Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 344 din 8 noiembrie 2001  privind infiintarea comisiilor de expertiza medicala a persoanelor cu handicap    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 344 din 8 noiembrie 2001 privind infiintarea comisiilor de expertiza medicala a persoanelor cu handicap

EMITENT: MINISTERUL SANATATII SI FAMILIEI - SECRETARIATUL DE STAT PENTRU PERSOANELE CU HANDICAP
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 718 din 12 noiembrie 2001

Secretarul de stat al Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap,
în temeiul prevederilor <>art. 22 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/1999 privind protecţia specialã şi încadrarea în munca a persoanelor cu handicap, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>art. 11 alin. (1) lit. a) din Hotãrârea Guvernului nr. 22/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>art. 3 din Ordinul ministrului sãnãtãţii şi familiei nr. 55/2001 ,
emite urmãtorul ordin:

ART. 1
(1) În temeiul prevederilor <>art. 22 şi 26 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/1999 privind protecţia specialã şi încadrarea în munca a persoanelor cu handicap, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se înfiinţeazã la nivel judeţean şi la nivelul sectoarelor municipiului Bucureşti comisii de expertiza medicalã a persoanelor cu handicap, denumite în continuare comisii.
(2) Comisiile prevãzute la alin. (1) sunt în coordonarea Comisiei superioare de expertiza medicalã a persoanelor cu handicap şi funcţioneazã pe lângã inspectoratele de stat teritoriale pentru persoanele cu handicap.
ART. 2
Comisiile sunt alcãtuite din:
- un preşedinte, medic de expertiza medicalã şi recuperare a capacitãţii de munca sau medic specialist (interne, oftalmologie, balneofizioterapie, O.R.L., neurologie, psihiatrie) care a fãcut parte din comisiile de expertiza medicalã şi recuperare a capacitãţii de munca ale Ministerului Muncii şi Solidaritãţii Sociale, numit prin decizie a inspectorului-şef;
- 2 membri, dintre care un medic specialist de expertiza medicalã şi recuperare a capacitãţii de munca, desemnat de casa judeteana de pensii şi alte drepturi de asigurãri sociale, şi un medic de specialitate, în funcţie de afectiunea care produce handicapul, desemnat prin decizie a inspectorului-şef;
- un membru cu statut de observator, desemnat de organizaţiile neguvernamentale care sunt reprezentative prin activitatea în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap în judeţul respectiv sau în municipiul Bucureşti;
- un secretar, cadru mediu, numit prin decizie a inspectorului-şef.
ART. 3
Pentru buna desfãşurare a activitãţii comisiile pot încheia convenţii civile de prestãri de servicii cu medicii de expertiza medicalã şi recuperare a capacitãţii de munca şi cu medici de diferite specialitãţi din judeţe sau din sectoarele municipiului Bucureşti, aceştia fiind retribuiţi din creditele bugetare alocate cu aceasta destinaţie.
ART. 4
Membrii comisiilor au dreptul la o indemnizaţie de şedinţa. Cuantumul lunar al indemnizaţiilor de şedinţa nu poate depãşi cuantumul câştigului salarial mediu net comunicat de Institutul Naţional de Statistica la data stabilirii drepturilor.
ART. 5
Comisiile au urmãtoarele atribuţii:
a) examineazã persoanele care solicita eliberarea unui certificat de persoana cu handicap, analizeazã documentaţia medicalã, precum şi rapoartele de ancheta socialã întocmite de organele competente;
b) emit certificatul de încadrare într-o categorie de persoane cu handicap care necesita protecţie specialã sau, dupã caz, resping cererea de încadrare. Pentru persoanele cu handicap grav se va specifica pe certificat şi faptul ca acestea pot beneficia de un asistent personal. Respingerea, precum şi încadrarea într-o categorie de persoane cu handicap care necesita protecţie specialã se fac prin certificat, conform modelului prezentat în anexa nr. I;
c) întocmesc şi urmãresc realizarea programului individual de recuperare pentru adultii cu handicap; d) îndeplinesc orice atribuţii prevãzute de lege, precum şi îndrumarea şi consilierea persoanelor cu handicap.
