Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 330 din 24 aprilie 2012  privind publicarea acceptarii amendamentelor la Codul international pentru instalatiile de protectie contra incendiului (Codul FSS), adoptate de Organizatia Maritima Internationala prin Rezolutia MSC.311(88) a Comitetului de Siguranta Maritima din 3 decembrie 2010    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 330 din 24 aprilie 2012 privind publicarea acceptarii amendamentelor la Codul international pentru instalatiile de protectie contra incendiului (Codul FSS), adoptate de Organizatia Maritima Internationala prin Rezolutia MSC.311(88) a Comitetului de Siguranta Maritima din 3 decembrie 2010

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 292 din 3 mai 2012

    Având în vedere prevederile art. VIII(b)(vi)(2)(bb) şi ale art. VIII(b)(vii)(2) din Convenţia internaţionalã din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare (SOLAS 1974),
    în temeiul prevederilor art. 2 pct. 18 şi ale art. 5 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    ministrul transporturilor şi infrastructurii emite urmãtorul ordin:

    ART. 1
    Se publicã amendamentele la Codul internaţional pentru instalaţiile de protecţie contra incendiului (Codul FSS), adoptate de Organizaţia Maritimã Internaţionalã prin Rezoluţia MSC.311(88) a Comitetului de Siguranţã Maritimã din 3 decembrie 2010, prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
    ART. 2
    Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.


             Ministrul transporturilor
               şi infrastructurii,
                Alexandru Nazare


    Bucureşti, 24 aprilie 2012.
    Nr. 330.


    ANEXĂ

                          REZOLUŢIA MSC.311(88)
                    (adoptatã la 3 decembrie 2010)

    Adoptarea amendamentelor la Codul internaţional pentru instalaţiile de protecţie contra incendiului (Codul FSS)

    Comitetul de Siguranţã Maritimã,
    amintind art. 28(b) din Convenţia privind crearea Organizaţiei Maritime Internaţionale referitor la funcţiile Comitetului,
    ţinând cont de Rezoluţia MSC.98(73) prin care a adoptat Codul internaţional pentru instalaţiile de protecţie contra incendiului (denumit în continuare Codul FSS), care a devenit obligatoriu potrivit cap. II-2 al Convenţiei internaţionale din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare (denumitã în continuare Convenţia),
    ţinând cont, de asemenea, de art. VIII(b) şi de regula II-2/3.22 ale Convenţiei referitoare la procedura de amendare a Codului FSS,
    luând în considerare, la cea de-a optzeci şi opta sesiune a sa, amendamentele la Codul FSS, propuse şi difuzate în conformitate cu art. VIII(b)(i) din Convenţie:
    1. adoptã, în conformitate cu art. VIII(b)(iv) din Convenţie, amendamentele la Codul internaţional pentru instalaţiile de protecţie contra incendiului, al cãror text este prezentat în anexa la prezenta rezoluţie;
    2. stabileşte, în conformitate cu art. VIII(b)(vi)(2)(bb) din Convenţie, cã amendamentele se vor considera ca fiind acceptate la 1 ianuarie 2012, cu excepţia cazului în care înainte de aceastã datã, mai mult de o treime din guvernele contractante la Convenţie sau guvernele contractante ale cãror flote comerciale reprezintã în total cel puţin 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale, vor fi notificat obiecţiile lor la aceste amendamente;
    3. invitã guvernele contractante la Convenţia SOLAS sã noteze cã, în conformitate cu art. VIII(b)(vii)(2) din Convenţie, amendamentele vor intra în vigoare la 1 iulie 2012, dupã acceptarea lor în conformitate cu paragraful 2 de mai sus;
    4. solicitã secretarului general, în conformitate cu art. VIII(b)(v) din Convenţie, sã transmitã tuturor guvernelor contractante la Convenţie copii certificate ale prezentei rezoluţii şi ale textului amendamentelor conţinute în anexã;
    5. solicitã, în plus, secretarului general sã transmitã copii ale acestei rezoluţii şi ale anexei sale membrilor Organizaţiei Maritime Internaţionale care nu sunt guverne contractante la Convenţie.


