Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 34 din 4 mai 2011  pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea, functionarea si structura Comisiei centrale de contestatii din cadrul Casei Nationale de Pensii Publice, precum si pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea, functionarea si structura comisiilor de contestatii din cadrul Ministerului Apararii Nationale, Ministerului Administratiei si Internelor si Serviciului Roman de Informatii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 34 din 4 mai 2011 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea, functionarea si structura Comisiei centrale de contestatii din cadrul Casei Nationale de Pensii Publice, precum si pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea, functionarea si structura comisiilor de contestatii din cadrul Ministerului Apararii Nationale, Ministerului Administratiei si Internelor si Serviciului Roman de Informatii

EMITENT: MINISTERUL APARARII NATIONALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 318 din 9 mai 2011
    Pentru aplicarea prevederilor art. 150 alin. (2) din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
    în temeiul dispoziţiilor:
    - art. 12 din Hotãrârea Guvernului nr. 11/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    - art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apãrãrii Naţionale, cu modificãrile ulterioare;
    - art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 15/2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    - art. 23 alin. 3 din Legea nr. 14/1992 privind organizarea şi funcţionarea Serviciului Român de Informaţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale, ministrul apãrãrii naţionale, ministrul administraţiei şi internelor şi directorul Serviciului Român de Informaţii emit prezentul ordin.

    ART. 1
    Se aprobã Regulamentul privind organizarea, funcţionarea şi structura Comisiei centrale de contestaţii din cadrul Casei Naţionale de Pensii Publice, prevãzut în anexa nr. 1.
    ART. 2
    Se aprobã Regulamentul privind organizarea, funcţionarea şi structura comisiilor de contestaţii din cadrul Ministerului Apãrãrii Naţionale, Ministerului Administraţiei şi Internelor şi Serviciului Român de Informaţii, prevãzut în anexa nr. 2.
    ART. 3
    Casa Naţionalã de Pensii Publice, Ministerul Apãrãrii Naţionale, Ministerul Administraţiei şi Internelor şi Serviciul Român de Informaţii vor adopta mãsurile necesare privind constituirea, în termen de 15 zile de la data publicãrii prezentului ordin, a Comisiei Centrale de Contestaţii şi, respectiv, a comisiilor de contestaţii prevãzute la art. 149 alin. (1) din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    ART. 4
    Ordinul ministrului apãrãrii nr. M.141/2007*) privind organizarea şi funcţionarea comisiei de contestaţii pensii din Ministerul Apãrãrii Naţionale, cu modificãrile ulterioare, se abrogã în termen de 15 zile de la data publicãrii prezentului ordin în Monitorul Oficial al României, Partea I.


─────────────
    *) Ordinul nr. M.141/2007, cu modificãrile ulterioare, nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, deoarece avea ca obiect reglementãri din sectorul de apãrare a ţãrii şi securitate naţionalã.

    ART. 5
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentul ordin.
    ART. 6
    Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

               Ministrul muncii, familiei şi
               protecţiei sociale, interimar,
                         Emil Boc

               Ministrul apãrãrii naţionale,
                      Gabriel Oprea

                 Ministrul administraţiei
                     şi internelor,
                 Constantin-Traian Igaş

              Directorul Serviciului Român
                     de Informaţii,
                 George Cristian Maior

    ANEXA 1

                         REGULAMENT
         privind organizarea, funcţionarea şi structura
        Comisiei centrale de contestaţii din cadrul
             Casei Naţionale de Pensii Publice

