Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 331 din 19 mai 1999  pentru aprobarea Normelor de avizare sanitara a proiectelor obiectivelor si de autorizare sanitara a obiectivelor cu impact asupra sanatatii publice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 331 din 19 mai 1999 pentru aprobarea Normelor de avizare sanitara a proiectelor obiectivelor si de autorizare sanitara a obiectivelor cu impact asupra sanatatii publice

EMITENT: MINISTERUL SANATATII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 276 din 16 iunie 1999
Ministrul sãnãtãţii,
având în vedere prevederile <>art. 15 lit. c) din Legea nr. 100/1998 privind asistenta de sãnãtate publica, ale <>Legii nr. 98/1994 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor la normele legale de igiena şi sãnãtate publica şi ale <>art. 2 pct. 22 din Hotãrârea Guvernului nr. 244/1997 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii, modificatã şi completatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 764/1998 ,
ţinând seama de referatul Direcţiei generale de sãnãtate publica nr. G.H. 3.348 din 19 mai 1999,

emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aproba Normele de avizare sanitarã a proiectelor obiectivelor şi de autorizare sanitarã a obiectivelor cu impact asupra sãnãtãţii publice, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Nerespectarea prevederilor prezentului ordin atrage rãspunderea materialã, civilã, contravenţionalã şi, dupã caz, penalã a persoanelor vinovate, în condiţiile legii.
ART. 3
Direcţia generalã de sãnãtate publica, Inspecţia sanitarã de stat, celelalte direcţii de specialitate din cadrul Ministerului Sãnãtãţii, institutele de sãnãtate publica din Bucureşti, Cluj-Napoca, Iaşi, Timişoara, centrele de sãnãtate publica din Sibiu şi Targu-Mures, ministerele cu reţea sanitarã proprie vor aduce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 4
(1) Prezentul ordin intra în vigoare la 30 de zile de la publicarea lui în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2) Pe data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abroga <>Ordinul ministrului sãnãtãţii nr. 201/1997 pentru aprobarea Normelor metodologice de avizare sanitarã şi autorizare sanitarã, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 348 din 9 decembrie 1997.

Ministrul sãnãtãţii,
Hajdu Gabor

ANEXA 1

NORME
de avizare sanitarã a proiectelor obiectivelor şi de autorizare sanitarã a obiectivelor cu impact asupra sãnãtãţii publice

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
Avizarea sanitarã a proiectelor de obiective economice şi social-culturale cu impact asupra sãnãtãţii publice şi autorizarea sanitarã a acestor obiective reprezintã acte de analiza şi investigatie sanitarã care conditioneaza din punct de vedere tehnic şi juridic amplasarea, construcţia, amenajarea şi punerea în funcţiune a obiectivelor şi desfãşurarea activitãţilor acestor obiective.
ART. 2
Avizul sanitar şi autorizaţia sanitarã se emit în baza <>Legii nr. 100/1998 privind asistenta de sãnãtate publica, cu respectarea atribuţiilor din competenta direcţiilor de sãnãtate publica judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, stabilite prin ordin al ministrului sãnãtãţii.
ART. 3
(1) Avizul sanitar se emite înainte de amplasarea, construcţia sau amenajarea obiectivelor prevãzute la art. 1, iar autorizaţia sanitarã se emite înainte de punerea în funcţiune a acestor obiective, scopul lor fiind prevenirea apariţiei oricãror situaţii care ar putea pune în pericol sãnãtatea publica.
(2) Avizul sanitar şi autorizaţia sanitarã fiind acte de analiza şi investigatie sanitarã, vor fi emise numai în situaţia în care obiectivele care urmeazã a fi avizate sau autorizate se încadreazã în dispoziţiile legale în vigoare.
(3) Avizul sanitar şi autorizaţia sanitarã au urmãtoarele scopuri:
a) stabilirea condiţiilor igienico-sanitare necesare în vederea protejãrii sãnãtãţii publice şi a factorilor de mediu;
b) obligativitatea tuturor pãrţilor interesate de a respecta şi de a urmãri aplicarea reglementãrilor din domeniul sãnãtãţii publice.
(4) Avizul sanitar şi autorizaţia sanitarã fac cunoscute exigenţele igienico-sanitare celorlalte autoritãţi publice implicate în activitãţi de autorizare, licentiere sau control.
ART. 4
(1) Pentru realizarea activitãţilor de avizare şi autorizare sanitarã în cadrul direcţiilor de sãnãtate publica judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, funcţioneazã biroul pentru avize şi autorizaţii sanitare. Acest birou are urmãtoarele atribuţii:
a) verifica autenticitatea fiecãrui dosar întocmit şi prezentat în vederea obţinerii avizului sanitar sau a autorizaţiei sanitare.
b) verifica modul în care documentaţia depusa la dosar corespunde standardelor impuse în vederea avizãrii sau autorizãrii sanitare.