    ANEXĂ
    la rezoluţie

                               AMENDAMENTE
          la Codul internaţional pentru instalaţiile de protecţie contra
                         incendiului (Codul FSS)

    Textul existent al capitolului 9 se înlocuieşte dupã cum urmeazã:

    "CAPITOLUL 9
    Instalaţii fixe de detectare şi alarmã în caz de incendiu

    1. Aplicare
    1.1. Acest capitol conţine cerinţele aplicabile instalaţiilor fixe de detectare şi alarmã în caz de incendiu, aşa cum se prevede în cap. II-2 din Convenţie. Dacã nu se prevede în mod expres altfel, cerinţele prezentului capitol se aplicã navelor construite la 1 iulie 2012 sau dupã aceastã datã.

    1.2. Definiţii:
    1.2.1. secţiune înseamnã un grup de detectoare de incendiu şi avertizoare de incendiu acţionate manual, astfel cum e raportat în panoul/panourile de indicare;
    1.2.2. capacitate de identificare a secţiunii înseamnã o instalaţie cu capacitatea de identificare a secţiunii în care un detector sau un avertizor de incendiu acţionat manual a fost activat;
    1.2.3. identificabil individual înseamnã o instalaţie cu capacitatea de a identifica locaţia exactã şi tipul de detector sau avertizor de incendiu acţionat manual, care a fost activat, şi care poate diferenţia semnalul de la acest dispozitiv de toate celelalte.

    2. Cerinţe tehnice
    2.1. Cerinţe generale
    2.1.1. Dacã este prevãzutã o instalaţie fixã de detectare şi alarmã în caz de incendiu cu avertizoare de incendiu acţionate manual, aceasta trebuie sã fie în orice moment în stare de funcţionare imediatã (aceasta nu înseamnã cã este necesar sã se prevadã un panou de comandã de rezervã). Fãrã a aduce atingere acestei cerinţe, anumite spaţii pot fi deconectate, de exemplu, ateliere în timpul lucrului la cald şi spaţii ro-ro în timpul încãrcãrii şi descãrcãrii. Mijloacele pentru deconectarea detectoarelor trebuie sã fie concepute astfel încât instalaţia sã revinã automat la starea normalã de supraveghere dupã un timp prestabilit care este adecvat pentru operaţiunea în cauzã. În cazul în care detectoarele prescrise sunt deconectate, spaţiul trebuie monitorizat sau trebuie sã îi fie asiguratã patrulare de incendiu. Detectoarele de la toate celelalte spaţii trebuie sã rãmânã operaţionale.
    2.1.2. Instalaţia de detectare a incendiului trebuie sã fie proiectatã pentru:
    .1 controlul şi supravegherea semnalelor de intrare de la toate detectoarele de incendiu şi de fum conectate şi de la avertizoarele de incendiu acţionate manual;
    .2 a trimite semnale de ieşire la puntea de navigaţie, la postul central de comandã monitorizat permanent sau la centrul de siguranţã de la bord pentru a informa echipajul cã s-a produs un incendiu sau o defecţiune;
    .3 monitorizarea surselor de alimentare cu energie şi a circuitelor necesare pentru funcţionarea instalaţiei pentru a detecta pierderile de energie şi defecţiunile; şi
    .4 instalaţia poate fi prevãzutã cu semnale de ieşire la alte instalaţii de protecţie împotriva incendiului, incluzând:
      .1 instalaţiile de apel a personalului, instalaţiile de alarmã de incendiu sau de comunicare cu publicul;
      .2 oprirea ventilatoarelor;
      .3 uşile de incendiu;
      .4 clapeţii de incendiu;
      .5 instalaţiile de sprinklere;
      .6 instalaţiile de extracţie a fumului;
      .7 circuitele de iluminat localizate la joasã înãlţime;
      .8 instalaţiile fixe locale de stingere a incendiilor;
      .9 instalaţiile de televiziune cu circuit închis (CCTV); şi
      .10 alte instalaţii de protecţie împotriva incendiilor.
    2.1.3. Instalaţia de detectare a incendiului poate fi conectatã la un sistem de management a deciziilor, cu condiţia ca:
    .1 sistemul de management al deciziilor sã se fi dovedit a fi compatibil cu instalaţia de detectare a incendiului;
    .2 sistemul de management al deciziilor sã poatã fi deconectat fãrã a pierde niciuna dintre funcţiile instalaţiei de detectare a incendiului cerute de acest capitol; şi
    .3 orice defecţiune a echipamentului conectat şi interfaţat sã nu se propage sub nicio formã la instalaţia de detectare a incendiului.
    2.1.4. Detectoarele şi avertizoarele de incendiu acţionate manual trebuie sã fie conectate la secţiunile specifice ale instalaţiei de detectare a incendiului. Alte funcţii de protecţie împotriva incendiilor, cum ar fi semnalele de alarmã de la valvulele sprinklerelor, pot fi asigurate dacã ele privesc alte secţiuni separate.
    2.1.5. Instalaţia şi echipamentul ei trebuie sã fie corespunzãtor proiectate pentru a rezista variaţiilor de tensiune în regim permanent şi tranzitoriu, schimbãrilor de temperaturã ambiantã, vibraţiilor, la umiditate, şocuri, impact şi coroziune, întâlnite în mod normal la bordul navei. Toate echipamentele electrice şi electronice de pe punte sau din apropierea punţii trebuie testate pentru compatibilitatea electromagneticã, luându-se în considerare recomandãrile elaborate de Organizaţie*).
__________
    *) Se face referire la Cerinţele generale pentru compatibilitatea electromagneticã pentru toate echipamentele electrice şi electronice, adoptate de cãtre Organizaţie prin Rezoluţia A.813(19).