ART. 6
(1) Eliberarea certificatelor este scutitã de taxa de timbru conform <>art. 27 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/1999 .
(2) Certificatele pot fi contestate în termen de 30 de zile de la comunicare la Comisia superioarã de expertiza medicalã a persoanelor cu handicap. Contestaţia se va soluţiona prin decizie, în care se precizeazã încadrarea sau respingerea cererii de încadrare într-o categorie de persoane cu handicap care necesita protecţie specialã, conform modelului prezentat în anexa nr. IV, în termen de 45 de zile lucrãtoare de la înregistrare la Comisia superioarã de expertiza medicalã a persoanelor cu handicap.
(3) Deciziile emise de Comisia superioarã de expertiza medicalã a persoanelor cu handicap pot fi atacate conform <>Legii contenciosului administrativ nr. 29/1990 , cu modificãrile ulterioare.
ART. 7
(1) În urma activitãţii zilnice comisiile întocmesc un proces-verbal, conform modelului prezentat în anexa nr. VII, în care se consemneazã activitatea desfasurata.
(2) Programul individual de recuperare este întocmit şi înmânat persoanei cu handicap o data cu certificatul.
(3) Programul individual de recuperare este elaborat în scris. Acest program cuprinde acţiunile medicale, educative, profesionale şi sociale necesare pentru recuperarea, readaptarea, instruirea şi reintegrarea socialã a persoanei cu handicap. Din analiza datelor cuprinse în dosarul medical se va decide asupra cazurilor care necesita internarea pentru tratament medical, recuperare prin tratament balnear sau chirurgical.
(4) Susţinerea programului de recuperare se face prin protocoale încheiate cu Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei, precum şi cu Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii.
ART. 8
(1) În vederea rezolvarii contestaţiilor se înfiinţeazã, în temeiul prevederilor <>art. 26 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/1999 , Comisia superioarã de expertiza medicalã a persoanelor cu handicap.
(2) Comisia superioarã de expertiza medicalã a persoanelor cu handicap funcţioneazã pe lângã Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap, cu sediul în municipiul Bucureşti, str. Cezar Bolliac nr. 42, sectorul 3.
(3) Comisia superioarã de expertiza medicalã a persoanelor cu handicap coordoneazã activitatea comisiilor judeţene şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti.
ART. 9
(1) Comisia superioarã de expertiza medicalã a persoanelor cu handicap are urmãtoarea componenta:
- un preşedinte, medic de expertiza medicalã şi de recuperare a capacitãţii de munca, angajat de Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap prin concurs;
- un medic din cadrul Institutului Naţional de Studii şi Strategii privind Problemele Persoanelor cu Handicap;
- un secretar, cadru mediu sanitar, angajat prin concurs de Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap.
(2) Membrii cu caracter nepermanent, convocaţi în funcţie de nevoile comisiei, sunt:
- un reprezentant al Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei;
- un reprezentant al Ministerului Muncii şi Solidaritãţii Sociale;
- un reprezentant al Institutului Naţional de Expertiza Medicalã şi de Recuperare a Capacitãţii de Munca;
- un reprezentant al Institutului de Medicina Legalã "Mina Minovici";
- un reprezentant al Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap.
(3) Preşedinţii şi secretarii Comisiei superioare de expertiza medicalã a persoanelor cu handicap lucreazã permanent, cu program de lucru zilnic.
ART. 10
(1) Membrii Comisiei superioare de expertiza medicalã a persoanelor cu handicap beneficiazã de indemnizaţie de şedinţa în temeiul <>art. 24 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/1999 .
(2) Indemnizaţiile de şedinţa se suporta din creditele bugetare alocate cu aceasta destinaţie.
ART. 11
Direcţiile de specialitate din cadrul Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap, precum şi inspectoratele de stat teritoriale pentru persoanele cu handicap vor aduce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 12
Anexele nr. I-VII fac parte integrantã din prezentul ordin.