(2) Directorul direcţiei de sãnãtate publica judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, va stabili componenta biroului pentru avize şi autorizaţii sanitare, care va avea urmãtoarea structura de personal: un şef de birou şi referenţi.
(3) Şeful biroului pentru avize şi autorizaţii sanitare este medic de specialitatea igiena, epidemiologie sau medicina muncii.
(4) Pe perioada absentei, şeful biroului pentru avize şi autorizaţii sanitare va delega un înlocuitor, cu avizul directorului direcţiei de sãnãtate publica judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, care va avea una dintre specialitatile menţionate la alin. (3).
(5) Activitãţile de avizare şi autorizare sanitarã organizate în direcţiile de sãnãtate publica judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, vor fi realizate de cãtre personal de specialitate care poate fi format din medici, ingineri şi din alţi specialişti cu studii superioare, cadre medicale cu pregãtire medie şi tehnicieni din cadrul acestor direcţii.
(6) La nivelul direcţiei de sãnãtate publica judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, directorul va desemna persoanele împuternicite sa efectueze activitatea de analiza şi investigatie sanitarã, la propunerea directorului adjunct responsabil cu supravegherea stãrii de sãnãtate.
(7) Şeful biroului pentru avize şi autorizaţii sanitare va repartiza solicitarile de avizare şi autorizare sanitarã, în vederea soluţionãrii lor persoanelor împuternicite, cu acordul directorului adjunct responsabil cu supravegherea stãrii de sãnãtate.
(8) Activitatea de analiza şi investigatie sanitarã în vederea avizãrii şi autorizãrii sanitare este separatã de cea de inspecţie sanitarã.
(9) În situaţii deosebite, care depãşesc competenta specialiştilor direcţiei, directorul direcţiei de sãnãtate publica judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, va solicita consultanţa de specialitate institutelor de sãnãtate publica.

CAP. 2
Avizarea sanitarã

ART. 5
(1) Avizarea sanitarã reprezintã activitatea de analiza şi investigatie sanitarã prin care direcţiile de sãnãtate publica judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, impun condiţiile igienico-sanitare care trebuie sa fie respectate de cãtre proiectant pentru orice obiectiv economic sau social-cultural care urmeazã a fi amplasat, construit sau amenajat în teritoriul arondat.
(2) Condiţiile impuse pentru avizare sunt cele prevãzute de norme sanitare, standarde, normative şi alte reglementãri legale în domeniu. În funcţie de specificul obiectivului de avizat, trebuie luate în considerare posibilitãţile de supraveghere postavizare.
(3) Pe baza studierii documentaţiei, a analizei şi investigatiei în teren, specialiştii pot impune, în interesul sãnãtãţii publice, condiţii tehnice speciale.
ART. 6
Sunt supuse avizãrii sanitare, în vederea asigurãrii condiţiilor igienico-sanitare, proiectele sau documentaţiile tehnice privind:
a) amplasarea obiectivelor economice şi social-culturale;
b) sistematizarea centrelor populate şi a teritoriului;
c) construirea, transformarea, extinderea, schimbarea destinaţiei sau sistematizarea obiectivelor industriale, a depozitelor comerciale, unitãţilor de prestãri de servicii, de învãţãmânt, cultura, turism şi recreere, medico-sanitare, nucleare, de transporturi, a locuinţelor, dotãrilor urbanistice şi edilitare şi de amenajare a teritoriului, agricole, zootehnice şi a oricãror alte obiective cu impact asupra sãnãtãţii publice.
ART. 7
Avizul sanitar nu este necesar în situaţiile în care proiectele se referã la obiective care prin funcţionarea lor nu prezintã riscuri pentru sãnãtatea publica şi nu sunt în mãsura sa altereze factorii de mediu, dupã cum urmeazã:
a) obiective de cai ferate, cai rutiere şi lucrãri aferente, cu excepţia celor care traverseaza zone populate sau zone rezervate protecţiei sanitare a surselor şi instalaţiilor de apa potabilã sau alte zone protejate;
b) linii pentru transportul energiei electrice, cu excepţia celor care traverseaza centre populate;
c) conducte pentru transportul gazelor naturale, petrolului şi produselor petroliere, cu excepţia celor care traverseaza centre populate sau zone rezervate protecţiei sanitare a surselor şi instalaţiilor de apa potabilã sau alte zone protejate;
d) obiective de hidroamelioratii, de apãrare impotriva acţiunii distructive a apelor, cu excepţia acumularilor şi captarilor de apa în scop de a deveni potabilã şi a amenajãrilor pentru sport şi agrement;
e) obiective privind rezistenta şi stabilitatea construcţiilor.