    2.1.6. Instalaţiile fixe de detectare şi alarmã în caz de incendiu cu detectoare de incendiu identificabile individual trebuie sã fie dispuse astfel încât:
    .1 sã fie prevãzute mijloace pentru a se asigura cã orice defecţiune (de exemplu: întreruperea alimentãrii cu energie, scurtcircuit, împãmântare etc.) care ar putea apãrea în secţiune nu va împiedica identificarea individualã continuã a restului detectoarelor conectate în secţiune;
    .2 sã fie luate toate mãsurile necesare pentru a permite restabilirea configuraţiei iniţiale a instalaţiei în eventualitatea unei defecţiuni (de exemplu: electricã, electronicã, informaticã etc.);
    .3 declanşarea primei alarme de incendiu sã nu împiedice alt detector sã declanşeze alarme de incendiu ulterioare; şi
    .4 nicio secţiune sã nu treacã prin aceeaşi încãpere de douã ori. Dacã acest lucru nu este practic posibil (de exemplu în cazul încãperilor publice mari), partea din secţiune care trebuie sã treacã a doua oarã prin încãpere trebuie sã fie instalatã la o distanţã maximã posibilã faţã de celelalte pãrţi ale secţiunii.
    2.1.7. La navele de pasageri, instalaţia fixã de detectare şi alarmã în caz de incendiu trebuie sã permitã identificarea individualã de la distanţã a fiecãrui detector şi avertizor de incendiu acţionat manual. Detectoarele de incendiu montate în cabinele navelor de pasageri, atunci când sunt activate, trebuie sã fie, de asemenea, capabile sã emitã o alarmã sonorã în cadrul spaţiului în care sunt amplasate sau sã determine emiterea acesteia. La navele de marfã şi la balcoanele cabinelor navelor de pasageri, instalaţia fixã de detectare şi alarmã în caz de incendiu trebuie, cel puţin, sã aibã capacitatea de identificare a secţiunii.