    ART. 1
    (1) În cadrul Casei Naţionale de Pensii Publice se înfiinţeazã Comisia centralã de contestaţii, denumitã în continuare comisia, ca organism de verificare creat la nivel naţional care examineazã şi hotãrãşte asupra deciziilor de pensie emise de casele teritoriale de pensii, contestate de cãtre titulari, şi care urmãreşte aplicarea corectã a legislaţiei referitoare la pensiile publice.
    (2) Activitatea comisiei se desfãşoarã în şedinţe, conform prevederilor prezentului regulament.
    ART. 2
    Comisia are urmãtoarele atribuţii principale:
    a) examineazã şi soluţioneazã contestaţiile depuse împotriva deciziilor de pensie emise de casele teritoriale de pensii, conform Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    b) în soluţionarea contestaţiilor, comisia urmãreşte aplicarea corectã şi unitarã a prevederilor legale din domeniul pensiilor publice;
    c) în vederea aplicãrii corecte şi unitare a legislaţiei privind pensiile publice, comisia poate transmite caselor teritoriale de pensii acele hotãrâri care sunt considerate relevante pentru practica administrativã de stabilire a dreptului la pensie în sistemul public.
    ART. 3
    (1) Comisia este compusã din 5 membri titulari, dintre care un preşedinte şi 4 membri, precum şi din 5 membri supleanţi, dintre care un preşedinte şi 4 membri, numiţi prin ordin al preşedintelui Casei Naţionale de Pensii Publice.
    (2) Membrii supleanţi participã la şedinţele Comisiei în locul membrilor titulari care se aflã în imposibilitate de a participa la acestea.
    (3) Pot fi membri ai comisiei specialişti din cadrul Casei Naţionale de Pensii Publice cu experienţã în domeniul pensiilor.
    ART. 4
    Preşedintele comisiei îndeplineşte, în principal, urmãtoarele atribuţii:
    a) organizeazã şi conduce şedinţele comisiei;
    b) convoacã şedinţele acesteia, prin secretarul de şedinţã;
    c) stabileşte activitãţile şi sarcinile ce revin membrilor comisiei şi secretarului de şedinţã, în îndeplinirea atribuţiilor prevãzute de lege;
    d) reprezintã comisia în relaţiile cu persoanele fizice si juridice.
    ART. 5
    (1) În activitatea sa, comisia beneficiazã de suportul tehnic şi logistic al unui serviciu specializat din cadrul Casei Naţionale de Pensii Publice.
    (2) Serviciul prevãzut la alin. (1) are urmãtoarele atribuţii principale:
    a) asigurã primirea şi înregistrarea contestaţiilor înaintate comisiei de casele teritoriale de pensii;
    b) asigurã analiza contestaţiilor şi a documentelor înaintate comisiei de casele teritoriale de pensii, precum şi verificarea deciziilor de pensie contestate;
    c) asigurã întocmirea documentaţiei tehnice, necesarã examinãrii şi soluţionãrii contestaţiilor de cãtre comisie;
    d) asigurã secretariatul comisiei;
    e) asigurã comunicarea în termen a hotãrârilor comisiei pãrţilor interesate şi restituirea dosarelor de pensie caselor teritoriale de pensii;
    f) sprijinã comisia în analiza cauzelor care conduc la aplicarea eronatã şi neunitarã a legislaţiei referitoare la pensiile publice de cãtre casele teritoriale de pensii;
    g) sprijinã comisia în formularea de propuneri privind aplicarea corectã şi unitarã a legislaţiei referitoare la pensiile publice de cãtre casele teritoriale de pensii şi înaintarea acestora preşedintelui Casei Naţionale de Pensii Publice.
    (3) Serviciul specializat prevãzut la alin. (1) este constituit din minimum 20 de specialişti cu experienţã în domeniul pensiilor.
    (4) Preşedintele Casei Naţionale de Pensii Publice asigurã recrutarea specialiştilor şi logistica necesarã bunei desfãşurãri a activitãţii comisiei.
    ART. 6