Secretarul de stat al Secretariatului de Stat
pentru Persoanele cu Handicap,
Paul Ciobanelu

ANEXA 1

Inspectoratul de stat teritorial
pentru persoanele cu handicap ...............................
Comisia de expertiza medicalã
a persoanelor cu handicap

CERTIFICAT*)
de încadrare într-o categorie de persoane cu handicap care necesita protecţie specialã

Comisia de expertiza medicalã a persoanelor cu handicap, constituitã în temeiul <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 102/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, examinând pe domnul/doamna ........., fiul/fiica lui ........... şi al/a .........., nãscut/nascuta la data de ............ în localitatea ........., str. ............ nr. ...., et. ...., ap. ....., judeţul/sectorul ...., posesor/posesoare al/a buletinului/cãrţii de identitate seria ...... nr. ........, stabileşte:

A. Diagnostic clinic ..................................................

B. Diagnosticul deficientei functionale**):

1. fãrã deficienta funcţionalã;
2. deficienta funcţionalã medie;
3. deficienta funcţionalã accentuata;
4. deficienta funcţionalã grava: - cu asistent personal;
- fãrã asistent personal.



────────────────
*) Se va completa cu litere de tipar sau la masina de scris.
**) Se taie ceea ce nu corespunde.

C. Planul de recuperare:

1. medical ..............................................................
2. social ...............................................................
3. profesional ..........................................................

D. Data ivirii handicapului*) ...........................................

E. Valabilitate: 6/12 luni/permanent (handicap ireversibil)

F. Termen de revizuire ..../(Se specifica documentaţia cu care se va prezenta la revizuire.)/........... Data ................


S-a eliberat prezentul certificat pentru a-i servi la Inspectoratul de stat teritorial pentru persoanele cu handicap .....................................

Preşedinte, Membri
............... (numele şi prenumele):

Secretar, 1. ...................
............... 2. ...................
3. ...................
4. ...................

─────────────────────
*) Se completeazã numai pentru persoanele care solicita pensionarea în temeiul <>art. 47 din Legea nr. 19/2000 .

ANEXA 2

PLAN DE RECUPERARE
1. Medical: dispensarizare cu tratament medical, chirurgical, ortopedic, în funcţie de afectiunea care a produs handicapul.
2. Social:
- internari în centre de tratament şi reabilitare;
- asistenta socialã prin consiliile locale, organizaţii neguvernamentale.
3. Profesional:
- unitãţi protejate (centre de integrare prin terapie ocupationala);
- încadrarea în unitãţi economice sau în ateliere protejate conform restantului funcţional;
- şcolarizarea în unitãţi specializate.

ANEXA 3

METODOLOGIE
privind funcţionarea comisiilor de expertiza medicalã a persoanelor cu handicap