    2.2. Surse de alimentare cu energie
    2.2.1. Trebuie sã existe cel puţin douã surse de alimentare cu energie pentru echipamentul electric utilizat pentru funcţionarea instalaţiei fixe de detectare şi alarmã în caz de incendiu, dintre care una trebuie sã fie o sursã de energie de avarie. Alimentarea trebuie prevãzutã prin cabluri electrice distincte, rezervate numai pentru acest scop. Acestea trebuie racordate la un comutator automat situat în panoul de comandã pentru instalaţia de detectare a incendiului sau lângã acesta. Cablul electric principal (sau cablul electric de avarie) trebuie sã fie adus din tabloul principal (sau de avarie) la comutator fãrã a trece prin niciun alt panou de distribuţie.
    2.2.2. Energia furnizatã trebuie sã fie suficientã pentru a permite funcţionarea în continuare a instalaţiei cu toate detectoarele activate, dar nu cu mai mult de 100, în cazul în care numãrul total de detectoare depãşeşte acest numãr.
    2.2.3. Sursa de energie de avarie menţionatã la paragraful 2.2.1 trebuie sã fie suficientã pentru a menţine funcţionarea instalaţiei de detectare şi alarmã în caz de incendiu pentru perioadele cerute în conformitate cu regulile II-1/42 şi 43 din Convenţie, iar la sfârşitul acestor perioade trebuie sã poatã alimenta toate alarmele vizuale şi audio în caz de incendiu conectate pentru o perioadã de cel puţin 30 de minute.

    2.3. Cerinţe privind componentele
    2.3.1. Detectoare
    2.3.1.1. Detectoarele trebuie sã intre în acţiune sub efectul cãldurii, fumului sau altor produse de ardere, al flãcãrii sau oricãror combinaţii ale acestor factori. Detectoarele care intrã în acţiune sub efectul altor factori ce indicã incendii incipiente pot fi luate în considerare de cãtre Administraţie, cu condiţia ca ele sã nu fie mai puţin sensibile decât astfel de detectoare.
    2.3.1.2. Detectoarele de fum prevãzute în toate casele scãrilor, coridoarele şi cãile de evacuare din încãperile de locuit trebuie sã fie certificate cã intrã în funcţiune înainte ca densitatea fumului sã depãşeascã 12,5% obscuritate pe metru, dar nu înainte ca densitatea fumului sã depãşeascã 2% obscuritate pe metru, când sunt încercate conform standardelor EN 54:2001 şi CEI 60092-505:2001. Standarde de încercare alternative, stabilite de Administraţie, pot fi utilizate. Detectoarele de fum ce urmeazã a fi instalate în alte încãperi trebuie sã funcţioneze între limitele de sensibilitate considerate satisfãcãtoare de cãtre Administraţie, ţinând seama de faptul cã trebuie evitate reacţii prea puternice sau prea slabe ale detectorului.
    2.3.1.3. Detectoarele de cãldurã trebuie sã fie certificate cã intrã în funcţiune înainte ca temperatura sã depãşeascã 78°C, dar nu înainte ca temperatura sã depãşeascã 54°C, dacã rata de creştere a temperaturii la aceste limite nu depãşeşte 1°C pe minut, când sunt încercate conform standardelor EN 54:2001 şi CEI 60092-505:2001. Standarde de încercare alternative, stabilite de Administraţie, pot fi utilizate. La rate mai mari de creştere a temperaturii, detectorul de cãldurã trebuie sã intre în funcţiune între limitele de temperaturã considerate satisfãcãtoare de cãtre Administraţie, ţinând seama de faptul cã trebuie evitate reacţii prea puternice sau prea slabe ale detectorului.
    2.3.1.4. Temperatura la care detectoarele de cãldurã intrã în funcţiune în uscãtorii şi în încãperi similare, în care temperatura ambiantã este de obicei ridicatã, poate fi de pânã la 130° C şi de pânã la 140° C în saune.
    2.3.1.5. Detectoarele de flacãrã trebuie sã fie încercate în conformitate cu standardele EN 54-10:2001 şi CEI 60092-505:2001. Standarde de încercare alternative, stabilite de Administraţie, pot fi utilizate.
    2.3.1.6. Toate detectoarele trebuie sã fie de un asemenea tip încât sã poatã fi încercate pentru funcţionarea corectã şi readuse la starea normalã de supraveghere fãrã înlocuirea unei componente.
    2.3.1.7. Instalaţiile fixe de detectare şi alarmã în caz de incendiu pentru balcoanele cabinelor trebuie sã fie aprobate de cãtre Administraţie, pe baza instrucţiunilor elaborate de cãtre Organizaţie*).
__________
    *) Se face referire la Instrucţiunile pentru aprobarea instalaţiilor fixe de detectare şi alarmã în caz de incendiu pentru balcoanele cabinelor (MSC.1/Circ.1242).