ART. 8
(1) Avizul sanitar se solicita de cãtre proiectant şi/sau de beneficiar, persoana fizica sau juridicã, la direcţiile de sãnãtate publica judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
(2) Cererea proiectantului şi/sau a beneficiarului, însoţitã de documentaţia tehnica, este înregistratã la biroul pentru avize şi autorizaţii sanitare, care în termen de 30 de zile are obligaţia de a o rezolva prin una dintre urmãtoarele forme:
a) emiterea avizului sanitar favorabil, cu sau fãrã cerinţe speciale obligatorii;
b) notificarea de returnare a documentaţiei pentru completare, atunci când planurile sau memoriul tehnic nu reflecta integral situaţia din zona ori din obiectivul respectiv sau nu explica în mod clar soluţiile adoptate în rezolvarea cerinţelor sanitare ale obiectivului;
c) notificarea de respingere a avizãrii sanitare, dacã, prin amplasament, tehnologie, produse intermediare sau finite, obiectivul proiectat constituie un pericol prezumtiv pentru sãnãtatea publica ce nu poate fi înlãturat prin aplicarea tehnologiilor actuale cunoscute.
ART. 9
(1) În scopul elaborãrii în mod corespunzãtor a documentaţiilor tehnice necesare în vederea avizãrii, personalul de specialitate din direcţiile de sãnãtate publica judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, poate acorda proiectanţilor, persoane fizice sau juridice, la solicitarea acestora, consultaţii tehnice prin care se transmit informaţii de ordin igienico-sanitar ce pot ajuta la alegerea şi adoptarea unor soluţii corecte de protecţie a sãnãtãţii publice.
(2) Consultatiile tehnice sunt prestaţii care se acorda contra cost.
(3) Proiectele obiectivelor cu risc pentru sãnãtatea populaţiei vor fi avizate sanitar numai pe baza unui studiu de impact asupra stãrii de sãnãtate, efectuat de cãtre persoane fizice şi juridice competente, atestate pentru aceasta activitate de cãtre Ministerul Sãnãtãţii.
(4) Studiile de impact asupra mediului, realizate conform reglementãrilor legale în vigoare şi prezentate în documentaţia pentru avizul sanitar, vor conţine componenta de impact asupra stãrii de sãnãtate. Persoanele prevãzute la alin. (3) vor întocmi un referat care va conţine elementele necesare şi concluziile referitoare la riscurile şi la impactul asupra stãrii de sãnãtate, generate de obiectivele pentru care se solicita avizul sanitar.
ART. 10
Solicitarea avizului sanitar va fi însoţitã de o documentaţie tehnica alcãtuitã din urmãtoarele piese scrise şi desenate:
a) planul general de amplasare a obiectivului, prezentat la o scara din care sa se înţeleagã clar încadrarea în zona, în localitate, în cartier, accesul la reţelele de transport, energie şi utilitãţi, precum şi caracteristicile terenului;
b) memoriul tehnic însoţit de piese desenate pentru explicarea modului de rezolvare a urmãtoarelor: circuitele functionale şi modul lor de structurare; procesul tehnologic la nivelul spaţiilor de lucru, insistandu-se asupra proceselor şi operaţiunilor generatoare de noxe; asigurarea aprovizionarii cu apa potabilã; colectarea şi tratarea apelor uzate şi a deşeurilor lichide şi solide; mãsurile prevãzute pentru combaterea poluarii atmosferei, pentru protecţia sanitarã a alimentelor, pentru realizarea unor circuite corecte în unitãţile sanitare, pentru realizarea circuitelor functionale şi a condiţiilor de viata şi de activitate optima în colectivitatile de copii şi tineri, pentru asigurarea condiţiilor impuse de normele de igiena la locul de munca şi pentru prevenirea bolilor transmisibile;
c) certificatul de urbanism, eliberat de autoritãţile publice competente, potrivit legii;
d) copii de pe actele de identitate ale investitorului sau beneficiarului, încheierea irevocabilã a judecãtorului delegat de autorizare şi de înmatriculare a societãţii comerciale sau, dupã caz, hotãrârea judecãtoreascã definitiva, dovada înmatriculãrii societãţii la oficiul registrului comerţului, actul constitutiv al societãţii comerciale (contract şi/sau statutul societãţii) şi autorizaţia de funcţionare (partea care cuprinde obiectul de activitate), dupã caz, autorizaţia de exercitare a unei activitãţi independente, emisã de organele competente potrivit legii.
În cazul instituţiilor publice se solicita actul normativ privind înfiinţarea şi funcţionarea acestora;
e) copii de pe actele de deţinere a terenului sau a clãdirilor;
f) acordul persoanelor juridice sau fizice din vecinãtatea obiectivului pentru care se solicita aviz, în situaţiile prevãzute în normele de igiena emise de Ministerul Sãnãtãţii;
g) chitanţa de plata a avizãrii.