Persoanele cu handicap fizic, senzorial, psihic sau mental se vor adresa medicului de familie care face o trimitere cãtre comisia de expertiza teritorialã, specificand în afarã datelor de identitate şi diagnosticul clinic cu care persoana în cauza este în evidenta cabinetului sau.
Aceasta trimitere va fi însoţitã, dupã caz, de biletele de ieşire din spital, examinarile clinice sau de laborator etc.
Documentaţia medicalã şi examinarile complementare vor fi efectuate în cadrul unitãţilor sanitare din reţeaua Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, în conformitate cu prevederile contractului-cadru pentru asigurarea asistenţei medicale.
Persoanele care solicita eliberarea unui certificat de încadrare într-o categorie de persoane cu handicap de cãtre comisia de expertiza medicalã a persoanelor cu handicap se vor prezenta cu urmãtoarele documente:
- actul de identitate;
- trimitere de la medicul de familie;
- acte medicale (dacã este posibil).
Preşedintele comisiei de expertiza medicalã a persoanelor cu handicap, care îşi va desfasura activitatea cu program normal, examineazã clinic solicitantul şi, în funcţie de afectiune şi de documentaţia medicalã prezentatã, poate solicita, prin adresa scrisã, unitãţilor sanitare teritoriale ale Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei sau Institutului Naţional de Expertiza Medicalã şi de Recuperare a Capacitãţii de Munca examinari clinice, de laborator sau spitalizare pentru stabilirea ori completarea diagnosticului clinic.
Acest lucru poate fi solicitat şi de cãtre comisia de expertiza medicalã a persoanelor cu handicap în şedinţele de specialitate.
Ulterior solicitantul va fi planificat pentru a fi examinat şi a i se stabili categoria de persoana cu handicap la una dintre comisiile de specialitate, în funcţie de deficienta preponderenta.
Contestaţiile vor fi soluţionate de Comisia superioarã de expertiza medicalã a persoanelor cu handicap în termen de 45 de zile lucrãtoare de la data înregistrãrii contestaţiei. Contestaţiile trebuie depuse la comisiile de expertiza medicalã a persoanelor cu handicap teritoriale, care le vor trimite Comisiei superioare de expertiza medicalã a persoanelor cu handicap.
Pentru a fi trimise Comisiei superioare de expertiza medicalã a persoanelor cu handicap contestaţiile trebuie sa îndeplineascã urmãtoarele condiţii:
- sa fie depuse în termenul prevãzut de lege;
- sa aibã anexate documentele medicale necesare pentru a se putea lua o decizie.
Se pot prezenta la comisia de expertiza medicalã a persoanelor cu handicap urmãtoarele categorii:
- pensionãrii de urmaş;
- persoanele adulte incapabile de munca din cauza handicapului;
- persoanele care au dobândit handicapul congenital sau neonatal;
- deficientii vizuali;
- persoanele care au amputatii de membre;
- persoanele care necesita hemodializa, conform metodologiei;
- persoanele cu surdomutitate;
- persoanele cu tulburãri organofunctionale grave postcombustii, posttraumatisme sau agresiuni (dovedite prin certificate medico-legale);
- persoanele cu stãri posttransplant în primele 12 luni, iar ulterior în funcţie de evoluţie;
- persoanele cu poliartrita evolutiva stadiul III/IV;
- persoanele cu sechele handicapante dupã neoplazii operate;
- persoanele cu sclerodermie;
- persoanele cu lupus visceralizat;
- persoanele cu spondilita anchilozanta stadiile III şi IV, în funcţie de deficienta respiratorie;
- persoanele cu boala Parkinson cu deficienta funcţionalã grava privind capacitatea de autoservire;
- persoanele cu sindroame extrapiramidale cu deficiente functionale grave;
- persoanele cu boala SIDA cu deficienta funcţionalã;
- persoanele cu boala Alzheimer, dementa senila;
- persoanele cu paraplegii;
- persoanele cu diabet zaharat complicat;
- persoanele cu accidente vasculare cerebrale, cu deficienta locomotorie secundarã (pentru aceste categorii certificatele se vor emite cu termen de 6 luni);
- persoanele cu encefalopatii infantile:
a) oligofrenii;
b) schizofrenii contactate în copilarie sau în adolescenta;
c) epilepsii - forma "grand mal";
- persoanele cu scleroza în plãci;
- persoanele cu leuconevraxita;
- persoanele cu distrofie musculara progresiva;
- persoanele cu sechele de poliomielita sau virusuri echivalente, cu atrofii musculare.
În cazul persoanelor nedeplasabile expertizarea se poate face şi în baza referatului medical întocmit sub semnatura de medicul de familie sau de medicul specialist la care sunt luate în evidenta.
Cazurile care se prezintã la comisia de expertiza medicalã a persoanelor cu handicap vor fi examinate de subcomisia de specialitate care stabileşte:
a) diagnosticul clinic;
b) diagnosticul deficientei şi gradul acesteia, dupã cum urmeazã:
1. fãrã deficienta funcţionalã;
2. deficienta funcţionalã medie corespunzãtoare unui handicap mediu;
3. deficienta funcţionalã accentuata corespunzãtoare unui handicap accentuat;
4. deficienta funcţionalã grava corespunzãtoare unui handicap grav;
c) planul de recuperare (anexa nr. II).
Documentarul astfel întocmit va fi semnat de toţi membrii comisiei de expertiza medicalã a persoanelor cu handicap, dupã care se va proceda la emiterea certificatului.
Certificatele sunt valabile în original sau în copie certificatã de cãtre funcţionarul însãrcinat cu primirea documentelor.