    2.3.1.8. Detectoarele montate în zonele periculoase trebuie sã fie încercate şi aprobate pentru astfel de serviciu. Nu este necesar ca detectoarele cerute de Regula II-2/20.4 şi instalate în spaţii conforme cu Regula II-2/20.3.2.2 a Convenţiei sã fie adecvate pentru zonele periculoase. Detectoarele montate în spaţiile în care se transportã mãrfuri periculoase, care, conform tabelului 19.3 din Regula II-2/19 a Convenţiei, trebuie sã fie conforme cu Regula II-2/19.3.2 din Convenţie, trebuie sã fie adecvate pentru zonele periculoase.
    2.3.2. Panoul de comandã
    Panoul de comandã pentru instalaţia de detectare a incendiului trebuie sã fie încercat în conformitate cu standardele EN 54-2:1997, EN 54-4:1997 şi CEI 60092-504:2001. Standarde de încercare alternative, stabilite de Administraţie pot fi utilizate.
    2.3.3. Cabluri
    Cablurile utilizate în circuitele electrice trebuie sã fie cu întârzierea flãcãrii, în conformitate cu standardul CEI 60332-1. Pe navele de pasageri, cablurile rutate prin alte zone verticale principale decât cele pe care le deservesc, precum şi cablurile de alimentare a panourilor de comandã situate într-un post de comandã a materialului de stingere a incendiilor, care este nesupravegheat, trebuie sã fie rezistente la foc în conformitate cu standardul CEI 60331, cu excepţia cazului în care sunt instalate dubluri bine separate.

    2.4. Cerinţe privind instalarea
    2.4.1. Secţiuni
    2.4.1.1. Detectoarele şi avertizoarele de incendiu acţionate manual trebuie sã fie grupate în secţiuni.
    2.4.1.2. O secţiune de detectoare de incendiu care deserveşte un post de comandã, o încãpere de serviciu sau o încãpere de locuit nu trebuie sã deserveascã o încãpere de maşini de categoria A ori o încãpere ro-ro. O secţiune de detectoare de incendiu care deserveşte o încãpere ro-ro nu trebuie sã deserveascã o încãpere de maşini de categoria A. Pentru instalaţiile fixe de detectare în caz de incendiu prevãzute cu detectoare de incendiu identificabile individual de la distanţã, o secţiune ce acoperã detectoarele de incendiu care deservesc încãperile de locuit, încãperile de serviciu şi posturile de comandã nu trebuie sã includã detectoare de incendiu care deservesc încãperile de maşini de categoria A sau încãperile ro-ro.
    2.4.1.3. Dacã instalaţia fixã de detectare şi alarmã în caz de incendiu nu include mijloace care sã permitã identificarea individualã de la distanţã a fiecãrui detector, în mod normal nu se va permite ca o secţiune sã deserveascã mai mult de o punte în limitele încãperilor de locuit, de serviciu şi a posturilor de comandã, exceptând secţiunea care protejeazã o casã a scãrilor închisã. În vederea evitãrii întârzierii în identificarea sursei de foc, numãrul spaţiilor închise incluse în fiecare secţiune trebuie sã fie limitat în conformitate cu hotãrârea Administraţiei. Dacã instalaţia de detectare este prevãzutã cu detectoare de incendiu identificabile individual de la distanţã, secţiunile pot acoperi mai multe punţi şi pot deservi orice numãr de spaţii închise.
    2.4.1.4. La navele de pasageri, o secţiune de detectoare şi de avertizoare de incendiu acţionate manual nu trebuie situatã în mai mult de o zonã verticalã principalã, cu excepţia balcoanelor cabinelor.
    2.4.2. Amplasarea detectoarelor
    2.4.2.1. Amplasarea detectoarelor trebuie aleasã astfel încât sã aibã o eficacitate optimã. Trebuie evitate poziţiile apropiate de traverse şi de tubulatura de ventilaţie sau alte poziţii în care modul de scurgere a aerului le poate afecta nefavorabil funcţionarea, precum şi poziţiile în care existã riscul de lovituri sau deteriorare fizicã. Detectoarele amplasate la nivelul plafonului trebuie situate la o distanţã de cel puţin 0,5 m faţã de pereţi, cu excepţia celor din coridoare, magazii de materiale şi case ale scãrilor.
    2.4.2.2. Distanţa maximã dintre detectoare trebuie sã corespundã tabelului de mai jos:
    Tabelul 9.1 - Distanţa dintre detectoare


