare în cadrul unei operaţiuni triunghiulare pentru care acesta este obligat la plata taxei conform art. 150 alin. (1) lit. e) din Codul fiscal. Se înscriu numai informaţiile referitoare la operaţiunile pentru care exigibilitatea taxei intervine în perioada de raportare*). Nu se înscriu sumele din facturile primite pentru plãţi de avansuri parţiale pentru achiziţii intracomunitare de bunuri.
Rândul 15 - se înscriu informaţiile din Jurnalul de cumpãrãri**), privind baza de impozitare şi taxa pe valoarea adãugatã deductibilã pentru achiziţiile de bunuri şi servicii pentru care se aplicã mãsurile de simplificare prevãzute la art. 160 din Codul fiscal, pentru achiziţiile de bunuri şi servicii pentru care beneficiarul datoreazã TVA conform art. 150 alin. (1) lit. b)-d), f) şi g) din Codul fiscal.
Rândul 17 - se înscrie taxa pe valoarea adãugatã efectiv dedusã pentru achiziţiile prevãzute la rd. 13-15:
- conform art. 145 din Codul fiscal, în cazul persoanelor care au drept de deducere integral;
- conform art. 147 din Codul fiscal, în cazul persoanelor impozabile cu regim mixt, respectiv taxa preluatã din coloanele Jurnalului pentru cumpãrãri**), în funcţie de destinaţia achiziţiilor: taxa aferentã achiziţiilor destinate realizãrii de operaţiuni pentru care taxa se deduce integral, taxa aferentã achiziţiilor destinate realizãrii de operaţiuni pentru care taxa se deduce pe bazã de pro rata, iar taxa aferentã achiziţiilor destinate realizãrii operaţiunilor care nu dau drept de deducere nu se preia în acest rând.
Rândul 18 - se înscriu informaţiile din Jurnalul de cumpãrãri**), privind baza de impozitare şi taxa pe valoarea adãugatã deductibilã aferentã achiziţiilor din ţarã sau din import de bunuri taxabile cu cota de 19%, destinate revânzãrii.
Rândul 19 - se înscriu informaţiile din Jurnalul de cumpãrãri**), privind baza de impozitare şi taxa pe valoarea adãugatã deductibilã aferentã achiziţiilor din ţarã sau din import de bunuri taxabile cu cota de 9%, destinate revânzãrii.
Rândul 20 - se înscriu informaţiile din Jurnalul de cumpãrãri**), privind:
- contravaloarea achiziţiilor de bunuri a cãror livrare a fost scutitã de taxã, neimpozabilã sau supusã unui regim special de taxã, atât achiziţiile destinate revânzãrii, cât şi cele pentru nevoile firmei;
- contravaloarea achiziţiilor de bunuri de capital a cãror livrare a fost scutitã de taxã, neimpozabilã sau supusã unui regim special de taxã;
- contravaloarea achiziţiilor intracomunitare scutite de taxã sau neimpozabile.
Rândul 21 - se înscriu informaţiile din Jurnalul de cumpãrãri**), privind baza de impozitare şi taxa pe valoarea adãugatã deductibilã pentru achiziţiile de bunuri de capital prevãzute la art. 149 din Codul fiscal.
Rândul 22 - se înscriu informaţiile din Jurnalul de cumpãrãri**), privind baza de impozitare şi taxa pe valoarea adãugatã deductibilã aferentã achiziţiilor, din ţarã sau din import, de bunuri taxabile cu cota de 19%, destinate nevoilor firmei.
Rândul 23 - se înscriu informaţiile din Jurnalul de cumpãrãri**), privind baza de impozitare şi taxa pe valoarea adãugatã deductibilã aferentã achiziţiilor, din ţarã sau din import, de bunuri taxabile cu cota de 9%, destinate nevoilor firmei.