    (1) În îndeplinirea atribuţiilor sale, comisia colaboreazã cu alţi experţi din cadrul Casei Naţionale de Pensii Publice, caselor de pensii sectoriale, Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, Institutului Naţional de Expertizã Medicalã şi Recuperare a Capacitãţii de Muncã, precum şi din alte instituţii publice.
    (2) Direcţiile şi compartimentele funcţionale din cadrul Casei Naţionale de Pensii Publice, precum şi casele teritoriale de pensii au obligaţia sã punã la dispoziţia comisiei, la cerere, toate informaţiile necesare soluţionãrii în termen legal a contestaţiilor depuse.
    ART. 7
    (1) Comisia examineazã deciziile de pensie emise de casele teritoriale de pensii în condiţiile Legii nr. 263/2010, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi contestate în termen de 30 de zile de la data comunicãrii, potrivit legii.
    (2) Deciziile de pensie emise de casele teritoriale de pensii în condiţiile Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurãri sociale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se supun cãilor de atac prevãzute de legea în baza cãrora au fost emise.
    ART. 8
    Procedura comisiei de examinare a deciziilor de pensie supuse contestãrii reprezintã, potrivit legii, procedurã administrativã prealabilã, obligatorie, fãrã caracter jurisdicţional.
    ART. 9
    (1) Contestaţia împotriva deciziei de pensie se depune, în termen de 30 de zile de la data comunicãrii, la casa teritorialã de pensii emitentã.
    (2) Casa teritorialã de pensii emitentã are obligaţia înregistrãrii contestaţiei la registratura generalã şi în registrul special de evidenţã a contestaţiilor depuse împotriva deciziilor de pensie.
    ART. 10
    Deciziile de pensie emise de casele teritoriale de pensii se comunicã dupã cum urmeazã:
    a) prin prezentarea persoanei la sediul casei teritoriale de pensii emitentã şi primirea deciziei de pensie de cãtre aceasta sub semnãturã, data comunicãrii fiind data ridicãrii sub semnãturã a deciziei de pensie;
    b) prin poştã, la domiciliul persoanei, cu scrisoare recomandatã cu confirmare de primire, data comunicãrii fiind data primirii sub semnãturã a deciziei de pensie.
    ART. 11
    (1) Contestaţia se considerã depusã în termenul prevãzut la art. 9 şi în situaţia în care este depusã eronat la altã casã de pensii constituitã în temeiul Legii nr. 263/2010, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    (2) În situaţia prevãzutã la alin. (1), casa de pensii care a înregistrat contestaţia o va transmite, în cel mult 5 zile de la înregistrare, casei de pensii a cãrei comisie de contestaţii este competentã cu soluţionarea acesteia.
    (3) În situaţia prevãzutã la alin. (1) şi (2), termenul de soluţionare a contestaţiei se calculeazã de la data înregistrãrii la casa de pensii a cãrei comisie de contestaţii este competentã.
    ART. 12
    Casa teritorialã de pensii are obligaţia înaintãrii contestaţiei depuse în condiţiile art. 7 alin. (1) la comisie, în termen de cel mult 7 zile de la înregistrare, împreunã cu urmãtoarele documente:
    a) dosarul de pensie;
    b) dovada datei comunicãrii deciziei de pensionare contestate;
    c) nota de prezentare a cazului, cuprinzând temeiurile de drept şi de fapt care au condus la emiterea deciziei, precum şi concluziile reieşite în urma reverificãrii dosarului;
    d) fişa de evidenţã a drepturilor bãneşti cuvenite pensionarului, completatã la zi, dupã caz.
    ART. 13
    (1) Comisia soluţioneazã contestaţiile pe baza documentelor existente în dosarul de pensie.
    (2) La soluţionarea contestaţiilor, comisia verificã sub toate aspectele deciziile de pensie emise de casele teritoriale de pensii contestate de cãtre titulari şi urmãreşte aplicarea unitarã a dispoziţiilor legale în vigoare, precum şi stabilirea corectã a drepturilor de pensie.
    ART. 14