ART. 11
Pentru unitãţile nucleare avizarea sanitarã se efectueazã conform Normelor republicane de securitate nucleara, aprobate prin Ordinul comun nr. 122/133/26/1976 al presedintelului Comitetului de Stat pentru Energie Nucleara, al ministrului sãnãtãţii şi al preşedintelui Consiliului Naţional al Apelor, publicat în Buletinul Oficial, Partea I, nr. 48 din 24 mai 1976, şi Ordinului ministrului sãnãtãţii nr. 51/1983 pentru stabilirea Normelor republicane de radioprotectie privind populaţia şi mediul înconjurãtor, publicat în Buletinul Ministerului Sãnãtãţii nr. 2/1983.
ART. 12
(1) Dupã primirea dosarului biroul pentru avize şi autorizaţii sanitare va proceda la analiza şi la investigarea proiectului prin personalul de specialitate din subordinea direcţiilor de sãnãtate publica judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
(2) Personalul de specialitate din cadrul direcţiilor de sãnãtate publica judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, va analiza proiectul în conformitate cu prevederile normelor de igiena, standardelor, normativelor sau ale altor reglementãri legale, iar acolo unde nu exista reglementãri poate folosi publicaţii de specialitate sau normative internaţionale şi poate face recomandãri.
ART. 13
(1) La sfârşitul activitãţii de analiza şi investigatie sanitarã fiecare specialist depune la biroul pentru avize şi autorizaţii sanitare un referat complet asupra aspectelor pe care le-a analizat şi le-a investigat, care trebuie sa cuprindã propunerea sa cu privire la avizarea proiectului într-una din variantele prevãzute la art. 8.
(2) Dupã ce dosarul proiectului este completat cu referatul specialiştilor cooptati şi cu eventualele studii de impact asupra stãrii de sãnãtate, biroul pentru avize şi autorizaţii sanitare va trece la redactarea avizului sanitar sau, dupã caz, a documentelor de notificare în legatura cu acesta, care vor fi semnate atât de şeful biroului pentru avize şi autorizaţii sanitare, cat şi de directorul direcţiei de sãnãtate publica judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, sau, dupã caz, de înlocuitorii acestora.
(3) Avizul sanitar sau actele de notificare în legatura cu avizarea sanitarã se elibereazã de cãtre biroul pentru avize şi autorizaţii sanitare.
(4) Documentele proiectelor avizate se vor pãstra la dosarul obiectivului.
ART. 14
Formularul avizului sanitar va cuprinde urmãtoarele:
a) datele de identificare a obiectivului şi a proiectantului;
b) forma de rezolvare a cererii de eliberare a avizului sanitar;
c) descrierea criteriilor sanitare care au stat la baza acordãrii avizului sanitar;
d) cerinţele speciale obligatorii pentru etapele urmãtoare de proiectare şi de realizare a obiectivului;
e) semnãturile directorului direcţiei de sãnãtate publica judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, a şefului biroului pentru avize şi autorizaţii sanitare şi ştampila direcţiei de sãnãtate publica judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
ART. 15
(1) Dupã eliberare avizul sanitar va fi deţinut pe toatã durata lucrãrilor de cãtre proiectant şi de cãtre antreprenor şi va fi prezentat, la cerere, oricãrui organ de control abilitat, potrivit legii.
(2) În cazul în care cerinţele speciale obligatorii cuprinse în avizul sanitar nu sunt respectate, direcţia de sãnãtate publica judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti, va dispune suspendarea lucrãrilor de construcţie, transformare sau sistematizare prevãzute în proiect.
(3) Suspendarea lucrãrilor se va face şi în cazul în care proiectul care se aplica nu mai este acelaşi cu cel care a fost avizat sau dacã nu a fost avizat sanitar favorabil.

CAP. 3
Avizarea sanitarã a unor proiecte de interes general, precum şi a produselor şi tehnologiilor

ART. 16
(1) Direcţia generalã de sãnãtate publica din cadrul Ministerului Sãnãtãţii emite, în termen de maximum 30 de zile de la depunerea documentaţiei, aviz sanitar pentru:
a) normativele de proiectare şi proiectele-tip pentru construcţii de orice fel;
b) proiectele de standarde de stat, standarde şi norme tehnice pentru tehnologii, materii prime şi produse finite;
c) proiectele de planuri naţionale de sistematizare şi amenajare a teritoriului;
d) produsele noi fabricate în ţara şi produsele importate pentru prima data, care prin natura sau prin modul de utilizare a lor pot influenta sãnãtatea populaţiei sau pot afecta mediul de viata şi de munca al oamenilor;
e) folosirea de substanţe noi sau introducerea de procese tehnologice noi;
f) punerea în circulaţie a substanţelor chimice folosite ca dezinfectante sau pesticide;
g) normele tehnice privind condiţiile de calitate pentru produsele alimentare şi tehnologiile utilizate în industria alimentara;
h) stabilirea indicaţiilor şi a contraindicatiilor pentru consumul alimentar al apelor minerale imbuteliate.