ANEXA 4

SECRETARIATUL DE STAT
PENTRU PERSOANELE CU HANDICAP

Comisia superioarã de expertiza medicalã Nr. ........./........
a persoanelor cu handicap

DECIZIE*)
de încadrare într-o categorie de persoane cu handicap care necesita protecţie specialã

Comisia superioarã de expertiza medicalã a persoanelor cu handicap, constituitã în temeiul <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 102/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, examinând pe domnul/doamna ......., fiul/fiica lui .............. şi al/a .................., nãscut/nascuta la data de ........... în localitatea .............., judeţul/sectorul ................, domiciliat/domiciliata în ............ str. ........ nr. ...., et. ..., ap. ....., judeţul/sectorul ........, posesor/posesoare al/a buletinului/cãrţii de identitate seria ..... nr. ......, stabileşte:

A. Diagnostic clinic ......................................................

B. Diagnosticul deficientei functionale**):

1. fãrã deficienta funcţionalã;
2. deficienta funcţionalã medie;

────────────
*) Se va completa cu litere de tipar sau la masina de scris.
**) Se taie ceea ce nu corespunde.

3. deficienta funcţionalã accentuata;
4. deficienta funcţionalã grava: - cu asistent personal;
- fãrã asistent personal.

C. Data ivirii handicapului ................... Documentul*) ..............

D. Planul de recuperare:
1. medical ................................................................
2. social .................................................................
3. profesional ............................................................

E. Valabilitate: 6/12 luni/permanent (handicap ireversibil)

F. Termen de revizuire ...../(Se specifica documentaţia cu care se va prezenta la revizuire.)/..... Data ..............

S-a eliberat prezentul certificat pentru a-i servi la Inspectoratul de stat teritorial pentru persoanele cu handicap ......................................

Preşedinte, Membri
................ (numele şi prenumele):

Secretar, 1. ...................
................ 2. ...................
3. ...................
4. ...................

──────────────
*) Se completeazã numai pentru persoanele care solicita pensionarea în temeiul <>art. 47 din Legea nr. 19/2000 .

ANEXA 5

LISTA
cuprinzând afectiunile care creeazã handicap ireversibil

A. La prima examinare:
1. nevãzãtori cu handicap grav;
2. amputatii: - membrul superior: antebrat, braţ, bilateral;
- membru inferior: gamba, coapsa şi bilateral; bonturi neprotezabile;
3. lipsa membrului superior prin dezarticulatie scapulo-humerala;
4. lipsa membrului inferior prin dezarticulatie coxo-femurala;
5. tumorile inoperabile cu metastaze;
6. cretinismul;
7. oligofrenia, forme cu imbecilitate sau idiotia: IQ sub 33;
8. dementele aterosclerotice în formele avansate.

B. La a doua examinare:
1. scleroza laterala amiotrofica, forma avansatã cu tulburãri functionale mari care nu pot fi influentate de tratament;
2. coreea cronica;
3. amiotrofia degenerativa de tip Aran-Duchenne şi Charcot-Marie, forma avansatã;
4. paraplegia prin mielopatii traumatice;
5. epilepsia cu crize frecvente, cu tulburãri psihice interaccesuale;
6. distrofia musculara progresiva, forma avansatã cu tulburãri functionale mari care nu cedeazã la tratament şi este confirmatã anatomopatologic.

ANEXA 6

Comisia de expertiza medicalã a persoanelor cu handicap

Judeţul ...............................................

DOCUMENTAR
de expertiza medicalã a persoanelor cu handicap

Numele ........., prenumele ........, varsta............., examinat/examinata pe baza (adresa de la medicul de familie - adresa de la Inspectoratul de stat teritorial pentru persoanele cu handicap) ......................................

Examen clinic ..............................................................
Examene de laborator .......................................................
Diagnostic clinic ..........................................................
Diagnosticul deficientei functionale şi gradul .............................
Plan de recuperare .........................................................
Valabilitate ...............................................................
Termen de revizuire ........................................................

Preşedinte, Membri:
..................... ....................
....................
....................
....................

Nr. ........................./data .......................
(din registrul zilnic)

ANEXA 7

PROCES - VERBAL
Comisia de expertiza medicalã a persoanelor cu handicap, constituitã în temeiul <>art. 22 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/1999 privind protecţia specialã şi încadrarea în munca a persoanelor cu handicap, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în data de.................... avizeazã favorabil emiterea certificatelor de la nr. .......... pana la nr. ................... .
Observaţii: ...............................................................

Preşedinte, Membri:
.................... ........................
........................
........................
........................


──────────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016