    (1) În activitatea lor, membrii comisiei au obligaţia de a fi imparţiali, de a asigura aplicarea unui tratament juridic nediscriminatoriu tuturor persoanelor care contestã deciziile de pensionare şi de a nu se lãsa influenţaţi în exprimarea liberã a votului în cadrul comisiei.
    (2) La soluţionarea contestaţiilor depuse împotriva deciziilor de pensie, membrii comisiei sunt independenţi în exprimarea votului lor şi nu pot fi traşi la rãspundere pentru votul exprimat în aceastã calitate.
    (3) Pe perioada soluţionãrii contestaţiilor, membrilor comisiei le este interzisã orice formã de comunicare cu contestatorii, altfel decât prin corespondenţa oficialã a comisiei.
    ART. 15
    (1) Comisia se întruneşte ori de câte ori este nevoie, la convocarea preşedintelui comisiei, prin secretarul de şedinţã.
    (2) Comisia îşi desfãşoarã activitatea în prezenţa tuturor membrilor ei şi adoptã hotãrâri cu majoritatea simplã a voturilor.
    (3) Modalitatea de vot în cadrul comisiei este votul deschis.
    (4) La şedinţele comisiei participã un secretar de şedinţã, fãrã drept de vot, desemnat de preşedintele comisiei din cadrul serviciului specializat prevãzut la art. 5.
    (5) Şedinţele comisiei nu sunt publice.
    (6) La şedinţele comisiei pot fi invitaţi şi alţi specialişti pentru clarificarea unor aspecte de ordin tehnic.
    (7) Lucrãrile şedinţelor comisiei sunt consemnate în proceseverbale de şedinţã, redactate de secretarul de şedinţã, semnate de preşedinte şi de membrii comisiei şi care se pãstreazã la serviciul specializat prevãzut la art. 5.
    ART. 16
    Prin hotãrârile pronunţate în soluţionarea contestaţiilor depuse împotriva deciziilor de pensie, comisia poate decide:
    a) admiterea totalã sau parţialã a contestaţiei, având drept consecinţã obligatorie revizuirea în mod corespunzãtor a deciziei de pensie de cãtre casa teritorialã de pensii emitentã, potrivit legii;
    b) respingerea contestaţiei.
    ART. 17
    (1) Hotãrârile comisiei adoptate în soluţionarea contestaţiilor cuprind în mod obligatoriu:
    a) numãrul şi data adoptãrii hotãrârii;
    b) numele şi prenumele, codul numeric personal, precum şi domiciliul contestatorului;
    c) numãrul şi data înregistrãrii contestaţiei;
    d) numãrul şi data deciziei de pensie contestate şi casa teritorialã de pensii emitentã;
    e) data comunicãrii deciziei de pensie contestate;
    f) obiectul contestaţiei;
    g) motivarea hotãrârii - temeiurile de fapt şi de drept care au condus la admiterea sau la respingerea contestaţiei;
    h) menţiunea cã hotãrârea comisiei poate fi atacatã la instanţa judecãtoreascã competentã şi termenul prevãzut de lege;
    i) semnãturile preşedintelui, membrilor comisiei şi a secretarului de şedinţã;
    j) ştampila comisiei.
    (2) Hotãrârile se redacteazã în 3 exemplare, din care un exemplar se comunicã contestatorului, unul casei teritoriale de pensii şi unul se pãstreazã la serviciul specializat prevãzut la art. 5.
    ART. 18
    Termenul de soluţionare a contestaţiei este de 45 de zile de la data înregistrãrii acesteia la casa teritorialã de pensii emitentã.
    ART. 19
    (1) Hotãrârile comisiei se comunicã persoanelor în cauzã şi caselor teritoriale de pensii interesate, în termen de 5 zile de la data adoptãrii.
    (2) Hotãrârile comisiei se comunicã persoanelor în cauzã prin poştã, la domiciliul persoanei, cu scrisoare recomandatã cu confirmare de primire, data comunicãrii fiind data primirii sub semnãturã a hotãrârii.
    (3) Hotãrârile comisiei pot fi atacate, potrivit legii, la tribunalul în a cãrui razã teritorialã îşi are domiciliul reclamantul, în termen de 30 de zile de la data comunicãrii.
    (4) Hotãrârile comisiei care nu au fost atacate în termenul prevãzut la alin. (3) sunt definitive.