(2) Avizul sanitar emis pentru un produs este valabil pentru toţi agenţii economici care îl comercializeazã în aceleaşi condiţii cu cele cuprinse în documentaţia tehnica avizatã sau care îl importa de la acelaşi producãtor şi care se înregistreazã ca atare la Ministerul Sãnãtãţii. Agenţii economici au obligaţia sa facã dovada acestui lucru prin prezentarea documentaţiei la Ministerul Sãnãtãţii, care va elibera avizul respectiv fãrã alte investigaţii tehnice, dacã acestea nu se impun.
(3) Avizul sanitar se elibereazã în baza unui referat tehnic elaborat de specialiştii din institutele de sãnãtate publica din Bucureşti, Cluj-Napoca, Iaşi sau Timişoara.
ART. 17
Direcţiile de sãnãtate publica judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, vor fi informate trimestrial despre avizele emise de cãtre Direcţia generalã de sãnãtate publica din cadrul Ministerului Sãnãtãţii.

CAP. 4
Autorizarea sanitarã de funcţionare a obiectivelor

ART.18
(1) Autorizarea sanitarã de funcţionare are drept scop prevenirea toxiinfectiilor alimentare şi a intoxicatiilor neprofesionale, a bolilor transmisibile, bolilor cronice cu extindere în masa, accidentelor, bolilor profesionale şi a disconfortului populaţiei.
(2) De asemenea, are drept scop promovarea condiţiilor sanogene din mediul înconjurãtor (mediul comunitar local şi regional, mediul interior din locuinţe, mediul interior profesional, industrial şi neindustrial, mediul interior din mijloacele de transport).
(3) În cazurile în care reglementãrile legale o impun, iar în faza de avizare sanitarã nu s-a efectuat studiul de impact asupra sãnãtãţii populaţiei, autorizarea sanitarã va fi precedatã de acest studiu.
ART. 19
(1) Autorizaţia sanitarã de funcţionare este un act administrativ care se solicita prin cerere sau prin adresa scrisã de cãtre persoana fizica sau juridicã pentru obiectivul ce urmeazã a fi autorizat.
(2) Solicitarea se face, cu minimum 30 de zile înainte de punerea în funcţiune a obiectivului, la direcţia de sãnãtate publica judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti, pe teritoriul cãreia se afla obiectivul pentru care se solicita autorizarea.
ART. 20
(1) O data cu solicitarea autorizãrii se depune documentaţia alcãtuitã din:
a) avizul sanitar;
b) memoriul tehnic, reprezentând piesa scrisã ce cuprinde date generale, descrierea funcţiunilor, a instalaţiilor sanitare şi a punctelor critice pentru sãnãtatea publica şi a salariaţilor, descrierea procesului tehnologic de la materia prima pana la produsul finit, cu specificarea spaţiilor de lucru şi a utilajelor;
c) lista cuprinzând substantele toxice care implica periculozitate pentru manipulatorii expusi profesional sau pentru populaţie (materii prime, produşi intermediari sau produse finite), care se anexeazã la memoriul tehnic;
d) schita sau planul de situaţie, care este piesa desenatã, de regula la scara 1:500, în care sa figureze încadrarea în zona a obiectivului, vecinãtãţile care ar putea fi influentate de acesta sau care ar putea sa îl influenteze, reţelele de drumuri publice, edilitare etc.; în anumite cazuri, la obiectivele mai mari, planurile pot fi la scara 1:1.000 sau 1:2.000, iar în cazul locuinţelor individuale se vor face la scara 1:100;
e) schite sau planuri cu detalierea arhitecturala, de structura interioarã şi de dotãri, în care sa figureze dimensiunile încãperilor, amplasarea acestora în circuitele functionale, iluminatul natural şi artificial, ventilatia naturala şi artificiala, reţelele de utilitãţi, finisajele, utilajele;
f) actul de la serviciul de sistematizare teritorial, din care sa reiasã destinaţia iniţialã a spaţiului;
g) actul constitutiv al agentului economic, actul de pregãtire profesionalã în domeniu, actul de abilitare a reprezentantului legal al agentului economic, dovada înmatriculãrii la oficiul registrului comerţului, codul fiscal, actul de deţinere a spaţiului sau, dupã caz, şi a terenului, actul privind destinaţia spaţiului prin construcţie; pentru instituţii publice este necesar actul de înfiinţare şi de funcţionare a instituţiei; cestea vor fi prezentate în copii xerox, pe care biroul pentru avize şi autorizaţii sanitare din direcţia de sãnãtate publica judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti, menţioneazã: "Conform cu originalul";