Rândul 25 - se înscrie taxa pe valoarea adãugatã efectiv dedusã pentru achiziţiile prevãzute la rd. 18-23;
- conform art. 145 din Codul fiscal, în cazul persoanelor care au drept de deducere integral;
- conform art. 147 din Codul fiscal, în cazul persoanelor impozabile cu regim mixt, respectiv taxa preluatã din coloanele Jurnalului de cumpãrãri**), în funcţie de destinaţia achiziţiilor: taxa aferentã achiziţiilor destinate realizãrii de operaţiuni pentru care taxa se deduce integral, taxa aferentã achiziţiilor destinate realizãrii de operaţiuni pentru care taxa se deduce pe bazã de pro rata, iar taxa aferentã achiziţiilor destinate realizãrii operaţiunilor care nu dau drept de deducere nu se preia în acest rând.
Rândul 26 - se înscriu sumele reprezentând taxa pe valoarea adãugatã efectiv restituitã, în baza art. 143 alin. (1) lit. b) din Codul fiscal, cumpãrãtorilor - persoane fizice care nu sunt stabiliţi în România, de cãtre persoanele impozabile autorizate sã desfãşoare activitatea de restituire, inclusiv comisionul perceput pentru activitatea de restituire a taxei pe valoarea adãugatã cumpãrãtorilor strãini.
Rândul 27 - se evidenţiazã sumele rezultate din corectarea datelor din rd. 13-15 şi rd. 18-23 din deconturile anterioare depuse la organele fiscale, precum şi orice alte regularizãri de sume prevãzute de legislaţia în vigoare.
Rândul 28 - se înscriu diferenţele de taxã pe valoarea adãugatã rezultate ca urmare a ajustãrii anuale pe bazã de pro rata definitivã, prevãzute la art. 147 din Codul fiscal, precum şi diferenţele de taxã pe valoarea adãugatã rezultate ca urmare a ajustãrii taxei deductibile pentru bunurile de capital prevãzute la art. 149 din Codul fiscal, cu semnul plus sau minus, dupã caz;
Secţiunea "Regularizãri conform art. 147^3 din Codul fiscal"
Rândul 32 - se preia suma prevãzutã la rd. 36 din decontul perioadei precedente celei de raportare, din care se scad sumele achitate pânã la data depunerii decontului. Pentru primul decont de taxã pe valoarea adãugatã, depus în anul 2007, se preia suma prevãzutã la rd. 26 din decontul perioadei precedente, din care se scad sumele achitate.
Rândul 34 - se preia suma prevãzutã la rd. 37 din decontul perioadei precedente celei de raportare, pentru care nu s-a solicitat rambursarea, prin bifarea casetei corespunzãtoare din decontul anterior. Pentru primul decont de taxã pe valoarea adãugatã, depus în anul 2007, se preia suma prevãzutã la rd. 27 din decontul perioadei precedente, pentru care nu s-a solicitat rambursarea.
----------
*) Existã o relaţie clarã între faptul generator în cazul unei livrãri intracomunitare de bunuri şi faptul generator în cazul unei achiziţii intracomunitare de bunuri, care intervine în acelaşi moment, respectiv în momentul livrãrii de bunuri.
Pentru a evita orice neconcordanţã între livrãrile intracomunitare de bunuri, scutite de TVA, care se includ în decontul de TVA şi în declaraţia recapitulativã pentru astfel de livrãri în statul membru de origine, şi achiziţiile intracomunitare, evidenţiate în decontul de TVA şi în declaraţia recapitulativã pentru achiziţii intracomunitare, în statul membru de destinaţie, momentul exigibilitãţii taxei intervine:
- în a cincisprezecea zi a lunii urmãtoare celei în care a avut loc faptul generator, respectiv livrarea; sau
- dacã a fost emisã o facturã pentru livrarea respectivã cãtre persoana care cumpãrã bunurile, cu excepţia facturilor pentru încasarea de avansuri parţiale, înainte de data de 15 a lunii urmãtoare lunii în care a intervenit faptul generator, respectiv livrarea, exigibilitatea taxei intervine la data emiterii acestei facturi atât pentru livrãri intracomunitare, cât şi pentru achiziţiile intracomunitare.
Prin urmãtoarele douã exemple se face un rezumat al acestor reguli.
a) Factura este emisã ulterior datei de 15 a lunii urmãtoare celei în care se efectueazã livrarea.