┌──────────────────────────┬────────────┬──────────────┬─────────────┐
│ Tipul de detector │ Suprafaţa │ Distanţa │ Distanţa │
│ │ maximã │maximã dintre │maximã faţã │
│ │ de podea │ centre │ de pereţi │
│ │protejatã de│ (m) │ (m) │
│ │detector │ │ │
│ │ (mý) │ │ │
│ │ │ │ │
├──────────────────────────┼────────────┼──────────────┼─────────────┤
│Detector de cãldurã │ 37 │ 9 │ 4,5 │
├──────────────────────────┼────────────┼──────────────┼─────────────┤
│Detector de fum │ 74 │ 11 │ 5,5 │
└──────────────────────────┴────────────┴──────────────┴─────────────┘



    Administraţia poate cere sau accepta alte distanţe, diferite de cele specificate în tabelul de mai sus, pe baza datelor de la încercãri care demonstreazã caracteristicile detectoarelor. Amplasarea detectoarelor de sub punţile ro-ro mobile trebuie sã fie în conformitate cu cele specificate în tabelul de mai sus.
    2.4.2.3. Detectoarele de la scãri trebuie sã fie amplasate cel puţin la nivelul superior al scãrii şi la fiecare al doilea nivel mai în jos.
    2.4.2.4. Atunci când sunt instalate detectoare de incendiu în congelatoare, uscãtorii, saune, pãrţi din bucãtãrii utilizate pentru a încãlzi alimente, spãlãtorii şi alte încãperi unde sunt produşi aburi şi fum, pot fi folosite detectoare de cãldurã.
    2.4.2.5. În cazul în care o instalaţie fixã de detectare şi alarmã în caz de incendiu este cerutã de Regula II-2/7.5 a Convenţiei, nu este necesarã instalarea de detectori în spaţiile cu risc scãzut sau fãrã risc de incendiu. Aceste spaţii includ spaţii goale în care nu sunt stocaţi combustibili, bãi private, grupuri sanitare publice, camere de depozitare a agentului de stingere a incendiului, dulapuri pentru aparatele de curãţat (dacã nu sunt stocate lichide inflamabile), spaţii de punte descoperite şi acoperite pentru plimbare, cu risc scãzut sau fãrã risc de incendiu şi care sunt ventilate natural prin deschideri permanente.
    2.4.3. Dispunerea cablurilor electrice
    2.4.3.1. Cablurile electrice care fac parte din instalaţie trebuie dispuse astfel încât sã se evite traversarea bucãtãriilor, încãperilor de maşini de categoria A şi a altor încãperi închise care prezintã risc mare de incendiu, exceptând cazurile când în aceste încãperi este necesarã asigurarea detectãrii incendiului sau a alarmei în caz de incendiu ori când este necesarã conectarea la sursa de energie corespunzãtoare.
    2.4.3.2. O secţiune cu capacitatea de identificare individualã trebuie sã fie dispusã astfel încât nu trebuie sã fie distrusã de cãtre incendiu în mai mult de un punct.

    2.5. Cerinţe privind controlul instalaţiei
    2.5.1. Semnale de incendiu vizuale şi acustice*)
__________
    *) Se face referire la Codul din 2009 privind alarmele şi indicatorii, adoptat de Organizaţie prin Rezoluţia A.1021(26).