    ANEXA 2
    --------

                       REGULAMENT
       privind organizarea, funcţionarea şi structura
      comisiilor de contestaţii din cadrul Ministerului
      Apãrãrii Naţionale, Ministerului Administraţiei şi
        Internelor şi Serviciului Român de Informaţii

    ART. 1
    (1) În cadrul Ministerului Apãrãrii Naţionale, Ministerului Administraţiei şi Internelor şi, respectiv, Serviciului Român de Informaţii se înfiinţeazã comisii de contestaţii, ca organisme de verificare create la nivel naţional care examineazã şi hotãrãsc asupra deciziilor de pensie emise de casele de pensii sectoriale, contestate de cãtre titulari, şi care urmãresc aplicarea corectã a legislaţiei referitoare la pensiile publice.
    (2) Comisiile de contestaţii prevãzute la alin. (1) se organizeazã şi funcţioneazã pe lângã Direcţia financiar-contabilã din cadrul Ministerului Apãrãrii Naţionale, Secretariatul general din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor şi, respectiv, Direcţia generalã financiarã din cadrul Serviciului Român de Informaţii.
    (3) Activitatea comisiilor de contestaţii se desfãşoarã în şedinţe, conform prevederilor prezentului regulament.
    ART. 2
    (1) Comisia de contestaţii din cadrul Ministerului Apãrãrii Naţionale este compusã din 3 membri titulari, dintre care un preşedinte şi 2 membri, precum şi 3 membri supleanţi, dintre care un preşedinte şi 2 membri, numiţi prin ordin al ministrului apãrãrii naţionale.
    (2) Comisia de contestaţii din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor este compusã din 5 membri titulari, dintre care un preşedinte şi 4 membri, precum şi 5 membri supleanţi, dintre care un preşedinte şi 4 membri, numiţi prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor.
    (3) Comisia de contestaţii din cadrul Serviciului Român de Informaţii este compusã din 3 membri titulari, dintre care un preşedinte şi 2 membri, precum şi 3 membri supleanţi, dintre care un preşedinte şi 2 membri, numiţi prin ordin al directorului Serviciului Român de Informaţii.
    (4) Comisia de contestaţii din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor se compune din: preşedinte reprezentant al Secretariatului general; membri - reprezentanţi ai Direcţiei generale juridice, Direcţiei generale management resurse umane, Direcţiei generale financiare şi Direcţiei generale audit intern; secretar - reprezentant al Secretariatului general.
    (5) Membrii supleanţi ai comisiei de contestaţii prevãzutã la alin. (4) sunt desemnaţi din cadrul aceloraşi structuri ca şi membrii titulari.
    (6) Membrii supleanţi participã la şedinţele comisiilor de contestaţii în locul membrilor titulari care se aflã în imposibilitate de a participa la acestea.
    (7) Pot fi membri ai comisiilor de contestaţii prevãzute la alin. (1)-(3) specialişti din cadrul instituţiilor respective, cu experienţã în domeniul pensiilor, juridic, management resurse umane sau economic.
    ART. 3
    Preşedintele comisiei de contestaţii îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
    a) organizeazã şi conduce şedinţele acesteia;
    b) convoacã şedinţele acesteia, prin secretarul de şedinţã;
    c) stabileşte activitãţile şi sarcinile ce revin membrilor comisiei de contestaţii şi secretarului de şedinţã, în îndeplinirea atribuţiilor prevãzute de lege;
    d) reprezintã comisia de contestaţii în relaţiile cu persoanele fizice şi juridice.
    ART. 4
    (1) În activitatea lor, comisiile de contestaţii beneficiazã de suport tehnic şi logistic din partea direcţiilor pe lângã care funcţioneazã.
    (2) Suportul tehnic prevãzut la alin. (1) constã, în principal, din urmãtoarele activitãţi:
    a) asigurã primirea şi înregistrarea contestaţiilor;
    b) asigurã secretariatul comisiei de contestaţii;