──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Alt stat membru România
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Livrare intracomunitarã, scutitã de TVA Achiziţie intracomunitarã, supusã TVA
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Data livrãrii: 25/06/2007 Data achiziţiei intracomunitare:
25/06/2007
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Data facturii: 20/07/2007
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Faptul generator: 25/06/2007 Faptul generator: 25/06/2007
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Exigibilitatea: 15/07/2007 Exigibilitatea: 15/07/2007
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Livrarea este inclusã în decontul de Achiziţia intracomunitarã se
TVA pentru perioada fiscalã respectivã evidenţiazã în decontul de TVA pentru
şi, dupã caz, în declaraţia luna iulie a anului 2007 sau pentru
recapitulativã aferentã trimestrului trimestrul III al anului 2007,
III al anului 2007. precum şi în declaraţia recapitulativã
aferentã trimestrului III al anului
2007.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Se poate face astfel o corelare între livrãrile intracomunitare efectuate în
statul membru de origine şi achiziţiile intracomunitare efectuate în România,
pentru trimestrul III al anului 2007.
b) Factura este emisã anterior datei de 15 a lunii urmãtoare celei în care
se efectueazã livrarea.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Alt stat membru România
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Livrare intracomunitarã, scutitã de TVA Achiziţie intracomunitarã, supusã TVA
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Data livrãrii: 25/06/2007 Data achiziţiei intracomunitare:
25/06/2007
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Data facturii: 29/06/2007
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Faptul generator: 25/06/2007 Faptul generator: 25/06/2007
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Exigibilitatea: 29.06.2007 Exigibilitatea: 29.06.2007
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Livrarea este inclusã în decontul de Achiziţia intracomunitarã se
TVA pentru perioada fiscalã respectivã evidenţiazã în decontul de TVA pentru
şi, dupã caz, în declaraţia luna iunie a anului 2007 sau pentru
recapitulativã aferentã trimestrului trimestrul II al anului 2007,
II al anului 2007. precum şi în declaraţia recapitulativã
aferentã trimestrului II al anului
2007.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Se poate face astfel o corelare între livrãrile intracomunitare efectuate
în statul membru de origine şi achiziţiile intracomunitare efectuate în
România, pentru trimestrul II al anului 2007.
Nu se admit întocmirea şi depunerea de deconturi rectificative pentru
corectarea datelor din deconturile anterioare.
**) Prin jurnale de vânzãri şi jurnale de cumpãrãri se înţelege orice
jurnale, registre, evidenţe sau alte documente similare pe care persoanele
impozabile au obligaţia sã le întocmeascã în conformitate cu prevederile
art. 156 din codul fiscal şi ale normelor metodologice de aplicare a acestui
articol. Prin ordin al ministrului finanţelor publice se propun modele de
jurnale de vânzãri şi cumpãrãri, utilizarea acestor modele de cãtre persoanele
impozabile fiind opţionalã.



ANEXA 3

CARACTERISTICILE DE TIPĂRIRE,
modul de difuzare, utilizare şi pãstrare a formularului (300)
"Decont de taxã pe valoarea adãugatã"

Denumirea formularului: Decont de taxã pe valoarea adãugatã
Cod MF: 14.13.01.02
Format: A4/t1
Caracteristicile de tipãrire:
- se utilizeazã echipament informatic pentru completare şi editare, cu ajutorul programului de asistenţã pus la dispoziţie gratuit de unitãţile fiscale teritoriale.
Se difuzeazã: gratuit.
Se utilizeazã la: declararea operaţiunilor din sfera TVA.
Se întocmeşte de: persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA.
Circulã: - în format electronic, la organul fiscal în a cãrui razã teritorialã plãtitorul de taxã pe valoarea adãugatã îşi are domiciliul fiscal;
- în format hârtie, în douã exemplare listate, semnate şi ştampilate, potrivit legii, din care:
> un exemplar la contribuabil;
> un exemplar la organul fiscal.
Se pãstreazã: - formatul electronic, în arhiva de documente electronice;
- formatul hârtie, la dosarul fiscal al contribuabilului.
----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016