h) pentru personalul care lucreazã în sectoarele: alimentar, de aprovizionare cu apa potabilã şi de tratare a apelor reziduale menajere sau de alta natura, de îngrijire a copiilor în colectivitãţi şi în unitãţile sanitare, a cãrui stare de sãnãtate (bolnav, convalescent sau purtãtor sanatos) poate crea riscul de transmitere a unor boli, vor fi prezentate documente referitoare la starea de sãnãtate (examen medical la angajare sau control medical periodic), conform normelor Ministerului Sãnãtãţii;
i) pentru personalul care lucreazã în producţia, depozitarea, transportul şi desfacerea alimentelor, inclusiv în alimentaţia publica şi colectivã, la întreţinerea instalaţiilor de aprovizionare cu apa potabilã, în prestãri de servicii (frizerie, coafura, cosmetica), la întreţinerea curãţeniei în hoteluri şi în unitãţi de cazare colectivã, care prin manevre neadecvate poate crea riscuri de transmitere a unor boli, vor fi prezentate documente din care sa rezulte ca acest personal a fost instruit şi şi-a insusit notiunile fundamentale de igiena specifice meseriei şi locului de munca. Instruirea şi certificarea însuşirii cunoştinţelor fundamentale de igiena pot fi realizate numai de unitãţi avizate de Ministerul Sãnãtãţii şi de Ministerul Educaţiei Naţionale.
(2) Dovada instruirii şi însuşirii cunoştinţelor fundamentale de igiena este reprezentatã de un certificat emis de unitãţi avizate în acest sens de Ministerul Sãnãtãţii şi de Ministerul Educaţiei Naţionale în baza metodologiei comune de avizare a acestor unitãţi, aprobatã prin ordin comun al ministrului sãnãtãţii şi al ministrului educaţiei naţionale, dupã caz, de diploma ori de diploma de licenta eliberata de instituţii de învãţãmânt înfiinţate în condiţiile legii care cuprind în programa de studii notiuni de igiena specifice activitãţii. Certificatele de însuşire a cunoştinţelor fundamentale de igiena au o valabilitate de 2 ani, dupã care instruirea trebuie repetatã.
(3) Cunoştinţele privind notiunile fundamentale de igiena ale absolvenţilor formelor de învãţãmânt prevãzute la alin. (2) pot fi verificate în cursul controalelor de rutina sau aleatorii de cãtre persoanele împuternicite sa exercite activitatea de inspecţie sanitarã de stat din direcţiile de sãnãtate publica judeţene şi a municipiului Bucureşti, respectiv din Inspecţia sanitarã de stat, precum şi de cãtre inspectorii de specialitate din Direcţia generalã de sãnãtate publica din cadrul Ministerului Sãnãtãţii. În cazul în care inspectorii constata ca notiunile fundamentale de igiena nu sunt însuşite, aceştia pot dispune repetarea cursurilor şi o noua reevaluare înainte de limita de 2 ani.
(4) Direcţiile de sãnãtate publica judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, nu pot emite certificate de însuşire a noţiunilor fundamentale de igiena, întrucât au numai atribuţii de control în acest domeniu.
(5) Activitatea desfasurata de unitãţile avizate de Ministerul Sãnãtãţii şi de Ministerul Educaţiei Naţionale pentru instruirea şi certificarea cunoştinţelor fundamentale de igiena menţionate la alin. (1) lit. i) va fi controlatã şi evaluatã periodic de cãtre o comisie mixtã formatã din reprezentanţi ai Ministerului Sãnãtãţii şi ai Ministerului Educaţiei Naţionale.
(6) În funcţie de specificul obiectivului, biroul pentru avize şi autorizaţii sanitare din direcţiile de sãnãtate publica judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, poate solicita şi alte date necesare în vederea evaluãrii riscului sanitar.
ART. 21
(1) O data cu depunerea dosarului pentru autorizare solicitantul va depune la biroul pentru avize şi autorizaţii sanitare şi chitanţa de plata pentru autorizarea unitãţii.
(2) În cazul în care personalul de specialitate din direcţiile de sãnãtate publica judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, apreciazã ca pentru analize şi investigaţii sanitare sunt necesare anumite prestaţii, contravaloarea acestora se achitã de cãtre solicitant pe baza devizului, la eliberarea autorizaţiei.
ART. 22
(1) Cererea de autorizare şi documentaţia se depun la biroul pentru avize şi autorizaţii sanitare al direcţiei de sãnãtate publica judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, unde sunt verificate şi, în cazul în care documentaţia este completa, se înregistreazã şi se reţin spre rezolvare.