    c) asigurã comunicarea hotãrârilor comisiei de contestaţii pãrţilor interesate şi restituirea dosarelor de pensie caselor de pensii sectoriale.
    (3) Conducerile direcţiilor pe lângã care funcţioneazã asigurã specialiştii şi logistica necesare bunei desfãşurãri a activitãţii comisiilor de contestaţii.
    ART. 5
    (1) În îndeplinirea atribuţiilor lor, comisiile de contestaţii colaboreazã cu alţi experţi din cadrul Casei Naţionale de Pensii Publice, caselor de pensii sectoriale, precum şi din alte instituţii publice.
    (2) Casele de pensii sectoriale au obligaţia sã punã la dispoziţia comisiilor de contestaţii, la cerere, toate informaţiile necesare soluţionãrii în termen legal a contestaţiilor depuse.
    ART. 6
    (1) Comisiile de contestaţii examineazã deciziile de pensie emise de casele de pensii sectoriale în condiţiile Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi contestate în termen de 30 de zile de la comunicare, potrivit legii.
    (2) Deciziile de pensie emise în sistemul de pensii militare şi de stat ale poliţiştilor, în condiţiile prevãzute de legislaţia în vigoare pânã la data de 1 ianuarie 2011, precum şi cele emise în condiţiile Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 1/2011 privind stabilirea unor mãsuri în domeniul pensiilor acordate beneficiarilor proveniţi din sistemul de apãrare, ordine publicã şi siguranţã naţionalã, se supun cãilor de atac prevãzute de legislaţia în baza cãrora au fost adoptate şi se soluţioneazã de comisiile prevãzute la art. 1.
    ART. 7
    Procedura comisiilor de contestaţii de examinare a deciziilor de pensie supuse contestãrii reprezintã, potrivit legii, procedurã administrativã prealabilã, obligatorie, fãrã caracter jurisdicţional.
    ART. 8
    (1) Contestaţia împotriva deciziei de pensie, emisã de casa de pensii sectorialã, se depune în termen de 30 de zile de la data comunicãrii, la casa de pensii sectorialã emitentã.
    (2) Casa de pensii sectorialã are obligaţia înregistrãrii contestaţiei la registratura generalã.
    ART. 9
    (1) Contestaţia se considerã depusã în termenul prevãzut la art. 8 şi în situaţia în care este depusã eronat la altã casã de pensii constituitã în temeiul Legii nr. 263/2010, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    (2) În situaţia prevãzutã la alin. (1), casa de pensii care a înregistrat contestaţia o va transmite, în cel mult 5 zile de la înregistrare, casei de pensii a cãrei comisie de contestaţii este competentã cu soluţionarea acesteia.
    ART. 10
    Casa de pensii sectorialã are obligaţia înaintãrii contestaţiei la comisia de contestaţii competentã, în termen de 10 zile de la înregistrare, împreunã cu urmãtoarele documente:
    a) dosarul de pensie;
    b) dovada datei comunicãrii deciziei de pensionare contestate;
    c) notã de prezentare a cazului, cuprinzând temeiurile de drept şi de fapt care au condus la emiterea deciziei, precum şi concluziile reieşite în urma reverificãrii dosarului.
    ART. 11
    (1) Comisiile de contestaţii soluţioneazã contestaţiile pe baza documentelor existente în dosarul de pensie.
    (2) La soluţionarea contestaţiilor, comisiile de contestaţii verificã sub toate aspectele deciziile de pensie emise de casele de pensii sectoriale, contestate de cãtre titulari, şi urmãreşte aplicarea întocmai a dispoziţiilor legale în vigoare, precum şi stabilirea corectã a drepturilor de pensie.
    ART. 12
    (1) În activitatea lor, membrii comisiilor de contestaţii au obligaţia de a fi imparţiali, de a asigura aplicarea unui tratament juridic nediscriminatoriu tuturor persoanelor care contestã deciziile de pensionare şi de a nu se lãsa influenţaţi în exprimarea liberã a votului în cadrul comisiilor.