    2.5.1.1. Intrarea în funcţiune a oricãrui detector sau avertizor de incendiu acţionat manual trebuie sã producã un semnal de alarmã de detectare a incendiului optic şi acustic la panoul de comandã şi la panourile de indicare. Dacã în timp de douã minute semnalele nu au atras atenţia, trebuie declanşatã automat o alarmã acusticã de incendiu în toate încãperile de locuit ale echipajului, în încãperile de serviciu, posturile de comandã şi încãperile de maşini de categoria A. Aceastã alarmã acusticã nu este necesar sã fie parte integrantã a instalaţiei de detectare.
    2.5.1.2. La navele de pasageri, panoul de comandã trebuie sã fie localizat în centrul de siguranţã de la bord. La navele de marfã, panoul de comandã trebuie sã fie situat pe puntea de navigaţie sau în postul de comandã a materialului de stingere a incendiului.
    2.5.1.3. La navele de pasageri, un panou de indicare care sã poatã identifica individual fiecare detector ce a fost activat sau avertizor acţionat manual care a operat trebuie localizat pe puntea de navigaţie. La navele de marfã, un panou de indicare trebuie localizat pe puntea de navigaţie dacã panoul de comandã se aflã în postul de comandã a materialului de stingere a incendiilor. La navele de marfã şi pe balcoanele cabinelor de pasageri, panourile de indicare trebuie, cel puţin, sã identifice secţiunea în care a declanşat un detector sau în care un avertizor de incendiu cu acţionare manualã a fost acţionat.
    2.5.1.4. Informaţii clare, care sã indice spaţiile acoperite şi locaţia secţiunilor, trebuie sã fie postate pe fiecare panou de indicare sau în apropierea lui.
    2.5.1.5. Sursele de alimentare cu energie şi circuitele electrice necesare pentru funcţionarea instalaţiei trebuie supravegheate în ceea ce priveşte cazurile de pierdere a energiei sau de defecţiune, dupã caz, inclusiv:
    .1 orice deschidere a circuitului sau întrerupere a alimentãrii de energie cauzatã de ruperea cablului;
    .2 orice punere la masã accidentalã ca urmare a contactului unui conductor cu un element de metal; şi
    .3 orice defecţiune cablu la cablu cauzatã de contactul dintre douã sau mai multe conductoare.
    O alarmã vizualã şi sonorã în caz de defecţiune, distinctã de alarma în caz de incendiu, trebuie sã fie declanşatã la panoul de comandã atunci când apare o defecţiune.
    2.5.1.6. Trebuie prevãzute la panoul de comandã mijloace pentru a confirma manual toate semnalele de alarmã şi defecţiune. Semnalele de avertizare sonorã din panoul de comandã şi panourile de indicare trebuie sã poatã fi oprite manual. Panoul de comandã trebuie sã facã distincţia clarã între situaţiile: normalã, de alarmã, de confirmare a alarmei, în caz de defecţiune şi de oprire a semnalului acustic.
    2.5.1.7. Instalaţia trebuie sã fie configuratã pentru a se repune automat în poziţia normalã de funcţionare dupã ce a fost remediatã problema cauzatoare de alarmã şi de defecţiune.
    2.5.1.8. În cazul în care instalaţia trebuie sã emitã o alarmã sonorã localã în interiorul cabinelor unde sunt instalate detectoare, panoul de comandã nu trebuie sã includã niciun mijloc de a opri alarmele sonore locale.
    2.5.1.9. În general, nivelul de presiune acusticã a alarmelor sonore la poziţiile de dormit în cabine şi la 1 m de la sursã trebuie sã fie de cel puţin 75 dB (A) şi cu cel puţin 10 dB (A) peste nivelul de zgomot al ambientului, în condiţii normale de funcţionare a echipamentelor, cu nava operând în condiţii de vreme moderatã. Nivelul de presiune acusticã ar trebui sã fie în banda de 1/3 octavã centratã pe frecvenţa fundamentalã. Semnalele de alarme sonore trebuie sã nu depãşeascã 120 dB (A).
    2.5.2. Încercare
    Trebuie prevãzute instrucţiuni adecvate şi piese de schimb pentru încercarea şi întreţinerea instalaţiei. Detectoarele trebuie sã fie periodic încercate folosind echipamente adecvate pentru tipurile de incendii la care detectorul este conceput sã rãspundã. Navele dotate cu instalaţii de autodiagnosticare care au implementat un sistem de curãţare pentru zonele în care capetele pot fi contaminate pot efectua încercãrile în conformitate cu cerinţele Administraţiei."

                      __________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016