(2) Rezolvarea solicitãrii se face în termen de 30 de zile şi poate avea urmãtoarele variante:
a) eliberarea autorizaţiei sanitare, dacã obiectivul corespunde integral prevederilor normelor de igiena, de medicina muncii, standardelor, normativelor şi altor reglementãri cu caracter normativ, precum şi tuturor cerinţelor formulate de specialiştii din direcţia de sãnãtate publica judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti, în scopul prevenirii oricãrei îmbolnãviri;
b) notificarea de amânare a eliberãrii autorizaţiei sanitare, dacã obiectivul nu corespunde integral prevederilor normelor de igiena, de medicina muncii, standardelor, normativelor şi altor reglementãri cu caracter normativ. Notificarea va cuprinde explicit deficientele constatate care trebuie remediate, baza legalã a amânãrii eliberãrii autorizaţiei sanitare, precum şi precizarea ca se va putea solicita autorizarea sanitarã dupã remedierea deficienţelor. În notificare se va specifica, de asemenea, interdicţia de funcţionare pana la obţinerea autorizaţiei sanitare. Nici un obiectiv fãrã autorizaţie sanitarã de funcţionare, aflat în lucrãri de remediere, nu va primi aprobarea de funcţionare;
c) notificarea de respingere a autorizãrii sanitare, dacã, prin amplasament, structura, tehnologie sau produse, obiectivul constituie un pericol potenţial pentru sãnãtatea publica, dovedit de cãtre specialiştii din direcţia de sãnãtate publica judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti, pericol care nu se poate inlatura prin mijloace tehnice şi ştiinţifice actuale cunoscute. Notificarea va cuprinde concluziile analizei şi ale investigatiilor sanitare şi interdicţia de funcţionare a obiectivului.
(3) Pentru obiectivele în funcţiune care nu au autorizaţie sanitarã şi nu o pot primi în condiţiile existente se va acorda consultanţa pentru remedierea deficienţelor, în conformitate cu normele legale în vigoare. Obiectivul va putea funcţiona în aceste condiţii numai dacã nu prezintã riscuri iminente şi majore pentru populaţie, iar deficientele constatate sunt în curs de remediere.
(4) Autorizaţia sanitarã se poate acorda separat unor subunitati din structura obiectivului, dacã acestea sunt independente funcţional şi logistic.
ART. 23
(1) Pe intreaga durata a analizei şi a investigatiei sanitare a obiectivului pentru autorizare, documentaţia este gestionata de biroul pentru avize şi autorizaţii sanitare, care asigura circulaţia documentelor în cadrul direcţiei de sãnãtate publica judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, şi care rãspunde de efectuarea analizelor, a investigatiilor şi de rezolvarea solicitãrii în termenul prevãzut de prezentele norme.
(2) Biroul pentru avize şi autorizaţii sanitare urmãreşte ca procesele-verbale, notele, referatele, buletinele de analiza şi buletinele de investigare sa fie depuse la dosarul de autorizare de cãtre toţi specialiştii sau de echipele de specialişti implicaţi.
(3) Autorizaţia sanitarã sau actele de notificare se elibereazã de cãtre biroul pentru avize şi autorizaţii sanitare direct solicitantului.
(4) Biroul pentru avize şi autorizaţii sanitare va folosi, la recomandarea Centrului de Calcul, Statistica Sanitarã şi Documentare Medicalã al Ministerului Sãnãtãţii, programe pe calculator, în vederea standardizarii. Biroul pentru avize şi autorizaţii sanitare introduce în baza de date informaţiile prevãzute la art. 26 lit. a), b) şi c).
ART. 24
(1) Analizarea şi investigarea obiectivelor în vederea autorizãrii sanitare se fac de cãtre personalul de specialitate din direcţia de sãnãtate publica judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti.
(2) Activitatea de analiza şi investigatie sanitarã se desfãşoarã în trei etape:
a) etapa de documentare, care consta în studierea datelor de baza din documentaţie, studierea avizului sanitar pentru proiect şi a studiului de impact asupra stãrii de sãnãtate elaborat, studierea bibliografiei existente în domeniu şi compararea cu normele de igiena, standardele, normativele sau alte reglementãri legale în vigoare;
b) etapa de investigare la fata locului, prin care se constata veridicitatea datelor consemnate în documentaţie şi existenta altor aspecte neprecizate în documentaţie; din aceasta etapa rezulta procese-verbale, note, referate, buletine de analiza şi buletine de expertizare. Pentru obiective complexe constatãrile şi determinarile se fac în cursul probelor tehnologice;
c) etapa de decizie pe baza tuturor informaţiilor obţinute în cursul documentãrii şi investigarii obiectivului. Compartimentul care va avea în evidenta obiectivul va consemna într-un referat de sinteza principalele date ale dosarului, va stabili dacã obiectivul poate fi autorizat şi va preciza detaliat cerinţele speciale pentru funcţionarea acestuia, completand formularul tipizat.