    (2) La soluţionarea contestaţiilor depuse împotriva deciziilor de pensie, membrii comisiilor de contestaţii sunt independenţi în exprimarea votului lor şi nu pot fi traşi la rãspundere pentru votul exprimat în aceastã calitate.
    (3) Pe perioada soluţionãrii contestaţiilor, membrilor comisiilor de contestaţii le este interzisã orice formã de comunicare cu contestatorii, altfel decât prin corespondenţa oficialã a comisiilor de contestaţii.
    ART. 13
    (1) Comisiile de contestaţii se întrunesc ori de câte ori este nevoie, la convocarea preşedintelui comisiei respective, prin secretarul de şedinţã.
    (2) Comisiile de contestaţii îşi desfãşoarã activitatea în prezenţa tuturor membrilor lor şi adoptã hotãrâri cu majoritatea simplã a voturilor.
    (3) Modalitatea de vot în cadrul comisiilor este votul deschis.
    (4) La şedinţele comisiilor de contestaţii participã câte un secretar de şedinţã, fãrã drept de vot, desemnat de preşedintele comisiei de contestaţii din rândul specialiştilor prevãzuţi la art. 4.
    (5) Şedinţele comisiilor de contestaţii nu sunt publice.
    (6) La şedinţele comisiilor de contestaţii pot fi invitaţi şi alţi specialişti pentru clarificarea unor aspecte de ordin tehnic.
    (7) Lucrãrile şedinţelor comisiilor de contestaţii sunt consemnate în procese-verbale de şedinţã, redactate de secretarul de şedinţã, semnate de preşedinţii şi de membrii comisiilor respective şi care se pãstreazã la nivelul acestora.
    ART. 14
    Prin hotãrârile pronunţate în soluţionarea contestaţiilor depuse împotriva deciziilor de pensie, comisiile de contestaţii pot decide:
    a) admiterea totalã sau parţialã a contestaţiei, având drept consecinţã obligatorie revizuirea în mod corespunzãtor a deciziei de pensie de cãtre casa de pensii sectorialã emitentã, potrivit legii;
    b) respingerea contestaţiei.
    ART. 15
    (1) Hotãrârile comisiilor de contestaţii adoptate în soluţionarea contestaţiilor cuprind în mod obligatoriu:
    a) numãrul şi data adoptãrii hotãrârii;
    b) numele şi prenumele, codul numeric personal, precum şi domiciliul contestatorului;
    c) numãrul şi data înregistrãrii contestaţiei;
    d) numãrul şi data deciziei de pensie contestate;
    e) data comunicãrii deciziei de pensie contestate;
    f) obiectul contestaţiei;
    g) motivarea hotãrârii - temeiurile de fapt şi de drept care au condus la admiterea sau la respingerea contestaţiei;
    h) menţiunea cã hotãrârea comisiei de contestaţii poate fi atacatã la instanţa judecãtoreascã competentã şi termenul prevãzut de lege;
    i) semnãturile preşedintelui, membrilor comisiei şi a secretarului de şedinţã;
    j) ştampila comisiei de contestaţii.
    (2) Hotãrârile se redacteazã în 3 exemplare, din care un exemplar se comunicã contestatorului, unul casei de pensii sectoriale şi unul se pãstreazã la nivelul comisiilor de contestaţii.
    ART. 16
    Termenul de soluţionare a contestaţiei este de 45 de zile de la data înregistrãrii acesteia la comisia de contestaţii.
    ART. 17
    (1) Hotãrârile comisiilor de contestaţii se comunicã persoanelor în cauzã şi caselor de pensii sectoriale interesate, în termen de 5 zile de la data adoptãrii.
    (2) Hotãrârile comisiilor de contestaţii se comunicã persoanelor în cauzã prin poştã, la domiciliul persoanei, cu scrisoare recomandatã cu confirmare de primire, data comunicãrii fiind data primirii sub semnãturã a hotãrârii.
    (3) Hotãrârile comisiilor de contestaţii pot fi atacate, potrivit legii, la tribunalul în a cãrui razã teritorialã îşi are domiciliul reclamantul, în termen de 30 de zile de la data comunicãrii.
    (4) Hotãrârile comisiilor de contestaţii care nu au fost atacate în termenul prevãzut la alin. (3) sunt definitive.

                          ----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016