ART. 25
(1) Autorizaţia sanitarã de funcţionare se emite strict pentru obiectivul pentru care a fost solicitatã.
(2) Pentru obiectivele specifice - medicina nucleara, unitãţi nucleare - se aplica Normele republicane de securitate nucleara menţionate la art. 11.
ART. 26
Autorizaţia sanitarã va cuprinde urmãtoarele:
a) numãrul de înregistrare din registrul unic de autorizaţii al direcţiei de sãnãtate publica judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti;
b) datele de identificare a obiectivului (denumirea completa a acestuia, denumirea completa a apartinatorului, persoana fizica sau juridicã, sediul);
c) obiectul de activitate al obiectivului (producţie industriala, depozitare, transport, comercializare, alimentaţie publica, alimentaţie a colectivitãţilor, alimentare cu apa potabilã, servicii, mica producţie mestesugareasca, activitãţi edilitare şi de gospodãrie comunalã, învãţãmânt, cultura, asistenta medicalã, turism şi recreere, transporturi, activitate agrozootehnica, activitãţi de dezinfecţie, dezinsecţie şi deratizare etc.);
d) structura funcţionalã, capacitatea şi dimensionarea funcţiunilor descrise pe scurt: se vor nominaliza funcţiunile şi secţiile, capacitatea şi dimensionarea circuitelor şi utilajelor, fãrã descrierea lor detaliatã;
e) semnãturile directorului direcţiei de sãnãtate publica judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, însoţite de ştampila direcţiei de sãnãtate publica judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
ART. 27
(1) Autorizaţia sanitarã de funcţionare este valabilã pentru o perioada de un an de la data emiterii, dacã apartinatorul nu a modificat proiectul obiectivului.
(2) Dupã expirarea termenului de valabilitate autorizaţia sanitarã va fi vizata anual în urma unei noi analize şi investigaţii sanitare.
(3) Cu 30 de zile înainte de data expirãrii termenului de valabilitate a autorizaţiei apartinatorul, persoana fizica sau juridicã, are obligaţia de a solicita în scris acordarea vizei anuale.
(4) Apartinatorul, persoana fizica sau juridicã, are obligaţia de a solicita în scris aprobarea oricãrei modificãri a obiectului de activitate al obiectivului şi a structurii functionale a acestuia.
(5) În funcţie de amploarea modificãrilor şi în urma referatelor specialiştilor, biroul pentru avize şi autorizaţii sanitare va putea aviza aceste modificãri sau va trece la eliberarea unei alte autorizaţii sanitare.
(6) În urma analizei şi investigatiei sanitare, care se efectueazã de cãtre specialiştii din compartimentul cãruia i s-a repartizat dosarul, dupã autorizarea sanitarã iniţialã se întocmeşte un referat prin care se propune acordarea vizei anuale, modificarea autorizaţiei sanitare sau retragerea ei.
(7) Autorizaţia sanitarã în original şi referatul sunt înaintate compartimentului care hotãrãşte şi care o trimite directorului direcţiei de sãnãtate publica judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, pentru semnatura.
ART. 28
(1) Consilierul juridic al direcţiei de sãnãtate publica judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti va fi consultat de cãtre biroul pentru avize şi autorizaţii sanitare în ceea ce priveşte respectarea prevederilor legale referitoare la emiterea de acte administrative de cãtre autoritãţile publice.
(2) Consilierul juridic va consulta dosarul final înaintea semnãrii autorizaţiei de cãtre directorul direcţiei de sãnãtate publica judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, şi va aviza din punct de vedere al legalitãţii copia de pe autorizaţia sanitarã care rãmâne împreunã cu dosarul la direcţia de sãnãtate publica judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti, în cadrul compartimentului în care a fost analizat şi investigat.
ART. 29
Autorizaţia sanitarã de funcţionare se pãstreazã la obiectivul pentru care a fost eliberata, unde poate fi afişatã, şi trebuie pusã obligatoriu la dispoziţie oricãrui organ de control, dacã acesta o solicita.
ART. 30
(1) Inspecţia sanitarã de stat din cadrul direcţiei de sãnãtate publica judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, poate proceda la retragerea autorizaţiei sanitare de funcţionare în cazul oricãrei modificãri a obiectului de activitate şi a structurii functionale ale obiectivului, neavizate de cãtre direcţia de sãnãtate publica judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti.
(2) Din momentul retragerii efective a autorizaţiei sanitare de funcţionare activitatea obiectivului se suspenda.
------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016